سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۷ - Feb 21, 2006
فقط ارزش سهام ۲۴ شركت بالا رفت
كارنامه بورس تهران در بهمن ماه
004737.jpg
گروه بورس: تازه ترين يافته هاي آماري نشان مي دهد: در بهمن ماه ۸۴ فقط سهامداران ۲۴ شركت با دست پر از تالارهاي مبادلات بورس اوراق بهادار به خانه هايشان رفته اند.
به گزارش همشهري، در طول يك ماه گذشته به جز ۲۴ شركت كه قيمت سهامشان افزايش يافته و حدود۲۰ شركت كه با ثبات قيمت روبه رو بوده اند، سهامداران ساير شركت هاي فعال در بازار سهام افت ارزش دارايي هايشان را تجربه كرده اند. در اين ميان سهامداران دو شركت داده پردازي ايران و كابل باختر با كسب ۳۲درصد سود از محل رشد قيمت سهام خود خندان ترين افراد حاضر در تالار شيشه اي بورس تهران بودند. در يك ماه گذشته يك هزار و ۳۰۰نفر در مجموع ۱۰ميليون سهم داده پردازي ايران را با پرداخت ۲۸ميليارد ريال به سبد دارايي هايشان افزودند. تعداد خريداران سهام كابل باختر هم در اين مدت به ۷۲نفر رسيد. اين تعداد براي خريد ۱۵۰هزار سهم شركت ياد شده ۸۶۲ميليون ريال پرداختند. قيمت سهام كابل باختر در بهمن ماه ۱۵۰تومان افزايش يافت.
معادن بافق سومين سهم سودآور بورس در بهمن ماه به حساب مي آيد. ارزش هر سهم اين شركت در يك ماه گذشته ۱۷درصد بالا رفت. سهامداران ليفت تراك سهند هم شاهد رشد ۱۵درصدي قيمت سهام خود بودند. قيمت سهام انرژي آذرآب و شيميايي سينا نيز ۱۰درصد افزايش يافت.
اين گزارش حاكي است: كالسيمين در بهمن ماه پرطرفدارترين سهام بورس تهران بوده، در اين مدت ۲۵۰۰نفر در صف خريد سهام اين شركت ايستادند. ارزش كل نقدينگي سرازير شده به سوي سهام كالسيمين در اين دوره به مرز ۱۲۵ميليارد ريال رسيد. خودروسازان بورس رتبه هاي بعدي را در جدول تقاضاي بورس به خود اختصاص دادند. در اين مدت ۲۳۰۰نفر سهام ايران خودرو را خريدند و ۱۷۰۰نفر در صف خريد سهام سايپا ايستادند.
مجموع كل نقدينگي پرداخت شده براي خريد دو شركت خوروساز بورس تهران در يك ماه گذشته از ۷۰۰ ميليارد ريال فراتر رفت.
سپس از اين سه شركت، باما، ليزينگ ايران، آزمايش و داده پردازي رتبه هاي چهارم تا هفتم جدول تقاضا را به خود اختصاص دادند. تعداد خريداران سهام اين شركت در طول بهمن ماه از يكهزار و ۲۰۰نفر فراتر مي رفت. در اين روز، بيش از همه سهام شركت سايپا مورد مبادله قرار گرفت به طوري كه ۱۵۰ ميليون سهم سايپا در بهمن ماه دست به دست شد. ايران خودرو نيز با ۵۰ ميليون سهم جايگاه دوم را به خود اختصاص داد و بازارگرداني غدير، سهام اين شركت را در رتبه سوم نشاند. در بهمن ماه امسال در مجموع ۶۰۰ ميليون سهم از سهم ۲۰۰ شركت پذيرفته شده در بورس تهران در مجموع به ارزش ۲هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال داد و ستد شد. تعداد كل خريداران سهام اين دوره به ۴۲ هزار نفر رسيد.

دلايل دبير كل براي كاهش دامنه نوسان قيمت سهام
004665.jpg
ايسنا: محدود كردن دامنه نوسان اطميناني در بازار ايجاد كرده كه سهامداران خيلي نگران كاهش قيمت سهامشان نباشند.
دكتر علي صالح آبادي، دبيركل بورس اوراق بهادار درباره محدودكردن دامنه نوسان و اثرهاي آن در چند روز گذشته بر شاخص هاي بورس توضيح داد: در مجموع اين كار اثر مثبتي در بازار داشته است البته روش هاي ديگري نيز مي توان براي بازار طراحي كرد و تعداد روش ها زياد است اما بايد ديد كه نحوه اجرايي شدن آن چگونه است. صالح آبادي به قانون بازار اوراق بهادار و اينكه ابزار كنترلي به صورت جزئي در قانون نيامده اشاره كرد و گفت: در قانون براي كنترل شاخص مطلبي نيامده است، زيرا تنها كليات مطرح شده و جزئيات بايد در قالب آيين نامه بيايد. او تأكيد كرد: بايد پذيرفت زماني كه دامنه نوسان ۵درصد بود عده اي نگران بودند كه اين روند ادامه داشته باشد و به فروش سهام ترغيب مي شدند، اما اين روش اطميناني در بازار ايجاد كرد كه سهامداران خيلي نگران ارزش سبد دارايي هايشان نباشند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا صف فروش با استفاده از اين روش كاهش مي يابد؟ گفت: ما صف فروش نداريم، سهام هايي كه بازارگرداني مي شود تعدادي از آنها هنوز براي آنها درصدي صف وجود دارد، اما در عموم بازار صف فروش نداريم.
دبيركل بورس ادامه داد: تمامي تلاش هاي نهاد نظارتي در اين راستا متمركز است كه روند تغييرات چه در زمان صعود و چه در زمان نزول متناسب با شرايط موجود باشد و رفتارهاي افراطي تا حد امكان كنترل شود. بنابراين چنانچه در برخي مقاطع، فرآيند تصميم گيري سرمايه گذاران به ميزان قابل ملاحظه اي خارج از روال عادي و به طور افراطي تابع احساسات باشد، اعمال درجات مختلف محدوديت  به طور موقت و تنها به منظور ايجاد فرصتي بيشتر براي ارزيابي شرايط مي تواند به عنوان يك راهكار موقتي لحاظ شود.
صالح آبادي كاهش شاخص در روزهاي اخير را بر اثر جو رواني بازار دانست و افزود: اما در حال حاضر بازار و جو عمومي آن مثبت است و ما روند صعودي آن را مشاهده مي كنيم. همواره انتظار بر اين است كه اثرات ناشي از رويدادهاي محيط اقتصاد به شيوه اي مناسب و اصولي ارزيابي و رفتاري متناسب با آن نه افراطي و نه تفريطي انجام شود.

براي جلوگيري از دستكاري مصنوعي
نحوه محاسبه شاخص بورس تغيير مي كند
004671.jpg
فارس: سخنگوي بورس اوراق بهادار گفت: مطالعات اصلاح شاخص بورس اوراق بهادار در حال انجام است.
حيدر مستخدمين حسيني اظهار داشت: معتقدم بورس نبايد وارد مقوله هايي چون تغيير شاخص شود.
تصميم  اخير براي محدود كردن دامنه نوسان قيمت را دبير كل بورس اوراق بهادار اتخاذ كرد، هيأت مديره اختياراتي را به دبير كل بورس داده، تا بنا به شرايطي كه بر بورس حاكم است تا مثبت و منفي ۵ درصد بتواند اين اختيارات را اعمال كند و او نيز اقدام به محدود كردن دامنه نوسان قيمت كرد.
مستخدمين حسيني در عين حال تأكيد كرد: بورس بايد از بحث هاي مربوط به دستكاري شاخص به دور باشد بر اين اساس تجديد نظر درباره مباحث مربوط به شاخص در بورس اوراق بهادار ضروري است و در حال حاضر بحث هاي مطالعاتي جدي توسط كارشناسان بازار سرمايه درباره شاخص در دست انجام است.
وي توضيح داد: سهام شناور در دست مردم در حال حاضر بسيار كم است و شاخص هاي موجود نمي تواند تبيين كننده كل حركت بورس به حساب آيد. مثلاً مشاهده مي شود فقط ۵ درصد يك سهام در اختيار مردم است و بقيه سهام در دست شركتهاست. اينكه، ۵ درصد سهام شركتي در بازار مورد معامله قرار گيرد و بتواند بر روي شاخص اثرگذار باشد، محل تأمل است.
مستخدمين حسيني افزود: شاخصي كه اكنون بورس ارائه مي دهد نشان دهنده كل حجم عمليات و فعاليت بورس نيست، آيا وقتي تنها ۵ درصد سهام يك شركت در اختيار مردم است. مي توان تغييرات اين سهم در شاخص را صد درصد لحاظ كرد؟
وي با بيان اينكه اين اتفاق در حال حاضر مي افتد، افزود: اثر نوسان سهامي كه ده درصد آن در اختيار مردم است بر روي شاخص صد در صد لحاظ مي شود و اينها مواردي است كه در دست مطالعه است تا در تشكيلات جديد اصلاح شود. يك راهكار اين است كه بورس شاخص سهام شناور در دست مردم را محاسبه كند. اميدواريم اين اقدام همزمان با عملياتي شدن قانون جديد بازار سرمايه اجرايي شود.

ادامه صف هاي خريد در بورس تهران
گروه بورس: فعالان بازار سهام در جريان مبادلات روز گذشته بورس تهران به خريد سهام بيشتر اشتياق نشان دادند.
به گزارش همشهري در اين روز سهامداران براي خريد سهام تراكتورسازي ايران، گاز لوله، ملي سرب و روي، سموم علف كش، تايدواتر و ليزينگ ايران صف كشيدند.
بنابراين گزارش ۲۷۱ نفر ديروز در مراجعه به كارگزاري ها براي ۴/۲ ميليون سهم تراكتورسازي ايران به ارزش ۲/۸ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. ۳۱۸ نفر نيز براي خريد ۷/۲ ميليون سهم گاز لوله به ارزش ۸ ميليارد ريال برگه دستور خريد پركردند.
در اين روز كاري ۱۳۸ تقاضاي خريد مربوط به يك ميليون سهم ملي سرب و روي به ارزش ۵/۴ ميليارد ريال و ۱۰۳ دستور خريد مربوط به ۴۱۵ هزار سهم سموم علف كش به ارزش ۶/۳ ميليارد ريال روي ميزكارگزاري ها قرار گرفت.
در سوي ديگر بازار ديروز ۴۴۰ نفر براي فروش ۵/۳ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۷/۱۴ ميليارد ريال و ۴۶۴ نفر براي فروش ۹/۱ ميليون سهم ايران خودرو به ارزش ۵/۵ ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند.
در اين روز پس از دو شركت ياد شده بيشترين دستور فروش ها براي سهام كالسيمين، لوله و تجهيزات سديد و پتروشيمي اراك صادر شد.

بورس نفت بهار ۸۵ تشكيل مي شود
گروه بورس: رئيس كميسيون انرژي مجلس گفت: طبق اظهارات و وعده هاي شركت ملي نفت، فاز اول بورس نفت تا سه ماه آينده راه اندازي مي شود.
كمال دانشيار در گفت وگو با «فارس» اظهار داشت: طبق گزارشي كه در اختيار كميسيون انرژي مجلس قرار گرفته است، مجريان اين طرح اطلاعات و مطالعات مربوط به كشورهاي ديگر را جمع آوري و بررسي كرده و نرم افزار مربوطه را نيز طراحي كرده اند. محل ساختمان بورس نفت مشخص شده و مجوزهاي لازم نيز از سازمان بورس دريافت شده است.
دانشيار با تأكيد بر اهميت اين بورس يادآور شد: ايجاد بورس نفت سبب رونق بازار نفت كشور شده و منبع قدرتي براي ايران به حساب مي آيد تا در زمينه قيمت نفت ديگر دنباله  روي كشورهاي ديگر نباشد.
دانشيار با اشاره به حمايت كميسيون انرژي از تشكيل بورس نفت گفت: دولت و مجلس نيز موافق با تشكيل اين نهاد هستند و از آن حمايت مي كنند.
در حال حاضر نفت ايران به شركت هاي محدود و مشخصي فروخته مي شود. همين امر سبب محدود شدن مشتريان و كاهش قيمت نفت كشور است، در حالي كه با راه اندازي بورس نفت و ورود مشتريان مختلف بازار ما هم رونق مي گيرد.
رئيس كميسيون انرژي مجلس با اشاره به محاسن بورس نفت اظهار داشت: مهمترين شاخص و مزيت آن شفاف سازي فروش محصولات نفتي است. واحد مركزي خبر هم نوشت: مطالعات امكان سنجي  طرح و ساخت تأسيسات نفت در جزيره قشم به پايان رسيد. اين مطالعات را يك شركت انگليسي انجام داد و گزارش نهايي آن به شركت هاي مهندسي و ساختمان نفت ايران ارسال شد. با اجراي طرح ساخت تأسيسات نفت در جزيره قشم اين منطقه تبديل به مركز بورس فرآورده هاي نفت خواهد شد.

شاخص يك واحد افزايش يافت
004668.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام پس از مدتها افت مداوم ديروز براي دومين روز متوالي روندي صعودي در پيش گرفت.
به گزارش «همشهري» در اين روز شاخص كل قيمت سهام با يك واحد افزايش به رقم ۹ هزار و ۸۶۹ واحد رسيد.معاملات دو شركت سرمايه گذاري پتروشيمي و پتروشيمي آبادان روز گذشته بيشترين تأثير را بر روند رشد شاخص ها گذاشت.
در اين روز شاخص عملكرد تالار فرعي ۵ واحد رشد كرد و به ۱۰ هزار و ۵۶ واحد نزديك شد، اما شاخص عملكرد تالار اصلي با اندكي كاهش به عدد ۹ هزار و ۵۸۷ واحد بازگشت.
براساس اين گزارش عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري ديروز موجبات رشد ۲۰ واحدي شاخص مالي را فراهم ساخت و اين شاخص را به ۲۴ هزار و ۱۴۷ واحد رساند.
شاخص صنعت هم ديروز با كمي افزايش به ۷ هزار و ۶۵۷ واحد رسيد.
اين شاخص عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس را نشان مي دهد.
اين گزارش حاكي است: در جريان داد و ستدهاي ديروز بورس تهران شاخص گروه فلزات اساسي ۱۰ واحد كاهش يافت و شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي و شاخص سهام تجهيزات و حمل و نقل بدون تغيير باقي ماند. در اين روز شاخص سهام ساختمان ۵/۳ واحد و شاخص سهام وسايل نقليه يك واحد مثبت خورد.

خريد و فروش سهام عدالت تا ۴ سال ممنوع شد
گروه بورس: معاون طرح و برنامه وزارت تعاون گفت : به غير از دادوستد سهام عدالت بين اعضاي شركت تعاوني، خريد و فروش آن در ساير موارد در چهار سال اول ممنوع است.
سيد محمود رشيدي فرد افزود: تا زماني كه ۲۰ درصد از اقساط سهام عدالت توسط سهامداران پرداخت نشود، اين سهام قابل فروش نيست، مگر اينكه بين خود اعضاي شركت تعاوني عدالت استان يا صاحبان سهام عدالت، خريد و فروش شود. ضمن اينكه ۲۰ درصد اقساط سهام عدالت ظرف ۴ سال اول تسويه مي شود، اين اقدام به منظور جلو گيري از فراهم شدن زمينه هاي سوء استفاده براي سودجويان اتخاذ شده است.
رشيدي فرد در گفت وگو با خبرگزاري مهر ادامه داد : توصيه ما به افرادي كه مشمول اين طرح مي شوند، اين است كه سهام خود را به هيچ عنوان در معرض فروش قرار ندهند، چون اين سهام فقط يك بار از طرف دولت به آنها واگذار مي شود. اقشار سه دهك اول در صورت واگذاري سهام و از دست دادن اين فرصت، بازهم در همين رده قشري باقي خواهند ماند.
او اظهار داشت: با بررسي هاي انجام شده، اولين سود سهام عدالت تا پايان تيرماه سال آينده بين سهامداران توزيع مي شود.
معاون طرح و برنامه وزارت تعاون، ميزان اولين سود سهام عدالت را ۱۵ درصد ارزيابي كرد و گفت : از اين ميزان، پنج درصد از سود سهام بابت اولين قسط كسر مي شود و مابقي به سهامداران تعلق مي گيرد.از سوي ديگر وزير تعاون خبر داد تاكنون بيش از ۳۴۲ ميليارد تومان سهام عدالت بين افراد واجد شرايط توزيع شده است.
به گزارش ايلنا، محمد ناظمي اردكاني با اعلام اين خبر افزود: اين تعداد سهم در ۴استان و بين ۷۰۰ هزار نفر از واجدين شرايط يعني خانواده  هاي تحت پوشش بنياد، ايثارگران و جانبازان توزيع شده كه حداقل آن، دو ميليون تومان و حداكثر آن، ۱۰ ميليون تومان است.
وي ادامه داد: مدت بازپرداخت وجه اين سهام ۲۰ساله است.
وزير تعاون، همچنين از افزايش تعداد شهرهايي كه توزيع سهام عدالت در آنها صورت خواهد گرفت خبر داد و افزود: از فروردين ماه سال ۸۵ در چند استان ديگر كشور نيز سهام عدالت توزيع خواهد شد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱.۹۴-
۱۷-
۸۵۸
آبسال
۱.۹۵
۲۴
۱,۲۵۲
آبگينه
۲
۱۶
۸۱۷
آزمايش
۱.۹۹-
۱۳۰-
۶,۴۰۳
آلومتك
۰.۴۱
۱۴
۳,۴۰۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱.۹۹-
۳۱۱-
۱۵,۲۸۵
افست
۱.۹۹-
۶۶-
۳,۲۵۴
الكتريك خودرو شرق
۱.۹۶
۲۷
۱,۴۰۸
ايتالران
۱.۹۷
۷۲
۳,۷۲۱
ايران ارقام
۱.۹۷
۲۰
۱,۰۳۶
ايران تاير
۲-
۶۰-
۲,۹۴۲
ايران خودرو
۰.۶۸
۲۳
۳,۴۰۰
ايران خودروديزل
۲
۱۸۰
۹,۱۸۳
باما
۰.۲۹
۷
۲,۳۹۰
بانك كارآفرين
۱.۹۱
۷
۳۷۴
پارس الكتريك
۱.۹۷-
۵۶-
۲,۷۸۰
پارس خزر
۰.۴۱
۲۵
۶,۰۹۱
پارس دارو
۱.۹۹
۷۹
۴,۰۴۷
پارس سرام
۱.۹۶
۳۴
۱,۷۶۶
پاكسان
۱.۹۹
۱۵۴
۷,۸۹۷
پتروشيمي آبادان
۲-
۲۱۳-
۱۰,۴۵۹
پتروشيمي اراك
۰.۳۷-
۲۳-
۶,۱۶۳
پتروشيمي اصفهان
۱.۴۵-
۱۶۷-
۱۱,۳۶۲
پتروشيمي خارك
۱.۹۴-
۲۵-
۱,۲۶۵
پتروشيمي شيراز
۱.۹۹
۲۰۹
۱۰,۶۸۹
تامين ماسه ريخته گري
۲
۶۸
۳,۴۷۱
تراكتورسازي ايران
۱.۹۹-
۱۲۶-
۶,۲۲۱
تولي پرس
۱.۹۹
۲۹
۱,۴۸۸
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۲
۱۶۹
۸,۶۳۱
توليد سموم علف كش
۴.۹۹-
۶۱-
۱,۱۶۱
توليد مواد اوليه الياف مصنوعي
۱.۹۷
۲۶
۱,۳۴۳
چيني ايران
۰
۰
۶۲
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱.۸۵
۹
۴۹۵
حق تقدم مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۲
۱۳۱
۶,۶۸۹
حمل و نقل پتروشيمي
۰.۳۶
۱۲
۳,۳۷۹
حمل و نقل توكا
۱.۹۹
۱۴۳
۷,۳۱۳
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۱.۹۷
۶۱
۳,۱۵۹
داده پردازي ايران
۰.۸۳
۵۱
۶,۱۶۰
داروسازي اسوه
۲-
۱۵۷-
۷,۷۰۴
داروسازي جابرابن حيان
۲
۱۸۷
۹,۵۴۰
داروسازي زهراوي
۱.۹۷
۴۳
۲,۲۲۴
داروسازي سبحان
۰.۲۲-
۲۰-
۹,۰۴۹
داروسازي فارابي
۱.۹۷
۵۵
۲,۸۴۲
داروسازي كوثر
۰.۰۴
۳
۷,۷۸۶
دارويي رازك
۴.۵۷-
۲۵۰-
۵,۲۲۰
دشت مرغاب
۵-
۶۱۴-
۱۱,۶۶۸
ذغال سنگ نگين طبس
۱.۹۷
۴۴
۲,۲۸۱
رايان سايپا
۱.۹۹-
۱۹-
۹۳۷
روغن نباتي جهان
۱.۹۳
۲۴
۱,۲۶۸
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۸۹
۷۳
۸,۳۰۰
زامياد
۰.۰۵
۲
۳,۸۳۴
سايپا
۱.۹۶
۳۴
۱,۷۷۰
سايپاآذين
۰
۰
۵,۰۸۷
سايپاديزل
۰
۰
۱,۳۹۸
سرما آفرين
۰
۰
۱,۷۳۷
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۱.۹۹
۲۹
۱,۴۸۳
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۲
۲۰
۱,۰۲۰
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۰۵
۱
۱,۹۷۶
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱.۹۸
۵۱
۲,۶۳۱
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۹۹
۸۲
۴,۲۰۴
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۱.۹۷-
۵۰-
۲,۴۹۲
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۱۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري (هلدينگ )
۰.۰۹
۲
۲,۱۲۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲
۱
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰
۰
۱۱,۱۹۷
سنگ آهن گل گهر
۰.۰۲
۲
۱۲,۵۳۲
سيمان بهبهان
۲-
۲۱۸-
۱۰,۷۰۹
سيمان تهران
۰
۰
۱۵,۴۷۷
سيمان خزر
۱.۷-
۱۵۵-
۸,۹۵۰
سيمان شرق
۲-
۲۲۶-
۱۱,۱۰۱
سيمان صوفيان
۲-
۱۶۴-
۸,۰۴۲
سيمان هگمتان
۱.۹۷-
۳۷-
۱,۸۳۸
شهد ايران
۲۹.۰۹-
۲۳۵۹-
۵,۷۵۰
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۲۶.۹۳-
۹۹۵-
۲,۷۰۰
شيشه همدان
۱.۹۱
۱۳
۶۹۴
صنايع آذرآب
۲
۱۲۲
۶,۲۲۷
صنايع جوشكاب يزد
۰.۸۲
۷۴
۹,۱۵۰
صنايع ريخته گري ايران
۰
۰
۸,۶۴۷
صنايع شيميايي ايران
۲
۷۴
۳,۷۸۱
صنايع كاغذسازي كاوه
۱.۹۸-
۲۸-
۱,۳۸۷
صنعتي آما
۰.۳۷
۱۶
۴,۲۹۰
صنعتي دريايي ايران
۰.۸۹-
۴۰-
۴,۴۶۰
عمران و توسعه فارس
۱.۸-
۶۷-
۳,۶۵۰
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰.۳۱-
۵-
۱,۶۳۱
فرآورده هاي نسوز آذر
۱.۹۷-
۳۸۱-
۱۸,۹۶۵
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۹۹-
۷۷-
۱,۴۶۶
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۱.۹۱
۲۰
۱,۰۶۷
فنرسازي خاور
۱.۵۱-
۱۳۵-
۸,۸۰۵
قند اصفهان
۱.۹۹
۲۶
۱,۳۳۱
قند پارس
۵-
۱۲۱-
۲,۳۰۱
قندنقش جهان
۲
۱۲۲
۶,۲۲۴
كابل باختر
۱.۹۳
۲۵
۱,۳۱۷
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۷۵-
۳۱-
۱,۷۴۰
كارخانجات قند قزوين
۱.۹۹
۲۳
۱,۱۷۸
كارخانه فارسيت درود
۲-
۳۹۵-
۱۹,۳۸۰
كالسيمين
۱.۹۹
۵۲
۲,۶۵۹
كمباين سازي ايران
۲
۴۰
۲,۰۴۴
كنتورسازي ايران
۱.۹۸
۵۹
۳,۰۳۷
گازلوله
۰.۰۹
۲
۲,۳۴۰
گروه بهمن
۱.۹۸
۷۱
۳,۶۶۵
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۹۹-
۱۰۱-
۴,۹۷۰
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۱.۵-
۱۲۲-
۸,۰۳۱
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۱.۹۷-
۶۴-
۳,۱۸۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۵-
۱۰۲-
۱,۹۳۹
لامپ پارس شهاب
۰.۱۹-
۱۱-
۵,۸۰۱
لبنيات پاك
۱.۹۹-
۷۷-
۳,۷۸۵
لبنيات كالبر
۱.۹۸
۳۰
۱,۵۴۸
ليزينگ ايران
۰.۰۹-
۲-
۲,۲۷۵
ليزينگ صنعت و معدن
۱.۹۸
۳۰
۱,۵۴۸
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۹
۳۶
۱,۹۳۱
محورسازان ايران خودرو
۱.۹۸
۹۰
۴,۶۲۷
معادن بافق
۰.۰۸-
۴-
۵,۰۲۰
معادن منگنز ايران
۰
۰
۶,۱۱۱
معدني و صنعتي چادرملو
۲
۸۲
۴,۱۸۸
ملي سرب و روي ايران
۱.۹۹
۲۱
۱,۰۷۶
مهركام پارس
۲
۷۰
۳,۵۷۷
مهندسي نصير ماشين
۰.۴۸-
۸-
۱,۶۶۸
موتوژن
۱.۹۱-
۱۳-
۶۶۹
نورد و لوله اهواز
۱.۹۹
۳۲
۱,۶۴۳
نيرو محركه

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |