شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۴ - Feb 24, 2007
مراسم اختتاميه جشنواره سينمايي و تلويزيوني ايدز با حاشيه هاي فراوان برگزار شد
تقدير از آثار سينمايي و تلويزيوني برتر درباره ايدز
015201.jpg
گروه سلامت- مراسم اختتاميه جشنواره اي كه نخستين جشنواره آثار سينمايي، تلويزيوني و فيلمنامه ايدز خوانده شده است، روز پنج شنبه در حالي در فرهنگسراي نياوران برگزار شد كه متولي جشنواره سال گذشته، با ارسال نمابري به رسانه ها اعلام كرده است از برپاكنندگان جشنواره امسال شكايت مي كند، چراكه اولين دوره جشنواره ايدز، سال گذشته برپا شده و طرح برپايي اين جشنواره نيز از آن او بوده است.
مسعود رفيعي طالقاني كه يكي از دست اندركاران اصلي اولين جشنواره سينمايي تلويزيوني مبارزه با ايدز در آذرماه 84 بود، آنچنان از دست اندركاران جشنواره امسال كه خود را اولين جشنواره آثار سينمايي، تلويزيوني و فيلمنامه ايدز خوانده اند، شاكي است كه با لحني عصبي در شكوائيه خود آورده است: آيا كشور ما اينقدر بدون متولي فرهنگي است كه اجراي من در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم ايدز، در حضور آقاي جعفري جلوه، پوران درخشنده، ستايش، محمد سلوكي و... به اين سادگي از ياد برده شده است!؟
صرف نظر از اين اختلاف، جشنواره امسال آثار سينمايي تلويزيوني ايدز، به دليل ارتباطات مناسب تر برگزاركنندگانش، پررونق تر از سال گذشته برگزار شد و در آن، رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس، نماينده يونيسف در ايران، رئيس شوراي سياستگذاري سلامت صدا و سيما و مهتاب كرامتي، به عنوان سفير حسن نيت يونيسف حضور داشتند.
در اين جشنواره، مهدي نوربخش براي كارگرداني فيلم سينمايي رأي باز، بهروز نوراني پور براي فيلم كوتاه تولد دوباره، وحيد حاجي لويي براي فيلم اتفاق هميشه ساده مي افتد در بخش بهترين فيلم تقدير شدند. در بخش بهترين آثار مستند داستاني ايرج عرب زاده براي رنگين كمان، حسن رستگار براي آه اي روزهاي خوش و يدالله فاتحي براي حسرت به ترتيب جوايز اول تا سوم را از آن خود كردند. جايزه بهترين مستند هم به فيلم سرخ به كارگرداني اميد بنكدار و كيوان علي محمدي رسيد و باران مثبت رحيم مرتضي وند و من فقط ايدز دارم عليرضا دهقان دوم و سوم شدند. در بخش تيزر هم فريدون سليماني و دكتر سهيل سريزدي به عنوان نفرات برگزيده معرفي شدند.در بخش مجموعه هاي تلويزيوني، بيگانه اي ميان ما به تهيه كنندگي آرمان زرين كوب به عنوان رتبه اول معرفي شد و مسعود شاه محمدي براي و خداوند عشق را آفريد به تهيه كنندگي اسماعيل عفيفه دوم شد. به حسن رستگار براي توليد مستمر آثار مربوط به ايدز و كارگرداني مستند قدم سه و نيز بازيگران فيلم هاي آه اي روزهاي خوش و رنگين كمان هم تقدير به عمل آمد. از ميان 30 فيلمنامه رسيده به جشنواره نيز از فيلمنامه مستند فتوس نوشته امير زبان آور، فيلمنامه كوتاه داستاني يك روز تعطيل نوشته عليرضا صحت و از تپه بالا رفت نوشته آرش برهاني تقدير شد.
در بخش فيلم هاي سينمايي نيز فيلم پابرهنه در بهشت به كارگرداني بهرام توكلي جايزه ويژه جشنواره را از آن خود كرد.

مجلس، فرار شهرام جزايري را پيگيري مي كند
گروه سياسي- نايب رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با بيان اين كه فرار شهرام جزايري سازماندهي شده بوده است، گفت: ظاهر امر نشان مي دهد حتي مبدأ و مقصد فرار وي از قبل مشخص بوده است؛ چرا كه فردي مثل جزايري به سادگي عمل نمي كند.
عزت الله يوسفيان در گفت وگو با ايسنا در خصوص متواري شدن شهرام جزايري خاطرنشان كرد: چه دليلي وجود داشت كه مجرم را در شرايط ترافيكي و خاص تهران با دو نيرويي كه خيلي تجربه در مراقبت و بدرقه يك فرد زنداني مهم ندارند به مركز شهر بفرستند؟
وي با بيان اين كه نحوه رسيدگي به فرار شهرام جزايري نگران كننده است، يادآور شد: هوش و ذكاوت خبرنگاران باعث شده بود آنها فرار جزايري را پيش بيني كنند و اين هشدار را داده بودند؛ اما متأسفانه مسئولين از كنار اين مسأله مي گذرند.
نايب رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با بيان اين كه بررسي جزئيات فرار جزايري كمتر از موضوع پرونده وي نيست، افزود: البته اين اتفاق تازه اي نيست ولي چون جزايري در افكار عمومي مشهور شده، اين فرار سر و صدا كرده وگرنه دهها نفر را سراغ داريم كه به دلايلي از زندان خارج شده اند و ديگر برنگشته اند، مثل منوچهر محمدي از بازداشت شدگان حادثه كوي دانشگاه.
يوسفيان يادآور شد: اين موضوع در كميسيون حقوقي مجلس پيگيري مي شود اما بايد ديد كه شرايط چگونه است؛ ما به راحتي از اين موضوع نخواهيم گذشت.
ديگر عضو كميسيون حقوقي مجلس هم با بيان اين كه در رفتار با جزايري به عنوان يك زنداني مجامله صورت گرفته است، گفت: ابعاد مسأله فرار اين متهم روشن نيست و دستگاه قضايي بايد در اين رابطه پاسخگو باشد.
محمد دهقان، عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با بيان اين كه ابعاد مسأله فرار شهرام جزايري كاملاً روشن نيست، خاطرنشان كرد: چون ما پرونده جزايري را نديده ايم نمي توانيم به طور كامل نظر دهيم كه چه اتفاقي افتاده و چه سهل انگاري هاي دقيقي صورت گرفته است؛ اين پرونده از همان ابتدا تا انتها داراي مشكلاتي بوده است.
دهقان افزود: شايد جزايري از قبل خانواده اش را به خارج فرستاده و فعلاً فرار كرده تا در فرصت مناسب خود نيز به آنها بپيوندد؛ ضمن اين كه در حال حاضر ما نمي توانيم در مورد رفتن وي به خارج از كشور نظر دهيم و اين مسئولين قضايي هستند كه بايد پاسخ دهند و افكار عمومي را روشن كنند. وي خواستار پاسخگويي رئيس مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادي در اين مورد شد. احمد بزرگيان در گفت وگويي اظهار داشت: برخورد با جزايري نقطه آزمون قوه قضاييه بود و اگر اين پرونده با فرار جزايري خاتمه يابد سيستم مبارزه با مفاسد اقتصادي در آزمون تجديد شده است.
وي يادآور شد: البته به نظر من فرار جزايري برنامه اي از پيش تعيين شده بود و دادگاه در اين رابطه مي بايست مراقبت بيشتري را صورت مي داد و با حساسيت بيشتري اقدام مي كرد بنابراين مسئولان قضايي بايد خود را براي پاسخگويي جدي به مردم آماده كنند.
محمود سالاركيا معاون دادستان تهران در امور زندان ها و نظارت بر ضابطين نيز با اظهار اميدواري نسبت به دستگيري شهرام جزايري گفت كه وي هنوز در داخل كشور حضور دارد. قاضي پرونده شهرام جزايري هم تأكيد كرد كه وي در هنگام مرخصي متواري نشده است. قاضي وحيد كربلايي آقاملكي با بيان اين كه براي جزايري دستور مرخصي روزانه دادم اما گفتم اجرا نشود، گفت: اعطاي مرخصي در گذشته به جزايري ربطي به من ندارد. كربلايي آقاملكي با تأكيد بر اين كه جزايري در هنگام مرخصي متواري نشده بلكه در حين انتقال براي انجام كارشناسي اموال متواري  شده، افزود: 5 كارشناس اين پرونده گفته بودند كه بدون حضور متهم نمي توانيم كارشناسي كنيم كه در آخرين روز كارشناسي، مأموران زندان بدون اين كه متهم را به مكان استقرار كارشناسان ببرند، وي را بدون اجازه دادگاه و قاضي پرونده به منزلش انتقال داده اند.

ورزش در دقيقه ۹۰
اولين پيروزي ايناسيو
پيروزي استقلال در غياب يونگ
015204.jpg
همشهري ورزشي- رقابت هاي هفته بيستم ليگ برتر، با تساوي سايپا، برد استقلال و اولين پيروزي ايناسيو با فولاد آغاز شد. همچنين برق شيراز بر سپاهان غلبه كرد و ذوب آهن و فجر به تساوي رسيدند تا استقلال در فاصله 4 امتيازي سايپا قرار گيرد.
ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل فجر سپاسي شيراز به تساوي يك بر يك رضايت داد. مهدي رجب زاده در دقيقه 40 از روي نقطه پنالتي براي ذوب آهن و هاشم بيك زاده در دقيقه 36 براي فجر گلزني كردند. اين نتيجه به هيچ وجه مورد رضايت رسول كربكندي و البته مسئولان ذوب آهن نخواهد بود.
سپاهان در حافظيه شيراز با نتيجه دو بر يك بازي را به شاگردان ذوالفقارنسب واگذار كرد. ستار زارع و روبرت مارگوسي در دقايق 70 و 75 براي برق شيراز و محمد نوري در دقيقه 45 براي سپاهان گلزني كردند. فولاد خوزستان با شكست مس كرمان پس از نوزده هفته بار ديگر طعم پيروزي را چشيد. علي هبيداوي و فابيو همپل در دقايق 7 و 60 براي فولاد و بابك حاتمي در دقيقه 77 از روي نقطه پنالتي براي مس كرمان گلزني كردند. اين برد خانگي براي خوزستاني ها بسيار باارزش بود و اولين پيروزي ايناسيو مقابل مس كرمان رقم خورد.استقلال تهران در شرايطي به مصاف صباباتري رفت كه تئودور يونگ به طرز مشكوكي و به بهانه سرماخوردگي حاضر نشد روي نيمكت استقلال بنشيند. شاگردان محمدحسين ضيايي در اين ديدار دو بار از حريف سرسخت خود عقب ماندند. گل زودهنگام دقيقه 7 علي عليزاده كه پس از مدت ها توانست براي آبي پوشان گلزني كند، استقلال را در همان دقايق نخست بازي به آرامش رساند. اما در دقيقه 40 اميد حاجتي كار را به تساوي كشاند. به دنبال اين گل هواداران استقلال صبر و حوصله خود را از دست دادند. آنها عليه مديريت باشگاه استقلال به دنبال حذف اين تيم از حضور در ليگ قهرمانان آسيا شعارهايي را سر دادند. در نيمه دوم، بازي پرحادثه تر دنبال شد. در حالي كه علي انصاريان روي سانتر فرزاد مجيدي، استقلال را به گل دوم خود رساند تنها چند دقيقه بعد مسعود مرادي دو بازيكن از صباباتري را اخراج كرد تا عرصه بر شاگردان ضيايي بيش از پيش تنگ شود.
صباباتري در حالي كه 9 نفره كار را دنبال مي كرد، روي تجربه سهراب بختياري زاده به گل تساوي رسيد. مدافع صباباتري با يك بغل پاي ساده دروازه رحمتي را براي بار دوم گشود تا همه چيز دوباره به مساوي بيانجامد. در دقايق پاياني هر دو تيم بازي بسيار جذابي را به نمايش گذاشتند. در دقيقه 89 علي عليزاده با يك اوت دستي استقلال را به گل رساند. اين اميرحسين صادقي بود كه با يك ضربه سر توپ ارسالي را درون دروازه صباباتري جاي داد تا ورزشگاه آزادي غرق در شادي شود. البته اين گل مورد اعتراض شديد تيم صباباتري قرار گرفت. در دقايق پاياني هم اتفاق خاصي رخ نداد تا صمد مرفاوي در حالي كه جدايي قلعه نويي از استقلال به واقعيت نزديك مي شود، پس از اين برد خوشحال ترين مرد هفته بيستم لقب بگيرد.

مدارس بايد تا پايان اسفندماه داير باشند
ايلنا: معاون آموزش و پرورش نظري و مهارتي گفت: در نامه ژاي به امضاي وزير آموزش و پرورش تاكيد شده كه مدارس بايد طبق تقويم آموزشي تا پايان اسفندماه داير باشند. پرويز آژيده، معاون آموزش و پرورش نظري و مهارتي، گفت: مدارس مجاز به تعطيلي زودتر از تقويم آموزشي نيستند و بايد تا پايان اسفندماه به فعاليت خود ادامه دهند. آژيده خاطرنشان كرد: تعطيلي زودتر از موعد مدارس غيرمجاز است و بر اساس آيين ژنامه و طبق مقررات با فرد متخلف برخورد مي شود. معاون آموزش و پرورش نظري و مهارتي يادآور شد: بعد از تعطيلات نوروز نيز مدارس بايد به موقع بازگشايي شده و فعاليت خود را آغاز كنند.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |