يكشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۵ - Feb 19, 2006
متقاضيان وام براي ارائه طرح فرا خوانده شدند
اعتبار ۶۰۰ ميليارد توماني براي اجراي
طرحهاي كوچك و زودبازده در خوزستان
004305.jpg
اهواز: دولت براي رسيدن به اهداف اشتغال زايي خوزستان، نزديك به۶۰۰ميليارد تومان در سال  ۸۴ براي طرح هاي كوچك و زود بازده در نظر گرفته است.
رئيس سازمان كار و آموزش فني و حرفه اي استان خوزستان با تاييد اين خبر به ايسنا گفت: بر مبناي سند توسعه اشتغال در استان قرار است نرخ بيكاري استان از  ۱۷ درصد به  ۱۰درصد تا پايان برنامه چهارم توسعه كاهش يابد.
وي گفت: به همين منظور اگر به طور ميانگين سالانه  ۷۰ هزار فرصت شغلي به وجود آوريم به نرخ بيكاري  ۱۰‎/۴ درصد نزديك خواهيم شد.
همچنين در طول برنامه چهارم توسعه به طور ميانگين  ۳۵۰ هزار فرصت شغلي ايجاد مي شود.
«بوستان افروز» خاطرنشان كرد: پيش بيني اعتبارات براي سند توسعه استان از منابع بانكي يا تسهيلات بانكي است كه در هر سال نيز اضافه خواهد شد.
به عنوان نمونه اين رقم براي سال  ،۸۴ ۲۰درصد است كه براي سال هاي آتي به ۵۰ درصد نيز مي رسد و افزايش اعتبارات سبب ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتري مي شود.
رئيس سازمان كار و آموزش فني و حرفه اي استان با بيان اين كه براي ايجاد اشتغال در صورت ارائه طرح  كارگاه هاي زودبازده تا سقف يك ميليارد تومان وام اعطا مي شود يادآور شد: «كارگاه هاي كوچك و زودبازده به كارگاهي گفته مي شود كه تعداد نفرات آن حداكثر ۵۰نفر و مدت ارائه طرحشان كمتر از ۲۴ماه است. هدف ارائه وام به طرح هاي زودبازده تقويت بخش خصوصي است.
وي گفت: افراد متقاضي اين وام مي توانند با ارائه طرح هاي زودبازده خود به دستگاه هاي مربوط و دبيرخانه اشتغال با مشخص بودن مكان و زمان اجرايي طرح هايشان با تأييد كارشناسان سازمان مربوط و بانك از اين وام استفاده كنند.
رئيس سازمان كار و آموزش فني و حرفه اي خوزستان خاطرنشان كرد:«افراد متقاضي اين وام مي توانند حداكثر تا ۱۵درصد از معافيت مالياتي آن استفاده كنند و اين معافيت بر اساس قوانين آيين نامه با توجه به موقعيت مكاني و ساير موارد مشخص مي شود.»
وي با اشاره به اين كه حمايت و تشويق افراد كارآفرين در برنامه كاري سازمان قرار دارد، اظهار كرد: «در راستاي اين هدف شركت هاي مشاوره اي براي آموزش افراد متقاضي واحدهاي زودبازده در نظر گرفته شده است.
بوستان افروز بيان كرد: از شركت ها و نهادهاي جديد براي تشكيل واحدهايي براي راهنمايي متقاضيان دعوت مي كنيم تا با سازمان كار و آموزش فني و حرفه اي همكاري كنند.وي از واگذاري مراكز كاريابي به بخش خصوصي در سال آينده خبر داد و گفت:«در حال حاضر ۱۵مركز دولتي در حال فعاليت است كه با مشاركت مردم اين واحدها به بخش خصوصي واگذار مي شود.»
وي بيان كرد: يكي از برنامه هاي مهم سازمان كار و آموزش فني و حرفه اي پالايش آمار ثبت نام شده افراد متقاضي اشتغال است به گونه اي كه آمار فعلي واقعي نيست و با كمك واحدهايي مانند سازمان بيمه تامين اجتماعي، سازمان بيمه خدمات درماني و ديگر سازمان ها در حال جمع آوري آمار جديد هستيم. كميته اي نيز براي بررسي مشكلات واحدهاي اشتغال زا تشكيل شده است و اين كميته عهده دار رفع مشكلات و تعامل بين كارگر و كارفرما خواهد بود.

هزار هكتار بر مساحت جنگل هاي مازندران اضافه مي شود
004299.jpg
ساري- مدير كل  منابع  طبيعي  منطقه  ساري  گفت : تا پايان  امسال  بيش  از يك  هزارهكتار به  مساحت  جنگل هاي  اين  منطقه  اضافه  خواهد شد.
«رمضانعلي  اصغري» در گفت وگو با ايرنا افزود: براساس  طرح افزايش  جنگل ها ۵۳۰ هكتار در منطقه  آمل ، ۴۵۰ هكتار در ساري  و ۱۰۰ هكتار در بابل  بر مساحت  جنگل ها اضافه  مي شود. سطح  جنگل هاي  منطقه  ساري  حدود ۶۴۰ هزار هكتار است .
به  گفته  اصغري ، براي  غني سازي  جنگل هاي  مخروبه  در سال  جاري  ۴۷۰ هكتار ازجنگل هاي  اين  حوزه  نهال كاري  شده  است .وي  افزود: براي  حفاظت  از نهالهاي  كاشته  شده  در سال جاري  حدود يك  هزار و۳۰۰ هكتار از عرصه هاي  جنگل كاري  شده  تحت  پوشش  پروژه  مراقبت  قرار گرفت .اصغري گفت: امسال  براي  توسعه  و غني سازي  جنگل  و توسعه  فضاي  سبز حدود۱۰ ميليون  اصله  نهال  دراين  منطقه  غرس  مي شود.

شوراي شهر زنجان با استعفاي شهردار موافقت كرد
زنجان: شوراي اسلامي شهر زنجان، با استعفاي مهندس امير رضا يوسفيان، شهردار زنجان موافقت و سرپرست اين شهرداري را تعيين كرد.
مديركل امور اجتماعي و انتخابات استانداري زنجان از پذيرش استعفاي شهردار زنجان، توسط شوراي اسلامي اين شهر خبر داد.در پي اين خبر، خبرنگار ايسنا در تماسي با عليرضا بهرام خاني، رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان، از كم و كيف موضوع جويا شد.
بهرام خاني، ضمن تأييد اين خبر، اظهار داشت: آقاي مهندس يوسفيان(شهردار زنجان) طي نامه اي استعفاي خود را تقديم شوراي شهر نمود و اين موضوع در جلسه شورا طرح و پس از آنكه در تماس تلفني با ايشان مشخص شد به هيچ وجه راضي نيستند در اين مسئوليت بمانند و قصد دارند شهر را ترك كنند، استعفاي ايشان با اكثريت آراء به تصويب رسيد.رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان، افزود:از آنجايي كه بر اساس قانون شوراها، شوراي اسلامي شهر بايستي بلافاصله سرپرستي شهرداري را از ميان كاركنان آن انتخاب مي كرد، مهندس آسماني كه پيش از اين معاونت هاي عمراني و اداري شهرداري را بر عهده داشت، به عنوان سرپرست شهرداري زنجان انتخاب و حكم شان ابلاغ شد.
بهرام خاني، تاكيد كرد: مهندس يوسفيان هيچ دليل روشني براي استعفاي خود مطرح نكرده و تنها به طرح مسائل كلّي اكتفا نموده است.

توسعه حاشيه اترك يكي از اولويت هاي
بخش كشاورزي گلستان
گرگان - معاون برنامه ريزي و اداري مالي استاندار گلستان گفت: توسعه و پيشرفت اين استان در گرو توسعه كشاورزي است و با همين هدف با جديت به دنبال توسعه بخش كشاورزي هستيم.
به گزارش ايسنا، مهندس سيد محمد كريمي در جلسه كارگروه آب كشاورزي و منابع طبيعي استان گلستان افزود: دستاوردهاي استان در بخش كشاورزي از جمله كسب مقام سوم توليد گندم در كشور مبين اين مطلب است كه استان ، استعداد توسعه در ساير محصولات كشاورزي را دارد.
به گفته وي كارگروه آب كشاورزي و منابع طبيعي استان نقش مهمي در پيشرفت و توسعه كشاورزي استان ايفا مي كند و بايد اين جلسات نتايج مطلوبي در توسعه كشاورزي داشته باشد.
در ادامه اين جلسه رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان با ارايه گزارشي از وضعيت كاري و برنامه هاي اجرايي سازمان جهاد كشاورزي گفت: توسعه حاشيه اترك به عنوان يكي از اولويت هاي استان در بخش كشاورزي، زراعت، باغباني و دامپروري است كه به شكل جدي آن را مورد توجه قرار داده ايم.
مهندس الهيار ناظمي با اشاره به مشكلات كشاورزان در شمال غرب گنبد خاطرنشان ساخت: در اين بخش از گنبد حدود ۲۸۰ هزار هكتار از اراضي به دليل مشكل شوري خاك و نبود زهكشي، محصولات خوبي از آن برداشت نمي شود. وي يادآور شد: هم اكنون به دنبال زهكشي در اين منطقه هستيم كه با انجام آن عملكرد توليد در واحد سطح به طور متوسط يك تن افزايش خواهد يافت و در مجموع ۲۸۰ هزار تن افزايش توليد در استان خواهيم داشت.
ناظمي با اشاره به پروژه هاي پيشگيري از سيل و تغيير كاربري اراضي در مناطق سيل زده متذكر شد: براي اجراي اين پروژه ها در فاز كوتاه مدت ۱۲۰ ميليارد ريال و در فاز بلند مدت به يك هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال اعتبار نياز است.
تاكيد بر توسعه حاشيه اترك و تامين آب و نحوه مصرف آن در اين منطقه و توجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در خصوص نحوه تخصيص اعتبارات بخش كشاورزي و پيگيري پرداخت ۱۰۰ ميليارد ريال بدهي به كشاورزان استان در بخش دانه هاي روغني، از جمله مصوباتي بود كه در پايان اين جلسه مورد تاييد اعضا قرار گرفت.

ظرفيت پالايشگاه شيراز دو برابر مي شود
شيراز- اولين همايش دستاوردهاي صنعت نفت در طول انقلاب اسلامي، اسفندماه در شيراز برگزار مي شود.
غلام مهدي حقدل، مسئول شوراي فرهنگي صنعت نفت فارس، در گفت وگو با ايسنا، افزود: صنعت نفت پس از انقلاب اسلامي ۳ مقطع حساس را پشت سرگذاشت؛ يكي در مقطع پيروزي انقلاب كه با بستن شيرهاي نفت نقش مهمي ايفا كرد. ديگري در طول دفاع مقدس كه پشتوانه  ريالي جنگ را تأمين كرد و مقطع سوم در دوران سازندگي بود كه نقش مهمي را در سازندگي كشور پس از جنگ ايفا كرد.
وي با بيان اينكه ۶۶ درصد گاز كشور از منطقه پارس جنوبي توليد مي شود، خاطرنشان ساخت:مديريت اين مسأله در استان فارس است، به همين دليل با برگزاري همايش ياد شده در شيراز مي خواهيم به نقش دستاوردهاي صنعت نفت بپردازيم، ضمن اين كه ظرفيت پالايشگاه شيراز را ۲ برابر مي كنيم.

سرزمين لاله هاي واژگون با تمام زيبايي هايش هنوز معرفي نشده است
سوئيس ايران كجاست؟
004302.jpg
مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري چهارمحال و بختياري، اين استان را سرزمين آب هاي روان و پاك، طبيعت بي آلايش، دشت هاي سبز و وسيع و مراتع سرسبز دانست كه در كنار جاذبه هاي زاگرس و لاله هاي واژگون اين استان را به سرزميني مبدل ساخته كه برخي اين ديار سرسبز و زيبا را سوئيس ايران مي نامند.
اسفنديار حيدري پور در گفت وگو با ايسنا افزود: سرچشمه دو رشته از رودخانه هاي بزرگ ايران، كارون و زاينده رود، در اين استان است كه پيرامون اين دو سرچشمه زيبايي هاي طبيعي زيادي رخ نمايي مي كند و هر انساني را مجذوب مي نمايد.
وي استان چهارمحال و بختياري را داراي بيش از هزار جاذبه تاريخي و طبيعي عنوان كرد و از مهم ترين اين جاذبه ها پل زمانخان، مسجد تامكان، خانه ستوده، خانه آزاده، تالاب چغخوره، چشمه سياسرد، آبشار تونل كوهرنگ، دشت لاله هاي واژگون، چشمه ديمه، پيست اسكي چلگرد، آبشار آتشگاه، چشمه سرد و گردشگاه پيرغار را مي توان برشمرد.
وي ادامه داد:وجود بيش از ۱۶قله با ارتفاع بيش از۳ هزار و ۵۰۰ متر، بيش از يكصد چشمه آب، افزون بر ۲۰رودخانه دائمي ، چندين تالاب و آبگير مهم و ارزشمند، مناطق حفاظت شده و شكارگاه هاي بزرگ، صنايع دستي گوناگون، ده ها قلعه، حمام، عمارت، تپه و تل تاريخي، محوطه  باستاني و پل هاي زيبا و قديمي ، اين استان را به محل منحصر به فردي تبديل نموده و مورد توجه تعداد زيادي از هموطنان و توريست هاي خارجي قرار گرفته است.
حيدري پور با اشاره به اين كه استان چهارمحال و بختياري با همه امكانات گردشگري و جاذبه هاي طبيعي هنوز مورد شناسايي هموطنان و خارجي هاي سفر كرده به ايران واقع نشده، تصريح كرد: قصد داريم در سال ۸۵ تمام قواي خود را براي شناساندن اين استان زيباي كشورمان به تمامي هموطنان و توريست هاي خارجي گذاشته تا گامي در جهت تحقق اهداف سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برداريم.

سرمربي تيم :
تيم فوتبال قندي، به هر كاري دست زد غير از گل زدن!
يزد -سرمربي تيم فوتبال شهيد قندي يزد گفت: به تيم شانزدهم ليگ كه درمقابل تيم قهرمان فصل گذشته اين چنين ظاهر مي شود، افتخار مي كنم.
مجيد جلالي درعين حال پس از تساوي تيمش مقابل فولاد خوزستان، از گل نزدن تيمش گله كرد و گفت: فكر مي كنم قندي براي بردن، همه كاري به غير از گل زدن را انجام داد.
جلالي درخصوص از دست دادن موقعيت هاي گل توسط بازيكنان قندي گفت:گل نزدن يك مشكل تكنيكي است و نمي توان با يكي- دو هفته، همه مشكلات اين تيم را برطرف كرد.وي در مورد بازي حسن بيكي و از دست دادن موقعيت گل گفت: بازيكن خوب كسي است كه اول بازي و حريف را كنترل كند، سپس گل بزند و در بخشي از كارش كه كنترل حريف است، خوب عمل كند.سرمربي تيم شهيد قندي يزد محروميت و مصدوميت بازيكنانش را در اين بازي يادآورشد و گفت: بهشاد ياورزاده و عليرضا بيك  زاويه را در اين بازي در اختيار نداشتيم و مسعود ملكي را نيز به دلايل نامعلومي در تركيب نداشتيم و از كميته انضباطي فدراسيون اين گله را دارم و هيچ وقت نمي توانند بگويند ما نسبت به همه تيم ها بي طرف هستيم،چرا كه وقتي بازيكني از تيم هاي بزرگ محروم مي شود، هفته بعد وي را مورد بخشش قرار مي دهند، ولي تيم شهيد قندي را كه زور ندارد و ارتباطات نيز نمي تواند برقرار كند را نمي بخشند.جلالي در پايان خاطرنشان كرد: از آنجايي كه تيم قندي روند رو به پيشرفتي دارد و سرعت اين رشد نيز قابل قبول است، كاملاً به آينده و حفظ تيم در ليگ برتر اميدوارم.

آنفلوآنزاي پرندگان اردوي تيم ملي
قايقراني كشور را تعطيل كرد
بندرانزلي- خبرنگار همشهري: در پي جلوگيري از تردد قايق هاي موتوري و پارويي در تالاب بندرانزلي از سوي سازمان حفاظت محيط زيست گيلان به خاطر شيوع آنفلوآنزاي پرندگان، اردوي تيم ملي قايقراني كشور كه در دوره سني بزرگسالان و جوانان در تالاب بين المللي بندرانزلي مستقر شده بود، با صلاحديد فدراسيون قايقراني جمهوري اسلامي ايران بعد از سه روز فعاليت تعطيل شد. اين اردو با شركت ۴۹ قايقران زن و مرد قرار بود به مدت دو هفته ادامه يابد و به تمرينات ويژه آمادگي جسماني بپردازد كه ادامه تمرين ها در درياچه ورزشگاه آزادي تهران دنبال خواهد شد.

اولين  دوره  رقابت هاي   كونگ فو
بانوان  استان  سمنان  برگزار شد
سمنان- اولين  دوره  رقابت هاي   كونگ  فو بانوان  استان  سمنان  روز جمعه  در سالن  ورزشي  حجاب  سمنان  برگزار شد.
در اين  رقابت ها۳۰ ورزشكار از شهرهاي  مختلف    استان  شركت  داشتند.
در پايان  اين  پيكارها، آمنه  گل عبد، صديقه  آقايان ، سميه  آقايان ، سيده  زينب  مطهري ، پريچهره  صادقي ، مريم  جورابلو، مينا خمسه ، اعظم  ذوالفقاري  و زهرا مسعودي فر عنوان  نخست  وزن هاي منهاي  ۴۵ تا به اضافه  ۸۵كيلوگرم  را به  خود اختصاص  دادند.
نفرات  برتر   به  رقابت هاي   قهرماني  كونگ  فو بانوان  كشور كه  نيمه  دوم  اسفندماه  در تهران  برگزار مي شود، اعزام  خواهند شد.

تازه هاي ورزش از شهرستانها
مازندران، ميزبان جام جهاني كشتي
ساري - برگزاري پيكارهاي جهاني كشتي در ساري كه از ديروز آغاز شده فرصت مناسبي است تا بتوانيم فرهنگ و هويت بالاي مردم مازندران را به منصه ظهور برسانيم و به جهانيان ثابت كنيم كه فرهنگ غني و ماندگار در اين منطقه از كشورمان برقرار است.
سيد رمضان شجاعي كياسري، مدير كل صدا و سيماي مركز مازندران، با بيان اين مطلب اظهار كرد: برگزاري جام جهاني كشتي در شهر ساري اتفاق خوشايندي براي استان است و به گونه اي شايسته، تحت  پوشش شبكه هاي خبري قرار مي گيرد. از آنجا كه استان مازندران قابليت برگزاري رقابت هاي بزرگ تر ورزشي را نيز داراست، اميدوارم بتوانيم به خوبي در امر پوشش اين پيكارها توفيق حاصل كنيم.
وي افزود: اين براي نخستين بار است كه استان مازندران و يكي از شبكه هاي استاني كشور چنين رويداد مهمي را منعكس مي كند و از اين رو همه روزه علاوه بر پخش مستقيم كشتي ها چندين ساعت برنامه تحليل را با دعوت از كارشناسان خبره كشتي تدارك ديده ايم و حتي مستند تلويزيوني و كليپ ها و تيزرهاي زيبايي را نيز در اين خصوص آماده كرده ايم تا اطلاع رساني جامعي را از اين رقابت ها به عمل آوريم، ضمن اين كه جريان كامل بازي ها را نيز از طريق صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و صدا و سيماي طبرستان به اطلاع علاقه مندان مي رسانيم.
شجاعي در پايان خاطر نشان ساخت: در حال حاضر دو واحد سيار در سالن سيد رسول حسيني ساري مستقر شده اند و با دو دوربين در هر تشك تمامي  زواياي بازي ها را زير نظر داريم و شبكه سوم سيما و شبكه جام جم نيز از طريق آنتن سيماي مركز طبرستان اين مسابقات را پوشش مي دهند و به هر ترتيب بايد از اين فرصت به نحو مطلوبي استفاده كنيم تا بتوانيم به ارائه توانمندي هاي فرهنگي، اجتماعي و گردشگري استان مازندران بپردازيم.

گشايش نخستين نمايشگاه بازرگاني و صنعتي در كيش
كيش- نخستين  نمايشگاه  بين  المللي  بازرگاني  و صنعتي  در كيش  گشايش  يافت .
به گزارش  واحد مركزي  خبر، اين نمايشگاه  با حضور ۶۱شركت  ايراني  و ۴۷شركت  خارجي  و با هدف  معرفي  فناوري  و توانمنديهاي  واحدهاي  توليدي ، خدماتي و بازرگاني  داخلي  و آشنايي  با محصولات  و فناوري  شركتهاي  خارجي  برپا شده است .
در اين  نمايشگاه  شركت  هايي  از كشورهاي  اتريش  ،آلمان  ، سوئيس، سنگاپور، تايوان ، تركيه ، فرانسه ، هلند، بنگلادش ، چين ، افغانستان ، برزيل ، ايتاليا و امارات ، محصولات  و خدمات  خود را در بخش هاي  ماشين آلات  صنعتي ، موادكاني  و معدني ، فولاد، آلومينيوم ، عمران  و راه  سازي ، قطعات  خودرو، تجهيزات ساختماني  ، دستگاه  تصفيه  و آب شيرين  كن ، محصولات  بهداشتي  آرايش ، غذايي ، مصنوعات  پلاستيكي ، لوستر و چراغهاي  روشنايي  عرضه  كردند.
اين  نمايشگاه  در محل دايمي  نمايشگاههاي  كيش  برگزار شده  است.

خياباني شلوغ، تاكسي هاي خلوت
آخرين روزهاي سال است. لازم نيست چندان به مغز فشار بياوري تا بفهمي كه اين جنب وجوش جاري در شريان و معابر، نشانه جايگزيني خوني تازه است.
شيراز در همسايگي يگانه اش با تاريخ، البته كه رايحه نوروز را دروني تر جذب مي كند. اين مقدمه را مي خواهم به چشم اندازي واقعي يعني شلوغي و ترافيك بي دليل خياباني در شيراز وصل كنم كه عين حقيقت است. اين نگاه بهانه گير، روي خياباني در شيراز، زوم كرده است كه نبض شلوغي در آن بيشتر مي زند، خيابان قصردشت كه در موازات خيابان زند نقطه ثقل عبور و مرور و ترافيك اين شهر است. اما شايد كمتر كسي در طول سال به اين پديده توجه كرده باشد كه حجم عبور تاكسي هاي رسمي و سبزرنگ در خيابان قصردشت به اندازه اي است كه گاه از هر ده ماشيني كه قطاروار از پس هم مي گذرند، هشت تاي آنها تاكسي است. اما با وجود آن همه مسافر، تاكسي ها غالباً با دو سه سرنشين به راه خود ادامه مي دهند.
يك بعد قضيه از نظر من آن است كه بيشتر كساني كه مسير منازلشان از اين خيابان طويل مي گذرد، خود ماشين شخصي دارند. از نگاهي ديگر اين مسير سرراست با چشم انداز مسافران با مكنت، رانندگان تاكسي ها را به اغواي درآمدي راحت تر و بيشتر فريب مي دهد كه همين ديدگاه، تعادل ميزان عرضه و تقاضا را به هم زده و برخي ترجيح مي دهند تاكسي هاي خلوت تر را انتخاب كنند و به ناگزير هم تاكسي با حداقل گنجايش، خود را به پايان مسير برساند.از طرفي ديگر آنها كه خودروي شخصي ندارند، كرايه هاي گران تاكسي ها را به شلوغي پرازدحام اتوبوس هاي عمومي وامي گذارند، چرا كه اغلب آنان انتهاي خيابان قصردشت را براي رسيدن به شهرك هاي پرجمعيت اطراف شيراز با خودروهاي عمومي ديگر طي مي كنند.البته اين مناظر را در تمام طول سال نيز با كمي تغيير در خيابان قصردشت شيراز مي توان ديد و براي آن تفسير يافت، خياباني با درخت هاي بلند و قطار تاكسي هاي سبز با نمايشي هميشگي كه هيچ كس نمي تواند اين مشكل كوچك حمل و نقل عمومي را حل كند!
شيراز - حسين مالكي

فرماندار جديد قزوين معرفي شد
قزوين _ فرماندار جديد قزوين در مرسمي با حضور استاندار، به مسئولان شهري معرفي شد.
در اين جلسه، استاندار قزوين با قدرداني از آقاي شرفي فرماندار سابق، سعيد ميربها را با حكم وزير كشور به عنوان فرماندار جديد شهرستان قزوين معرفي كرد.

خاكسپاري امام جمعه موقت ملاير
همدان _ پيكر حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد ميرشاهولد امام جمعه موقت ملاير روز پنج شنبه بر روي دستان مردم مؤمن اين شهر تشييع شد.
به گزارش واحد مركزي خبر پيكر مطهر اين عالم رباني پس از تشييع، در جوار آرامگاه امامزاده عبدالله اين شهر به خاك سپرده شد.

توليد ده ها نوع صنايع دستي در كرمانشاه
كرمانشاه _ ده ها نوع صنايع دستي در استان كرمانشاه توليد مي شود كه انواع فرش شامل گليم، گبه، جاجيم، موج و چيق بافي و سازهاي سنتي از جمله صنايع دستي كرمانشاه است كه ۲۰ رشته آن در كارگاه هاي مختلف استان آموزش داده مي شود.
گليم هرسين با بيش از سه هزار سال قدمت به عنوان معروفترين گليم كشور و جهان شناخته شده است.
ساخت ابزار فلزي در شهرستان دالاهو، موج و انواع رختخواب پيچ در گيلانغرب، لباسهاي محلي پاوه و اورامانات و تذهيب و مينياتور در كنگاور از ديگر صنايع دستي استان كرمانشاه است.

افتتاح مخزن ذخيره آب باغ خان يزد
يزد _ وزير نيرو در سفر به يزد، مخزن ذخيره آب باغ خان به حجم ۲۰ هزار متر مكعب را افتتاح كرد.
براي تكميل و راه اندازي مخزن طي دو سال گذشته ۶۵۰ ميليون تومان سرمايه گذاري شده و با بهره برداري از آن ۱۱۰ هزار نفر در ۲هزار و ۵۰۰ هكتار مساحت تحت پوشش قرار مي گيرند. هدف از اجراي اين پروژه، تأمين فشار و ذخيره سازي آن براي مناطق مرتفع شهر يزد و حاشيه كنار گذر است.

احداث كارخانه توليد اسيد در كرمانشاه
كرمانشاه _ نخستين كارخانه توليد اسيد سيتريك در كرمانشاه در حال ساخت است و در آينده نزديك به بهره برداري مي رسد.
به گزارش واحد مركزي خبر، معاون برنامه ريزي و توسعه سازمان صنايع و معادن استان كرمانشاه با اعلام اين خبر گفت: اين كارخانه به علت استفاده از روش بيوتكنولوژي در خاورميانه نمونه است و با سرمايه گذاري ۳۴۰ ميليارد ريال، زمينه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم مي كند.
كيومرث فروتني ظرفيت توليد اين واحد صنعتي را ۱۴ هزار تن اسيدسيتريك در سال اعلام كرد و افزود:ماده اوليه آن چغندر است كه از كارخانه هاي استان تأمين مي شود. اسيد سيتريك ماده نگهدارنده اي است كه در صنايع غذايي و توليد نوشابه هاي گازدار كاربرد دارد.

معرفي رئيس جديد سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان
خرم آباد _ رئيس جديد سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان منصوب شد.
به گزارش واحد مركزي خبر در مراسمي بدين مناسبت، سيدنظام الدين سجادي معاون وزير جهاد كشاورزي در امور دام، رضا فتوحي را به عنوان رئيس جديد سازمان جهاد كشاورزي لرستان معرفي كرد و از زحمات آقاي علي محمد بيرانوند، رئيس پيشين اين سازمان قدرداني كرد.

تأكيد استاندار مازندران به تجهيز بندر نوشهر
نوشهر- استاندار مازندران  گفت : با توجه  به  گردشگرپذير بودن  منطقه  و استقرار اداره كل  كمرگات  استان  در نوشهر، احداث  منطقه  ويژه  اقتصادي  در بندر نوشهرتوجيه  اقتصادي  دارد.
«ابوطالب  شفقت» در جريان  بازديد از بندر نوشهر افزود: مسئولان  امر براي  تحقق  اين  مهم  بايد مقدمات  كار را فراهم  كنند و مكاتبات لازم  را انجام  دهند.
وي  اظهار داشت : برخي  از مسائل  مهم  منطقه  تا زمان  سفر رئيس  جمهوري  به اين  استان  بايد شناسايي  و در آن زمان  مطرح  شود.وي  اضافه  كرد: با توجه  به  جايگاه  تجاري  درياي  خزر، ضرورت  آينده نگري  ونزديكي  به  پايتخت ، بندر نوشهر بايد تجهيز و توسعه  يابد.به  گفته  شفقت  با احداث  منطقه  ويژه  تجاري  در بندر نوشهر زمينه  اشتغالزايي  براي  افراد زيادي  فراهم  مي شود.
وي  بر لزوم  اطلاع  رساني  و فراهم  كردن  بستر مناسب  براي  سرمايه گذاري  بخش خصوصي  در امر صنايع  تبديلي  در غرب  مازندران  تأكيد كرد.

تسهيلات تازه براي پرورش دهندگان ماهي در ايلام
ايلام - مدير شيلات  استان  ايلام  از تخصيص ۵ميليارد ريال  تسهيلات تازه  به  پرورش دهندگان  ۳۵ مزرعه  ماهي  در اين  استان  خبر داد.
«علي نقي  صفري» افزود: اين ميزان  تسهيلات  براي  تامين  نهاده هاي  مورد نياز و احداث  مزارع  پرورش  ماهي سردآبي  و گرم آبي  تا پايان  سال  جاري  پرداخت  مي شود.
وي  با اشاره  به  اينكه  تسهيلات  بانكي  براي  توليدكنندگان  ماهي  در تمام شهرستان هاي  استان  ايلام  پرداخت  مي شود، گفت : پيش بيني  مي شود تا پايان  سال  جاري  بيش  از ۱۰ ميليارد ريال  تسهيلات  به  متقاضيان  پرداخت  شود.

فرودگاه ياسوج، نه ايلام
ديروز تيتر خبر مربوط به فرودگاه ياسوج در اين صفحه، به اشتباه فرودگاه ايلام درج شده بود كه صميمانه  پوزش مي طلبيم، هر چند كه خبردار شديم وضع پروازهاي فرودگاه ايلام نيز چندان منظم نيست و امروز و فرداست كه صداي اعتراض ايلامي ها هم بلند شود.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |