سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۷ - Feb 21, 2006
ليگ قهرمانان اروپا
مونيخ ، مادريد، روتردام و ليسبون در منظومه فوتبال
004674.jpg
گروه ورزشي- علي راد: امشب تب فوتبال در اروپا دوباره به اوج خود مي رسد و نامداران اين قاره در ليگ قهرمانان به مصاف يكديگر مي روند. در چهار بازي نخست كه امشب برگزار مي شود، بايرن در آليانز آره نا به مصاف ميلان نه چندان آماده مي رود. حضور اوليور كان درون دروازه مونيخي ها به علت آسيب ديدگي در پرده اي از ابهام قرار دارد و ميلاني ها نيز هنوز از حضور آندره شوچنكو اطمينان ندارند. بايرني ها در ورزشگاه خانگي خود هيچ شكستي در كارنامه خود ندارند. دو تيم قبلا دو بار در ليگ قهرمانان به مصاف يكديگر رفته اند كه هر دوي آنها به سود ميلان خاتمه يافته و بايرني ها در حال حاضر به سبب آماده تر بودن درپي جبران آن نتايج هستند. ميلان هم مثل فصل گذشته قدرت و صلابت خود را ندارد اما به هر حال تيم بزرگي است و روي كاغذ مهره هاي نامدارتري نسبت به بايرن دارد اما فوتبال يك بازي گروهي است و درعوض تيم مونيخي آهنگ تيمي بهتري نسبت به تيم ايتاليايي دارد. احتمالا علي كريمي بازيكن تيم ملي كشورمان در تركيب تيم بايرن حضور خواهد داشت. در پرتغال تيم بنفيكا در ورزشگاه لوز ميزبان قهرمان اروپا است. ليورپول درحالي به مصاف تيم پرتغالي مي رود كه در بازي هاي اخير خود در انگلستان تيم هاي بزرگي مثل آرسنال و منچستر را شكست داده و با روحيه خوبي به مصاف بنفيكا مي رود. البته تيم پرتغالي نيز سابقه خود را دارد و نمي توان آن را دست كم گرفت.
در ديگر بازي مهم ليگ قهرمانان، تيم هاي رئال مادريد پرافتخارترين تيم جهان و اروپا در سانتياگو برنابئو ميزبان آرسنال انگلستان است كه در بدترين دوران تاريخ خود در دوران مربيگري آرسن ونژه قرار دارد. رئال مادريد در بازي هاي دو فصل گذشته ليگ قهرمانان تا مرحله نيمه پاياني پيش رفت و تنها يك گام تا حضور در فينال جام فاصله داشت، اما حريف او تيمي است كه به نظر بسياري از كارشناسان مي تواند يكي از بخت هاي حضور در جمع تيم هاي برتر باشد. برنامه بازي هاي امشب نام تيم هاي ميزبان اول آمده است:
* بايرن مونيخ (آلمان)، ميلان (ايتاليا)
* بنفيكا (پرتغال)، ليورپول (انگلستان)
* رئال مادريد (اسپانيا)، آرسنال (انگلستان)
* پي اس وي آيندهوون (هلند)، ليون (فرانسه)

به منظور نظام مند كردن برنامه هاي مديريتي ورزش صورت مي گيرد
نخستين كنگره بين المللي مديريت ورزشي كشور
گروه ورزشي _ مريم رضايي: مديران ورزشي ايران در يك حركت تازه و يك تصميم جمعي و براي دستيابي به آخرين يافته هاي علمي _ پژوهشي در حوزه مديريت ورزش اقدام به برگزاري نخستين «كنگره بين المللي مديريت ورزشي» مي كنند.اين كنگره بين المللي براي نخستين بار است كه در كشور برگزار مي شود و در آن اساتيد و پژوهشگران خارجي و داخلي ورزش در روزهاي ۱۰ و ۱۱ اسفندماه جاري در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان گرد هم خواهند آمد.در اين كنگره قرار است چهار پژوهشگر خارجي، دو نفر از انگليس و دو نفر از اوكراين، سخنراني كنند.فريده نيسيان قائم مقام كنگره بين المللي مديريت ورزشي گفت: هدف از برگزاري اين كنگره استفاده از آخرين يافته هاي علمي به منظور نظام مند كردن برنامه هاي مديريتي ورزش كشور است.وي كه مدير مركز ملي مديريت و توسعه ورزش كشور نيز هست، گفت: با ارتقاء بخشيدن دانش مديران، كارشناسان و دست اندركاران ورزش كشور و با روزآمد كردن سطح دانش و بينش مديران، و با آموزشهاي تخصصي و نيز بهبود روابط انساني كه بهسازي سازماني را در پي خواهد داشت مي توان گام مؤثري در جهت افزايش بالندگي تربيت بدني و ورزش كشور برداشت.به گزارش همشهري اين كنگره حول شش محور شامل منابع انساني، ورزش همگاني و قهرماني، اماكن، تجهيزات و زيرساختهاي ورزشي، توسعه صنعت ورزش و بازاريابي، رفتار انساني و مديريت برنامه ريزي برگزار خواهد شد.در اين كنگره ۳۱ مقاله به صورت سخنراني و ۱۵ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد و در مجموع ۱۲۰۰ مقاله به دبيرخانه نخستين كنگره بين المللي مديريت ورزشي كشور ارسال شده است.همزمان با اين كنگره دو كارگاه آموزشي با عناوين برنامه استراتژيك در ورزش كشور و مديريت تعالي و كيفيت در ارزيابي ورزش كشور برگزار مي شود و يك نمايشگاه كتاب و پوستر نيز از برنامه هاي جنبي اين كنگره خواهد بود.اين كنگره با حضور مهندس علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني و جمعي از مديران اين سازمان و مقامات محلي استان اصفهان در محل دانشگاه علوم پزشكي شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

سايپا، قهرمان واليبال اميدهاي استان تهران
ايرنا: مسابقات  واليبال  قهرماني  اميدهاي  استان  تهران  گراميداشت  دهه  مبارك  فجر يكشنبه  شب  با قهرماني  تيم  سايپا به  پايان  رسيد.پس  از تيم  سايپا كه  بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم هاي  پيكان ، پرسپوليس  و هوا فضا در رده هاي  دوم  تا چهارم  قرار گرفتند.در ديدار پاياني  اين  مسابقات  شب  گذشته  در سالن  شهداي  هفتم  تير تيم  سايپا با بازي  خوب  صابر نريمان  نژاد، سيدعلي  سجادي  و حسن  مقرب  با نتيجه  ۳ بر ۲ از سد تيم  پيكان  گذشت . اين  ديدار را بهروز جعفري  و محسن  ترابي  قضاوت  كردند.پيش  از اين  ديدار دو تيم  پرسپوليس  و هوافضا براي  كسب  عنوان  سومي  برابر هم  صف  آرايي  كردند كه  اين  ديدار را تيم  پرسپوليس  ۳ بر يك  از آن  خود كرد.نادر انصاري  به  عنوان  داور اول  و محمد عشق دوست  به  عنوان  داور دوم  اين  ديدار را قضاوت  كردند. جوايز تيم هاي  برتر اين  مسابقات  توسط حسن  ميرزا آقابيك  معاون  فني  ورزشي  اداره  كل  تربيت  بدني  استان  تهران  اهدا شد.يك  ميليون  ريال  به  تيم  اول  و هشت  و پنج  ميليون  ريال  به  تيم هاي  دوم  و سوم  اهدا گرديد.

آلمان در صدر جدول مدال بازي هاي زمستاني تورينو
004683.jpg
ايرنا: كاروان  اعزامي آلمان  به  بازي هاي  زمستاني  سال  ۲۰۰۶ تورين  ايتاليا، در نهمين  روز اين  بازي ها با كسب  يك  طلا، يك  نقره  و يك  برنز به  صدر جدول  توزيع  مدال ها صعود كرد و براي  نخستين  بار طي  هفته  گذشته  بالاتر از ايالات  متحده  آمريكا ايستاد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از تورين ، در نهمين  روز بازي هاي  تورينو تنها ۹ مدال  در سه  ماده  توزيع  شد.
جدول مدال ها:
آلمان ۱۸ مدال
آمريكا ۱۳ مدال
روسيه ۱۳ مدال
اتريش ۱۰ مدال
كره جنوبي ۷ مدال

ليگ واليبال نشسته بانوان كشور
گروه ورزشي: تيم دانشگاه آزاد اسلامي، قهرمان سومين دوره مسابقات واليبال نشسته بانوان جانباز و معلول باشگاه هاي كشور شد.به گزارش روابط عمومي فدراسيون جانبازان و معلولان، دور برگشت مرحله نهايي اين رقابتها با حضور ۶ تيم از باشگاههاي استانهاي مختلف كشور در محل ورزشگاه مادران و كودكان بعثت تهران برگزار شد. در پايان مرحله اول تيم پگاه در صدر قرار گرفت و تيم هاي دانشگاه آزاد و قزوين دوم و سوم شدند. اما در دور برگشت، دانشگاه آزاد نسبت به دور قبل بهتر عمل كرد و با غلبه بر همه حريفان از جمله رقيب اصلي خود تهران و پس از برگزاري ۳۲ بازي با كسب ۲۳ امتياز عنوان قهرماني را از آن خود كرد. تيم هاي پگاه تهران و قزوين با كسب ۲۲ و ۲۰ امتياز در مكانهاي دوم و سوم قرار گرفتند.

پيروزي تيم وزنه برداري نفت اهواز
ايسنا: در دور نيمه نهايي ليگ برتر برابر قهرمان باشگاههاي آسيا پيروز شديم و با انگيزه اي كه در نفرات بوجود آمد قهرماني در جام باشگاههاي آسيا دور از دسترس نيست. محمدرضا كاظمي نژاد، سرمربي تيم وزنه برداري صنعت نفت اهواز، پس از پيروزي بر سايپا با اعلام اين مطلب افزود: «در اين رقابت ها نفرات تيم بسيار با انگيزه ظاهر شدند و همانطور كه انتظار مي رفت تعصب و غيرت جوانان خوزستاني مثل هميشه جواب داد و در پايان نتيجه اي رقم خورد كه تعجب همگان را برانگيخت، چرا كه تيم سايپا اكثر ملي پوشان را در اختيار داشت و بيشتر كارشناسان پيروزي تيم سايپا را پيش بيني كرده بودند.»وي ادامه داد: «البته نبايد در اين بين از حمايت بي دريغ تماشاگران خونگرم خوزستاني به سادگي گذشت.

اولين همايش ملي شهر و ورزش
گروه ورزشي:فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران با همكاري اداره كل تربيت بدني شهرداري تهران و دانشگاه علم و صنعت، در راستاي فرهنگ سازي و هماهنگ كردن نيروهاي تأثيرگذار در نظر دارد تا با برگزاري همايشي تحت عنوان (شهر و ورزش) كليه گروه هاي ذينفع و تأثيرگذار را گرد هم آورده و ضمن استفاده از نظرات مديران، كارشناسان و ورزشكاران راه هاي مناسب نهادينه تر شدن ورزش در شهر و توسعه هرچه بيشتر و بهتر فعاليت ها و مكانهاي ورزشي را موردنظر قرار دهد. در تدوين سرفصلهاي همايش محوريت با موضوعاتي است كه دو مقوله ورزش و شهر را به طور همزمان موردنظر داشته باشد و ضمن درنظر گرفتن تأثير متقابل اين دو، راهكارهاي مناسب را براي بهتر جاري شدن ورزش در بستر شهر فراهم آورد.
اين همايش براساس سرفصل هاي كلي ورزش و قوانين و ضوابط معماري و شهرسازي، ورزش و مبلمان شهري، ورزش، شهر و توريسم، ورزش و حمل و نقل شهري، فن آوري نوين در ساخت فضاها و اماكن ورزشي، ورزش جانبازان و معلولين در شهر، ورزش كودكان، بانوان و سالخوردگان در شهر، نحوه مشاركت بخشهاي خصوصي و مردم در ساخت ورزشگاه ها، فضاهاي ورزشي و طراحي شهري و ورزش و توسعه پايدار (محيط زيست) برگزار مي شود.

پيام تبريك رئيس سازمان تربيت بدني به مناسبت قهرماني كشتي ايران:
كشتي مي تواند هميشه در بين سه تيم برتر دنيا باشد
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، كسب عنوان قهرماني مسابقات جام جهاني كشتي آزاد در سال ۲۰۰۶ را به مردم ايران تبريك گفت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس علي آبادي كسب اين عنوان را كه در سايه جسارت و تلاش كشتي گيران و مربيان تيم ملي و پايبندي به اصول اخلاقي و پهلواني به دست آمده است را به مسئولان فدراسيون، مربيان و كشتي گيران تيم ملي تبريك گفت.
رئيس سازمان تربيت بدني در اين پيام ابراز اميدواري كرده است كه در سايه يك برنامه ريزي خوب و هدفمند و رفع نقاط ضعف موجود، تيم ملي كشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني ۲۰۰۶ چين، صاحب موفقيتي ارزشمندتر شود و براي پنجمين بار از سكوي قهرماني دنيا صعود كند.
وي ضمن قدرداني از تلاش مسئولان استان مازندران در ميزباني خوب، برگزاري شايسته رقابت ها و پذيرايي گرم از ميهمانان خارجي شركت كننده، كسب عنوان قهرماني را به مردم خونگرم مازندران تبريك گفت.
مهندس علي آبادي در پايان تصريح كرده است: كشتي به عنوان رشته اي مدال آور بايد همواره تلاش مضاعفي را به خرج دهد تا بتواند در عرصه رقابت هاي جهاني و بين المللي پاسخگوي انتظارات باشد.بي ترديد اين مهم به دست نمي آيد، جز در سايه استفاده از تمام قابليت ها و پتانسيل هاي بالاي كشتي و اتخاذ راهبردي درست كه مي تواند كشتي ايران را هميشه در بين سه تيم برتر جهان جاي دهد.

جام جهان پهلوان تختي
كوبا، گرجستان، اوكراين و ژاپن هم هستند
004677.jpg
گروه ورزشي: با پايان گرفتن جام جهاني كشتي كه با قهرماني تيم ملي كشتي آزاد ايران به پايان رسيد، استان مازندران خود را براي مسابقات جام جهان پهلوان تختي آماده مي كند. تاكنون هفت تيم خارجي براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي نموده اند.
گرجستان، كوبا، اوكراين، ژاپن، كره شمالي، پاكستان و داغستان ازجمله تيم هايي هستند كه در اين رقابت ها به روي تشك خواهند آمد. مسابقات جام تختي در روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته در ساري برگزار خواهد شد. وزن كشي كشتي گيران روز چهارشنبه انجام مي شود.

۳۶ بازيكن واترپلو در اردو تيم ملي
گروه ورزشي: از طرف نون كواكويچ ۳۶ بازيكن به اردوي آمادگي تيم ملي واترپلو دعوت شدند. تيم ملي واترپلو خود را براي شركت در مسابقات آسيايي سال ۲۰۰۶ دوحه آماده مي كند. نفرات دعوت شده به شرح ذيل مي باشند:
عليرضا شهيدي پور، سجاد عبدي، محسن رضواني، بهمن موچه كياني، كامبيز رخشاني مهر، سيدسعيد ميرمهدي، علي اكبر شيرجيان، ميثم جعفري، ميلاد محمدي، ياشار سلطاني، مهدي كرمي، مهدي طيران، سهيل خادم پير، مسعود آقالطيفي، ميلاد ناظمي، حامد دليل حيرتي، محسن جليلي، امير بيات، اميد لطف پور، كامبيز افشاري، علي پيروزخواه، عطا گلشني، امير حسين خاني، آرامه آقازاريان، مهدي عماد، ارسلان مرداني، امير كوهرخي، منصور پاكزاد، محمدعلي فتحي، اميرعباس علي آبادي، رضا اجاق، وحيد رضايي، مهران امامي فر، محمدرضا ميرابراهيمي، اردوان جمالي فر و علي صالح.
مربيان: حميد شب انگيز و سيروس طاهريان
سرمربي: نون كواكويچ

اعتراض«آسه آن» به دبيركل فوتبال آسيا
004680.jpg
ايرنا: اتحاديه  فوتبال  كشورهاي  جنوب  شرق  آسيا (آسه آن  ) در واكنش  به انتقادات  اخير دبيركل  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا (اي .اف .سي ) اعلام  كرد شخص مذكور هيچ  تلاشي  براي  كمك  به  توسعه  فوتبال  در اين  منطقه  نكرده  است .به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از سنگاپور، پيتر ولاپان  دبيركل  اي .اف .سي  هفته  قبل  نحوه  مديريت  غيرحرفه اي  مسئولان  فوتبال  منطقه  جنوب  شرقي  آسيا(آسه آن ) و عدم  نظارت  و توجه  كافي  از سوي  فدراسيون  بين المللي  فوتبال (فيفا) را مورد انتقاد قرار داده  بود.مقامات  آسه  آن نيز در واكنش  به  اظهارات  ولاپان ، با ارسال  نامه اي  به  سپ  بلاتر رئيس  فيفا (فدراسيون  بين المللي  فوتبال ) مدعي  شدند: نكته  جالب  درمورد انتقادات  وي  (ولاپان ) اين  است  كه  در طول  ۲۷ سال  گذشته  دبيركلي كنفدراسيون  فوتبال  آسيا را بر عهده  داشته  و در اين  مدت  تقريبا هيچ  تلاشي براي  ارتقاي  سطح  فوتبال  در جنوب  شرقي  آسيا نكرده  است .در ادامه  نامه اي  كه  به  امضاي  ۲۲ تن  از سران  اتحاديه  فوتبال  كشورهاي جنوب  شرق  آسيا رسيده  و براي  بلاتر ارسال  شده ، آمده  است : كشورهاي  اين  منطقه صرفا پس  از تاسيس  آسه آن  در سال  ۱۹۹۴ و اجراي  پروژه  گل  فيفا در اوايل  دهه جاري ، توانستند برنامه هاي  نظام مندي  را براي  توسعه  فوتبال  اجرا كنند.امضاكنندگان  نامه  در ادامه  افزودند: انتقاد از ما در چنين  موقعيت  نامناسبي  فقط مي تواند تخليه  عقده هاي  شخصي  و كينه  ورزي  ولاپان  از تريبون  عمومي  تلقي  شود كه  موجب  تاسف  است .ولاپان  يكي  از باتجربه ترين  چهره هاي  فوتبال  جهان  است  كه  هفته  گذشته  در آغاز كارگاه  آموزش  مديريت  فيفا در منطقه  آسه آن  اظهار داشت : اين  منطقه در مقايسه  با كره جنوبي  و ژاپن  در پايين ترين  سطح  توسعه  قرار دارد.به اعتقاد وي ، تلاش هاي  فيفا براي  تثبيت  مهارت هاي  مديريت  حرفه اي  در منطقه  آسه آن  كارگر نبوده  است .دبيركل  اي .اف .سي  هشدار داد: مسئولان  آسه آن  بايد بيدار شوند چراكه  فوتبال  ديگر افتخاري  و آماتوري  نيست .بايد اهميت  ارتباطات ، بازاريابي  و رسانه هاي  جمعي  را درك  كنند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |