شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۴ - Feb 24, 2007
شاگرد نقاش ، طراح نقشه۲ جنايت سياه بود
جوان نقاش با تصور رسيدن به پول هنگفت با همدستي مرد معتادي دو جنايت فجيع را رقم زد
015231.jpg
گروه حوادث- مرد جوان۱۰ روز پس از آنكه همراه برادرش براي نقاشي ساختمان مرد سالخورده اي به خانه وي در بلوار مرزداران قدم گذاشت، با تصور رسيدن به ثروتي هنگفت نقشه جنايت خونيني را طراحي كرد كه در آن مرد صاحبخانه و دختر 40 ساله اش به طرز وحشتناكي در خانه اشان از پاي درآمدند.
عصر پنجشنبه بيست و ششم بهمن ماه، ساكنان آپارتماني در كوي الوند بلوار مرزداران ، با ديدن توقف خودروهاي پليس در جلوي آپارتمانشان از 2 جنايت فجيع كه در طبقه دوم رقم خورده بود مطلع شدند.
قربانيان عباس صاحبخانه 67 ساله و دختر 40 ساله او به نام ليديا كه پس از فوت همسرش از تركيه به ايران آمده و زندگي جديدي را با پدرش آغاز كرده بود بودند.
با ورود كارآگاهان به اين واحد آپارتماني، آنها با اجساد قربانيان مواجه شدند كه بررسي هاي ماموران تشخيص هويت نشان مي داد ليديا بر اثر وارد آمدن ضربات جسمي سخت به سرش از پاي درآمده است و پدرش كه جسد او در فاصله اي اندك از محل قرارگرفتن جسد اين زن كشف شده بود، با ضربات چاقو به قتل رسيده است.
با آغاز تحقيقات، كارآگاهان به بازجويي از برادر صاحبخانه كه نخستين كسي بود كه به صحنه جنايت رسيده بود پرداختند، در اين بازجويي ها بود كه او گفت: بعد از 2 روز بي خبر ماندن از برادرم و دخترش، در حالي كه به غيبت ناگهاني آنها مشكوك شده بودم، به آپارتمانشان آمدم ولي هر چقدر زنگ زدم ، كس در را به رويم باز نكرد، با ديدن كفش هاي برادر و دخترش در بيرون در، نگران شدم و سعي كردم در را بازكنم و در آن موقع بود كه با اجساد خون آلود آنها روبرو شدم.
در حالي كه زمان احتمالي جنايت مشخص شده بود، كارآگاهان در بررسي دقيق و موشكافانه صحنه جنايت دريافتند قاتلان احتمالا افرادي  آشنا بوده اند كه به راحتي و بدون استفاده از زور به خانه قدم گذاشته و جنايت مرگبار را رقم زده اند، به اين ترتيب به دستور بازپرس بهروز هنرمند تمامي كساني كه احتمال مي رفت در اين 2 روز به اين خانه رفت و آمد داشته باشند تحت بررسي قرار گرفتند.
نقشه سياه مرد نقاش
كارآگاهان جنايي پايتخت در ادامه تحقيقات خود براي گشودن راز اين جنايت به مرد جواني رسيدند كه بررسي ها نشان مي داد از۱۰ روز قبل درخانه قربانيان مشغول نقاشي ساختمان بوده و روز جنايت نيز قرار بوده به منزل آنها برود.
با رديابي منزل اين مرد جوان وي به عنوان مظنون اوليه بازداشت شد، ولي در حالي كه وي مدعي بي گناهي بود، در بازجويي ها به كارآگاهان گفت : از روز وقوع جنايت، برادر كوچكترم به نام احمد با مرد معتادي به نام سياوش به طور ناگهاني ناپديد شده اند.
با اظهارات مرد نقاش، بازپرس جنايي دستور دستگيري احمد و سياوش را كه مظنونين اصلي اين 2 جنايت بودند صادر كرد، با شروع بررسي هاي پليسي كارآگاهان توانستند رد احمد را در زندان شهرستان لنگرود پيدا كنند، با احضار اين مرد جوان كه چند روز پس از وقوع جنايت به اتهام خريد وفروش و مصرف موادمخدر راهي زندان شده بود وي از سوي كارآگاهان اداره دهم ( ويژه قتل ) آگاهي تهران تحت بازجويي قرار گرفت.
احمد كه تصور نمي كرد پليس توانسته باشد رد وي را كه بدون برجاي گذاشتن هيچ سرنخي از محل جنايت فرار كرده بود پيدا كند، وقتي تحت بازجويي هاي فني و پليسي قرار گرفت، درباره چگونگي ارتكاب 2جنايت گفت: مدتي قبل زماني كه برادرم در منزل قربانيان ، مشغول نقاشي بود، با مشاهده اثاثيه منزل و وضعيت ظاهري آن ها با طمع بدست آوردن پولهايي كه فكر مي كردم در خانه وجود دارد نقشه سرقت را طراحي كرده و به مرد معتادي به نام سياوش كه با وي در قهوه خانه اي آشنا شده بودم وعده دادم كه اگر با من همكاري كند پول خوبي گيرش مي آيد.
روزحادثه با همديگر براي اجراي نقشه به قتلگاه رفتيم ،عباس درخانه تنها بود، او در را به رويمان بازكرد ، به محض ورود به خانه به سويش حمله ور شده و او را با ضربات چاقو از پاي درآوردم، درحال جستجو براي پيدا كردن اموال با ارزش خانه بوديم كه ليديا از راه رسيد ، چون ما را ديده بود ، به او حمله ور شده و با ضربات جسمي سخت او را نيز به قتل رسانديم.
پس از آن با سرقت 300هزارتومان پول كه داخل كيف دستي ليديا بود و همچنين 100 هزارتومان ديگر كه در داخل كمد ديواري بود ازقتلگاه خارج شديم .150 هزارتومان به سياوش دادم وبقيه مبلغ را خودم برداشتم كه تمام اين پول خرج خريد ومصرف مواد مخدرمان شد.
با روشن شدن ابعاد اين جنايت تلخ جستجو براي يافتن مخفيگاه سياوش آغازشد و وي سرانجام بامداد پنجشنبه در خانه خود در شهريار از سوي كارآگاهان اداره 10 آگاهي پايتخت دستگير شد.

زوج شيك پوش
سارق كيف هاي زنانه بيمارستان بودند
گروه حوادث - با دستگيري زوج جواني كه با ظاهري آراسته دست به سرقت مي زدند ، راز سرقت  كيف هاي زنانه در بيمارستان هاي پايتخت فاش شد.
صبح سه شنبه گذشته پس از آنكه زن جواني سراسيمه مأموران پليس فرودگاه مهرآباد را در جريان سرقت كيف دستي اش در سالن انتظار فرودگاه قرار داد، جست و جو براي دستگيري سارق ماهري كه توانسته بود كيف را از كنار زن جوان به سرقت ببرد آغاز شد و ماموران در نخستين اقدام تمامي ورودي  و خروجي هاي فرودگاه مهر آباد را زير نظر گرفتند.
دقايقي بعد كارآگاهان به مرد شيك پوشي كه در بيرون فرودگاه بعد از گشودن كيف دستي زنانه اي قصد داشت محتويات آن را در يك كيسه پلاستيكي قرار دهد مشكوك شده و وي را دستگير كردند. با انتقال مرد جوان به شعبه اول بازپرسي دادسراي فرودگاه، بازجويي هاي تخصصي از او آغاز شد و در حالي كه وي ادعا مي كرد اين كيف زنانه را با كيف همسرش اشتباه گرفته و براي همين آن را برداشته است بازپرس مهاجري دستور بازرسي بدني از وي را صادر كرد.
با كشف قبض رسيد يك مسافرخانه در جيب اين مرد كه مدعي بود چند روز پيش همراه همسر و فرزندش براي ديدن اقوام خود از يكي از شهرهاي غربي كشور به تهران آمده و در مسافرخانه ساكن شده است، از آنجا كه احتمال مي رفت سرنخ هايي در خصوص ديگر جرايم احتمالي اين مرد در مسافرخانه كشف شود، تيمي از ماموران به دستور بازپرس مهاجري عازم آنجا شدند. در بازرسي اتاقي كه در اختيار متهم بود تعداد زيادي گوشي تلفن همراه و كيف زنانه كشف كردند.
با شناسايي مالكان كيف ها و احضار آنان به دادسرا مشخص شد تمامي كيف ها از مراجعه كنندگان به بيمارستان هاي مختلف تهران به سرقت رفته و هيچ كدام از مالباختگان نتوانسته اند هنگام سرقت چهره سارق را ببينند. بنابراين بازجويي از متهم از سر گرفته شد و او اين بار به سرقت از زنان با همدستي همسرش اعتراف كرد.
وي در بازجويي ها گفت: من به همراه همسر و فرزندم در حالي كه لباس هاي شيك و مرتبي به تن مي كرديم به بيمارستان هاي مختلف رفته و مقابل بخش پذيرش به كمين افرادي مي نشستيم كه پول زيادي همراه خود داشتند.
پس از آنكه اين افراد را زير نظر مي گرفتيم از اضطراب و دستپاچگي آنها در بيمارستان سوء استفاده مي كرديم و در فرصتي مناسب خود را به آنها نزديك كرده و با اين بهانه كه ما هم در اين بيمارستان مريض داريم كيف آنها را به سرقت مي برديم.
پس از اعترافات متهم در حالي كه 6 نفر از مالباختگان با مراجعه به دادسراي فرودگاه توانستند كيف خود را شناسايي كنند، بازپرس شعبه اول براي متهمان قرار بازداشت صادر كرد و از كساني كه اموالشان با اين شگرد به سرقت رفته است خواست براي شناسايي متهمان به اداره آگاهي فرودگاه مهرآباد مراجعه كنند.

۵۰ ميليون تومان براي دست چپ
ايسنا : درپي صدور حكم قصاص دست چپ براي متهم يك نزاع خانوادگي،شاكي براي صرف نظر كردن از قصاص 50 ميليون تومان دريافت كرد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري خراسان رضوي ،به دنبال يك نزاع خانوادگي در سبزوار كه منجر به قطع دست يك نفر شد، براي متهم رديف اول اين پرونده حكم قصاص دست چپ صادر شد.
در جريان رسيدگي به اين پرونده نزاع خانوادگي دادگاه بخش مركزي سبزوار ژ، براي 21 نفر از محكومان مجازات حبس، تبعيد و پرداخت ديه و براي متهم رديف اول حكم قصاص دست چپ صادر كرد. تلاش دادگاه براي ايجاد صلح و سازش بين نزاع كنندگان كه اكثرا خويشاوند يكديگر بودند، منجر به كسب رضايت از شخصي كه در جريان درگيري دست چپش قطع شده بود، شد. اين گزارش حاكي است شاكي پس از تنظيم صورت جلسه صلح و سازش، پذيرفت با دريافت 50 ميليون تومان، از حق خود در خصوص قصاص دست چپ متهم رديف اول صرف نظر كند.

آتش در كشتي اندونزيايي
015234.jpg
گـروه حـــوادث- آتش سوزي كشتي مسافري اندونزي با 350 مسافر حداقل 17 كشته به جا گذاشت، اين در حالي است كه بيش از 220 مسافر تا كنون نجات يافته اند.
به گزارش آسوشيتدپرس، آتش سوزي ناگهاني در كشتي اندونزي كه از پايتخت اندونزي( جاكارتا ) به سمت شمال و جزيره بانگكا در حركت بود جان حداقل 17 نفر را گرفت.
به گفته مقامات بندري پس از اين آتش سوزي تا ساعتها دود غليظ ناشي از آتش سوزي كشتي در آسمان ديده مي شد. 221 مسافر و خدمه اين كشتي از آب بيرون كشيده شده و 3بالگرد و چند قايق با نزديك شدن به كشتي آتش گرفته در 80 كيلومتري بندر جاكارتا به انتقال مسافران اقدام كرده اند. علت اين آتش سوزي هنوز مشخص نشده است و ماموران پليس با صحبت با شاهدان ماجرا سعي دارند تا به سرنخهايي دست پيدا كنند.

شليك مرگ به راننده پژو
گروه حوادث- با كشف جسد يك مرد در داخل خودرويش، كارآگاهان پليس جنايي پايتخت تحقيقات گسترده اي را براي شناسايي عاملان جنايت كه بعد از قتل اين مرد جسدش را در خودرويش رها كرده اند آغاز كردند.
ساعت 22 و۳۰ دقيقه چهارشنبه گذشته، مأموران گشت پليس در حوالي اتوبان بعثت با خودرو پژو۲۰۶ مواجه شدند كه در وسط خيابان به طرز مشكوكي رها شده بود. مأموران با نزديك شدن به خودرو با جسد خون آلود مردي روبه رو شدند كه بر روي صندلي عقب اتومبيل رها شده بود.
با گزارش موضوع، كارآگاهان اداره ويژه قتل آگاهي به همراه بازپرس محمدحسين شاملو در اولين ساعات بامداد پنجشنبه به محل كشف جسد رفته و تحقيقات خود را آغاز كردند. در بررسي هاي اوليه مشخص شد قرباني به نام مصطفي كه صاحب يك كارگاه سنگ تزئيني است احتمالاً ساعت 18 در مكاني ديگر و با شليك گلوله به قتل رسيده و عاملان جنايت ، جسدش را داخل خودرو پژو 206 خودش قرار داده و آن را در كنار خيابان رها كرده اند.

كشف 1000 كيلو پول خرد
در تصادف رانندگي
گروه حوادث- به دنبال تصادف يك دستگاه اتوبوس در محور دامغان، يك تن پول خرد از اين اتوبوس كشف شد.
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان سمنان اعلام كرد: اين اتوبوس مسافربري چهارشنبه گذشته از مشهد عازم تهران بود كه در محور دامغان با يك تريلر برخورد كرد. مامورين انتظامي پس از حضور در صحنه تصادف در جست و جو و جمع آوري وسايل مسافران يك تن پول خرد را كه در داخل اتوبوس جاسازي شده بود كشف كردند.
بر اثر اين تصادف 5 نفر از مسافران مجروح شدند و پس از بازداشت راننده اتوبوس، پرونده در اختيار مراجع قضايي قرار گرفت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |