يكشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۵ - Feb 19, 2006
دستگيري قاتل بعد از 11 ماه تلاش پليس
004404.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: پيگيري هاي پليس جنايي تهران بزرگ بعد از گذشت 11 ماه به دستگيري قاتل فراري جنايت خيابان ونك ختم شد.
به گزارش همشهري، پليس جنايي چهاردهم اسفند سال 83 كه در صحنه يك جنايت حاضر شد با جسدي سوخته كه ريسماني دور گردنش بسته شده بود مواجه شد. دستان جسد كه در اتاقك متروكه اي واقع در كارگاه بلوك سازي رها شده بود از پشت بسته شده و تمام شواهد صحنه نشانگر وقوع يك جنايت بود. در بررسي هاي اوليه پليس، كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ متوجه شدند انفجار دو چراغ پيك نيك در اتاق سبب سوختن جسد شده است و قاتل قصد جنايت بر ميت را نداشته است.
هويت جسد سعيد- و 42 ساله، اهل شهرستان اردبيل شناسايي شد. جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت تا تحقيقات براي مشخص شدن علت تامه مرگ مقتول انجام گيرد.
پليس موفق شد اولياي دم مقتول را شناسايي كند. آنان در جريان تحقيقات بيان داشتند كه بعد از عزيمت سعيد از اردبيل به تهران از مكان و كار وي خبر نداشتند و نامبرده گاهي مبلغي وجه نقد براي خانواده اش ارسال مي كرد.
لذا اقدامات براي شناسايي افرادي كه در مدت اقامت مقتول در آن اتاقك نزد وي رفت و آمد داشتنند، آغاز شد. به اين ترتيب معلوم شد سعيد در اواخر عمرش با فردي معروف به حميد رشتي در ارتباط بوده است.
محل اقامت حميد رشتي در مكاني روبه روي پارك ملت شناسايي شد، ولي وقتي پليس جنايي به مخفيگاه وي مراجعه كرد، معلوم شد نامبرده مدتي است آن محل را ترك كرده و متواري است. در اين مرحله پليس دريافت نام واقعي حميد رشتي، حميد-گ بوده و وي 33 ساله است. جست وجوها براي دستگيري مظنون اصلي ارتكاب قتل سعيد ادامه يافت تا اينكه 25 بهمن سال 84 يعني حدود 11 ماه پس از زمان وقوع جنايت كارآگاهان جنايي متهم را دستگير كردند.
به دستور بازپرس هنرمند تحقيقات از حميد در اداره دهم آغاز شد. اين مظنون به افسر پرونده گفت: من هيچ وقت با سعيد هم اتاق نبودم. به خاطر دوستي ام با وي، كارگران و كاركناني كه در محل جنايت كار مي كردند، من را در محل ديده بودند با توجه به آخرين زماني كه نامبرده در محل ارتكاب قتل توسط كارگران مشاهده شده بود، مواجهه حضوري توسط پليس انجام گرفت و بعد از اين مرحله از تحقيق ديگر چاره اي جز بيان حقيقت براي حميد باقي نماند.
تحقيقات تكميلي آغاز شد و اين بار حميد به افسر پرونده گفت: من و مقتول بعد از عزيمت به تهران نتوانستيم مكان مناسبي براي اقامت پيدا كنيم در نهايت اين اتاقك متروكه را براي زندگي انتخاب كرديم و شب ها بعد از پايان كار در آن محل استراحت مي كرديم. سعيد روزها كار مي كرد تا خرج خريد مواد مخدر من و خودش را تأمين كند. چند روز قبل از وقوع جنايت، سعيد ديگر حاضر نبود مواد مخدر مورد نياز مرا خريداري كند و مقابل چشمان من مواد مصرف مي كرد. اين مسأله موجب ناراحتي شديدم شد تا اينكه چهاردهم اسفند ماه سال 83 بين ساعت 3 تا 4 بامداد در حالي كه سعيد در خواب به سر مي برد با ميله گرد آهني كه از قبل براي اجراي نقشه ام تهيه كرده بودم به سويش حمله كردم و ضربه محكمي بر پيشاني او كوبيدم. اين حركت باعث شد سعيد از خواب بيدار شده و با يكديگر گلاويز شويم. بار دوم با گاز پيك نيكي به سر او كوبيدم وقتي احساس كردم بيهوش شده، دست هاي او را با سيم برق بسته و با قطعه ديگري از سيم او را خفه كردم. بعد از ارتكاب جنايت، از محل متواري شده و به شهرستان رشت گريختم. در زمان فرار متوجه شدم دو عدد گاز پيك نيكي كه در اتاق واژگون شده بود منجر به آتش سوزي شده است .
بر پايه اين گزارش قرار بازداشت اين متهم به قتل از سوي بازپرس چهارم دادسراي امور جنايي تهران صادر شده است.

قاتل در دادگاه:
نمي خواستم خواهرم طلاق بگيرد
004407.jpg
گروه حوادث: خواهر و برادري كه متهم به قتل داماد خانواده شان بودند، صبح ديروز مقابل پنج قاضي دادگاه كيفري استان به دفاع از خود پرداختند.
به گزارش همشهري، عصرروز 21فروردين ماه امسال، زن جواني به نام اكرم در حالي كه بسيار وحشت زده بود با مركز فوريت هاي پليس 110 تماس گرفت و با صدايي لرزان از وقوع قتل همسرش توسط افراد ناشناس در منزل مسكوني اش خبر داد. بلافاصله مأموران به همراه بازپرس ويژه قتل در محل حادثه واقع در رباط كريم حضور يافتند.
در بررسي هاي مقدماتي مشخص شد كه جسد متعلق به مرد 40ساله اي به نام مجتبي صاحب يك مغازه پوشاك است. جسد اين مرد در حالي پيدا شد كه با ضربه چاقو به قتل رسيده بود. پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، همسر مجتبي تحت بازجويي قرار گرفت. وي مدعي شد براي سركشي از مدرسه فرزندش به بيرون از خانه رفته و پس از مراجعه متوجه شده كه اوضاع خانه به هم ريخته و همسرش غرق در خون، در اتاق پذيرايي افتاده است.
طي تحقيقات صورت گرفته، گمانه زني متعدد از سوي كارآگاهان ويژه قتل صورت گرفت و مشخص شد كه اكرم و همسرش از مدت ها قبل با يكديگر اختلاف داشته اند. بنابراين اكرم مجدداً تحت بازجويي قرار گرفت و در نهايت پرده از جنايت برداشت و به قتل همسرش به دليل مشكلات بي شمار اعتراف كرد. وي مدعي شد كه برادرش سعيد به همراه فردي افغاني به نام ناصر، نقشه قتل همسرش را طراحي و آن را اجرا كرده اند.
با دستور قضايي متهمان دستگير شدند. اما ناصر از همان ابتداي تحقيقات، منكر هرگونه قتلي شد و بيان داشت: سعيد ماجراي قتل دامادشان را به من گفته بود و قرار بود در ازاي دريافت دستمزد، من او را به قتل برسانم، اما با اين كار موافقت نكردم.
سعيد هم در بازجويي ها به قتل اقرار كرد و گفت كه به تنهايي مرتكب قتل شده و در زمان بازسازي صحنه حادثه به جزئيات ارتكاب جنايت پرداخت. او گفت: روز حادثه پس از خارج شدن خواهرم از خانه از ديوار وارد خانه شدم. مقتول داشت استراحت مي كرد و روي مبل دراز كشيده بود. در ابتدا با چوب دستي ضربه اي به سرش زدم. سپس با يك رشته طناب او را خفه كرده و در نهايت با چاقو يك ضربه به قلبش وارد كردم.
با صدور قرار مجرميت، سعيد به اتهام مباشرت در قتل عمدي و اكرم به اتهام معاونت در قتل عمدي مجتبي بازداشت و روانه زندان شدند. صبح ديروز اين خواهر و برادر در سالن اجتماعات دادگاه كيفري استان با حضور پنج قاضي عالي رتبه عزيزمحمدي، رحيمي، باقري، شهرابي فراهاني و افتخاري محاكمه شدند. دلداري با قرائت كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي رباط كريم براي عاملان اين جنايت خانوادگي درخواست صدور حكم قانوني كرد. سپس اولياي دم به همراه فرزند 15ساله اكرم در جايگاه قرار گرفتند و درخواست قصاص كردند. دقايقي بعد سعيد(20ساله) كه فاقد سابقه كيفري است به اتهام مباشرت در قتل عمدي به دفاع از خود پرداخت و ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت: از يك سال و نيم قبل چندين بار ديده بودم كه مجتبي خواهرم را كتك مي زند. همين باعث كينه شده بود تا اينكه چند روز قبل از حادثه وقتي تلفني با خواهرم صحبت مي كردم متوجه شدم به شدت گريه مي كند. او مي گفت با همسرش دعوايش شده و باز هم او را كتك زده است. همان روز نقشه قتل او را كشيدم، يك روز قبل از حادثه به خانه خواهرم رفتم و داخل يك ليوان دوغ مقداري قرص ديازپام را حل كردم و به او دادم اما اصلاً فرصت قتل پيش نيامد. روز حادثه چون مي دانستم خواهرم بايد به مدرسه فرزندش برود، نزديكي خانه شان كشيك دادم. قبل از آن به مغازه پوشاك مجتبي رفتم و مجدداً داخل آبليمو قرص حل كردم و به او دادم.
وقتي خواهرم از خانه بيرون آمد، سريع به داخل رفتم و او را در حالي كه استراحت مي كرد كشتم. متهم رديف اول ضمن اشاره به اينكه خواهرش از وقوع قتل هيچ اطلاعي نداشته و در اجراي قتل دست نداشته گفت: چندين بار تصميم گرفتم تا طلاق خواهرم را بگيرم اما چون مادرم هم طلاق گرفته بود نمي خواستم اين اتفاق براي خواهرم بيفتد.
سپس اكرم (متهم رديف دوم) ضمن رد اتهام معاونت در قتل عمدي گفت: من فقط با برادرم درددل كرده بودم و نمي خواستم همسرم كشته شود. روز حادثه وقتي به خانه برمي گشتم نزديك كوچه برادرم را از دور ديدم. در مراحل بازجويي برايم خيلي سخت بود كه او را لو دهم.او با اشاره به مشكلات زندگي اش گفت: من از اول ازدواج با همسرم مشكل داشتم. ما 14سال با هم زندگي كرديم. يك روز به او گفتم مرا طلاق بده! او گفت طلاقت مي دهم اما تو را خواهم كشت. آقاي قاضي از دوري بچه هايم مي ترسيدم. به همين خاطر اصرار به طلاق نداشتم.
در پايان جلسه محاكمه قضات دادگاه كيفري استان با اعلام ختم جلسه محاكمه قرار است حكم پرونده را ظرف مدت قانوني صادر كنند.

پالايشگاه تهران طعمه حريق شد
گروه حوادث: آتش سوزي در پالايشگاه تهران در پي نشت نفت خام در واحد تقطير شماره يك و در محل يكي از اتصالات لوله ها به وقوع پيوست.
به گزارش همشهري، در نمابر ارسالي روابط عمومي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي آمده است: اين حادثه تلفات جاني در بر نداشته و آتش سوزي بلافاصله در ساعت 8 صبح مهار و خاموش شد و در حال حاضر عمليات پاكسازي و بازسازي همچنان ادامه دارد.
زارع كهن، مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني نيز با بيان اين كه نيروهاي اين سازمان هم زمان با شروع آتش سوزي به محل پالايشگاه اعزام شدند، گفت: نيروهاي سازمان راس ساعت 5 و 38 دقيقه صبح ديروز در محل آتش سوزي حضور داشتند.
وي، با اشاره به اين كه مخازن نفت پالايشگاه دچار آتش سوزي شده اند، افزود: بخش روغن پالايشگاه آتش گرفته است و ايستگاه هاي 9 ، 63 ، 14 ، 54 ، 12 ، 35 ، 21 و 38 آتش نشاني براي اطفاء اين حريق فعاليت كرده اند و در ساعت 7:30 دقيقه صبح نيز اين آتش سوزي اطفا شده است.
معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران، گفت: با استمداد پالايشگاه تهران از سازمان آتش نشاني، حريق بخش پالايش پالايشگاه تهران اطفا شد.
محمدرضا سميعي، معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران نيز گفت: بلافاصله پس از اطفاي حريق لكه گيري منطقه حادثه ديده شروع شد و تا ساعت 8:30 صبح ادامه داشت.
معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران اعلام كرد: در حال حاضر حريق به طور كامل اطفا شده، اما نيروهاي آتش نشاني براي مقابله با حادثه احتمالي در محل حضور دارند.
وي خاطرنشان كرد: مرجع پاسخگويي در خصوص اطلاعات مربوط به حادثه و حتي خسارات مالي وارده تنها مسوولان پالايشگاه هستند.

مرد همسركش به اعدام محكوم شد
004410.jpg
گروه حوادث: شعبه  71 دادگاه كيفري استان تهران مردي را كه متهم به قتل همسر خود بود به اعدام
(قصاص نفس) محكوم كرد.
به گزارش همشهري، خانعلي 45 ساله، متهم به قتل اين پرونده در روز دادگاه در دفاع از خود گفت كه اتهام قتل همسرش و مورد ضرب و شتم قرار دادن فردي را كه با همسرش ارتباط داشته را قبول دارد و تنها انگيزه  خود را رابطه  نامشروع همسرش با مامور اداره بيمه عنوان كرده و گفته من قصد داشتم بعد از كشتن او خودم را نيز بكشم اما با توجه به شكستن چاقو در بدن او و ممانعت همسايگان نتوانستم كار نيمه تمام را تمام كنم.
پنج قاضي شعبه 71دادگاه كيفري استان تهران پس از بررسي اين پرونده و بيان دفاعيات متهم به قتل در دادگاه و اظهارات اولياي دم مقتول به اتفاق، خانعلي 45 ساله متهم به قتل اين پرونده را به اعدام(قصاص نفس) و پرداخت سهم صغير محكوم كردند و همچنين براساس اين حكم اولياي دم مقتول به پرداخت تفاضل ديه محكوم شدند.

آخرين دفاع دختر رباينده خودرو
گروه حوادث: آخرين دفاعيات از دختري كه علاقه خاصي به رانندگي داشت و با اين انگيزه مرتكب دو فقره سرقت شده بود، در دادسراي امور جنايي تهران انجام گرفت.
به گزارش همشهري، چندي پيش دختر 20 ساله اي با مدرك تحصيلي ديپلم به اتهام ارتكاب دو فقره سرقت خودرو در شهر تهران بازداشت شد. متهم بعد از دستگيري در جريان رسيدگي هاي قضايي در دادسراي امور جنايي تهران ضمن اعتراف به بزه انتسابي خود عنوان كرد تنها دليل ارتكاب اين دو سرقت علاقه خاص وي به رانندگي خودرو بوده است.
رضوانفر نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي تهران ضمن اعلام اين خبر به خبرنگار همشهري گفت: دختر جوان از فرزندان طلاق بوده و پس از متاركه والدينش توسط اقوام نزديك نگهداري مي شد. همين امر سبب شد، كه متأسفانه وي تحت تربيت صحيحي قرار نداشته باشد.
رضوانفر در تشريح مراحل تحقيق بيان داشت: او هر خودرويي را كه سرقت مي كرد بعد از چند روز استفاده در گوشه اي از خيابان رها مي كرد. در آخرين مرحله پليس زماني كه قصد سوار شدن به خودرو پژو مسروقه را داشت، در ابتدا به دليل بدحجابي به او ايست داد و در مراحل بعدي وقتي از دختر مدارك خودرو خواسته شد او نتوانست مدارك را ارائه دهد و بدين ترتيب به كلانتري 109 انتقال يافت. ادامه بررسي ها در نهايت متهم را به دادسراي امور جنايي دفتر بازپرس قندي زاده كشاند.
بر پايه اين گزارش، در پي بازگشت اموال مسروقه به صاحبان اموال، صاحب هر دو اتومبيل سمند و پژو از شكايت صرف نظر كردند و داديار قندي زاده، داديار شعبه پنجم، با اخذ آخرين دفاع از متهمه، حكم مقتضي را صادر خواهد كرد.

دستگيري عامل جنايت شهرك وليعصر
گروه حوادث: عامل جنايت شهرك وليعصر بازداشت و به بزه انتسابي خود اعتراف كرد.
به گزارش همشهري، كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران ،عامل جنايت شهرك وليعصر كه منجر به قتل زن 43 ساله اي به نام خاتمه و جراحت شديد دخترش به نام ثريا شده بود را بازداشت كردند.
اين متهم كه شايان نام دارد بعد از ناكام ماندن در خواستگاري از دختر عمويش به نام ثريا با كينه اي كه از اين موضوع بر دل گرفته بود اواخر هفته گذشته با همراه داشتن يك قبضه چاقو به قصد كشتن ثريا و خاتمه به منزل عمويش مراجعه كرد. بعد از چند دقيقه در حاليكه هر دو زن غرق در خون روي زمين افتاده و در حال جان سپردن بودن محل واقع را ترك كرده و متواري شد.خاتمه بعد از انتقال به بيمارستان نتوانست در برابر مرگ مقاومت كند و جان سپرد. ثريا هم اكنون تحت درمان پزشكي قرار داشته و تلاش ها براي نجات او از مرگ ادامه خواهد يافت.با بازداشت متهم به قتل، 48 ساعت پس از وقوع، تحقيقات در دايره دهم اداره آگاهي ادامه خواهد يافت.

تأييد حكم دو برادر جنايتكار
گروه حوادث: حكم دو برادر كه متهم به قتل يك زوج جوان و رقيب كاري خود بودند از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش همشهري، غلامرضا (36 ساله) متهم است در تاريخ 20 آذر ماه سال 83 سه نفر به نام هاي علي، مهين و صابر را در پي اختلافات مالي بر سر موادمخدر به قتل رسانده است. همچنين در اين پرونده برادر اين فرد به نام عباس (33 ساله) به اتهام معاونت در قتل زوج جوان در بازداشت به سر مي برد.اين حادثه در پي وقوع يك نزاع خونين با اسلحه داخل يك خانه مسكوني در شهريار به وقوع پيوست و جسد صابر نيز پس از دستگيري متهمان به قتل، گودالي كشف شد.برپايه اين گزارش، غلامرضا و عباس پس از محاكمه جنجالي در شعبه 71 دادگاه كيفري استان، به سه بار اعدام و تحمل حبس محكوم شدند، حكم صادره صبح ديروز از سوي ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.

حادثه در جهان
حبس ابد براي قاتل زنان
سايت جنايي: دادگاه عالي ايالتي در امريكا روز گذشته مردي را كه متهم به قتل رساندن سه زن و قطعه قطعه كردن اجساد آنها است در سه مورد اتهام قتل عمد گناهكار تشخيص داد.
جفري كه متهم است اجساد قربانيان خود را پس از قطعه قطعه كردن در سطل آشغال هاي سطح شهر مي انداخته است ، از سوي اعضاي هيئت منصفه به سه حبس ابد متوالي محكوم شد. از سوي ديگر اعضا وي را به ده سال حبس به جرم ديگري نيز محكوم كردند.
به گزارش بازپرس تحقيق پرونده ، دو نفر از قربانيان سابقه عضويت در شبكه هاي قاچاق و روسپي گري را داشته اند. هنگام قرائت راي نهايي، اعضاي خانواده قربانيان به آرامي اشك مي ريختند. متهم زمان قرائت راي سرش راپايين انداخته و زماني كه با راي نهايي خود روبه رو شد تنها به نشانه اعتراض به وكيل مدافع خود نگاهي انداخت.
يكي از قربانيان متهم كه موفق به فرار از دست وي شده است با حضور در جايگاه شهود خطاب به وي گفت : اميدوارم حكم صادره تو را به سزاي همه جنايت هايي كه در حق ديگران مرتكب شدي برساند. جفري بلافاصله پس از دستگيري و در اولين جلسه بازجويي به اتهامات خود اعتراف كرده و تمامي موارد قتل عمد و تلاش براي قتل را پذيرفت.
وي در خصوص نحوه به قتل رساندن قربانيان خود به پليس گفت: من همگي انها را با ترفند خاصي به منزل برده و پس از خفه كردن انها با يك دستمال ؛ بدنشان را با تبر قطعه قطعه مي كردم. پس از آن بقاياي اجساد را در چندين كيسه كوچك جاسازي و در سطل هاي زباله سطح شهر مي انداختم.پليس قطعات اجساد يكي از قربانيان متهم را سه هفته پس از مرگ وي پيدا كرد. يكي ازقربانيا ن فوق كه مادر دو فرزند بود زمان قتل باردار نيز بوده است.
جفري زماني كه پدر قرباني عكس نوه هايش را به وي نشان داد و وي را متهم به نابود كردن خانواده اش كرد سرش را پايين انداخته و به شدت گريست. بنا بر قوانين قضايي اين ايالت متهم مي تواند در سال 2047 ميلادي درخواست تجديد نظر خود را به دادگاه ارائه دهد.

دستگيري سارق بانك
سايت جنايي: پليس ديترويت روز گذشته سارق مسلحي را كه با حمله به يك بانك ده نفر را به مدت چندين ساعت گروگان گرفته بود ، مورد اصابت گلوله قرار داده و بدين ترتيب به گروگان گيري فوق پايان داد. به گزارش شاهدان عيني ، سارق مسلح پس از ورود به بانك ، درخواست پول كرده و سپس با شليك چندين گلوله هوايي ده نفر را گروگان گرفت.
بازپرس تحقيق پرونده در اين خصوص گفت : تيم امنيتي ساختمان بانك را احاطه كرده و سپس يكي از افسران با هدف قرار دادن سارق وي را به ضرب يك گلوله از پاي در آورد.
سارق كه پليس از افشاي نام وي خودداري كرده بود، پس از ورود به بانك ادعا كرده بود كه بمب بزرگي در كيف خود پنهان كرده است و به محض ورود پليس ان را منفجر خواهد كرد. سارق در حال حاضر در بيمارستان بستري بوده و تحقيقات بيشتر در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

خط قرمزهاي پليس در چهارشنبه سوري اعلام شد
گروه حوادث: رييس مركز فوريت هاي پليس 110 كشور، بي  نظمي، اخلال در امنيت عمومي و مشكلات ترافيكي را خط قرمز پليس در مراسم چهارشنبه سوري اعلام كرد.
به گزارش همشهري، سردار اسكندر مومني، رييس مركز فرماندهي نيروي انتظامي گفت: تاكنون 8 ميليون انواع ترقه غيرمجاز و پرخطر در مرزها، توسط نيروي انتظامي كشف شده و نيروي انتظامي مانند سال گذشته تلاش مي كند برخوردها را در ايام چهارشنبه سوري به حداقل برساند.مومني، با اشاره به نزديك شدن به چهارشنبه آخر سال گفت: مانند سال گذشته نيروي انتظامي اقدامات خود را تشديد مي كند و تلاش مي كند برخوردها را به حداقل برساند و تاكنون نيز به دليل انفجار مواد محترقه 5 نوجوان جان خود را از دست دادند.
وي  افزود: در حال حاضر 986 مركز 110 در سراسر كشور وجود دارد كه تعداد اين مراكز نسبت به سال گذشته 7 درصد افزايش يافته است. وي با تاكيد بر افزايش تماس با 110 گفت: از 27 ميليون و 388 تماس تلفني در سال جاري 7 ميليون و 696 هزار تماس تلفني، عملياتي شده است. در همين حال ميزان تماس هاي قابل رسيدگي 16 درصد افزايش يافته و ميزان تماس هاي غيرقابل رسيدگي 26 درصد كاهش يافته است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |