يكشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۶ - Feb 5, 2006
اين هفته
يك اتفاق ساده
002799.jpg
گروه ورزشي _ سيامك قليچ خاني: اين هفته و باز هم اتفاقات عجيب در فوتبال ايران، اتفاقاتي كه به نظر مختص فوتبال ماست و حتي مي توان ديگر اسم اتفاق روي آن نگذاشت. از بازي ذوب آهن و سايپا آغاز مي كنيم.
۱- برخلاف آيين  نامه ليگ حرفه اي هر تيمي مي تواند از سه بازيكن خارجي به طور همزمان در يك ديدار استفاده كند اما ذوب آهن در مقابل سايپا و در دقيقه ۹۰ (با توجه به وقت اضافه تنها ۳ دقيقه) چهارمين بازيكن خارجي را نيز به ميدان فرستاد تا نقض مقررات كند. در اين ميان سايپا از ذوب آهن شكايت كرده و خواهان پيروزي سه بر صفر در اين ميدان شده است. در حاليكه مسئولان ذوب آهن ضمن اعتراض به اين اشتباه معتقدند كه بايد جريمه اين تخلف را بپردازند اما جريمه اش تغيير نتيجه نيست.
جالب اينكه اظهارنظر رسول كربكندي مبني بر اينكه شايعه تباني با سايپا صحت ندارد جريان اين مسئله را به سوي فضاي جالبي كشانده است. روز گذشته از فدراسيون خبر رسيد كه ذوب آهن به دليل اين تخلف جريمه نقدي خواهد شد و امتيازي از اين تيم كسر نمي شود.
در اين ارتباط هوشنگ نصيرزاده كارشناس خبري فوتبال اين چنين نظري دارد. به استناد ماده ۱ آيين نامه برگزاري مسابقات ليگ حرفه اي هر تيم مي تواند از ۳ بازيكن غير تبعه ايران استفاده كند. اما در متن اصلي هيچ اشاره اي به نوع تنبيه انضباطي مرتبط با استفاده از بازيكن چهارم خارجي نشده است. در ماده ۶۷ آئين نامه انضباطي براي هرگونه نقض مواد اين آئين نامه جرايمي همچون پرداخت ۳۰ ميليون ريال جريمه نقدي، يا تنبيه مسئولان تيم و يا تغيير نتيجه پيش بيني شده است. اتخاذ هر كدام از اين جرايم براي تيم ذوب آهن به رويه اي براي آينده ليگ تبديل خواهد شد. كمترين تنبيه جريمه مادي كمتر از ۳۰ ميليون ريال و شديدترين آن تغيير نتيجه بازي است. به نظر مي رسد كه كميته انضباطي تصميمي بينابين اتخاذ خواهد كرد.
۲- «آري، آري كيه» ، اين واكنش علي پروين نسبت به سئوال گزارشگر واحد مركزي خبر پس از شكست پرسپوليس مقابل فولاد بود كه پرسيد: نظر شما درباره اظهارات «آري هان» چيست كه مي گويد شما را به عنوان مدير فني قبول ندارم. در اين ارتباط حتي روز گذشته خبرگزاري مهر گزارش داده كه علي پروين پس از بازي مقابل فولاد در رختكن حرفهاي تندي عليه انصاري فر مدير عامل باشگاه زده كه به گفته حاضران در رختكن، اين حرفها قابل درج در رسانه ها نيست. اين اتفاقات در حالي رخ داد كه ناصر ابراهيمي كمك مربي پرسپوليس در رختكن استعفايش را اعلام كرده اما روز گذشته در تماسي تلفني با محمدحسن انصاري فر اين استعفا را تكذيب و عنوان كرده تا زمان حضور سرمربي خارجي به كارش ادامه خواهد داد.اين در حاليست كه روز گذشته باشگاه پرسپوليس رسما كادر نهايي فني پرسپوليس را اعلام كرد:
آري هان (سرمربي)، يونگ (مربي)، افشين پيرواني (كمك مربي)، حميد استيلي (كمك مربي) و محمود خوردبين (سرپرست). تمرين روز گذشته پرسپوليس نيز تعطيل بود.

ناظر فدراسيون بسكتبال:
گل تيم پگاه فارس سالم بود
توپ بازيكن پگاه فارس در اوج بود كه زمان تمام شد و توپ وارد سبد شد، طبق قانون چنين گلي صحيح است.
فخرالدين حمزه عليپور ناظر بازي دو تيم پگاه فارس و صبا باتري كه ازجمله داوران بين المللي و پيشكسوت بسكتبال است و سابقه قضاوت مسابقات آسيايي را نيز دارد، با بيان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ۹/۶ ثانيه به پايان بازي زمان باقي مانده بود كه پگاه بازي را ازبيرون آغازكرد ويكي ازبازيكنان توپ را به سمت سبد صبا باتري پرتاب كرد كه گل نشد و بابك نظافت بازيكن ديگر پگاه فارس توپ را لمس كرده و به طرف سبد زد كه توپ به اوج كه رسيد زمان تمام شد و توپ هم وارد سبد شد كه طبق قانون چنين گلي پذيرفته شده است، بنابراين گل پگاه فارس در لحظه پاياني سالم بود.
وي افزود: هر دو داور اين بازي بسيار شجاعانه وبا احاطه كامل قضاوت كردند كه هيچ بازيكني از دوتيم نسبت به آنان اعتراض نداشت.
اما آنچه كه مسلم است زمانيكه گلي پذيرفته شد، ديگر نتيجه برگشت ندارد، با توجه به اينكه همه حاضران و داوران بر سالم بودن گل اتفاق نظر دارند.

جوانان  ايران قهرمان  بسكتبال بين المللي  دهه  فجر
مسابقات  بسكتبال  گراميداشت  دهه  مبارك  فجر كه  در سمنان  جريان  داشت ، عصر روز شنبه  با قهرماني  تيم  جوانان  ايران  به  پايان  رسيد .پس  از تيم  بسكتبال  جوانان  ايران  كه  بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم هاي  شهيد ربيعي  سمنان ، گرجستان  و نوجوانان  كشورمان  در رده هاي  دوم  تا چهارم ايستادند.در ديدار پاياني  اين  مسابقات  تيم  بسكتبال  جوانان  ايران  با نتيجه  ۷۶بر ۵۲ از سد تيم  شهيد ربيعي  سمنان  گذشت .ديدار رده بندي  اين  مسابقات  را دو تيم  گرجستان  و نوجوانان  ايران برگزار كردند كه  اين  ديدار را گرجستان  با نتيجه  ۹۵ بر ۴۴ به  سود خود خاتمه  داد.
اين  مسابقات  با شركت  تيم هاي  كويت ، جمهوري  آذربايجان ، گرجستان ، بحرين ، رفاه  و شهيد ربيعي  سمنان  و نوجوانان  و جوانان  ايران  در سمنان برگزار شد.

سومين مرحله ليگ ژيمناستيك كشور
گروه ورزشي- علي راد: سومين مرحله ليگ برتر و ليگ دسته يك ژيمناستيك باشگاههاي كشور باحضور چهارده تيم از سراسر كشور به ميزباني استان يزد برگزار شد.
در ليگ برتر تيمهاي پتروشيمي ماهشهر، شهرداري منطقه هشت تهران و دانشگاه آزاد اسلامي مكانهاي اول تا سوم را از آن خود كردند. در ليگ دسته يك نيز تيم هاي آبفاي شيراز، دانشگاه آزاد مازندران و راه و ترابري زنجان به ترتيب در مكان هاي اول تا سوم قرار گرفتند.

شاه حسيني در فينال پيكارهاي بدمينتون جام فجر
گروه ورزشي: «علي  شاه حسيني» از ايران  عصر ديروز با غلبه  بر حريف  گواتمالايي  خود به ديدار پاياني  بخش  انفرادي  رقابت هاي  بين المللي  بدمينتون  گراميداشت  دهه  فجر راه  يافت .در اين  دوره  از مسابقات  كه  در سالن  بدمينتون  تهران  برگزار مي شود، شاه حسيني  در مرحله  نيمه  نهايي  با نتيجه  ۲ بر صفر «پدرويانگ» از گواتمالا را شكست  داد.در ديگر ديدار اين  مرحله ، كاوه  مهرابي  ديگر بدمينتون  باز كشورمان  با نتيجه  ۲ بر يك  مغلوب  علي  واجد از پاكستان  شد و از راهيابي  به  ديدار پاياني  بازماند.ديدار فينال  بخش  انفرادي  اين  رقابتها ساعت  ۱۷ امروز در سالن فوق  برگزار مي شود.در مرحله  نيمه  پاياني  بخش  دونفره  (دوبل ) در سالن  بدمينتون  تهران در اين  مسابقه ها، تيم  دو نفره  نيما دارين  و اميد كرمي از كشورمان برابر تيم  دو نفره  مهمت  تورال  و علي  كايا از تركيه  مغلوب شد و تيم  علي  شاه  حسيني و غلامرضا باقري  مقابل  تيم  دو نفره  رضوان  اعظم  و اتيك  محمد از پاكستان  به پيروزي رسيد كه امروز در فينال ۲ نفره مقابل هم قرار مي گيرند.

گرجستان در جام جهاني كشتي شركت نمي كند
گروه ورزشي: فدراسيون كشتي گرجستان اعلام كرده است كه به دليل قطع شدن گاز اين كشور در جام جهاني ساري شركت نمي كند.به دنبال بحران گاز در كشور گرجستان ، تيم ملي كشتي آزاد اين كشور براي برگزاري اردو و آماده سازي تيم خود براي حضور در جام جهاني دچار مشكل شده و فدراسيون گرجستان انصراف خود را از جام جهاني اعلام كرده  است.حسيني مدير كل تربيت بدني مازندران در اين رابطه گفت: به خاطر مهيا نبودن برگزاري اردوي گرجستان در كشورش، استان مازندران اعلام آمادگي كرده كه هزينه اردويي ۱۰ روزه در مازندران را تقبل كند تا تيم ملي گرجستان با حضور در ساري، آماده جام جهاني شود . فدراسيون اين موضوع را به اطلاع گرجستاني ها خواهد رساند تا در صورت توافق به ايران سفر كنند و در اينجا اردو داشته باشند.

ليگ برتر واليبال ايران
پيكان _ آذرپيام فينال سرنوشت ساز
002796.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: ليگ برتر واليبال ايران (جام موعود) امروز در هفته بيست ودوم شاهد يك فينال سرنوشت ساز است. براي پيكان هميشه صدرنشين، اين بهترين فرصت است تا از تعقيب چندين هفته اي رقيبي جدي چون آذرپيام خلاصي يابد و براي حريف هم اين ميدان، ميداني است كه مي تواند براي نخستين بار به تنهايي صدرنشين شود. آذرپيام و پيكان اين بار به عنوان دو مدعي بخت دار قهرماني در رويارويي مستقيم مي توانند تكليف قهرماني را يكسره و راه قهرماني خود را هموار كنند. عبور هريك از اين دو مدعي از خاكريز هم يعني لمس پايه هاي جام قهرماني و جداشدن از هم در صدر جدول. در ديگر بازي امروز تهران هم پگاه ميهمان برق است.
حضور دو تيم از اروميه و آن هم بازي آنها در يك روز در تهران پاي تماشاگران بسياري را به سالن هفتم تير مي كشاند. برق در بازي رفت شكست سنگيني را بر پگاه تحميل كرد، اما پگاه در حال حاضر كاملاً متمايز با بازي هاي رفت بازي مي كند. برق دوباره دچار همان گرفتاري هاي اوايل فصل شده است و نوسانات به اين تيم صدمه مي زند.
در ساير بازي هاي امروز گل گهر سيرجان با پرسپوليس بازي مي كند. پتروشيمي در ماهشهر با آيدانه روبه رو مي شود و پيام مخابرات گلستان ميزبان اتكا قم است. بازي هاي شهرستان ها ساعت ۳۰/۱۶ انجام مي شود. ساعت دو بازي تهران به شرح زير اعلام شده است.
ساعت ۱۶: پگاه اروميه _ برق تهران
ساعت ۱۸: پيكان تهران _ آذرپيام اروميه

رئيس فدراسيون وزنه برداري:
صبور باشيم، عملكرد ايوانف فعلاً مثبت است
002802.jpg
خبرنگار همشهري: علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري در رابطه با تحولات موجود اين ورزش در كشور مي گويد: در ابتداي امر به شخصه موافق بازگشت مجدد ايوانف به تيم ملي نبودم و تحت شرايط خاص و فشارهايي كه وارد مي شد او را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب كردم. اين را هم مي دانستم كه ايوانف اجازه هيچ دخالتي را به كسي نمي دهد و تنها بايد از او حمايت شود.
وي خاطرنشان ساخت: متأسفانه در كشور ما نگاه به ورزش يك نگاه علمي  نيست و تنها مدال هايي را كه ورزشكاران كسب مي كنند براي ما مد نظر است و از اين بابت از ايوانف انتقاد مي شود.بايد صبور باشيم ، آيا قرار گرفتن يك وزنه بردار ۱۶ساله در جمع هشت وزنه بردار برتر يك وزن در دنيا نشان از عملكرد درخشان سرمربي تيم نيست؟
وي عملكرد كوتاه مدت ايوانف را مثبت ارزيابي كرد و گفت: در مسابقات غرب آسيا عليرغم اعزام يك تيم جوان در مقايسه با تيم هاي ديگر نتايج به نسبت مطلوبي را كسب كرديم و عملكرد ميان مدت و بلندمدت ايوانف در بازي هاي آسيايي مشخص مي شود.

بوندس ليگا
پيروزي هامبورگ با درخشش مهدوي كيا
002805.jpg
حسن حيدري: تيم فوتبال بايرن مونيخ با پيروزي يك بر صفر مقابل لوركوزن همچنان درصدر جدول بوندس ليگا باقي ماند.در اين بازي علي كريمي در تركيب اصلي بايرن حضور نداشت. تنها گل اين بازي در دقيقه ۳۶ روي پاس سانيول و ضربه زيباي ميشائيل بالاك درون دروازه يورگن بات قرار گرفت.داوري اين ديدار بر عهده بابك رفعتي داور ايراني در بوندس ليگا بود.
بايرن مونيخ با اين پيروزي با ۵۰ امتياز در صدر جدول تكيه زد.وردربرمن اين هفته دست به كار بزرگي زد و در حالي كه با دو گل از ماينتز عقب بود در نهايت به پيروزي چهار بر دو رسيد. زيدان (۱) و ويلاند (۱۳) براي ماينتز گلزني كردند.والدز (۶۹) و (۳۹) ميكو (۳+۴۵) و كلاسنيچ (۵+۴۵) براي برمن توپ را درون دروازه حريف جاي دادند.
هامبورگ نيز در روزي كه مهدوي كيا را ۹۰ دقيقه در اختيار داشت دو بر يك از سد آرمينيا بيلفلد گذشت.تروچفسكي (۵۱) و باربارز (۷۳) روي پاس مهدوي كيا دو گل تيم  هامبورگ را درون دروازه حريف جاي دادند.بوكو در دقيقه (۲۶) تنها گل آرمينيا را به ثمر رساند.در ساير بازي هاي اين هفته شالكه برابر دورتموند و كلن در مقابل اشتوتگارت به تساوي بدون گل رسيدند.
اينتراخت مقابل هرتا به تساوي يك بر يك دست يافت. در يك بازي پرگل نيز دويسبورگ برابر كايزرسلاترن با تساوي دو بر دو متوقف شد. در اين ديدار زندي از دقيقه ۷۴ به جاي پلچ وارد بازي شد.بعد از بايرن مونيخ در صدر جدول وردربرمن با ۴۲ و هامبورگ با ۴۱ امتياز در مكانهاي بعدي قرار دارند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |