چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۲ - Feb 21, 2007
دستور دستگيري 7 گربه بازيگوش
با شكايت يكي از ساكنان آپارتمان از همسايه اش به خاطر نگهداري چند گربه ، قاضي دادسرا حكم انتقال حيوانات را صادر كرد
گروه حوادث- با شكايت يك مرد از 7 گربه شيطان كه در آپارتمان همسايه نگهداري مي شد، قاضي دادسرا حكم انتقال گربه ها را صادر كرد ، اما وقتي پليس اين حكم را اجرا كرد، صاحب گربه ها با بيان اينكه بدون آنها دق مي كند خواستار بازگرداندن آنها شد.
اوايل هفته گذشته يكي از ساكنان آپارتماني در شرق تهران به دادسرا رفت و از همسايه اش به خاطر نگهداري 7 گربه كه مدعي بود سر و صدا و شيطنت آنها باعث اذيت و آزار ساير ساكنان آپارتمان شده است شكايت كرد. وي به بازپرس پرونده گفت : گربه ها علاوه بر برهم زدن آسايش، سلامت ساكنان ساختمان را نيز به خطر انداخته اند، بازپرس دادسرا وقتي دريافت ادعاهاي اين مرد صحت دارد، دستور انتقال 7 گربه شيطان را صادر كرد.
ماموران پليس با اين دستور قضايي به مقابل آپارتمان صاحب گربه ها رفته و از وي خواستند تا خودش گربه ها را تسليم آنها كند، اما وقتي زن صاحب خانه كه از علاقه بيش از حد همسرش به گربه ها باخبر بود، دستور پليس را ناديده گرفت و حاضر نشد در خانه را باز كند، ماموران با توجه به دستور قضايي با ورود به آپارتمان به جستجو براي جمع آوري گربه ها پرداختند و بعد از گرفتن گربه ها، آنها را همراه خود از آپارتمان خارج كردند.
قاضي رضا جعفري معاون دادسراي جنايي پايتخت روزگذشته با اعلام اين خبر جالب گفت: بعد از انتقال گربه ها به كلانتري صاحب آنها كه از طريق همسرش از ماجرا با خبر شده بود سراسيمه خود را به مركز پليس رسانده و از ماموران خواست گربه هايش را به وي بازگردانند . صاحب گربه ها وقتي دريافت جمع آوري حيوانات با دستور قاضي دادسرا صورت گرفته است به شعبه دادسرا رفت و گفت: اين گربه ها را بسيار دوست دارم و بدون آنها از غصه دق خواهم كرد .
به اين ترتيب در حالي كه قرار عدم صلاحيت دادسرا براي رسيدگي به اين پرونده صادر شده بود، بازپرس با بازگرداندن گربه ها ، پرونده را به هيات تخلفات صنفي فرستاد. اين بار مرجع رسيدگي كننده با بررسي شكايت، صاحب گربه ها را به پرداخت 30 هزارتومان جريمه نقدي به خاطر سلب آسايش همسايه ها محكوم كرد، اما به مالك گربه ها تذكر داده شد در صورتي كه در نگهداري گربه ها در آپارتمانش نظافت كامل و شرايط آسايش همسايه هاي ديگر را در نظر نگيرد گربه ها بار ديگر جمع آوري مي شوند.

جعل چك مسافرتي براي خريد گوسفند
014895.jpg
014898.jpg
گروه حوادث- دو جاعل حرفه اي كه با استفاده از چك هاي مسافرتي جعلي، اقدام به خريد گوسفند از يك قصابي كرده اند تحت تعقيب پليس تهران قرار گرفتند.
هفته گذشته مرد قصابي به شعبه 15 بازپرسي در دادسراي ناحيه 5 رفت و از 2 مرد شيك پوش كه با استفاده از چك هاي مسافرتي جعلي دست به كلاهبرداري 300 هزار توماني از او زده بودند شكايت كرد. اين مرد به بازپرس حسن جراحي گفت: چند روز قبل 2 مرد جوان به مغازه قصابي ام آمده و از من خواستند 2 گوسفند زنده به آنها بفروشم، من كه فكر مي كردم مشتريان خوبي نصيبم شده است همراه آنها به محل نگهداري گوسفندان رفتم و پس از آنكه 2 راس گوسفند برايشان ذبح كردم، آنها 300 هزار تومان چك مسافرتي به من دادند. اين دو مرد جوان بعد از برداشتن گوشت گوسفندان به سرعت سوار بر يك خودرو از آنجا رفتند اما وقتي ساعاتي از رفتن اين 2 مرد  گذشت به بانك رفتم و در آنجا بود كه كارمند بانك پس از ديدن چك ها گفت همه آنها جعلي هستند.
پس از اظهارات اين مرد بازپرس شعبه 15 دستور چهره نگاري از متهمان را صادر كرد و به اين ترتيب جست و جوي پليسي براي دستگيري متهمان آغاز شد. بازپرس جراحي با هشدار به فروشندگان از آنها خواست از دريافت چك مسافرتي از افراد ناشناس خودداري كنند وي همچنين از كساني كه متهمان را شناسايي كرده اند خواست موضوع را به شعبه 15 بازپرسي در دادسراي ناحيه 5 اطلاع دهند.

كلاهبرداري كارمند اخراجي از سالمندان
014892.jpg
گروه حوادث- با دستگيري يكي از اعضاي باند كلاهبرداري كه به بهانه ارايه تسهيلات بيمه اي به كلاهبرداري ميليوني از سالمندان دست زده اند، بازپرس دادسراي ناحيه 12 از كساني كه به اين شيوه از آنها كلاهبرداري شده است در خواست كرد شكايت خود را مطرح كنند.
سرهنگ حسين خوئيني معاون اداره آگاهي پايتخت روز گذشته درتوضيح اين خبر گفت: اين مرد 40 ساله متهم است به همراه 2 همدستش كه همچنان متواري هستند، از حدود 6 ماه پيش و به دنبال اخراج از سازمان تامين اجتماعي به دليل فساد مالي،چند دفتر ارايه تسهيلات بيمه اي را تاسيس كردند و با وعده بيمه كردن سالمندان دست به كلاهبرداري 4 تا 5 ميليوني از آنها دست زده اند.
به گفته معاون آگاهي تهران ، در حالي كه تاكنون 10 سالمند كه در دفاتر تهرانسر و افسريه از آنها كلاهبرداري شده است،شكايت خود را مطرح كرده اند داديار شعبه 14 دادسراي ناحيه 12 با صدور مجوز انتشار تصوير متهم بدون پوشش چهره،از كساني كه به اين صورت از آ نها كلاهبرداري شده است خواست جهت پيگيري پرونده  به اداره مبارزه با كلاهبرداري آگاهي تهران و يا دادسرا مراجعه كنند.

فرار پرماجراي يك متهم از زندان
گروه حوادث- با فرار متهم پرونده قتل از يك زندان، 2 مسئول ندامتگاه به دستور بازپرس يكم دادسراي جنايي بازداشت و روانه زندان شدند.
اواسط آذرماه خبر فرار يك متهم به قتل كه زمان اعدام وي نيز نزديك بود، به بازپرس محمد حسين شاملو گزارش شد. برپايه اين گزارش، وقتي بررسي درباره نحوه فرار اين متهم به قتل نشان داد كه به دليل سهل انگاري مسئولان زندان به عنوان مسئول خريد زندان قادر به خروج از زندان بوده و در همين زمان موفق به فرار شده است، بازپرس شاملو زماني را براي دستگيري مجدد متهم و بازگرداندن وي به زندان مشخص كرد.
هفته گذشته با پايان زمان تعيين شده، رئيس ندامتگاه و مسئول بدرقه زندان به اتهام ايجاد شرايط براي فرار اين متهم بازداشت و روانه زندان شدند.

خط پايان براي متهمان آسانسور سياه
گروه حوادث - 3 متهم فراري كه پس از تهديد زن جواني در آسانسور، او را به طبقه يازدهم آپارتماني در غرب تهران كشانده و مورد آزار و اذيت قرار داده بودند دستگير شدند.
تحقيقات ماموران بسيج حوزه 121 اكباتان براي دستگيري مجرمان زماني آغاز شد كه زن جواني سراسيمه به شعبه 6 بازپرسي در دادسراي صادقيه رفت و از 4 نفر كه با تهديد چاقو به وي تعرض كرده بودند شكايت كرد. اين زن به بازپرس يونسي گفت: شب قبل همراه همسرم براي خريد به بازار رفته بوديم كه هنگام برگشت تصميم گرفتم بسته اي را به خانه دوستم كه سر راه ما بود ببرم. به همين دليل از شوهرم خواستم جلوي در آپارتمان آنها منتظر بماند و خودم سوار آسانسور شدم تا به طبقه چهارم بروم.
وي ادامه داد: زماني كه آسانسور در طبقه دوم توقف كرد 4 پسر جوان وارد آن شدند و پس از بسته شدن در آسانسور با چاقو شروع به تهديد من كردند. لحظاتي بعد در حالي كه يكي از آنها دست خود را جلوي دهانم گذاشته بود و يكي ديگر نيز با چاقو تهديدم مي كرد، به طبقه يازدهم رسيديم در اين هنگام آنها با تهديد مرا به انتهاي پله ها برده و در آنجا مورد آزار و اذيت قرار دادند.
پس از اظهارات اين زن، جست و جوي ماموران براي شناسايي و دستگيري متهمان آغاز شد و آنها پس از چهره نگاري از 4 پسر جوان و تحقيقات نامحسوس در محل حادثه، توانستند يكي از متهمان را كه يك جوان فوتباليست بود شناسايي و دستگير كنند. با انتقال متهم به دادسراي ناحيه 5 و اعتراف او به ربودن زن جوان، تحقيقات ماموران براي دستگيري 3 متهم فراري پرونده ادامه يافت و در بررسي هاي تخصصي مشخص شد تمامي آنها پس از دستگيري همدست خود خانه را ترك كرده و به محلي نامعلوم گريخته اند.
ماموران بسيج كه احتمال مي دادند متهمان پس از گذشت چند روز در خانه يا پاتوق هاي خود آفتابي شوند همه اين محل ها را به صورت نامحسوس زير نظر گرفتند و چند هفته بعد توانستند يكي ديگر از متهمان را نيز رديابي كنند. با شناسايي اين پسر جوان و دستگيري او، مخفيگاه 2متهم ديگر پرونده نيز به محاصره ماموران درآمد و آنها توانستند در 2عمليات جداگانه آنها را دستگير و به دادسرا انتقال دهند. به اين ترتيب به دستور بازپرس يونسي پرونده براي رسيدگي به اتهام تجاوز به عنف آنها به دادگاه كيفري ارسال شد. همچنين در خصوص اتهام آدم ربايي نيز براي متهمان قرار مجرميت صادر و پرونده براي آغاز محاكمه به دادگاه عمومي و جزايي ارسال شد.  

مرد جوان با سند جعلي، زنداني آزاد مي كرد
گروه حوادث- مرد جاعلي كه در مرخصي زندان با جعل وثيقه اقدام به آزادي ساير زندانيان مي كرد، با هوشياري بازپرس شعبه چهارم دادسراي شهرري دستگير شد.
اين مرد با شناسايي خانواده هاي زندانيان در اطراف دادسرا از آنها مبالغ هنگفتي براي ارائه وثيقه هاي جعلي دريافت مي كرد.
چندي قبل بازپرس شعبه چهارم دادسراي بعثت زماني كه به وثيقه ملكي يك زنداني شك كرده و احتمال داد اين وثيقه چند ميليوني جعلي باشد، وثيقه را در اختيار كارشناسان رسمي دادگستري قرار داد و آنها با بررسي سند ملكي، جعلي بودن آن را اعلام كردند. به اين ترتيب مرد وثيقه گذار دستگير و تحت بازجويي قرار گرفت. در بازجويي هاي اوليه اين مرد كه در مرخصي زندان به سر مي برد به كارآگاهان گفت : از مدتي قبل در حالي كه در مرخصي زندان به سر مي بردم، تصميم گرفتم با جعل سند ملكي و آزادي زندانيان با اين اسناد پول زيادي به جيب بزنم ، به اين ترتيب با پرسه زدن در اطراف دادسراي شهرري ، خانواده هاي زندانياني را كه به وثيقه گذاري احتياج داشتند را شناسايي كرده و با گرفتن مبالغي سند جعلي را در اختيار آنها قرار مي دادم تا بتوانند زندانيان را آزاد كنند. در حالي كه اين مرد مدعي است كه در 2 ماه مرخصي  خود پول كلاني با اين شيوه به دست آورده است، در ادامه تحقيق از اين مرد مشخص شد وي 2 زنداني را در شعبه ديگري در دادسراي شهرري به همين روش آزاد كرده است.

كلاهبردار خونسرد، خودش را همسايه معرفي مي كرد
014889.jpg
گروه حوادث- مرد جواني كه با معرفي خود به عنوان كسبه پاساژ، اقدام به سرقت از ساير مغازه داران مي كرد دستگير شد، اين مرد كه 8 شاكي دارد با مراجعه به فروشگاه هاي فروش لوازم خانگي، با جلب اعتماد صاحبان آنها اقدام به سرقت لوازم خانگي نو مي كرد.
رسيدگي به پرونده سرقت هاي اين مرد جوان هنگامي آغاز شد كه شنبه گذشته، صاحب يك فروشگاه لوازم خانگي در پاساژي در جنوب تهران با پليس تماس گرفت و گفت: مرد جواني را كه مدتي قبل از وي كلاهبرداري كرده بود را دستگير كرده است.
با حضور ماموران پليس و انتقال مرد جوان به كلانتري 117 جواديه، بازجويي از وي آغاز شد، اما در حاليكه او منكر كلاهبرداري از صاحب مغازه بود ، چندين شاكي ديگر نيز كه اين جوان اقدام به كلاهبرداري از مغازه آنها كرده بود، وي را شناسايي كردند.
صاحب فروشگاه درباره شگرد سرقت اين مرد جوان گفت: يك ماه قبل، اين مرد جوان به مغازه ام در پاساژ خيابان صابوني آمد و مدعي شد در طبقه بالاي اين پاساژ مغازه دارد، او از من درخواست كرد 2 دستگاه جاروبرقي به او بدهم ، بعد از گرفتن جاروبرقي ها او گفت: چند دقيقه بعد پولش را به شاگرد مغازه مي دهد تا برايم بياورد.
من او را نمي شناختم، اما به خاطر اينكه فكر مي كردم كه او هم كسبه پاساژ است ۲، جاروبرقي نو به او دادم و او با برداشتن آنها از مغازه ام بيرون رفت، اما هر چه منتظر پول ماندم خبري نشد.
بعد از مدتي وقتي از چند كاسب ديگر پاساژ نيز به شيوه اي مشابه كلاهبرداري شد، تصميم گرفتيم او را پيدا كنيم و به اين ترتيب ساعاتي قبل وقتي كه او در پاساژ در حال پرسه زدن بود، اين مرد كلاهبردار را دستگير كرديم.
با اين شكايتها قاضي كياني، بازپرس شعبه اول دادسراي بعثت به بازجويي از مرد جوان پرداخت اما وي باز هم مدعي شد اظهارات شاكيان دروغ است، اما در حالي كه 8 شاكي او را شناسايي كرده بودند سرانجام لب به اعتراف گشود و به كلاهبرداري از كسبه پاساژ اعتراف كرد.
بازپرس پرونده با اعلام اين خبر، از مغازه داراني كه اين مرد جوان به اين روش از آنها كلاهبرداري كرده است درخواست كرد براي طرح شكايت به شعبه اول دادسراي بعثت مراجعه كنند.

آخر بدشانسي يك سارق
گروه حوادث- دزد بدشانس، لوازم اوراقي خودروي مسروقه را به همان تعميرگاهي فروخت كه صاحب خودرو بعد از پيدا شدن بدنه خودرواش، براي تعمير به آن جا رفته بود.
دهم بهمن ماه، با گزارش سرقت يك خودروي پرايد از مقابل منزلي در شرق تهران، كارآگاهان پليس تحقيقات خود را براي يافتن خودروي مسروقه آغاز كردند، در اولين مرحله كارآگاهان شماره خودرو مسروقه را در اختيار گشت هاي پليس سراسر كشور قرار دادند و جستجو براي يافتن آن آغاز شد. با گذشت 5 روز از سرقت پرايد ، صاحب خوش شانس پرايد مسروقه، خودرو خود را در حاليكه درهاي آن و در صندوق عقبش كنده شده بود، در يكي از خيابانهاي فرعي مركز شهر پيدا كرد. مرد خوش شانس كه بار ديگر خودروي خود را پيدا كرده بود، با خوشحالي براي تعمير آن به تعميرگاهي درخيابان استخر تهران رفت و در اين تعميرگاه بود كه براي دومين بار خوش شانسي به سراغش آمد، او درها و لوازم ربوده شده خودروش را در گوشه اي از تعميرگاه مشاهده كرد .
اين مرد بلافاصله با پليس تماس گرفته و ماجرا را به ماموران اطلاع داد ، با حضور تيم پليسي و بازجويي از صاحب تعميرگاه مشخص شد كه وي درهاي خودرو را از مردي به نام محسن خريداري كرده است.
قاضي رضا جعفري معاون دادسراي جنايي تهران با اعلام اين خبر گفت: با شناسايي محل اقامت محسن وي بازداشت شده و با اعتراف به سرقت خودرو و كندن درهاي آن گفت : تا كنون چندين اتومبيل را به اين شيوه ربوده و بعد از اوراق كردن به فروش رسانده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |