سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۷ - Feb 21, 2006
وزير ارشاد اعلام كرد:
اختصاص يارانه كتاب به خوانندگان
رشد كتابخواني، اولويت  وزارت ارشاد در سال آينده است
004818.jpg
گروه اجتماعي: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اولويت سال آينده ما گسترش حوزه كتاب و مطالعه و تحقق نهضت كتابخواني است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، حسين صفار هرندي در حاشيه سومين نمايشگاه ياد يار مهربان، ويژه اهداي كتاب به مدارس شهر تهران، در گفتگو با ستاد خبري نمايشگاه اظهار داشت: بايد با اعمال شيوه هاي مناسب و عملياتي، اقشار مختلف را به مطالعه كتاب ترغيب و كتابخوان ها را تحسين كنيم.
وي با تاكيد بر اهميت كتابخواني در دوران كودكي گفت: انس با كتاب بايد از دوران پيش دبستاني ايجاد شود و كودكي كه در مرحله پيش دبستاني و دبستان با كتاب انس بگيرد محال است در سنين بعدي گسستي در اين ارتباط ايجاد شود و علاقه به كتاب و مطالعه در او دروني مي شود.
صفار هرندي برپايي سومين نمايشگاه ياد يار مهربان و اهداي كتاب به دانش آموزان را آغاز يك جريان تازه در حوزه ترويج فرهنگ كتابخواني در ميان كودكان و نوجوانان دانست و تصريح كرد: اين حركت بين بخشي در سال آينده با برنامه هاي ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در قالب نهضت كتابخواني تداوم خواهد يافت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين از برنامه اين وزارتخانه براي اختصاص يارانه به مصرف كنندگان كتاب خبر داد و افزود: اگر واقعا اين نكته را قبول داشته باشيم كه مشكل اصلي فرآيند كتاب،  بخش آخر آن يعني مخاطب است، يعني اگر بپذيريم كه چون كتاب خوانده نمي شود حوزه تاليف و نشر هم مشكل دارد و از رونق افتاده، نتيجه منطقي اش اين است كه يارانه را به سمت حلقه آخر، يعني خواننده كتاب هدايت كنيم.
سومين نمايشگاه ياد يار مهربان ويژه اهداي كتاب به ۶۲۰۰ مدرسه شهر تهران در شبستان مصلاي امام خميني (ره) برپا گرديده است. در اين نمايشگاه كه تا هشتم اسفند برپا مي شود، ۵۰۰ ناشر با ۸۵۰۰ عنوان كتاب حضور دارند. اين نمايشگاه با اعتبار ۱۵ ميليارد ريال و با مشاركت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان اسناد و كتابخانه ملي برگزار و به مدارس ابتدايي ،۱۳۰ راهنمايي ۱۶۰ و دبيرستان ۲۱۰ هزار تومان كتاب اهدا مي شود.

در يك كنفرانس بين المللي توافق شد
كمك ۱۰ ميليارد دلاري به مبارزه با مواد مخدر در افغانستان
ايسنا: كنفرانس بين المللي ارزيابي سياست هاي مقابله با مواد مخدر، با حضور نمايندگان دولتي و غيردولتي تعداد زيادي از كشورهاي جهان در لندن برگزار شد.
در اين كنفرانس بين المللي مقرر شد تا كليه كشورهاي عضو با كمك نيروهاي دولتي و غيردولتي، پيش نويسي را براي اونگانس ۲۰۰۸ تهيه كنند.
در اين پيش نويس، كشورها بايد در درخواست هاي خود، ۴ ستون مبارزه با عرضه، كاهش تقاضا، پيشگيري و كاهش آسيب را گنجانده و به عبارتي در جلسه سازمان ملل راجع به اين موضوع صحبت و از سياست هاي داخلي خود دفاع كنند تا از اين طريق سندي در خصوص اعتياد تهيه شود. هم اينك  تنها ۳ سند جهاني در حوزه مواد مخدر وجود دارد كه در صورت عملكرد صحيح در اين زمينه سند ديگر در بحث اعتياد، با تاكيد بر ستون هاي ذكر شده تهيه خواهد شد.
گفتني است در اين كنفرانس جهاني دستاوردهاي ايران در زمينه كاهش آسيب اعتياد ارائه شد و زمان كوتاه اجرا و نتايج مثبت آن به خصوص از جهت تاكيد بالاترين مقام قضايي كشور بر كاهش آسيب اعتياد مورد توجه جدي كشورهاي عضو قرار گرفت.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* «آتش» را با «آشتي» خاموش مي كنند.
* در بازي زندگي «آتشفشان» نباش «آتش نشان» باش.
* در گرفتاريهاي خود «دست» داشته ايم، آن هم «دو دست» !
* آنقدر «سايه ديگران را با تير زدم»، كه ديگر «سايه اي را بالاي سرم» نديدم.

كاهش نرخ حق بيمه صندوق تأمين اجتماعي
را دچار بحران مي كند
گروه اجتماعي: معاون امور حقوقي و مجلس سازمان تامين اجتماعي، گفت: كاهش نرخ حق بيمه، به صندوق تامين اجتماعي لطمه مي زند.
به گزارش ديروز روابط عمومي  سازمان تامين اجتماعي، دكتر علي اصغر ابراهيمي  افزود: سازمان تامين اجتماعي به عنوان امانتدار بيمه شدگان و كارفرمايان محافظ سرمايه هاي اجتماعي و ملي كشور است و از اين رو اجراي تصميماتي نظير كاهش نرخ حق بيمه موجب بروز صدمات جبران ناپذير به صندوق تامين اجتماعي و به دنبال آن كاهش كيفيت خدمات به افراد خواهد شد.وي گفت: با توجه به اينكه سن نيروي انساني در كشور به سمت پير شدن است و نسبت خروجي ها به ورودي هاي صندوق در مقايسه با سال ۵۷ افزايش يافته، اين امر موجب شده صندوق دچار بحران و به نقطه سربه سري نزديك شود.به گفته وي، اخذ تصميماتي كه بخش هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي جامعه را تحت تاثير قرار مي دهد نيازمند كار كارشناسي بيشتر است.ابراهيمي، مشكل اصلي صندوق تامين اجتماعي را در حال حاضر مصوبات مغاير با اصول حاكم بر صندوق هاي بيمه اي به ويژه اصل تعادل ورودي ها و خروجي ها ذكر كرد كه موجب كاهش ورودي ها و افزايش خروجي هاي صندوق گرديده است.
وي، از ديگر مشكلات موجود اين سازمان را عدم بازپرداخت به موقع مطالبات اين صندوق توسط دولت عنوان كرد كه تاخير در پرداخت موجب كاهش ارزش دارايي هاي سازمان تامين اجتماعي بجاي افزايش بهره وري در سرمايه گذاري مي گردد.

پاكسازي خيابان ناصر خسرو از داروهاي تقلبي
كشف بزرگترين كارگاه توليد آمپول هاي روان گردان
004815.jpg
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ از آغاز پاكسازي خيابان ناصر خسرو از وجود داروهاي تقلبي و تاريخ گذشته از صبح امروز و همچنين كشف كارگاه بزرگ توليد آمپول هاي روان گردان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، سردار مرتضي طلايي ديروز در حاشيه پاسخگويي به سئوالات تماس گيرندگان ۱۹۷ ضمن اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران، نسبت به تغيير الگوي مصرف مواد مخدر در ايران هشدار داد و خاطر نشان ساخت: دست اندركاران اين كارگاه با توليد داروهايي با بالاي ۵۰ درصد ناخالصي دست به تجربيات بسيار كثيفي زده اند و چنانچه جامعه در اين گونه موارد آگاهي نداشته باشد، پيامدهاي سوء در انتظار تك تك افراد جامعه خواهد بود.
وي از دستگيري ۲ نفر در اين كارگاه خبر داد و اعلام كرد: فردا طي برگزاري نمايشگاهي ميزان داروهاي جعلي كشف شده در خيابان ناصر خسرو و همچنين آمپول هاي روان گردان كارگاه ذكر شده، به معرض نمايش عمومي درخواهند آمد تا براي افراد خلافكار درس عبرتي باشد.
طلايي با اشاره به آلونك هايي در فرح زاد گفت: تخريب اين مكانها نيز به دليل ايجاد نا امني و تجمع معتادان و... بزودي آغاز خواهد شد.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران در خصوص برنامه هاي پيش بيني شده شب چهارشنبه سوري اظهار داشت: به هيچ عنوان مخالف برگزاري آداب و سنن كهن ايرانيان نيستيم اما چنانچه افرادي سودجو به بهانه اين شب اقدام به توليد و پخش مواد محترقه خطرناك نمايند، به طور قطع پليس علاوه بر پلمپ مكانهاي فروش، فروشندگان را تا پايان ۱۳ فروردين در زندان نگه خواهد داشت.
وي درباه شرايط آزادي تعدادي از زندانيان همزمان با آغاز عيد نوروز تصريح كرد: به طور قطع مجرمان حرفه اي جزء اين افراد نخواهند بود و افرادي كه بنا به دلايلي نظير مشكلات مالي در زندان به سر مي برند شامل اين ارفاقها خواهند شد.

هفدهمين دوره پذيرش دانشجوي دكتراي تخصصي
داروسازي چهارم اسفند برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: هفدهمين دوره پذيرش دانشجوي دكتراي تخصصي داروسازي چهارم اسفند ماه در دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تهران برگزار مي شود.
كارت ورود به جلسه اين آزمون از دو روز پيش از برگزاري امتحان در معاونت آموزشي دانشگاه توزيع مي شود. اين آزمون براي پذيرش دانشجو در رشته هاي فارماسيوتيكس، شيمي دارويي،  فارماكوگنوزي،  بيوتكنولوژي دارويي، سم شناسي،  داروسازي هسته اي و داروسازي باليني برگزار مي شود. دارا بودن شرايط عمومي ورود به دوره دستياري براساس مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دارا بودن دانشنامه دكتراي داروسازي و كارشناسي ارشد داروسازي از شرايط شركت در اين آزمون است و دارندگان مدرك دكتراي پزشكي و يا كارشناسي ارشد سم شناسي،  كارشناسي ارشد شيمي يا مهندسي شيمي نيز مي توانند در اين آزمون شركت كنند.

توضيح و تصحيح
در مصاحبه روزنامه با دكتر سيد كاظم اكرمي كه تحت عنوان «جمع مبارزان بي ادعا» روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه صفحه ۱۲ به چاپ رسيد درآخرين عبارت به اشتباه آمده بود: «تلخ ترين حادثه اي كه در سال هاي ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ اتفاق افتاد اين بود كه سازماني كه من يكي از بنيان گذارانش بودم و افراد بزرگي چون شهيد محمد حنيف نژاد و پيروان اين گروه...» كه جمله صحيح آن به صورت زير است: «تلخ ترين حادثه اي كه در سال هاي ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ اتفاق افتاد اين بود كه سازماني كه بنده با بنيان گذاران آن دوست بودم...»دكتر اكرمي همچنين در ادامه توضيح خود آورده اند: اينجانب در اين ۲۷ سال در هيچ نوشته و مصاحبه اي خود را از بنيان گذاران سازمان ندانسته ام و چنين چيزي واقعيت ندارد.همشهري ضمن تاسف بابت اين اشتباه و عذرخواهي از دكتر اكرمي اميدوار است اين موضوع منشاء سوءبرداشت خوانندگان نشده باشد.

مديران ارشد بهزيستي از تاسيس
مراكز خصوصي بهزيستي منع شدند
مراكز زير مجموعه سازمان بهزيستي كشور از صدور پروانه فعاليت مراكز بهزيستي براي مديران ارشد اين سازمان منع شدند.
به گزارش خبرگزاري «مهر» ، دكتر ابوالحسن فقيه رئيس سازمان بهزيستي كشور در گردهمايي سالانه كارشناسان دفاتر عملكرد، ارزيابي و پاسخگويي به شكايات بهزيستي استانهاي كشور ، كه ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه جاري در محل سازمان بهزيستي كشور برگزار شد به تشريح و تبيين جايگاه و نقش بازرسي پرداخت و گفت: بازرسي چشم سازمان است و اگر چشم خوب ببيند بقيه اعضا خطا نخواهند كرد و از خطا مصون است.وي ضمن تاكيد بر پاسخگويي عنوان كرد: آنچه براي ما اهميت دارد حق مددجو، معلول و اقشار آسيب پذير است كه گروه هدف سازمان بهزيستي هستند و بازرسي بايد قبل از انجام كار، حين انجام كار و بعد از انجام كار صورت گيرد.رئيس سازمان بهزيستي گفت: در كار بازرسي ، عملكرد، پاسخگويي و رسيدگي به شكايات، كار را بايد كامل ديد، همچنين آبرو و شأن افراد  را  حتي بعد از اثبات تخلف بايد حفظ كرد.وي افزود: از ديگر كارهاي مهم بازرسي نظارت ويژه و كامل به حسن اجراي بخشنامه هاي صادر شده است.بنا به اين گزارش ، طي بخشنامه اي كه در اين همايش صادر گرديد، بر اساس ماده ۸۸ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مقرر شد، از صدور موافقت اصولي و پروانه فعاليت مراكز بهزيستي براي رئيس و معاونان سازمان، مشاوران رئيس و معاونان، مديران كل ستادي و استاني، معاونان و مشاوران مديران كل ستادي و استاني، روساي بهزيستي شهرستان ها و كارشناسان ناظر بهزيستي در سراسر كشور خودداري گردد.

بازنگري در اساسنامه هاي شوراي
هماهنگي نيروهاي انقلاب
ايسنا: اكبر ناطق نوري «تصميم گيري درباره ي ادامه ي فعاليت اش در شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب را به پايان زمان بازنگري در اساسنامه ي اين تشكل موكول كرد.
حميدرضا ترقي با اعلام اين خبر اظهار داشت كه در حال حاضر ناطق نوري در جلسات شوراي هماهنگي شركت نمي كند. وي همچنين گفت كه ناطق نوري اعلام كرده تا وقتي شوراي هماهنگي مشغول بازنگري در اساسنامه است، وي در جلسات اين شورا حاضر نمي شود اما بعد از پايان بازنگري در اساسنامه ي اين تشكل و اصلاح آن، درباره ي اين كه مجدداً در اين شورا حضور فعال داشته باشد يا به صورت كامل از آن كنار برود، تصميم مي گيرد.

احتمال باز گرداندن  لايحه بودجه به دولت صحت ندارد
ايسنا: معاون حقوقي و امور مجلس رئيس جمهور، احتمال اعاده لايحه بودجه سال ۸۵ به منظور اصلاح آن به دولت را رد كرد و گفت: چنين مطلبي به هيچ عنوان صحت ندارد. سيداحمد موسوي افزود: دولت پس از هفته ها كار كارشناسي و جلسات متعدد، بر اساس معيارهاي چهارگانه  رئيس جمهور و در راستاي اجراي برنامه ۵ ساله چهارم، لايحه بودجه سال ۸۵ را تنظيم و تقديم مجلس شوراي اسلامي كرده است. وي افزود: بديهي است با توجه به كار كارشناسي كه نسبت به تبصره ها ، رديف ها و جداول صورت گرفته، دليلي براي بازبيني لايحه توسط دولت نيست. نمايندگان دولت به ويژه مديران سازمان مديريت نيز در اين مدت به صورت گسترده در كميسيون هاي مجلس و كميسيون تلفيق حضور مي يابند و توضيحات لازم را به نمايندگان ارائه مي كنند.

راهپيمايي ايرانيان مقيم آلمان
به حمايت از برنامه اتمي كشور
ايرنا: جمعي  از دانشجويان ، اساتيد دانشگاهها و هموطنان  ايراني  مقيم  شهرهاي ويسبادن  و ماينس  در آلمان  به  حمايت  و دفاع  از حقوق  كشورمان  دربهره مندي  از فن آوري  صلح  آميز هسته اي  راهپيمايي  كردند.
راهپيمايان  همچنين  اعتراض  خود را نسبت  به  برخورد دوگانه كشورهاي  غربي  درخصوص  برنامه  صلح  آميز هسته اي  ايران  اعلام  و برحق  مسلم  تهران  در بهره مندي  از دانش  صلح  آميز هسته اي  تأكيد كردند.
تظاهركنندگان  در پايان  اين مراسم  با انتشار اطلاعيه اي بر صلح  آميز بودن  برنامه  هسته اي  ايران  و همچنين  ادامه  روند مذاكرات كشورهاي  غربي  باايران  درقالب  معاهده منع  گسترش  سلاح  اتمي (ان . پي . تي ) تأكيد وادامه  مذاكرات  را موثرترين  راه حل  و گزينه  قلمداد كردند.تظاهركنندگان  همچنين  خواستار پيگيري  جدي  سازمان ملل  و تمامي كشورهاي  جهان  در وادار كردن  رژيم  اشغالگر قدس  به  خلع  سلاح هسته اي  و پذيرش  معاهدات  بين المللي  جهت  رسيدن  به  جهاني  عاري  از سلاح  كشتارجمعي  شدند.

اجلاس كميسيون عالي امنيتي ايران و تركيه گشايش يافت
ايسنا: يازدهمين اجلاس كميسيون عالي امنيتي ايران و تركيه با حضور قائم مقام وزراي دو كشور گشايش يافت.
در اين اجلاس كه به مدت سه روز در محل وزارت كشور برقرار مي باشد، هيات هاي كارشناسي دو طرف راه هاي تقويت مناسبات انتظامي، امنيتي و اطلاعاتي را بررسي مي كنند. محمد باقر ذوالقدر، قائم مقام و معاون امنيتي - انتظامي وزارت كشور در افتتاحيه اين اجلاس با تاكيد بر تاريخ مناسبات دو كشور گفت: نزديك به دو قرن بين دو كشور بهترين سطح روابط برقرار بوده است. وي با اشاره به روابط اقتصادي دو كشور گفت: در پايان سال ۲۰۰۵ حجم مبادلات تجاري دو كشور به بيش از ۴ ميليارد دلار رسيده كه در تاريخ مناسبات دو كشور بي سابقه است.
معاون امنيتي - انتظامي وزير كشور اظهار داشت، در اين اجلاس پيش نويس موافقتنامه امنيتي بين دو كشور كه در اجلاس قبلي مطرح گرديده است، نهائي مي شود. وي گفت: در اين اجلاس همچنين بر مبارزه با تروريسم و نفوذ عناصر تروريست از طريق مرز دو كشور تصميم گيري مي شود. بر اساس اين گزارش، در اين اجلاس شهاب الدين حارپوت، قائم مقام وزير كشور تركيه نيز در سخناني با تاكيد بر اراده كشورش بر تقويت مناسبات در همه سطوح گفت: قاچاق اسلحه، كالا، موادمخدر، داروهاي روان گردان نيز از مسائل اصلي تركيه است. وي افزود: تروريسم هم يك مسأله جهاني است و تركيه نيز تا كنون نيروهاي نظامي زيادي را در مبارزه با تروريسم از دست داده و چندين ميليارد دلار خسارت ديده است. حارپوت تاكيد كرد: تركيه در سال گذشته ۵۰ ميليون داروي روان گردان از قاچاقچيان بين المللي كشف كرده و براي جلوگيري از ورود داروهاي روان گردان حاضر به همكاري جدي با ايران هستيم.

گفته مي شود...
* روز گذشته در يك تماس مشكوك تلفني ساختمان بورس تهران تهديد به بمب گذاري شد. حراست سازمان بورس پس از دريافت اين پيام اقدام به بازرسي افراد و بخش هاي مختلف كرد، اما ظاهرا شيء مشكوكي يافت نشد. بورس تهران ظرف دو روز گذشته پس از يك دوره سقوط به آرامش رسيده، به نظر مي رسد تهديدكنندگان به اين موضوع توجه ويژه داشته اند.

وزير رفاه: سهام عدالت ۷۵۰ هزار نفر
هفته آينده توزيع مي شود
وزير رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به اعتبار ۴۵۰۰ ميليارد توماني براي اجراي طرح سهام عدالت در سال آينده اعلام كرد: توزيع سهام عدالت ميان مددجويان كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي هفته آينده در چهار استان و بين ۷۵۰ هزار نفر آغاز مي شود.
به گزارش ايسنا پرويز كاظمي ديروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در مرحله اول اجراي طرح توزيع سهام عدالت مددجويان كميته امداد و بهزيستي به طور كامل در چهار استان محروم كهگيلويه و بويراحمد، ايلام، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي تحت پوشش قرار مي گيرند.
وي تصريح كرد: براي اجراي طرح توزيع سهام عدالت با تشريفات قانوني مانند ايجاد شركت ها، مشخص كردن نوع سهام، نحوه واگذاري و چاپ برگه هاي سهام روبرو بوديم. وزير رفاه و تامين اجتماعي در ادامه خاطرنشان كرد: به منظور افزايش مستمري بازنشستگان و مستمري بگيران با مجلس شوراي اسلامي و سازمان مديريت در حال مذاكره هستيم كه اين رقم به ماهيانه ۲۰۰ هزار تومان افزايش مي يابد. وي يادآور شد: همچنين به منظور كاهش مشكلات بازنشستگان در دريافت حقوق و مستمري براي بازنشستگان ، حساب عابر بانك افتتاح خواهد شد تا از ايجاد صف هاي طولاني جلوگيري شود. وزير رفاه همچنين در خصوص مركز بازپروري زنان و دختران آسيب ديده اجتماعي (اميدوار) كه بنياد مستضعفان با دريافت حكم تخليه خواستار تحويل اين مركز از بهزيستي شده است گفت: سازمان بهزيستي و بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي از سالهاي گذشته در خصوص مالكيت زمين هايي كه به سازمان بهزيستي واگذار شده بود، مشكل دارند. اين مشكل پيچيده نيست ولي مسئولين با رفتارهاي غير منطقي آن را پيچيده كرده اند در حالي كه مي توانستند با انجام مذاكره نسبت به رفع آن اقدام كنند.

بيانيه جامعه دامپزشكان در مورد آنفلوآنزاي
پرندگان در ايران
گروه اجتماعي: جامعه  دامپزشكان  ايران  با صدور بيانيه اي  درباره  آنفلوآنزاي  فوق  حاد پرندگان  از شهروندان  خواست  تنها به  اطلاعيه ها، مصاحبه ها و توصيه هاي  مقامات و مسئولان  نهادهاي  رسمي و صاحبنظران  علمي كشور توجه  كرده  و به  شايعات  و اظهارات  سازمان ها و يا افراد غيرمسئول  توجه  نكنند.
در اين  بيانيه  كه  ديروز منتشر شد، آمده  است : تاكنون  هيچ گونه  شواهدي  مبني  بر انتقال  بيماري  آنفلوآنزاي  فوق  حاد پرندگان از انسان  به  انسان  مشاهده  نشده  و اين  بيماري  در مرحله  انتقال  از پرندگان به  انسان  قرار دارد.
بيانيه  تأكيد كرده  كه  هيچ گونه  شواهد و مدارك  مستندي  مبني  بر سرايت بيماري  به  انسان  از طريق  مصرف  گوشت  مرغ  و تخم مرغ  در جهان  وجود ندارد اما با اين  وجود دامپزشكان  و ساير رده هاي  دامپزشكي  به  عنوان  مسئولان  حفظ و تامين  سلامت  مواد غذايي  با منشا دامي ، تمام  تلاش  خود را براي  حفظ سلامت  مرغ و تخم مرغ  به  عمل  مي آورند.
در اين  بيانيه  آمده  است : جامعه  دامپزشكان  كشور به  تمام  دست اندركاران  امر توليد مرغ  و تخم مرغ  اطمينان  مي دهد با اتكا به  توان  بالاي  علمي و اجرايي  اعضاي  خود، حداكثر همكاري  را با سازمان هاي  مسئول  اعم  از سازمان دامپزشكي  كشور، وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  و سازمان  حفاظت  محيط زيست  براي  جلوگيري  از آلودگي  مرغداري هاي  صنعتي  به  عمل  آورد.
براساس  اين  بيانيه  تمام  نهادهاي  دامپزشكي  كشور اعم  از دولتي  و خصوصي و نيز ساير سازمان هاي  مرتبط با سلامت  جامعه  از جمله  وزارت  بهداشت  و درمان و آموزش  پزشكي  و سازمان  محيط زيست  در تلاش  هستند تا از گسترش  بيماري  در كشور و از سرايت  آن به  مرغداري هاي  سنتي  و صنعتي  جلوگيري  كنند.
اين  بيانيه  مي افزايد: براي  حفظ سلامت  كامل ، گوشت  مرغ  در دماي  ۷۰ درجه سانتيگراد به  مدت  حداقل  نيم  ساعت  طبخ  شده  و تخم مرغ  نيز به  صورت  كاملا پخته و سفت  شده  مصرف  شود.

تعدد استعلام هادر زمان نقل و انتقال اسناد حذف مي شود
گروه اجتماعي- زهرا رفيعي: در صورت تصويب مجلس، استعلام هاي متعدد در زمان نقل و انتقال املاك و اسناد به جز استعلام از «سازمان ثبت اسناد و املاك» حذف خواهد شد.
محمدرضا دشتي اردكاني عضو هيأت مديره كانون سردفتران و دفترياران در گفتگو با همشهري با اعلام اين خبر گفت: به موجب اين لايحه كه به مجلس ارائه شده است. براي ثبت اسناد و املاك ديگر نيازي به استعلام از شهرداري، دارايي، تأمين اجتماعي، سازمان زمين شهري، اتحاديه هاي صنفي، اداره آب و فاضلاب و... نيست.
وي با اشاره بر اينكه در برخي از سندها افراد بايستي بالغ بر ۱۰ استعلام اخذ كنند گفت: استعلام هاي سازمانها و ارگانهاي مختلف دولتي مدت دار است  كه در مواردي افراد تا همه استعلام ها را جمع آوري كنند برخي از آنها مدت اعتبارشان به اتمام مي رسد.
تعداد اين استعلامها بنابر نوع ملك و كارايي بعدي آن متفاوت است.
وي با اشاره به اينكه امكان جعل سند دست نويس هميشه وجود دارد گفت: ثبت در دفتر اسناد رسمي اين مشكل را برطرف خواهد كرد. بسياري از پرونده هاي قضايي املاك در دستگاه قضايي به دليل عدم ثبت رسمي آن است.
وي با انتقاد از قانونگذار نسبت به منوط كردن ثبت و انتقال اسناد و املاك به استعلام از مراكزي غير از قوه قضائيه گفت: اگر سازمانها و نهادهاي دولتي به موقع جهت وصول مطالبات خود اقدام كنند ديگر نيازي به استعلام از آنها در زمان ثبت و انتقال نيست.
وي افزود: شهرداري، دارايي، بيمه و... مي توانند مكانيزمي را پيش بيني كنند تا به وسيله نيروهاي خود و اهرمهاي قانوني كه در اختيارشان است انجام وظيفه كنند.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |