يكشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۴ - Jan 28, 2007
رئيس مركز امور زنان و خانواده اعلام كرد:
تحويل واحدهاي مسكوني در ايام دهه فجر
به زنان سرپرست خانوار
گروه اجتماعي- رئيس مركز امور زنان و خانواده خبر از تحويل واحدهاي مسكوني آماده شده به زنان سرپرست خانوار از سوي دستگاه هاي مربوطه در دهه فجر داد.
زهره طبيب زاده، در جمع خبرنگاران با تشريح برنامه هاي كميته زنان ستاد بزرگداشت دهه فجر در سال جاري گفت: تشكيل ستاد حمايت از محرومان و مناطق محروم با محوريت روستاي مارز و روستاهاي تابعه شهرستان قلعه گنج در استان كرمان كه متاسفانه شرايط آن مشابه بشاگرد در اول انقلاب بوده از برنامه هاي سال جاري در دهه فجر است.
وي افزود: لذا با كمك جهاد كشاورزي ارتباطات گسترده اي با روستاهاي محروم برقرار شد تا به طور سمبليك هديه انقلاب، از دهه فجر تا عيد نوروز ــ اول ربيع اول ــ تقديم آنها شود. طبيب زاده خبر داد: بعلاوه 200 ميليون تومان نيز از محل بودجه مركز امور زنان و خانواده به اشتغالزايي مارز و روستاهاي اطراف آن اختصاص يافته است.
وي همچنين افتتاح سايت زنان كارآفرين، تاسيس تعاونيها و باشگاه هاي ورزشي بانوان، طرح كشوري رحمت كه تاكنون 150 هزار نفر در ارتباط با آن آموزش ديده اند، ترويج كارآفريني، طرح منزلت زن و خانواده و... را از جمله برنامه هاي مركز امور زنان و خانواده در دهه فجر سال جاري خواند و اذعان كرد: به علاوه در خصوص سير انقلاب از سال 42 تا 85 بروشوري تهيه شده و نقش زنان را قبل و بعد از انقلاب تبيين خواهد كرد كه براي دستگاه ها و ارگان ها ارسال مي شود.
رئيس مركز امور زنان و خانواده نشست هاي علمي- تخصصي متعدد در خصوص زن و انقلاب، تقدير و تجليل از خانواده شهدا و جانبازان، تقدير از زنان پژوهشگر و انديشمند، جشنواره هاي ورزشي، ارائه خدمات رفاهي و تفريحي براي زنان سرپرست خانوار و خانواده شهدا و... را از ديگر برنامه هاي دهه فجر در استان ها خواند و گفت: به علاوه مركز به طور خاص ويديو كنفرانس هايي را با محوريت بررسي مشكلات زنان نخبه و كارآفرين برگزار خواهد كرد،  همچنين با همكاري جهاد كشاورزي با زنان متخصص و سرپرست خانوار تحت پوشش جهاد كشاورزي ديدار خواهيم داشت و از حدود 100 برگزيده و نيازمند نخبه،  ايثارگر و شاهد شناسايي شده، تقدير مي شود. وي با اعلام برگزاري همايش نقش زنان در انرژي هسته اي در 18 بهمن ماه جاري، همايش فاطمه شناسي و اعزام مبلغان خارجي براي تبيين نقش زنان در انقلاب اسلامي و انقلاب جهان اسلام اظهار كرد: 15بهمن ماه برابر با 15 محرم الحرام براي اولين بار به عنوان روز پيامبر اعظم(ص)، انقلاب اسلامي، منزلت زن و خانواده نامگذاري شده و در ايام دهه فجر حدود 13 هزار و 489 برنامه با 19 محور فعاليتها علمي- تخصصي، تحقيقاتي، افتتاحيه كارگاههاي آموزشي، نشست هاي تخصصي، بازديد، تقدير و... اجرايي خواهد شد. طبيب زاده با اشاره به اين كه برنامه هاي 13 استان، 7 دستگاه اجرايي و 9 سازمان مردم نهاد به دست مركز امور زنان و خانواده رسيده است، تصريح كرد: در اين خصوص امكان افزايش 3 برابري برنامه ها را داريم و در مقايسه 30 هزار برنامه با سال گذشته، امسال از رشد چشمگيري برخوردار بوده ايم.

اربعين ، شب عاشورا به نمايش درمي آيد
012189.jpg
گروه ادب و هنر - فيلم اربعين به نويسندگي و كارگرداني عليرضا رزازي فر فرداشب از شبكه سوم سيما پخش مي شود. اين فيلم كه نيمي از آن در جنوب عراق فيلمبرداري شده، داستان آزاده اي به نام دكتر علي صادقي است كه پس از مرگ همسرش يسنا قصد مراجعت به عراق را دارد. علي كه دچار بحران روحي و رواني شده است درپي يافتن اسعد (شكنجه گر سابقش در دوران اسارت) است و در اين راه با ماني خواهرزاده عكاسش كه تازه از انگلستان مراجعه كرده، راهي عراق مي شود. وي با كمك دوست عراقي اش سعي در پيدا كردن اسعد دارد ولي وقايع طبق پيش بيني آنها پيش نمي رود.
فيلم اربعين در كنار پرداخت به داستان خود نگاهي به شرايط و اوضاع جنوب عراق در حال حاضر و همچنين احساسات مذهبي مردم اين كشور در ايام سوگواري امام حسين(ع) دارد. در فيلم اربعين در كنار بازيگران عراقي كساني چون محمود مقامي (علي) شقايق فراهاني (يسنا) و جواد مولانيا (ماني) ايفاي نقش مي كنند.

ابلاغ قانون تحصيل اجباري تا پايان دوره راهنمايي
ايسنا: معاون آموزش و پرورش عمومي از ابلاغ قانون تحصيل اجباري تا پايان دوره راهنمايي به سازمانهاي آموزش و پرورش استانها خبر داد.
حسين احمدي با اعلام اين خبر تصريح كرد: بر اساس اين قانون كه مصوبه مجلس شوراي اسلامي است تمامي افراد در سن تحصيل موظفند تا پايان دوره راهنمايي به تحصيل ادامه دهند. وي با تاكيد بر اين كه با اجراي اين قانون مبادي ورودي بي سوادي به كشور بسته مي شود، اظهار اميدواري كرد: از اين طريق به تدريج بي سوادي در كشور ريشه كن شود.
معاون آموزش و پرورش عمومي با اشاره به بهره گيري از كمك تمام نهادها و بخشهاي مرتبط با اين موضوع در كشور ادامه داد: در اين زمينه همچنين بايد قوانين و مقررات آموزشي و قضايي را نيز به كمك آموزش و پرورش فراخواند.
وي گفت:هم اكنون
۱۳ ميليون بازمانده از تحصيل اعم از واجب التعليم و بزرگسال در گروه سني 11 تا 45 سال در كشور وجود دارند، در حالي كه 3 ميليون نفر آنها را افراد در سن تحصيل تشكيل مي دهند.

سومين سالمرگ حسن حسيني متفاوت برگزار مي شود
012177.jpg
گروه ادب و هنر - امسال مراسم سالگرد مرگ شاعر فقيد، سيدحسن حسيني، به گونه اي متفاوت از دو سال گذشته برگزار خواهد شد. در شرايطي كه خانه  شاعران ايران در دولت جديد ومديريت فرهنگي دو ساله  اخير، با تضييقات مالي مواجه شده است و بدهي هاي اين نهاد نيمه خصوصي كه در نبود تشكل فراگير صنفي شاعران، از وجاهت بالايي نزد طيف هاي گوناگون شاعران برخوردار است، روي زمين مانده، امسال اين تشكل، درنظر دارد، مراسم سالمرگ ديگرگونه اي براي سراينده گنجشك و جبرئيل برپا كند. به گفته فاطمه راكعي، اين مراسم فروردين سال آينده برگزار شده و علاوه بر خانه شاعران ايران چند نهاد و سازمان ديگر نيز در آن مشاركت خواهند داشت.
سيدحسن حسيني كه به مفهومي علمدار شعر ايدئولوژيك دهه شصت بود و به گفته برخي كارشناسان جريان نويني را در شعر مذهبي معاصر رقم زد، فرردين ماه سال 1382 به  طور ناگهاني و
بر اثر ايست قلبي درگذشت. بنا به وصيت او دكتر قيصر امين پور، آثار او را پس از مرگش منتشر خواهد كرد كه تاكنون اين مهم با انتشار دو مجموعه در ملكوت سكوت و از شرابه هاي روسري مادرم پيگيري شده است كه اولي گزينه اي از شعرهاي آزاد منتشر نشده و دومي مجموعه اي از شعرهاي آزاد با تمركز موضوعي بر ستايش حضرت زهرا (س) است. اين گزارش حاكي است كه تا پايان ماه جاري گزينه اي ديگر از شعرهاي كلاسيك اين شاعر فقيد توسط خانه شاعران، روانه بازار خواهد شد.

ياد داشت
شوراي انقلاب فرهنگي چقدر با امروز فاصله دارد؟
علي عمادي
در حالي كه 50 روز تا پايان سال۸۵ باقي مانده، شوراي عالي انقلاب فرهنگي در آخرين جلسه خود گزارش تحليلي وضعيت فرهنگي كشور را از سال 70 تا 82 بررسي كرد.
اين گزارش كه از سوي هيات نظارت و ارزيابي فرهنگي و علمي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تهيه شده تنها به آمار و ارقام توجه نشان داده است.
براساس اين گزارش تعداد عناوين كتاب هاي منتشرشده از 7516 عنوان در سال 1370 با رشد متوسط سالانه 14/1 درصد به 36725 عنوان در سال 1382 افزايش يافته است كه اين ميزان رشدي معادل پنج برابر را نشان مي دهد و در اين ميان توليد كتاب در حوزه دين و ادبيات رشد چشمگيري داشته است.
همچنين تعداد عناوين نشريات كشور از 300 عنوان در سال 1370 به 2421 عنوان در سال 1382 رسيده است كه رشد متوسط سالانه 19 درصدي را نشان مي دهد. شمارگان نشريات نيز از 197 ميليون نسخه با رشد متوسط 16/8 درصد به بيش از يك ميليارد و 264 ميليون نسخه در سال 82 افزايش يافته است.
اين گزارش مي افزايد: مجموعه توليدات فرهنگي كشور داراي افزايش كمي است و در اين ميان هنرهاي نمايشي با رشد متوسط سالانه 18/4درصد روبه رو بوده است.
همچنين ميزان پخش برنامه هاي تلويزيوني در سالهاي 1370 تا 1382 از رشد 8 برابري برخوردار بوده است و بيش از 91/3 درصد از افراد در اوقات فراغت خود به تماشاي برنامه هاي تلويزيون پرداخته اند.
براساس اين گزارش فعاليت هاي انجمن ها و تشكل هاي غيردولتي در حوزه فرهنگ با رشد مناسبي مواجه بوده است و در سالهاي اخير فعاليت هاي قرآني و ديني رشد چشمگيري داشته است. همچنين مراكز مذهبي با ميزان 54/74درصد در اختصاص دادن فضاهاي فرهنگي كشور به خود بالاترين رتبه را دارد.
اما درباره اين گزارش چند سئوال ابتدايي به نظر مي رسد:
۱ - آيا واقعيت را مي شود فقط در آينه آمار كمي ديد؟ وضعيت فرهنگي كشور نياز به بررسي كمي دارد يا كيفي؟
۲ - براي بررسي آمار عددي هم وضعيت امروز با 4 سال پيش بسيار متفاوت است. آيا براي چند وچون وضع امروز بايد 4 سال به انتظار بنشينيم؟
۳ - آيا تمام شاخصه هاي فرهنگي را مي توان به تعداد عنوان هاي كتاب، عنوان هاي مجلات و شمارگان آنها، نمايش هاي داده شده و جمع برنامه هاي تلويزيون محدود كرد؟
۴ -آيا ديگر حوزه هاي فرهنگي كه حتي در اين سالها رشد منفي داشته اند، مورد بررسي قرار گرفته اند؟
۵ - آيا جهت دهي هاي دولتي در توليد حتي همين شاخصه هاي محدود، پيدا نيست؟ اين جهت دهي ها چقدر براي رشد فرهنگي كشور مناسب است؟
۶ - اساسا وظيفه شوراي عالي انقلاب فرهنگي چيست؟ بازخواني آمار گذشته يا برنامه ريزي فرهنگي براي آينده؟
۷ - آيا براي حكومتي كه قاعدتا هدفش ارتقاي سطح فرهنگ عمومي است، بايد نيمه پر ليوان را ديد؟ يا برعكس در چنين محفلي بايد به بررسي معضلات نشست؟
به نظر مي رسد سئوالاتي چنين بيش از اينهاست اما قرار است چه كسي به اين سئوالات پاسخ دهد؟ آيا بهتر نبود براي جمع شدن اين محفل كه علي القاعده زمان زيادي براي هماهنگي ميان وقت بزرگواران حاضر در جلسه صرف شده، نكات مهم تري مطرح مي شد و ضمن بررسي وضعيت حال، براي آينده برنامه ريزي مي كردند.
لطف كنيد به جاي پاسخ به اين پرسش ها در جلسه آينده درباره وظايف اين شورا بيشتر بحث كنيد.

برخودار ي
دانشجويان كارداني
دانشگاه جامع از معافيت تحصيلي
گروه علمي فرهنگي- دانشجويان دوره هاي كارداني بدون آزمون ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي از معافيت تحصيلي در بهمن ماه 1385 برخودار شدند.
دكتر حسين بلندي رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي با اعلام اين مطلب افزود: به كليه داوطلبان ورود به دوره هاي كارداني ترمي بدون آزمون دانشگاه جامع علمي كاربردي در بهمن ماه 1385 با توافقات حاصل شده با ستاد كل نيروهاي مسلح، كليه پذيرفته شدگان دوره هاي ترمي بدون آزمون دانشگاه جامع علمي كاربردي در بهمن ماه سال جاري از معافيت تحصيلي برخوردار مي شوند.

بررسي روزانه 70 هزار پرونده
در پزشكي قانوني
ايلنا: معاون سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد: روزانه 70 هزار پرونده در پزشكي قانوني كشور بررسي مي ژشود.
محمدحسن عابدي، معاون سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: براساس آمار منتشر شده در سال گذشته، سازمان نظام پزشكي كشور حدود
يك ميليون و 850 پرونده ارجاعي را بررسي كرده است.
وي افزود: پيش ژبيني مي ژكنيم تعداد پرونده ژهاي مورد بررسي سازمان تا پايان امسال به حدود 2 ميليون پرونده برسد.
به گفته عابدي، بيشترين پرونده ژهاي مورد بررسي در خصوص تصادفات و ضرب و جرح است.
وي تصريح كرد: بيشتر پرونده ژهايي كه به سازمان پزشكي قانوني ارجاع داده مي ژشود، در همان روز مورد بررسي قرار مي ژگيرد.
معاون سازمان پزشكي قانوني كشور يادآور شد: در صورتي كه به بررسي ژهاي تخصصي و كارشناسي نياز باشد، نتايج پرونده با تاخير اعلام خواهد شد.

معاون امور حمايتي كميته امداد :
تحت پوشش قرارگرفتن نيازمندان،
مشروط به نداشتن منبع درآمدي است
مهر:افراد نيازمند براي اينكه بتوانند تحت پوشش اين نهاد قرار گيرند نبايد هيچ منبع درآمدي داشته و از سوي نهاد حمايتي مستمري دريافت كنند.
حسين بحيرايي در خصوص شرايط تحت پوشش قرار دادن افراد نيازمند افزود: اقشار نيازمندي كه تحت پوشش نهادهاي حمايتي مانند بهزيستي ، سازمان بازنشستگي و تامين اجتماعي باشند و يا حداقل يكي از افراد خانواده داراي شغل باشند، تحت پوشش كميته امداد قرار نمي گيرند.
معاون امور حمايتي كميته امداد امام خميني (ره) خاطر نشان كرد: البته در سال جاري به منظور شناسايي افراد و خانواده هاي نيازمند كميته امداد با همكاري خيرين ، بسيج و شوراهاي محله ، دستورالعمل شناسايي تصويب شده كه با اجراي آن اقدام به شناسايي اين افراد و تحت پوشش قرار دادن آنها خواهد شد.وي اظهار داشت: در هر روستا عمليات شناسايي نيازمندان توسط 3 نفر از نيروهاي بسيج و در شهر ها نيز توسط شوراهاي محله و بسيج اين امر صورت مي گيرد.
بحيرايي در خصوص شناسايي زنان سرپرست خانوار تاكيد كرد: شرايط پذيرش اين زنان تا حدودي با نيازمندان عادي متفاوت است و چنانچه زنان سرپرست خانوار به عنوان نيروي خدماتي و يا ساعتي در جايي مشغول به كار باشند نيز تحت پوشش كميته امداد قرار مي گيرند.معاون امور حمايتي كميته امداد امام خميني (ره) گفت: در حال حاضر 200 هزار خانوار پشت نوبت دريافت خدمات كميته امداد قرار دارند كه در مرحله اول اين افراد تحت پوشش قرار مي گيرند و سپس افراد نيازمندي كه شناسايي شده اند.

ورزش در دقيقه 90
قرعه كشي مرحله  يك چهارم نهايي جام حذفي فوتبال
صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان ميزبان شدند
ايپنا- ميزبانان دو ديدار مرحله  يك چهارم نهايي جام حذفي فوتبال كشور مشخص شدند. قرعه كشي براي تعيين دو ميزبان ديدارهاي مرحله  يك چهارم نهايي جام حذفي فوتبال كشور ديروز در محل فدراسيون فوتبال برگزار شد كه تيم هاي صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان در اين مرحله به عنوان ميزبان انتخاب شدند. بدين ترتيب تيم فوتبال صنعت نفت آبادان در مرحله  يك چهارم نهايي ميزبان صباباتري تهران است و سپاهان اصفهان نيز از تربيت يزد پذيرايي خواهد كرد.

غيبت سئوال برانگيز صادقي
مهر: تمرينات تيم فوتبال استقلال پس از تساوي برابر ذوب آهن از صبح ديروز در زمين چمن ورزشگاه برق آلستوم آغاز شد. مسئولان باشگاه استقلال در مذاكره با مديران مجموعه ورزشي برق آلستوم تهران رضايت آنها را براي اجاره زمين چمن اين ورزشگاه جلب كرده و از ديروز تمرينات خود را در اين محل پيگيري كردند.در اين تمرين كه از ساعت 11 آغاز شد ، بازيكنان در 2 گروه مجزا به تمرين پرداختند. نفرات ثابت ديدار مقابل ذوب آهن با دويدن دور زمين و انجام تمرينات هوازي به كار خود خاتمه دادند. ساير بازيكنان زيرنظر مربيان كار را دنبال كردند كه شامل مرور كارهاي تاكتيكي و بازي دستگرمي مي شد.بازيكنان استقلال انتظار داشتند در تمرين ديروز مراسم معارفه مربي جديد برگزار شود اما تا پايان كار خبري از وي نشد.محسن يوسفي به دليل مصدوميت با اجازه مربيان با تيم تمرين نكرد. عليرضا منصوريان با رهايي از بند مصدوميت كنار تيم تمرين كرد.اميرحسين صادقي كه روز جمعه در فهرست اصلي تيم استقلال جاي نداشت بنا به دلايلي نامعلوم در تمرينات غيبت كرد و هيچكس هم دليل اصلي غيبت او را نمي دانست. تيم فوتبال استقلال امروز نيز در ورزشگاه آلستوم تمرين خواهد كرد.

رسولي نژاد پس از اظهارنظر قلعه نويي:
هيأت مديره  استقلال مصوبه اي براي جذب
مربي خارجي نداشته است
ايسنا: عضو هيات مديره باشگاه استقلال تهران گفت كه اگر قرار است مربي (داخلي يا خارجي) براي استقلال انتخاب شود، بايد به تصويب هيات مديره برسد.سيداحمد رسولي نژاد اظهارداشت: با توجه به اين كه انتخاب مربي خارجي براي يك تيم هزينه  فراواني به همراه دارد و بار تعهدات مالي اين انتخاب نيز مستقيم بر دوش هيات مديره است، بايد هرگونه تغيير در كادر فني و يا جذب مربي خارجي با تصويب هيات مديره انجام شود.
وي افزود: شنيده ام قلعه نويي گزينه هاي خارجي را براي مربيگري استقلال مطرح كرده است. معتقدم كه بايد همه چيز در چارچوب و روش اصولي خود انجام شود. معمولا انتخاب مربي يا سرمربي يك تيم با پيشنهاد مديرعامل يا رئيس سازمان فوتبال و با تصويب هيات مديره نهايي مي شود و مديرعامل نيز قرارداد اين مربي را امضا مي كند. اين يك روند طبيعي است و بايد همه در باشگاه استقلال به آن توجه داشته باشند.
رسولي نژاد خاطر نشان كرد: هيات مديره رفتار هاي برخلاف چارچوب  مديريتي را تحمل نمي كند. بر اين اساس و تا زمان تشكيل جلسه  هيات مديره و بحث در مورد جذب يا عدم جذب مربي خارجي، نمي توان هيچ كدام از اين موارد مطرح شده را قطعي دانست، چرا كه بايد هيات مديره اين موضوع را مصوب كند تا به مرحله  اجرا برسد.

آغاز تور دوچرخه سواري دوحه
همشهري ورزشي- تور بين المللي دوچرخه سواري دوحه از امروز در رشته تايم تريل جاده به مسافت  ۶ كيلومتر به عنوان مرحله پرولوگ يا رده بندي در قطر استارت مي خورد.مهدي سهرابي، حسين ناطقي، احد كاظمي، عليرضا حقي، محمد رجبلو، محمدصادق مظفري، حميد شيري و عليرضا اصغرزاده دوچرخه سواراني هستند كه در اين مسابقات حضور خواهند يافت.دوچرخه سواري كشورمان از روز  ۸ تا  ۱۳ بهمن ماه در تور دوحه شركت مي كند.

برنامه بلندمدت تيم ملي
012186.jpg
همشهري ورزشي- جلسه كادر فني تيم ملي در فدراسيون تشكيل شد و بر اين اساس، قلعه نويي هفته آينده برنامه بلندمدت خود را تقديم فدراسيون خواهد كرد.جلسه كادر فني تيم ملي روز گذشته از ساعت 11 تا 14 در فدراسيون فوتبال تشكيل شد. در اين نشست، بعد از بحث و بررسي فراوان مقرر شد تمام گروه هاي حاضر در تيم ملي از گروه پزشكي وتغذيه تا گروه بدنسازي بعد از هفت روز برنامه هاي 6 ماهه خود را در اختيار سرمربي تيم ملي قرار دهند.
امير قلعه نويي هم بعد از بررسي برنامه گروه ها، يك برنامه كلي تا 14 تير ماه 1386 به فدراسيون ارائه مي كند.
در اين جلسه مقرر شد ليگ برتر بدون وقفه و تعطيلي به كار خود ادامه دهد تا حداكثر در روز 12 خرداد ماه مسابقات به اتمام برسد و پس از آن، قلعه نويي تيم ملي را براي جام ملت هاي آسيا آماده كند.

الونگ و اژونگ در تيم ملي كامرون
مهر: بازيكن تيم فوتبال پرسپوليس تهران از سوي آري هان به تيم ملي كامرون دعوت شد.
الونگ الونگ كه پس از رهايي از بند مصدوميت در ديدار پرسپوليس مقابل ابومسلم مشهد به ميدان رفته بود، از سوي آري هان به تيم ملي كامرون دعوت شد. اين بازيكن بايد در تاريخ 15 بهمن ماه سال جاري در اردوي تيم ملي كامرون حاضر شود.قرار است اين تيم روز 18 بهمن به مصاف تيم ملي توگو برود.همچنين نام اژونگ اژونگ كه پس از حضور در اردوي استقلال با مسئولان اين تيم به توافق نرسيد نيز در فهرست جديد (هان) ديده مي شود.

ياران تيموريان ميزبان چارلتون خواهند بود
012183.jpg
ايپنا: مسابقات هفته بيست و پنجم ليگ برتر باشگاه هاي انگليس روزهاي سه شنبه و چهارشنبه (دهم و يازدهم بهمن ماه) برگزار مي شود.روز چهارشنبه بولتون ميزبان چارلتون اتلتيك خواهد بود. به احتمال زياد آندرانيك تيموريان در ليست 16 نفره سام آلاردايس براي اين ديدار قرار خواهد گرفت. در حال حاضر بولتون با 40 امتياز و پس از تيم هاي منچستر، چلسي، ليورپول و آرسنال در رده پنجم قرار دارد. ضمن اين كه چارلتون با كسب 19 امتياز در جايگاه نوزدهم جدول بيست تيمي جاي گرفته است.

تعرفه پذيري خدمات به بيماران خاص از سال آينده
ايسنا: معاون وزير رفاه و مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني در خصوص رديف اعتباري كمك به بيماران خاص اظهار كرد: بر اساس قانون، اين رديف اعتباري بايد سال آينده در اختيار وزارت رفاه قرار گيرد.
وي افزود: بنابراين آخرين بررسي ها براي تعرفه پذير كردن خدمات به بيماران خاص در قالب اين اعتبار در حال انجام است تا اين اعتبار به عنوان خدمات تعرفه پذير از طريق سازمان هاي بيمه گر هزينه شود.
شمس اردكاني افزود: در سال جاري، رديف اعتباري كمك به بيماران خاص در مجموع 29 ميليارد تومان بود كه 6 ميليارد تومان آن نزد سازمان بيمه خدمات درماني و 23 ميليارد تومان آن در اختيار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.
وي تصريح كرد: ابتدا مقرر بود
۲۳ ميليارد تومان اعتبار كمك به بيماران خاص تنها در 6 ماهه اول سال جاري در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد تا دستورالعمل نحوه تعرفه پذير كردن اين خدمات تدوين شده و به تصويب شوراي عالي بيمه برسد كه به دليل عدم تحقق آن، اين اعتبار در 6 ماهه دوم نيز در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفت.
شمس اردكاني خاطرنشان كرد: اعتبار 6 ميليارد توماني در اختيار سازمان بيمه خدمات درماني براي كمك به بيماران خاص شامل پيوند كليه، دياليز، هموفيلي، تالاسمي، MS در سال جاري، صرف ارائه رايگان 13 قلم داروي بيمار خاص شد؛ همچنين بيماران خاص براي 17 قلم دارو، فرانشيز 10 درصد به جاي
30 درصد مي پرداختند. علاوه بر اين در سال جاري از محل اين اعتبار، خدماتي به بيماران خاص در بيمارستان ها براي انجام دياليز، تزريق خون و تزريق فاكتور به صورت رايگان انجام مي گرفت.
معاون وزير رفاه و مدير عامل سازمان بيمه خدمات درماني از گنجاندن يارانه صافي و ست در تعرفه دياليز بيماران كليوي در سال آينده با تصويب شوراي عالي بيمه خبر داد.
وي تصريح كرد:  وزارت بهداشت هم  اكنون يارانه مربوط به صافي و ست بيماران كليوي به كارخانه هاي توليدكننده مي پردازد كه با گنجاندن اين يارانه در قالب تعرفه بيمه اي، بيمارستان ها به صورت مستقيم صافي و ست را از كارخانه هاي توليد كننده خريداري كرده و يارانه آن را از طريق سازما ن هاي بيمه گر دريافت مي كنند.

از سوي دانش آموزان
مراسم نثار گل در
حرم امام خميني
امروز برگزار مي شود
گروه اجتماعي- مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران امروز شاهد حضور جوانان و دانش آموزان كشور همراه با مسئولان و مديران ارشد سازمان آموزش و پرورش تهران و شهرستان هاي تابعه اين استان خواهد بود. مراسم اهداي نثار گل به حرم مطهر از سوي اين فرزانگان امروز و آينده سازان فردا ساعت 9 تا 10 صبح امروز انجام خواهد شد. همچنين مراسم اهداي نثار گل توسط مديران و كاركنان وزارت جهاد كشاورزي نيز ساعت 10 تا 11 صبح برگزار شد. از ساعت 11 تا 12 نيز مسئولان،  مديران و كاركنان كميته امداد امام خميني، به اداي احترام به مقام شامخ و رفيع سفر كرده حضرت امام راحل پرداخته و با آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي، شهدا و امام شهدا تجديد ميثاق مي كنند.

برنامه اي براي درمان زندانيان معتاد
پس از آزادي وجود ندارد
012180.jpg
گروه اجتماعي- درمان هاي ترك اعتياد در زندان قزل حصار روند بسيار مطلوبي دارد اما در خصوص درمان زندانيان معتاد پس از آزادي ، برنامه ريزي مدوني نشده است.
حجت الله سوري در كارگروه مبارزه با مواد مخدر در زندان قزل حصار اظهار داشت: درمان معتادان زنداني در زمان مرخصي يا آزادي نيازمند بررسي و هماهنگي ارگان هاي ذيربط است و زندان به تنهايي نمي تواند معتادان را پس از آزادي كنترل و درمان نمايد.مدير ندامتگاه قزل حصار كرج افزود: مبارزه با مواد مخدر در سطح ندامتگاه ها با خارج از زندان تفاوت هاي زيادي دارد و كنترل و درمان معتادان در سطح زندانها آسان تر است.وي خاطرنشان كرد: دسترسي به مواد مخدر در خارج از زندان امكان پذير است اما مددجو در زندان با عدم دسترسي به مواد مواجه است.سوري تصريح كرد: بنابراين فرهنگ سازي و غني سازي روحيات مذهبي افراد در زندان و جامعه بهترين راه مقابله و درمان اعتياد است.مدير ندامتگاه قزل حصار كرج يادآور شد: استفاده از روش هاي تربيتي و ايجاد انگيزه شامل گرفتن مرخصي، ملاقات حضوري ، تخفيف مجازات يا عفو همچنين استفاده از تجربيات معتادان ترك اعتيادي مي تواند در درمان معتادان زنداني موثر باشد.به گزارش مهر ، جلسات كارگروه مبارزه با مواد مخدر در راستاي سياست هاي كلي مبارزه با مواد مخدر هر دو هفته يك بار با هماهنگي مشاور امنيتي زندان در قزل حصار برگزار مي شود. اين كارگاه 8 عضو ثابت دارد و 2 كارشناس به تناسب موضوع در هر جلسه حاضر مي شوند.
نابساماني  اجتماعي دليل اعتياد
مدير مركز كاهش اعتياد سازمان بهزيستي اعلام كرد: نابساماني ژهاي اجتماعي از مهم ژترين عوامل گرايش افراد به اعتياد است.
مهرداد احترامي، مدير مركز كاهش اعتياد سازمان بهزيستي، گفت: مشكلات اقتصادي، ناهنجاري ژهاي اجتماعي و مسائل خانوادگي جزء عوامل اصلي جذب افراد به مواد مخدر است.
وي افزود: افراد به اشتباه تصور مي ژكنند با مصرف مواد مخدر به آرامش رسيده و مي ژتوانند مشكلات خود را فراموش كنند.
به گفته احترامي، براي كاهش معضل اعتياد بايد اقدامات بنيادي مثل كاهش معضلات اجتماعي، رفع مشكلات اقتصادي و غيره داشته باشيم.
وي يادآور شد: برخي افراد هم براي سرگرمي و تفريح به سمت استعمال مواد مخدر كشيده مي ژشوند.
وي تصريح كرد: بايد تلاش كنيم به صورت ريشه ژاي و بنيادي به رفع عوامل مؤثر در اعتياد بپردازيم، زيرا تنها ترك اعتياد با دارو و خدمات اجتماعي چندان مؤثر نيست.

خورشيد كاروان در تالار بزرگ كشور اجرا مي شود
ايلنا: نمايش خورشيد كاروان به كارگرداني محمود فرهنگ با طراحي ويژه از 15 بهمن ماه جاري در تالار كشور روي صحنه مي رود.
اين نمايش كه 60 بازيگر از جمله انوشيروان ارجمند، فرهاد بشارتي، محمود راسخ فر در آن ايفاي نقش مي ژكنند به مدت 20 شب از ساعت 19:30 در تالار بزرگ كشور اجرا مي شود.
همچنين كاروان نمايش عاشورايي از سوي اداره كل هنرهاي نمايشي معاونت امور هنري با مشاركت ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ژها برگزار مي شود.
اعزام چهار گروه نمايش غريبه شام و مسافران كوفه به كارگرداني سيد حسين فدايي حسين، دروازه ساعات به كارگرداني سيد جواد هاشمي و وقتي كه زمين نان مي شود به كارگرداني رهبري به استان ژهاي هرمزگان، اصفهان، خراسان شمالي، خراسان جنوبي و خراسان رضوي، آذربايجان غربي و قم از برنامه ژهاي اداره كل هنرهاي نمايشي معاونت امور هنري در ايام محرم است. اين برنامه ها با حمايت ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ژها برگزار مي شود.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |