دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۹ - Jan 22, 2007
از سوي سازمان تأمين اجتماعي انجام شد
آموزش مقررات بيمه
به 4 هزار كارفرما
گروه اجتماعي آموزش سراسري و مستمر كارفرمايان و نمايندگان واحدهاي كارفرمايي كشور در دستور كار سازمان تأمين اجتماعي قرار گرفت.
شاهرخ آيگاني، مديركل امور فرهنگي و اجتماعي كارفرمايان اين سازمان، با اعلام اين خبر، گفت: طي 3 ماه اخير حدود 700 نفر از كارفرمايان يا مديران حوزه هاي مالي و حسابداري كارگاه هاي بزرگ تهران در اين دوره ها شركت كردند.
وي افزود: ساير استان هاي كشور نيز، برابر دستورالعمل هاي ابلاغي به برپايي اين دوره ها مبادرت ورزيدند كه با استقبال گسترده كارفرمايان همراه بود.
وي مجموع شركت كنندگان در اولين دوره آموزش را در سراسر كشور حدود
۴ هزار نفر ذكر كرد.
آشنايي با حقوق كارفرمايان در قانون و مقررات تأمين اجتماعي، آشنايي كارفرمايان كارگاه هاي تازه تأسيس (شخصيت حقوقي) با مراحل تشكيل پرونده بيمه اي، آشنايي با حقوق بيمه شدگان در قانون و مقررات، انواع تعهدات سازمان درقبال بيمه شدگان، آشنايي با خدمات و حمايت هاي سازمان تأمين اجتماعي، آشنايي با كميسيون هاي پزشكي، حمايت در برابر حوادث و بيماري ها، بيمه اختياري، بيمه حرف و مشاغل آزاد، چگونگي احتساب خدمت ايام سربازي براي بيمه شدگان، چگونگي اجراي مفاد ماده 37 قانون تأمين اجتماعي، قراردادهاي پيمانكاري و مهندسين مشاور، حسابرسي از دفاتر قانوني شركت ها و موسسات داراي شخصيت حقوقي، اولويت بندي بازرسي از دفاتر قانوني، مقررات و آيين نامه مربوط به نحوه ابلاغ بدهي هاي حق بيمه توسط سازمان تأمين اجتماعي از مهم ترين رئوس آموزشي در اين دوره بوده است.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ:
نصب شمايل در هيئت هاي مذهبي ممنوع است
عكس:مسعود خامسي پور
011196.jpg
گروه اجتماعي- نصب شمايل ائمه اطهار توسط هيئتژهاي مذهبي ممنوع است و به دليل اشكال شرعي اين اقدام، پليس رأساً نسبت به جمع ژآوري آن اقدام مي ژكند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در يك نشست خبري با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته با شهرداري براي جمع آوري شمايل ائمه، افزود: در صورتي كه مأموران نيروي انتظامي، شمايلي را در سطح شهر مشاهده كنند، قطعاً از مسئولان هيئت هاي مربوطه مي خواهند تا نسبت به جمع آوري اين شمايل اقدام كنند و در اين زمينه برنامه ريزي هاي لازم با هماهنگي  نهادهاي مربوط صورت گرفته است.
سردار احمدرضا رادان خاطرنشان  كرد: در حال حاضر بيش از 8 هزار هيئت مذهبي در تهران فعال هستند كه بسياري از آنها نسبت به ممنوعيت استفاده از شمايل توجيه شده اند و شمايل  خود را جمع آوري كرده اند.
وي در خصوص ممنوعيت علم كشي توسط هيئت هاي مذهبي ، گفت: در سال جاري تمركز بيشتري بر روي موضوع ممنوعيت نصب شمايل بوده است و قرار است در خصوص موضوع علم كشي هماهنگي لازم با مسئولان ارشاد و علما صورت گيرد تا نحوه انجام اين كار مشخص شود.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خاطرنشان  كرد: از هيئت هاي مذهبي درخواست شده كه تا ساعت 24 برنامه  هاي خود را به پايان برسانند، اگر هيئتي بعد از اين ساعت فعاليت كند، پليس با آنان صحبت كرده و تذكر مي دهد. رادان افزود: محرم بايد به عنوان يك فرصت مورد توجه قرار گيرد و نبايد آن را به تهديد تبديل كنيم.
وي با تأكيد بر اين كه قمه زني اقدامي غيرقانوني است، خاطرنشان  كرد: در صورتي كه پليس مكان هايي را شناسايي كند كه در آنها قمه زني صورت مي گيرد، قطعاً با حضور در آن مكان، نسبت به برخورد و دستگيري افراد اقدام خواهد كرد.
رادان با اشاره به فعاليت گشت  هاي ويژه پليس، تصريح  كرد: اين گشت  ها به صورت مقطعي عمل مي  كنند و عمدتاً به مراكزي وارد مي شوند كه در آن اماكن با خلأهاي انتظامي مواجه هستيم و مردم نيز در اين زمينه نگراني هايي دارند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ افزود: سيستم هوشمند گشت ها در حال راه اندازي است و تا پايان سال اين سيستم به صورت آزمايشي در سركلانتري ششم راه  اندازي مي شود. رادان با اشاره به اين كه پليس بدون مجوز قضائي به هيچ منزلي وارد نمي شود، گفت: پليس تنها در صورت تعقيب جرم مشهود بدون مجوز قضائي حق ورود به منازل را دارد و در بحث جمع آوري ماهواره ها به هيچ عنوان بدون مجوز قضائي وارد منزل كسي نشده است. به گفته وي، ورود به منازل افراد بدون مجوز قضائي براي جمع آوري ماهواره غيرقانوني است.
وي همچنين در خصوص جمع آوري سي دي هاي غيرمجاز، توضيح داد: در طرحي كه توسط پليس امنيت تهران اجرا شد، حدود 90 هزار سي  دي غيرمجاز توسط پليس امنيت جمع  آوري شد كه ادامه اين طرح همچنان در دستور كار پليس قرار دارد و مردم نيز با توجه به مسائلي كه در كشور اتفاق افتاده در اين خصوص مراقبت  هاي بيشتري اعمال مي  كنند.

در ديدار فرمانده نيروي انتظامي ايران با مقامات افغانستان مطرح شد
اجراي 250 عمليات مرزي براي مبارزه
با اشرار و قاچاق مواد مخدر
011199.jpg
پليس: فرمانده نيروي انتظامي ايران در يك سفر سه روزه به افغانستان با معاون اول رئيس جمهوري، وزراي كشور، دفاع، مبارزه با مواد مخدر و فرمانده پليس اين كشور ديدار و درباره مبارزه با مواد مخدر، تردد غيرقانوني و همكاري هاي پليس مرزي گفت وگو كرد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلا مي  ايران در ديدار با معاون اول رئيس جمهوري افغانستان با پيش بيني افزايش كشف مواد مخدر در سال جاري به 500 تن، گفت: كمك به ثبات و امنيت افغانستان، كمك به امنيت منطقه است و نا آرامي ها و تنش ها در افغانستان پيش از همه به كشورهاي همسايه منتقل مي شود .
احمدي مقدم در كابل با اشاره به اين كه حدود 40 درصد مواد مخدر از افغانستان وارد ايران مي شود، گفت: بنابراين هرقدر نيروهاي نظامي و پليس افغانستان توانمند شوند، مشكلات در ايران كمتر مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از كشف 400 تن مواد مخدر از ابتداي امسال در ايران خبر داد و افزود: روند اعتياد در ايران مهار شده است و پيش بيني مي شود تا پايان سال، رقم كشف مواد مخدر به پانصد  تن برسد.
وي با تاكيد بر همكاري پليس مرزي براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر تصريح كرد: تردد غيرقانوني و قاچاق سوخت از ديگر مشكلات مرزي است كه با همكاري پليس دو كشور قابل كنترل است.
معاون اول رئيس جمهوري افغانستان هم روابط دو كشور را در طول تاريخ گسترده خواند و گفت: دو ملت ايران و افغانستان جدايي ناپذيرند.
احمد ضيا مسعود امنيت را زمينه ساز توسعه و پيشرفت اقتصادي دانست و افزود: نهادهاي دولتي افغانستان در طول سه دهه جنگ در اين كشور نابود شدند و تقويت اين نهادهاي نوپا براي برقراري امنيت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر از برنامه هاي دولت افغانستان است.
او تداوم كمك هاي جمهوري اسلامي ايران را براي بازسازي افغانستان خواستار شد و گفت: حل مشكلات مواد مخدر و قاچاق انسان به همكاري هاي دو جانبه نياز دارد.
همچنين فرمانده نيروي انتظامي در ديدار با وزير كشور افغانستان گفت: از ابتداي امسال تاكنون 250 عمليات مرزي براي مبارزه با اشرار و قاچاق مواد مخدر در ايران اجرا شده است. مقام افغاني نيز در اين ديدار از وعده مقامات محلي هشت استان در اين كشور براي توقف كشت خشخاش خبر داد.
سرتيپ احمدي مقدم در اين ديدار با اشاره به ضرورت همكاري پليس مرزي ايران و افغانستان گفت: طرح هايي در ايران براي ساماندهي مهاجران افغان در دست اجراست تا تعدادي از اتباع افغان به طور قانوني در ايران كار كنند.
وي به درگيري هاي پليس ايران با اشرار در مرز شرقي كشورمان اشاره كرد و گفت: از ابتداي امسال تاكنون دويست و پنجاه عمليات مرزي براي مبارزه با اشرار و قاچاق مواد مخدر در ايران اجرا شده است .
ضرار احمد مقبل، وزير كشور افغانستان هم با اشاره به اينكه از ابتداي امسال كارهاي  فرهنگي و تبليغاتي براي جلوگيري از كشت خشخاش آغاز شده است، گفت: در برخي استانها امسال خشخاش كشت نشده است و در هشت استان هم مقامات محلي وعده داده اند تا كشت خشخاش متوقف شود .
به گزارش واحد مركزي خبر فرمانده نيروي انتظامي ايران همچنين با عبدالرحيم وردك، وزير دفاع، حبيب الله قادري، وزير مبارزه با مواد مخدر و جمعي از فرماندهان پليس اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.

روزانه هزار كودك در جهان به ويروس ايدز مبتلا مي شوند
ايسنا: آمارها نشان مي دهد كه در سال 2006، روزانه بيش از يكهزار كودك در سراسر جهان به ويروس ايدز آلوده شد ه اند.
در برخي از كشورهاي صحراي آفريقا، از جمله ناميبيا، سوآزيلند، آفريقاي جنوبي و روآندا دسترسي به درمان براي مادران مستعد ابتلاء به بيماري ايدز، بين سالهاي 2004 تا 2005 به ميزان زيادي افزايش يافته بود؛ اما در سال گذشته در جهان، 410 تا 660 هزار كودك زير 15 سال، به اين بيماري مبتلا شدند كه اكثر آنها در طول دوران حاملگي مادر و يا بلافاصله پس از تولد به اين ويروس آلوده شده بودند.
بر اساس گزارشي كه يونيسف اعلام كرد: نيمي از اين كودكان در صورتي كه به درمان هاي پزشكي مناسب دسترسي نداشته باشند، ظرف مدت 2 سال در اثر ابتلا به بيماري هاي ناشي از ايدز، جان خود را از دست خواهند داد. به گفته پاتريك مك كورميك، سخنگوي يونيسف تنها هفت كشور آرژانتين، برزيل، بوتسوانا، روسيه، جامائيكا، تايلند و اوكراين به دنبال دستيابي به هدف دسترسي به تجهيزات درماني تا سقف 80 درصد، براي زنان تا سال 2010 هستند.

رئيس سازمان بازنشستگي كشوري اعلام كرد:
توزيع هفتگي۲۲ هزار كارت منزلت بازنشستگان
مهر: سازمان بازنشستگي كشوري ، هر هفته 22 هزار كارت منزلت بين بازنشستگان زير مجموعه اين سازمان توزيع خواهد كرد
رئيس سازمان بازنشستگي كشوري گفت: با كامل شدن اطلاعات بازنشستگان اقدامات لازم براي چاپ و صدور كارت منزلت انجام شد و در حال حاضر در هر هفته 22 هزار كارت منزلت در اختيار بازنشستگان قرار مي گيرد.حسين علي ضيايي افزود: با توجه به اينكه به تازگي توزيع كارت منزلت ميان بازنشستگان آغاز شده است بنابراين انتظار مي رود 800 هزار بازنشسته كشوري بتوانند تا اواسط سال آينده كارت منزلت خود را دريافت كنند.وي تصريح كرد: استفاده از كلاس هاي ورزشي به صورت نيم بهاء و عضويت در كتابخانه هاي دولتي و ورود به ورزشگاه ها و... از جمله تسهيلاتي است كه در كارت منزلت بازنشستگان پيش بيني شده كه بنا داريم تسهيلات اين كارت را به مرور افزايش دهيم.رئيس سازمان بازنشستگي كشوري خاطر نشان كرد: كارت هاي منزلت از طريق پست در اختيار بازنشستگان قرار خواهد گرفت

كاركنان قوه قضائيه آموزش حقوق شهروندي مي بينند
گروه اجتماعي- 3 دوره آموزش حقوق شهروندي جهت ارتقاء سطح دانش حقوقي كاركنان قوه قضائيه برگزار مي شود. بنا بر اعلام اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، اداره كل آموزش كارمندان معاونت آموزش قوه قضائيه اقدام به تشكيل سه دوره حقوق شهروندي در محل حوزه رياست قوه قضائيه، ساختمان وزارت دادگستري و ساختمان شماره 3 قوه قضائيه جهت آموزش حدود يك صد نفر از مديران و معاونين ادارات كل، كارشناسان و كاركنان ستادي كرده است. عناوين اين دوره ها شامل حقوق شهروندي در قانون اساسي، آشنايي با بخشنامه و قانون حقوق شهروندي،  احترام به آزادي هاي مشروع، دستورالعمل حقوق شهروندي، حقوق شهروندي در قانون برنامه چهارم توسعه، اعلاميه جهاني حقوق بشر، منشور حقوق زنان، آيين نامه ستاد حقوق بشر و حقوق شهروندي در ميثاق بين المللي حقوق مدني و سياسي جمعاً به مدت 16 ساعت و با تأمين منابع آموزشي لازم مي باشد.

با آغاز ايام محرم اعلام شد
استقرار آمبولانس و موتورلانس در مناطق پرجمعيت
011187.jpg
ايسنا: با آغاز محرم الحرام و ايام سوگواري سالار شهيدان، اورژانس تهران با هدف امدادرساني به عزاداران حسيني چندين دستگاه آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در مناطق پرتردد شهر مستقر مي كند.
در محدوده بازار تهران دو دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر مي شود و به ساعات كاري آمبولانس هاي مستقر در 14 ميدان شهر تهران اضافه مي شود.
بر اين اساس، ساعات كار موتورسواران امدادي نيز تا پايان ترافيك و مراسم مربوط به ايام سوگواري افزايش مي يابد. اورژانس تهران از ماموران انتظامي خواست تا در ايام سوگواري سالار شهيدان از انسداد مبادي ورود و خروج و اماكن پرجمعيت نظير مساجد توسط اتومبيل شخصي خودداري كنند و عزاداران و روساي هيات هاي حسيني با نيروهاي اورژانس همكاري لازم را داشته باشند.
بر اساس اين گزارش، متأسفانه سال گذشته به علت عدم همكاري عزاداران حسيني، كار امدادرساني به بيماران بدحال اورژانس با اختلال مواجه شد.

تسهيلات جديد براي بيمه بافندگان خانگي
011190.jpg
گروه اجتماعي- بافندگان تك باف خانگي از اين پس بر اساس قانون جديدي بيمه مي شوند.
بر اساس دستورالعمل جديد سازمان تأمين اجتماعي چنانچه بين تاريخ درخواست بافندگان تك باف خانگي فاقد كارفرما تا تاريخ پرداخت حق بيمه(پس از انعقاد قرارداد) بيش از سه ماه فاصله ايجاد نشود، وصول حق بيمه و پذيرش سوابق از تاريخ انعقاد قرارداد بلامانع است.
به گزارش روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي ابراهيم شهابي، رئيس اداره استرداد و انتقال حق بيمه اداره كل امور فني بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي، در اين باره گفت: بافندگان تك باف خانگي فاقد كارفرما براي بيمه شدن به سه گروه زير 50 سال، 55 تا 60 سال و بالاي 55سال تقسيم شده و هر يك براي قرار گرفتن تحت پوشش بيمه شرايط ويژه اي دارند.
وي با اشاره به اينكه حداكثر سن براي متقاضيان استفاده از قانون بيمه بازنشستگي فوت و از
كارافتادگي بافندگان قالي، قاليچه، گليم و زيلو 50 سال است، افزود: چنانچه افراد متقاضي بين 50 تا۵۵ سال سن داشته باشند مي توانند به ميزان مازاد سن خود حق بيمه را يكجا بپردازند.
شهابي گفت: با توجه به اينكه گروهي از متقاضيان پس از دريافت فيش حق بيمه مازاد سني براي دريافت فيش دوره اول بيمه مراجعه نمي كردند از اين پس صدور برگه پرداخت مازاد پس از ثبت درخواست متقاضي در دفتر واحد اجرايي و اخذ نظريه از مراجع معرفي كننده انجام مي شود.
وي تاكيد كرد در صورتي كه درخواست متقاضي منجر به انعقاد قرارداد نشود، حق بيمه مازاد سني به متقاضي پس داده خواهد شد.
بر اساس گفته هاي رئيس اداره استرداد و انتقال حق بيمه اداره كل امور فني بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي بر اساس مقررات پيشين، بيمه شده مكلف بود حق بيمه دوره اول خود را حداكثر تا يك هفته از تاريخ عقد قرارداد به حساب سازمان تأمين اجتماعي واريز نمايد اما بر اساس مقررات جديد اين زمان به سه ماه تبديل شده است.
گفتني است كه معرفي كنندگان قاليبافان تك باف خانگي بدون كارفرما تنها مركز ملي فرش ايران و سازمان بازرگاني استان ها است و افراد بيمه شده تنها از خدمات بازنشستگي، فوت و از كار افتادگي سازمان تأمين اجتماعي بهره مند مي شوند.

سالانه 21 هزار نفر به كانون هاي اصلاح و تربيت كشور
معرفي مي شوند
011193.jpg
گروه اجتماعي - مديركل فرهنگي سازمان زندانهاي كل كشور گفت: سالانه 21 هزار نفر به كانونهاي اصلاح و تربيت كشور معرفي مي شوند و در حال حاضر 2100 نفر مددجو در اين كانونها حضور دارند.
به گزارش روابط عمومي و اطلاع رساني قوه قضائيه، منصور مقاره عابد، در نشست شوراي برنامه ريزي كانون هاي اصلاح و تربيت به ميزباني اداره كل زندان هاي گيلان گفت: در نگهداري كودكان بزهكار بايد به شكل ويژه عمل كرد.
وي افزود: امكانات و شرايط نگهداري كودكان در كانون ها تعريف شده و مراكز تحت اين عنوان موظفند استانداردهاي نگهداري كودكان را رعايت كنند و با كانون هايي كه حداقل ها را رعايت نمي كنند، برخورد خواهد شد.
وي با بيان اينكه تلاش ها به سوي استانداردسازي فرآيندهايي از قبيل پذيرش، تشخيص، مددكاري، روانشناسي و ... در سطح كانون هاي كشور است، گفت: ما در سال 72 به كنوانسيون حقوق كودك پيوستيم و معتقديم كه كانون، زندان تلقي نمي شود بلكه محلي براي نگهداري و اصلاح و تربيت كودكان است.
مقاره عابد تصريح كرد: قضات در اعمال مجازات ها خصوصاً در دادگاههاي رسيدگي به جرم هاي اطفال از مجازات هاي جايگزين حبس و قرارهاي تعليق مجازات، تخفيف مجازات، استفاده از مجازات هاي بازدارنده و مواردي كه در قانون احصا شده استفاده نمايند.
وي تأكيد كرد: دادرسي كودكان بايد دادرسي افتراقي باشد و در آن منافع عالي كودك حفظ گردد و تلاش ما در شوراي برنامه ريزي كانونهاي اصلاح و تربيت حمايت مؤثر از نوجوانان و كودكان محروم از آزادي است.

رسيدگي ويژه به تخلف در تبليغات پزشكي
گروه اجتماعي- بخش ويژه اي براي رسيدگي به تخلفات تبليغات پزشكي در دادسراي نظام پزشكي تشكيل شد.
غلامحسين نيك  نژاد، معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي، با اعلام اين خبر گفت: با تشكيل اين بخش ويژه، پرونده هاي تخلفات صاحبان حرف پزشكي از دستورالعمل نحوه تبليغات و آگهي هاي دارويي و مواد خوراكي، آشاميدني و بهداشتي و امور پزشكي، به سرعت و خارج از نوبت بررسي و احكام مربوطه صادر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي نيك نژاد با اشاره به اينكه تخلف ساير افراد حقيقي و حقوقي از اين دستورالعمل با شكايت سازمان نظام پزشكي به مراجع قضايي ارجاع مي شود افزود: موارد تخلف از قانون در تبليغات پزشكي و بهداشتي با ارجاع از معاونت نظارت و برنامه ريزي سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و با گزارش افراد حقيقي و حقوقي قابل رسيدگي است.
معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي از كليه رسانه ها و مطبوعات در خواست كرد كه از پخش و انتشار هرگونه آگهي تبليغات پزشكي و بهداشتي بپرهيزند و درخواست كنندگان را جهت اخذ مجوز به سازمان نظام پزشكي هدايت نمايند.
به گفته وي در صورت انتشار آگهي و تبليغات غير قانوني مطبوعات خاصي به مراجع ذيصلاح قضايي معرفي شده و مورد پيگرد قانوني قرار مي گيرند.
وي از سرعت گرفتن روند نظارت بر تبليغات پزشكي و بهداشتي توسط اداره كل نظارت اين معاونت و تشكيل كميسيوني جهت بررسي و صدور مجوز تبليغات و آگهي هاي پزشكي خبر داد

مشاور استاندار تهران در امور بانوان:
نمايشگاه لباس زنان شاغل برگزار مي شود
گروه اجتماعي - فرحناز قندفروش، مشاور استاندار تهران از موافقت به دست آمده از راه اندازي دبيرخانه بين المللي جشنواره سرزمين من خبر داد و گفت:به دنبال اصرار و استقبال كارمندان زن براي طراحي لباس هاي مناسب مخصوص ادارات، به دنبال برگزاري نمايشگاه لباس زنان شاغل هستيم.
مشاور استاندار تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بازديد بيش از 4 هزار نفر از بانوان تهراني از نمايش زنده لباس بانوان تصريح كرد: اميدواريم در ارديبهشت 86 بتوانيم نمايشگاه لباس زنان كارمند را برگزار كنيم.
وي با تاكيد بر اين كه لباس كارمندان بايد از ارباب رجوع مجزا باشد و بهتر است كه مديران ادارات به دنبال استفاده از طرح هاي ارائه شده در جشنواره براي كارمندان زن خود باشند، افزود: استقبال بي نظير و تقاضاهاي متعدد براي برگزاري چنين نمايشگاه هايي نشان داد كه مسئله لباس بانوان تا چه اندازه مغفول مانده است.
مشاور استاندار تهران با اشاره به 400 درخواست ارائه شده به دبيرخانه اين جشنواره از سوي توليدكنندگان داخلي لباس، افزود: با همكاري معاونت اجتماعي -فرهنگي شهرداري تهران به زودي 2 فروشگاه لباس مخصوص بانوان به نام زنان سرزمين من برگزار مي شود.
به گفته وي يك سانس از اين نمايشگاه براي خانم هاي سفرا برگزار شد كه همه آنان از شركت كشورهاي خود در سومين جشنواره لباس در تابستان، استقبال كردند.
وي افزود :برگزاري نمايشگاه لباس ويژه دختران جوان، كودكان و خردسالان از ديگر تقاضاهاي ارائه شده به دبيرخانه جشنواره است.
قندفروش، هزينه برگزاري اين جشنواره را۳۰ ميليون تومان اعلام كرد و افزود: برگزاري نمايش زنده لباس هيچ اشكال شرعي ندارد و حتي برگزاري آن مورد تاييد كليه مسئولان نيز بوده است و به دنبال برگزاري فصلي نمايش زنده لباس هستيم.
مشاور استاندار تهران در امور بانوان از اعلام فراخوان برگزاري جشنواره بين المللي زنان سرزمين من در بهمن 85 خبر داد و گفت: كشورهاي اسلامي كه تمايل به شركت در اين جشنواره دارند و از فراخوان آن نيز توسط رايزن هاي فرهنگي مطلع خواهند شد، سه ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
وي در پايان استقبال بالاي بانوان از اين نمايشگاه را بهترين پاسخ به رسانه هاي منتقد اين جشنواره دانست.

تشكيل شوراي حل اختلاف ويژه  جرايم اطفال
گروه اجتماعي- رئيس قوه قضاييه در بخشنامه اي به روساي كل دادگستري هاي سراسر كشور و سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كل كشور دستور تشكيل شوراي حل اختلاف ويژه  جرايم اطفال را صادر كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان زندانها در متن اين بخشنامه آمده است: به منظور توسعه فرهنگ صلح و سازش، فراهم كردن زمينه  مناسب و لازم جهت حل و فصل اختلافات ناشي از جرايم اطفال و نوجوانان و بهره مندي آنان از مزاياي مصالحه و ميانجي گري مبتني بر عطوفت انساني و پرهيز از اعمال كيفر حبس براي اطفال و نوجوانان، لازم است روساي كل دادگستري استان ها با همكاري مديران كل سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي هر استان و ساير مراجع ذيصلاح جهت بهره گيري از ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل شوراهاي حل اختلاف ، ترتيبي اتخاذ كنند.

با مردم
مسكن و كارشناسي
افزايش بهاي مسكن در تهران مسأله اي است كه بايد مورد توجه جدي تري قرار گيرد، زيرا تبعات آن براي جامعه به ويژه اقشار كم درآمد، مشكلات گوناگوني به همراه داشته است. تنها با بررسي هاي دقيق كارشناسي مي توان بحران ناشي از اين افزايش قيمت را كاهش داد.
دولتشاهي- كرمانشاه
صنعت اتوبوس و نياز داخلي
برخي اخبار درباره علل ركود صنعت اتوبوس سازي در ايران اين نتيجه را القاء مي كند كه به دليل كيفيت پايين توليدات داخلي، از خارج اتوبوس هاي دست دوم وارد مي شود. اما به نظر بنده، مي توان با اختصاص هزينه هاي واردات، كيفيت توليدات داخل را بهبود بخشيد و در اين صنعت مهم رونق ايجاد كرد.
عيسي رضايي- تهران
مترو براي باقر شهر
در باقر شهر واقع در جنوب تهران جمعيت قابل توجهي از اقشار كم درآمد زندگي مي كنند. حمايت دولت براي راه اندازي هر چه سريع تر ايستگاه مترو در اين ناحيه از شهر، كمك قابل توجهي به كاهش سرانه هزينه مردم باقر شهر خواهد نمود.
عليرضا جوادي نسب- باقر شهر
هزينه اضافي
@ براي انجام عكسبرداري با سيستم ام.آر.آي در يكي از كلينيك هاي تهران علاوه بر هزينه  عكسبرداري، مبلغي نيز بابت لباس مخصوص بيمار از ما دريافت شد، بي آن كه از چنين لباسي استفاده كرده باشيم. بهتر است اين قبيل هزينه ها كنترل شود.
احمد خسروي- تهران
اشتغال و امنيت
ايجاد كار و اشتغال براي جويندگان كار در استان هاي محروم مرزي مثل استان ايلام علاوه بر كاهش مهاجرت هاي ناخواسته به كاهش خلاف و بزهكاري و همچنين كمك به حفظ امنيت اجتماعي كمك خواهد كرد. نگاهي به تركيب نيروهاي جوياي كار در ميادين شهر تهران بيانگر اين واقعيت است كه بايد به ايجاد اشتغال پايدار در استانهاي محروم بيشتر توجه شود.
رشيد مولايي- ايلام
اينترنت پرسرعت
در حالي كه مناطق مختلف مخابراتي تهران مدتهاست تحت سرويس دهي شبكه اينترنتي ADSL (اينترنت پرسرعت) قرار گرفته اند. اما متأسفانه منطقه مخابراتي نبوت (تلفنخانه نارمك) هنوز به اين سيستم مجهز نشده است، اميدواريم همزمان با سالگرد جشن هاي انقلاب اسلامي اين منطقه نيز به سيستم فوق مجهز شود.
ع.سلطاني- تهران
نوسان برق
@ نوسان شديد برق در اميرآباد شمالي باعث آسيب رساني به وسايل برقي شده است. اميدواريم ضمن شناسايي علت بروز اين مشكل نسبت به حل آن اقدام شود.
م. رئيسي- تهران
قطع درختان 40 ساله
از جمله اصول توسعه پايدار آن است كه هنگام اجراي هرگونه طرح عمراني در حد امكان منابع طبيعي حفظ شود. اما در مجتمع فرهنگيان نوشهر براي احداث يك كانال آب كوچك، تعداد زيادي درخت كاج قديمي و چهل ساله قطع شده است در حالي كه امكان تغيير مسير كانال و حفظ درختان وجود داشت.
رعنا شمالي- چالوس
جابه جايي ايستگاه اتوبوس
@ پل هوايي عابران پياده در شهرك اكباتان در جاده مخصوص كه مجهز به پله هاي برقي است، تا ايستگاه اتوبوس فاصله زيادي دارد تقاضا دارد ايستگاه اتوبوس را به نزديكي پل انتقال دهند.
نصرت الله كرماني- تهران
سرقت كابل برق
در ساوجبلاغ، كوهسار، روستاي هرجاب پايين تر از مسجد روستا حدود دو هفته است كابل هاي برق را به سرقت برده اند كه به دليل اين كمبود، برق در بخش جنوب روستا قطع شده است. از اداره برق هشتگرد تقاضاي رسيدگي و رفع مشكل موجود را داريم.
محمد شعباني- ساوجبلاغ
نياز محله قديمي
@ با احداث بازار روز عرضه ميوه و تره بار در خيابان صفي عليشاه تهران كه فضاي مورد نياز آن نيز موجود مي باشد، ساكنان اين محله نيز مي توانند به ميوه و تره بار ارزان قيمت تر دسترسي پيدا كنند.
ن. رستمي- تهران
يك هفته يك ماه؟
پيرو اطلاعيه شركت ايرانسل مبني بر تحويل يك هفته اي خط تلفن همراه، در 27 آذر ماه با پرداخت مبلغ مربوطه جهت خريد يك خط ثبت نام كردم، اما پس از گذشت نزديك به يك ماه هنوز موفق به دريافت خط تلفن مربوطه نشده ام.
سيمين جمشيدي- ساري
تمركز زيانبار اقتصادي
تمركز بيش از 50 درصد فعاليت هاي اقتصادي كشور در تهران نشان دهنده فقدان آينده نگري در برنامه هايي است كه تاكنون به اجرا گذاشته  شده است، چنين جاذبه اي به تنهايي براي مهاجرت هر چه بيشتر مردم از سراسر كشور به تهران كفايت مي كند و بر مشكلات كنوني پايتخت مي افزايد.
سالمي- شاهرود
چرا تعطيل شد؟
در شهر ري- خيابان فدائيان اسلام يك كارخانه نساجي با سه هزار و ششصد نفر پرسنل به هر دليل تعطيل شده است. تقاضاي كاركنان اين واحد توليدي، توجه سريع به علت تعطيل شدن كارخانه و راه اندازي مجدد آن است.
شهرري
ادغام نكنيد
@ ادغام ادارات منابع طبيعي در وزارت جهاد كشاورزي اقدامي سنجيده و مفيد نمي باشد و موجوديت جنگل ها، مراتع و اراضي منابع طبيعي را با مخاطرات جدي روبه رو خواهد كرد.
سليمان فر- گرگان
انتظار 15 ساله
از 15 سال پيش قرار بود بر اساس طرحي، كوچه حيدري مقدم به بزرگراه همت مرتبط شود. اما تاكنون اين طرح به اجرا درنيامده است و به خانه هاي محدوده طرح نيز اجازه ترميم يا نوسازي داده نمي شود.
عباس صالحي- تهران
پرداختيم اما نصب نشد
چهار سال پيش كل هزينه انشعاب فاضلاب براي ساماندهي شبكه فاضلاب كوچه شهيد بازلي واقع در خيابان شهيد عليخاني- شهرك وليعصر را پرداخته ايم، اما هنوز در اين مورد اقدام نشده است.
عزيز علي حبيبي- تهران
تبريز هم مثل تهران و مشهد
پس از شنيدن اخبار مربوط به آلودگي هوا در مشهد، بايد يادآوري كنم كه شهر تبريز هم با خطر آلودگي هوا روبه رو مي باشد. گسترش بي رويه شهر و تردد تعداد خودرو و بيش از ظرفيت خيابان ها از علل مهم اين آلودگي هاست.
خ. باسمنجي پور- تبريز
استقبال از كتاب همشهري و چند يادآوري
استقبال كم نظير شما خوانندگان عزيز از كتاب همشهري كه هر هفته در روزهاي پنج شنبه با ضميمه روزنامه همشهري توزيع مي شود، ما را بر آن داشت كه تمام مساعي خود را براي دستيابي همه خوانندگان به اين كتاب ها به كار گيريم.
در مقايسه با هفته نخست انتشار كتاب، وضع توزيع تا حد زيادي بهتر شده است، اما هنوز بعضي از گلايه ها حاكي از آن است كه در برخي نقاط در توزيع كتاب، اندك نارسايي هايي وجود دارد كه اميدواريم، تا۲ هفته آينده برطرف شود و كتاب همشهري در دسترس همه خوانندگان روزنامه قرار بگيرد.
بعضي از خوانندگان عزيز درباره كيفيت چاپ جلد كتاب گل آقا تذكراتي داده بودند كه ضمن تشكر از دقت و توجه آنها، در تلاشيم كه كتاب هاي آينده با چاپ و كيفيت بهتري عرضه شوند.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |