يكشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۵ - Feb 19, 2006
جام جهاني كشتي آزاد - ساري
پيروزي امتيازي ايران بر روسيه
ايران و كوبا در فينال تماشايي
عكس : مجتبي جانبخش
004386.jpg
004383.jpg
ساري - خبرنگار همشهري - محمدرضا منصوريان: ايران با قاطعيت و قدرت تمام چون يك ميزبان توانمند در اولين روز بر تركيه غلبه كرد. تيم جوان كشتي آزاد تركيه كه يكي از مدعيان نيم قرني اين رشته در جهان است در مقابل كشتي گيران آماده و باانگيزه ايران تسليم شد.
در وزن ۵۵ كيلوگرم داداشي در دو وقت با نتيجه مشابه شش بر صفر حريف خود را شكست داد. مراد گنج كشتي گير تركيه جز قبول شكست و فرار از فنون زيباي داداشي كار ديگري انجام نداد. در وزن ۶۶ كيلوگرم نيز مراد محمدي با ضربه فني ارسين چتين را از پاي درآورد. او نمايشي از فنون مختلف را طي اين مبارزه نشان داد.
در وزن ۶۶ كيلوگرم مسعود مصطفي جوكار كه در يك وزن بالاتر كشتي مي گرفت، شش بر صفر اوگورچارير را برد.
علي اصغر بذري نماينده وزن ۷۴ كيلوگرم ايران هفت بر صفر از حريف خود جلو افتاد و كشتي گير ترك به كشتي ادامه نداد.
در سخت ترين كشتي ايران كه در وزن ۸۴ كيلوگرم انجام مي شد، رضا يزداني با نتيجه شش بر چهار بر گوخان ياواشر پيروز شد. ياواشر قهرمان سابق اروپا و يكي از مطرح ترين كشتي گيران ترك بود.
در وزن ۹۶ كيلوگرم جعفر دليري در اولين ميدان رسمي خود توانست پنج بر صفر ياشين كواج را مغلوب كند. در وزن ۱۲۰ كيلوگرم فردين معصومي قهرمان آسيا نيز شش بر صفر سرمست بولوت را شكست داد تا آرشيو پيروزي هاي ايران در اولين گام كامل شود.
پيروزي امتيازي ايران
مقابل روسيه
تيم كشتي ايران در حاليكه روسها تنها در شش وزن كشتي گير داشتند مغلوب حريف شدنداما در مجموع امتيازات ۱۴ بر ۱۲ به پيروزي رسيدند.
روسها در وزن ۶۶ كيلوگرم بدون كشتي گير بودند و يك پيروزي به حساب ايران گذاشته شد.
در وزن ۵۵ كيلوگرم محمد رضايي حريف روسي خود را طي دو وقت سه بر صفر و يك بر صفر شكست داد.
مراد محمدي بهترين كشتي گير ما در اين ديدار سه بر صفر و چهار بر صفر بر اسلام اوف غلبه كرد و با عدم حضور كشتي گير ۶۶ كيلوگرم روسيه، ايران صاحب سه پيروزي شد. اما با آغاز كشتي هاي وزن ۷۴ كيلوگرم سرنوشت ايران عوض شد و محمدباقر عالي به راحتي مغلوب آلبرت سارتيف روس شد. سعيد ابراهيمي نيز در ۸۴ كيلوگرم سه بر دو در وقت اول و چهار بر صفر در وقت دوم تن به شكست در مقابل كيتيايف داد.
حميد سيفي نيز در ۹۶ كيلوگرم مغلوب گازيوف شد و فردين معصومي نيز در ۱۲۰ كيلوگرم در حاليكه وقت اول را از حريف برده بود و در وقت دوم و سوم مغلوب اين كشتي گيربلندبالاي روس شد تا در مجموع ايران ۴ بر ۳ تن به شكست و در مجموع امتيازات به پيروزي برسد و به اتفاق كوبا به فينال راه پيدا كند.
رافائل مارتينتي:
درصدد راه اندازي ليگ باشگاه هاي جهان هستيم
رئيس فدراسيون جهاني كشتي گفت: كشتي ايران از اعتبار بالايي در سطح جهان برخوردار است.
رافائل مارتينتي كه براي تماشاي رقابت هاي جام جهاني به ايران آمده است، اظهار كرد: پس از مسابقات جهاني و المپيك رقابت هاي جام جهاني معتبرترين مسابقات جهان است. چون ايران در سطح جهان از اعتبار بالايي از كشتي برخوردار است و يكي از تيم هاي قدرتمند جهان است، ميزباني جام جهاني را به اين كشور داديم. همچنين از سفر به ايران خوشحالم. آنها مثل هميشه ميهمان نواز بودند.
مارتينتي در رابطه با تغييرات قوانين كشتي گفت: هدف ما از تغييرات قوانين جذاب تر كردن كشتي است كه به همين خاطر از المپيك آتن تا به حال دچار تحول شده است اما قصد داريم فعلا با همين قوانين به كار خود ادامه دهيم و در چند سال آينده تغييراتي نخواهيم داشت.رئيس فدراسيون جهاني كشتي به ليگ برتر باشگاه هاي ايران اشاره كرد و گفت: درصدد هستيم تا ليگ باشگاه هاي جهان را راه اندازي كنيم. اما متاسفانه اكثر كشورها ليگ معتبري همچون ايران ندارند و فقط در كشور شماست كه ليگ به اين شكل جدي گرفته مي شود. بايد تدابيري انديشيده شود تا كشورها در ليگ كشتي هم سرمايه گذاري كنند.
در حاشيه
* سالن سيد رسول حسيني، چون سالن هاي مدرن كشتي جهان نظر مارتينتي رئيس فدراسيون كشتي جهان را به خود جلب كرده بود. او با خنده هاي متعدد خوشحالي خود را از ميزباني ساروي ها نشان داد.
* بابك تختي هم با كشتي آشتي كرد و با حضور خود گرماي خاصي به سالن داده بود. تماشاگران مازني در هر فاصله اي كه فرصت مي يافتند بابك را تشويق مي كردند.

واليبال  باشگاه هاي  برتر ايران
صنام  مقابل  اتكا شكست خورد
گروه ورزشي :در آخرين  ديدار از هفته  بيست  و چهارم  مسابقات  واليبال  قهرماني باشگاه هاي  برتر ايران ، تيم  اتكاي  قم  مقابل  تيم  صنام  تهران  به  برتري  دست يافت .در اين  ديدار كه  عصر روز شنبه  در سالن  شهداي  هفتم  تير تهران  به  قضاوت علي نژاد و حق دوست  برگزار شد، تيم  اتكاي  قم  در ميان  ناباوري  همگان  مقابل تيم  صنام  با نتيجه  سه  بر يك  به  پيروزي  رسيد.تيم  قعر جدول نشين  اتكا در اين  ديدار گيم هاي  اول ، سوم  و چهارم  را با امتيازهاي  ۲۹ بر ،۲۷ ۲۵ بر ۱۸ و ۲۷ بر ۲۵ از آن خود كرد و گيم  دوم  را با نتيجه  ۲۵ بر ۱۲ به  حريف  واگذار نمود.
تيم  اتكا با كسب  اين  پيروزي  به  رده  دوازدهم  جدول  صعود كرد و تيم  صنام همچنان  در مكان  ششم  باقي  ماند.
دومين تمرين تيم ملي فوتبال با ۲۰ بازيكن برگزار شد
گروه ورزشي: تيم  ملي  فوتبال  ايران  با ۲۰ بازيكن  و تنها با حضور «جواد نكونام» از جمع لژيونرها عصر روز گذشته در محل  كمپ  تيم هاي  ملي  دومين  تمرين  خود را برگزار كرد.
تيم  ملي  فوتبال  كشورمان  زير نظر «برانكو ايوانكوويچ» سرمربي  تيم ، دومين تمرين  خود را در حالي  پشت  سرگذاشت  كه  به  غير از جواد نكونام  لژيونرهاي ديگر را به  همراه  نداشت .در تمرين  ديروز كه  جهت  آمادگي  بازيكنان  در دو مسابقه  ايران  و چين  تايپه  در دور مقدماتي  جام  ملتهاي  آسيا و همچنين  با تيم  ملي  كاستاريكا برگزار مي شود، بازيكنان  ابتدا گرم  كرده  و به  كارهاي  كششي  مشغول  شدند، سپس  به چهار گروه  تقسيم  شدند كه  گروه  دروازه  بانها متشكل  از ابراهيم  ميرزاپور، حسن  رودباريان  و وحيد طالبلو زير نظر داوود بگوويچ  و احمد سجادي  تمرينات خود را انجام  دادند.
سه  گروه  ديگر متشكل  از بازيكنان ، با پوشيدن  كاورهايي  به  رنگ «سورمه اي ، خاكستري  و نارنجي تمرينات  خود را از جمله پاس هاي  كوتاه  و سرعتي ، استارتهاي  سريع ، ضربات  بلند، سانتر از جناحين ، پاسهاي  مثلثي  شكل ، يك و دو كردن ، هد زدن  و ضربات  از پشت  محوطه  جريمه  زير نظر برانكو و حسين فركي  برگزار كردند.در انتهاي  تمرين  بازيكنان  به  دو تيم  تقسيم  شده  و با سه  دروازه  مسابقه اي  انجام  دادند.

ستارگان تكواندو جهان در راه ايران
ايپنا: تيم هاي ملي تكواندو چين، اسپانيا و كره جنوبي با ستارگان خود در هجدهمين دوره مسابقات فجر حضور مي يابند.
اسپانيايي ها كه در واقع با دو تيم ملي الف و ب خود، راهي پيكارهاي فجر مي شوند نفراتي همچون خوان آنتونيو راموس فيناليست وزن اول سال هاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ جهاني، عمر باديا پديده سال هاي اخير اين كشور و قهرمان اروپا، رسوندو النسو كه سه بار نايب قهرمان جهان شده و سابقه بازي و باخت به هادي ساعي را نيز دارد و ربن منتسيوس كاپيتان و قهرمان تيم ملي اسپانيا در عرصه جهاني را در تركيب خود دارد.
در واقع اسپانيا با نفرات اصلي گام در مسابقات فجر تهران مي گذارد.
تيم ملي تكواندو اسپانيا آخرين بار در سال ۷۶ به مقام سوم تورنمنت فجر رسيده و حال پس از گذشت هشت سال بار ديگر با ۱۶ بازيكن، ۵ همراه و يك داور آن هم با ستارگان اصلي خود در مبارزات فوق حضور مي يابد.

ايران از جام جهاني محروم نمي شود
گروه ورزشي _ مسئولين فيفا در اجلاس اخير «كميته فدراسيون هاي ملي عضو فيفا» به محمد دادكان، رئيس فدراسيون فوتبال اعلام كردند كه تيم ملي فوتبال ايران به هيچ وجه از جام جهاني محروم نمي شود. رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان طي مذاكراتي كه با اورس لنسي دبير كل و سپ بلاتر رئيس فيفا انجام داده است، اطمينان حاصل كرده كه هرگونه اظهارنظر مبني بر عدم حضور تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان كه اخيراً از سوي برخي منابع اعلام شده، كاملاً بي پايه و اساس است و از نظر فيفا صحت ندارد.

فوتبال آلمان، بوندس ليگا
بايرن از شكست گريخت
گروه ورزشي- در آغاز رقابتهاي اين هفته بيست و دوم بوندس ليگاي آلمان، هفت ديدار به طور همزمان برگزار شد كه در مهمترين آنها بايرن مونيخ در حالي كه تا لحظات پاياني يك بر صفر از هانوفر عقب بود،توانست با گل ميشائيل بالاك با هانوفر قدرتمند تساوي كند.گفتني است علي كريمي و وحيد هاشميان هر دو در تركيب تيمهايشان حضور داشتند. در ديگر بازي مهم، وردربرمن يك بر صفر بروسيا دورتموند را شكست داد تا بالاتر از هامبورگ در رده دوم قرار بگيرد.
باير لوركوزن سه _ دويسبورگ دو
هرتابرلين يك _ شالكه دو
كايزرسلاترن دو _ آرمينيا بيله فلد صفر
مونشن گلادباخ دو _ كلن صفر
نورنبرگ يك _ ولفسبورگ صفر
بايرن در انديشه ميلان
ايسنا:با وجود بازي دشوار بايرن مونيخ برابر هانوفر در هفته بيست و دوم بوندس ليگا، بايرني ها به ديدار برابر ميلان از مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا مي انديشند.
فليكس ماگات سرمربي بايرن با خيالي آسوده با اين موضوع رو به رو مي شود. او در اين باره به اسپورت بيلد گفت: «اكنون كه ليگ قهرمانان اروپا دوباره به جريان افتاده، بايد تمركز بالايي داشته باشيم و حواسمان پرت نباشد. بايد اين رقابت ها را جدي بگيريم. تلاش مي كنم در اين بازي ها بمانيم و ترتيبي مي دهم تا بازيكنان تلاش خوبي از خود نشان دهند.»بايرن با پيروزي در بازي اين هفته اش در بوندس ليگا مي تواند سه شنبه در اروپا هم از پس ميلان برآيد. ماكاي و ماگات پيروزي برابر هانوفر را سبب بالارفتن اعتماد به نفس تيم براي پيكار با ميلان مي دانند.
لوسيو در بازي برابر هانوفر حضور نخواهد داشت اما برابر ميلان بي ترديد براي مردان باواريا به ميدان خواهد رفت. اين مدافع برزيلي براي ديدار از دوست بيمارش به وطنش بازگشته است.
همكاري فوگتس با تيم ملي آلمان در جام جهاني ۲۰۰۶
ايسنا: جمعه، فدراسيون فوتبال آلمان (DFB) اعلام كرد كه برتي فوگتس با تيم ملي فوتبال اين كشور در جام جهاني ۲۰۰۶ همكاري خواهد كرد.
سرمربي پيشين اسكاتلند براي بر عهده گرفتن سمت مدير فني آلمان نامزد بود؛ اما DFB با رد درخواست فوگتس اعلام كرد به زودي در اين مورد تصميم خواهد گرفت.
تصميم DFB نارضايتي يورگن كلينزمن سرمربي كنوني آلمان را به همراه داشت كه در ۱۹۹۶ با او قهرمان جام ملت هاي اروپا شد.
فوگتس و كلينزمن هنگامي دو دوست نزديك نام گرفتند كه فوگتس در ۲۰۰۴ يعني هنگامي كه آلمان به دنبال جانشين رودي فولر بود، كلينزمن را به DFB پيشنهاد كرد.

كلينزمن تنها به جام جهاني فكر مي كند
004380.jpg
گروه ورزشي _ يورگن كلينزمن اعلام كرد كه در حال حاضر تنها در انديشه جام جهاني است و بيش از گذشته به آن فكر مي كند. همچنين وي افزود كه تنها هدف آلمان قهرماني در جام جهاني است و به هيچ وجه توجهي به رده بندي تيمها و رتبه تيم ملي آلمان ندارد.
مربي جوان تيم ملي فوتبال آلمان اظهار كرده كه قرار گرفتن تيم ملي كشورش در رده دوازدهم براي او اهميتي ندارد و تيم ملي فوتبال يونان را براي مثال ذكر كرده است. اين تيم قبل از شروع يورو ۲۰۰۴ جايي در ميان بيست تيم برتر دنيا نداشته است اما در رقابتهاي يورو ۲۰۰۴ موفق شد با حضور ديگر تيمهاي قدرتمند، جام قهرماني را با توجه به توانايي هاي خود بالاي سر ببرد. كلينزمن اضافه كرد كه علاقه اي به مسائل حاشيه اي فوتبال ندارد و به بازيكنانش توصيه مي كند كه تنها به فوتبال فكر كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |