مبارزه حقيقت
مسابقه يا مبارزه
35_ جردن مايكل زندگي
اروپا ليگهاي بررسي
مبارزه حقيقت
جودو پيدايش
شرفي صادق محمد
و شد شناخته رسميت به ميشود حفظ آن در سلامتي كه ورزشي عنوان سال 1910به جودودر
مربيان انجمن سال همان گرديددر ژاپنمنظور آموزش سيستم از بخشي عنوان به سال 1911 در
شد ژاپنتشكيل ورزش انجمن و كودوكان سياهان كمربند مجمع كودوكان جودو
اكتبر تاريخ 28 در (Jigoro Kano) كانو جيگورو ژاپن ، كوبه نزديكي در ميكاژ ساحلي شهر در
.كردند مكان نقل توكيو به سال 1871 در وي خانواده.شد متولد 1860
از پس يكي بيماريها و بود مريض دائما كه اندامي باريك و ضعيفالجثه پسربچه كانو ،
خود سلامتي بهبود براي گرفت تصميم دكترش نظر برخلاف كانو.ميرفتند او سراغ به ديگري
مقابل در چگونه كه گرفت ياد كانو جا همان از و بياورد روي ورزش به و دهد انجام كاري
.كند دفاع خود از كلفت گردن و زورگو سالهاي و همسن
.كرد نام ثبت شينيوريو تنجين رشته در جوجيتسو رزمي هنرهاي مدرسه در سالگي سن 18 در
تنجين.كرد آغاز را خود سلامتي سوي به حركت هاشينوسوك فوكودا آموزشهاي تحت كانو
داشت تاكيد هارموني داشتن به كردن مبارزه از بيشتر كه بود رزمي هنرهاي از يكي شينيوريو
.ميشد شامل را شدن گلاويز و ضربهزدنها قبيل از تكنيكهايي و
تحت آنجا در و رفت "كيتوريو" مدرسه به "شينيوريو تنجين" مدرسه در تحصيل از پس كانو
و نرمتر بسيار "جوجيتسو" از زيرمجموعه اين.گرفت قرار "ايكوبو تسونتوشي" تعليم
سمبليك تكنيكهاي و آزاد ضربههاي بر آن در كه بود "شينيوريو تنجين" رشته از ملايمتر
در اصولي و جامع مطالعه به شروع كانو زمان اين در.ميشد تاكيد كردن پرتاب تكنيكهاي و
.كرد "سيگوريو" و "گوشيريو سكي" مثل جوجيتسو ديگر سبكهاي مورد
و ذهني تعليمات آموزشها ، اين اكثر در كه يافت دست نكته اين به خود تحقيقات حين در او
.كرد احساس آموزشي كمبود يك عنوان به را نكته اين او و است شده توجه آنها به كمتر روحي
نتيجه به دستيابي براي حتي او.بود وي استادان استادي درجه اهميت حائز نكته همان اين
كتاب) "چينگ آي" نيز و مختلف مدرسههاي به مربوطه كتابهاي و نوشتهها دست از كامل
.گرفت بهره لائوتسه فلسفه طور همين و (تغييرات
كه دريافت و كرد آغاز بود گرفته فرا كه را جوجيتسو تكنيكهاي بازنگري سال 1880 در كانو
او سيستم ، يك در آنها جمعآوري و مختلف رزمي مدارس تكنيكهاي بهترين كردن تركيب با
چنين هم نيز و روحي و ذهني مهارتهاي شامل كه فيزيكي تمريني برنامه يك ميتواند
بايد حاصل سبك خطرناك ، فنون حذف با كه داشت اعتقاد او.آورد پديد باشد فيزيكي مهارتهاي
در استفاده منظور به تكنيكها و ضربات آن در كه كند پيدا رقابتي و مسابقهاي حالتي
.شود گرفته كار به مسابقات
زمين و كردن پرت حركات بهترين مجموعهاي گردآوري با كانو سال 1882 در منظور همين به
حذف با آخر در و بود آنها ابداعكننده خود كه حركاتي كردن اضافه و جوجيتسو قديم سبك زدن
خود جديد ورزش سالگي سن 22 در پا و دست ضربات به مربوط خطرناك تكنيكهاي از تعدادي
.كرد معرفي را "جودو"
يافته تشكيل كودوكان واژه.نهاد نام "Kodokan Judo جودو كودوكان" را خود ورزش اسم او
".مسير يادگيري
:است يافته تشكيل زير كلمات از جودو واژه همچنين
توكيو در ايشوجي بودايي معبد در بود نهاده نام كودوكان كه را خود جودوي مدرسه كانو
در.داشت پرسنل نفر و 12 دانشآموز نفر تاسيس 9 اول سال در كودوكان اولين.كرد تاسيس
دانشآموز و علاقهمند نفر ميليونها و پرسنل نفر از 500 بيش ورزش اين امروزه كه حالي
.دارد
تحصيلات او.بماند باز خود دانشگاهي پيشرفتهاي از كانو تا نشد باعث جودو ورزش موضوع
دانشگاه در سال 1881 در و داد ادامه سياسي اقتصاد و سياسي علوم و ادبيات رشته در را خود
.گرديد فارغالتحصيل توكيو سلطنتي
آنها برترين معرفي منظور به سال 1886 در جودو ، و جوجيتسو مدرسه بين رقابت لحاظ به
مسابقات اين قهرمان راحتي به جودو دانشآموزان آن در كه شد ديده تدارك مسابقهاي
و عمومي اصول نظر از چه گرديد جوجيتسو به نسبت جودو برتري موجب پيروزي همين كه گرديدند
.تكنيكي اصول لحاظ از چه
هدف سه آن در كه شد كامل سال 1887 در جودو كودوكان به مربوط گروهبنديهاي و تقسيمات
به آن ساختارميشد دنبال روحي تمرينهاي و مبارزه مهارتهاي فيزيكي ، تمرينات اصلي
.شد شناخته مسابقهاي ورزش يك عنوان به كه بود قسمي به رزمي هنر يك عنوان
آموزش منظور به ويكرد ترك آمريكا و اروپا مقصد به را ژاپن كانو سال 1889 ، شروع با
اين در كه كرد سفر المپيكها كميته اعضا جلسههاي و المپيكها در كردن شركت و جودو
به رزمي هنر اين آموزش و توسعه جهت در را خود زندگي وي دانشآموزان از بسياري سفرها
.دادند قرار خارجي كشورهاي
با زمان هم اين.يافت گسترش دنيا سراسر در بعد به سال 1892 طي جودو آموزشي شعبههاي
.افتاد اتفاق جودو گسترش و تاريخچه و ژاپن جامعه خصوص در "شيداچي تاكاشيما" سخنراني
پذيرفت صورت "Go Kyo No Waza" به كانو توسط سال 1895 در جودو پرتابي حركات دستهبندي
.يافت تاسيس كودوكان رتبگان عالي انجمن سال 1900 در و
بر كيوتو در بوتوكوكاي انستيتو در جولاي 1905 در 24 ژاپن جوجيتسو مدرسه عالي نماينده
تكنيكهاي.رسيدند توافق به ورزش اين تكنيكي گسترش پيگيري و كودوكان جودو فرمهاي لزوم
.گرديد حفظ آيندگان براي كاتا قالب در جوجيتسو زيرمجموعه رشتههاي از يك هر
.شد آغاز آمريكا خاك به سال 1907 در "كويزومي گونجي" ورود با آمريكا در جودو آموزش
يك به تبديل گرديد متحمل كه بزرگي تغييرات با سال 1909 در كودوكان جودو آموزش سيستم
كميته ژاپني عضو اولين عنوان به كانو جيگورو سال همان در.گشت ژاپني رسمي بنياد
.شد انتخاب المپيك بينالمللي
در و شد شناخته رسميت به ميشود حفظ آن در سلامتي كه ورزشي عنوان به سال 1910 در جودو
مربيان انجمن سال همان در.گرديد منظور ژاپن آموزش سيستم از بخشي عنوان به سال 1911
.شد تشكيل ژاپن ورزش انجمن و كودوكان سياهان كمربند مجمع كودوكان ، جودو
و المپيك بازيهاي تمامي در شد برگزار استكهلم در كه المپيك پنجمين از بعد كانو
مسئول و رسمي عضو يك عنوان به سرانجام و كرد شركت المپيك كميته بينالمللي نشستهاي
.شد برگزيده بينالمللي ورزشهاي
به (Go Kyo No Waza)فنون و ضربات كاهش خصوص در تغييراتي با سال 1920 در كودوكان جودو
دستهبندي به مربوط حركت از 8 عبارت شده حذف فنون كه گرديد منجر پرتابي حركت تعداد 40
.است كودوكان جودو قبلي
.يافت تشكيل جودو پزشكي تحقيقات سازمان سال 1921 در يعني بعد سال يك
تمرينات خصوص در.است "جانبه دو بهره و آرامش - كارايي حداكثر" يعني كودوكان شعار
.دارد تاكيد جودو فيزيكي فعاليت كنار در غيرمادي جنبههاي و اخلاقي روحي تكميلي
جامعه در گشتن واقع مفيد و ارزشمند منظور به فرد تكامل از عبارت جودو در هدف بالاترين
و كرد كسب را چشمگيري پيشرفتهاي رفته رفته جودو غيرمادي ارزش جنبه اين.ميگردد عنوان
.شد تاسيس كودوكان جودو فرهنگي سازمان سال همين در.گرديد كامل سال 1922 حدود
به فقط كه دوازدهم دان معادل درجه و گرديد دكترا مدرك اخذ به موفق جودو رشته در كانو
.شد اعطا وي به ميشود اعطا رشته اين مقامهاي بالاترين
به ژاپني ورزشهاي خصوصا و ورزش گسترش منظور به مستمر تلاشهاي و سعي لحاظ به وي
انسان همكاريهاي لحاظ به سال 1935 در كانو.يافت لقب "ژاپني ورزشهاي پدر" عنوان
.گرديد "آساهي" ويژه جايزه دريافت به موفق ژاپن در ورزش شكلگيري جهت در وي دوستانه
به زمان آن در كه چرا بود ، متفاوتي توسعه و تحولات شاهد جودو دوم جهاني جنگ زمان در
براي كه گرديد جنگي فنون از يكي به تبديل شود داده آموزش ورزشي هدف با صرفا اينكه جاي
.ميشد داده آموزش ويژه نيروهاي و كماندوها
در بود المپيك بازيهاي ميزبان سال 1964 در ژاپن كه هنگامي بار اولين براي جودو هنر
مدال از 16.پذيرفت صورت مسابقاتش ورزشي رشته يك عنوان به المپيك بينالملل مسابقات
جودو.گرديد نقره مدال يك و طلا مدال سه كسب به موفق ژاپن جودو ، براي شده ديده تدارك
.بود گرديده بينالمللي ورزشهاي از يكي به تبديل بلكه نبود ژاپني ورزش يك تنها نه ديگر
در سال 1982 در كودوكان چند هر.نكرد تغييري هيچ كودوكان جودو ساختار سال مدت 60 تا
حذف تكنيكهاي حتي و تكنيكها و حركات مجدد معرفي به اقدام جودو تكنيكهاي مجموعه خصوص
مجموعه اين و گشت اضافه تكنيكها مجموعه به جديد تكنيك ضمنا 17 و كرد سال 1920 در شده
توسعه و پيشرفت و شدن پديدار حين جودو.شد معرفي "كودوكان جودو تكنيك 65 بهنام جديد
جودوكاران وزن تفاوت ابتدا وزنها ، خصوص در اينكه يكي است بوده عمده تغيير دو شاهد خود ،
برابري هم با تكنيك لحاظ از كه نفر دو مثال طور به و نگرفت قرار توجه مورد هم با
قرار بسياري انتقاد مورد اين كه ميگشت وزن سنگين شخص پيروزي به منجر نهايتا ميكردند
نظر در وزني گروه سه تنها ابتدا در كه آمدند وجود به وزني گروههاي نتيجه در كه گرفت
.يافت تغيير وزني گروه به 5 بعدها كه شد گرفته
.ميرود شمار به موثري بسيار عامل امر اين در سال 1964 المپيك بازيهاي ورزشي ظرفيت
وجود بسياري باشگاههاي حاضر حال در و يافت رونق و توسعه كودكان به آن آموزش اينكه دوم
بيوقفه تلاشهاي از بعد كانو.ميدهند تشكيل نوجوانان و كودكان را آن اعضاء كه دارند
دليل به سالگي در 78 مه 1938 ماه چهارم سرانجام دنيا در جودو گسترش و توسعه جهت در خود
با كه بود درجات اهداء كميته اعضاء از يكي خود كانو.درگذشت ذاتالريه بيماري
كانو ويژگي خصوص در آنها از يكي ميكرد مبارزه درجه اهداء براي بالا رتبههاي جودوكاران
مبارزه خالي لباس يك با كه است اين همانند درست كانو با مبارزه كه است كرده اعلام
.نماييد
مسابقه يا مبارزه
يكنوع خود هستندحمله هم از مسئلهجدا دو دفاع حملهو موضوع نكنيدكه تصور هرگز
باشد حمله نوعي بايد نيز دفاع يك استو دفاع
*كودو كازوزو
ميادين در رشته دو اين كه اين به توجه با جودو يا تكواندو به نسبت افراد از بسياري
و جودو كشتي ، بوكس ، .ميكنند نگاه ورزش يك عنوان به تنها يافتهاند راه هم المپيك
اين بزرگان اعتقاد اما.هستند رزمي ورزشهاي از نمونههايي بوكسينگ كيك و تكواندو
رزمي هنرهاي به اگر كه باورند اين بر آنها از بسياري كه چرا است اين از غير رشتهها
صرفا صورت اين در زيرا.بود خواهند بلااستفاده و بيفايده شود نگاه ورزش ديد با تنها
بر رزمي هنرهاي هنرمندانبود نخواهد موثر مبارزه و دفاع منظور به و داشته نمايشي جنبه
زندگي براي يادگيري و آموزش" ورزشي رشتههاي ساير به رشتهها اين امتياز كه باورند اين
.است "حقيقي
در رزمي هنر و رزمي ورزش نگرش ميان تفاوت درخصوص اهميت حائز جنبههاي مهمترين از يكي
آموزش در هرگز نفر دو بين مبارزه بدون رزمي هنرهاي آموزش.ميباشد آموزش روشهاي مورد
و انتظار غيرقابل موارد با مقابله براي آمادگي يعني آن اصلي اصول به توجه با فنون اين
كه منظور اين به آموزشبود نخواهد مفيد و موثر حقيقي ، زندگي در نشده پيشبيني
به صحيح استفاده خصوصا و واكنش و سرعت گرفتن نظر در با و چگونه شده فراگرفته تكنيكهاي
.ميباشد نظر مورد ميآيد افراد ياري
دست متفاوتي مفهوم و ارزش به خود خطرناك و مضر پتانسيلهاي كردن حذف با ورزشها اين
.مييابند
توانايي حداكثر از استفاده و واكنش و سرعت با هماهنگ طبيعي نمادي عنوان به كه اين يعني
با كه حريفي برابر در مثال عنوان به ميشود مطرح ستيز و منازعه موقعيتهاي مقابل در
قرار آن مقابل در قويتر تاكتيكي تواناييهاي و برتر استراتژي و قوا و امكان تمام
.ميگيريم
به كمكم نبوده برخوردار بالايي كارايي از كه تكنيكهايي رزمي هنرهاي تكامل سير طي
و يافته بهبودي روند اصلاحات و تغييرات با موفق تكنيكهاي مقابل در و شده سپرده فراموشي
.شدهاند استفاده مختلف طرق به حمله موقعيتهاي در
در هم ميباشد مبارزه مختلف موقعيتهاي در كنترل حفظ و برقراري مرحله مشكلترين اما و
و روحي تواناييهاي از حريفها از يك هر مبارزه هر در.دفاع حين در هم و حمله حين
در كنترل افزايش و محدوديتها اين كاهش با.ميكنند استفاده دارند كه محدودي فيزيكي
.يافت دست مطلوبتري نتايج به ميتوان مبارزه يك جريان
.ميباشد روحي آمادگي و جسمي آمادگي واقع در اهميت حائز اصلي نكته دو رزمي هنرهاي در
و توجه با مبارزين از يكي كه داشته ادامه هميشه روند اين رزمي هنرهاي تاريخچه طول در
گاهي حين در و گرفته را مقابل طرف جاي بيشتر دانستههاي داشتن تكنيكي ، بيشتر گسترش
.ميشد متولد جديدي شيوههاي و سبكها اوقات
و ديد يك مبارزه شدهايد؟ مواجه وضعيتي چنين با تاكنون آيا;مرگ شرايط با شدن مواجه
لحظات با شدن رويارو شرايط جسمي و روحي تعليمات ضمن است شده كنترل كه را قبلي آمادگي
.ميسازد فراهم را تصور غيرقابل
نيست نبرد ميدان در جنگ معناي به اين البته ميگيرد شكل جنگيدن طريق از تنها جنگ روحيه
حركات صرفا فقط نه فنون از استفاده و حريف با شدن رويارو يعني اصلي موضوع توجه با بلكه
ورزشها نزديكترين كه داشت نگاه دور نظر از نبايد هم را نكته اين ولي ميباشد نمايشي
.هستند رزمي هنرهاي همانا كردن مبارزه و پرداختن رقابت به مفهوم در
باخت و برد مسئله بلكه نيست باخت و برد (رزمي هنرهاي) ورزشها اين در اهداف نهاييترين
براي است تشبيهي رزمي هنرهاي در ورزشي رقابت بيان.ميگردد موضوع اصل از شدن دور باعث
.دارد تفاوت كلي به ديگر بازيهاي مبحث با كه زندگي در حقيقي مبارزات
از بخشي كردن مبارزه مثال عنوان به ندارد رقابتي جنبههاي اوقات اغلب رزمي ورزشهاي
براي (Jigoro Kano) كانو جيگورو يعني جودو آورنده وجود به و ميباشد جودو آموزش برنامه
غيرقابل نقش همچنان مبارزه نوين متد توسعه وجود با.بود قائل فراواني اهميت موضوع اين
شيوههاي از استفاده با نيز خود كانو جيگورو.است روشن شخصي دفاع زمينه در جودو انكار
.بياورد وجود به را جديدي مبارزهاي هنر توانست بود قديمي سبك كه جوجيتسو از جديد تمريني
نوع يك خود حمله.هستند هم از جدا مسئله دو دفاع و حمله موضوع كه نكنيد تصور هرگز"
".باشد حمله نوعي بايد نيز دفاع يك و است دفاع
رشتهاست اين در دان 9 داراي و جودو استاد كودو *
35_ جردن مايكل زندگي
پيتروژا ديويد
زغند پريا: ترجمه
اوج به بازگشت
قدرترين به رسيدن در دوباره جنگي براي را ديگر كليدي مهره يك بولز اكتبر 1995 ، دوم در
به متري فوروارد 03/2 پيپن ، و جردن يعني تيم ، قدر يار دو به آنها.افزود تيم به NBA تيم
در پيستونز ديترويت تيم با را كارش "بد پسر" عنوان با رادمنافزودند را رادمن دنيس نام
و يافت انتقال اسپرز سنآنتونيو تيم به سال 1993 در وي.بود كرده آغاز NBA در دهه 1980
او غريب و عجيب عادتهاي اما داد ، ادامه را خود كار ليگ ريباندر بهترين بهعنوان
و ميبرد كار به او كه پررنگي و عجيب خالكوبيهاي.ميآزرد را مسئولين و همتيميهايش
ميكرد استفاده موهايش براي كه بنفش حتي و آبي بلوند ، قرمز ، سبز ، عجيب و متنوع رنگهاي
.ميكرد اذيت را همه
رنگ و ما سرگرمي" ميگويد Pro Basketball كاول جيمي كتاب در سال 1996 در هولاندر زاندر
".ميكند خاص آدم يك به شبيه را او رنگها اين.است سبز ژلاتيني ليمويي ما علاقه مورد
وجود باميآزرد نيز تمرينها سر بر شدن حاضر دير با را همتيميهايش همچنين ، رادمن ،
فوتي سنتر 7 با را او و شد خسته وي از زود خيلي اسپرز فوقالعادهاش ، استعداد
.كرد تعويض پرود ويل بولز تيم (و13سانتيمتري متر 2)
و عجيب رادمن از توقعي چه بايد كه نبودند مطمئن اصلا بولز طرفداران و علاقهمندان
ريباند در عنوان پنجمين كرد كسب او كه چيزي.باشند داشته وي خصمانه اغلب رفتار و غريب
فصل آن در بولز.بود باورنكردني و فوقالعاده فصل يك گذاشتن سر پشت و (بازي هر در 9/14)
با 72 آنها معمول فصل پايان از قبل.شد پيروز بازي از 44 بازي ودر 41 كرد كولاك واقعا
تاريخ در تيمي اولين 72_ كوبنده 100 نتيجه با آنها.شدند NBA در جديدي ركورد صاحب برد
بالا امتياز كسب با او ;جردن مايكل اما.يافتند دست از 70 بيش پيروزي به كه شدند NBA
بازي هر در امتياز او 4/30.بود كرده رهبري و هدايت بار هشتمين براي عرصه اين در را NBA
.بود يافته دست MVP مقام به نيز بار چهارمين براي و بود گرفته
هم با خوب واقعا آنها اما داشتند ، اجتماع در متفاوت كاملا چهرههاي رادمن و جردن
:ميدهد توضيح گونه اين جردن.داشت توقع جردن كه آنچه از بهتر خيلي _ بودند آمده كنار
اما.است من همتيمي اوباشم دوستش كه ميشناسم خوب آنقدر را او بگويم نميتوانم"
با هم خيلي ما.ميكنند اشتباه نميزنيم حرف هم با هيچوقت او و من ميگويند كه كساني
در چيز هر از بيشتر گفتوگوها اين بگويم صريحتر.هستيم دوستانه هم خيلي و ميزنيم حرف
بولز ".داريم زيادي اشتراك نقاط آن در ما كه است عرصهاي اين چون هستند ، بسكتبال مورد
بعد بازي در 5 بعد دهد ، شكست راحتي به را هيت ميامي پليآف مسابقات اول دور در توانست
بعد.(كشيد اضافه وقت به نيويورك با سوم بازي) ميرفتند ، نيكس نيويورك مصاف به ميبايست
مثل را سياتل بتواند بولز كه ميرسيد نظر به.رسيد سخت جان سونيكس سوپر سياتل به نوبت
آنها 108_ و 86 92_ 107 ، 88_ امتيازهاي 90 با اول بازي در 3 چون دهد شكست خوردن آب
_ امتياز 86 با را بعد بازي دو و يافت تازهاي روح سياتل ناگهان اما بود داده شكست را
تمام 87_ امتياز 75 با را سونيكس كار بولز حال هر به ششم بازي در.89برد_ و 78 107
.كرد
MVP مقام چهارمين به توانست و ميكرد هدايت بالا امتيازات با را بولز جردن بازي هر در
اين كه ميكردند فكر بعضي.گريست و شكست او بغض بالاخره بازي آخرين از پس.يابد دست خود
.بود بازگشته او.نبود اينطور امااست جردن براي قهرماني عنوانهاي از ديگر يكي
به و بود نشده تمام او كار هنوز.ميكنند اشتباه كه بود كرده ثابت منتقدين تمامي به او
.بود جردن مايكل هم هنوز او.ميتوانست هم هنوز او.نميرفت قهقرا سوي
اروپا ليگهاي بررسي
34_ بوندسليگا
نورنبرگ.ث.اف
جهاني طرلان
اسطورهها _ 3
كوپكه آندرياس*
سالگي سن 24 در باشگاه چند تغيير از بعد آلمان تاريخ نامدار دروازهبان كوپكه آندرياس
چرا كرد ، پيدا خاصي علاقه باشگاه اين به معلوم قرار از و پيوست نورنبرگ به سال 1986 در
.نشد گسسته پيوند اين گاه هيچ فصل دو از غير به ديگر كه
اما.كرد سپري را پرتلاطمي دوران ليگا بوندس در نورنبرگ با تا 94 سال 86 از كوپكه
كرد ، سقوط دوم دسته به و گرفت قرار هفدهم رده در فصل 941993 پايان در تيم اين كه هنگامي
را كارش ليگا بوندس در تا كند ترك فرانكفورت مقصد به را نورنبرگ گرفت تصميم كوپكه
شماره پيراهن پوشيدن براي ايلگنر و او ميان سختي رقابت سالها آن در كه چرا دهد ، ادامه
در كوپكه كه بود دوم دسته به نورنبرگ سقوط علت به هم شايد.بود برقرار آلمان ملي تيم يك
جهاني ، جام در ايلگنر ناكامي از پس بالاخره.بود ايلگنر ذخيره آمريكا جهاني 94 جام
جام در شد موفق آلمان او بالاي مهارت و درايت با و شد آلمان ملي تيم سنگربان كوپكه
فصل دو از بعد كوپكه ملتها جام از بعد.شود اروپا قهرمان انگلستان اروپاي 96 ملتهاي
.كرد ترك نيز را تيم اين فرانكفورت اينتراخت در حضور
.داد اليوركان به را خود جاي فرانسه جهاني 98 جام در ضعيف نمايش از پس نيز او اما
محبوب باشگاه نورنبرگ ، به دوباره گرفت تصميم جهاني جام از قبل سالگي ، سن 35 در كوپكه
خوب بازيهاي با اما ميكرد ، بازي دوم دسته ليگ در نورنبرگ سال آن درگردد باز خود
شكست علت به جهاني جام از بعد كوپكه اما.برگردد ليگا بوندس به مجددا شد موفق كوپكه
صعود از پس فصل اولين در فصل 991998 در وي.بود كرده شديدي افت كه انگار آلمان ، سنگين
كنار را فوتبال سالگي سن 37 در كوپكه كه بود فصل همان دركرد سقوط دوم دسته به دوباره
براي آن بار كه 280 ايستاد دروازه درون ليگا بوندس در بار مجموع 346 در كوپكه.گذاشت
"اندي" !كند گلزني هم دوبار شد موفق او بازي ، تعداد اين در كه اين جالب.بود نورنبرگ
اسطورههايي معدود جزو اما رفت ، ميدان به آلمان ملي تيم براي نيز بار مجموع 59 در كوپكه
جام در قهرماني از بعد البته است ، نكرده كسب توجهي قابل افتخار باشگاهي عرصه در كه است
.ميشود محسوب او مقام مهمترين سال 93 در آلمان فوتباليست بهترين جايزه اروپا ، ملتهاي
سرمربي - 4
تالر آئوگن كلائوس *
.است كرده كسب را زيادي افتخارات بازيكن عنوان به كه است مربياني دسته آن از تالر آئوگن
مونيخ بايرن از نيز را خود مربيگري واقع در.آلمان ملي تيم و مونيخ بايرن همراه به
دستيار عنوان به بعد و تا 92 سالهاي 91 بين جوانان تيم مربي عنوان به ابتدا.كرد آغاز
.كرد همكاري تراپاتوني و باوئر بكن چون مربياني با مدت اين در او.تا 97 سال 92 از تيم
سال 2000 مارس در بالاخره و شد اتريش.كآ گراتسر سرمربي سال مدت 3 به آن از بعد
نورنبرگ در خود حضور فصل اولين در تالر آئوگن.گرفت برعهده را نورنبرگ باشگاه مربيگري
.شد قهرمان يك به تبديل نورنبرگ در و كرد صعود ليگا بوندس به و شد دوم ليگا بوندس قهرمان
ضعيف بازي چند از بعد همچنين و پانزدهم مقام كسب و گذشته فصل در ضعيف نتايج از بعد اما
.نيست مصون ديگر نيز تالر آئوگن فصل ، اين در
قوت و ضعف نقاط - 5
در ساشاچيريچ بازگشت به همه كرد ، ترك فصل اين در را نورنبرگ پائولورنيك كه اين از بعد
به توجه با.است بيثباتي فصل طول در نورنبرگ هماهنگ تيم مشكل.بستهاند اميد حمله خط
مقاومت بزرگتر تيمهاي برابر در ميتواند كه است انسجام همين با فقط نورنبرگ كه اين
تكرار گذشته فصل نشيبهاي و فراز تا است اميدوار فصل اين در خود جديد بازيكنان با كند ،
.نشود
از هردو) پوپوويچ ميلوراد و بليچ ميلان ،(فرانكفورت اينتراخت مهاجم ، ) ساشاچيريچ:خريد
،(ولفسبورگ) كوويچ پت دوسان ،(دورتموند بوروسيا آماتورهاي) كوگلر ميشائل ،(بلگراد Ofk
(نورنبرگ آماتورهاي) ولف آندرياس و (صوفيه) تودورويچ
تاوكار ، (دويسبورگ) گوميس لوئيس ،(لايپزيگ) برگز داويد ،(بلغارستان لوتچ) استويلوف:فروش
.(نامشخص مقصد) موكل و پائولورنيك هورشر ،
|