يكشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۵ - Feb 19, 2006
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
۲۶ ميليارد تومان براي درمان معتادان اختصاص مي يابد
004389.jpg
ايسنا: دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس طرح جديدي كه بزودي به اجرا در مي آيد، براي درمان معتادان، ظرف ۲ سال با همكاري وزارت بهداشت و درمان و ديگر سازمان هاي ذيربط ۲۶ ميليارد تومان هزينه خواهد شد.
فداحسين مالكي در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بيان اين كه مواد مخدر به عنوان معضل در جامعه ما مطرح است، گفت: تا زماني كه عزم ملي براي مبارزه با مواد مخدر در كشور وجود نداشته باشد، اين معضل حل نمي شود.
وي افزود: آمارهاي غيررسمي حكايت از وجود ۲ ميليون معتاد در سطح كشور است كه سازمان هاي بين المللي نيز اين امر را دستاويزي براي مخدوش كردن چهره كشور قرار مي دهند.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اين كه طي بررسي هاي انجام شده توسط كميسيون قضايي ستاد مشخص شد حتي يك نفر عامل اصلي قاچاق و توزيع مواد مخدر در زندان هاي كشور وجود ندارد، تصريح كرد: كانون بحران تهيه و توليد مواد مخدر در خارج از كشور و كشور افغانستان است كه در ديدارهاي انجام شده با مسؤولان افغاني، اين امر بارها به آنان تذكر داده شده است.
مالكي با يادآوري گروگانگيري ۹ نفر از سربازان ايراني توسط قاچاقچيان در خارج مرزهاي كشور گفت: پس از بررسي ها و تماس هايي كه با وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان انجام شد، با پادرمياني مسؤولان افغاني اين ۹ نفر آزاد شدند كه اين امر نشان مي دهد اراده قوي در افغانستان براي ريشه كني و مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، چرا كه اين نيروها نيز توسط انگليسي ها و آمريكايي ها به كار گماشته شده اند و آنان نيز به جز ضربه زدن به ايران هيچ هدفي را دنبال نمي كنند.
به گفته وي ۴ نفر از مسؤولان افغانستان زير نظر انگليسي ها، قاچاقچي مواد مخدر هستند.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان كرد: بيگانگان مرتب داشتن انرژي هسته اي را بر سر ما مي كوبند ولي ما به خاطر تعاليم اسلامي جلوي قاچاقچياني كه مي توانند مواد مخدر را به راحتي از مرزهاي ما عبور دهند و در اين كشورها توزيع كنند، ايستاده و ۳ هزار و ۵۰۰ شهيد نيز در اين راه تقديم كرده ايم.
وي در ادامه خواستار بازنگري سياست هاي كلان در زمينه مبارزه با مواد مخدر توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام شد و گفت: بايد از حالت عنكبوتي خارج و به صورت جدي به اين مقوله بپردازيم.
مالكي اظهار داشت: وظيفه اصلي دستگاه هاي فرهنگي كشور است كه با اتخاذ سياست هايي براي پيشگيري گرفتار شدن افراد در دام اعتياد تلاش كنند.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: زماني قاچاقچي جرات نزديك شدن به دادگاه هاي انقلاب را نداشت اما امروز شاهديم در سيستان و بلوچستان قاچاقچيان دادگاه ها را دور مي زنند.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* نادان «خواب مي بيند» ، دانا «خوب مي بيند» !
* «تربيت فقط با تنبيه» مانند فروش بادكنك «به شرط چاقوست» .
* در «عمر كوتاه» چگونه گشايش حساب براي «آرزوهاي بلندمدت» مقدور است؟
* از گذشته ات «سئوال كن» چرا كه در آينده بايد «پاسخگو باشي» .

مسلمانان با استفاده از فضاي مجازي
مي توانند با غربيان مبارزه كنند
گروه اجتماعي: اولين جشنواره وبلاگ نويسي انقلاب با عنوان كاغذهاي شيشه اي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داد. به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم با اشاره به اينكه فضاي مجازي، فضايي فارغ از دغدغه و يك فرصت بسيار مناسب است، گفت: استفاده از فضاي مجازي و بهره گيري از وبلاگ، دغدغه هاي ذهني هر شخصي را بيان مي كند.
صفار هرندي با بيان اين كه فضاي مجازي هويت بخشي توأم با آرامش را به كاربران اهدا مي كند، افزود: بنده به عنوان روزنامه نگار درك مي كنم كه بسيارند افرادي كه دغدغه نوشتن در رسانه هاي مكتوب و شفاهي را همراه با شرم ها و ترس از قضاوت دارند و اين احتياط باعث سركوب شدن آثارشان مي شود.
وي با توصيف اين كه انقلاب اسلامي مبدأيي براي از بين بردن سلسله مراتب افراطي و طبقاتي بود، تصريح كرد: در چنين جامعه اي با بهره گيري از فضاي مجازي، سلسله مراتبي كه در عرصه هاي غيرمجازي، حقيقي و رسانه هاي مألوف وجود دارد از ميان مي رود.
وي با تأكيد بر اينكه كاربر در فضاي مجازي هم خبرنگارو هم سردبير است، يادآور شد: اين موقعيت عدالتي را تأمين و تضمين مي كند تا فاصله ها را از ميان ببرد.
صفار هرندي در ادامه افزود: عدالت يعني اين كه هر كسي در هر جايگاهي فرصت ابراز وجود داشته باشد و فضاي مجازي تنها با اتصال به يك سيستم رايانه اي، اين فرصت را براي هر فردي مهيا مي كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با يادآوري اينكه فضاي وبلاگ نويسي، فضايي است كه نيرنگ و رياكاري ندارد، خطاب به وبلاگ نويسان جوان انقلابي گفت: براي صيانت اهالي وبلاگ و جلوگيري از آسيب هاي احتمالي و تهديدها و براي حفظ ضمير و اخلاص، ضروري است كه از دسيسه ها و رياكاري ها دوري نماييد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نشريات
باموضوع آسيب هاي اجتماعي حمايت مي كند
گروه اجتماعي: نشرياتي كه به موضوع آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد بپردازند از حمايت هاي ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برخوردار مي شوند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، پرويز كرمي، نماينده وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ستاد مبارزه با مواد مخدر و مدير دفتر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي با بيان اين خبر گفت: باتوجه به نقش اساسي مطبوعات در آگاهي بخشي جامعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درصدد است با مشاركت و همراهي نشريات درجهت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و آگاهي بخشي به جامعه به طور گسترده اقدام كند.كرمي از انديشمندان و اساتيد دانشگاه خواست تا با ارائه مقالات، زمينه مشاركت نهادهاي مردمي، هيأت هاي مذهبي و NGOها را در اين عرصه حياتي اجتماعي تقويت كرده و مشوق آنها باشند.همچنين در نشست مشترك دفتر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و معاونت امور مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توافق شد تقاضاي كساني كه خواستار مجوز انتشار نشريه تخصصي در زمينه پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر هستند، خارج از نوبت توسط هيأت نظارت بر مطبوعات بررسي و در جشنواره مطبوعات نيز غرفه و جايزه ويژه اي به اين مطبوعات اختصاص يابد.از اين پس نشرياتي كه به موضوع آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد در قالب ويژه نامه، صفحه يا ستون اختصاصي بپردازند مورد حمايت و تشويق اين وزارتخانه قرار خواهند گرفت. جزئيات و چگونگي تخصيص اين حمايت ها به زودي اعلام مي شود.

شرايط معافيت حق بيمه كارفرما يان اعلام شد
فارس : كليه كارفرمايان كارگاه هاي خصوصي و تعاوني داير موضوع ماده ۴ قانون كار يا كارگاه هاي داراي مجوز از مراجع رسمي كشور، پس از اعلام نياز به ادارات كل كار و امور اجتماعي و نيز پس از كسب تاييديه استخدام نيروي كار جديد، مي توانند از معافيت حق بيمه سهم كارفرما بابت نيروي كار جديد برخوردار شوند.
سازمان تامين اجتماعي با صدور دستورالعملي نحوه اجراي ماده ۱۰۳ قانون برنامه چهارم توسعه را به واحدهاي اجرايي خود ابلاغ كرد كه بر اساس آن ، اين معافيت، منوط به ارايه صورت مزد و حقوق كليه كاركنان كارگاه به شعب تامين اجتماعي در مهلت قانوني مقرر خواهد بود.
بر اين اساس مبناي تعيين تعداد نيروي كار فعال در كارگاه هاي داير و نيروي كار جديد جذب شده، تعداد بيمه شدگان آنها براساس صورت مزد و حقوق ارسالي به سازمان تامين اجتماعي در اسفندماه سال ۱۳۸۳ خواهد بود و درخصوص كارگاه هايي كه از سال ۱۳۸۴ به بعد و طي سال هاي برنامه چهارم داير مي شوند، نيروي كار جديد نسبت به مازاد افراد شاغل به تعداد نفرات مندرج در مجوز فعاليت يا اولين بازرسي بيمه اي از كارگاه، تعيين مي شود.
در اين دستورالعمل تاكيد شده است در صورتيكه نيروي كار جديد جايگزين نيروهاي اخراجي، مستعفي يا ترك كار كرده شود، مشمول استفاده از تخفيف حق بيمه سهم كارفرما نخواهد بود.
همچنين اگر به طريقي محرز شود كه نيروي كار جديد معرفي شده از طريق ادارات كار و امور اجتماعي در واحد مورد نظر فعاليت نداشته يا در زمان استفاده از تخفيف حق بيمه، اشتغال به كار نداشته است، كارگاه براي هميشه از اين تسهيلات محروم مي شود.
كارگاه هاي پيمانكاري مشمول اين تسهيلات نيستند و چنانچه به هر دليل تعداد بيمه شدگان كارگاه نسبت به اسفند ۱۳۸۳ يا آخرين بازرسي سال ۱۳۸۳ كاهش يابد و فرد يا افرادي كه به عنوان نيروي كار جديد معرفي شده اند، از صورت مزد ارسالي كارفرما حذف شوند، كارگاه از شمول معافيت سهم كارفرما بابت نيروي كار جديد به كار گرفته شده، خارج مي شود.
دوام برخورداري كارفرمايان كارگاه هايي كه در طول برنامه سوم نيروي كار جديد جذب كرده و مشمول تسهيلات ماده ۴۹ شده اند، منوط به اعلام نظر سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و تعيين نحوه تامين بار مالي ناشي از آن است.

برگزاري مسابقه هاي قرآن كريم در استان تهران
گروه علمي فرهنگي: اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران، براي ترويج علوم قرآني بين نوجوانان و جوانان، بيست وهشتمين دوره مسابقه هاي حفظ، قرائت، ترتيل و تفسير ويژه خانم ها و آقايان را در كليه شهرستان هاي تابعه اين استان برگزار مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، اين مسابقه ها علاوه بر حوزه هاي شمال، جنوب، غرب و شرق شهر تهران، در حوزه هاي جنوب شرق تهران، كن، شهرستان ري، شميران، كرج، رباط كريم، ساوجبلاغ، اسلامشهر، شهريار، فيروز كوه، پاكدشت، دماوند، ورامين، شهرقدس و لواسان نيز برگزار مي شود و ساكنان اين شهرها براي آگاهي از شرايط مسابقه مي توانند به وبگاه اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران به نشاني زير مراجعه كنند.
www.OGHAF- Tehran.ir

گفته مي شود...
* رئيس جمهور در جمع تيم حفاظت خود گفته است: بايد اجازه دهيم مردم پيش ما بيايند و مشكلات خود را بگويند .مي دانم اين كار براي شما سخت است اما بايد تحمل كنيد.
* پس از آن كه تعدادي از ورزشكاران ايراني جذب باشگاههاي ورزشي كردستان عراق شدند اخيراً نيز تعدادي از تحصيل كردگان كُرد ايراني براي تدريس به دانشگاههاي كردستان عراق دعوت شدند.

استقبال متكي از پيشنهاد البرادعي
ايرنا: منوچهر متكي  وزير امور خارجه  ايران  از پيشنهاد محمد البرادعي  مديركل  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي مبني  بر انجام  غني سازي  توسط ايران  در مقياس  كوچك  استقبال  كرد و آن را «يك  گام  به  پيش» خواند.
وزير امور خارجه  ديروز در حاشيه  هشتمين  نشست  كميسيون  مشترك  همكاريهاي  اقتصادي  ايران  و تونس  در جمع خبرنگاران  گفت : ما از اينكه  دوستانمان  نظر موافقي  به  انجام  غني سازي  در ايران  دارند، استقبال  مي كنيم  و آن را يك  گام  به  پيش  مي دانيم .متكي  افزود: ما همچون  گذشته  براي  ادامه  مذاكرات  و گفت  و گوها آمادگي  داريم .
وي  تصريح  كرد: ما همواره  بيان  كرده ايم  كه  در موضوع  مذاكرات  هسته اي  دو محور اساسي  را مدنظر داريم .يك  محور رفع  نگراني  از بعضي  كشورها با تضمين هاي  لازم  مبني  بر صلح آميز بودن  فعاليتهاي  هسته اي  جمهوري  اسلامي  ايران  و محور ديگر استيفاي  قطعي  حق  قانوني  ملت  ايران  يعني  برخورداري از فناوري  صلح  آميز هسته اي  است .وزير امور خارجه  اظهار داشت : هدف  ما رسيدن  به  فرمول هاي  تفاهم آميز براي  اطمينان  از صلح  آميز بودن  فعاليتهاي  هسته اي  ايران  و نيز برخورداري  ايران  از حق  طبيعي  خود است .متكي  در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  آيا اظهار نظر البرادعي  يك  پيشنهاد است  يا مصوبه  شوراي  حكام ، گفت : به  هر حال  اظهارنظرهايي  انجام  شده  است  و ما اين  اظهارنظر مبني  بر پذيرش  امر غني سازي  در ايران  را يك  گام  به  جلو مي دانيم .
وي  افزود: ما اين  كار را در كشور بر اساس  حق  قانوني  خود و در چارچوب «ان پي  تي» شروع  كرديم ، اما وارد مرحله  توليد سوخت  صنعتي  هنوز نشده ايم .
متكي  در پاسخ  به  سوالي  مبني  بر اينكه  نظرتان  در مورد پيشنهاد خانم  رايس  مبني  بر اختصاص  بودجه  ۷۵ ميليون  دلاري  تحت  عنوان  حمايت  از دمكراسي  در ايران  چيست ، گفت : من  به  خانم  رايس  توصيه  مي كنم  پرونده  پيشينيانش  را مطالعه  كند.

سخنگوي شوراي نگهبان:
احتمال نمي دهم حضور افراد غيرمجتهد
در خبرگان رهبري تصويب شود
ايسنا: سخنگوي شوراي نگهبان، با تأكيد بر اين كه طبق قانون اساسي ورود افراد غيرمجتهد به خبرگان رهبري امكان پذير نيست، احتمال داد كه چنين مسأله اي از سوي خبرگان رهبري تصويب نشود.عباس علي كدخدايي در نشست مطبوعاتي اين هفته خود در پاسخ به سؤالي درباره ورود افراد غيرمجتهد به مجلس خبرگان رهبري، خاطر نشان كرد: بنده در اين خصوص اخبار غيرموثق و شايعاتي شنيده ام كه چندان قابل اعتنا نيست.تا زماني كه مصوبه اي از سوي خبرگان وجود نداشته باشد چنين نظراتي قابل اتباع نيست. مطالبي كه در اين زمينه مطرح شده جنبه خبري دارد.
سخنگوي شوراي نگهبان، با بيان اينكه طبق قانون اساسي ورود افراد غير مجتهد به خبرگان رهبري امكان پذير نيست، تصريح كرد: اگر چنين شرطي برداشته شود منجر به اشتباه تشخيص خبرگان درمورد جامع الشرايط بودن رهبر خواهد شد.
كدخدايي افزود: احتمال تصويب چنين مسأله اي را در خبرگان نمي دهم زيرا خود آقايان مجلس خبرگان به قانون اساسي آگاه هستند و چنين تصميمي مغاير اصل ۵ و ۱۰۷ قانون است.خبرنگاري از سخنگوي شوراي نگهبان درباره راه اندازي شبكه هاي ماهواره اي و اين كه آيا چنين اقدامي مغاير با قانون است يا خير؟ سؤال كرد كه وي پاسخ داد: شوراي نگهبان درباره اين مسأله تفسيري را ارايه داده است و طبق آن فعاليت ماهواره اي بايد با اجازه و مجوز مقامات رسمي باشد.

وزير دادگستري: به زودي لايحه جرم سياسي
به دولت ارايه مي شود
ايسنا: وزير دادگستري با بيان اينكه به زودي لايحه جرم سياسي از طريق قوه قضاييه به دولت ارايه مي شود، گفت: محوريت اين لايحه تعريف و تعيين مصاديق جرم سياسي است.جمال كريمي راد اظهار داشت: به زودي لايحه جرم سياسي از طريق قوه قضاييه به دولت ارايه مي شود. دولت و قوه قضاييه هم براي تنظيم اين لايحه هماهنگي دارند. با توجه به تاكيد بند (و) ماده ۱۳۰ قانون برنامه پنج ساله چهارم بايد اين لايحه را تهيه كنيم.وي با بيان اينكه كارهاي مقدماتي براي تهيه لايحه جرم سياسي در قوه قضاييه انجام شده است، تصريح كرد: نظر مراجع ديگري را در تنظيم اين لايحه خواهيم داشت و به زودي به دولت ارسال خواهد شد.

ارگان فرهنگي مجمع روحانيون مبارز منتشر مي شود
مهر: يك عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز گفت كه اين مجمع به عنوان يكي از احزاب همسو با انديشه هاي ناب امام خميني(ره) و آشنا به آرمان هاي اصيل انقلاب اسلامي، براي تبيين ديدگاه هاي خود يك نشريه فرهنگي منتشر مي كند.
سيدعبدالواحد موسوي لاري افزود: در پي تصويب انتشار يك نشريه فرهنگي توسط كميته فرهنگي مجمع روحانيون مبارز، درخواست آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارايه شده است و بررسي صدور مجوز اين نشريه، در وزارت فرهنگ و ارشاد مراحل پاياني خود را مي گذراند.اين عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز ترتيب انتشار نشريه فرهنگي حزب متبوعش را ماهنامه يا دو هفته نامه ذكر كرد و درخصوص عنوان آن نيز اظهار داشت: هنوز نام اين نشريه مشخص نشده است.موسوي لاري در پاسخ به اين سؤال كه آيا ارگان فرهنگي روحانيون مبارز، عنوان سلام را خواهد داشت، گفت: از آنجا كه نام نشريه بايد مورد تأييد هيأت نظارت بر مطبوعات قرار گيرد، بايد نام مناسبي براي آن انتخاب شود كه در اين زمينه بايد اعضاي مجمع ابراز نظر كنند.

از ابتداي سال آينده
دفاتر معاملات املاك و خودرو ساماندهي مي شوند
ايرنا: معاون  رئيس  قوه قضاييه  و رئيس  سازمان  ثبت  اسناد و املاك  كشور با اعلام  اينكه طرح  ساماندهي  دفاتر معاملاتي  املاك  و خودرو از سال  آينده  عملي  مي شود ازآنهاخواست  تا خود را با اين  طرح  هماهنگ  كنند.
حسينعلي  اميري  گفت: به  دليل اهميت  كار، در غير اين  صورت  با همكاري  وزارت  بازرگاني  پروانه  اين  دفاتر باطل  و از فعاليت  آنها جلوگيري  مي شود.
در اجراي  اين  طرح  ۶۰ هزار دفتر معاملاتي  املاك  و خودرو ساماندهي  و قراردادهاي  مورد استفاده  و نياز آنها در سطح  كشور يكنواخت  و يكسان سازي  مي شود.
معاون  رئيس  قوه  قضاييه ، فرم هاي  مورد استفاده  اين  دفاتر را از آغاز سال جديد باطل  عنوان  كرد و افزود: فرم هاي  لازم  و تمامي قراردادهاي  مورد نيازآنها توسط اين  سازمان  تنظيم  و چاپ  شده  كه  از طريق  وزارت  بازرگاني  دراختيار اتحاديه هاي  مربوطه  گذاشته  شده است .
وي  اضافه  كرد: اختلافات  پيش  آمده  در اين  دفاتر نيز بايستي  در وهله  اول با حضور داور حل  شود.
به  گفته  معاون  رئيس  قوه  قضاييه ، طبق  بررسي هاي  بعمل  آمده  در تهران  حدود يك  سوم  از آژانسهاي  معاملاتي  خودرو و مسكن  فاقد پروانه  هستند كه  اين  نيز مشكلات  خاص  خودش  را دارد.
اميري  يادآور شد: بنا به  دلايل  مطرح  شده  هم  اكنون  پرونده هاي  زيادي  در مراجع  قضايي  و انتظامي وجود دارد كه  يك  طرف  آن همين  آژانس ها هستند.
رئيس سازمان  ثبت  اسناد و املاك  كشور گفت : با كمك  وزارت  بازرگاني  طرح  ساماندهي  اين  دفاتر طي  ۵/ ۱ سال  گذشته  انجام  و در اين  زمينه  دستورالعملي  نيز تهيه شده  كه  پس  از تأييد رئيس  قوه قضاييه  وارد مرحله  اجرايي  شده است .
در اين  راستا اين  دفاتر به  درجه  يك  و دو تقسيم  بندي  شده  كه دفاتر درجه  يك  مي توانند با هر حد و نصابي  معامله انجام  و سندصادر كنند وبراي  دفاتر درجه  پايين تر سقف هاي  ديگري  درنظر گرفته شده است .

دبير انجمن داروسازان ايران:
واردات دارو از كشور دانمارك تحريم نشده است
ايلنا: دبير انجمن داروسازان ايران اعلام كرد: واردات دارو از كشور دانمارك تحريم نشده است.
سيدجمال سعيدواقفي، دبير انجمن داروسازان ايران، گفت: هيچ  گونه واردات دارويي از كشور دانمارك به ايران ممنوع نيست و از اين نظر تحريم صورت نگرفته است.
وي افزود: در تمام تحريم  ها بحث دارو مستثني است؛ زيرا اين كالا بسيار ضروري است و نمي  توان در اين مورد تحريمي اعمال كرد.
به گفته واقفي، در كار تحريم معمولاً كالاهاي غيرضروري مثل شكلات، لبنيات و غيره را تحريم مي  كنند. وي تصريح كرد: در حال حاضر واردات همه نوع دارو از كشور دانمارك بلامانع است و بحث ممنوعيت واردات دارو، مطرح نيست. وي خاطرنشان كرد: در صورتي  كه بحث تحريم دارو از دانمارك هم مطرح شود، قطعاً اقلام دارويي جايگزين انتخاب خواهد شد. دبير انجمن داروسازان ايران، يادآور شد: در صورت بحراني شدن وضعيت، امكان تحريم دارو وجود دارد كه در آن صورت نيز اقدامات جبراني صورت مي  گيرد.

انتشار نشر الكترونيكي آموزش
از راه دور براي دوره راهنمايي تحصيلي
گروه علمي فرهنگي: نشريه آموزش از راه دور ويژه راهنمايي تحصيلي به شيوه الكترونيكي منتشر شد.
نشريه كمك درسي آموزش از راه دور ويژه پايه هاي اول و دوم راهنمايي براي سال تحصيلي ۸۵- ۸۴ است و توسط دفتر آموزش و پرورش راهنمايي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش به شيوه الكترونيكي تهيه و منتشر شده است. عليرضا سعيد آبادي مدير مسئول نشريه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در اين باره مي گويد: دانش آموزان علاقه مند به مطالعات جانبي و كمك درسي مي توانند براي مطالعه محتواهاي دروس پايه هاي اول و دوم راهنمايي تحصيلي به پايگاه اينترنتي مؤسسه به نشاني www.dei.ir
مراجعه كنند.
سعيد آبادي ويژگي هاي ظاهري نشريه الكترونيكي آموزش از راه دور را جذابيت روي جلد، ارتباط آن با محتواي كتاب هاي درسي و كيفيت صفحه آرايي و ويژگي هاي معنايي آن، همخواني با موضوعات درسي، اعتبار علمي، فراهم كردن زمينه براي رشد تفكر، كاربردي بودن در زندگي، ارتباط با توانايي فراگيران و... ذكر مي كند.

سومين نمايشگاه اهداي كتاب به مدارس شهر تهران
سومين نمايشگاه اهداي كتاب به  مدارس شهر تهران با عنوان ياد يار مهربان عصر ديروز با حضور مسئولان فرهنگي و مديران شهري در مصلي بزرگ امام خميني(ره) گشايش يافت.در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش، به همراه شهردار تهران و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي و جمعي از ناشران حضور داشتند.دبير ستاد برگزاري نمايشگاه ياد يار مهربان، تلاش در جهت تجهيز كتابخانه هاي مدارس با هدف گسترش فرهنگ كتابخواني در سطح مدارس را، از اهداف برپايي اين نمايشگاه عنوان كرد.سيد امير مسعود شهرام نيا افزود: در اين نمايشگاه كتابهاي ۵۰۰ ناشر در معرض ديد قرار مي  گيرد و از مديران بيش از ۶۲۰۰ مدرسه شهر تهران دعوت شده نسبت به بازديد از نمايشگاه و انتخاب كتاب براي تجهيز كتابخانه مدارس خود اقدام كنند.وي با بيان اينكه سعي شده نظام موضوع محور در اين نمايشگاه اعمال شود، افزود: در مجموع ۸۴۰۰ عنوان كتاب در سومين نمايشگاه ياد يار مهربان عرضه مي  شود.در نمايشگاه امسال تحويل كتابها همزمان با انتخاب آنها در محل نمايشگاه انجام مي شود.دبير ستاد برگزاري نمايشگاه اظهار داشت: در سومين نمايشگاه ياد يار مهربان بيش  از يك ميليون جلد كتاب به ارزش بيش از ۱۵ميليارد ريال به كتابخانه هاي مدارس شهر تهران افزوده مي  شود.به گزارش مهر، سومين نمايشگاه ياد يار مهربان به  همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، معاونت امورفرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي و مؤسسه نشر شهر برپا شده و تا هشتم اسفند ادامه دارد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |