سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۳۰۰۳ - Mar.11,2003
سوپر جام باشگاههاي آسيا
پرسپوليس در تقابل فيزيكي بر پاختاكور پيروز مي شود
004795.jpg
گروه ورزشي: بازار فوتبال پر رونق مي شود. دو تيم ايراني بر دو رقيب از عراق و قطر پيروز شدند. عراقي ها شايد زمينه روحي مناسبي نداشتند، اما پرسپوليس انصافا بهتر از بازيهاي داخلي بود. هر چند شيوه اي كه برگزيده بود كاملا دفاعي و محتاطانه به نظر مي رسيد، اما در روند كلي بازي ريتم خوبي را برگزيده بود. افسوس كه هنوز اين تيم يك مهاجم به معناي كامل ندارد. جاي محمدخاني و پيوس واقعا خالي است. يكي از اين دو گلزن بالفطره مي توانستند پرسپوليس را صاحب گلهاي زيادي كنند. پرسپوليس از اين بازي نمره قابل قبول گرفت و عراقي ها شكست در فوتبال رابه شكست در جنگ ترجيح دادند.
سيستم بازي پرسپوليس در اين بازي به گونه اي بود كه ابتدا نبايد گل مي خورد و زمانيكه از اين امر مطمئن مي شد دست به حملات پراكنده مي زد. يك اصل را در فوتبال در نظر بگيريم كه بازيكنان در پست هاي خود كامل اند و روي عادت و تمرينات مستمر به بازي در پست خود تسلط پيدا مي كنند، كاش دو مهاجم پرسپوليس از جنس مهاجمان بودند نه دفاع. پروين هم در زمان بازيگري خود هرگز نمي توانست يك مدافع برتر باشد. اين عادت و بازي در پست واقعي را جدي بگيريم تا تيمي جدي داشته باشيم. پاختاكور سه گل به نيسا تركمنستان زد. شايد همگان اين پيروزي را آسان بگيرند اما واقعيت اين است كه «نيسا» تيم ضعيفي نيست. معلوم نبود اگر «بختيار حميدالله اف» گل اول را در زمين لغزنده نمي زد وضعيت بازي چه مي شد. نيسا در نيمه دوم هنوز بخود نيامده بود كه گل دوم را «ساليف» زد و كوشليف در دقيقه هفتاد گل سوم را با قاطعيت وارد دروازه نيسا كرد. از ياد نبريم كه نيسا سه موقعيت گل را در نيمه اول به راحتي از دست داد «مراد نيوف» ضربه اش به تير دروازه خورد وكرنديلف نيز دو موقعيت را آسان به هدر داد.
ورزشگاه قديمي تاشكند براي تركمن ها چندان مناسب نبود، آنها روي عادت  بازي در روي چمن سبز و هموار هرگز نتوانستند در زمين لغزنده تاشكند ارزشهاي خود را نشان دهند. پرسپوليس براي ديدار با پاختاكور بايد با همان شيوه فشرده دفاعي و متمركز در خط مياني بازي كند. پيرواني كمي عقب تر از هميشه بايد چشم به پاسهاي عمقي كاسيموف داشته باشد. «كوشليف» سرعت خوبي دارد و زمان ضربه هاي كاسيموف را خوب مي شناسد، فرار ساليف در عمق نيز در مقابل نيسا چندين بار اتفاق افتاد. نسبت به بازيهاي گذشته پيرواني بايد كمي عقب تر بايستد، كلا در اين بازي بدليل شرايط سني و جسماني بازيكنان پرسپوليس و بازيهاي فشرده ،بازي بايد در مساحت كمتري انجام شود. متأسفانه سن بازيكنان پرسپوليس بالاست و در تقابل بدني با حريفي كه امتياز خانگي دارد و بيش از چهل هزار تماشاگر نيز آنها را حمايت مي كند كار دشواري است. دفاع پرسپوليس در مقابل الطلبه خوب كار كرد، اما اشكالات عمده تيمي هنوز باقي است. يك تيم از تمام جهات بايد كامل باشد ضربه هاي آزاد و پنالتي نيز جزو اصلهاي فوتبال و يك تيم است .
پاختاكور از يك دروازه بان آماده بنام «پاول بوتنكو» سود مي برد پاول مسلط روي توپهاي بلند است، اما در روي زمين در مقابل نيسا ضعف هايي از خود نشان داد. سه مدافع اصلي پاختاكور، آشوماتوف، دياليلوف، گوچكوليف از قدرت خارق العاده اي برخوردارند. هر سه سر زن،  قلدر و خشن هستند، اما از نظر سرعت هيچكدام شرايط خوبي ندارند. خط مياني پاختاكور تماما در اختيار «مير جلال كاسيموف» است.او بازيگردان خوبي است و ضربه هاي چپ او بي نظير است، اگر فضاي لازم به او داده نشود قدرت مانورش كم مي شود. در كنار كاسيموف يك بازيكن دونده گلزن به نام لئونيد كوشه لف قرار دارد. او بازيكن ثابت اين خط نيست و با تمايل به نفوذ وشركت در حمله كمتر در كار دفاعي موفق است. آندره ولاسيمف هافبك راست و ديپروف هافبك چپ پاختاكور خواهند بود.
سوليف و حميدالله اوف دو مهاجم پاختاكور در ديدارهاي اصلي اند دفاع پرسپوليس بايد مواظب فرارهاي سوليف و شوتهاي حميدالله اوف باشد و وظيفه فنايي در اين ميان مهم است، چون بازيكنان خط مياني و حمله پاختاكور شوتزن هستند. در كل فوتبالي كه پاختاكور بازي مي كند از نوع كلاسيك اتحاد جماهير شوروي است و در آن كمتر بداعت و نوآوري مي بينيم. پرسپوليس اگر از نظر قدرت بدني كم نياورد، اين بازي بسود پاختاكور نخواهد بود.

خبرهايي از واليبال
تيم واليبال جوانان ايران به ايتاليا دعوت شد
گروه ورزشي: در پي بازگشت تيم واليبال پيكان قهرمان ليگ برتر باشگاه هاي ايران از ايتاليا، مديرعامل اين باشگاه خبر از توافق دوجانبه بين واليبال ايران و ايتاليا داد.
مهدي دادرس با اعلام اين مطلب به خبرنگار همشهري گفت: تيم واليبال جوانان ايران قبل از حضور در مسابقات جهاني تهران در تورنمنت بين المللي ايتاليا شركت خواهد كرد.وي افزود: در اين تورنمنت تيم هاي يونان، روسيه، فرانسه و ايتاليا همراه با ايران حضور خواهند داشت.
دادرس با اشاره به دعوت از مديرعامل باشگاه پروجا به ايران گفت: قرار شد چند تن از بازيكنان جوان را با هزينه اين باشگاه به ايتاليا اعزام كنيم و در صورت مستعد بودن به عضويت اين باشگاه و يا ديگر باشگاه هاي ايتاليايي درآيند.
كارخانه گزينه نخست سرمربيگري تيم جوانان
رئيس كميته مربيان فدراسيون واليبال، از «مصطفي كارخانه» به عنوان گزينه اول خود براي رهبري تيم واليبال جوانان ايران نام برد.
«جمشيد آيريا» گفت :كارخانه در طول سال هاي گذشته رهبري تيم واليبال جوانان ايران را در پيكارهاي گوناگون بر عهده داشت و با اين تيم به نتايج مطلوبي نيز دست يافت و از نظر من مي تواند رهبري اين تيم را در رقابت هاي واليبال قهرماني جوانان جهان كه شهريورماه سال آينده در تهران برگزار خواهد شد، بر عهده گيرد.
تيم نوجوانان روسيه نمي آيد
تيم واليبال نوجوانان روسيه از سفر به ايران براي انجام چند ديدار دوستانه خودداري كرد.ناامني منطقه و احتمال حمله آمريكا به عراق، دليل عدم حضور تيم واليبال نوجوانان روسيه در ايران اعلام شده است.
«پارك كي وون» با شرايط تازه مي آيد
«پارك كي وون» سرمربي كره اي سابق تيم ملي واليبال ايران، آمادگي خود را براي همكاري با فدراسيون واليبال كشورمان اعلام كرد. «حسين حسيني» دبير كميته مربيان فدراسيون واليبال و مربي تيم پيكان تهران كه همراه با اين تيم به ايتاليا سفر كرده بود اين مطلب را عنوان كرد. «حسيني» افزود: «وون» كه تا پايان فروردين ماه سال آينده با تيم پروجيا قرارداد دارد، در گفت وگو با وي شرايط خود را براي حضور در ايران اعلام كرد كه من به مسئولان فدراسيون واليبال ارائه خواهم نمود.

مدرس جهاني بوكس در راه ايران
گروه ورزشي: فدراسيون مشتزني، از «ساگارو» مدرس جهاني كوبايي اين رشته براي تشكيل كلاس هاي آموزشي مربيگري دعوت به عمل آورده است.
«غلامحسين دلشاد» دبير فدراسيون مشتزني با بيان اين مطلب گفت: ساگارو به زودي به تهران سفر خواهد كرد و در مدت ۲ ماه حضور خود در تهران، كلاس هاي آموزشي مربيگري براي مربيان كشورمان داير خواهد نمود.
اسكي بازان دانش آموز به اتريش رفتند
گروه ورزشي: تيم اسكي دانش آموزان ايران متشكل از ۱۰ اسكي باز براي شركت در مسابقات جهاني اسكي دانش آموزان عازم اتريش شد.
تيم اسكي آلپاين ايران در ميان ۲۳ كشور جهان در رقابت هاي جهاني در قالب ۲ تيم نونهالان و نوجوانان با حريفان به رقابت خواهد پرداخت.

پايان رقابت هاي جودو، تنيس روي ميز و آمادگي جسماني دانشجويان
رقابت هاي آمادگي جسماني و تنيس روي ميز خواهران كارمند و اعضاي هيأت علمي دانشگاه  آزاد اسلامي سراسر كشور طي دو روز به ميزباني دانشگاه  آزاد اسلامي واحد گرگان برگزار شد كه در پايان رقابت هاي آمادگي جسماني تيم دانشگاه  آزاد اسلامي تهران با بدست آوردن مجموع ۲۷۳۸ امتياز در سكوي نخست قرار گرفت و تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري و سازمان مركزي به ترتيب با مجموع ۲۷۱۰ و ۱۳۱۳ امتياز دوم و سوم شدند و در رقابت هاي تنيس روي ميز، در فينال دانشگاه  آزاد اسلامي تهران موفق شد با غلبه بر تيم تنيس روي ميز واحد ساري عنوان قهرماني اين دوره را از آن خود نمايد.
همچنين به گزارش اداره كل تربيت بدني دانشگاه  آزاد تيم جودوباشگاه فرهنگي ورزشي اين دانشگاه كه با شكست كليه حريفان خود به فينال رقابت هاي ليگ جودو قهرماني كشور راه يافته بود در ديدار فينال برابر تيم قدرتمند و پرآوازه پاس قرار گرفت كه با حساب ۴-۵ مغلوب و به مقام نايب قهرماني اين دوره از رقابت ها دست يافت.

نتايج تيراندازي بانوان كشورهاي آسيايي
گروه ورزشي: نخستين دوره مسابقات تيراندازي بانوان كشورهاي آسيايي در سالن تيراندازي مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز شد. در اين دوره از مسابقات كه سه تيم خارجي جمهوري تاجيكستان - قطر و جمهوري آذربايجان و سه تيم از كشورمان به همراه تيم تيراندازي دانشگاه آزاد اسلامي حضور دارند در روز نخست در انفرادي تفنگ بادي الهام هاشمي از دانشگاه  آزاد اسلامي قاطعانه مدال طلا گرفت و ليدا فريمان و طاهره زارع هر دو از تهران در رده هاي بعدي ايستادند. در تيمي تفنگ بادي نيز دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان نايب قهرماني دست يافت. تيم هاي تهران و قطر نيز اول و سوم شدند. اين رقابت ها امروز به پايان مي رسد.

خبرهايي از كشتي
تاريخ تشكيل اردوي تيم ملي اعلام شد
گروه ورزشي: نخستين اردوي آمادگي تيمهاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران در سال ۱۳۸۲ به منظور شركت در پيكارهاي آسيايي و جهاني سال ۲۰۰۳ از روز ۱۶ فروردين ماه سال آينده به مدت ۱۵ روز در محل خانه كشتي در مجموعه ورزشي آزادي تهران تشكيل خواهد شد.سالن تمرينات كشتي مرحوم توفيق جهانبخت نيز در اين روز با حضور كشتي گيران دعوت شده به اردو افتتاح خواهد شد و كشتي گيران پس از تمرين در اين سالن به محل اردوي آمادگي تيمهاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران در خانه كشتي عزيمت خواهند كرد.
اولين جلسه هماهنگي پيشكسوتان
فدراسيون كشتي اعلام كرد: اولين جلسه هماهنگي كلاس هاي آموزشي پيشكسوتان ساعت ۱۶ روز يكشنبه ۲۵/۱۲/۸۱ با حضور محمدرضا طالقاني در محل فدراسيون كشتي برگزار خواهد شد. اين فدراسيون ازآقايان محمود ملاقاسمي، محمد علي خجسته پور، سيد حسين تهامي، فيروز عليزاده، سيد محمد طباطبايي و بهرام مشتاقي جهت شركت در اين جلسه دعوت بعمل آورده است.

انتخاب مسئول كشتي هاي بومي محلي
رئيس فدراسيون كشتي طي حكمي آقاي علي حسين زاده را به عنوان مسئول كميته كشتي هاي بومي محلي فدراسيون كشتي (چوخه، لوچو، كچ گردان، گيله مردي و ...) منصوب كرد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |