چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۲ - Feb 21, 2007
هفته آينده آغاز مي شود
بهره برداري از بزرگراه امام علي، حدفاصل فرجام تا پل آغاز
گروه شهري بزرگراه امام عليع حد فاصل خيابان فرجام تا پل آغاز به طول 5/2 كيلومتر در هفته آينده به بهره برداري مي رسد.
علي معدني مدير نظارت پروژه هاي سازمان فني عمراني شهرداري تهران با اعلام اين خبر افزود: بزرگراه امام علي جز رينگ شمالي جنوبي تهران و در داخل شهر واقع شده است كه پس از بهره برداري كامل از آن امكان ارتباط شمالي ترين نقطه شهر در شرق تهران را به بزرگراه آزادگان مقدور مي سازد.
وي با اشاره به اين كه هم اكنون در حدود 10 كيلومتر از اين بزرگراه به بهره برداري رسيده است اظهار داشت: اين بزرگراه پس از اجراي كامل از مناطق 4، 8، 13، 14 و 15 مي گذرد و يكي از مهم ترين رينگ هاي داخل شهر محسوب خواهد شد.
معدني طول بزرگراه را در صورت پايان 22 كيلومتر دانست و گفت: هم اكنون موفق شديم كه 5/2 كيلومتر از اين بزرگراه را آماده بهره برداري كنيم.مدير نظارت پروژه هاي شهرداري تهران با اعلام اين كه اين بزرگراه در حدود 22 تقاطع پرترافيك شرق تهران را حذف خواهد كرد گفت: باتوجه به اقدامات فراوان 5/2 كيلومتر از بزرگراه امام علي در اين مرحله افتتاح مي شود كه نقش بسزايي در كاهش ترافيك بزرگراه رسالت و خيابان فرجام خواهد داشت.
معدني اعتبار صرف شده براي بهره برداري اين مرحله از بزرگراه را با احتساب عمليات اجرايي و رفع معارضان ملكي و تأسيساتي بالغ بر 40 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: همزمان با ساخت اين قسمت از بزرگراه دو كانال ابراهيم آباد و مسيل باختر بهسازي شده است به طوري كه توانايي كانال ابراهيم آباد و مسيل باختر براي تخليه سيلاب ها 110 متر مكعب در ثانيه خواهد بود.
وي از ساخت دو كانال مسيل باختر و ابراهيم آباد كه در مجموع بالغ بر 3/3 هزار متراست در هنگام انجام عمليات عمراني اين بزرگراه خبر داد.
معدني گفت: بهره برداري از هزار متر رمپ پل گلبرگ كه در ادامه بزرگراه امام علي قرار دارد، همزمان با بهره برداري از اين پروژه آغاز مي شود.
مدير نظارت پروژه هاي شهرداري با اشاره به افزايش سرعت خودروهاي شهروندان پس از بهره برداري از اين پروژه اظهار داشت: با افتتاح اين بخش از بزرگراه در حدود 5 كيلومتر بر سرعت خودروها افزوده خواهد شد و معادل 9/3 ميليارد تومان در ارزش زماني شهروندان صرفه جويي مي شود.
بهره برداري از 5/2 كيلومتر بزرگراه امام علي(ع) با سه خط رفت و سه خط برگشت و داراي عرض 5/10 متر در هفته آينده با حضور مسئولان شهرداري آغاز خواهد شد.

پس از بحث در جلسه روز گذشته شوراي شهر
اصلاح متمم بودجه سال 85 شهرداري به هفته آينده موكول شد
014922.jpg
گروه شهري- در جلسه ديروز شوراي شهر بخش ديگري از لايحه اصلاح متمم بودجه جاري سال 85 شهرداري تهران، مطرح و با وجود بيش از 3 ساعت بحث ، ادامه بررسي و تصميم گيري نهايي به جلسه بعد موكول شد.
اعضاي شوراي شهر در سيصد و دومين جلسه علني خود ، از شهرداري خواستند ، اطلاعات دقيقتري را در خصوص افزايش هزينه هاي پرسنلي ناشي از اجراي اين اصلاحيه در اختيار شورا قرار دهد.مهدي چمران رئيس شوراي شهر گفت : شهرداري بايد اطلاعات و آمار و ارقام اصلاحيه را تا هفته آينده به طور كامل به شورا ارايه كند. چمران در عين حال با اشاره به اصلاحيه افزايش حقوق كاركنان شهرداري گفت كه اعضاي شوراي شهر نمي خواهند شهرداري در اين رابطه دچار مشكل شود .
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا هنگام طرح اين لايحه گفت:  امسال براي اولين بار شهرداري در شهريور ماه اصلاحيه بودجه را آورد ولي با اصرار اعضاي شورا درخواست شد كه اصلاحيه ها به صورت كلي ارايه شود كه در نهايت يك ماه و نيم پيش ارايه شد.
نادر شريعتمداري با اشاره به رويكرد شوراي شهر مبني بر شفافيت مالي شهرداري و افزايش بودجه عمراني در مقايسه با بودجه جاري گفت: از 1800 ميليارد تومان كل بودجه سال 84 شهرداري ، تنها 760 ميليارد آن جاري و بقيه، عمراني است.
وي در توضيحي، فصل دوم اين لايحه را مربوط به افزايش ضريب حقوقي كاركنان شهرداري دانست كه به گفته وي از 36 ميليارد تومان افزايش پيشنهادي شهرداري،كميسيون برنامه و بودجه شورا با 23 ميليارد آن موافقت كرده است و با تصويب اين رقم مشكلات شهرداري در بخش حقوق و هزينه هاي جاري اداري رفع مي شود. وي اصلاحيه بودجه عمراني شهرداري را به علت افزايش حقوق و دستمزد كاركنان آن دانست و خواستار تصويب به موقع ان از سوي اعضا شد.
ثبت دارايي هاي شهرداري زمان بر است
از سوي ديگر معاون مالي اداري شهرداري در باره افزايش پيشنهادي شهرداري در لايحه اصلاحي بودجه گفت : افزايش حقوق و دستمزد به صورت عادي در سالهاي گذشته 15 تا 16 درصد بوده است كه با توجه به مصوبه هيأت دولت به 45 درصد رسيد كه باعث افزايش بسيار زياد بودجه جاري شد.
حسين پورزرندي با بيان اينكه عددهاي ارايه شده كاملا درست است و اگر اشكالي مطرح است به وسيله حسابرسي شورا قابل بررسي است گفت: تمام عددها مستند است و ثبت 30 هزار ميليارد تومان دارايي شهرداري زمان بر است و وقت بسياري مي خواهد.
پورزرندي در پاسخ به برخي سئوالات اعضا ي شورا ، مشخص نشدن دقيق ميزان درآمد و هزينه در اين اصلاحيه را ناشي از اجراي سيستم نقدي به تعهدي در شهرداري دانست كه به گفته او نياز مند زمان است و براي اينكه سيستم مالي شهرداري تغيير كند تا 6 ماه ابتداي امسال مجبور بوديم هر دو سيستم را همزمان به كار ببريم كه مشكلات زيادي به همراه داشت.
دشواري تبديل نظام نقدي به تعهدي
از سوي ديگر اميررضا واعظي آشتياني عضو هيات رئيسه و خزانه دار شوراي شهر گفت : امكان عملي شدن سيستم نقدي به تعهدي در شهرداري به لحاظ سنخيت كاري آن وجود ندارد. آشتياني افزايش پيش بيني شده در اصلاحيه بودجه مذكور و ادامه اين روند را نشانه بزرگ شدن بدنه شهرداري دانست و گفت : به سمتي نرويم كه در نهايت منجر به اين شود كه فقط بايد به فكرد نگه داشتن بدنه شهرداري باشيم.
از سوي ديگر رئيس كميسيون فني و عمراني شورا نيز با اشاره به اينكه افزايش هزينه هاي شهرداري بايد به دقت بررسي شود گفت : اصلاحيه ياد شده با اظهارات سال گذشته مسئولان شهرداري مبني بر اينكه بودجه دقيق است، مغايرت دارد.
زياري با اشاره به اصلاحيه افزايش 36 ميلياردي توماني بودجه جاري شهرداري گفت: طبق اطلاعات ما اين افزايش به علت ورود نيروي جديد به شهرداري بوده است در حالي كه شهرداري مدعي است به علت تغيير نوع قرارداد افراد بوده است.حسن بيادي نايب رييس شوراي شهر نيز با اشاره به ميزان هزينه هاي اداري گفت : مجموع هزينه هاي اداري امسال 290 ميليارد تومان بوده كه شهرداري طي 9 ماه گذشته 145 ميليارد تومان صرف كرده و بيش از نيمي از بودجه باقي مانده و تا پايان سال اين اعتبار مازاد هم دارد. سئوال اينجاست كه شهرداري براي چه تقاضاي افزايش هزينه اداري و جاري را كرده است؟

طرح ساماندهي دستفروشان
تا پايان سال اجرا مي شود
جمع آوري بازارهاي بهاره بدون مجوز
گروه شهري- شهرداري تهران از كليه شهروندان تهراني تقاضا كرد به منظور شركت در مرحله نخست طرح هبه لوازم و كالاهاي مازاد كه براي نخستين بار در كشور به اجرا در مي آيد تنها لوازم خانگي خود را لحاظ كرده و از اهداي لوازمي نظير لباس ، مواد بهداشتي و دارويي، مواد غذايي و لوازم مستعمل پرهيز كنند.
طرح جمع آوري و بازسازي كالاها و لوازم مازاد شهروندان تهراني به منظور اهدا به نيازمندان از 14 اسفند(روز نيكوكاري) تا 26 اسفند(روز وقف) به اجرا درخواهدآمد و شهروندان تهراني مي توانند طي تماس با تلفن 137 آمادگي خود را به منظور شركت در اين امر خداپسندانه اعلام كنند.
محمود نصري مدير عامل سازمان ساماندهي صنايع و مشاغل شهرتهران گفت : شهرداري تهران تمهيداتي انديشيده است تا به منظور حفظ سلامت ، جلوگيري از سوء استفاده متخلفين و اجراي هرچه موفق تر اين طرح، شهروندان پس از تماس با سامانه 137 كد شناسايي اكيپ هاي جمع آوري كننده كمك هاي مردمي را دريافت و تنها پس از ارائه اين كد توسط ماموران شهرداري كه ملبس به لباسهاي ويژه ، كارت شناسايي و ماشين هاي آرم دار هستند لوازم اهدايي خود را تحويل دهند.
نصري خواستار آن شد، شهروندان تهراني تنها اقلامي كه قابليت بازسازي دارند را اهدا و از ارائه كالاهاي از  رده خارج شده خودداري كنند.وي ادامه داد:   شهروندان مي توانند از طريق كد پيگيري اعلام شده از سوي سامانه 137 نسبت به رسيدن لوازم اهدايي خود به دست نيازمندان واقعي اطمينان حاصل كنند. در واقع سرانجام كليه اجناس اهدايي تا پايان مرحله تحويل به خانوارهاي نيازمند قابل پيگيري و رديابي خواهد بود.اين طرح به گفته مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران در سالهاي آينده نيز هر سال طي دو مرحله (نيمه اول و دوم ) تداوم خواهد داشت و حتي در مراحل بعد طرح جمع آوري كتاب ، اسباب بازي و...نيز به طرح جمع آوري لوازم خانگي اضافه خواهد شد.نصري همچنين در آستانه فرارسيدن سال نو و فعاليت بازارهاي بهاره گفت : شهرداري تهران بازارهاي روز بهاره بدون مجوز را جمع آوري خواهد كرد.
وي تاكيد كرد: ايجاد بازارهاي روز بهاره بدون مجوز شركت ساماندهي صنايع و مشاغل غيرقانوني است.
مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران دليل اين اقدام شهرداري تهران را جلوگيري از سد معبر و ايجاد هرج و مرج دانست.وي افزود: امسال به منظور جلوگيري از شكل گيري بازارهاي روز توسط دستفروشان نمايشگاه بهاره در 2 منطقه شهر تهران با همكاري وزارت بازرگاني و اتحاديه اصناف مختلف ايجاد خواهد شد.
وي تصريح كرد: در راستاي ساماندهي دستفروشان آيين نامه اجرايي احداث مراكز خاص در مناطق 22 گانه شهر تهران در كميته برنامه ريزي شهرداري تهران در دست بررسي است و از همه مناطق خواسته شده تا پايان سال جاري مراكزي را براي اجراي اين طرح معرفي كنند.

نگاه
014919.jpg
ابوالفضل محترمي
آبگيري سد سيوند و سرنوشت پاسارگاد!

اصفهان؛ دومين شهر آلوده ايران
ايسنا: معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست استان اصفهان گفت:  دو نيروگاه برق در محدوده شهر باعث توليد آلودگي هايي در اصفهان شده است و هرچند براثر بارندگي ها و ناپايداري جوي، ميزان آلودگي هواي اصفهان امسال نسبت به سال گذشته كاهش يافته است اما اصفهان بعد از تهران دومين شهر آلوده ايران است.
رجبعلي قاسمي،بابيان اينكه 50 درصد آلودگي شهر اصفهان ناشي از تردد خودروهاي فرسوده و 50 درصد بر اثر صنايع است، اظهار داشت: در شهر اصفهان به علت وجود كارگاه هاي كوچك ريخته گري، آلودگي هايي در هواي سطح شهر ايجاد مي شود كه در سال جاري نيز شكايت هاي بي شماري از اين كارگاه ها توسط محيط زيست صورت گرفته و بايد هرچه سريع تر به محل هاي مجاز منتقل و يا در شهرك هاي صنعتي مستقر شوند و همچنين از سوخت مناسب استفاده كنند.

بازارچه زمستاني در حمايت از كودكان بي سرپرست
گروه شهري- اين بار ديگر نه بحث جشن عاطفه هاست و نه جشن نيكوكاري، بلكه در هياهوي خريدهاي شب عيد، بنياد زينب كبري(س) تصميم گرفته است با تشكيل بازارچه اي از كودكان بي سرپرست و زنان سرپرست خانوار توسط عده اي از زنان خير و هنرمند، حمايت كند.اين بازارچه كه از ديروز آغاز به كار كرده است تا پنج  روز ادامه خواهد داشت.شايد رفتن به جشن نه چندان مجللي كه در انتهاي پاسداران، خيابان بوستان، كوچه نيلوفر برگزار مي شود خالي از لطف نباشد. جشني كه علاوه بر داشتن انواع غذاهاي ايراني و فرنگي آماده طبخ و لوازم منزل همچون بلورجات و پتو و... داراي احساس و لطافت بي نظيري است.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |