دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۹ - Jan 22, 2007
در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران رسيدگي شد
شكايت جنجالي 2 هنرپيشه سينما از يك نشريه
محمدرضا گلزار و مهناز افشار از اين نشريه به دليل انتشار اخبار غيرواقعي شكايت كردند
محمدرضا گلزار به همراه وكيل خود در جلسه دادگاه
011271.jpg
گروه حوادث- قضات دادگاه كيفري استان تهران، روز گذشته به شكايت محمدرضا گلزار و مهناز افشار از يك 2 هفته نامه  رسيدگي كردند. اين 2 هنرپيشه سينما به دليل چاپ شايعه ازدواجشان شكايت كرده بودند.
در اين جلسه محاكمه كه به رياست قاضي صارمي و با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار  شد، در ابتدا آذرتاش ، نماينده  دادستان تهران با بيان كيفرخواست گفت: شكايت محمدرضا گلزار و مهناز افشار 2 هنرپيشه ايراني به خاطر چاپ خبري در رابطه با قصد ازدواج آنها در اين نشريه  به همراه چاپ تصاويري از آنها به صورت روبرو در نيمه اول مهر 85 بوده كه بر اساس شواهد و مدارك موجود، اتهام متهم پرونده محرز و مسلم تشخيص داده شده است.
در ادامه جلسه وقتي محمد رضا گلزار از دادگاه خواست وكيلش از وي دفاع كند، وكيل مدافع 2 هنرپيشه سينماي ايران در جايگاه قرار گرفت.
وكيل 2 هنرپيشه اصلي فيلم آتش بس گفت: شكايت موكلانم در ارتباط با اتهام نشر اكاذيب در شماره  22 اين نشريه  در نيمه  اول مهرماه امسال بوده كه در آن عنوان شده بود گلزار در آستانه ازدواج با خانم افشار قرار دارد. وي افزود: اين امر تنها براي كسب سود صورت گرفته و به شأن موكلان من تجاوز شده است و به اين ترتيب موكلانم دچار ضررهاي معنوي غيرقابل جبراني شده اند.
به گفته وكيل 2 ستاره سينماي ايران، در حالي كه در موثق بودن خبر تأكيد شده بود اما اين خبر صحت نداشت و هنگامي كه در شماره بعدي، اين نشريه مطلبي تحت اين عنوان  كه چرا خبر ازدواج گلزار لو رفت منتشر كرد، بر اين مطلب تأكيد كرده و بر شايعات دامن زده بود، آنها با ورود به عرصه  خصوصي زندگي افراد حريم شخصي موكلانم را خدشه دار كرده و مطالبي خلاف واقع را درج كردند.
در ادامه اين جلسه ، صاحب امتياز و مديرمسوول سابق نشريه  در جايگاه حاضر شد و در دفاع از خود گفت: چندين بار با محمدرضا گلزار و مهناز افشار تماس گرفته است تا اگر جوابيه اي از سوي آنها مطرح شده آن را در هر شماره  نشريه و در هر صفحه حتي روي جلد به چاپ برساند اما شاكيان جوابيه اي نداده اند.
وي همچنين در آخرين دفاعيات خود با بيان اينكه قصد سوء و ايجاد نارضايتي نداشته است، از قضات دادگاه و هيأت منصفه درخواست مهلت كرد تا رضايت 2 هنرپيشه را جلب كند.
وكيل نشريه نيز در دفاع از موكلش با اشاره به اينكه روبرو كردن عكس اين 2 هنرپيشه به اشتباه در صفحه بندي صورت گرفته، گفت: نشريه همواره آماده چاپ جوابيه است.
در ادامه قاضي صارمي با بيان اين كه صرف ارسال نكردن جوابيه از سوي شاكيان پرونده دليلي براي شكايت نكردن آنان نيست، گفت: با اين حال موضوع از جرايم قابل گذشت است.
رئيس دادگاه همچنين از وكيل شكات پرونده درخواست كرد نظر خود را در رابطه با دادن مهلت به متهم پرونده اعلام كند كه وي اظهار داشت: قصد داريم ساير نشريات از نتايج پرونده  اين چنيني آگاه باشند و با توجه به اين كه برخي از رسانه ها بيان كرده بودند كاري صورت نخواهد گرفت ، ما منتظر اعلام نتيجه  دادگاه خواهيم بود.

دادگاهي براي قاتل نوجوان
011268.jpg
گروه حوادث- با گذشت خانواده كودك 9 ساله اي كه در جنايتي وحشتناك توسط نوجوان 15 ساله اي به قتل رسيده بود، قضات دادگاه پرونده را از جنبه عمومي  بررسي مي كنند.
ماجراي اين جنايت هولناك زماني فاش شد كه اواخر آذر ماه 84، خانواده پسر 9 ساله اي به نام احمد زماني كه با تاخير طولاني پسرشان روبرو شدند، نگران و مضطرب به مركز پليس شهريار رفته و از آنها براي يافتن فرزندشان كمك خواستند.
مادر اين پسر در بازجويي هاي مقدماتي به كارآگاهان پليس گفت: ظهر امروز پسرم از مدرسه به خانه آمد و بعد از خوردن ناهار، ترازوي وزن كشي اش را برداشت و براي كار به ميدان شهريار رفت، اما وقتي عصر به خانه بازنگشت نگران شده و از برادر بزرگترش خواستم به دنبال وي برود ولي هنگامي كه او به تنهايي بازگشت و گفت: هيچ كس امروز احمد را در ميدان نديده، تصميم گرفتم از پليس كمك بخواهم.
با اظهارات اين زن، تحقيقات پليسي براي يافتن پسر وي آغاز شد و هنگامي كه يكي از مغازه داران ميدان شهريار گفت: احمد را با يكي از دوستانش، عصر همان روز درحالي كه به طرف ميدان مي رفته اند ديده است، شناسايي اين نوجوان در دستور كار پليس قرار گرفت و وي دستگير شد.
با دستگيري اين نوجوان وي در جريان بازجويي ها به قتل پسر 9 ساله اعتراف كرد و گفت، پس از آنكه احمد را در يك ساختمان نيمه كاره با ضربات چاقو به قتل رسانده، جسدش را در همان جا رها كرده است.
برپايه اين گزارش، صبح ديروز متهم پرونده براي محاكمه به شعبه 74 دادگاه كيفري استان انتقال يافت، اما هنگامي كه اولياي دم در ابتداي جلسه دادگاه اعلام گذشت كردند، قرار شد قضات دادگاه متهم را از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه كنند.

قتل به خاطر چند قطره شمع
ايسنا: جواني كه 4 سال قبل، مرد جواني را به خاطر ريختن چند قطره شمع بر روي لباس دوستش با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، صبح ديروز در استان هرمزگان به دار آويخته شد.
بنا به اين گزارش ، متهم شامگاه 23 اسفندماه 81 زماني كه در مراسم شام غريبان شركت كرده بود، به خاطر اينكه چند قطره شمع مذاب بر روي لباس يكي از دوستانش چكيده بود، به هواخواهي دوستش وارد درگيري شد اما اين درگيري با دخالت مردم پايان يافت. در حالي كه متهم كينه  اين حادثه را در دل نگه داشته بود، همان شب به سراغ مرد جوان رفت و در جريان يك درگيري او را به قتل رساند.
اين مرد۲ روز بعد از جنايت دستگير شد و به قتل به انگيزه انتقامجويي اعتراف كرد كه قاضي شعبه  102 دادگاه جزايي ميناب حكم قصاص اين متهم به اتهام قتل عمد را صادر كرد كه با تاييد حكم در شعبه 33 ديوان عالي كشور ، مرد جنايتكار صبح ديروز در محل وقوع جنايت و در ملاء عام به دار آويخته شد.

دستور ويژه براي رديابي دختر زورگير
گروه حوادث- با دستور ويژه معاون دادسراي جنايي پايتخت، اعضاي يك باند زورگيري كه با طعمه قراردادن يك دخترجوان از رانندگان خودروهاي سواري مدل بالا در شرق تهران اخاذي مي كنند تحت تعقيب پليس قرار گرفتند
ساعت 21 شنبه گذشته ، پسرجواني سراسيمه خود را به كلانتري 126 تهرانپارس رسانده و مدعي شد دقايقي قبل پس از آنكه دختر جواني را سوار خودروش كرده دردام يك باند زورگيري گرفتار شده كه با سرقت يك ميليون تومان و تلفن همراهش متواري شده اند.
اين پسر در خصوص چگونگي ماجرا پليس گفت : ساعتي قبل از حادثه به خانه برادرم در شرق تهران رفتم تا يك ميليون تومان از وي قرض بگيرم، اما بعد از گرفتن اين پول در مسير برگشت به خانه مان، ناگهان دخترجواني با ظاهري آراسته خودش را مقابل خودروام انداخت و با بيان اينكه چند پسر قصد آزار وي را دارند ، از من خواست او را نجات دهم ، من هم غافل از دامي كه اين دختر و چند جوان همدستش برايم پهن كرده اند او را سوار خودرو كردم ولي بعد از گذشتن از چند خيابان ، پس از آنكه با راهنمايي دختر جوان ، وارد يك كوچه شده و توقف كردم،ناگهان 3 همدست جوان اين دختر به سوي خودروام حمله ور شده و با تهديد چاقو يك ميليون تومان پول و تلفن همراهم را ربوده و همراه دختر جوان فرار كردند.
قاضي رضا جعفري معاون دادسراي جنايي تهران روزگذشته با اعلام اين خبرگفت: به دليل وقوع چند زورگيري مشابه در شرق تهران، دستور ويژه اي براي دستگيري متهمان كه چهره نگاري از آنان صورت گرفته صادر شده و پليس پايتخت جست وجوي خود را براي بازداشت اعضاي اين باند در دستور كار قرار داده است.

سرقت طلاهاي بازيگر
در صحنه فيلمبرداري
011262.jpg
گروه حوادث- سرقت طلاهاي بازيگر نقش عروس در صحنه فيلم برداري يك سريال ماموران را با معمايي واقعي مواجه كرد.
اين سرقت بي سابقه هنگام فيلمبرداري سكانسي رخ داد كه در آن نقش منفي سريال با شليك گلوله عروس جوان را به قتل رسانده و پليس براي جمع آوري مدارك جرم وارد صحنه مي شد. مدتي پيش پرونده اي در اختيار قاضي حسن جراحي، بازپرس شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 قرار گرفت كه از سرقت بيش از 2 ميليون تومان طلا در صحنه فيلمبرداري يك سريال حكايت داشت.
مالك طلاهاي مسروقه كه بازيگر نقش عروس اين سريال بود درباره روز حادثه به بازپرس جراحي گفت: در آن روز قرار بود صحنه اي فيلمبرداري شود كه در آن نقش منفي سريال جلوي ماشين عروس را در خيابان گرفته و با شليك گلوله، عروس جوان را كه نقش فرعي اين سريال است، به قتل مي رساند. وي ادامه داد: از آنجا كه قرار بود اين سكانس در ميداني در تهران فيلمبرداري شود، تمامي عوامل سريال عازم اين منطقه شديم و پس از گريم بازيگران و انجام كارهاي مقدماتي فيلمبرداري آغاز شد. بر طبق فيلمنامه، زماني كه نقش منفي سريال عروس را به قتل رساند، بلافاصله بازيگر نقش كارآگاه جنايي پليس وارد صحنه شد و به بررسي صحنه پرداخت.
اين هنرپيشه در اين صحنه، بايد جواهرات و طلاهاي عروس را از جسد بي جان او جدا كرده و به مأموران تشخيص هويت تحويل مي داد ، اما زماني كه بازيگر نقش پليس، طلاها را داخل يك كيسه ريخت و در پشت صحنه به يكي از آشنايان تحويل داد. فرد ناشناسي با سوء استفاده از شلوغي اقدام به سرقت طلا ها كرد. پس از اظهارات اين بازيگر ، بازپرس جراحي دستور آغاز تحقيقات پليسي براي شناسايي سارق ناشناس طلاها را صادر كرد.
بازپرس جراحي در نخستين مرحله به بازجويي از زن جواني كه طلاها به او تحويل داده شده بود، پرداخت كه اين زن در بازجويي ها گفت: آن روز وقتي كيسه طلاها در پشت صحنه به من تحويل داده شد، آن را داخل كيف دستي ام گذاشتم و دقايقي بعد براي تماشاي صحنه فيلمبرداري از خودروم پياده شدم. پس از پايان فيلمبرداري وقتي دوباره به ماشين برگشتم و به خانه رفتيم، كيسه طلاها را از كيفم خارج كردم تا به بازيگر نقش عروس بدهم كه در آنجا متوجه شدم طلاها به سرقت رفته اند. پس از اظهارات اين زن از آنجايي كه بازيگر نقش عروس از زني كه طلاها از وي به سرقت رفته است، اعلام رضايت كرده بود ، براي وي قرار منع تعقيب صادر شد اما رسيدگي به ماجراي سرقت طلاها در دادسراي ناحيه 5 همچنان ادامه دارد.

۷ حادثه ريلي در 2 ماه
گروه حوادث - برخورد 2 قطار باري در مسير خط آهن سيرجان - بندرعباس كه هفتمين حادثه ريلي در 2 ماه اخير را در كشور رقم زده است، به مجروح شدن 4 نفر از سرنشينان يكي از قطار ها و آسيب جدي به هر دو قطار منجر شد.
به گزارش روابط عمومي راه آهن، بر اثر اين حادثه كه ظهر شنبه بين ايستگاه گل گهر- سيرجان رخ داد، اين قطعه از مسير خط آهن سيرجان - بندرعباس، مسدود شد و اعزام قطارهاي مسافري در محور بندرعباس با تبادل مسافران در محل سانحه انجام مي شود. هم اكنون كارشناسان كميسيون عالي سوانح راه آهن در حال بررسي علت وقوع اين سانحه هستند و ماموران فني راه آهن نيز براي بازگشايي قطعه بسته شده،تلاش مي كنند. از سوي ديگر فرماندار شهرستان سيرجان با بيان اينكه علت اين حادثه هنوز مشخص نيست، گفت: اين حادثه زماني رخ داد كه قطار حامل باركنسانتره سنگ آهن در مسير مجتمع گل گهر سيرجان با قطار بدون بار از جهت مقابل برخورد كرد و بر اثر اين برخورد لوكوموتيو قطارها در آتش سوخت.
در حوادث ريلي گذشته 4 قطار باري و يك قطار مسافربري در 5 حادثه مختلف از ريل خارج شدند و در آخرين حادثه كه 20 دي در مسير تهران-بندرعباس رخ داد بر اثر برخورد يك دستگاه خودروي سوار با قطار باربر، اين قطار متوقف شد.
درهمين حال، به دنبال بروز توفان گرد و خاك در شهرستان سرخس، فرماندار اين شهر از بروز حادثه براي يك قطار خبر داد.محمد علي رئوفي فرد افزود: قطار مسافربري مشهد سرخس، دو ايستگاه مانده به شهر سرخس متوقف شد و مسافران به وسيله اتوبوس به مقصد رسانده شدند.

اعتراف به۳۰ فقره زورگيري
011265.jpg
گروه حوادث- با دستگيري۳ زورگير معتاد كه با تهديد چاقو از رانندگان مسافركش تهراني اخاذي مي كردند راز 30 زورگيري با سلاح سرد فاش شد.
شامگاه بيست و يكم دي ماه، راننده خودرو پيكاني هراسان خود را به گشت پليس در خيابان وحدت اسلامي رسانده و با بيان اينكه وي يك مسافركش است، گفت: ساعتي قبل 3 پسر جوان را به مقصد بهشت زهرا به صورت دربستي سوار كردم، در بين راه آنها پس از آنكه شروع به مصرف كراك كردند يكي از آنها بدون اجازه داشبورد ماشينم را باز كرده و مقداري از آن پول برداشت وقتي كه به وي اعتراض كردم او و دو همدستش با تهديد چاقو با ربودن 20 هزار تومان ديگر متواري شدند، با سر وصداي من عابران به ياري ام آمده و درنهايت يكي از جوانها را دستگير كرديم.
سرهنگ داوود سلطاني معاون آگاهي تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت :با تحويل متهم به پليس وي به پايگاه هفتم آگاهي انتقال يافت كه در بازجويي ها وي به ارتكاب چندين سرقت با همكاري دو نفر از دوستانش به نامهاي امير و مهدي اعتراف كرده و انگيزه زورگيري ها را تامين مخارج اعتيادش عنوان كرد. معاون آگاهي تهران افزود: بادستگيري همدستان متهم، آنها تاكنون به 30 فقره زورگيري از رانندگان مسافركش در تهران اعتراف كرده اند. بازپرس روشن با دستور چاپ عكس متهمان از كساني كه به اين شيوه از آنها سرقت شده است خواست با مراجعه به پايگاه هفتم پليس آگاهي در ميدان 15 خرداد شكايت خود را مطرح كنند.

خودكشي متهم در بازداشتگاه
گروه حوادث- متهمي كه با 240گرم كراك دستگير شده بود، خود را در بازداشتگاه حلق آويز كرد.
بنا به اين گزارش ساعت ده و نيم شنبه، ماموران گشت پليس در جنوب تهران به مرد جواني مظنون شدند، اما هنگامي  كه به وي دستور ايست دادند او پا به فرار گذاشته و در هنگام فرار بسته اي را بر روي پشت بام يك خانه انداخت.
با بازداشت اين مرد ماموران بسته اي را كه وي قصد مخفي كردن آن را داشت پيدا كردند كه با بررسي محتويات آن 240گرم كراك كشف شد. بر پايه اين گزارش، متهم براي تحقيقات بيشتر به پايگاه ششم مواد مخدر انتقال يافت، ولي ساعت 5 صبح ديروز افسران پليس متوجه شدند متهم با استفاده از بند كاپشن خود در بازداشتگاه اقدام به خودكشي كرده و جان سپرده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |