سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۷ - Feb 21, 2006
ديدار رؤساي تلويزيون آلمان با سردبير همشهري
واكنش روزنامه همشهري به چاپ كاريكاتور هاي اهانت آميز به مقدسات اسلامي بازتاب گسترده اي در رسانه هاي غربي داشت و در همين رابطه رئيس كل تلويزيون دوم آلمان ZDF نيكولاس برندر همراه با رئيس بخش خارجي اين رسانه ديتمار اوزن برگ و نماينده آنان در ايران اولريش تيلگنر براي كسب اطلاعات بيشتر از اين اقدام همشهري با سفر به ايران با سردبير روزنامه همشهري به گفت وگو نشستند.
در اين گفت وگوي دو ساعته سردبير همشهري ديدگاههاي مطرح در جمهوري اسلامي ايران را عنوان كرد و از عدم واكنش صحيح غرب نسبت به اهانت به مقدسات اسلامي انتقاد كرد.
وي هدف از برگزاري اين مسابقه را برخلاف ديدگاههاي مطرح در غرب در جهت فهم متقابل فرهنگ اسلامي با فرهنگهاي ديگر عنوان كرد و گفت كه همشهري به عنوان فراگيرترين رسانه چاپي ايران آمادگي خود را براي همكاري با رسانه هاي غربي جهت يافتن درك متقابل بارها اعلام كرده است ولي به نظر مي رسد كه زمينه اين همكاري در غرب به دلايل نامشخص فراهم نيست.
وي بار ديگر تأكيد كرد كه همشهري تحت هيچ عنوان قصد كتمان حقايق تاريخي را ندارد ولي اين حق را براي خود قائل است كه به پرسش هاي مطرح پاسخ دهد و اين مسابقه نيز در همين چارچوب قابل بررسي است.
رئيس تلويزيون آلمان در اين ديدار گفت كه وي به عنوان بالاترين مقام تصميم گيرنده  در رسانه، اجازه نشان دادن كاريكاتورهاي اهانت آميز را در تلويزيون آلمان نداده است و تأكيد كرد كه اين ديدگاه از سوي اكثر رسانه هاي غربي نيز پيروي شده است.
به گفته وي ديدگاههاي مطرح در غرب خود نشانه درك حساسيت هاست و نبايد همه رسانه هاي غربي را به علت تخلف يك روزنامه گمنام دانماركي و يا موضع گيري نادرست يك يا چند سياستمدار به داشتن نگاه ضد اسلامي متهم كرد.
سردبير همشهري نيز در اين ديدار ديدگاههاي انساندوستانه و صلح طلبانه اسلام را براي رؤساي تلويزيون دوم آلمان تشريح كرد و گفت كه ايران به عنوان كشوري كه خود را پيرو ديدگاههاي پيشرفته اسلامي مي داند، هرگونه جنايت عليه بشريت را محكوم مي كند چه اين جنايت در آلمان نازي به وقوع پيوسته باشد و چه امروز در نقاط مختلف جهان از جمله فلسطين اشغالي رخ دهد.
وي گفت كه مقايسه ديدگاههاي صحيح اسلامي در ايران با ديدگاههاي افراطي از اسلام نظير تفكرات طالباني و يا آنچه اسامه بن لادن مطرح كرده است از وظايف رسانه هاي غربي است و نبايد در غرب چنين القا شود كه همه مسلمانان داراي ديدگاههاي افراطي و واپسگرايانه هستند.
به گفته سردبير همشهري، اگر متفكران غربي و رسانه هاي فراگير بكوشند اسلام را آنگونه كه هست و نه آنگونه كه از سوي معدودي مطرح مي شود، درك كنند و در همين رابطه حساسيتهاي جهان اسلام را نيز بفهمند، بسياري از چالشهاي فرهنگي كنوني كه نشأت گرفته از عدم درك متقابل است، به پايان مي رسد.
رؤساي تلويزيون دوم آلمان در پايان گفتگوي خود با سردبير همشهري ضمن ديدار از تحريريه روزنامه با تني چند از همكاران تحريريه نيز گفتگو كردند و پويايي و تحرك حاكم بر همشهري را ستودند.

با صدور رفاه كارت براي حفظ شأن و منزلت بيمه شدگان
تاريخ دريافت حقوق مستمري بگيران
تأمين اجتماعي اعلام شد
004725.jpg
گروه اجتماعي:  بر اساس هماهنگي صورت گرفته بين سازمان تأمين اجتماعي و بانك رفاه كارگران، هرگونه پرداخت مستمري و مقرري بيمه شدگان اين سازمان بر اساس حروف الفباي ابتداي نام خانوادگي آنان انجام مي شود.
سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: اين اقدام، به منظور حفظ شأن و منزلت بيمه شدگان اين سازمان و به دليل جلوگيري از ازدحام در شعب بانك رفاه كارگران در روزهاي آغازين هر ماه انجام گرفته شده است تا ارائه خدمات به اين بيمه شدگان مطلوب تر و سريع تر صورت گيرد.
بر اساس اين گزارش، بانك رفاه كارگران از ابتداي سال ۱۳۸۵ براي آن دسته از بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي كه تمايل دارند حقوق و مستمري خود را از طريق دستگاه هاي خودپرداز دريافت نمايند، رفاه كارت صادر مي كند.
طبق زمانبندي جدول ذيل، بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي مي توانند در روزهاي اعلام شده هر ماه، جهت دريافت مستمري خود به شعب بانك رفاه كارگران مراجعه كنند.
۱- حروف آ- ا از روز پنجم به بعد، ۲۵ روز زودتر۲،- حرف ب از روز هفتم به بعد، ۲۳ روز زودتر۳،- حروف پ - ت-ث از روز هشتم به بعد، ۲۲ روز زودتر۴،- حروف ج - چ از روز نهم به بعد، ۲۱ روز زودتر۵،- حرف ح از روز دهم به بعد، ۲۰ روز زودتر۶،- حرف خ از روز يازدهم به بعد، ۱۹ روز زودتر، ۷- حروف د - ذ از روز دوازدهم به بعد، ۱۸ روز زودتر۸،- حروف ر- ز - ژ از روز سيزدهم به بعد، ۱۷ روز زودتر۹،- حرف س از روز چهاردهم به بعد، ۱۶ روز زودتر۱۰،- حرف ش از روز پانزدهم به بعد، ۱۵ روز زودتر۱۱،- حروف ص- ض از روز شانزدهم به بعد، ۱۴ روز زودتر۱۲،- حروف ط- ظ از روز هفدهم به بعد، ۱۳ روز زودتر۱۳،- حروف ع- غ از روز هجدهم به بعد، ۱۲ روز زودتر۱۴،- حروف ف- ق از روز نوزدهم به بعد، ۱۱ روز زودتر۱۵،- حرف ك از روز بيستم به بعد، ۱۰ روز زودتر۱۶،- حروف گ - ل از روز بيست و يكم به بعد، ۹ روز زودتر۱۷،- حرف م از روز بيست و دوم به بعد، ۸ روز زودتر۱۸،- حرف ن از روز بيست و چهارم به بعد، ۶ روز زودتر۱۹،- و- ه - ي از روز بيست و پنجم به بعد، ۵ روز زودتر.
پوشش بيمه اي۹۰ هزار خانوار روستايي
وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: در حال حاضر صندوق بيمه اجتماعي روستائيان ۹۰ هزار خانوار را تحت پوشش دارد كه اميدواريم تا پايان سال جاري اين عدد به ۲۰۰ هزار خانوار برسد.
پرويز كاظمي، در مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري وزارت رفاه و وزارت جهاد كشاورزي در خصوص تعميم و گسترش بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير گفت: مراسم اختتاميه بيمه درمان كل روستاييان كشور در هفته  آينده با حضور رئيس جمهوري برگزار مي شود.
وي در خصوص مزاياي گسترش بيمه اجتماعي روستاييان گفت: در مرحله اول با بيمه اجتماعي روستاييان اهميت دادن به اين قشر از اجتماع مورد تاكيد است و از طرف ديگر در اين افراد ايجاد دلبستگي به مناطق روستايي ايجاد مي شود و اشتغال آنها در مناطق روستايي كه بسيار مهم است مورد تاكيد قرار مي گيرد.
به گزارش فارس،وزير رفاه و تامين اجتماعي تعداد كارگزاريهاي ايجاد شده در روستاهاي كشور را ۳۸۵ كارگزاري اعلام كرد و گفت: اطلاعات اين كارگزاريها پايه مناسبي براي اطلاعات و آمار روستائيان كشور خواهد بود.
كاظمي با بيان اينكه مجلس بايد در تصويب بودجه ها توجه ويژه اي به قشر روستايي داشته باشد تصريح كرد: يكي از نگراني هاي اصلي روستاييان تامين آينده خانواده هاي آنهاست به طوري كه از زمان ايجاد صندوق بيمه روستاييان ۵۰ نفر روستايي فوت كرده اند و خانواده آنها از مستمري برخوردار شده اند كه اين صندوق هم بايد بودجه لازم را براي تامين اين افراد داشته باشد. وي در خصوص تفاهم نامه همكاري با وزارت جهاد كشاورزي گفت: اين تفاهم نامه به مفهوم گسترش و تحكيم بيمه اجتماعي روستاييان است و روستاييان بايد بدانند كه دولت و نظام جمهوري اسلامي حامي آنها است. وزير رفاه و تامين اجتماعي در خصوص تعهدات وزارت رفاه در اين تفاهم نامه اظهار داشت: صندوق بيمه اجتماعي روستائيان بايد به نحوي برنامه ريزي كند كه تا قبل از پايان سال زمينه لازم براي تحت پوشش قرار گرفتن روستائيان و عشاير فراهم شود و به تدريج ساير روستاييان و عشاير وابسته به تشكلات روستايي و يا كشاورزان طرف قرارداد كارخانجات چاي، چغندر قند، روغن كشي، پنبه پاك كني و غيره تحت پوشش قرار گيرند.

رييس مركز بيوتكنولوژي خليج فارس خبر داد:
ثبت جهاني دانش «ژئوبيوتكنولوژي» به نام ايران
گروه علمي فرهنگي: رئيس مركز بيوتكنولوژي خليج فارس از ثبت جهاني علم «ژئوبيوتكنولوژي» به پيشنهاد ايران در يونسكو خبر داد.
دكتر شاهين فرهنگي با اعلام اين مطلب در نخستين كنفرانس بين المللي ژئوبيوتكنولوژي در جزيره قشم، خاطرنشان كرد: ژئوبيوتكنولوژي علم نويني در جهان است كه  ايجاد آن  از سوي ايران و اين مركز به يونسكو پيشنهاد شد و مورد موافقت قرار گرفت.
اين زمينه علمي چند رشته اي تركيبي از علوم مختلف از جمله فيزيك، شيمي، ديرينه شناسي، زمين شناسي و نجوم است كه به منظور حل معضلات زمين از ديدگاه زيست فناوري پيشنهاد شده است.
وي خاطرنشان كرد: در پي تصويب پيشنهاد ايران، نخستين كنفرانس بين المللي در زمينه ژئوبيوتكنولوژي با همكاري يونسكو، شوراي عالي زيست فناوري، سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران و مركز تحقيقات بيوتكنولوژي خليج فارس و با شركت نمايندگاني از كشورهاي مختلف جهان به مدت چهار روز در جزيره قشم در حال برگزاري است.
دكتر حميد فتحي، رييس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران نيز در مراسم افتتاح اين كنفرانس اظهار داشت: توسعه بيوتكنولوژي و موضوع جديد ژئوبيوتكنولوژي نيازمند توجه بيشتر مسئولان اجرايي كشور و سياستگذاران است.
وي ادامه داد: با توجه به اين دانش به ويژه در جزيره اي مثل جزيره قشم مي توان اقتصاد كشور را متحول كرد و حتي درآمدي به اندازه درآمد نفت را نصيب كشور كرد.

دستورالعمل اجرايي پرداخت هزينه هاي توانبخشي دانش آموزان استثنايي اعلام شد
گروه علمي فرهنگي: به منظور همسو كردن ارائه خدمات توانبخشي به دانش آموزان استثنايي از طريق صندوق بيمه درمان، دستورالعمل اجرايي پرداخت هزينه هاي خدمات توانبخشي دانش آموزان استثنايي اعلام شد.
مطابق اين دستورالعمل، هزينه هاي خدمات توانبخشي دانش آموزان استثنايي بر اساس تعرفه هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تا سقف يك ميليون ريال براي هر دانش آموز در هر سال تحصيلي قابل پرداخت است.
بر اساس اين دستورالعمل هزينه هاي قابل پرداخت و مورد نياز براي خدمات توانبخشي به تفكيك استان توسط شوراي برنامه ريزي بيمه درمان تعيين و به مديريت آموزش و پرورش استثنايي استان اعلام شده است.
طبق دستورالعمل صادره، دانش آموزان استثنايي نيازمند به دريافت خدمات توانبخشي پس از تعيين نوع خدمت و برآورد هزينه مورد نياز توسط كميته تخصصي توانبخشي، مشاوره و مددكاري استان جهت دريافت خدمات توانبخشي به مراكز ارائه خدمات تحت پوشش بيمه دانا در استان مربوطه ارجاع مي شوند. در صورتي كه امكان استفاده از خدمات مورد نياز دانش آموز در مراكز طرف قرارداد بيمه «دانا» در استان وجود نداشته باشد، اولياي دانش آموزان استثنايي جهت دريافت وجه هزينه شده با در دست داشتن مدارك مورد نياز از طريق كميته تخصصي استان به شعب بيمه «دانا» معرفي مي شوند. اين دستورالعمل فقط شامل هزينه هاي خدمات توانبخشي است و نحوه پرداخت هزينه هاي تجهيزات توانبخشي متعاقبا اعلام خواهد شد.

آغاز طرح ساماندهي معتادان در تهران
گروه اجتماعي: طرح جمع  آوري و ساماندهي معتادان ولگرد پرخطر، از امروز در سطح شهر تهران آغاز   شد.
نيروي انتظامي, از امروز نسبت به جمع  آوري معتادان ولگرد پرخطر در سطح شهر تهران و نگهداري از آنان اقدام مي  كند.
در اين طرح كه براي اولين بار، با نظارت ستاد مبارزه با مواد مخدر و همكاري دستگاه  هاي مربوط به درمان و نگهداري معتادان اجرا مي  شود، قرار است ۳ هزار معتاد در دو مرحله جمع  آوري و تحت درمان قرار گيرند.
در راستاي اجراي اين طرح روزانه ۱۰۰ معتاد به دست مأموران نيروي انتظامي جمع  آوري  شده و پس از انتقال به مركز عشرت  آباد با تأييد و نظر پزشكان و كارشناسان موجود در اين محل، به اردوگاه شفق اعزام مي  شوند.
شيوه درماني براي اين معتادان، استفاده از داروي متادون است و به گفته مسئولان ناجا طول دوره درماني اين معتادان نيز حدود سه ماه خواهد بود. به گزارش ايلنا، مسئولان مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي اعلام كرده  اند كه براي نگهداري معتادان پرخطر هيچ اعتبار يا هزينه  اي از دولت دريافت نكرده و اين اقدام را با اعتبارات موجود ناجا انجام مي  دهند. نكته جالب توجه اينكه، براي اجراي طرحي با چنين وسعت و گستردگي، هيچ برآورد هزينه  اي در نيروي انتظامي صورت نگرفته و ناجا آماده است؛ هرچه لازم باشد، براي اجرايي شدن طرح هزينه   كند. همچنين بسياري از كارشناسان درمان اعتياد معتقد هستند، اجراي طرح ساماندهي و نگهداري از معتادان پرخطر توسط نيروي انتظامي طرحي منسوخ شده است و نمي  توان تعداد زيادي معتاد پرخطر و ولگرد را در كنار يكديگر قرار داد و اين طرح به نتايج مطلوب نخواهد رسيد. براساس اين گزارش، در طرح ساماندهي معتادان تنها معتادان پرخطر و ولگردي كه جا و مكان خاصي ندارند، جمع  آوري مي  شوند و جمع  آوري معتادان داراي خانواده، در قالب طرح  هاي معمول و مستمر نيروي انتظامي دنبال مي  شود.
به گفته مسئولان ناجا، تمام خدمات درماني و مشاوره  هاي مركز شفق توسط كارشناسان وزارت بهداشت و بهزيستي صورت مي  گيرد و نيروي انتظامي در نحوه درمان و امور بهداشتي معتادان، دخالتي نخواهد داشت و به اين ترتيب تمام امور بهداشتي و از جمله كنترل ايدز بين معتادان مركز، وظيفه مسئولان بهداشتي است.
در صورت اجراي موفق طرح ساماندهي معتادان در تهران، اين طرح به ساير نقاط كشور نيز توسعه مي  يابد كه به گفته سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي با جمع  آوري ۳۰ هزار معتاد ولگرد، ديگر شاهد حضور اين افراد در خيابان  ها نخواهيم بود.
از سوي ديگر كارشناس امور اعتياد، اعلام كرد: جمع آوري و نگهداري معتادان توسط نيروي انتظامي كاري بسيار نسنجيده است.
دكتر رفيعي، كارشناس امور اعتياد دانشكده بهزيستي و توانبخشي و رييس سابق دفتر پيشگيري از اعتياد بهزيستي، گفت: اجراي طرح جمع آوري و نگهداري معتادان توسط نيروي انتظامي بارها آزموده شده و نادرستي و بي نتيجه بودن آن، تجربه شده است.
وي افزود: بيماري اعتياد يك بيماري مزمن و عود كننده است، هيچ برخورد ضربتي با اين بيماري سودي نخواهد داشت و درمان هايي كه توسط نيروي انتظامي صورت مي گيرد، به اين ويژگي بيماري اعتياد توجهي ندارد.
به گفته رفيعي، برخوردهايي مثل سم زدايي هاي يك شبه و برخوردهاي انتظامي پاسخگو نيست و راه مناسبي براي درمان اين بيماري نخواهد بود. وي تصريح كرد: اجراي چنين برنامه هاي نسنجيده اي تنها اتلاف هزينه و منابع محدودي است كه دولت براي مبارزه با بيماري اعتياد در نظر گرفته است. وي گفت: چنين ارتباطي در ابتدا بين معتادان و توزيع كنندگان خرد به وجود مي آيد، اما اين ارتباط به توزيع كنندگان بزرگ نيز مي رسد.

اعلام نتايج پذيرفته شدگان دوره هاي كارداني
و كارشناسي دانشگاه جامع علمي- كاربردي
اعلام نتايج پذيرفته شدگان دوره هاي كارداني و كارشناسي دانشگاه جامع علمي- كاربردي
گروه علمي فرهنگي: نتايج دوره هاي كارداني و كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دانشگاه جامع علمي- كاربردي اعلام شد.
نتايج دوره هاي كارداني و كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دانشگاه جامع علمي - كاربردي ديروزاعلام  شد.
علاقمندان مي توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org وضعيت پذيرش خود را مشاهده نمايند.
در مقطع كارداني ۳۶ هزار نفر در ۱۵۵ كد رشته و ۷۱۱ كد رشته محل در مقطع كارشناسي نيز ۴ هزار نفر در ۴۸ كد رشته و ۹۷ كد رشته محل پذيرفته شده اند.

رسيدگي به پرونده روزنامه هاي توقيف شده هفته آينده
ايسنا: شعبه ۱۰۸۳ دادگاه عمومي، از هفته آينده كار رسيدگي به پرونده هاي مطبوعاتي را آغاز و در اولين اقدام به پرونده هفته نامه «تلاش» و روزنامه «بهار» رسيدگي مي كند.
شعبه ۱۰۸۳ دادگاه كيفري استان تهران، چهارشنبه هفته آينده كار رسيدگي به پرونده هاي مطبوعاتي را با يك قاضي و بدون حضور نماينده دادستان آغاز مي كند.
در اين زمينه ناصر سراج گفت: پرونده هايي كه در شعبه ۱۰۸۳رسيدگي مي شود ارتباطي به دادگاه كيفري ندارد و بايد مربوط به روزنامه هاي توقيف شده باشد كه براساس نص قانون، پرونده هايي كه در زمان حكومت قانون دادگاه هاي عمومي و انقلاب تشكيل شده با يك حاكم و بدون نماينده دادستان و تعدد قاضي رسيدگي مي شود؛ البته هيات منصفه دارند.
رئيس دادگاه هاي كيفري استان تهران، تصريح كرد: به غير از «ياس نو» كه تقاضاي استمهال كرد، پرونده هاي معوقه مطبوعاتي در شعبه ۷۶ به صفر رسيد و ساير پرونده ها، جاري و روزمره هستند.

باز بيني درجه بندي هتل هاي كيش
با همكاري سازمان هاي بين المللي
004722.jpg
گروه علمي فرهنگي: معاون سياحتي منطقه آزاد كيش گفت: درجه بندي هتل هاي جزيره با همكاري سازمان هاي بين المللي بازبيني و انجام مي شود.
علي غمخوار افزود: اين درجه بندي بين المللي در خصوص هتل هايي كه داراي تخصصي بيش از ۱۰ سال هستند، صورت مي گيرد.
وي با بيان اينكه درگذشته، استانداردهايي به هتل هاي جزيره معرفي و ارائه شده بود، اظهاركرد: نوع هتل سازي و هتلداران در كيش ناموزون پيش رفته است، بنابر اين در آينده اي نزديك استانداردهايي بين المللي براي اين اماكن تعريف و ابلاغ مي شود تا از اين پس بر اساس اين دستورالعمل هاي اجرايي فعاليت شود. به گزارش ايسنا معاون سياحتي منطقه آزاد كيش افزود: براي هتل ها اجراي اين استانداردها اجبار نيست، ولي امتيازهاي تشويقي چون تفاوت نوع تعرفه، هزينه هاي آب و برق و مشاركت در فعاليت هاي بازاريابي، درصورت رعايت اين استانداردهاي تعريف شده براي هتلداران در نظر گرفته مي شود. وي با اشاره به طرح ارائه شده اتحاديه هتلداران كيش مبني بر بازبيني درجه بندي هتل ها،  گفت: انجام اين طرح از سوي صنف مربوطه و به شرط آشنايي كامل با استاندارد هاي بين المللي، اقدامي مثبت است ولي متأسفانه اتحاديه هتلداران كيش از اين استانداردها اطلاعات كافي ندارد. غمخوار خاطر نشان كرد: درگذشته استانداردهايي در ميان هتلداران كيش رعايت مي شد كه بيشتر درباره فيزيك بناها بود اين در حالي است كه امروز ديگر هتل ها در دنيا فقط ارائه دهنده سرويس هاي اتاقي نيستند.

كانون اصلاح و تربيت استاندارد جهاني ايزو گرفت
گروه علمي فرهنگي -مدير كل فرهنگي تربيتي سازمان زندان ها گفت: كانون اصلاح و تربيت به عنوان نهادي زيرمجموعه سازمان زندان ها براي نخستين بار موفق به اخذ استاندارد جهاني (ISO) براي بهبود كيفيت خدمات در تمام بخش ها شد.
منصور مقاره عابد با بيان اينكه پيش از اين سازمان زندان ها در كشورهاي مالزي، كانادا و سنگاپور موفق به اخذ ايزو شده ، اظهارداشت: برخي زندان ها در كشور براي بخش هايي چون بهداشت و درمان موفق به اخذ اين استاندارد جهاني شده بودند اما كانون اصلاح و تربيت تهران به عنوان نهادي زيرمجموعه سازمان زندان ها براي نخستين بار در پي فعاليت هاي مداوم براي تمام فعاليت ها با مكتوب كردن اقدامات و ارائه آنها توانست استاندارد جهاني را دريافت كند. وي با اشاره به اينكه پس از دريافت اين استاندارد، كليه فعاليت ها بايد مورد ارزيابي قرار گيرد، خاطرنشان كرد: در اين سيستم مدير مركز، يك نماينده دارد كه همه موارد از طرف مددجويان و مراجعان و مشتريان (قضات، خانواده مددجويان و جامعه) به وي منتقل مي شود و پس از آن مدير مربوطه در راستاي ارزيابي، سعي در پيشبرد سيستم به نحوي مطلوب خواهد داشت. مديركل فرهنگي - تربيتي سازمان زندان ها با بيان اينكه پس از تنظيم نظامنامه، فعاليت هاي پراكنده در كانون اصلاح و تربيت منظم و نهادينه شد خاطرنشان كرد: براي نهادينه شدن و تثبيت اين فعاليت ها درخواست ايزو شد كه پس از برگزاري كلاس هاي مشاوره و آماده سازي براي مسئولان كانون، اقدامات لازم براي دريافت ايزو مهيا شد.

اطلاعات مورد نياز در خصوص سرطان
پستان به بانوان ارايه مي شود
گروه اجتماعي: به منظور اطلاع رساني هر چه بهتر به بانوان، تلفن گوياي مركز بيماريهاي پستان جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران آماده ارايه مشاوره و پاسخگويي به سؤالات بانوان در خصوص بيماري سرطان پستان است.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي، با توجه به ضرورت اطلاع رساني صحيح در خصوص مسايل مختلف بيماري سرطان پستان، كارشناسان و متخصصان اين مركز از طريق تلفن گويا ضمن ارايه مشاوره، پاسخگوي سؤالات مراجعان درباره مراحل تشخيص، درمان و پيگيري افراد مبتلا يا مشكوك به ابتلاي سرطان پستان مي باشند.
براساس اين گزارش، هموطنان مي توانند همه روزه از ساعت ۸:۳۰ لغايت ۱۷ از طريق شماره تلفن هاي ۶۶۴۶۶۲۶۶ و ۶۶۴۹۲۴۳۱ مسايل و مشكلات مختلف خود را در خصوص بيماري سرطان پستان با كارشناسان اين مركز در ميان گذاشته و از نظر و مشاوره هاي آنها بهره مند شوند.

دبير كل سازمان جهاني گردشگري UNWTO به ايران مي آيد
گروه علمي فرهنگي: فرانچسكو فرانجيالي دبير كل سازمان جهاني گردشگري ملل متحد(UNWTO) ارديبهشت ماه سال آينده به ايران خواهد آمد.
دبير كل سازمان جهاني گردشگري همزمان با برپايي نخستين كنفرانس جهاني گردشگري و صنايع دستي كه از ۲۳ تا ۲۵ ارديبهشت ماه سال ۸۵ در تهران برگزار مي شود، به همراه هياتي به ايران سفر خواهد كرد و طي اين مدت با برخي مسوولان گردشگري كشور نيز ديدار خواهد داشت.
نخستين كنفرانس جهاني گردشگري و صنايع دستي با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران و (UNWTO) ( سازمان جهاني گردشگري ) به مدت سه روز در مركز همايش هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار خواهد شد.
فرانجيالي از اول ژانويه ۲۰۰۶ تا پايان سال ۲۰۰۹ براي يك دوره  چهار ساله ديگر به سمت دبير كل سازمان جهاني گردشگري انتخاب شد.
وي پيش از اين رئيس صنعت گردشگري فرانسه و بالاترين مقام در بخش اجرايي گردشگري ملي اين كشور بود. وي پس از انتخاب دوباره به سمت دبير كلي سازمان جهاني گردشگري و مستحكم تر كردن دستاوردهاي پيشين سازمان (UNWTO) پيشرفت زيرساخت هاي مهيا شده در گذشته و بسترسازي براي آينده گردشگري دنيا را از اهداف و برنامه هاي خود اعلام كرده است.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |