چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۲ - Feb 21, 2007
اعتراض  معلمان به برگشت لايحه مديريت خدمات كشوري
014865.jpg
گروه اجتماعي- جمعي از معلمان كشور نسبت به برگشت لايحه مديريت خدمات كشوري از سوي شوراي نگهبان به مجلس اعتراض كردند.
بنابر اين گزارش اغلب معلمان در مناطق مختلف آموزش و پرورش طي روزهاي گذشته در اعتراض به برگشت لايحه مديريت خدمات كشوري در كلاس هاي درس حاضر نشدند. البته در بيانيه پاياني تجمع 15 بهمن معلمان و اعضاي شوراي هماهنگي تشكل هاي صنفي فرهنگيان ايران كه در برابر مجلس شوراي اسلامي برگزار شد،تصريح شده بود كه در صورت تصويب نشدن لايحه مديريت خدمات كشوري و به منظور رساندن صداي اعتراض خود به گوش مسئولان به رغم ميل خود از حضور در كلاس ها خودداري خواهند كرد.
پس از اين تجمع، آموزش و پرورش نسبت به آن واكنش نشان داد و معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت اين وزارتخانه گفت: اين تجمع بدون مجوز قانوني است .
لايحه  مديريت خدمات كشوري پس از انصراف دولت از استرداد آن كه طبق اصل 85 قانون اساسي، در كميسيون مشترك بررسي و تصويب شده بود، در جلسه  علني 18 بهمن به راي گذاشته شد و نمايندگان به اجراي آزمايشي آن براي مدت 5 سال راي دادند و لايحه براي تاييد به شوراي نگهبان فرستاده شد.
حمايت معلمان از لايحه مديريت خدمات كشوري به نقش اين لايحه در ترميم و همسان سازي حقوق معلمان با ساير كاركنان دولت برمي گردد در حال حاضر ميانگين حقوق معلمان بين 250 تا 300 هزار تومان است ، اين در حالي است كه هر ساله نرخ تورم بيش از افزايش حقوق معلمان بوده است. همچنين براساس اعلام مشاور وزير رفاه در امور اجتماعي، خط فقر امسال در تهران و ساير كلان شهرها نزديك به 400 هزار تومان است . بدين ترتيب دريافتي بيش از 80 درصد معلمان زير خط فقر است. البته اين ميزان دريافتي مربوط به معلمان رسمي مي شود و بي ترديد حقوق معلمان حق التدريسي كمتر از اين مبلغ است. چشم اميد معلمان براي ترميم حقوق خود همسان با ساير كاركنان دولت به تصويب و اجراي لايحه مديريت خدمات كشوري است كه نظام هماهنگ پرداخت را به كليه كاركنان دولت تسري مي دهد.
همچنين شنيده شده كه معلمان در اعتراض به برگشت لايحه خدمات كشوري امروز تجمعي مقابل مجلس شوراي اسلامي برگزار مي كنند.
از سوي ديگر رئيس كميته آموزش و پرورش كميسيون آموزش مجلس با انتقاد از تعطيلي برخي كلاس هاي درس توسط معلمان گفت: چنين مسائلي را مي توان با گفتمان فرهنگي رفع كرد و در جايي كه معلمان پذيرفته اند به كلاس هاي درس روند،  تعطيلي كلاس ها توسط آنها به هيچ وجه شايسته نيست. اسدالله عباسي به ايسنا گفت: در حالي كه كميسيون آموزش مجلس و دولت به دنبال رفع مشكلات فرهنگيان هستند، چه لزومي براي تعطيلي كلاس هاي درس وجود دارد و دانش آموزان چه گناهي را مرتكب شده اند كه كلاس ها تعطيل شده است؟

ساماندهي
2هزار كودك خياباني
ايسنا: مديركل بهزيستي استان تهران اعلام كرد: بيش از 400 متكدي مشمول خدمات بهزيستي، از ابتداي سال جاري تاكنون ساماندهي شده اند.
محمد نفريه با اشاره به جمع آوري بيش از 2 هزار كودك خياباني در سال جاري اين عده را شامل كودكان فراري، بي سرپرست و كار دانست و ادامه داد: تيم هاي كارشناسي سازمان بهزيستي، مستقر در مبادي ورودي شهر مانند ترمينال ها، به شناسايي و جمع آوري كودكاني خياباني بي مكان و كودكان فراري مي پردازند و پس از آن زمينه بازگشت به خانواده يا در صورت بي سرپرست بودن هدايت به مراكز بلندمدت نگهداري از كودكان بي سرپرست را براي آنها فراهم مي كنند. وي تأكيد كرد: مشكل اصلي، ساماندهي كودكان كار است؛ چرا كه اغلب آنها داراي خانواده بوده و با وجود جمع آوري از سطح شهر و چهارراه ها، دوباره با اخذ حكم قاضي و تحويل آنها از سوي بهزيستي، مورد سوءاستفاده خانواده ها قرار مي گيرند و در نتيجه فرآيند جمع آوري و ساماندهي اين كودكان كه بيش از هر مسئله ديگري در شهر به چشم مي خورد، دچار دور تسلسل مي شود.

تدابير قضائي و پليسي براي امنيت مراسم چهارشنبه سوري
گروه اجتماعي- دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: به هيچ وجه نمي خواهيم مزاحم شادي مردم شويم و با شادي مردم مخالف نيستيم بلكه با افرادي كه مي خواهند سوءاستفاده كرده و نظم و امنيت و آسايش شهروندان را به خطر اندازند، مبارزه مي كنيم.
سعيد مرتضوي در حاشيه مراسم معارفه وزير جديد دادگستري، در ارتباط با اقدامات دادسراي تهران در امر مبارزه با افرادي كه بنا دارند در چهارشنبه آخر سال اختلالي در آسايش مردم به وجود آورند، گفت: در تمامي نواحي عمومي يك شعبه دادياري و شعبه بازپرسي به عنوان امنيت اجتماعي تشكيل داده ايم و اين شعبات در چهارشنبه سوري فعال خواهد شد. همچنين در جلسه ستاد پيشگيري از جرايم خاص تمامي سازمان ها و نهادهاي تامين امنيت تهران را بسيج مي كنيم تا پيشگيري هاي لازم را داشته باشند.
مرتضوي خاطرنشان كرد: انتظار داريم برخي نهادها همچون شهرداري مكان هاي خاصي را تشكيل دهند و اين شادي نظام مند شود تا برخي افراد نتوانند متعرض شادي مردم شوند.
وي خاطرنشان كرد: رفتار اراذل و اوباش تحت نظر خواهد بود و در صورتي كه اراذل و اوباش حرفه اي به فعاليت خود ادامه دهند به طور حتم در چهارشنبه سوري بازداشت خواهند شد.مرتضوي خاطرنشان كرد: ستاد پيشگيري و مبارزه با جرائم خاص هفته آينده موضوع چهارشنبه سوري و نا امني و اخلال در نظم عمومي توسط برخي اراذل و اوباش را مورد بررسي قرار خواهد داد.
دادستان عمومي و انقلاب تهران همچنين گفت: تصميم داريم مرخصي افرادي را كه متهم به سرقت و يا جرايمي هستند و زيرمجموعه اراذل و اوباش  قرار مي گيرند، از اول اسفند تا 15 فروردين 86 ، ممنوع كنيم.
از سوي ديگر جانشين رئيس پليس تهران نيز پيش از اين اعلام كرده بود افرادي كه به دليل ايجاد مزاحمت در چهارشنبه آخر سال دستگير شوند تا پايان نوروز در بازداشت خواهند ماند.

بررسي برنامه ساماندهي ازدواج جوانان
گروه اجتماعي- در پانزدهمين جلسه ستاد ملي ساماندهي امور جوانان، برنامه ساماندهي ازدواج جوانان بررسي شد.
محمد رضا قدس معاون طرح و برنامه و هماهنگي دستگاه ها و دبير ستاد ملي ساماندهي امور جوانان با اشاره به بررسي برنامه ساماندهي ازدواج جوانان و اولويت هاي اقدامات اجرايي آن در پانزدهمين جلسه ستاد ملي ساماندهي امور جوانان، تصريح كرد: استفاده از ظرفيت رسانه ملي با هدف توانمند سازي خانواده ها و جوانان در امر ازدواج، بهره گيري از انجمن اوليا و مربيان و شبكه آموزش و پرورش براي پيشبرد اهداف فرهنگي و محوريت مشهد مقدس جهت انجام طرح هاي آموزشي و اردوي زوج هاي جوان از جمله برنامه هاي فرهنگي ازدواج جوانان در سال آتي است.

آزادي بدهكاران مالي كمتر از 500 هزار تومان
گروه اجتماعي - معاون ستاد ديه گفت: بدهكاران مالي واجد شرايط كه كمتر از 500 هزار تومان بدهي داشته باشند در كمتر از 24 ساعت با كمك ستاد ديه آزاد مي ژشوند.
محمدعلي ساري، معاون ستاد ديه، در گفت وگو با ايلنا، گفت: مبلغ بدهي محكومان مالي واجد شرايط نيازمند، به شاكي تحويل داده مي ژشود و ستاد اين مبالغ را به محكوم نمي ژدهد. ساري خاطرنشان كرد: پرداخت بدهي محكومان مالي كمتر از يك ميليون تومان در اولويت قرار دارد و ستاد در جهت آزادي اين افراد كمك مي ژكند.
از سوي ديگر مسئول پيگيري ستاد ديه استان تهران گفت: تاكنون ??ميليارد و??? ميليون ريال براي آزادي زندانيان ديه استان تهران پرداخت شده است. به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان زندان ها، مسعود اعتماد در شهرري افزود: از بدو تأسيس ستاد ديه در استان تهران، يك هزار و ??? زنداني به كانون گرم خانواده باز گشتند. وي با اشاره به اينكه هيچ گونه اعتباري از سوي دولت به عنوان پشتوانه اي محكم براي ستاد ديه در نظر گرفته نشده است، اظهار داشت: كمك هاي مردمي به ويژه خيرين دلسوز، مهمترين منبع مالي است كه براي آزادي زندانيان ديه در اختيار ما قرار گرفته است

توزيع يك وعده غذاي گرم بين كودكان روستا مهدها
گروه اجتماعي- با اختصاص 860 ميليون تومان ، توزيع يك وعده غذاي گرم بين كودكان روستا مهدها از سوي سازمان بهزيستي آغاز شد.
سيد محمد حسن جوادي، مديركل دفتر كودكان سازمان بهزيستي كشور، با اعلام اين خبر گفت: كودكان روستا مهدهاي 14 استان كشور با امضاي موافقت نامه اي ميان وزارت رفاه و سازمان بهزيستي از يك وعده غذاي گرم بهره مند مي شوند.
جوادي با اشاره به وجود سوءتغذيه در بيشتر استان هاي مورد نظر اين طرح افزود: 9 هزار كودك هم اكنون در روستا مهد هاي اين استان ها حضور دارند كه با در نظر گرفتن اعتبار 860 ميليون توماني سهم هر كودك 95 هزار تومان براي يك سال خواهد بود.به گفته جوادي اعتبار مورد نياز اين طرح از سوي دفتر فقرزدايي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي در اختيار سازمان بهزيستي قرار گرفته  است.
وي افزود: سازمان بهزيستي در پروتكل مشتركي با وزارت رفاه طرح آموزش تغذيه سالم را نيز در اين برنامه گنجانده است، به اين ترتيب كودكان علاوه بر برخورداري از يك وعده غذاي سالم آموزش هايي نيز درباره تغذيه سالم خواهند ديد.مديركل دفتر كودكان سازمان بهزيستي، آموزش مربيان روستا مهدها و والدين كودكان را نيز از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده اين طرح عنوان كرد.
گفتني است كه سازمان بهزيستي سعي دارد با جلب موافقت دفتر فقرزدايي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي براي سال آينده اين طرح را در تمامي مناطق روستايي كشور اجرا كند.استان هاي كرمانشاه، كردستان، ايلام، لرستان، آذربايجان غربي، اردبيل، بوشهر، چهار محال و بختياري، هرمزگان، خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، كرمان و سيستان و بلوچستان استان هاي مورد نظر هستند

درمان بدون زندان معتادان، سياست جديد
مبارزه با مواد مخدر
گروه اجتماعي: دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در قانون جديد بحث درمان بدون زندان معتادان به طور جدي در دستور كار قرار دارد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد مبارزه با مواد مخدر، فداحسين مالكي، دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در كارگاه آموزشي دبيران ستاد مبارزه با مواد مخدر سراسر كشور، گفت: ممكن است اردوگاه ژهاي بازپروري معتادان در جاهايي خاص و در صورت وجود نياز ايجاد شود، ولي اصل، درمان بدون زندان است.
از سوي ديگرگردهمايي سالانه گروه هاي خودياري خانواده هاي تولد دوباره با شركت آسيب ديدگان اعتياد و خانواده هاي آنان برگزار شد. طي مراسم فوق كه توسط جمعيت خيريه تولد دوباره در فرهنگسراي بهمن اجرا شد، دكتر خطيبيان مدير دفتر مشاركت هاي مردمي و تشكل هاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر و دكتر ميرزماني معاون پيشگيري و فرهنگي سازمان بهزيستي كشور به سخنراني پرداختند.اين مراسم كه هرساله در تاريخ دوم بهمن سالگرد آغاز دوران پاكي اولين عضو اين گروه برگزار مي شود امسال به دليل تقارن با ايام محرم به روز آخر بهمن منتقل شد. جمعيت خيريه تولد دوباره كه در سال 1380 توسط فروهر تشويقي تأسيس شد يكي از گروه هاي فعال در زمينه مبارزه با مواد مخدر است.

با مردم
متمركز عمل كنيد
@ براي جمع آوري و تبديل خودروهاي فرسوده، بايد سازماني با سازوكارهاي كافي و ضمانت اجرايي لازم تشكيل شود تا ضمن حل معضلات مربوط به خودروهاي فرسوده فعلي، در آينده نيز با همكاري شركت هاي بيمه تسهيلات مربوط به تعويض خودروها را به نسبت عمر خودرو فراهم كند. پراكندگي فعلي در متوليان و تصميم گيران جمع آوري خودروهاي فرسوده، كار را كند كرده و به زيان منافع ملي است.
عظيم داودخواه- تهران
خيابان يا پاركينگ موقت؟!
در خيابان شهيد اجاره دار- 10 متري ارامنه سال هاست كه تابلو توقف ممنوع نصب شده است، اما بهتر است مأموران راهنمايي و رانندگي سري به اين خيابان بزنند تا دريابند كه تبديل به يك پاركينگ موقت شده است!
س- ش- تهران
جدول كشي ناقص
@ جدول كشي خيابان سوم غربي در مهرشهر كرج، ناقص مانده است و نيازمند رسيدگي است.
علي محمدي آستانه- مهرشهركرج
نبود پاركينگ در ميدان ميوه  و تره بار
بازار ميوه و تره بار اختياريه پاركينگ ندارد و اين كمبود، مشكلات گوناگوني براي مراجعان ايجاد مي كند.
ماجد- تهران
حكايت لامپ سوخته!
در خيابان كارگر، خيابان قدر، كوچه باغ نو لامپ يك تير چراغ كه در ابتداي كوچه واقع شده از يك ماه قبل سوخته است. باوجود مراجعات مكرر اهالي كوچه به دستگاه هاي ذي ربط هنوز روشنايي برقرار نشده است!
م.ب- تهران
مداخله در امور داخلي كشورها
ايالت متحده آمريكا از آن سوي جهان به خاورميانه لشگركشي كرده و در عين حال براي مردم اين منطقه تعيين تكليف مي كند، آيا اين خود مداخله در امور داخلي ديگر كشورها و زير پا گذاشتن عرف و قوانين بين المللي نيست؟!
مرضيه.ن- شهركرد
حركت با چراغ خاموش
بعضي از خودروها به ويژه ميني بوس ها در شب با چراغ خاموش در معابر شهر تهران رفت و آمد مي كنند كه خطرات زيادي در بردارد. لازم است اداره محترم راهنمايي و رانندگي با اين تخلف برخورد قانوني كند.
د. فرج  اللهي- تهران
جاده پر از دست انداز
@ در جاده ديواندره- بيجار، در 10 كيلومتري بيجار به علت وجود دست اندازهاي متعدد عبور و مرور خودروها، بسيار دشوار شده و بارها لاستيك خودروها به علت برخورد ناگهاني با گودال هاي جاده تركيده است. چرا براي رفع اين خطر كه از ماه ها پيش گريبانگير رانندگان و مسافران است، اقدام به عمل نمي آيد؟!
مصطفي فتحي- بيجار
ادامه تخلف
@ شركت ها به ويژه شركت هاي تخليه چاه همچنان به تخلف قانوني نصب برچسب روي در خانه ها و مؤسسات ادامه مي دهند. شهرداري تهران، در سال 84 با اقدام قانوني مانع از اين تخلفات شد، اما اكنون، دوباره تخلف ادامه دارد كه بايد با آن برخورد شود.
پرويز ميرزايي- تهران
وعده بيست ساله
شركت تعاوني مسكن بانك ملي ايران، 20 سال پيش با دريافت 120 هزار تومان از اعضا با وعده احداث مسكن، در صالح آباد كرج زميني را خريداري كرده اما در اين مدت هيچ گونه اقدامي براي ساخت صورت نگرفته است.
م. ن- كرج
ضرورت توجه بيشتر به استدلال كودكان
در خبرهاي مربوط به صفحه حوادث، ازجمله درج شده بود كه پس از ربوده شدن يك كودك توسط فرد خلافكار و بازگشت وي به منزل، در كلانتري، اظهاراتش، مبني بر اينكه ربوده شده مورد قبول واقع نشده است. توجه بيشتر به اظهارات كودكان، در مراحل آغاز وقوع جرم، از ادامه آن جلوگيري مي كند.
زال پور- تهران
كمبود مراكز فرهنگي
@ شهر جديد انديشه، به شهر فرهنگ و ادب يعني عبارتي كه بر تابلوي ورودي شهر نقش بسته شهرت يافته است. اما در اين شهر، حتي يك مركز فرهنگي از قبيل فرهنگسرا، خانه فرهنگ و.... وجود ندارد تا جوانان بتوانند بنا به ذوق و استعدادشان، به آنجا مراجعه كنند و ساعاتي را سرگرم باشند و فنون جديد را بياموزند. با توجه به جمعيت يك ميليون نفري شهر انديشه، تأمين چنين نيازهايي ضروري است.
محمد زاده- شهر جديد انديشه
آب بي كيفيت
@ از 10 روز پيش آب لوله كشي شهر مسكوني سپه شهر واقع در تهرانپارس- خيابان وفادار شرقي، زرد رنگ و تلخ مزه شده است. تقاضا داريم شركت آب و فاضلاب، اين مشكل را به طريق ممكن برطرف كند.
جمعي از اهالي سپه شهر
بعضي از انواع موسيقي پاپ
از راديو تهران موسيقي پاپ پخش مي شد. در ساعت 25/14 روز پنج شنبه 26بهمن ماه، حين پخش اين نوع موسيقي ناگهان وضعيتي مثل گير كردن صفحه هاي موسيقي قديم پيش آمد. من فكر كردم ادامه طبيعي موسيقي است، اما با عذرخواهي گوينده، متوجه شدم كه واقعاً مشكل فني پيش آمده است. ناباوري من ناشي از آن است كه بسياري از اين موسيقي هاي به اصطلاح پاپ نه ارزش موسيقي دارند و نه لياقت پخش از راديو را!
اميرعلي سخنور- قزوين
نه مسكن نه پول!
انبوه سازي شفق در شهر ري، با دريافت 2ميليون و 500هزار تومان از متقاضيان آپارتمان هاي 100متر مربعي، در قرارداد قيد كرده بود كه در صورت انصراف متقاضي ظرف سه ماه پول را پس بدهد، اما از ساخت كه خبري نيست، وجوهات سپرده شده نيز پس داده نمي شود. اين قبيل مشكلات كه براي مردم پيش مي آيد، نيازمند رسيدگي جدي است.
مرتضي زاده- تهران
چرا كاهش مجازات؟
براي عاملان جنايات موسوم به باغ خرمالو با كاهش مجازات 15سال زندان در نظر گرفته شده است در حالي كه جرم اين باند كمتر از جانياني كه محكوم به اعدام شده اند، نيست.
علي. الف- شيراز

پاسخ مسئولان
با نصب سرعت گير موافقت نشد
احتراماً، با عنايت به مطلب مندرج در همشهري مورخ 2/10/85 ستون با مردم تحت عنوان خطر در كمين دانش آموزان به اطلاع مي رساند: در باره نصب سرعت گير در تقاطع خيابان ملاصدرا و بزرگراه كردستان موضوع در جلسه شركت راهور منطقه 3 مطرح شد كه احداث آن در محل فوق مورد تصويب قرار نگرفته است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 3 تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |