سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۳۰۰۳ - Mar.11,2003
در ديدار منتخبان شوراي شهر تهران
مقام معظم رهبري،شوراها و شهر داران را به پاكدامني و مردمداري فرا خواندند
سخت گيري هاي بي جا، معطل كردن و سردوانيدن مردم و استفاده از برخي روشهاي غيراخلاقي درقبال مردم ازجمله مشكلاتي است كه بايد به موازات مبارزه قاطع و پيگير با فساد، حل شود
004870.jpg
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي: رهبر معظم انقلاب اسلامي، خدمت به مردم را بالاترين ارزشها برشمردند و تمامي مسئولان و مديران كشور را به رقابت در عرصه خدمت به مردم فراخواندند.
ايشان ظهر ديروز در ديدار منتخبان مردم در شوراي شهر تهران افزودند: اميدواريم تشكيل شوراهاي جديد در سرتاسر كشور به آغاز مسابقه خدمت به مردم تبديل شود و همه مسئولان در هر رده و مقامي با حضور در اين رقابت اصلي و رسمي، وظايف خود را در قبال مردم به بهترين نحو انجام دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي رقابتهاي شبه سياسي و رقابتهايي را كه هدف آنها خدمت به مردم نيست بدون محتوا برشمردند و خاطرنشان كردند: معيار مردم براي قضاوت درمورد مسئولان و مديران كشور، عملكرد آنها در عرصه خدمتگزاري به ملت است و هيچ كاري فوري تر و مهمتر از خدمت به مردم وجود ندارد.
ايشان با اشاره به اينكه منتخبان مردم در شوراهاي جديد شهرها و روستاها، غالبا به عنوان افراد ارزشي شناخته شده اند افزودند: شوراهاي شهر و شهرداران سراسر كشور بايد امانتدار «رأي، اعتماد، محيط زندگي و اخلاق و فرهنگ مردم» باشند كه يكي از مصداقهاي مهم امانتداري رأي مردم، انتخاب شهرداران «امين، قابل اعتماد، با كفايت، پاكدامن، متدين، شجاع،ساده زيست، مردمدار و مقيد به انضباط مالي» است.
ايشان شوراها و شهرداران سراسر كشور را به ايجاد ارتباط خوب با مردم، ارائه گزارش كار به مردم و اهتمام كامل به رفع مشكلات قشرهاي محروم توصيه كردند و افزودند: كارهايي نظير سفرهاي بيهوده، تجمل گرايي و حقوق هاي گزاف، خلاف عدالت است و بايد از آنها پرهيز كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي كاركردن بسيجي را حلال مشكلات كشور برشمردند و با اشاره به اينكه بسياري از متخصصين تراز اول علمي كشور با روحيه بسيجي كار مي كنند افزودند: بايد با روحيه اي بسيجي يعني با «احساس تكليف، بدون توقع،  فداكارانه، بدون خودنمايي و براي رضاي خدا» كار كرد و حتي يك روز را براي خدمت به مردم از دست نداد.
مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنانشان به مسائل شهر تهران و مشكلات مردم در مراجعه به شهرداريها اشاره كردند و افزودند: سخت گيري هاي بي جا، معطل كردن و سردوانيدن مردم، و استفاده از برخي روشهاي غيراخلاقي در قبال مردم از جمله مشكلاتي است كه بايد به موازات مبارزه قاطع و پيگير با فساد، حل شود. ايشان اولويت بندي مشكلات تهران را بر مبناي «فوريت آنها و تأثير بر حل مشكلات ديگر» ضروري خواندند و با اشاره به لزوم همكاري همه دستگاهها براي حل مشكلات شهر تهران افزودند: لازم است با استفاده از نظريات كارشناسان و متخصصان و حل منطقي و تدريجي مشكلات موجود، تهران را به الگويي عملي از مديريت و اداره يك شهر بزرگ تبديل كرد.
در اين ديدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي، آقاي چمران از منتخبان مردم در شوراي شهر تهران گفت: شوراي جديد شهر تهران با پرهيز از كشمكش هاي سياسي و بر مبناي تعهد و تخصص همه توان خود را در خدمت به مردم بكار خواهد گرفت.

وزير كشور:
مردم وفاداري خود را به برنامه هاي دولت نشان داده اند
گروه سياسي: موسوي لاري وزير كشور در همايش استانداران سراسر كشور با ذكر اين كه «مهم ترين مسئله داخلي كشور، برگزاري انتخابات دومين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا بوده است» گفت: در امر برگزاري انتخابات، كارنامه استانداران، فرمانداران، بخشداران، هيأت هاي محترم اجرايي و نظارت و ساير عوامل اجرايي انتخابات كارنامه اي شفاف و رضايت بخش مي باشد.
به گزارش روابط عمومي وزارت كشور وزير كشور گفت: تمام دست اندركاران در انتخابات اخير، آنچه كه در وسع و توانشان بود بدون كمترين گرايشي نسبت به نتيجه آن، كارشان را به خوبي به پيش بردند.
موسوي لاري با اشاره به اين كه عرصه براي بروز سليقه ها و تنوع ديدگاه ها فراهم بوده است، گفت: عليرغم اين كه در شهرهاي بزرگ شاهد كاهش مشاركت بوديم كه بايد با واقع نگري ها مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد، اما ميزان مشاركت ۶۲ درصدي مردم در استان هاي مختلف، نشان داد كه اكثريت مردم وفاداري خود را به برنامه هاي دولت نشان داده اند. وي افزود: مردم با تيزبيني و واقع نگري بين برنامه هاي دولت و برنامه احزاب كه چندان مورد اقبال عمومي قرار نگرفت، تفاوت قايل هستند.
موسوي لاري ايجاد موانع در انجام وظايف رئيس جمهور يا مجلس را دليل پيدايش اين ذهنيت در برخي از مردم خواند كه رأي خودشان را در فرايند اداره امور نظام بي تأثير مي دانند. وي با ذكر اين كه  «مجلس تأثيرگذاري اش را از دست داده» افزود: قوانين و مقرراتي كه مجلس بايد روي آن صحه بگذارد حتي با مصوبات نهادهايي كه شأن قانونگذاري آنها فرعي و تبعي است محك زده مي شود. وي گفت: انجام اين گونه اقدامات كه مصوبات مجلس در شوراي نگهبان به دليل مغايرت با مصوبات نهادهاي پايين تر تصويب نمي شود و يا اقداماتي نظير بد عمل كردن بعضي از شوراهاي شهر نيز، به عنوان مجموعه عواملي هستند كه در ميزان مشاركت مردم تأثير خود را برجا مي گذارند.
وي افزود: براي يافتن واقعيت آنچه كه اتفاق افتاده بايد به مجموعه اقداماتي توجه كرد كه جهت مأيوس كردن مردم از انتخابشان، از همان روزهاي دوم خرداد به بعد براي سياه نشان دادن آينده در حوزه فرهنگ و دين شروع شد.
وي با اشاره به تلاش براي سياه نمايي در فضاي سياسي و اجتماعي، گفت: من فكر مي كنم جمله اي كه رئيس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام در خطبه هاي نماز جمعه تهران مطرح كردند، جمله اي درست است يعني سياه نمايي ها از همان خرداد عليه دولت منتخب مردم توسط تريبون ها به كار افتاد و رسانه هايي در اين زمينه فعال شدند تا همه تلاش مديران زحمتكش نظام وارونه جلوه داده شده و توقعات و مطالبات مردم به شكل غيرقابل كنترلي دامن زده شود.
وزير كشور گفت: اين سياه نمايي ها به عنوان يك خط دنبال شده تا نشان دهد كه هرآنچه كه در گذشته بوده، اقدامي خوب و مناسب و هرآنچه كه در دولت فعلي اتفاق افتاده سياه و تاريك است. وي اضافه كرد: سعه صدر و نجابت دولت باعث شد كه علي رغم ناملايمات، نارسايي هاي بجامانده از مديريت پيشين ناديده گرفته و از نقد فارغ گردد. اما متأسفانه ديگران چنين عمل نكردند.
وزير كشور با طرح اين پرسش كه رشد ۵ الي ۶ درصدي اقتصادي و ايجاد فرصت هاي شغلي در برنامه سوم (حدود ۴۵۰ هزار فرصت شغلي) چگونه توسط برخي رسانه ها و بولتن ها سياه جلوه داده مي شود، گفت: حركت سازندگي در جامعه مسير تكاملي داشته و مجموعه فعاليت هاي دولت هيچگاه ايستا نبوده است. وزير كشور با ذكر اين نكته كه ممكن است در روند اجرايي كاستي هايي وجود داشته باشد افزود: دولت و مجلس و دستگاه ها بايد نسبت به مسائل خودشان با دقت بيشتري نگاه كنند و كمي ها و كاستي هايشان را مشاهده و درصدد تبرئه خود نباشند بلكه در جهت رفع معضلات بكوشند.
وزير كشور با اشاره به اين كه مدافعين دولت در اكثر شوراهاي اسلامي شهرها، بيشترين رأي را داشته اند گفت: در اين انتخابات احزاب تابلودار اعم از چپ و راست رأي بالايي نداشتند. زيرا گرايش مردم در انتخابات شوراها به سمت افرادي بوده است كه فكر مي كردند مي توانند در زمينه مرتبط با مديريت شهري فعاليت داشته باشند. وي درخصوص عدم حضور آن عده از واجدين شرايط كه در انتخابات شركت نكردند گفت: بايستي كاري اساسي و اصولي انجام گيرد تا اسير تحليل هاي خوش بينانه و يا بعضا بدبينانه نشويم و به طور منطقي از عدم حضور مردم آگاهي يابيم و راه مناسبي براي مشاركت آگاهانه آنان فراهم سازيم.

ديدار رئيس جمهور تركمنستان با مقام معظم رهبري
رهبر معظم  انقلاب  اسلامي  عصر ديروز در ديدار رئيس  جمهور تركمنستان ، بااشاره  به  موقعيت  استراتژيك  و امكانات  و ذخائر فراوان  جهان  اسلام ، گسترش  روابط كشورهاي  اسلامي  را، موجب  تامين  منافع  متقابل  و كاهش  مشكلات  جهان  اسلام  برشمردند.
دراين  ديدار كه  آقاي  خاتمي  رئيس  جمهور نيز حضور داشت ، حضرت  آيت الله  خامنه اي  اشتراكات   فراوان  مذهبي  و فرهنگي  دو ملت  ايران  و تركمنستان  را زمينه  مساعدي  براي  توسعه  همه جانبه  مناسبات  خواندند و خاطرنشان  كردند: همكاري  دو كشور در موضوع  درياي  خزر، مسائل  منطقه اي ، همكاري  در عرصه  نفت  و گاز و اجراي  طرحهاي  نظير سد دوستي ، آثار مثبت  فراواني  به  همراه  خواهد داشت . ايشان  پيگيري  جدي  توافقهاي  ايران  و تركمنستان  را ضروري  دانستند و آن  را موجب  افزايش  اعتماد متقابل  دو كشور ارزيابي  كردند.
رهبر معظم  انقلاب  اسلامي  همچنين  با اشاره  به  تهاجمات  دشمنان  اسلام  به ملتهاي  مسلمان  تأكيد كردند: ما همچنانكه  با حملات  فاجعه آفرين  رژيم  صهيونيستي به  ملت  فلسطين  مخالفيم  با حمله  آمريكا به  عراق  نيز مخالفيم  و معتقديم  تبادل نظر و تعامل  كشورهاي  اسلامي  مي تواند مشكلات  جهان  اسلام  را كاهش  دهد. در اين  ديدار رئيس  جمهور تركمنستان  با موفقيت آميز خواندن  سفر خود به  ايران  گفت : روابط دو كشور در پرتو هدايتها و حمايتها رهبر معظم  انقلاب  هر روز گسترش  مي يابد.
آقاي  نيازوف  با اشاره  به  موافقتنامه هايي  كه  در اين  سفر امضا شده  است،  افزود: با پيگيري هاي  انجام  شده  سد دوستي ، سال  آينده ، يك سال  زودتر از موعد مقرر به  بهره برداري  خواهد رسيد.

تأكيد مقام معظم رهبري بر رفع مشكلات مردم سيستان و بلوچستان
تهران  - خبرگزاري  جمهوري  اسلامي: در نشست  يكشنبه  شب  جمعي  از مسئولان  نظام  كه  با حضور رهبر معظم  انقلاب  اسلامي  برگزار شد راه هاي  تسريع  در محروميت  زدايي  از استان  سيستان  و بلوچستان  و اجراي  طرحهاي  تصويب  شده  در سفر اخير حضرت   آيت الله  خامنه اي  به اين  استان  مورد بررسي  قرار گرفت .
رئيس  جمهور، معاون  اول  رئيس  جمهور، ۱۳ نفر از وزيران ، دبير شوراي عالي  امنيت  ملي ، رئيسان  سازمان  صدا و سيما، سازمان  مديريت  و برنامه ريزي ، رئيس  كل  بانك  مركزي ، رئيس  ستاد كل  نيروهاي  مسلح ، فرماندهان عاليرتبه  نظامي و انتظامي و مسئولان  دستگاه هاي  مختلف ، استاندار و نمايندگان  ولي  فقيه  در استان  سيستان  و بلوچستان  در اين  نشست  حضور داشتند.
در  اين  جلسه  اعلام  شد در ۳ سال   آينده ، ۱۰۴۰ ميليارد ريال  صرف  اجراي طرحهاي  مختلف  براي  حل  مشكلات  مردم  و رفع  محروميتهاي  سيستان  و بلوچستان خواهد شد.
حضرت   آيت الله  خامنه اي  در اين  نشست  با تأكيد بر لزوم  پيگيري  جدي  و تسريع  در اجراي  طرحهاي  پيش  بيني  شده  در اين  سفر، تحقق  كامل  مصوبه  بسيار مفيد دولت  و نيز اجراي  طرح  مقابله  با خشكسالي  در استان  سيستان  و بلوچستان افزودند: سيستان  و بلوچستان  را بايد با نگاهي  جديد و از زاويه  اهميت  فراوان   اين  منطقه  در ارتباط ايران  با اقتصاد و تجارت  جهان  مورد توجه  ويژه قرار داد. ايشان ، سيستان  و بلوچستان  را دروازه  تجارت  كشور با مناطق  شرقي  جهان و قاره  آسيا خواندند و افزودند: بندر بسيار مهم  چابهار در درياي  عمان ، مرز دريايي  طولاني ، همجواري  با دو كشور پاكستان  و افغانستان  و ظرفيت  بسيار خوب  ترانزيتي  از جمله  ويژگي هايي  است  كه  سيستان  و بلوچستان  را از اهميتي  مضاعف  برخوردار مي سازد.
رهبر معظم  انقلاب  اسلامي با اشاره  به  استعدادهاي  طبيعي  و انساني   اين  منطقه ، از سيستان  و بلوچستان  به عنوان  كليد عمران  شرق  كشور ياد كردند و فرمودند: بهبود اوضاع  سيستان  و بلوچستان  مي تواند استانهاي  همجوار را نيز رونق  بخشد.
ايشان  ايجاد حركتي  پرقدرت  را براي  آغاز توسعه  استان  ضروري  برشمردند و خاطرنشان  كردند: ستاد توسعه  محور شرق  كه  تشكيل  آن در مصوبه  دولت  پيش بيني  شده  است  بايد بطور جدي  فعال  شود و با پيگيري  كارها نظارت  بر روند اجراي  طرحها، رفع  نواقص  احتمالي  و گزارش  مستمر فعاليتهاي  انجام  شده ، روند حل  مشكلات  سيستان  و بلوچستان  و پيشرفت   اين  منطقه  را دنبال  كند.
ايشان ، توجه  ويژه  به  مسئله  امنيت  عمومي و مرزها را در استان  سيستان و بلوچستان  خواستار شدند و با تأكيد بر لزوم  برخورد جدي  با باندهاي  قاچاق افزودند: بايد با سياست گذاري  دقيق  و هماهنگي  در اجرا، اين  موضوعات  مهم را پيگيري  كرد.
حضرت   آيت الله  خامنه اي  با تأكيد بر لزوم  اجراي  كامل  مصوبات  دولت  در مورد مقابله  با خشكسالي  در سيستان  و بلوچستان ، تسريع  در احداث  چاه  نيمه چهارم  را خواستار شدند.
مقام  معظم  رهبري  نقش  منطقه  آزاد چابهار را در رونق  اقتصادي  استان  مهم برشمردند و با اشاره  به  لزوم  استفاده  از ظرفيت  كامل  ترانزيتي  چابهار افزودند:  ايجاد منطقه  ويژه  تجاري  در زابل  نيز مي تواند به  رونق  استان  و حل  مشكلات  مردم  كمك  كند. ايشان  فعال  شدن  سازمان  عمران  سيستان ، توجه  جدي  به  معادن  استان ، حمايت از صنايع  دستي  سيستان  و بلوچستان  و ايجاد صنايع  كوچك  در منطقه ، رسيدگي  به مسئله  آبزيان ، بهبود راه هاي  استان  از جمله  راه  زابل  به  نهبندان  و بيرجند، احداث  بنادر صيادي ، رسيدگي  به  دامداري  منطقه ، آغاز طرح  گازرساني  به  استان ، بهبود وضع  بهداشت  عمومي و احداث  بازارچه هاي  مرزي  را از جمله  راه هاي  كاهش  مشكلات  معيشتي  مردم  و توسعه  سيستان  و بلوچستان  خواندند.
رهبر معظم  انقلاب  اسلامي همچنين  با اشاره  به  ضرورت  استفاده  از عناصر كارآمد و پراستعداد منطقه  برلزوم  مبارزه  با هرگونه  تلاش  تفرقه افكنانه  براي  ايجاد دو دستگي  در ميان  شيعه  و سني  تأكيد كردند.
حضرت   آيت الله  خامنه اي  همچنين  از استاندار سيستان  و بلوچستان ، نماينده  ولي  فقيه  در استان  و امام  جمعه  زاهدان ، نماينده  ولي  فقيه  در امور اهل  سنت  استان ، نمايندگان  مردم  سيستان  و بلوچستان  در مجلس  شوراي  اسلامي ، فرمانداران  و ديگر مسئولان  محلي   اين  استان  قدرداني  كردند.
در اين  جلسه  رئيس  جمهور با اشاره  به  لزوم  پيگيري  جدي  طرح  توسعه  استان  سيستان  و بلوچستان  گفت : تلاش  مي كنيم  با سرعت  بيشتر گامهاي  بلندي  در رفع محروميت  از اين  منطقه  برداريم . آقاي  خاتمي افزود: دولت  علاوه  بر تعهداتي  كه  در سفر اخير رهبر معظم  انقلاب  تقبل  كرده  است  در صدد است  طرحهاي  مصوب  در مورد سيستان  و بلوچستان را حتي  زودتر از موعد پيش  بيني  شده  به  اجرا درآورد.
ستاري  فر رئيس  سازمان  مديريت  و برنامه  ريزي  نيز در اين  جلسه  با تشريح طرحهاي  دولت  براي  توسعه  سيستان  و بلوچستان  اعلام  كرد: علاوه  بر افزايش بودجه  عمراني   اين  استان  نسبت  به  بودجه  جاري  آن ، براي  رفع  محروميت  از بودجه  توسعه  استان ، بودجه  توازن  منطقه اي  و بودجه  مقابله  با خشكسالي  نيز استفاده  مي شود. وي  گفت : براساس  تصميماتي  كه  در پي  سفر رهبر معظم  انقلاب  به  سيستان  و بلوچستان  اتخاذ شده  است  در سه  سال   آينده  در مجموع  ۱۰۴۰ ميليارد ريال  صرف رفع  محروميتها و اجراي  طرحهاي  عمراني ، اقتصادي ، بهداشتي ، فرهنگي   اين  استان  خواهد شد.
۵۵۰ ميليارد ريال  از اين  مبلغ  از بودجه  عمومي دولت ، ۳۸ ميليارد ريال از بودجه  دفتر مناطق  محروم ، ۲۸۰ ميليارد ريال  از محل  تسهيلات  بانكي  و ۸۰ميليارد ريال  آن از بودجه  دستگاه هاي  اجرايي  تأمين  خواهد شد ضمن  آنكه  دفتر مقام  معظم  رهبري  نيز مبلغ  ۹۰ ميليارد ريال  به  اجراي  طرحهاي  محروميت زدايي در استان  اختصاص  داده  است .
احداث  كارخانه  سيمان ، اجراي  طرح  چاه  نيمه  چهارم ، احداث  كتابخانه مركزي  دانشگاه ، راه  اندازي  شبكه  استاني  سيما، اجراي  طرح  آبياري  تحت  فشار، ايجاد و اصلاح  شبكه هاي  آبرساني ، احداث  زمينهاي  ورزشي ، خانه سازي  براي  محرومان ،  ايجاد استخرهاي  پرورش  ميگو و برق  رساني  به  روستاها، از جمله طرحهاي  پيش  بيني  شده  براي  كاهش  محروميت ها در سيستان  و بلوچستان  است .

آيت الله هاشمي رفسنجاني:
هيچ كشوري در جهان مانند ايران مستقل نيست
گروه سياسي: رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  گفت : هيچ  كشوري  در دنيا همانند جمهوري  اسلامي  ايران  مستقل  نيست .
به گزارش ايرنا آيت الله هاشمي رفسنجاني كه ديروز در مراسم  تجليل  از تلاشگران  عرصه  خودكفايي  خانواده هاي  تحت  حمايت  كميته  امداد امام ، سخن مي گفت ، به  مواردي  از «وابستگي  كشورهاي  مختلف  به  آمريكا در اتخاذ سياستهاي خود» اشاره  كرد و با تاكيد به  «استقلال  جمهوري  اسلامي  ايران » گفت : ما تصميم  گرفته ايم  خودكفا باشيم  و آمادگي  داريم  حتي  برخي  كمبودها را نيزتحمل  كنيم . رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  اظهار داشت : قطعا بايد در يك  دوره  همه  دست  به  دست  هم  بدهيم  و در همه  عرصه ها سازندگي  كنيم  تا بتوانيم  هرچه  بيشترخودكفا و مستقل  شويم .
وي  به  مسئله  انفاق  و كمك  به  نيازمندان  و محرومان  اشاره  كرد و گفت : بايد به  گونه اي  به  نيازمندان  و محرومان  انفاق  كرد كه  آنان  به  خودكفايي برسند. چرا كه  خودكفايي ، پايه  استقلال  است .
هاشمي  رفسنجاني ، خودكفايي  و استقلال  افراد را مقدمه  خودكفايي جامعه  دانست  و افزود: كميته  امداد امام  خميني  (ره ) در طول  ۲۴ سال  گذشته  توانسته  است  در عرصه هاي  مختلف  به  نيازمندان  و محرومان  كمك  كند، بطوري  كه امروز شاهد خودكفايي  برخي  از خانواده هاي  تحت  پوشش  اين  نهاد مقدس  هستيم .
وي ، يكي  از دلايل  موفقيت  كميته  امداد امام  را خلوص  نيت  متصديان  آن  برشمرد.

ادعاي تازه آمريكا درباره توان هسته اي ايران
يك روز بعد از ادعاي مجله تايم درباره فعاليت هسته اي ايران كه وزارت خارجه بلافاصله آن را تكذيب كرد كالين پاول وزير خارجه آمريكا گفت، برنامه تسليحات هسته اي ايران پيشرفته تر از چيزي است كه پيش از اين تصور مي شد.
به گزارش شبكه خبري بي بي سي، وي ادعا كرد، اين نشان مي دهد كه يك كشور كه قصد توليد سلاح هسته اي دارد مي تواند آن را از ناظران و خارجي ها پنهان كند. منظور پاول كه اين روزها مانند ديگر مقامات آمريكايي در همه سخنانش مستقيم و غيرمستقيم به موضوع عراق اشاره مي كند، از اين سخنان اشاره به عراق بود. پاول در تلويزيون آمريكا گفت: ناگهان ما دريافتيم كه ايران برنامه اي پيشرفته تر از چيزي كه هر كس مي گفت و تصور مي كرد، دارد.
كاندوليزارايس مشاور امنيت ملي كاخ سفيد نيز در گفتگويي جداگانه به شبكه  اي بي سي آمريكا گفت: اطلاع از اينكه ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي و غني كردن اورانيوم تلاش مي كند واشنگتن را متعجب نكرد. اين برنامه يك برنامه صلح آميز وانمود مي شد اما ما بارها مي گفتيم كه ايران مشكل ايجاد مي كند.
ايران تكذيب كرد
سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به اظهارات اخير وزير امور خارجه و مشاور امنيت ملي آمريكا در خصوص موضوعات داخلي ايران، اين اظهارات را تداوم مداخله آمريكا در امور داخلي خواند و آن را رد كرد.
به گزارش ايرنا حميدرضا آصفي درباره اظهارات مقامات آمريكايي در خصوص فعاليتهاي هسته اي ايران تأكيد كرد: فعاليتهاي ايران شفاف و صلح آميز است و مقامات متكبر آمريكايي با تحريف واقعيات، درصدد تضعيف نهادهاي بين المللي برآمده اند.

رئيس جمهوري در ديدار با همتاي تركمن خود:
جنگ در خليج فارس اقتصاد جهان را به خطر خواهد انداخت
گروه سياسي: «صفر مراد نيازاف» رئيس جمهوري تركمنستان كه به دعوت رسمي همتاي ايراني خود براي ديداري دوروزه از ايران روز گذشته وارد تهران شد در جلسه مذاكرات رسمي با سيدمحمد خاتمي به بررسي و تبادل نظر ديدگاه هاي كشور متبوع خود در زمينه مسائل موردعلاقه طرفين پرداخت.
خاتمي در اين مذاكرات با تأكيد بر سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در تنش زدايي با همه كشورهاي جهان بويژه كشورهاي منطقه گفت: تهران خواستار گسترش روابط با همسايگان براساس احترام متقابل و جلب و جذب منافع مشترك و گسترش همكاريهاست.
رئيس جمهوري با بيان اين كه «ايران، پيشرفت و ثبات تركمنستان را به نفع خود مي داند»، امنيت در دنياي به هم پيوسته كنوني را مربوط به همه كشورها دانست و گفت: هرگونه آسيب و لطمه به ثبات منطقه، دنيا را تحت تأثير قرار مي دهد و چنانچه جنگي در خليج فارس در بگيرد، بزرگترين مسير انرژي و ذخاير دنيا آسيب مي بيند و زيان آن متوجه كل اقتصاد جهان مي شود.
خاتمي سپس با تأكيد بر لزوم اجرايي و عملي شدن هرچه بيشتر توافقات دو كشور، گفت: ايران و تركمنستان به عنوان اعضاي اكو بايد در تقويت اين سازمان منطقه اي بكوشند.
در اين ديدار كه وزيران امور خارجه، راه و ترابري و فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران و همتايان تركمني آنان نيز حضور داشتند، صفر مراد نيازاف با اشاره به «روابط و همكاري هاي خوب دو كشور در سال هاي پس از استقلال تركمنستان»، ظرفيتها و وضعيت فعلي تركمنستان را تشريح كرد.
صفر مراد نيازاف را در اين سفر دوروزه رئيس مجلس، وزيران خارجه، فرهنگ، انرژي و صنايع آب تركمنستان همراهي مي كنند. بررسي راه هاي گسترش روابط تهران - عشق آباد به تحولات منطقه اي و بين المللي از جمله محورهاي گفتگوي مقامات دو كشور است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |