شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۴ - Feb 24, 2007
افزايش بهاي روزنامه همشهري
روزنامه همشهري از امروز به بهاي يكصد تومان عرضه مي شود.در اين زمينه به اختصار توضيحاتي را به اطلاع خوانندگان ارجمند مي رسانيم:
۱ شمار قابل توجهي از مديران مطبوعات همواره از بهاي ارزان روزنامه همشهري گله مند بوده اند، زيرا به اعتقاد اين گروه از همكاران، اين پايين بودن قيمت، امكان رقابت را از آنان سلب مي كند. اگر چه اين داوري، در حوزه مديريت و اقتصاد رسانه قابل تامل و پاسخگويي است. ضمن آن كه استقلال مالي منحصر به فرد همشهري در پرتو ثبات درآمد آگهي و استقرار توازن ميان درآمد ها و هزينه ها، مؤسسه را از افزايش بهاي محصول اصلي خود (روزنامه) بي نياز ساخته است، اما به هر حال وظيفه فرهنگي خود مي دانيم براي ثبات بخشي به جامعه مطبوعاتي و تقويت بنيه رسانه اي كشور از هيچ اقدامي ازجمله حركت اخير كوتاهي نكنيم. راه اندازي مركز آموزش همشهري و خدمت رساني رايگان بــه روزنامه نگاران كشور در اين مركز، ارائه تسهيلات ويژه در معرفي مجلات و فعاليتهاي فرهنگي و همراهــي ها وهمدلي هاي مستمر با مطبوعات كشور را نيــز در چارچـوب همين وظيفه، نصب العين خود قرار داده ايم. حتي اگر مدير مسئول اين روزنامه،  منتخب مديران مطبوعات در هيات نظارت نبود، به اعتبار وزن،  جايگاه و دامنه تاثيرگذاري همشهري، تقويت جامعه مطبوعاتي و پايداري از شئون و ارزشهاي حرفه اي و صنفي روزنامه هاي كشور را از جمله تعهدات ملي خويش مي دانستيم و به اين تعهد افتخار مي كنيم.
-2 به منظور ترويج فرهنگ اشتراك، قيمت روزنامه براي مشتركان 75 تومان خواهد بود. مشتركان فعلي همشهري نيز تا پايان دوره اشتراك خود همچنان روزنامه را با قيمت قبلي (50 تومان) دريافت مي كنند.
۳ - تلاش خواهيم كرد با تهيه و عرضه مطالب يا ضمائم جديد،  و افزودن بر كيفيت مطالب روزنامه، افزايش قيمت را براي خوانندگان قابل هضم كنيم. بخشي از ضمائم جديد از جمله كتاب پنج شنبه هاي همشهري را ملاحظه فرموده ايد، افزايش روزانه 4 صفحه ورزشي نيز با هدف پربارتركردن اين حوزه تخصصي براي علاقمندان خاص صورت گرفته است. راه اندازي گروه هايي چون سلامت و دانش در روزنامه كه برطرف كننده نياز هاي جديد مخاطب است از همين نگاه ناشي مي شود. ارائه سرويس رايگان خبرهاي تكميلي از طريق تلفن همراه،  مسابقات جايزه دار روزانه و.... نيز خدمات ديگري هستند كه به طور اختصاصي در همشهري ديده مي شود.  تغيير ماكت و باز طراحي گرافيكي روزنامه نيز در روزهاي آينده به اتمام خواهد رسيد و ان شاءالله ماكت و گرافيك جديد روزنامه را كه با توجه به نيازها و اقتضائات و براساس نظرسنجي ها انجام گرفته است در روزهاي آينده ملاحظه خواهيد فرمود.
اميدواريم اعتماد مخاطبان كه بزرگترين سرمايه و اعتبار هر رسانه اي و از جمله همشهري است همچنان پايدار بماند.

دست بازنشستگان تأمين اجتماعي ،
امسال به۲۰۰ هزار تومان نمي رسد
وزير رفاه: عيد امسال ،نفت بر سفره محرومين خواهد رفت
015174.jpg
گروه اجتماعي- در روزهاي پاياني امسال دست بازنشستگان تأمين اجتماعي به 200 هزار تومان ترميم حداقل حقوق نمي رسد.
در حالي كه داوود مددي، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي، در جلسه 2 هفته پيش خود با خبرنگاران رسانه ها از توانايي سازمان تأمين اجتماعي براي انجام كارهاي اجرايي و واريز ترميم حقوق بازنشستگان سخن گفته بود، عزيز بيگي مشاور اجرايي اش از ممكن نبودن پرداخت اين مبلغ در امسال خبر داد و اين همه در حالي است كه عبدالرضا مصري وزير رفاه در حاشيه جلسه شوراي هماهنگي مديران رفاه و تأمين اجتماعي استان گيلان در جمع خبرنگاران گفت: عيد امسال نفت بر سفره محرومين خواهد رفت و تمام تلاش دولت براي حمايت از طبقات پايين جامعه است و عدالت نيز به همين معناست.
مصري معتقد است سال ها در كشور با غني و فقير به يك گونه رفتار شده، در صورتي كه بايد به افراد نيازمند رسيدگي مضاعفي صورت گيرد.
بيگي به خبرگزاري مهر گفته  است كه با تصويب افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي به 200 هزار تومان در متمم بودجه 85 ، امكان اعمال افزايش حقوق فراهم شد اما با توجه به اين كه اين امر زمان بر خواهد بود پرداخت آن در سال 86 انجام خواهد شد.
با گذشت نزديك به سه هفته از كنفرانس خبري مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي اين چرخش ناگهاني در مواضع سازمان كمي عجيب به نظر مي رسد. مددي در كنفرانس خبري اش بر آمادگي سازمان متبوعش در پرداخت هرچه سريع تر ترميم حقوق در صورت تصويب و تأمين اعتبار تأكيد كرده بود تا  آنجا اين تصور به وجود آمد كه پس از تصويب و تأمين اعتبار از سوي دولت بازنشستگان مي توانند ظرف مدت زمان كوتاهي ميزان مابه التفاوت حقوق  شان را دريافت كنند.
اما اكنون بيگي اين پرداخت را به سال آينده موكول كرده و به نظر مي رسد كه سازمان تأمين اجتماعي حتي پرداخت علي الحسابي در روزهاي پاياني سال نيز براي بازنشستگانش در نظر نگرفته  است.
از سوي ديگر وي در گفت وگويي با ايسنا ميزان بن بازنشستگان را براي 6 ماهه پاياني امسال 60 هزار تومان اعلام كرده و افزوده  است: اين كمك هزينه امسال در تمامي استان ها، معادل 60 هزار تومان پرداخت و اسفند ماه به حقوق بازنشستگان واريز مي شود؛ در حالي كه روز چهارشنبه هفته پيش ميزان اين بن از سوي رئيس كانون بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي 85 هزار تومان اعلام شده بود.
علي خبازها با اعلام خبر افزايش بن 6 ماهه پاياني سال جاري بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي گفته بود: در پي مخالفت دولت با افزايش عيدي بازنشستگان تأمين اجتماعي اين سازمان تصميم گرفته با افزايش ميزان بن اين مسئله را جبران كند.چندي پيش محمد بنائيان سفيد معاون امور فرهنگي سازمان تأمين اجتماعي رقم عيدي بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي را 200 هزار تومان اعلام كرد و چگونگي پرداخت مابه التفاوت ميان 175هزار تومان اعلام شده از سوي دولت با رقم در نظر گرفته از سوي سازمان تأمين اجتماعي را از محل منابع داخلي سازمان عنوان كرده بود اما با گذشت چند روز همان عيدي 175 هزار توماني براي بازنشستگان در نظر گرفته شد.
بدين ترتيب با اخبار ضد و نقيض روزهاي اخير به نظر مي رسد هيچ يك از وعده  هاي داده شده به بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي در سال 85 محقق نخواهد شد.

فرمانده پليس راه خبر داد
تجهيز 9هزار اتوبوس به مراقبت الكترونيكي
ايسنا: فرمانده پليس راه كشور با اشاره به اين كه از 18 هزار اتوبوس ناوگان مسافري كشور تا كنون حدود 9 هزار دستگاه به سيستم مراقبت الكترونيكي ( GPS) مجهز شده اند، گفت: پليس راه تنها در 15 درصد 180 هزار كيلومتر جاده هاي كشور مستقر است.
سرهنگ عليرضا اسماعيلي در حاشيه مراسم افتتاح تجهيز محور تهران ـ مشهد به عنوان دومين محور اصلي كشور به سيستم مراقبت الكترونيكي افزود: رويكرد پليس راه در سال 86 استفاده از IT و مراقبت الكترونيكي است تا بدين ترتيب بتوانيم حضور خود را در سطح وسيعتري از جاده هاي كشور افزايش دهيم.
وي با اشاره به اين كه ميزان تصادفات يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي كشورها در جهان محسوب مي شود، تصريح كرد: خسارت تصادفات در كشور سالانه حدود 7 هزار ميليارد تومان است.
فرمانده پليس راه كشور در خصوص استفاده از سيستم GPS در كشور گفت: از زمان راه اندازي سيستم ثبت الكترونيكي تخلفات رانندگان اتوبوس در محور تهران ـ شيراز (از پنجم بهمن ماه سال جاري) تاكنون، حدود 20 هزار مورد اتوبوس مورد كنترل قرار گرفته و حدود 143 هزار تخلف اين اتوبوس ها ثبت شده است.
اسماعيلي با اشاره به اين كه بكارگيري سيستم مراقبت الكترونيكي موجب شناسايي رانندگاني كه حركات مخاطره آميز انجام مي دهند، مي شود، گفت: پليس راه نيروي انتظامي در سال 86 براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته نسبت به لغو و تعليق پروانه رانندگان پرتخلف ناوگان مسافري كشور اقدام مي كند، همچنين رانندگاني كه تخلف كمي داشته باشند تشويق مي شوند.

ايجاد دادسراي ويژه مبارزه با مواد مخدر
در مرزهاي شرقي
گروه اجتماعي - دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ايجاد دادسراي ويژه مبارزه با مواد مخدر در مرزهاي شرقي كشور خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد مبارزه با مواد مخدر، فداحسين مالكي در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوي، گفت: همچنين كنترل مرزها در قرارگاه ها، از ديگر تغييرات مهم شرق كشور در زمينه مبارزه با مواد مخدر است. وي ادامه داد: مقرر شده است با تاسيس كميته اي اطلاعاتي بين سه كشور ايران، افغانستان و پاكستان، با حضور يك كشور اروپايي و سازمان ملل متحد، آلودگي ناشي از مواد مخدردر مناطق شرقي كشور پاك شود. دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: همچنين با امضاي اولين اسناد كنترل يكپارچه مرز و جرم انگاري ، در جلسه اي با حضور رئيس جمهوري، رئيس قوه قضاييه، سفراي ايران و نماينده سازمان ملل متحد در ايران و بازديد آنها از مرز، تغييرات اساسي در زمينه ديپلماسي ايجاد شده است. دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنين از برنامه اي براي تدوين قانوني جديد در اين زمينه خبر داد. مالكي گفت: در اين قانون كه جهت گيري آن اصلاح قوانين قديم در همين زمينه است تلاش مي شود مجازات زندان كاهش يافته و به جاي آن مجريان به سوي مراكز درماني سوق داده شوند. وي افزود: در اين قانون بر شدت برخورد با توزيع كنندگان و باندهاي مخوف تهيه و توزيع مواد مخدر تاكيد شده است.مالكي اظهار داشت: مقام معظم رهبري امسال سه بار نسبت به برخورد با اين پديده شوم واكنش نشان داده اند كه نشانگر اهميت اين موضوع است. دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: استفاده از مواد مخدر شيميايي در كشور رو به افزايش است ولي با توجه به برنامه درماني انجام شده در سطح كشور، مواد مخدر سنتي تقريبا در دايره كنترل قرار گرفته است.

گردهمايي زندان زدايي
در كشور برگزار مي شود
گروه اجتماعي - گردهمايي رؤساي زندان هاي مركزي سراسري كشور با عنوان زندان زدايي، ضرورت ها و چالش ها 8 و۹ اسفند برگزار مي شود.
به گزارش ستاد سياستگذاري و برنامه ريزي كاهش استفاده از مجازات زندان، اين گردهمايي با هدف تشريح ديدگاه هاي رياست قوه قضاييه در خصوص زندان و مجازات هاي جايگزين، تبيين برنامه ها و تشريح فعاليت هاي ستاد سياست گذاري و برنامه ريزي كاهش استفاده از مجازات زندان برگزار مي شود.
چالش هاي پيش روي كاهش جمعيت كيفري و آشنايي رؤساي زندان ها با انواع مجازات هاي جايگزين ، از ديگر اهداف اين گردهمايي است.
اين همايش با حضور رؤساي زندان هاي مركزي سراسر كشور، 5 نفر از مديران كانون اصلاح و تربيت و همچنين 5 نفر از مديران اردوگاه هاي كار درماني و حرفه آموزي و ديگر اعضاي مرتبط در محل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان ها برگزار مي شود.

مدير عامل ستاد ديه كشور:
سال آينده هيچ فرد محكوم به ديه
در زندان نخواهد ماند
015171.jpg
ايسنا: مديرعامل ستاد ديه كشور در بندر عباس تاكيد كرد: با تمهيدات در نظر گرفته شده، سال آينده هيچ فرد محكوم به پرداخت ديه در زندان نخواهد ماند.
سيد اسد الله جولايي كه در جلسه اي با حضور رئيس كل دادگستري هرمزگان و اعضاي هيات مديره ستاد ديه استان سخن مي گفت، افزود: با تاكيدات رياست قوه قضاييه و با همكاري دولت و مجلس مبلغ  ۱۵۰ ميليارد تومان بودجه براي آزادسازي زندانيان محكوم به ديه ناشي از تصادفات و صدمات غيرعمدي اختصاص يافت كه عملي بي سابقه و بسيار موثر است.
جولايي با اشاره به اين مطلب كه در كشور نيم  ميليون نفر به صورت حرفه اي به رانندگي اشتغال دارند گفت: متاسفانه تعداد زيادي از اين افراد فاقد بيمه نامه و يا حتي گواهينامه هستند كه در صورت تصادف به هيچ عنوان قادر به پرداخت هزينه هاي مربوطه نخواهند بود.
جولايي مرگ سالانه  ۳۰ هزار نفر در كشور بر اثر تصادف را هشداري جدي خواند و افزود: الزام كليه خودرو ها به داشتن بيمه شخص ثالث در حال حاضر در قالب يك لايحه بسيار منسجم در اختيار مجلس شوراي اسلامي است كه اميدواريم هر چه سريع تر تصويب شود. جولايي استفتاهاي صورت  گرفته توسط ستاد ديه در خصوص حكم شرعي زنداني كردن بدهكاران را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: هيچ مرجعي و عالمي اين كار را شايسته ندانسته و از جمله حضرت آيت الله هاشمي شاهرودي همواره تاكيد مي كنند كه زندان براي كساني كه در تنگنا قرار گرفته اند خلاف دين اسلام است.
جولايي با اشاره به اينكه مجلس مبلغ  ۱۵۰ ميليارد تومان را فقط براي محكومان به ديه تصويب كرده است گفت: براي آزادي ساير زندانيان مالي از جمله بدهكاران چك به غير از كلاهبرداري، مهريه و ساير بدهي هاي مالي منابع ستاد به هيچ عنوان كافي نيست و خيرين بايد به كمك زندانيان بشتابند.
جولايي همچنين از آموزش مسايل قانوني مربوط به اسناد مالي، مهريه و مقررات رانندگي براي كاهش ميزان اين قبيل حبس ها به عنوان يكي از راهبرد هاي ستاد ياد كرد و گفت: با همكاري آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزي كتب متناسبي تهيه شده و براي آموزش دانش آموزان و سواد آموزان از آنها استفاده مي شود

با مردم
نگراني مصرف كنندگان
@ پس از برخي شايعات مبني بر اينكه دور ريز قصابي ها تحت عنوان آشغال گوشت به كارخانه هاي كالباس سازي حمل مي شود، نگراني براي مصرف كنندگان پيش آمده است. بهتر است وزارت بهداشت و درمان اين موضوع را با دقت پي گيري كند.
زينت.ن- شيراز
زودتر بپردازيد
از وزارت آموزش و پرورش تقاضا داريم حقوق بازنشستگان را زودتر پرداخت كند. تا آنها دچار مضيقه هاي مالي نشوند.
محمدصادقي- تهران
عفونت هاي محيطي بيمارستان ها
عفونت هاي محيطي در بيمارستان ها يكي از عواملي است كه باعث ابتلاي بيماران بستري به انواع عفونت ها مي شود. بهتر است ضوابط دقيق تري براي پاكيزه نگه داشتن بيمارستان ها به كار گرفته شود. يك بيمار از بستگانم در بيمارستاني در اصفهان دچار عفونت پوستي شد در حالي كه براي جراحي چشم در آنجا بستري شده بود.
عفيف نژاد- اصفهان
خطر را مهار كنيد
سرعت شديد خودروها در ابتداي بلوار اميركبير واقع در شهرك راه آهن، جان عابران به ويژه دانش آموزان مدرسه اي را كه در همين محل قرار دارد، تهديد مي كند. ضمن تشكر از اقدامات مفيد شهرداري منطقه 22، اميدواريم به طرق ممكن از جمله نصب سرعت گير يا چراغ هشدار دهنده و... به نحوي اين خطر مهار شود.
آقا جاني- تهران
اقدام مفيد يك كارفرما
يك جوان روستايي از بستگان ما كه تنها يك هفته براي شركت آتي ژو در تهران كار مي كرد، به علت حادثه حين كار فوت كرد. اما كارفرما در نهايت جوانمردي با ترتيبات لازم، كليه حق و حقوق از جمله ديه و حق بيمه اين كارگر را تأمين نمود كه مي تواند الگويي براي ديگر كارفرمايان باشد.
اهالي روستاي تفلي- مريوان
براي ثبت نام جا ندارند
با فراخوان دانشگاه آزاد براي ثبت نام بدون آزمون دوره كارداني، عده زيادي از خانواده ها ضمن پرداخت هزينه دفترچه آزمون به مبلغ 6 هزار تومان براي ثبت نام به واحدهاي اين دانشگاه در تهران، رودهن و ابهر مراجعه كردند، اما ثبت نام انجام نشده است. در اين موارد پيش از انتشار آگهي فراخوان بايد امكانات لازم پيش بيني شود.
كشاورز- تهران
افزايش ندهيد
@ افزايش نرخ مكالمات بين شهري به ميزان 16 درصد توسط شركت مخابرات، سهم عمده اي در افزايش هزينه ها و تورم دارد. دولت بايد از اين قبيل افزايش قيمت ها جلوگيري كند.
حافظ جليل آبادي- زنجان
ظرفيت تهران تكميل است
@ در اين هفته هاي پاياني سال در خيابان كريمخان زند در ساعاتي از روز، رفت و آمد خودروها از ميدان هفت تير تا ميدان ولي عصر به كلي متوقف مي شود. واقعيت آن است كه تهران ديگر ظرفيت رفت و آمد 6 ميليون خودرو را ندارد و تا دير نشده بايد فكر اساسي شود.
هـ . خوارزمي- تهران
سرگرداني براي ثبت نام
دانشجوي رشته مترجمي زبان انگليسي دانشگاه پيام نور مشهد هستم. به دليل ازدواج، خواستار انتقال به تهران بودم، كه به دليل نبود اين رشته در پيام نور تهران، به پيام نور شهريار معرفي شدم، اما اين دانشگاه بدون ارائه هيچ دليلي از ثبت نام من و ساير دانشجويان ميهمان خودداري كرد و حتي امتناع خود را به صورت رسمي به دانشگاه پيام نور مشهد اعلام نكرده است. از وزارت علوم خواستار رفع اين مشكل هستم.
صيادي- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |