يكشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۶ - Feb 5, 2006
هر مسافر به مقدار مسافتي كه پيموده است پول مي پردازد
بليت مترو از هفته آينده هوشمند مي شود
002634.jpg
گروه شهري: از ۲۳ بهمن ماه (۷ روز آينده) سيستم جديد فروش و كنترل هوشمند بليت در شبكه متروي تهران به اجرا درخواهد آمد و متعاقب آن بليت هاي كاغذي با قيمت ثابت ۶۵ تومان حذف مي شود.
به گزارش همشهري بعد از گذشت يك سال از مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر عادلانه كردن و تثبيت قيمت ها در بخش حمل و نقل عمومي (مترو) سيستم فروش و كنترل خودكار بليت در كليه ايستگاه هاي مترو با هزينه اي معادل ۸ ميليارد تومان نصب شد.
بنا بر اين گزارش در سيستم جديد طراحي شده، قيمت بليت متناسب با مسافتي است كه هر مسافر با مترو طي مي كند. مهندس جعفر ربيعي معاون بهره برداري شركت مترو در مصاحبه با همشهري با اشاره به وجود سه نوع بليت مدت دار، مبلغ دار و فوري در سيستم جديد طراحي شده در مترو تحت  عنوان بليت مسافتي تأكيد كرد: شهروندان تا مجبور نشدند سراغ بليتهاي سفري نروند و سعي كنند تا حد امكان از بليت هاي مدت دار و مبلغ دار استفاده كنند. وي اعتبار بليت هاي مدت دار را از يك روز تا يك سال اعلام كرد و قيمت آن را از ۳۰۰ تومان تا ۲۸ هزار تومان ذكر كرد و در مزيت آن گفت، دارندگان بليت هاي مدت دار بدون نياز به محاسبه تعداد سفر و مسافت طي شده مي توانند از هر مبدأ به سمت هر مقصدي كه بخواهند با هزينه يكسان سفر كنند، ضمن اين كه اين بليت ها قابل شارژ هم هستند.جعفري اين نوع بليت را بهترين نوع بليت براي مسافران دايم شبكه مترو اعلام كرد.
معاون بهره برداري شركت مترو در ادامه در مورد بليتهاي مبلغ دار گفت: اين نوع بليت به دلخواه خريدار داراي اعتبار ريالي خواهد بود و به تناسب خريداري شده اعتبار اضافي از سوي مترو با عنوان تخفيف به مبلغ اوليه اضافه خواهد شد.
وي ميزان تخفيف (اعتبار اضافي) را از ۴۰ تا ۵۰ درصد دانست و بليت هاي مبلغ دار را مناسبترين گزينه براي مسافراني اعلام كرد كه سفرهاي متعدد در زمانهاي متفاوت دارند.
وي همچنين مزيت بليت هاي مبلغ دار نسبت به ساير بليت ها را قابل استرداد بودن آنها اعلام كرد.
002709.jpg
نبوي در توضيح ويژگي هاي بليت هاي سفري آنها را با سه نوع تك نفره (آبي رنگ) دونفره (نارنجي رنگ) و ده نفره (صورتي رنگ) تقسيم كرد
وي گفت: چنانچه مسافري در هنگام كنترل اصلاً بليت نداشته باشد ۱۰ هزار ريال جريمه خواهد شد.

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران اعلام كرد:
تشكيل انجمن هاي شوراياري بزرگ ترين پروژه
مشاركت اجتماعي در ايران
گروه شهري: شوراياري ها نظارت بر مديريت شهري و محله محوري را در تهران محقق مي سازند.
رسول خادم رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در گفت و گو با همشهري افزود: تشكيل دومين دوره انجمن هاي شوراياري در۱۹ اسفندماه سال جاري حق شهروندان تهراني است و با توجه به گستردگي آن از ۸۷ محله به ۴۰۰ محله پايتخت زمينه را براي نظارت جدي تر مردم بر مديريت شهري فراهم مي سازد و از اين رو كسي نبايد مردم را از دستيابي به اين حق شهروندي بازدارد.
وي انجمن هاي شوراياري را نهادي كاملا مردمي دانست و گفت: كليه مراحل و فرايند تشكيل آنها اعم از انتخابات، اجرا و نظارت به دست خود مردم انجام مي شود و شوراي شهر در اين بين تنها نقش هماهنگ كننده امور را برعهده دارد.
خادم افزود: تشكيل دومين دوره انجمن هاي شوراياري محلات بزرگترين پروژه مشاركت هاي اجتماعي و عيني ترين نمود مشاركت شهروندان در اداره امور شهري در كشور به حساب مي آيد و به بيان ديگر شهروند محوري شاخص ترين ويژگي طرح تشكيل انجمن هاي شوراياري در تهران است.
وي گفت: شوراياري ها در تعامل با دستگاه هاي اجرايي نسبت به شناسايي، ارائه راه حل و رفع مشكلات محلي اقدام خواهند كرد.خادم با اشاره به روند تشكيل انجمن هاي شوراياري گفت: مردم ابتدا با شناسايي معتمدين محلي نسبت به تشكيل هيات هاي نظارت و اجرايي اقدام و زمينه را براي برگزاري انتخابات محلي و غيررسمي شوراياري ها فراهم مي كنند.رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا ي شهر افزود: هيات هاي نظارت و اجرايي نيز با بررسي صلاحيت متقاضيان حضور در انتخابات دومين دوره شوراياري اسامي نامزدها را اعلام و در فرايندي كاملا مردمي بر انتخابات دومين دوره انجمن هاي شوراياري در۱۹ اسفندماه سال جاري نظارت خواهند كرد.وي گفت: انجمن هاي شوراياري جدي ترين حركتي است كه تاكنون در عرصه سازماندهي اجتماعي و تعامل سازمان يافته و نظام مند مردم با حوزه هاي مديريتي كشور اتفاق افتاده است.
مخالفت وزارت كشور با برگزاري انتخابات شوراياري ها توسط شوراي شهر تهران
گزارش ديگري حاكي است كه معاون امور اجتماعي و شوراهاي وزارت كشور برگزاري انتخابات را امري حاكميتي عنوان كرد و گفت: بر اساس قانون، شوراي شهر تهران مجاز به برگزاري انتخابات شوراياري ها نيست و چنين استنباطي نيز از ماده ۷۱ اصلاحيه سال ۸۲ قانون شوراها نمي توان داشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمد رضا مجيدي ديروز در اولين نشست خبري بعد از گذشت ۳ ماه از آغاز فعاليت خود در خصوص برگزاري انتخابات شوراياري ها توسط شوراي شهر تهران در ۱۹ اسفند سال جاري تصريح كرد: اگر شوراي شهر تهران براي اداره امور محلات نياز به كمك نهادي به نام شوراياري دارد، مي تواند افرادي را به عنوان نمايندگان خود براي فعاليت در محلات انتخاب كند اما مجاز به برگزاري انتخابات نيست.وي با تأكيد بر اينكه مصوبه دور اول شوراي شهر تهران در زمينه انتخابات شوراياري ها و عدم اعتراض فرمانداري قابل استناد نيست، گفت: اگر بر اساس ماده ۷۱ اصلاحيه قانون شوراها برگزاري انتخابات قابل استناد بود ما هم برگزاري اين انتخابات را توسط شوراها مي پذيرفتيم اما بر اساس قانون تنها فرمانداري و استانداري به عنوان زيرمجموعه دستگاه حاكميتي مجاز به برگزاري انتخابات است.معاون امور اجتماعي و شوراهاي وزارت كشور اعتراض فرمانداري تهران را نسبت به تشكيل و برگزاري انتخابات شوراياري ها قانوني دانست و گفت: در هر صورت تا زماني كه نتيجه اعتراض فرمانداري كه ظرف هفته آتي توسط هيئت حل اختلاف مركزي مورد بررسي قرار خواهد گرفت، اعلام نشود؛ هيچ كس هيچ كاري در زمينه برگزاري انتخابات شوراياري ها نمي تواند انجام دهد.
وي خاطرنشان كرد: در صورت نياز بايد براي برگزاري انتخابات شوراياري ها طرحي ۲ فوريتي به مجلس ارائه شود اما با توجه به اينكه در آستانه پايان دومين دوره فعاليت شوراها هستيم و نمايندگان درگير بررسي تجميع انتخابات خبرگان رهبري و شوراها هستند گمان نمي كنم ديگر فرصتي براي بررسي و تصويب چنين طرحي وجود داشته باشد.

تهران ۵ درجه سردتر مي شود
بازگشت موج بارش از چهارشنبه
گروه شهري: تحليل نقشه هاي هواشناسي نشان مي دهد دماي هواي تهران ۵ درجه كاهش يافته و از روز چهارشنبه شاهد موج جديدي از بارش برف و باران خواهيم بود.
براساس گزارش شبكه خبري بي.بي.سي، حداكثر دماي هواي تهران ۸ درجه سانتيگراد و حداقل ۶- درجه سانتيگراد خواهد بود و بدين ترتيب شاهد آسماني آفتابي خواهيم بود. همچنين حداكثر دماي هوا در روزهاي دوشنبه و سه شنبه به ترتيب به ۱۱ و ۱۲ درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد و شهروندان تهران در اين روزها نيز شاهد هوايي آفتابي خواهند بود.
اين گزارش مي افزايد از روز چهارشنبه حداكثر دماي هوا به ۳ درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد و شاهد موج جديدي از بارش برف و باران خواهيم بود و اين وضعيت تا روز شنبه و احتمالاً تا روز يكشنبه هفته آينده ادامه خواهد يافت. بدين ترتيب هواي تهران از ۸ درجه سانتيگراد بالاي صفر در روز يكشنبه (امروز) به ۳ درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران:
لايحه بودجه ۸۵ شهرداري اوايل اسفند در
صحن شورا بررسي مي شود
فارس : رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران با تأكيد بر برگزاري جلسات بررسي بودجه سال آينده شهرداري بطور مرتب، گفت: اوايل اسفند سالجاري لايحه بودجه ۸۵ شهرداري در صحن شورا بررسي مي شود.
نادر شريعتمداري با تأكيد بر اين كه هيچ خللي در روند بررسي بودجه سال آتي شهرداري در كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران به عنوان كميسيون اصلي ايجاد نشده است، گفت: در حال حاضر هر هفته ۲ جلسه براي بررسي لايحه مذكور برگزار مي شود.
وي افزود: گروههاي كارشناسي از ۲ ماه پيش فعاليتهاي خود را براي بررسي منابع درآمدي و ارتباط با شهرداريهاي مناطق، سازمانها و بخشهاي مختلف شهرداري آغاز كرده اند و گزارشهاي آنان بطور مرتب دريافت و بررسي مي شود.
وي درباره زمان اتمام بررسي ها، گفت: اميدواريم هفته آينده بحث درآمدها را نهايي كنيم و بحثهاي مربوط به هزينه هاي جاري و عمراني شهرداري را نيز هفته آخر بهمن به پايان برسانيم تا اوايل اسفند بودجه در صحن شورا مورد بررسي قرار گيرد.

دعوت از شهروندان براي مشاركت در حل مشكل
ترافيك تهران
002712.jpg
روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي ضمن تأكيد بر اين كه حل مشكل ترافيك تهران به مشاركت شهروندان نياز دارد، عموم مردم را به همفكري و همكاري در جهت رفع اين مشكل فراخواند.در اين اطلاعيه با اعلام اين كه در حال حاضر طرح هاي متعددي از سوي گروه هاي كارشناسي در شهرداري تهران در دست مطالعه و بررسي قرار دارد، آمده است: دريافت نظرات شهروندان به منظور حل مشكل ترافيك تهران از اهميت و جايگاه ويژه اي نزد مديريت شهري برخوردار است. جزئيات نحوه نظرخواهي از مردم به زودي از طريق روزنامه ها به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسيد.

توزيع بن كالاي بازنشستگان شهرداري تهران
002718.jpg
فارس: مدير عامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران با اشاره به مرحله سوم اهداي بن خريد كالاي بازنشستگان شهرداري تهران گفت: اهداي بن بازنشستگان شهرداري تهران، ديروز(۱۵ بهمن ماه) به پايان رسيد.سعيد رضا عاصمي  افزود: بازنشستگان و وظيفه بگيراني كه تاكنون بن مذكور را دريافت ننموده اند، به جاي بن، مبلغ ريالي آن، به حسابشان واريز خواهد شد.لازم به ذكر است: امسال به حدود ۷هزار نفر از بازنشستگان و وظيفه بگيران شهرداري تهران بن خريد كالا داده شده است و اين كار به منظور كمك به معيشت بازنشستگان شهرداري تهران صورت مي گيرد و تمامي اعتبار آن توسط اين سازمان بازنشستگي شهرداري تهران تأمين شده است.

راهنماي خطوط اتوبوسراني تهران
002715.jpg
سما: شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه جديدترين دفترچه راهنماي خطوط اتوبوسراني را منتشر كرد.ناوگان اتوبوسراني شركت واحد روزانه بيش از ۵/۳ ميليون مسافر را در كلانشهر تهران جابجا مي كند.بر اين اساس جديدترين دفترچه هاي راهنماي خطوط جهت اطلاع و آگاهي مسافران و مخاطبان از خدمات اتوبوسراني شهري توسط روابط عمومي اين شركت تهيه و توزيع شد.اطلاعات راهنماي خطوط سال ۸۵ شامل شماره خطوط، مبدا ء حركت، مقصد نهايي، مسافت مسير، نوع و تعداد اتوبوس هاي فعال در خط و مسير رفت و برگشت اتوبوس ها مي باشد كه همراه جديدترين فهرست خطوط درجه يك و دو شركت واحد به تفكيك مناطق دهگان اتوبوسراني تهران وحومه و اتوبوس برقي در اين راهنما درج شده است.

نگاه
ايران فعاليت غني سازي را با سرعت بيشتر آغاز خواهد كرد
002706.jpg
داوود كاظمي

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |