پنجشنبه ۲۸ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۶ - Jan 18, 2007
رئيس سازمان ملي جوانان:
ستاد ساماندهي كميته هاي امورجوانان در همه استان ها تشكيل مي شود
010689.jpg
گروه اجتماعي - رئيس سازمان ملي جوانان از تشكيل ستاد ساماندهي كميته هاي جوانان در فرمانداري هاي همه استان ها تا اوايل سال آينده خبر داد.
حجت الاسلام حاج علي اكبري در جمع خبرنگاران ضمن اعلام اين مطلب گفت: به دليل تعدد وظايف بعضي دستگاهها در حوزه جوانان كميته هاي ويژه اي نيز در سازمانها تشكيل مي شود.
وي افزود: بررسي موضوعات مربوط به امور جوانان، اوقات فراغت و آسيب هاي اجتماعي از اولويت ها و دستور كار سازمان ملي جوان است. پيگيري سهم جوانان از سازمان ها و نهادها و تسهيل فعاليت هاي سازمان ها در اين زمينه هم از جمله وظايف اين سازمان بشمار مي رود.
حاج علي اكبري در هفتمين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان از 16 سازمان و دستگاه ذي ربط در ستاد ساماندهي امور جوانان خواست تا با توجه به ميزان توانايي خود در بررسي موضوعات طرح شده از همه ظرفيت هاي ستاد استفاده كنند و همچنين از دولت و مجلس شوراي اسلامي تقاضا كرد بودجه مناسب براي تحقق برنامه هاي فرابخشي حوزه جوانان را در سال آينده در لايحه بودجه لحاظ كنند.
حاج علي اكبري در ادامه ساماندهي شاخص هاي امور جوانان، ارتقاي فرهنگ و هويت ديني و ملي، ساماندهي اوقات فراغت، توسعه منابع انساني ، اشتغال و ازدواج و نظام رفاه و تامين اجتماعي را از جمله برنامه هاي سند توسعه ويژه ساماندهي امور جوانان خواند و افزود: سازمان ملي جوانان برنامه هايي را براي توسعه و ارتقاي مشاركت جوانان ، حفظ و ارتقاي سلامت جسماني و رواني آنان، ساماندهي مطالعات علمي، ساماندهي مسكن جوانان، ارتقاي نقش نهاد خانواده و شناسايي و تقويت تشكل هاي غير دولتي و مردمي مرتبط با امور جوانان دارد.
در اين نشست مصطفي مشايخي نماينده نيروي مقاومت بسيج در ستاد ساماندهي امور جوانان نيز گفت: براي تحقق اهداف فرهنگي اين نيرو كميسيون هايي در زمينه اوقات فراغت در نظر گرفته شده است و اردوهاي فرهنگي و گردشي ،نشست هاي اجتماعي و برگزاري گارگاه هاي آموزش مهارت هاي زندگي وجشنواره هاي هنري ازجمله برنامه هاي نيروي مقاومت بسيج بوده است.
مشايخي گفت: مشاوران بسيجي پس از آموزش در 65 مركز مشاوره به ارائه خدمات مشاوره پرداختند و 154 هزار دانش آموز در كارگاههاي آموزشي مهارتهاي زندگي شركت كردند.
در اين نشست قائم موهبتي رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمرنيز گفت: يك ميليون و پانصد هزار جوان عضو اين سازمان هستند كه بر اساس سند راهبردي ساماندهي امور جوانان درقالب سه هزار اردوي جهادي نيكوكارانه به روستاها اعزام شدند.
ربيع ا... احمدي نماينده سازمان دانش آموزي وزارت آموزش و پرورش نيز در ا ين نشست از بازسازي 11هزار مدرسه با حضور 60 هزار دانش آموز در سال 85 خبر داد و افزود: امسال 8 طرح در زمينه هاي مختلف براي دانش آموزان پيش بيني شده است.

وزير رفاه پيشنهاد داد
پرداخت نقدي 25 هزار تومان يارانه در ماه به هرايراني
گروه اجتماعي - عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تأمين اجتماعي، گفت: دولت در سال آينده با فروش سهام و يا واگذاري سهام خود به سازمان تأمين اجتماعي بخش زيادي از بدهي خود را به اين سازمان پرداخت خواهد كرد.
عبدالرضا مصري در حاشيه اجلاس بين المللي فقرزدايي و توسعه پايدار همچنين در خصوص پرداخت 12 درصد افزايش پاداش پايان خدمت بازنشستگان قبل از سال 79، اظهار كرد: براساس آخرين رأي ديوان عدالت اداري مقرر شده است بازنشستگان قبل از سال 79 مشمول افزايش 12 درصدي قرار گيرند.
مصري در جمع خبرنگاران در خصوص واگذاري كارت منزلت نيز گفت: با سازمان بازنشستگي در اين خصوص صحبت ها و هماهنگي هاي لازم انجام شده و صدور كارت براي بيش از 90 درصد بازنشستگان كشوري و لشكري انجام شده است.
وي ادامه داد: سازمان بازنشستگي مشكلي براي صدور كارت ندارد و براي تمام بازنشستگان كارت منزلت صادر خواهد شد.
وي در خصوص برنامه هاي فقرزدايي وزارت رفاه ، گفت: براساس برنامه چهارم توسعه، 56 راهبرد براي فقر زدايي در نظر گرفته شده كه اين برنامه ها به صورت ساليانه در برنامه هاي دولت گنجانده مي شود و تا امروز هم ما از برنامه هاي فقرزدايي جلوتر هستيم به طوري كه در برنامه بيمه اجتماعي روستايي قرار بود از سال دوم روستاييان تحت پوشش بيمه قرار گيرند كه اين كار يك سال زودتر از موعد برنامه آغاز شد .
وزير رفاه در خصوص بيمه همگاني درماني گفت: در حال حاضر بيمه بستري شهري، پوشش كامل هزينه هاي بيماران بستري در بيمارستان هاي دولتي و دانشگاهي راتأمين مي كند.
مصري درباره هدفمند كردن يارانه ها گفت: در مرحله اول يارانه ها بايد به صورت نقدي پرداخت شود يعني به هر ايراني ماهانه تقريباً 25 هزار تومان پرداخت شود.
عبدالرضا مصري افزود: هدفمند كردن يارانه ها با 2 روش قابل تعريف است ، يك روش اين است كه يارانه ها به جاي اين كه به اقشار خاصي از جامعه كه عموماً توانمندان جامعه هستند تعلق گيرد به اقشار ضعيف جامعه پرداخت شود.
وي ادامه داد: به طول مثال در حال حاضر كسي كه داراي خودرو است و روزانه 10 ليتر بنزين مصرف مي كند به صورت غيرمستقيم روزانه 4هزار تومان يارانه مصرف مي كند در حالي كه كسي كه خودرويي ندارد از اين سهم يارانه ها محروم است.
وزير رفاه و تأمين اجتماعي افزود: روش دوم است كه يارانه ها به صورت نقدي پرداخت شود ،يعني هر چقدر كه پول يارانه داده مي شود محاسبه شده و تمام يارانه ها قطع شود و در ماه به هر ايراني تقريباً 25هزار تومان يارانه تعلق گيرد.
وي با تصريح بر اينكه بهترين عدالت برقراري مساوات است، ادامه داد: اين 25هزار تومان را هر فردي از هر قشري مي تواند به گونه اي مصرف كند. كسي با آن بنزين خودرو   خود را تأمين مي كند و كسي با آن كفش مي خرد.

ايجادشبكه ملي پايش غذا و مواد بهداشتي آرايشي
گروه اجتماعي- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي شبكه ملي پايش غذا و مواد بهداشتي آرايشي را راه اندازي مي كند.
بهروز جنت ، رئيس اداره برنامه ريزي و اطلاع رساني اداره كل نظارت بر مواد غذايي آشاميدني و آرايشي بهداشتي وزارت بهداشت با اعلام اين خبر گفت :در اين طرح تمامي اطلاعات مربوط به سبد غذايي خانوارهاي ايراني ، سموم استفاده شده در صنعت كشاورزي ، بيماري هاي ناشي از غذا و فرمولاسيون مواد غذايي گردآوري خواهد شد.جنت با اشاره به اينكه هم اكنون تمامي اين اطلاعات در بخش هاي مختلف وزارت بهداشت توليد مي شود افزود:" جمع آوري ، دسته بندي و استخراج اطلاعات با توجه به داده هاي آماري كه در اختيار وزارتخانه قرار دارد انجام شده و بر اساس آنها به برنامه ريزي براي تغذيه مناسب اقدام خواهد شد.به گفته رئيس اداره برنامه ريزي و اطلاع رساني اداره كل نظارت بر مواد غذايي آشاميدني و آرايشي بهداشتي وزارت بهداشت اين طرح با همكار ي وزارت جهاد كشاورزي انجام خواهد شد.

مدير كل دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت:
۳۰۰ لابراتوار توليد هروئين در افغانستان فعال است
گروه اجتماعي- مدير كل دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: حدود 300 لابراتوار توليد هرويين در افغانستان فعال است كه با استفاده از پيش سازهاي خالص اروپايي هرويين كريستال توليد مي كنند و توان توليد 500 تن هرويين را در سال دارند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد مبارزه با مواد مخدر محمدرضا فاضلي افزود: اگر فرض كنيم كه حدود 5 هزار تن ترياك در افغانستان تبديل به هرويين مي شود حدود 10 درصد آن يعني معادل 500 تن هرويين در اين كشور توليد مي شود. فاضلي ادامه داد:  ماده مخدر كراك كه در ايران نيز وجود دارد در نوع اصلي خود يك ماده تركيبي برگرفته از كوكائين است اما در ايران اين ماده مخلوطي از مواد مخدر مختلف است كه بخش عمده آن را هرويين فشرده و خالص تشكيل مي دهد و بسيار مخرب است.
وي گفت: بيش از 15 نوع ماده پيش ساز مواد مخدر در جهان وجود دارند كه فقط دو نوع آن در كشور ما وجود دارد و مهمترين و بحث برانگيزترين آن اندريد استيك است كه تاكنون مورد قاچاق شده آن به ايران ديده نشده است.
وي گفت: عمده ترين پيش سازهاي مواد مخدر در كشور ما پرمنگنات پتاسيم و اندريد استيك است كه براي ضد عفوني مرغداري ها و صنايع كنسانتره روي و سرب و نيز صنايع دارويي كاربرد دارند، واردات اين مواد كاملاً تحت نظارت وزارت بهداشت است و تاكنون هيچ موردي از واردات غيرقانوني اين مواد به كشور گزارش نشده است.
فاضلي گفت: اندريد استيك ماده پيش ساز ديگر مواد مخدر است كه مستقيماً در ساخت هرويين از آن استفاده مي شود در كشور ما نيز اين ماده به صورت قانوني با مجوز وزارت بهداشت براي ساخت داروهاي مخدر از جمله استامينوفن وارد مي شود.
وي گفت: اندريد استيك در كشورهاي چين، هند و كشورهاي اروپايي توليد مي شود كه نوع اروپايي آن كيفيت و خلوص بيشتري دارد و با توجه به مشاهده هرويين كريستال و با خلوص بالا در منطقه مي توان گفت ماده اوليه توليد هرويين در افغانستان فقط از نوع آسيايي نيست و نوع اروپايي آن، كه به صورت غير قانوني از اروپا به اين كشور منتقل شده نيز وجود دارد.

حق عائله مندي بازنشستگان تأمين اجتماعي 45 هزار تومان كمتر از سايربازنشستگان
مهر:رئيس كانون بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي گفت: حق عائله مندي بازنشستگان تأمين اجتماعي 45 هزار تومان كمتر از بازنشستگان كشوري و لشكري است.
علي اكبر خبازها افزود: نرخ تورم هر ساله در حال افزايش است اما حق عائله مندي بازنشستگان تأمين اجتماعي تغييري نمي كند و بازنشستگان تأمين اجتماعي، حق عائله مندي كماكان در حدود 45 هزار تومان كمتر از بازنشستگان كشوري و لشكري دريافت مي كنند.
رئيس كانون بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي گفت: در حال حاضر بازنشستگان كشوري در حدود 80 هزار تومان حق عائله مندي دريافت مي كنند در حالي كه بازنشستگان تأمين اجتماعي در حدود 21 هزار تومان دريافت مي كنند.وي افزود: در جامعه كنوني تمامي بازنشستگان به لحاظ تورم موجود در كشور از وضعيت مالي مناسبي برخوردار نيستند، اما در دريافت خدمات تبعيض هاي بسياري ميان بازنشستگان تأمين اجتماعي با كشوري قائل مي شوند.
خبازها تصريح كرد: علاوه بر پائين بودن ميزان حق عائله مندي ، عدم افزايش حقوق به 200 هزار تومان نيز بر مشكلات بازنشستگان تأمين اجتماعي افزوده است و اغلب اين قشر براي تأمين حداقل نيازهاي خود و خانواده با مشكلات عديده اي مواجه هستند.
رئيس كانون بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي خاطر نشان كرد: وجود مشكلات عديده امروزه بازنشستگان تأمين اجتماعي را كلافه كرده است و اين در حالي است كه تاكنون دولت و سازمان تأمين اجتماعي نتوانسته اند در راستاي حل مشكلات بازنشستگان اقدامي انجام دهند.

همايش ترك سيگار برگزار شد
گروه اجتماعي - دومين همايش پيشگامان سلامتي با حضور ترك كننده هاي موفق و خانواده هاي آنان در سالن شهيد عباس واعظي منطقه 14 شهرداري تهران برگزار شد.
آقايي نيا محقق مركز بيماريهاي ريوي دانشگاه علوم پزشكي در اين همايش گفت: متأسفانه برخي از خانمهايي كه سيگار مي كشند تصور مي كنند با اين كار وزن خود را كاهش خواهند داد. در حالي كه سيگار به علت افزايش كاذب سوخت و ساز بدن وزن را پايين مي آورد و پس از مدتي عوارض اعتياد آور نيكوتين نتايج زيانبارتري خواهد داشت. علاوه بر اين سيگاريها به نسبت كساني كه سيگار نمي كشند علاقه بيشتري به مواد شيرين و چرب دارند كه خود باعث آسيب بيشتر خواهد شد. در اين مراسم كه با همكاري كلينيك ترك سيگار و شهرداري منطقه برگزار شد در كنار ارائه برنامه هاي آموزشي از پيشكسوتان اين مركز كه موفق به ترك دائمي سيگار شده بودند تقدير به عمل آمد. در طول هشت سال فعاليت كلينيك ترك سيگار 2756 نفر به صورت رايگان از خدمات آن بهره مند شدند كه 2147 نفر از اين تعداد را مردان و 609 نفر را زنان تشكيل مي دهند. بنا به آمارهاي سازمان بهداشت جهاني ايران در ميان ده كشور اول واردكننده سيگار قرار دارد. و اين در حالي است كه بنا به گزارش فائو در سال گذشته 21 هزار تن برگ توتون در ايران توليد شده است.

از ابتداي سال ۸۶ اجرا مي شود
ممنوعيت جابه جايي بار و مسافر با وسايل نقليه بدون مجوز
010686.jpg
گروه اجتماعي- از ابتداي سال آينده، جابه جايي مسافر با وسايل نقليه بدون مجوز مسافربري عمومي و جابه جايي بار با وانت بارهاي بدون مجوز وانت بار عمومي، ممنوع خواهد بود.
بر اساس آيين نامه ساماندهي مسافربرها و وانت بارهاي عمومي، مسئوليت تهيه و تدوين ضوابط تأسيس شركت هاي تعاوني و خصوصي مسافربري و باربري عمومي شهري به منظور تصويب در ستاد تبصره ۱۳ بر عهده وزارت كشور و با همكاري وزارتخانه هاي كار و تعاون گذاشته شده است.
اين آيين نامه پيش بيني كرده است كه خودرو مسافربر فعال و وانت بار فعال پس از يك سال نصب پلاك موقت، در صورت كاركرد مورد تاييد اتحاديه تاكسيراني هاي شهري كشور، پلاك عمومي اخذ خواهد كرد.
در صورت تخصيص يارانه سوخت، سهميه بندي يارانه نوسازي ناوگان و ساير تسهيلات و امكانات به تاكسي، مسافربر و وانت بار داراي پلاك عمومي مشابه تاكسي مشمول آن تسهيلات و امكانات خواهد بود.
بر اساس آيين نامه ساماندهي مسافربرها و وانت بارهاي عمومي، سند مالكيت خودرو مسافربر، توسط اتحاديه تاكسيراني هاي شهري كشور به مهر خودرو مسافربر عمومي و سند مالكيت وانت بار عمومي توسط اين اتحاديه به مهر وانت بار عمومي ممهور مي شود.
همچنين كليه تسهيلاتي كه به خودرو مسافربري تعلق مي گيرد به ويژه سهميه سوخت بر اساس نفر- كيلومتر كاركرد خودرو محاسبه شده و تخصيص داده خواهد شد.
اين آيين نامه تصريح دارد كه مسافربرهاي عمومي موظف اند پس از اعلام شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور، از سامانه پرداخت كرايه از طريق كارت اعتباري حمل ونقل همگاني براي اخذ كرايه استفاده كنند و تحت پوشش شركت هاي مسافربري شهري فعاليت نمايند و از همه مزاياي شغلي مربوطه برخوردار شوند.
آيين نامه تأكيد مي كند كه در صورت عدم رعايت شرايط سامانه پرداخت كرايه از طريق كارت اعتباري، مطابق دستورالعمل انضباطي با راننده خاطي برخورد خواهد شد.

سال آينده آغاز مي شود
اجراي طرح جديد خروج افغان ها از ايران
ايسنا: مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور گفت: از سال 86، طرح جديد خروج اتباع غيرمجاز افغان از كشور آغاز مي شود.
احمد حسيني تعداد افغانهاي داراي گذرنامه و ويزا در كشورمان (ثبت شده ها) را 925 هزار نفر اعلام كرد و گفت: اما آمار دقيقي در مورد افغانهاي غيرمجاز (ثبت نشده) وجود ندارد و با اجراي اين طرح همه جانبه  و با هماهنگي همه دستگاه هاي مسئول خروج اتباع غيرمجاز افغان از كشور اجرايي مي شود.
وي افزود: شوراي هماهنگي اتباع خارجي با ابلاغ آيين نامه لزوم قرار كفالت و سپردن وثيقه براي صدور رواديد اتباع افغان موافقت كرده و طبق آن، افغانها بدون اين دو نمي توانند وارد كشور شوند. مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي خبر داد: از ابتداي سال تا كنون 150هزار افغاني غيرمجاز دستگير و اخراج شده اند.
وي افزود: در مورد افغاني هايي كه به دليل يافتن شغل به ايران مهاجرت كرده اند، وضعيت تغيير پيدا كرده است؛ چرا كه صدور رواديد براي آنها بر خلاف قوانين و مقررات صدور رواديد بين المللي بوده و سفارتخانه براي صدور رواديد بايد نسبت به شغل و نحوه امرار معاش آنها مطمئن باشد.
حسيني گفت: بدين ترتيب، جمع زيادي از افغانها، پشت مرزها باقي مانده اند؛ چرا كه ورودشان دليلي غير از يافتن كار نبوده است؛ اين در حاليست كه اگر تبعه افغان، نيازمند رواديد با حق كار است، بايد به موجب مقررات كار، از سفارت ايران در افغانستان ويزا بگيرد و بدون داشتن رواديد كار، حق كار كردن در ايران را نخواهد داشت.
حسيني در پاسخ به علت شكست طرح خروج داوطلبانه اتباع افغان از ايران خاطرنشان كرد : متاسفانه وزارت كار و كارفرمايان، در اين زمينه، همكاري لازم را با وزارت كشور و نيروي انتظامي نكردند و نتوانسته ايم اين هماهنگي را برقرار كنيم. وي در همين زمينه به نبود اراده لازم در بين مسئولان كشور افغانستان براي كنترل مرزها، بازار كار آسان و در دسترس ايران، اعتماد بخشي از مردم كشورمان و از همه مهمتر نياز مرزها به پوشش كامل مراقبتي اشاره كرد و خبر داد.
010683.jpg
۳۰درصدمبلغ جريمه هاي رانندگي براي تقويت پليس
استفاده مي شود

پليس: 30درصد جرائم راهنمايي و رانندگي براي تقويت تجهيزات پليس استفاده مي شود.
كميسيون قضائي مجلس شوراي اسلامي، لايحه اي را تصويب كرد كه در صورت تصويب نهايي، 30درصد مبلغ جريمه راهنمايي و رانندگي براي تقويت تجهيزات پليس استفاده مي شود.
عزت الله يوسفيان عضو اين كميسيون گفت: پس از بررسي، لايحه رسيدگي به تخلفات و اخذ جريمه هاي مربوط به امور حمل ونقل با 24ماده در كميسيون حقوقي و قضائي به اتمام رسيد. وي گفت: در نشستي كه در هيات عالي نظارت برگزار شد، مسئله اعطاي سكه، پاداش و سفرهاي خارجي در وزارتخانه ها نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي هشدار داد:
روزهاي سخت براي بيماران خاص

گروه اجتماعي - بيماران خاص براي تهيه دارو در 2 ماه پاياني سال با مشكل روبرو خواهند شد.
علي تنها، مدير امور عمومي و مالي معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، در اين باره گفت: براي تهيه داروي بيماران خاص در دو ماه پاياني سال جاري وزارت بهداشت با كسري بودجه  70-60 ميليارد توماني روبروست.وي با اشاره به اينكه بودجه تهيه داروي بيماران خاص از ابتداي سال 84 تا كنون افزايش نيافته است افزود: بودجه 224 ميلياردي يارانه دارو طي سالهاي 84و 85 ثابت نگه داشته شده و هيچ افزايشي نداشته در حاليكه قيمت داروي اين بيماران مرتبا افزايش يافته است .به گفته مدير امور عمومي و مالي معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي تدارك تهيه داروي اين بيماران در ماه هاي پاياني سال نيازمند تصميم هرچه سريعتر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي اختصاص بودجه مورد در خواست وزارت بهداشت است.
ذخيره دارو براي مقابله با آنفلوآنزاي پرندگان
گروه اجتماعي - هيچ موردي از آنفلوآنزاي پرندگان در كشور ديده نشده با وجود اين وزارت بهداشت همچنان براي مقابله احتمالي با اين بيماري به ذخيره دارو اقدام مي كند.
عباس زارع نژاد مدير كل روابط عمومي وزارت بهداشت در توضيح موارد مشكوك گزارش شده از آنفلوآنزاي پرندگان در كشور گفت: 3 مورد فوت مشكوك در بيمارستانهاي فياض بخش و امام خميني(ره) گزارش شده بود اما پس از بررسي هاي انجام شده توسط كارشناسان هيچيك از اين موارد بر اثر ابتلا به اين بيماري نبوده است.اما وي تاكيد كرد: با توجه به مشاهده اين بيماري در كشورهاي همجوار در استان هايي كه احتمال بروز بيماري وجود دارد وزارت بهداشت همچنان سيستم مراقبت فعال را به كار مي گيرد.به گفته زارع نژاد جمع آوري و انبار كردن دارو و نيز خريد ماده اوليه براي ساخت دارو در كشور توسط اين وزارتخانه انجام شده است.

بامردم
بهره وام بانكي
@ عليرغم كاهش بهره وام بانكي، هنوز وام گيرندگان ناچارند بهره وام هاي 10 تا 13ساله را 24درصد پرداخت كنند. پيشنهاد مي كنم در اين مورد، بانك ها تخفيفي در حق گيرندگان وام به نسبت كاهش بهره وام، قائل شوند.
اسرافيل صالحي- تهران
سنگ نما و تخريب طبيعت
@ با رواج كاربرد سنگ در نماي ساختمان ها كه در ايران همه گير شده است و در مورد پيامدهاي آن هنگام وقوع زلزله، هشداري داده نمي شود. معادن سنگ نيز پس از بهره برداري به حال خود و به صورت تخريب گسترده طبيعت رها مي شوند، در حالي كه بهره برداران موظف اند، حداكثر تلاش خود را براي مرمت مكان حفاري شده به عمل آورند. سازمان حفاظت محيط زيست نبايد در اين مورد، سكوت كند.
علي اكبر بادامستاني- نظرآباد ساوجبلاغ
براي جبران خسارت
پيشنهاد مي كنم شركت مخابرات در ازاي زياني كه بر اثر پايين آمدن بهاي سيم كارت تلفن همراه، متوجه خريداران شده است، حداقل به نحوي براي زيان ديدگان در نرخ مكالمات تخفيف قائل شود تا زيان هاي وارده مستهلك گردد.
سيدرضا عابدي- تهران
ضرورت ارزيابي
@ كاهش ارتفاع و طبقات برج جهان نماي اصفهان براي حفظ ارزش جهاني نقش جهان، يك اقدام مثبت است اما چرا در زمان اجراي چنين بناهايي، ارزيابي هاي لازم براي جلوگيري از واردشدن خسارت به ميراث  فرهنگي به عمل نمي آيد؟
نياز جعفري- اصفهان
خوشحاليم و...
از اعلام پرداخت پاداش بازنشستگان قبل از سال  ۱۳۷۹ بسيار خرسنديم و اميدواريم اين وعده همچون گذشته به بوته فراموشي سپرده نشود.
قدسيه پوش نگاه- تهران
پارك ناهارخوران
پارك ناهارخوران گرگان از معدود جاذبه هاي طبيعي گردشگري مهم كشور ماست. اما مشاهده مي شود، اين پارك نيز كم كم در آستانه دخل وتصرفاتي قرار مي گيرد كه آن را در معرض تهديد قرار مي دهد. شايسته است براي حفظ اين جاذبه طبيعي كم نظير، مراقبت كافي به عمل آيد.
م. اخلاقي- گرگان
بهبود رفتار
وضعيت عرضه ميوه و تره بار و نحوه برخورد با مشتريان در ميدان ميوه و تره بار اختياريه، نسبت به گذشته بهتر شده است وازاين بابت ممنونم.
طلعت. ش- تهران
يك طرفه كنيد
پيشنهاد مي كنم براي حفظ جان عابران پياده - به ويژه دانش آموزان - در صورت امكان، ترافيك در حد فاصل انديشه ۵ تا 11 در خيابان شهيد بهشتي، يك طرفه اعلام شود.
حسين آبادگر- تهران
ريشه هاي جرائم
@ افزايش جرائم در بابلسر به ويژه چند فقره قتل در سه سال اخير، مايه نگراني است. بيشترين موجبات اختلاف در اين شهر بندري، افزايش دلالي در خريدوفروش زمين و رويارويي خانواده هاست. بايد بساط دلالي هاي زيان آور برچيده گردد و جوانان به سمت كار مولد هدايت شوند.
غلام ظاهري- بابلسر
پل عابر پياده
به علت قرارگرفتن ايستگاه هاي اتوبوس و سواري در زير پل ملاصدرا در بزرگراه چمران، عابراني كه در اين ايستگاه پياده مي شوند، راهي براي ورود به خيابان ملاصدرا ندارند. ايجاد پل عابر پياده در اين مكان ضروري است.
گودرز صادقي- تهران
نياز به فوريت هاي پزشكي
تعدادي از محله هاي مسكوني از جمله سرحدآباد، بنفشه، حسين آباد و... در پيرامون شهر كرج نياز به يك واحد فوريت هاي پزشكي دارند كه اميدواريم تأمين شود.
حميدرضا. گ- كرج
خودداري از پرداخت مبلغ انصراف
سال گذشته براي خريد يك سيم كارت با پرداخت 360هزار تومان ثبت نام كردم. حال كه قيمت آن در بازار آزاد از مبلغ پرداختي كمتر شده و با توجه به اين كه حق انصراف طبق قرارداد وجود دارد، مركز مربوطه از استرداد مبلغ خودداري مي كند؛ در حالي كه حدود يك سال اين مبلغ در اختيارشان بوده است.
فرانك اسلامي-شيراز
مشكل خودروي صفركيلومتر
پس از يك سال انتظار، بالاخره موفق به تعويض خودرو فرسوده خود با يك پرايد نو دوگانه سوز شدم كه از بدو تحويل هنگام توقف خودرو خاموش و با استارت مجدد به حركت مي افتاد. به يكي از نمايندگي هاي سايپا مراجعه كردم اعلام كردند كه اين گونه مشكلات فقط از طريق نمايندگي و تعميرگاه مركزي قابل حل است. سؤال اينجاست چرا بايد يك خودروي نو اين مشكلات را داشته باشد كه وقت و زمان خريدار را اين گونه تلف كند؟
عليرضا الهياري-اهواز
خودداري از انتقال سند
حدود 8 سال پيش آپارتماني را با پرداخت كل مبلغ خريداري كرديم كه قرار شد ظرف يك ماه فروشنده اقدام به انتقال سند كند اما از طريق بهانه هاي مختلف از اين كار سرباز زد تا اين كه از طريق توسل به وكيل توانستيم پس از 3سال به سند مالكيت برسيم، اما ايشان جهت تحويل انباري و تلفن ثابت نيز همان خلف وعده را ادامه داد. براي تحويل انبار درخواست 7ميليون تومان كرد كه با اقدام قانوني هنوز موفق به دريافت انباري نشده ام. از دادگستري محترم استدعا دارد با پياده كردن طريقي مانع اين گونه سودجويي ها از طرف برخي افراد شود.
ترانه غفوري-تهران
آب آشاميدني غيرقابل شرب
آب آشاميدني شهرك امام خميني واقع در انتهاي بزرگراه شهيد بابايي به خاطر داشتن املاح سنگين قابل شرب نيست و جرمي كه از اين املاح در لوله ها رسوب مي كند اجبارا هر چند وقت آنها را جرم گيري مي كنيم. از مسئولان ذي ربط درخواست مي شود به خاطر سلامتي و بهداشت مردم، نسبت به رفع مشكل، چاره انديشي كنند.
ابراهيم خطيبي-تهران
عدم حفاري تلفن به خاطر بدهي
بيش از چهارماه پيش جهت دريافت يك خط ثابت تلفن كه قرار بود فوري تحويل شود در مخابرات كيان مهر كرج ثبت نام كردم كه پس از گذشت اين مدت اعلام مي كنند كه به خاطر بدهي كه به شهرداري دارند، مجوز حفاري داده نمي شود. آيا نبايد زماني كه ثبت نام مي كردند مراجعه كننده را مطلع مي كردند كه از ثبت نام صرف نظر نمايد؟
هيبت الله شهبازي - مهرشهركرج

پاسخ مسئولان
مقدور نمي باشد
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 4160 مورخ۲۶‎/۹‎/،۸۵ تحت عنوان تقاضاي نصب سرعت گير در خيابان پيروزي- واقع در خيابان دهم فروردين بعد از پارك گل نما به اطلاع مي رساند: در آدرس اعلام شده توسط شهروند گرامي دو مدرسه وجود دارد كه نسبت به نصب سرعت گير در محل مناسب اقدام گرديده است و نصب سرعت گير ديگري با فاصله نزديك به محل مورد اشاره، مغاير با ضوابط كميته فني مي باشد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 14تهران
پس از رفع مشكل اقدام مي شود
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 6 آن جريده وزين مورخه 13/9/85 (ستون پيام هاي مردمي) با موضوع تبديل فضاي سبز خيابان مسلم پارك به استحضار مي رساند: با توجه به بررسي به عمل آمده عمليات عمراني احداث فضاي سبز در محل فوق به دليل داشتن معارض متوقف گرديده و موضوع از طريق مراجع قضايي در حال رسيدگي مي باشد. ان شاءالله پس از رفع مشكل مذكور و تملك محل مورد نظر نسبت به تكميل عمليات احداث پارك در اسرع وقت اقدام مي گردد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 15 تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |