ميشود آغاز امروز دانشگاهها نام ثبت
دانشگاه حسابداري و مديريت دانشكده
ميپذيرد نيمهحضوري دانشجوي علامهطباطبايي
ميشود نورپردازي سينا ابوعلي آرامگاه
است سينه به سينه و شفاهي ما فرهنگ

ميشود آغاز امروز دانشگاهها نام ثبت
سال كنكور نهايي پذيرفتهشدگان اسامي اعلام از روز دو تنها كه حالي در:فرهنگي علمي گرو
در تجمع با سال 81 سراسري آزمون اول مرحله پذيرفتهشدگان از جمعي ديروز ميگذرد 81
.كردند اعتراض كنكور نهايي نتايج به كشور آموزش سنجش سازمان مركزي ساختمان مقابل
نسبت بودند كرده تجمع سنجش سازمان مركزي ساختمان مقابل در ديروز كه داوطلباني از بسياري
خبرگزاري.داشتند اعتراض قبولي رشته با سراسري آزمون اول مرحله رتبه همخواني عدم به
و پرداخت كنكور نهايي نتايج به معترضين با گفتوگو در گزارشي در ديروز ايران دانشجويان
اين نوشت ، بود سراسري كنكور نخست مرحله در رتبه 65 كسب مدعي كه دختر داوطلب يك قول از
پذيرفته روزانه دورههاي از هيچيك در انساني علوم گروه در رتبه 65 كسب عليرغم داوطلب
.است نشده
اعلام كشور آموزش سنجش سازمان آماري فني معاون پوركاظمي محمدحسين دكتر رابطه همين در
در آنها اعتراض كه داوطلباني اما ميشود آغاز امروز از دانشگاهها ثبتنام چند هر:كرد
وي.داشت خواهند فرصت ثبتنام براي ماه يك شود پذيرفته اعتراضات بررسي و ارزيابي كميته
سال 1381 سراسري آزمون رشته انتخابات در كه داوطلباني اعتراضات و شكايات:گفت ايسنا به
.ميشود بررسي و مطرح سنجش سازمان خاص موارد كميسيون در داشتهاند فاحشي اشتباهات
حفظ را پاسخنامه تصوير عدهاي هستند دسته چند سنجش سازمان به معترضان:افزود پوركاظمي
گاهي نمونه عنوان به آنهاست ، از اشتباه كه ميشوند متوجه نتايج اعلام از بعد و كردهاند
انتخاب به اقدام بهشتي ، شهيد دانشگاه حقوق رشته انتخاب جاي به انساني علوم رشته داوطلب
ميشود توصيه داوطلب به موارد اين در كه نمودهاند سيستانوبلوچستان باستانشناسي رشته
نمره نيز ديگر عدهاي:افزود ادامه در وي.شود مطرح كميسيون در او اعتراض تا كند صبر
تا كنند صبر بايد نيز آنها كه ندارند رشته انتخاب فرم تصوير و نكردهاند كسب را لازم
داوطلبان اين رتبه شود مشخص پذيرفتهشده فرد آخرين كه هنگامي شود ، ارائه آنها كارنامه
.ميشود مشخص نيز
آموزشي موسسات و دانشگاهها ثبتنام:داشت اظهار ثبتنام زمان مورد در پوركاظمي دكتر
خود اعتراض كه داوطلباني و داشت خواهد ادامه روز مدت 3 به و ميشود آغاز امروز از عالي
آنچه زيرا شود ، صادر آنها كارنامه تا كنند صبر ماه يك بايد نيز كردهاند ارائه را
بوده داوطلب سوي از باشد داده رخ اشتباهي اگر و است درست صددرصد داده انجام سنجش سازمان
.است
دانشگاه حسابداري و مديريت دانشكده
ميپذيرد نيمهحضوري دانشجوي علامهطباطبايي
دانشگاه از پس علامهطباطبايي دانشگاه حسابداري و مديريت دانشكده:فرهنگي علمي گروه
.ميپذيرد نيمهحضوري دانشجوي كه است دانشگاهي دومين همدان ،
.ميپذيرد نيمهحضوري دانشجوي رشته چهار در امسال بهمن دانشكده اين
به رابطه اين در علامهطباطبايي دانشگاه حسابداري و مديريت دانشكده رئيس كرزاي دكتر
مديريت" رشتههاي در و كارشناسي مقطع در امسال حسابداري و مديريت دانشكده:گفت ايسنا
دانشجوي پذيرش به نسبت "حسابداري" و "گمرك مديريت" ،"بيمه مديريت" ،"جهانگردي
.كرد خواهد اقدام نيمهحضوري
دانشجوي رشته در 10 امسال كه بود كرده اعلام همدان بوعليسيناي دانشگاه پيش چندي
.ميپذيرد نيمهحضوري
دانشجوي پذيرش شيوهنامه اطلاعيهاي ، ارسال با نيز فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت
.بود كرده اعلام را كشور دانشگاههاي در نيمهحضوري
آموزش معاون توفيقي جعفر دكتر سوي از پيش چندي كه توضيحاتي و علوم وزارت اطلاعيه براساس
به دانشگاهها در نيمهحضوري دانشجوي پذيرش شدهبود ارائه فناوري و تحقيقات علوم ، وزير
"دانشگاه هر سوي از پذيرش اعلام" و "كشور آموزش سنجش سازمان سوي از قبولي اعلام" روش دو
.ميپذيرد صورت
شيوه به پذيرش متقاضيان كرد اعلام اطلاعيهاي طي ديروز نيز همدان بوعليسيناي دانشگاه
پذيرش راهنماي دفترچه پست ، دفاتر به مراجعه با امسال مهر دهم تا اول از ميتوانند دوم
.كنند اقدام دفترچه اين در مندرج شرايط براساس و كنند تهيه را فراگير دوره طريق از
اطلاعيه كرد ، اعلام نيمهحضوري دانشجوي پذيرش اول روش درباره همچنين همدان دانشگاه
قالب در زودي به سنجش سازمان قبولي اعلام طريق از پذيرش درباره كشور آموزش سنجش سازمان
.شود منتشر سنجش پيك ويژهنامه
ميشود نورپردازي سينا ابوعلي آرامگاه
با ايراني مشهور طبيب و دانشمند فيلسوف ، سينا ابوعلي آرامگاه مجموعه:فرهنگي علمي گروه
نوين شيوه به همدان شهرستان سينا ابوعلي ميدان در واقع ق. _ه به 428 مربوط قدمت
.ميشود نورپردازي
مرجان نام به همدان تفصيلي طرح با همزمان سال 1348 به متعلق مجموعه اين نورپردازي سيستم
طراحي اجراي با داشت ، قرار خيابان اين كهدركنار بوعلي آرامگاه زمان آن دراست
فرهنگي ميراث احياء و حفظ معاون توتونچي بهرام مهندس.گرفت قرار ميدان وسط در شهرسازي
سبز فضاي بازسازي و كفسازي ، احيا بام ، ترميم لكهگيري ، :گفت خبر اين اعلام با همدان
از ورودي سالن در نصب منظور به ابوعليسينا از تنه نيم مجسمه و تنديس يك ساخت و مجموعه
.ميرود شمار به مجموعه اين در انجام حال در اقدامات ديگر
است سينه
به سينه و شفاهي ما فرهنگ
پاياني بخش -دانشگاه استاد و پژوهشگر عصبشناس ، عشايري ، حسن بادكتر گفتوگو
;اشاره
در روانشناسي كاربرد آن طي كه خوانديد را عشايري حسن دكتر با گفتوگو اول بخش ديروز
بر شدن جهاني تاثير و رشته اين به سياستمداران و برنامهسازان توجه وعلت مختلف امور
وقوع دلايل به عشايري دكتر گفتوگو اين ادامه در.بود گرفته قرار بحث مورد جامعهما
از آن تبعات و محدوديتها ما ، جامعه در فراغت اوقات ارزش بودن پايين علل اجتماعي ، معضلات
.ميخوانيد كه است پرداخته عصبشناسي ديدگاه
محور شنوا كه است اين ما ، جامعه مردم ويژگيهاي از يكي ميكنم فكر عشايري ، دكتر آقاي *
متاثر را ما ديدههايمان از بيشتر شنيدههايمان كه است اين منظورم.محور نگاه تا هستيم
چيست؟ شما نظر.ميكند
دنيارا مشترك حواس مهم ، بسيار كانال دو بوسيله انسان مغز عصبشناسي ، نظر اصولااز -
.است حافظه اين ميكنيم ، تصرف و دخل آن در و ميكنيم حس مغز در را آن كه ميدهد انتقال
منعكسميكنيم ، به مغز به كه مشترك حواس اين بوسيله ميگيريمو ياد طريق ، اين از
ادراك ميافتد ، وتفسيراتفاق درك آن از كه مسيري در و ميبخشيم ذهنيت يك عيني ، واقعيت
فراكلامي و ميشود بيان كلام بوسيله ميرسد ، آگاهي و شناخت تفسيركهبه.ميدهد روي
پيدا انتقال سينه به سينه.است شفاهي فرهنگ بيشتر فرهنگمان ، ما حالا.است آن مكمل
.است ضعيف خيلي مكتوبمان و نوشتاري فرهنگ ميكند ،
.است جوان *
يك امروز ، كه است تاسف باعث و ميآوريم روي تصوير به سريع خيلي مااست جوان خيلي -
ديگر.بنويسد نامه يك نيست بلد حتي دانشگاه ، در پزشكي يا ادبيات رشته آخر سال دانشجوي
مجازي حتي كاذب آگاهي يك ميكنم فكر جديد ، آموزشي تكنولوژيهاي بااين كم كم كه اين
از يك با ويا بدهد دست از را واقعيتها از خيلي است ممكن دانشجو كه شده ايجاد
چون.شود روبهرو اطلاعات پردازش در اختلال از ناشي مدرن رنجوري روان و خودبيگانگي
در بايد.بشوند هضم بايد اينهاهستند مسالهزا تجربه ، بدون يا پشتوانه بدون اطلاعات
محركها به متناسب پاسخ و كند تحليل كند ، جذب كند ، انتخاب بتواند فرد و بشود جذب سيستم
اطلاعات ، آلودگي و ياهمانگرانباري انباشتناطلاعات باشد ، گيرنده فقط كه وقتي.بدهد
.كنند فكر بايد انديشمندان و شود دقت بايستي.ميكند آلوده خودش تكوين روند در را ذهن
و"نميانديشد كس هيچ ميانديشند ، يكسان همه اگر "يد گو مي كه ريدمن از هست زيبايي جمله
ديگران با من يا ميانديشانند ، مرا بگويم بايد ميانديشم ، من بگويم ندارم اجازه من
.ميانديشم
.است ديگران انديشههاي پايه بر چون *
مذهب ، سنت ، شده ، تصرف و دخل آنها در كه دارم باورهايي من حال ، هر به كه اين براي -
وجود من دروني سيستم روانبنه يا طرحواره اين در چيزها از خيلي علم ، شبه علم ، فرهنگ ،
. اينهاست از يافته تشكيل من ارزيابي سيستم.ميگيرم اندازه را دنيا آنها با كه دارد
آن؟ به ميكند انتقاد يعني *
.ميشويم منفعل و ، عقلگرا چيزهاپرداخت همين به فقط عقلمان كه موقعي ما مسلما -
فعال راست نيمكره فقط كنيم ، مي نگاه كلگرا.كنيم تحليل نميتوانيم شنيديم ، را آنچه
كانكرت حد در مغز و"بد خوب ، ".ميشود ديجيتال مغز ميشويم ، هوليستيك و كليگرا ميشود ،
چرايي اين كه چرادارم بدي و خوبي اين در دخلي چه من ببيند.نكرده رشد هنوز و است
زماني.بشود خاموش انديشه كه هست خطر اين و شده صادر حكم فورا فقط و شده بررسي رفتار
در من كه موقعي.نكن فكر ميگويم يعني بپوش ، اينجوري را لباست ميگويم شما به من كه
را چيزي چه كه ميگويم و ميكنم دخالت بيرون در و خانه در خيابان ، در شما شخصي زندگي
دليل كه آن بدون دارم ، كنترل در را شما حواس تمام و بخوري و كني بو بشنوي ، ببيني ، بايد
است من پادگاني ذهن فرماندهي تحت شما حواس تمام كه موقعي.مشكل ايجاد يعني بياورم ، اين
به ميگويم فقط و كني نگاه خوب چيز چه به كن ، انتخاب تو نميگويم و نميآورم هم دليل و
به تا نميدهم انتخاب اجازه و نخوان را كتاب آن نبين ، را فيلم آن نده ، گوش موسيقي اين
.بدهم شناسي زيبايي حس بايد من كه حالي در ميشود ، آغاز مشكلات برسي ، شنيداري معرفت يك
.ببيند لطمه اخلاقي مرزهاي است ممكن ميان اين در*
نيست ، منكند فكر كه ندارد وجود مني چون.، فكراست ميبيند لطمه كه آنچه وسط اين -
.است ديگري
دارد؟ سوء تاثير هويتشهم روي حتما و*
فرهنگ با خانه فرهنگ.ميشود تكه پنجاه تكه ، چهل هويت.نميماند باقي هويتي ديگر -
.ميكند پيدا تعارض كار و جامعه و مدرسه
.نوست نسل استرسهاي از بخشي كه *
از مدرسه در ندارم اجازه من.نيست شدت اين به هم جا همه.است بشري دست ساخت استرسهاي -
استقلال فكر ، است موقوف جستوجوگري اين ميكني؟ كار چه خانه در بپرسم دانشآموز
داد ، بايدياد منتها بكند ، هم خطا ميتواند بيفتد ، راه انديشيدن است قرار اگر.ميخواهد
.ميكند اشتباه هم بزرگ كند ، فكر بزرگ كسي هر كه
يك طبقباشيم داشته هنجارشكن جوانان اينقدر ما نشده باعث كنترل ، بر اصرار همين آيا *
در اعمال از بسياري كه حالي درميشود آن خاموشي باعث عمل ، يك تاييد عدم روانشناسي اصل
.نميروند خاموشي روبه اصلا ولي نيستند ، تاييد مورد ما جامعه
از را هويتي يك و گرفتي او از هست ، خودش كه را انسان يك وجود اصالت جوهر كه موقعي -
.ارزشها بحران ميشود اين باشي ، اين بايد تو كه كردي تزريق او به -بد چه خوب ، چه -بيرون
حال رعايت و عمومي تربيت عمومي ، اخلاق قانونمندي ، البته.دارد وجود فردي تفاوتهاي
.باشد ما آرمان ميتواند رساندن ، آسيب حداقلنيست بيبندوباري آزادي است ، لازم ديگران
كه است آزاد آنقدر زندگي ولي باشيم ، داشته فعال شركت جمعي منافع در بايستي نگفتيم حالا
هم جانبي عوارض حال هر به حركتي هر چون گفتيم ، حداقل.ميرساند ديگران به را آسيب حداقل
بر حاكم روح رعايت بدون و انديشي خشك با خشتي ، قالبي ، را حركت همه كه موقعي خوب ، .دارد
مواد به ميشود ، بيزار ما از ميشود ، گريز واقعيت او كنيم ، تزريق جوان به بخواهيم زمان
اول بتواند بايستي جوان.ندارد قبول را ما فرهنگ و ميرود كشور اين از ميآورد ، رو مخدر
جاهايي يك و نظارت هدايت ، با والبته كجاست ببيند كند باز را آنتنهايش ارزيابيكند ،
پيدا را راه اول ، از ما كه حالي در.كند پيدا را راه بتواند جامعه ، بزرگان دخالت با حتي
كه كسي و است بيچاره آدمي ، چنين خوببروي را راه اين بايستي ميگوييم و كردهايم
هم دهنكجي ميتواند و بكند هم ريسك ميتواند.بشود هم عصيانگر ميتواند است ، بيچاره
نشان خيابان و كوچه در را ناهنجار اخلاق ميتواند او.كرده بيچارهاش كه كسي به بكند
.بدهد
ما.فراغت اوقات مثل دارد وجود مختلف زمينههاي در جوانان براي محدوديت و بيچارگي اين
اوقات گذران براي ديگري عمده راههاي آن ، تماشاي و مرموز جعبه اين تلويزيون ، از غير به
.نداريم فراغت
خيلي بستر و ميخواهد فرهنگ ميخواهد ، انديشه و فكر ميخواهد ، ، سرمايه سالم فراغت اوقات
كمال والا ، انساني ، فراغت اوقات تا شود آماده بايستي شاخصها ، اين از مجموعهاي از مهمي
به دادن معني يعني رواني ، بهداشت يعني فراغت اوقات.بگيرد شكل زيباييشناسانه و جو
برايمان هم فراغت اوقات نيست ، مهم ما كار چوناست مهم كار كه است مهم همانقدر و زندگي
همين براي ميآوريم رو هم كار به.دارد ارزش پول ندارد ، ارزش ايران در كار.نيست مهم
خود كه حالي در است ثروتاندوزي خاطر به يا است بيگانه خود از كار و ناگزيريم يا.اهداف
.است ساخته را مغز و ساخته را انسان كار
همه يا ميبينند همه را تايتانيك مثل فيلمي كه اين مثلا.چيست محدوديتها اين تبعات *
دارد؟ خاصي رفتاري توجيه مينشينند ، فوتبال تماشاي به
بايستي ما.است رفتار جزء هم گريز و ستيز و سازگاري فرهنگ يا روآوري فرهنگ يا جاذبه -
آگاهانه انتخابيو آيا.ميآوريم رو چيزي به كه ميشود چطور كه كنيم بررسي را رفتار
را فيلم اين مردم كه اين در اشكالي هيچ دارد؟ وجود كه است محدوديتهايي نظر از يا است
كه نميشويم بحث وارد ما.نشد بحث فيلم اين مورد در كه است اين مشكل.ندارد وجود ديدند ،
مقالهها اين به را جوانان اصلا ما.ساخت را فيلم اين هاليوود سالها ، از بعد شد چطور
به كه بود عشق آخرشانسانهاست عشقورزي روي ورشكستگي حقيقت در اين ، .نميدهيم ارجاع
فيلم ما.است ديوانگي بيفرزانگي ، عشق عشق ، كدام ولي شد ، مطرح دوباره و افتاد شوربختي
بحث دربارهاش و كرد ايجاد جاذبه فيلم شد چطور ببينيم بايدمنفعلانه ولي ميبينيم ، را
يك با اقتصادي ، نظر از محدود و فقير كارگر جوان يك شد باعث سوژهاي چه ببينيم.كنيم
و عشق كلمه مورد در هنوز ما چيست؟ قضيهاش عشق اين.آوردند روي عشق به ثروتمند ، خانم
نداديم ، عشق درس سالها ، اين در ما.نميكنيم صحبت خودمان يا و جوانهايمان با داشتن دوست
بايد اول.همان يعني عشق كردند فكر همه شد ، پخش غيررسمي بهطور تايتانيك فيلم وقتي ولي
ذهن كه ماست گرفتاري اين.داد ارائه عمل در كرد ، بعد تجربه ذهن در را عشق رنسانس و هنر
ايراني ، برداشتي هم خيلي كه داريم برداشتي يك آن از هستو فيلم آن.ميكند تكهپاره را
هم فيلم و ميكند القاء فيلم كه است برداشتي.نيست فارسي تركيو حتي يا و وطني اسلامي ،
.است واقعيتمهمتر خود استو واقعيت وراي
هيجان به بيگانه تيمهاي باخت و برد از شدت به جهاني جام جريان در جوانان بعضي *
ميانديشيد؟ چگونه باره اين در.بود غيرطبيعي كمي كه ميآمدند
جوانان مسائل و فراغت اوقات با جامعه كه موقعي.است بيصاحب و سرگردان هيجانات اينها ، -
گرفته انتخاب حق يكنواختي ، و امكانات نبود واسطه به و نداد را امكانات نكرد ، برخورد جدي
اين نميكنم ، فكر.دربياورد سر شرايط جور اين از ميتواند جوانان ، سرگردان هيجانات شد ،
اين ميگيرند ، ياد هم را ديگر اسم هزار و رونالدو اسم جوانان كه باشد انتخابي عقيده يك
داريم ، بازي هم ما ، فوتبال در.دارد وجود خلايي يك يكجايي.ماست جامعه شاديدر فقر
خلاصه فوتبال در كه را صنعتي جامعه آسيبشناسي بزرگترين هم و داريم را هيجانات هم
.ميشود
چيست؟ صنعتي جامعه آسيبشناسي از منظورتان *
و رفته دستش از مرموزي بهطور زندگياش ثمره كه ميكند احساس روزمره زندگي در انسان -
بشر چرا؟ آخر كه است اين درجستوجوي كند ، تحليل تفكيكو را اين نميتواند چون
فعاليت و زندگي ثمره كه دارد را احساس برود ، اين كلاه سرش كه وقتي بويژه است ، جستوجوگر
.نميرسد دستش به كامل كارش و
چيست؟ فوتبال با قضيه اين ارتباط *
گل و ميرود جلو خودش پاهاي با نفر يك است اين ميبينيد صحنهايكه تنها فوتبال ، در -
.ندارد وجود هم ديگري رمز و ميرساند ثمر به را
!عيني خيلي *
وجود فشرده احساسات يك و است گل ميگويند ديگر نفر چهل نيست ، گل بگوييد شما.عيني -
نگاه و مينشينيد.نميدانيد را نتيجه چوننيست پيشبيني قابل كه اين هم يكي.دارد
كه هستند آن دنبال به همه و هست همانندسازي همذاتپنداريو فوتبالنوعي در.ميكنيد
است ، سالمي چيز فراغت اوقات در ورزشاست پاتولوژي فوتبال من عقيده به.ميبرد كسي چه
ولي كند ، بازي فوتبال كه آن بدون ببرد ، لذت و كند نگاه كه است انسان حق هم كردن نگاه
.است آسيبشناسي و پاتولوژي ميكنيم ، بررسي ما كه فوتبالي
حيدري محرم:از گفتوگو
|