يكشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۴ - Jan 28, 2007
هواي تهران
امروز در وضعيت هشدار
آلودگي هوا درشهر مشهد نيز تشديد شد
012222.jpg
گروه شهري تشديد آلودگي هوا در تهران و قرارگرفتن غلظت آلاينده مونوكسيدكربن در شرايط هشدار موجب شده است تا كارشناسان و مسئولان زيست محيطي از شهروندان بخواهند تا درصورت امكان از تردد در نقاط مركزي شهر خودداري كنند.
تداوم سكون هوا، نبود بارندگي و وجود پديده وارونگي دما در فصول سرد در پايتخت موجب افزايش آلودگي هوا در تهران شده است به طوري كه بنابر اعلام شركت كنترل كيفيت هواي تهران، اين شهر در دي ماه تنها يك روز پاك را سپري كرد.
بقيه از صفحه اول
طي ماه هاي گذشته مسئولان ستاد كاهش آلودگي هواي تهران بارها اعلام كردند كه برنامه هاي اين ستاد به دليل بي توجهي دولت و تخصيص پيدانكردن بودجه عملا متوقف شده است. روز گذشته سيدقوا م الدين بزرگيان، مديركل محيط زيست استان تهران درمورد آخرين وضعيت هواي تهران به ايسنا گفت: براساس آخرين اطلاعات ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا غلظت آلاينده مونوكسيدكربن به عنوان اصلي ترين آلاينده در تهران در ايستگاه آزادي در شرايط خطرناك قرار گرفته است.
همچنين پس از اين پرديسان در شرايط بسيار ناسالم قرار دارد.وي اضافه كرد: آلودگي هوا در ايستگاه هاي ژئوفيزيك، تجريش، قلهك، فاطمي، بهمن و مهرآباد در شرايط ناسالم قرار دارند.
وي با اشاره به پيش بيني سازمان هواشناسي كشور مبني بر آسماني صاف و غبارآلود در روز يكشنبه براي تهران گفت: به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا در شرايط ناسالم باقي بماند.
مديركل محيط زيست استان تهران با تاكيد بر اين كه تا اطلاع ثانوي كودكان، بزرگسالان و بيماران تنفسي و ريوي بايد از ورود به مناطق پرتردد و آلوده شهر خودداري كنند، افزود: شهروندان همچنين حتي المقدور از وسايط نقليه همگاني استفاده كرده و با ماموران راهنمايي و رانندگي جهت رعايت ورود وسايل نقليه در محدوده هاي طرح ترافيك همكاري لازم را به عمل آورند. وي با اشاره به اين كه نمي توان در موضوع آلودگي هوا به باد تكيه كرد، به ايسنا گفت: وضعيت آلودگي هواي پايتخت اگر وزش باد و بارندگي امسال را در نظر نگيريم، بحراني بوده است. مديركل محيط زيست استان تهران با تاكيد بر اين كه آلودگي هوا يك بحران ملي است، گفت: اين بحران همپاي زلزله خطرناك است و خسارات آن بيش از آن چيزي است كه ما تصور مي كنيم.
مدير كل محيط زيست استان تهران خاطرنشان كرد: بايد نگاه، برنامه ريزي و متولي آلودگي هوا تغيير كند. از سوي ديگر كاهش آلودگي هواي تهران نيازمند اعتبارات ويژه است.
از سوي ديگر يوسف رشيدي، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران نيز با اشاره به اين كه درحال حاضر آلودگي اكثر مناطق در شرايط ناسالم است، اضافه كرد: ميزان غلظت آلودگي خصوصا در مناطق نزديك به بزرگراه ها دوبرابر حد مجاز و در شرايط خطرناك است.وي با تاكيد بر اينكه آلودگي هوا در تهران به اشباع رسيده است گفت:  درصورتي كه وزش باد نداشته باشيم شاهد روند صعودي آلودگي هوا خواهيم بود.
به دنبال تشديد  آلودگي هواي تهران وزارت بهداشت توصيه هاي بهداشتي و پيشگيرانه اي به شهروندان تهراني كرده است. وزارت بهداشت توصيه كرده است كه شهروندان از هرگونه فعاليتي كه موجب افزايش آلودگي هوا شود خودداري كنند، بيماران مبتلا به آسم و بيماري هاي قلبي فعاليت خود را در فضاهاي باز و اماكن عمومي آلوده كاهش دهند، كودكان و سالمندان از تردد در نقاط آلوده شهر خودداري كنند و شهروندان درصورت امكان از سفرهاي غيرضروري خودداري كرده و درصورت تردد در شهر از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
تشديد آلودگي هوا در مشهد
ايرنا: معاون محيط انساني اداره كل محيط زيست خراسان رضوي گفت: طي چند روز اخير اوج ترافيك شهري در ساعات اوليه روز و اوايل شب سبب افزايش آلاينده ها در شهر مشهد شده است.
محمدحسين قادري گفت: عوامل آلوده كننده هواي مشهد به سه گروه خانگي، كارگاهي و صنعتي و متفرقه مربوط مي شود اما ??درصد منابع آلوده كننده هواي اين شهر وسايل نقليه موتوري هستند.
او با اشاره به افزايش آلاينده هاي هواي مشهد طي روزهاي اخير گفت: ميزان بار آلودگي هوا در ساعات ترافيكي طي ساعات 7 تا ? صبح و در مواردي ساعت ?? افزايش و ميزان مونواكسيد كربن و ذرات معلق در هوا بالا مي رود. وي اظهار داشت: اين شرايط نزديك ظهر افت شديدي دارد اما در ساعات اوليه شب مجدداً همراه با افزايش بار ترافيكي و تردد در سطح شهر شاهد افزايش مجدد آلاينده ها هستيم.
معاون اداره كل محيط زيست خراسان رضوي گفت: بيشترين حجم آلاينده ها، ذرات معلق و مونواكسيد كربن در هوا است كه از محل وسايل نقليه موتوري و نيز خشكي زمين و گرد و غبار ناشي از آن ايجاد مي شود.
وي اظهار داشت: بخش اعظمي از مونواكسيد كربن به دليل سوخت ناقص وسايل نقليه موتوري در شهر است. وي در خصوص وضعيت فعلي هواي شهر گفت: شرايط نامتعادلي را در هواي مشهد نداريم و با توجه به خروج از ساعت اوج ترافيك، هواي نسبتاً متعادلي را داريم اما بايد توجه داشت وسايل نقليه در افزايش حجم آلودگي بسيار مؤثر است.
آلايندگي خودروهاي استاندارد
بسيار كمتر است
از سوي ديگر، يك كارشناس و متخصص در زمينه آلودگي هوا نيز گفت: خودروهايي كه با استانداردهاي روز دنيا توليد مي شوند، دو تا ?/?گرم به ازاي هر كيلومتر پيمايش آلايندگي منتشر مي كنند. يوسف رشيدي افزود: اين درحالي است كه حداقل آلودگي خودروهاي در حال تردد توليد ماقبل سال ????، ??گرم به ازاي هر كيلومتر پيمايش است. وي ادامه داد: اگر چه برخي خودروها در تعريف خودروهاي فرسوده جاي نمي گيرند، اما ميزان آلودگي آنها ???گرم در هر كيلومتر پيمايش است.
رشيدي سپس با اشاره به طرح تردد زوج وفرد خودروها، گفت: اگر چه اين طرح مقطعي ترافيك را كم مي كند، اما اين نحوه غربالگري براي خودروها درست نيست، چرا كه در نقاط مركزي شهر آلودگي هوا كم  شده، اما اين آلودگي در مناطق حاشيه اي افزايش پيدا كرده است. وي تاكيد كرد: بايد محدوديت ها را نه براساس پلاك، بلكه بر اساس ميزان آلودگي خودروها ايجاد كرد و جلوي تردد خودروهاي آلاينده را گرفت.

با اجراي طرح جامع شهر تهران
مشكل قرارگرفتن املاك در طرح ها حل مي شود
گروه شهري- به دنبال آنكه شوراي عالي استانها در سي و هشتمين جلسه خود طرح تامين منابع مالي براي تملك واحدهايي كه در مسير طرحهاي دولتي قراردارند را به تصويب رساند از ابوالقاسم وحدتي اصل قائم مقام معاون شهرسازي شهرداري تهران در مورد تعيين تكليف اينگونه املاك سئوال كرديم، وي گفت: بر اساس قانون اگر تا 5 سال از مدت خريداري املاك واقع در طرح بگذرد شهرداري به مردم اجازه ساخت و ساز مي دهد.
وي ازمشكلات عديده اي كه صاحبان اين گونه املاك با آن دست به گريبان اند سخن گفت و افزود: براساس قانون دستگاه هاي دولتي پس از گذشت 5 سال اگراقدامي بابت خريد املاك واقع در طرح هاي بهداشتي و آموزشي و ...نكنند مالك مي تواند با مراجعه به شهرداري تقاضاي پروانه ساخت نمايد.
وي گفت : قبلا بر اساس بخشنامه ابلاغ شده شهرداري تنها اجازه واگذاري 120 درصد تراكم به صاحبان اين گونه املاك راداشت اما اخيرا مقرر شده صاحبان املاك واقع در طرح ها كه سالهاست درسرگرداني به سرمي برند و دولت اقدامي براي تملك املاك آنها نكرده مشمول تراكم مجازهمانند پلاكهاي همجوار خود باشند.
وحدتي اصل همچنين خبر داد: براساس طرح جامع شهر تهران وبه منظور جلوگيري از ضايع شدن حق شهروندان هيچ ملكي در شهر تهران به دليل واقع شدن درطرح دچار مشكل نخواهد شد.وي درتوضيح اين مطلب گفت: براساس طرح جامع ، شهرتهران به چهار پهنه مسكوني ، كاروفعاليت ، حفاظتي و مختلط تقسيم شده است لذا مثلا آموزش و پرورش براي ساخت مراكز آموزشي در پهنه هاي مشخص با اولويتهاي تعيين شده مي توانند اقدام به خريداري املاك نمايند درغير اين صورت اجازه نخواهند داشت هيچ ملكي را دچار مشكل ساخته و دست شهروندان را در هرگونه تحركي اعم از ساخت و ساز، خريد و فروش و يا نقل وانتقال ببندند.

تغيير ساعت كار مدارس 16درصد
از ترافيك پايتخت را جابجا مي كند
مهر: سهم سفرهاي تحصيلي از سفرهاي درون شهري تهران 16 درصد است و با توجه به اين سهم بزرگ، ايجاد فاصله معنادار بين اين سفرها با پيك ترافيك صبحگاهي قطعا باعث شكسته شدن ساعت اوج ترافيك مي شود.
جعفر تشكري هاشمي با بيان اينكه در روزهايي كه مدارس تعطيل هستند كاهش ترافيك شهر كاملا محسوس است، گفت: امروز بسياري از مدارس در تهران يك شيفته هستند و در اغلب خانواده ها حداقل يك عضو خانواده در كنار فرزندانشان است. بنابراين تغيير ساعت مدارس مشكلي براي خانواده ها ايجاد نمي كند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه مطالعاتي در اين زمينه در سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري انجام شده است و نتايج در اختيار وزارت كشور قرار گرفته است، افزود: در جلسه اي كه در شوراي عالي ترافيك داشتيم قرار بر اين شد كه در خصوص موضوعات جديدي كه مورد توجه دولت است كميته اي تشكيل شود و نظرات شهرداري در اين كميته عنوان خواهد شد.

مشاور شهردار تهران:
حريم تهران در 50 سال 74 برابر شده است
012231.jpg
ايسنا: مشاور شهردار تهران در امور شهرسازي و مجتمع هاي مسكوني گفت: بر اساس مطالعات انجام شده از سال 1335 تا كنون شهرهاي داخل محدوده حريم تهران و اطراف آن 74 برابر رشد كرده اند.
ولي شريف بيگلي افزود: اين ميزان رشد و توسعه درحالي صورت گرفته كه طي همين مدت توسعه تهران فقط 5 برابر شده است. وي لواسان، شهريار، چهاردانگه، باقرشهر، شهر قدس و... را از جمله شهرهاي ايجاد شده در داخل محدوده حريم شهر تهران و اطراف آن برشمرد و افزود: اين شهرها اغلب نزديك حريم تهران ايجاد و با توجه به اين كه مهاجرپذير بوده اند، روستاهاي اطراف آنها نيز با افزايش جمعيت تبديل به شهر شده اند و 10 شهر نيز ظرف سالهاي اخير شكل گرفته است.
وي افزود: متاسفانه 90 درصد اين شهرها فاقد طرح جامع و تفصيلي هستند و ساخت وسازها نيز بدون رعايت نكات شهرسازي احداث مي شوند.
نماينده شهردار در وزارت مسكن و شهرسازي همچنين رشد جمعيت در شهرهاي ايجاد شده طي دهه هاي اخير را بي سابقه خواند و گفت: به عنوان مثال لواسان واقع در شرق تهران سال،۱۳۳۵ 30 هزار نفر جمعيت داشته و اكنون با افزايش 6 برابري، 180 هزار نفر جمعيت دارد و اسلامشهر نيز در مدت مشابه از 100 هزار نفر به 500 هزار نفر و چهاردانگه كه قبلا روستا بوده از 10 هزار نفر به 42 هزار نفر جمعيت رسيده است.
اغلب اين شهرها به عنوان خوابگاه براي ساكنين محسوب مي شوند چرا كه ساكنين آنها روزانه به داخل شهر تهران جهت تامين معاش مهاجرت مي كنند.
شريف بيگلي گفت: روزانه 5/4 تا 5 ميليون نفر از شهرهاي حاشيه تهران كه طي دهه ها و سالهاي اخير شكل گرفته اند، وارد تهران مي شوند كه معضلات جدي را براي شهر تهران به دنبال دارد.
مشاور شهردار تهران افزود: متاسفانه روستاهاي اطراف تهران به دليل رشد مهاجرت و افزايش جمعيت به راحتي تبديل به شهر مي شوند؛ در حالي كه بايد براي آنها طرح تهيه كرد و مانع از گسترش شهرنشيني در حريم تهران شد.

بانك جهاني 250 ميليون دلار براي اجراي مرحله دوم
طرح فاضلاب تهران اختصاص داد
گروه شهري مرحله دوم طرح بزرگ فاضلاب تهران با اخذ اعتباري معادل 250 ميليون دلار از بانك جهاني به زودي اجرايي مي شود.
محمدرضا اميركمالي مديرعامل اين شركت با اعلام مطلب فوق افزود: مرحله دوم اين طرح براي حدود 20 هزار هكتار تعريف شده كه جمعيتي معادل 2 ميليون و يكصد و هزار نفر را پوشش خواهد داد.
وي افزود: 4 واحد تصفيه خانه براي اين طرح در نظر گرفته شده كه تصفيه خانه ها طبق آخرين روش هاي پيشرفته و روز دنيا به اجرا درآمده اند و ظرفيت اين تصفيه خانه ها حدود 4 ميليون و 200 هزار مترمكعب در روز در نظر گرفته شده است.
امير كمالي برآورد مالي طرح را 550 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: از اين رقم، 250 ميليون دلار از طريق منابع بانك جهاني و بقيه مبلغ از منابع داخلي تهيه مي شود كه براي اين امر به مساعدت و همكاري قاطعانه دولت و سازمان مديريت و برنامه ريزي اميدوار هستيم. مديرعامل شركت فاضلاب تهران در خصوص اخذ وام از بانك جهاني گفت: اين بانك براي اعطاي تسهيلات خود بايد ارزيابي هاي محيط زيستي و اجتماعي منطقه اجراي طرح را انجام دهد كه خوشبختانه مطالعات امكان سنجي مالي و فني طرح توسط شركت دورنيراشنايدر آلمان پايان يافته و منتظر تكميل گزارش نهايي ارزيابي محيطي و اجتماعي هستيم.

نگاه
012219.jpg
داود كاظمي
موضوع حمله نظامي آمريكا، جنگ رواني است

بيكاران تحصيل كرده، سالانه  ۱۳ درصد بيشتر مي شوند
ايسنا: تعداد شاغلان داراي تحصيلات عاليه در طول سال هاي گذشته با رشد قابل توجهي همراه بوده به گونه اي كه كل شاغلان زن و مرد به طور متوسط 3/8 درصد در سال رشد داشته است.
بر اساس نتايج به دست آمده از يك تحقيق ، با وجود اينكه نرخ رشد سالانه كشور در طول سال هاي گذشته 52/2 درصد بوده اما ميزان رشد دارندگان تحصيلات عاليه 31/9 درصد رشد كرده است.
در سال 55 تنها 433 هزار نفر از 33 ميليون و 709 هزار نفر از جمعيت كشور داراي تحصيلات عاليه دانشگاهي بودند در حالي كه اين رقم در سال 83 به پنج ميليون و 241 هزار نفر تحصيل كرده به ازاي 67 ميليون و 700 هزار نفر جمعيت تبديل شد كه بيشترين ميزان رشد در ميزان دارندگان تحصيلات عالي در بين زنان روستايي با 29/17 درصد رشد سالانه بوده است.
تعداد افراد داراي تحصيلات دانشگاهي به ازاي هر هزار نفر يكي از شاخص هاي اساسي براي ارزيابي كيفيت نيروي انساني است كه اين شاخص از سال 55 تا سال 83، 6 برابر افزايش يافته است
همچنين نرخ اشتغال نسبت شاغلان به جمعيت فعال دارندگان تحصيلات عالي در سال هاي گذشته نه تنها روند افزايشي را تجربه نكرده بلكه اين شاخص پس از سال 75 روند كاهش را طي كرده است به طوري كه نرخ رشد سالانه بيكاران با تحصيلات عالي سالانه 71/13 درصد رشد داشته اما اين رقم براي رشد سالانه شاغلان با تحصيلات عاليه 32/8 درصد بوده است، كه اين امر موجب شده نرخ بيكاري تحصيل كردگان كشور در سال 83 به 2/14 درصد برسد در حالي كه اين رقم در سال 75، تنها 4 درصد بوده است.

تسهيلات ترافيكي و بهداشتي در ايام عزاداري امام حسين ع
012225.jpg
ايسنا: پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تسهيلات ويژه اي را در ايام عزاداري سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) ارايه مي كند.
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد: جهت تسهيل عبور هيات هاي عزاداري در مراسم پرشكوه تاسوعا و عاشوراي حسيني نكات زير را به آگاهي شهروندان مي رساند:
۱ - كليه مناطق راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ آمادگي دارند، نسبت به برقراري امنيت ترافيكي دستجات عزاداري همكاري كنند، لذا از مسؤولان محترم مساجد و تكايا درخواست مي شود قبل از حركت، مراتب را با مناطق مربوطه هماهنگ كنند تا اقدامات ترافيكي جهت سهولت حركت كاروانهاي عزادار به عمل آيد.
۲ - بنا بر سنت حسنه، عموم شهروندان از البسه تيره استفاده مي كنند، لذا به رانندگان توصيه مي شود به خصوص در هنگام شب، مراقب عابران پياده باشند تا شاهد وقوع تصادفات بين وسايل نقليه و عابران نباشيم.
۳ - موتورسواران در ايام سوگواري كه سطح معابر شهري شلوغ و تردد فردي و جمعي مردم عزادار بيشتر از بقيه ليالي سال است، مقررات را كاملا رعايت نموده و از ارتكاب تخلفات مهم و حادثه ساز، از جمله سوار كردن اشخاص بيشتر از ظرفيت قانوني، سرعت و سبقت غير مجاز، حركات سريع و مارپيچ خودداري نموده و از كلاه ايمني حتما استفاده كنند.
۴ - استفاده ازوانت و كاميونت جهت جابجايي افراد بر خلاف مقررات بوده و سوار كردن آنان در قسمت بار خطر آفرين است، لذا توصيه و تاكيد مي شود به منظور حمل و نقل اشخاص از وسائل نقليه ايمن نظير اتوبوس و ميني بوس استفاده شود.
۵ - حركت دستجات پياده در بزرگراه هاي حاشيه اي ممنوع بوده و توصيه مي شود مسؤولان هيأتها در اين مورد همكاري كنند تا خطري متوجه اعضاي كاروانها نشود.
۶ - رانندگان مقررات پارك وسايل نقليه را كاملا رعايت كرده و از تردد در محل هاي غيرمجاز و پارك دوبله در اطراف مساجد، تكايا و حسينيه ها كه منجر به سد معبر مي شود خودداري كنند.
۷ - به مسؤولان كاروانهاي عزاداري كه شبها در معابر فاقد روشنايي قصد حركت دارند يادآوري مي شود با قراردادن چراغ و علائم مشخص كننده در انتهاي ستون، ايمني لازم را تامين تا رانندگان قادر به رويت لازم و جلوگيري از برخورد وسايل نقليه با عبور كنندگان باشند.
۸ - از خانواده ها درخواست مي شود مراقب اطفال خردسال باشند و آنان را كنترل كنند تا خطر برخورد با وسايل نقليه در اين شبهاي پرفيض جان آنها را تهديد نكند.
از سوي ديگرمديرعامل شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه نيز اعلام كرد كه ساعت كار قطارهاي مترو در شب هاي محرم همچون ديگر شب ها خواهد بود و تغيير نخواهد داشت.
فعاليت پايگاه هاي بهداشتي و درماني شهرداري در تاسوعا و عاشورا
شهرداري تهران در ايام عاشورا وتاسوعا 52 پايگاه خدمات رساني بهداشتي و دارو درماني در سطح مناطق 22گانه شهرداري تهران فعال خواهد ساخت.
اين اقدام از آن رو در دستور كار شهرداري تهران قرارگرفته است كه بسياري از مراكز درماني و مطب هاي پزشكان در روزهاي عاشورا و تاسوعا درحالت تعطيلي به سر مي برند.
عباس تقي زاده مديركل سلامت شهرداري تهران گفت: اين پايگاهها با حضور يك پزشك و يك پرستار در ساختمانهاي متعلق به شهرداري هاي مناطق 22 گانه فعال و در اسرع وقت آماده ارائه خدمات اورژانس به آن دسته از شهروندان تهراني است كه به هردليل در اين ايام دچارمشكلات اورژانسي خواهند شد.تقي زاده ادامه داد: بسيج جامعه پزشكي به همراه صدها اتومبيل اورژانس مشتركا شهرداري تهران را در اين مسير همياري مي كنند.
پايگاه هاي شهرداري تهران از ساعت 8 صبح تا 17 روزهاي عاشورا و تاسوعا فعال خواهند بود.
همچنين دو دستگاه اتوبوس سيار در مناطق شلوغي نظير چهار راه نظام آباد و سبزه ميدان با انواع لوازم پزشكي به منظور امدادرساني به هياتهاي عزاداري در آماده باش كامل به سر مي برند.

شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران اعلام كرد:
طراحي و ساخت بيش از 20 مسجد
در مناطق مختلف پايتخت
012228.jpg
سما: مدير عامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران از طراحي و ساخت بيش از 20 مسجد در مناطق مختلف تهران، به ويژه در مناطقي كه با وجود جمعيت زياد دچار كمبود مسجد هستند خبر داد.
اكبري تشكرنيا مدير عامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: طراحي و ساخت مساجد از سال گذشته در مناطق تهران آغاز شده بود كه از ابتداي سال جاري و با تاكيد شهردار تهران اين كار جدي تر از گذشته، در زمينه جانمايي، طراحي، اختصاص زمين و ساخت مساجد به ويژه در مناطقي كه با وجود جمعيت فراوان دچار كمبود مساجد و مراكز فرهنگي هستند دنبال مي شود.
وي افزود: ساخت و ساز و طراحي مساجد در مناطقي مانند 2 و 5 آغاز كه كلنگ مسجد پرواز در منطقه 2 زده شده و ساخت مسجد پيامبر در منطقه 5 نيز به پايان رسيده است.
تشكري نيا در ادامه اظهار كرد: در برخي از ساخت و سازها، شهرداري در زمينه طراحي و تأمين مصالح همكاري دارد و ساخت مسجد را هيأت امناي آن مسجد به عهده مي گيرند كه اين كار در منطقه 18 در حال انجام است.
وي با اشاره به آغاز فعاليت كميته ساماندهي مساجد در شهرداري تهران در مورد اين كميته گفت: كميته ساماندهي مساجد به منظور ساماندهي در ساخت و مساجد شهر تهران تشكيل شده است كه دبيرخانه آن در شركت توسعه فضاهاي فرهنگي و متولي آن معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران است و مجموعه اي از مهندسان و مشاوران مجرب در آن فعاليت دارند.

امروز انجام مي شود:
تجديد ميثاق جوانان
با آرمانهاي انقلاب
گروه سياسي- تجديد ميثاق قشرهاي مختلف مردم با آرمان هاي انقلاب امروز انجام مي شود. كميته ارتباطات و اطلاع رساني ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي با صدور اطلاعيه اي كه خبر آن را مهر منتشر كرد، اعلام كرد: امروز صبح مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) شاهد حضور سبز جوانان و دانش آموزان، اين آينده سازان جامعه فردا به همراه مسئولين و مديران ارشد سازمان آموزش و پرورش تهران و شهرستانهاي تابعه استان تهران است.مراسم اهداء نثار گل به حرم مطهر از سوي فرزانگان امروز و آينده سازان فردا، ساعت 9 الي 10 صبح انجام مي شود.
برنامه هاي نيروهاي مسلح در دهه فجر
مسئول كميته نيروهاي مسلح و معاون فرهنگي و تبليغات ستاد كل نيروهاي مسلح پيش از ظهر ديروز در نشست خبري خود با خبرنگاران اهم برنامه هاي ستاد كل نيروهاي مسلح را در ايام دهه فجر اعلام كرد.
سردار عليرضا افشار در اين نشست خبري علاوه بر اعلام برنامه هاي نيروهاي مسلح در دهه فجر، در پاسخ به سؤالي درباره هجمه هاي تبليغاتي غرب بر ضد ايران كه اين روزها شدت بيشتري يافته گفت: ما در جهت افشاي ماهيت حركتهاي رواني و تبليغي دشمن به خصوص در جهت خنثي كردن اين مسئله كه ايران مقتدر تهديدي براي كشورهاي منطقه محسوب مي شود اقدامات خوبي را انجام داده ايم و سفر مقامات مسئول به كشورهاي همسايه و آشنايي آنها با اهداف جمهوري اسلامي و علت بالا بردن توان نظامي كاملاً مؤثر واقع شده است.افشار تصريح كرد: امروز مسئولين كشورهاي منطقه متوجه شده اند كه توان نظامي ايران نه تنها تهديدي براي آنان محسوب نمي شود بلكه به امنيت منطقه كمك خواهد كرد.
حلقه بسيجيان در اطراف تأسيسات هسته اي
جانشين نيروي مقاومت بسيج از تشكيل حلقه هاي انساني توسط بسيجيان در اطراف مراكز هسته اي اصفهان، هرمزگان، بوشهر و مركزي خبر داد. مجيد ميراحمدي مسئول كميته بسيج ستاد دهه فجر در نشستي خبري كه آن هم صبح ديروز در محل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد، با تسليت فرارسيدن سالروز شهادت سيدالشهداء، اظهار داشت: دهه فجر فرصت مغتنمي براي مقايسه آنچه كه بوديم با آنچه كه هستيم، است. وي در خصوص برنامه هاي بسيج در طول دهه فجر نيز گفت: بسيج داراي فعاليت هاي متنوع و اثربخشي در اين روزهاست كه از جمله آن در روز 12 بهمن برگزاري صبحگاه سراسري در 40 هزار مدرسه توسط بسيج دانش آموزي، حضور 5 هزار بسيجي در حرم مطهر امام(ره)، آغاز اردوهاي راهيان نور كه مجموعاً 1 ميليون نفر به اين مناطق اعزام خواهند شد، آغاز درمان رايگان مردم در مراكز درماني بسيج و اعزام 60 تيم پزشكي به مناطق محروم كشور مانند سيستان و بلوچستان و بوشهر از جمله اين اقدامات است.

مدير عامل سازمان تاكسيراني شهر تهران:
رانندگان تاكسي حق اجاره دادن تاكسي خود را
به افراد عادي ندارند
سما: مدير عامل سازمان تاكسيراني شهر تهران با تاكيد بر اينكه اجاره تاكسي به افراد عادي مگر در موارد خاص و با مجوز سازمان تاكسيراني ممنوع است، گفت: رانندگان تاكسي حق اجاره دادن تاكسي خود به افراد عادي را ندارند و سازمان تاكسيراني در صورت رويت اين موارد با رانندگان متخلف برخورد جدي خواهد كرد.
حسين تيموري كرماني با بيان اينكه رانندگان تاكسي فقط در شرايط خاص حق اجاره تاكسي خود به افراد داراي صلاحيت آن هم با دريافت مجوز از سازمان تاكسيراني را دارند، گفت: برخي از رانندگان تاكسي به دليل بيماري و كهولت سن اين امكان را كه خودشان بتوانند بر روي تاكسي خود كار كنند ندارند، به همين دليل با اعلام به سازمان تاكسيراني و مطرح كردن اين وضعيت و تعيين فرد با صلاحيت مي توانند از سازمان تاكسيراني مجوز گرفته و تاكسي خود را به فرد قابل اعتماد و اميني براي كار واگذار كنند.
.وي با تاكيد بر اينكه واگذاري تاكسي به افراد ديگر براي كار فقط با مجوز سازمان تاكسيراني و تاييد صلاحيت اين سازمان امكان پذير است، تصريح كرد: هرگونه اقدامي در اين زمينه بدون مجوز سازمان تاكسيراني، غير قانوني بوده و واحدهاي گشت در صورت برخورد با افرادي كه بدون مجوز سازمان تاكسيراني بر روي تاكسي كه متعلق به يك راننده تاكسي است كار مي كنند، به طور جدي برخورد خواهند كرد.

خط  كشي بزرگراه ها در نوروز
قرار است تمام بزرگراه هاي تهران در تعطيلات نوروزي خط كشي شوند، مي دانيد چرا؟ چون نوروز تنها زماني است كه مي توان اين برنامه را پياده كرد. دليل آن هم اين است كه آنقدر بعضي از بزرگراه ها در 13 روز نوروز خلوت هستند كه در بعضي از آنها مي شود گل كوچك بازي كرد.
اين را هم بايد بگويم كه امسال تا حالا بيش از 9 ميليون متر خط كشي محوري در خيابان هاي تهران انجام شده است.
تعيين تكليف گورستان هاي متروكه ؛ سال آينده
ظاهرا تا تكليف گورستان هاي متروكه تعيين نشود بعضي ها دست از دفن اموات در اين 140 گورستان برنمي دارند. از سال 73 دفن در 140 گورستان متروكه شهر تهران ممنوع شده است اما باوجود اين جسته و گريخته دفن هايي در برخي از اين گورستان ها صورت گرفته است. درهمين حال مديرعامل سازمان بهشت زهرا مي گويد كه قرار است تكليف اين گورستان ها تا پايان سال آينده معلوم شود. به گفته رضاييان قرار است يك گورستان در غرب و يكي هم در شرق تهران احداث شود.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |