پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۹ - Mar 1, 2007
نشاني غلط، جنايت اشتباهي را رقم زد
جوان انتقامجو در حالي كه نشاني منزل را اشتباه شنيده بود، صاحبخانه بيگناهي را از پاي درآورد
015903.jpg
گروه حوادث- مرد انتقامجويي كه قصد ادب كردن پدر يك پسر مزاحم را داشت ، با يك اشتباه كوچك در نشاني ، جان مرد بي گناهي را گرفت.
ساعت۲۳ و سي دقيقه 29 آذرماه ، وقتي زنگ در خانه مرد ميانسالي به نام نادر در كوچه  هدايتي، خيابان بلورسازي به صدا درآمد، مرد صاحبخانه بدون اطلاع از شبح مرگي كه در پشت در خانه به كمين ايستاده بود ، در آهني حياط را گشود.
لحظاتي از گشودن در نگذشته بود كه مرد جواني كه در پشت در منتظر بود ، خود را به داخل حياط انداخته و با ضربات چاقو مرد صاحبخانه را از پاي درآورده و در تاريكي شب پا به فرار گذاشت.ساعاتي از نيمه شب گذشته بود كه با گزارش اين جنايت، كارآگاهان جنايي پليس و بازپرس كشيك ويژه قتل خود را به صحنه جنايت رسانده و تحقيقات خود را براي يافتن مظنوناني كه مي توانستند انگيزه اي براي جنايت داشته باشند آ غاز كردند.
در حاليكه تحقيقات اوليه پليسي نشان مي داد مقتول مرد آرام و بسيار مردمداري بوده كه با هيچكس مشكلي نداشته است، تنها سرنخي كه در اختيار پليس قرار داشت اظهارات همسر مقتول بود كه به كارآگاهان گفت: قاتل پسري جوان بود كه بعد از حمله سريع و قتل شوهرم ، هنگام فرار به شدت به زمين خورده و مجروح شد.
از آ نجايي كه پليس احتمال مي داد كه اين مرد به بيمارستان مراجعه كند، كارآگاهان با استعلامي كه ازمركز فوريتهاي پزشكي انجام دادند دريافتند يك ساعت پس از جنايت پسرجواني با مشخصات قاتل فراري به بيمارستان لقمان رفته است، به اين ترتيب تيمي ازكارآگاهان جنايي با دستور بازپرس محمدحسين شاملو براي بازجويي از اين مرد جوان به بيمارستان رفتند، ولي جوان مجروح مدعي شد جراحت بر اثر درگيري با برادر كوچكترش كه در همان بيمارستان براثر وارد آ مدن ضربات چاقو بستري است ايجاد شده است،با تاييد اظهارات مرد جوان، احتمال ارتكاب جنايت توسط وي كمرنگ شد.
سرهنگ حسين خوئيني معاون آگاهي پايتخت روزگذشته در توضيح پرونده گفت: در حالي كه در ادامه تحقيقات از شاهدان مشخص شده بود ضارب دست چپ بوده و با موتورسيكلت مشكي رنگ فرار كرده است، و اين مشخصات با مرد جواني كه به بيمارستان لقمان رفته بود مطابقت داشت ، مرد جوان بارديگر تحت بازجويي هاي تخصصي كارآگاهان اداره ويژه بررسي پرونده هاي قتل تهران قرار گرفت. اين بار مرد جوان با اعتراف به جنايت مدعي شد كه مقتول را به اشتباه از پاي درآورده است.
اين پسر جوان كه ليسانس حسابداري است درمورد چگونگي ارتكاب اين جنايت گفت : مدتي قبل از جنايت، پسر جوان يكي از اهالي كوچه مقتول براي خواهرم مزاحمت ايجاد كرده بود، اما وقتي برادر كوچكترم براي تذكردادن به جلوي خانه آنها رفته بود جوان مزاحم وپدرش او را مسخره كرده بودند.
روز جنايت وقتي كه شنيدم برادرم قصد انتقام گرفتن از جوان مزاحم و پدرش را دارد، تصميم گرفتم خودم اين كار را انجام دهم بنابراين با گرفتن آدرس منزل آنان، به آنجا رفتم ولي با يك اشتباه كوچك در گرفتن آدرس خانه به جلوي خانه نادر رفته و اين مرد بي گناه را به قتل رساندم، وقتي به خانه رسيده و ماجرا را براي برادر كوچكترم تعريف كردم برادرم كه خود را مسبب اين حادثه تلخ مي دانست، با چاقو خودزني كرد كه خانواده هردوي ما را به بيمارستان انتقال دادند.

خبر دستگيري جزايري يك ساعت هم دوام نياورد!
گروه حوادث- شهرام جزايري دستگير شد، اين خبري بود كه در نخستين ساعات روز گذشته بر روي برخي سايت هاي خبري قرار گرفت و به سرعت شايع شد.
بنا بر اين گزارش جزايري دستگيرشده و ماموران پليس ايران در حال بازگرداندن وي از امارات بودند، اما از ساعاتي بعد تكذيب ها آغاز شد. اصغر جهانگير، رئيس حفاظت اطلاعات قوه قضاييه در اين باره گفت: از طريق مراجع قانوني پيگير برخي اخبار منتشره مبني بر دستگيري شهرام جزايري هستيم و فعلا در مورد تاييد يا تكذيب اين خبر نمي توانم اظهار نظر كنم.
حميدرضا آصفي سفير ايران در امارات عربي متحده نيز اخبار مربوط به دستگيري شهرام جزايري عرب را تكذيب كرد. وي درباره  شايعه  حضور جزايري در دوبي نيز گفت: موضوع در هاله اي از ابهام قرار دارد و اگر وي را مشاهده كرده بوديم، دستگير مي كرديم.
در همين حال يكي از مقامات مسئول در سفارتخانه  ايران در ابوظبي نيز به ايسنا گفت: خروج جزايري از فرودگاه مهرآباد، دستگيري وي و تحويل به مقامات ايراني صحت ندارد. اين مقام مسئول در سفارتخانه  ايران در ابوظبي شايعاتي مبني بر خروج جزايري از فرودگاه مهرآباد، دستگيري وي و تحويل به مقامات ايراني را تكذيب كرد و گفت از خانواده جزايري نيز اطلاعي در دست نيست. اين مقام مسئول با بيان اين كه تلاش در بالاترين سطوح براي يافتن سرنخ هايي از اين موضوع در حال انجام است، گفت: حضور شهرام جزايري در امارت در هاله اي از ابهام قرار دارد. وي درباره حضور و كنترل خانواده  شهرام جزايري در دوبي افزود: هيچ گونه اطلاعاتي از خانواده شهرام جزايري نداريم جز مسايلي كه به طور عموم گفته مي شود ولي كسي از آنها خبري ندارد. وي درباره  خروج شهرام جزايري با پاسپورت و نام جعلي
وحيد .ع نيز گفت: مقامات مسئول اماراتي مي گويند فردي با اين مشخصات پيدا نكرده ايم كه وارد كشور شده باشد. اين مقام مسئول درباره اخبار مربوط به خروج شهرام جزايري از فرودگاه مهر آباد اظهار داشت: از مهرآباد به امارات هيچ گونه پروازي وجود ندارد.
شيريني خبر مال خودشان باشد
در همين حال وزير كشور با تكذيب خبرهاي منتشر شده در زمينه دستگيري شهرام جزايري گفت: اگر اتفاقي افتاده، شيريني آن را خود اقدام كننده بخورد و خودش جزئيات خبر را گزارش دهد. مصطفي پورمحمدي افزود: اميدواريم خبرهاي خوشحال كننده اي در اين زمينه به اطلاع برسانيم.

با شهادت رساندن 2 پليس
اشرار، 4 مامور را ربودند
ايسنا: اشرار مسلح با حمله به ماموران پليس در منطقه نگور در مرز سيستان و بلوچستان 2 نفر را به شهادت رسانده و 4 مامور را ربودند.
در اين درگيري مسلحانه كه روز سه شنبه رخ داد، اشرار مسلح به سلاح هاي نيمه سنگين پس از ربودن ماموران پليس، به پاكستان گريختند. فرمانده نيروي انتظامي روز گذشته در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: يكي از ماموران كه در اين حادثه به شهادت رسيد يك سرباز وظيفه بود. هنوز هدف از اين حمله تروريستي مشخص نشده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با اشاره به اين كه طرح انسداد مرز در جنوب استان سيستان و بلوچستان هنوز اجرا نشده و به سال آينده موكول شده است، گفت: بررسي هاي صورت گرفته نشان مي دهد اشرار با خودروي مجهز به سلاح نيمه سنگين از داخل پاكستان وارد كشور شده و پس از عمليات تروريستي به پاكستان گريخته اند. از سوي ديگر وزير كشور نيز ضمن تأييد فرار عوامل اين حادثه تروريستي به پاكستان گفت: بنا بر تحقيقات اوليه مشخص شد كه عوامل تروريستي از آنسوي مرزهاي شرقي وارد كشور شده و پس از انجام عمل شرارت بار خود، به پاكستان فرار كردند. حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي افزود: تقويت عوامل تروريستي در آنسوي مرزهاي شرقي موجب شده كه ما در اين گونه حوادث آسيب پذير باشيم، چراكه اين عوامل با امنيت لازم، در كشورهاي همسايه تردد مي كنند.

مرد هوسران به دار آويخته شد
اردبيل- خبرنگار همشهري: مرد هوسران كه با ربودن يك پسربچه دانش آموز وي را مورد آزار و اذيت قرار داده و به قتل رسانده بود صبح ديروز به دار مجازات آويخته شد.
اين جنايتكار 26 ساله روز سوم مرداد 83 پسربچه اي را در راه مدرسه ربود، و بعد از آزار و اذيت، وي را كشت و جسدش را در خانه خود دفن كرد. اين مرد كه با تلاش پليس جنايي اردبيل دستگير و در دادگاه به اشد مجازات محكوم شده بود، صبح ديروز با حضور نماينده دادستان ،ناظر زندان در زندان اردبيل به دارآويخته شد.

حكم قصاص براي همسايه اي با لباس  خونين
015900.jpg
گروه حوادث- جوان همسايه وقتي روز بعد از جنايت با لباس هاي خونين براي تسليت گويي به عزاي مقتول رفت، راز جنايتش فاش شد، اين جوان صبح ديروز در حالي در مقابل 5 قاضي قرار گرفت كه از اولياي دم خواست او را نبخشند!
هشتم اسفند 84 زماني كه همسر مرد ميانسالي به نام احمد با جسد خونين وي كه با ضربات متعدد جسمي تيز در داخل خانه از پاي درآمده بود روبرو شد، موضوع جنايت مرگبار به پليس گزارش شد. با گزارش موضوع ، تيمي از كارآگاهان پليس جنايي و بازپرس ويژه قتل كرج به بررسي هاي تخصصي درباره اين جنايت دست زدند. كارآگاهان در نخستين مرحله با توجه به بهم ريختگي خانه اين فرضيه را مطرح كردند كه مرد صاحبخانه قرباني يك سرقت مرگبار شده باشد و به اين ترتيب به بررسي مظنوناني پرداختند كه مي توانستند انگيزه اي براي اين جنايت داشته باشند.
اما در حالي كه يك روز از وقوع اين جنايت هولناك مي گذشت خانواده قرباني با پليس تماس گرفته و مدعي شدند دقايقي قبل يكي از پسران جوان همسايه براي تسليت گويي به خانه شان آمده است، اما بر روي لباس هاي وي آثار خون وجود دارد. با اين تماس ماموران به سرعت خانه مرد جوان را به محاصره درآورده و جوان 27 ساله را دستگير كردند، مرد جوان در بازجويي هاي ابتدايي به قتل اعتراف كرد و در توضيح جنايت گفت: صبح روز حادثه بعد از اينكه احمد از خانه خارج شد از روي ديوار وارد خانه اش شدم، در حال باز كردن گاوصندوق خانه با پيچ گوشتي بودم كه ناگهان وي بازگشت. در همان لحظه بود كه من به طرفش حمله ور شدم و با ضربات پيچ گوشتي وي را به قتل رساندم. او در ادامه گفت: در حالي كه متوجه نشده بودم لباس هايم خوني شده  است، روز بعد با همان لباسها به خانه مقتول كه همسايه مان بود رفتم كه لباس هايم باعث افشاي راز جنايت شد. با ارسال پرونده به شعبه 74 دادگاه كيفري استان ، متهم جوان صبح ديروز در حضور 5 قاضي دادگاه محاكمه شد، متهم با توجه به درخواست اولياي دم مبني بر قصاص اتهام قتل را پذيرفت و مدعي شد: من۹ سال است كه قرص مغز و اعصاب مي خورم ، در زمان وقوع قتل آنقدر قرص خورده بودم كه هيچ چيزي نمي فهميدم، حالا هم از خانواده مقتول مي خواهم كه مرا نبخشند و قصاص كنند.
بر پايه اين گزارش ساعتي بعد از پايان محاكمه، قضات شعبه۷۴ كيفري استان تهران، پس از شور متهم را به اتهام قتل عمدي به قصاص محكوم كردند.

۴ كشته و 30 زخمي در خروج قطار چيني
015897.jpg
گروه حوادث - خروج قطار از ريل در چين، دست كم 4 كشته و 30 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش آسوشيتدپرس، اين حادثه به علت وقوع طوفان عظيم شن روز چهارشنبه در قسمت شرقي چين رخ داد كه در جريان آن، پنجره هاي قطار كه از ارومكي به سمت آسكو در حركت بود، بر اثر طوفان خرد شده و به دنبال آن قطار از ريل منحرف شد. پس از اين سانحه، دست كم يكصد كارگر، پزشك و پليس در امداد و كمك رساني به مصدومان حضور داشتند.

كشف 350 هزار ترقه
از مخفيگاه يك قاچاقچي
تبريز- خبرنگار همشهري: ماموران پليس آذربايجان شرقي در يك عمليات پليسي 350 هزار عدد ترقه را از يك قاچاقچي مواد محترقه كشف كردند.
سرهنگ مجتبي اماني رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي به خبرنگاران گفت: متهم اين پرونده يكي از قاچاقچيان سابقه دار مواد محترقه است و اين محموله در شهرك ارم تبريز از منزل وي كشف شده است.
وي مبدا ورود ترقه و ساير مواد محترقه قاچاق به استان را از كردستان عراق عنوان كرد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |