سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۷ - Feb 21, 2006
فردا و پس فردا با حضور ۱۲ هزار مهمان از سراسر كشور برگزار مي شود
كنگره بزرگداشت ۴ هزار شهيد در استان يزد
004731.jpg
يزد- خبرنگار همشهري: كنگره بزرگداشت سومين شهيد محراب، سرداران و چهارهزار شهيد استان يزد، روزهاي سوم و چهارم اسفند در يزد برگزار مي شود.
دراين كنگره علاوه بر مسئولان محلي و خانواده شهيدان، افزون بر ۱۲ هزار مهمان از سراسر كشور نيز حضور خواهند داشت. مسئول ستاد اجرايي كنگره ديروز به همشهري گفت: مهمانان طي سه نوبت در نشست هاي كنگره شركت مي كنند و شامل خانواده هاي شهدا از ديگر شهرها، فرهنگيان، دانشگاهيان و اقشار مختلف مردم خواهند بود.
سرهنگ پاسدار علي هژبري گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستانها براي پذيرايي، اسكان و سرويس دهي به مهمانان اقدامات لازم را به عمل آورده اند.
وي افزود: در كليه وروديهاي شهر يزد، راه آهن، فرودگاه و ترمينال، مامورين واحد استقبال كنگره، با اهداي گل  پذيراي مهمانان خواهند بود.
مسئول ستاد اجرايي كنگره بزرگداشت شهداي استان، فعاليت كميته هاي دوازده گانه اين كنگره را مثبت ارزيابي كرد و خاطرنشان كرد: كليه برنامه هاي كنگره براساس زمان بندي انجام شده در حال اجراست و استان يزد از هر نظر آمادگي لازم براي برگزاري هرچه باشكوه تر اين كنگره را دارد.
سرهنگ پاسدار علي هژبري، حضور شخصيت هاي سياسي، انتظامي، لشكري، كشوري و مذهبي كشور را در اين كنگره از ديگر موارد شاخص در برگزاري اين كنگره برشمرد.

تصادف خونين در جاده مياندوآب - ملكان
مياندوآب- در يك سانحه رانندگي كه صبح يكشنبه در محور مياندوآب به ملكان روي داد سه نفر كشته شده و دو نفر ديگر زخمي شدند.حادثه بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون با يك دستگاه وانت نيسان به وقوع پيوست.قربانيان حادثه سه سرنشين وانت نيسان بودند و راننده و سرنشينان كاميون نيز به شدت زخمي و به دليل وخامت حالشان به اروميه اعزام شدند.
واژگوني تانكر حامل بنزين در محور شاهرود- سبزوار
سمنان- مركز اطلاع رساني  فرماندهي  انتظامي استان  سمنان  از واژگون  شدن  يك  دستگاه تانكر حامل  بنزين  در محور شاهرود - سبزوار خبر داد.اين تانكر  حامل  ۱۸ هزار ليتر بنزين  بود كه  در حوالي  عباس آباد از جاده  منحرف  و واژگون  شد.
علت  اين  حادثه  خواب  آلودگي  راننده  تشخيص  داده  شد.
مركز اطلاع رساني  فرماندهي  انتظامي استان  سمنان  همچنين  در گزارش  ديگري  بااشاره  به  تصادف  اخير دودستگاه  اتوبوس  و پرايد در محور شاهرود _ سبزوار اعلام  كرد: نقص  هندسي  جاده  در وقوع  اين  حادثه  موثر بوده  اما نسبت به رفع نقص فني جاده اقدامي نشده است.
اين  مركز، اين  قسمت  از جاده  را داراي  دست اندازهاي  فراوان  اعلام  كرد و افزود: تاكنون  تصادفات  متعددي  دراين  محدوده  به  وقوع  پيوسته  است .
مركز اطلاع رساني  فرماندهي  انتظامي استان  سمنان  بااشاره  به  اينكه تنها  ۳۷كيلومتر از اين  مسير دو طرفه  است ، افزود: انتظار مي رود  وزارت  راه  و ترابري براي  دو بانده  كردن  اين  مسير كه  يك  جاده  بين المللي  و ترانزيتي  است  اهميت بيشتري  بدهد.

دزدان رادياتور در ساوه گرفتار شدند
ساوه _ تيم كارآگاهان اداره آگاهي ساوه سارقان رادياتور در اين شهرستان را دستگير كردند. گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان مركزي حاكي است: با وصول پرونده اي به پاسگاه انتظامي ساوه مبني بر سرقت تعدادي رادياتور و دينام موتور آب در ماههاي اخير، ماموران اداره آگاهي ساوه مسئول رسيدگي آن شدند. با پيگيري آنان سه مظنون به نام هاي فرهاد- الف، سهراب- خ و رضا- ث همگي اهل و ساكن روستاي قلعه شيرخان ساوه شناسايي و دستگير شدند. متهمان در بازجويي اعتراف كردند تا به حال ۲۵ مورد سرقت انجام داده اند. با تلاش ماموران، سه نفر مالخر، همگي تبعه افغانستان به نام هاي سروان، عبدالمجيد و حميد نيز در اين ارتباط شناسايي و بازداشت شدند.

بررسي مشكلات جامعه مطبوعاتي استان گيلان
رشت _ خبرنگار همشهري: چهارمين جشنواره مطبوعات گيلان كه از امروز در محل دائمي نمايشگاه آموزش و پرورش در خيابان سعدي رشت برپا شده است، تا بعدازظهر پنج شنبه چهارم اسفند ادامه مي يابد. به مناسبت برپايي اين جشنواره، اعضاي ستاد برگزاري به همراه مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با مهندس عبداللهي استاندار گيلان ديدار و مسائل و مشكلات جامعه مطبوعاتي در اين استان را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
استاندار گيلان در اين نشست گفت: از رشد كمي و كيفي مطبوعات استقبال مي كنيم و خواهان انتشار و انتقال شفاف خبرهاي استان به مردم هستيم.

عضو شوراي شهر شيراز:
مردم وظيفه دارند خطاهاي مسئولان را تذكر دهند
شيراز- يك عضو شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: مردم مسئولند نسبت به حكومت امر به معروف و نهي از منكر كنند.
به گزارش ايسنا ، مهدي خاني، در نطق پيش از دستور نشست شوراي شهر خود گفت: مردم مسئولند نسبت به حكومت امر به معروف و نهي از منكر كنند و خطاهاي هر مسئولي را به او تذكر دهند.
رييس كميسيون حمل و نقل شوراي اسلامي شهر شيراز افزود: بعضي تصور مي كنند امر به معروف و نهي از منكر يك امر حكومتي است، كه اين خطاي بزرگي است و امر به معروف و نهي از منكر وظيفه همه مسلمانان و مؤمنين است. اين عضو شورا تصريح كرد: امر به معروف بايد با ادب ديني همراه باشد. خاني اضافه كرد: ممكن است كساني تصور كنند عين دينداري هستند و خود را مطلق ببينند و حس كنند بقيه كافرند.
وي گفت: بعضي ها با ياد گرفتن چهار كلمه در حوزه دين، به اين تصور مي رسند كه اگر كساني با آنها نباشند يا منافق اند يا وابسته به خاندان پهلوي و يا آمريكايي اند.
وي با اشاره به اينكه قبلاً از روحانيت خواسته است كه در حوزه امر به معروف و نهي از منكر وارد شوند، افزود: از جامعه روحانيت و روحانيون از هر جناحي كه باشند عاجزانه مي خواهم جلوي بدعت ها و انحرافاتي را كه توسط اشخاص معمولي و ناآگاه از دين به وجود مي آيد، بگيرند و ما با اقتدار آماده ايم فرامين روحانيت را عمل و پيگيري كنيم.

پنجمين پژوهش سراي دانش آموزي گيلان افتتاح شد
بندر انزلي _ خبرنگار همشهري: وزارت آموزش و پرورش در هر سال به طور متوسط در هر استان دو پژوهش سراي دانش آموزي افتتاح مي كند به نحوي كه در حال حاضر دويست پژوهش سرا در كشور فعال است.
عزيزي مديركل دفتر معاونت آموزش متوسطه و مهارتي وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح پنجمين پژوهش سراي دانش  آموزي گيلان در بندر انزلي با بيان اين مطلب گفت: وزارت آموزش و پرورش آمادگي دارد كه اگر استان توانايي بهره برداري بيش از دو پژوهش سرا را داشته باشد كار تجهيز و پشتيباني آن را به عهده بگيرد. وي اضافه كرد: سالانه بيست ميليارد ريال اعتبار از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور براي توسعه و تجهيز پژوهش سراها در كشور اختصاص مي يابد. عزيزي با بيان اين نكته كه پژوهش سراها يك طليعه براي پيشرفت دانش آموزان در كليه دروس است افزود: نظام آموزشي پاسخگوي استعدادهاي دانش آموزان نيست و با ايجاد اين پژوهش سراها مي توان استعدادهاي گوناگون دانش آموزان را كشف و پرورش داد.
وي تأكيد كرد: تغيير نگاه به يادگيري و روش يادگيري در ذهن معلمان و دانش آموزان مهمترين پيام اين پژوهش سراهاست.

تعريض جاده آزادشهر - شاهرود فراموش نشود
آزادشهر - رونق  همه جانبه  شهرهاي  شرق  استان  گلستان  مستلزم  گسترش  شبكه  ارتباطي راههاي  اين  استان  و در اين ارتباط، تعريض  جاده  آزادشهر به  شاهرود از اهميت ويژه اي برخوردار است.
اين جاده  ترانزيتي  ۲۲۰ كيلومتري  در حال  حاضر به دليل گردنه هاي  زياد و عرض  كم ، شاهد سوانح  بسياري است.
گروهي  از مردم  آزادشهر در گفت  وگو با ايرنا، از مسئولان  استاني  خواستند تا در سفر آينده  رئيس  جمهور  و اعضاي  هيات دولت  به  استان  گلستان ، تعريض  اين  جاده  را به  عنوان  طرح  ملي  با آنان در ميان بگذارند.
اين  جاده  پرپيچ  و كوهستاني  تنها راه  ارتباطي  استان  گلستان  با استان سمنان  و به خصوص  شهر شاهرود است .
به گفته فرماندار آزادشهر اين مسير در گذشته  يك  جاده  نظامي بوده  كه  در حال  حاضر به  يك  محور بين المللي  و ترانزيتي  تبديل  شده  است .
نورالله  نوراللهي  بدون  ارايه  آمار تعداد كشته ها و ميزان  خسارات  وارده به  مردم  افزود: كم  عرض  بودن  جاده  آزادشهر شاهرود سالهاست  كه  خطر آفرين بوده  و خسارات  جبران  ناپذيري به  مردم  وارد مي كند.
با تعريض  اين  مسير خيلي  از مشكلات  ترافيكي  و تردد در اين  جاده برطرف  و منطقه  نيز از رونق  ويژه اي  برخوردار خواهد شد.

ايلامي ها، بازار و بازارچه مي خواهند
004734.jpg
ايلام -كسبه، بازاريان و مردم شهر ايلام خواستار ايجاد بازار و بازارچه هاي متمركز هستند و از اين كه مسئولان استان تا به حال هيچ اقدامي در اين زمينه نداشته اند گلايه دارند.
مركز استان ايلام با دارا بودن هشت هزار واحد صنفي، توزيعي و خدماتي بيش از ۲۰۰ هزار نفر جمعيت، هنوز از داشتن بازارهاي متمركز و ميدان ميوه و تره بار محروم است و ۷۰۰ باب واحد خواربار فروشي، سوپرماركت، پوشاك و مصالح ساختماني آن فارغ از استانداردهاي بازار، به صورت پراكنده در مركز و حاشيه شهر مشغول كسب و كار هستند و اين شهر از معدود استان هايي است كه مكان و زمين لازم براي بازارهاي متمركز در آن پيش بيني نشده است.
با اين كه نبود ميدان هاي ميوه و تره بار و بازارهاي همگن در مركز شهر از مشكلات عمده اقتصادي مركز استان است، هنوز دولت و مسئولان براي ساماندهي و مكان يابي و تمركز بازارها در ايلام هيچ اقدامي نكرده اند. اين در حالي است كه با افزايش جمعيت مهاجر اين شهر، تعلل در برنامه ريزي كار را در آينده بسيار مشكل تر خواهد كرد.
علي مسعودي رييس مجمع صنوف توزيعي و خدماتي و نماينده اصناف استان در شوراي مركزي اصناف كشور در اين زمينه به ايسنا گفت:«مسئولان استان تاكنون در جواب درخواست هاي ما براي ايجاد اين بازارها همكاري نكرده اند. در حالي كه صنوف و اتحاديه هاي ما، چند بار درخواست خود را به همه استانداران قبلي نيز ارائه كرده اند. »
وي بيان كرد:« يكي از وظايف دولت، خارج كردن صنوف آلاينده از مركز شهر به خارج و حاشيه آن است كه در سال قبل به صورت نسنجيده و با پلمپ كردن اين واحدها آغاز شد اما بي نتيجه بود زيرا نه مكاني خارج از شهر براي آنها پيش بيني شده و نه حتي زميني كه بتوانند خودشان براي خريد آن اقدام كنند و زمينه انتقال واحدها را فراهم كنند. »
بايد اضافه كنيم با گذشت بيش از ۴۰ سال از آغاز زندگي شهري در ايلام، هنوز هيچ مكان مشخصي به نام بازار در اين شهر وجود ندارد. همه خيابان ها، مغازه ها و كوچه هاي مركز شهر بازارند! اين در حالي است كه برخي مغازه هايي كه از سال ها قبل نقش سوپرماركت را داشته اند همچنان بدون يخچال و ويترين در كنار يك سوپرماركت لوكس به فعاليت خود ادامه مي دهند.

شهردار خرم آباد:
پيشرفت لرستان در گرو توسعه خرم آباد است
004728.jpg
خرم آباد- شهردار خرم آباد، بازسازي و رفع مشكلات اين شهر را نيازمند اعتباري معادل ۲۷۵ ميليارد تومان دانست و تاكيد كرد كه توسعه استان لرستان، در گرو توسعه شهر خرم آباد است.
وي در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه لرستان افزود: شهر خرم آباد از سه بافت فرسوده، حاشيه اي ، جديد و تشكيل شده كه هر كدام از اين بافتها مشكلات خاص خود نظير؛ عدم استحكام منازل مسكوني، وجود معابر و خيابانهاي كم عرض، عدم هدايت آبهاي سطحي، كمبود و نبود فضاهاي سبز، اماكن انتظامي و ورزشي را دارند كه نيازمند ساماندهي و توانمند سازي هستند.
وي در پايان، ارتقاي سطح فرهنگ عمومي، بالا بردن مشاركت عمومي، جذب سرمايه هاي بخش خصوصي، اصلاح ساختار اداري، گسترش فضاهاي گردشگري و بالا بردن توان اقتصادي شهر را از جمله عواملي برشمرد كه در توسعه و پيشرفت شهرها مؤثر است.
دكترمحسني ثاني- استاندار لرستان- نيز در اين نشست ضمن تاكيد بر لزوم توجه ويژه به بحث عمران شهرداري ها تصريح كرد: به رغم اين كه امكانات بالقوه فراواني در شهرداري ها وجود دارد، اما بحث عمران شهرداري ها در خرم آباد و ساير شهرستانهاي استان بسيار عقب مانده است كه ضرورت دارد جهت تغييردادن وضعيت موجود، زمينه  حضور سرمايه گذاران و جذب سرمايه هاي بخش خصوصي در عمران شهري فراهم شود.

بدهي۱۰۰ميليارد توماني شهرداري تبريز
تبريز _خبرنگار همشهري: در حالي كه براساس خبرهاي اعلام شده در رسانه ها، برخي شهرداري هاي كلانشهرها ميلياردها تومان از سازمان هاي دولتي طلب كار هستند، ديروز قلي زاده معاون امور مالي و اداري شهرداري تبريز، بدهكاري يكصدميليارد توماني اين سازمان خدماتي را به دستگاه هاي مختلف، مورد تاييد قرار داد. قلي زاده گفت: درست است كه ما افزون بر يكصد ميليارد تومان بدهي داريم، اما برخلاف آنچه بعضي رسانه هاي محلي نوشته اند، اتومبيل هاي زانتيا و پژو پارس هاي مديران و اعضاي شوراي شهر را براي تسويه قسمتي از بدهي هاي شهرداري به حراج نگذاشته ايم و اين شايعه را به كلي تكذيب مي كنيم. قلي زاده توضيح داد: به قصد جلوگيري از هزينه هاي اضافي و زايد، به دستور شهردار تبريز تنها اتومبيل زانتياي شهرداري مورد استفاده قرار نمي گيرد.

راه اندازي مركز قايقراني ايران در گلوگاه مازندارن
ساري- با حضور مهندس  محمد علي  آبادي  -معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت بدني-  ۵ سالن  ورزشي  در مناطق  محروم  مازندران  افتتاح  شد.
به  گزارش  ايرنا، ۵ سالن  فوق  در ۵ روستاي  محروم  استان  و با اعتباري  بالغ  بر ۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون  ريال  مورد بهره  برداري  قرارگرفت .
سالن  ورزشي  شهيد حجتي  در روستاي  ولماز و شهرستان  گلوگاه  كه  زمين  آن  توسط خانواده  شهيد حجتي  اهداء شده  از جمله  ۵ سالن  افتتاح  شده  بود كه  با توجه  به  استقبال  پرشور نوجوانان  و جوانان  روستاي  فوق ، مهندس  علي  آبادي  دستور داد ضمن  اهداء يك  تخته  تشك  كشتي  به  سالن ، البسه  ورزشي  نيز در اختيار نوجوانان  و جوانان  روستا قرار گيرد تا با توجه  به  استعدادهاي  ناب  استان  مازندران  در زمينه  كشتي ، در آينده اي  نزديك  سرمايه هاي  خوبي  از روستاي  ولمازو شهرستان  گلوگاه  به  كشتي  ايران  معرفي  شوند.سالن  تيرتاش  در   گلوگاه ، سالن  روستاي  سراج  محله ، سالن  روستاي  خورشيدكلاه  و روستاي  لملاسك  و سالن  ورزشي  روستاي  ازباران  فريدونكنار از ديگر سالنهاي  افتتاح  شده  توسط رئيس  سازمان  تربيت بدني  در سفر به مازندران بودند.
براساس خبر دريافتي، قرار است مركز قايقراني ايران نيز در ساحل گلوگاه راه اندازي شود. بررسي هاي كارشناسي در اين زمينه به زودي آغاز خواهد شد.

مجمع هيأت پرورش اندام خوزستان تشكيل شد
اهواز- مجمع هيأت پرورش اندام و پاورليفتينگ استان خوزستان در محل اداره كل تربيت بدني خوزستان در اهواز تشكيل شد.
در اين مجمع كه مديركل تربيت بدني خوزستان، نايب رئيس فدراسيون پرورش اندام و اعضاي مجمع شركت داشتند از ميان دو نامزد از مجموع ۱۴ راي اخذ شده «اردشير شمس» با ۱۰ راي به عنوان رئيس هيأت پرورش اندام و پاورليفتينگ خوزستان براي چهار سال انتخاب شد. پيش از اين عيسي مهدي پور كه نتوانست در اين مجمع حائز اكثريت شود حدود شش ماه سرپرستي هيأت پرورش اندام خوزستان را به عهده داشت. در اين مجمع مدير كل تربيت بدني نيز با اشاره به موقعيت ورزش خوزستان در ايران، يادآور لزوم تلاش اعضاي هيأت ورزشي پرورش اندام خوزستان براي توسعه و گسترش اين رشته ورزشي شد.

نفرات برتر مسابقات آمادگي جسماني مردان اصفهان
اصفهان- مسابقات آمادگي جسماني مردان استان اصفهان در اين هفته با معرفي نفرات برتر پايان يافت اين مسابقات در ورزشگاه ۱۷ شهريور اصفهان برگزار شد.
در اين مسابقات در رده سني ۲۰ تا ۲۴ سال «طباطبايي»۳۵، تا ۳۹ سال«فرجاد» ، ۴۰ تا ۴۴ سال «حبيبي» و۴۵ تا ۴۹ سال«حسين طحاني »عنوان قهرماني را به دست آوردند.

كيسه هاي پودر گچ به جاي پارچه صادراتي
تبريز _ خبرنگار همشهري: نماينده يك شركت صادراتي داخلي، به جاي صدور ۱۵۲ رول پارچه به ارزش تقريبي يكصد ميليون تومان، مقداري پودر گچ را داخل كيسه ها قرار داد و آن را به مقصد كشور گيرنده بارگيري كرد.
مأموران فرماندهي انتظامي شهرستان جلفا در بررسي بار يك دستگاه تريلي در اين شهر و تطبيق اسناد آن با كالاي بارگيري شده به مقصد كشور ارمنستان، متوجه شدند بار خودرو ۶۴۸ كيسه پودر گچ است در حالي كه اسناد آن حكايت از صدور ۱۵۲ رول پارچه به ارزش يكصد ميليون تومان دارد!
با دستگيري نمايندگان شركت بازرگاني صادركننده و بازجويي هاي انجام گرفته، سرانجام مشخص شد پارچه ها از گمرك سلفچگان با همان تريلي به مقصد ارمنستان بارگيري شده ولي نماينده شركت بازرگاني مالك پارچه با همدستي راننده تريلي در مقابل پالايشگاه تبريز ضمن تخليه بار پارچه به قصد فروش آنها در تبريز، پودر گچ را جايگزين كرده اند.
متهمان با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.

دسته گل پدر بزرگ براي نوزاد ۲ روزه لرستاني!
خرم آباد _ از خرم آباد خبر مي رسد كه يك نوزاد لرستاني در دومين روز تولد، مصرف ترياك را تجربه كرد.
به گزارش ايسنا، پدربزرگ اين نوزاد -كه در حال حاضر پنج روزه است -در دومين روز تولد به وي مقداري ترياك خوراند كه به وخامت حال كودك منجر شد. اين نوزاد با انتقال به بيمارستان «شهيد مدني» خرم آباد از مرگ حتمي نجات يافت. براساس خبر دريافتي، مادر اين نوزاد پس از زايمان خود كه حاصلش تولد يك دختر بود به علت ضعف جسمي  در بيمارستان بستري مي شود و نوزاد را به منزل مي برند.
در اين حال پدربزرگ خانواده در پي بي قراري هاي نوزاد، از آنجا كه كلافه شده بود، براي آرام كردن او،  دود ترياك را وارد دهان و گوش نوزاد مي كند كه به انتقال مجدد نوزاد به بيمارستان منجر شد.
دكتر عنبري، متخصص اطفال بيمارستان «شهيد مدني»، در اين خصوص گفت: چنين پيداست كه مقداري ترياك با آب گرم مخلوط و به دهان كودك ريخته شده است.
اين متخصص درخصوص شيوع اين قبيل اعمال و عوارض آن در ميان خانواده هاي لرستاني هشدار داد و خواستار فرهنگسازي رسانه ها و مطبوعات شد.

يادداشت خبرنگار
تنگناهاي شهرك هاي انديشه و قدس
ايجاد و گسترش شهرك هاي مسكوني در محدوده شهريار و شهر قدس در حالي صورت مي گيرد كه برنامه ريزي خاصي براي راهسازي، ايجاد بزرگراه و امكانات حمل و نقل عمومي در اين مناطق صورت نگرفته است.
بهره برداري از شهرك انديشه، توسط وزارت مسكن و شهرسازي در ۳ فاز با جمعيتي قابل توجه، نياز اهالي اين مناطق را به بازسازي مسيرهاي جاده اي، احداث بزرگراه و گسترش امكانات حمل و نقل عمومي به ويژه در مسير تهران _ انديشه و برعكس صدچندان كرده است.اين در حالي است كه تنها مسير جاده اي تهران _ شهريار _ انديشه نيازمند بازسازي اساسي است، به طوري كه خرابي هاي جاده اي، كم عرض بودن و يك باند  بودن مسير سبب ترافيك سنگين و تصادف هاي روزانه در اين جاده شده است.
با توجه به اين كه بيشتر اهالي اين مناطق در تهران شاغلند و روزها به سمت تهران روانه مي شوند، شايسته است وزارت راه، نيروي انتظامي، وزارت مسكن و شهرسازي و شهرداري شهريار، قبل از هرگونه گسترش ساخت و ساز در اين محدوده، نسبت به بازسازي مسيرهاي جاده اي با در نظر گرفتن جمعيت ساكن در آن اقدام نمايند.
شهرك انديشه _ محمدزاده صديق

واگذاري خانه هاي جديد به فرهنگيان كنگان
كنگان _ خبرنگار همشهري: ۵۰ واحد مسكوني نوساز طي ماه جاري به فرهنگيان كنگان واگذار مي شود. خانه هاي سازماني با مشاركت منطقه ويژه اقتصادي در اين شهر ساخته شده و دراختيار معلماني كه اكثراً غيربومي هستند قرار مي گيرد.

ماشين هاي تراش ساخت تبريز به تركيه صادر شد
تبريز _ خبرنگار همشهري: گروه ماشين سازي تبريز ۶۰ دستگاه انواع ماشين تراش ساخت شركت ماشين سازي را به كشور تركيه صادر كرد.
مهندس جوكار مديرعامل گروه ماشين سازي تبريز ارزش اين ميزان صادرات را ۶۳۷ هزار و ۹۶۲ دلار معادل پنج ميليارد و ۸۶۹ ميليون ريال ذكر كرد و خاطرنشان ساخت با توجه به مقرراتي كه در خصوص ورود ماشين آلات به كشورهاي جامعه اروپا از نظر استاندارد اروپايي اعمال مي شود، ماشين سازي تبريز ماشينهاي افزارتوليدي خود را مطابق با الزامات استاندارد CE كه شرط اصلي ورود كالا به اروپاست توليد و عرضه كرده است.

نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در گيلان
رشت -خبرنگار همشهري: هر ساله با نزديك شدن ايام نوروز، برخي فرصت طلب ها به خاطر افزايش تقاضا براي برخي كالاها به سوءاستفاده هايي دست مي زنند كه خسارت آن متوجه قشر مصرف كننده مي شود.
طاهر كوهي مسئول روابط عمومي بازرگاني گيلان با عنوان اين مطلب گفت: بازرگاني گيلان علاوه بر اينكه تمهيدات كافي براي برخورد با سوءاستفاده كنندگان انديشيده است از سويي براي تنظيم بازار در نظر دارد نمايشگاه عرضه مستقيم كالا را با تشويق بخش خصوصي برگزار كند.
وي افزود: اين نمايشگاه كاملاً تحت نظارت سازمان بازرگاني خواهد بود و پيش بيني مي شود شهروندان ۲۰ الي ۳ درصد كالاهاي مورد نياز خود را از اين طريق ارزانتر تهيه كنند. عمده ترين كالاهايي كه قرار است در اين نمايشگاه عرضه شود شامل پوشاك، انواع گوشت و ملزومات نوروزي شهروندان خواهد بود.

ناحيه صنعتي عجبشير توسعه مي يابد
عجبشير- مدير جهاد كشاورزي عجبشير گفت: براي توسعه و ايجاد امكانات زيربنايي در ناحيه صنعتي اين شهرستان ميليونها ريال هزينه شده است. اعتبار براي محوطه سازي، احداث و شن ريزي خيابان ها و ايجاد تاسيسات زيربنايي به مصرف رسيده است.
وي گفت: امسال براي هفت واحد صنعتي متقاضي ايجاد واحد صنعتي، زمين واگذار شده و با چهار واحد ديگر عقد قرارداد شده است.

سايت اطلاعات اقلام دارويي كرج راه اندازي شد
كرج- مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كرج از راه اندازي سايت اطلاعات اقلام دارويي اين سازمان خبر داد.
در اين سايت آخرين اطلاعات در زمينه نام، دز، شكل دارو و شرط تعهد آن به نمايش گذاشته شده است.مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كرج گفت: اطلاعات اين سايت در اسرع وقت به روز شده و براين اساس امكان دستيابي شهروندان به آخرين اطلاعات فراهم شده است.خبرگزاري جمهوري اسلامي كه روز سي ام بهمن اين خبر را روي تلكس عمومي خود مخابره كرده، ظاهراً يادش رفته نشاني سايت اينترنتي را در خبر بگنجاند و جاي نشاني سايت را نقطه چين كرده اما نشاني سايت چنين است:
www.taminkaraj.com

جشنواره مدرسه و تدريس شاد در كرمان برگزار مي شود
كرمان- كارشناس مسئول مدارس استثنايي آموزش و پرورش استان كرمان، از برگزاري جشنواره اي با عنوان «مدرسه و تدريس شاد» با هدف توجه به نيازهاي تخصصي آموزشي، در اسفندماه خبر داد.
ذوالعلي به خبرگزاري ايسنا گفت: جشنواره مدرسه و تدريس شاد، طرحي ابتكاري از طرف مديريت آموزش و پرورش استثنايي سازمان آموزش و پرورش استان كرمان است كه در طول سال در كليه مدارس استثنايي استان به صورت مجزا اجرا مي شود و هركدام از مدارس يك روز خاص را براي اجراي اين طرح در نظر مي گيرند.
وي افزود: اين جشنواره در داخل يا خارج از مدرسه با برنامه هايي نظير شعرخواني، موسيقي، تئاتر، نمايش، داستان خواني و بازديد اجرا مي شود و هدف از برپايي آن، تسهيل در آموزش، تعميق در يادگيري و تنوع در تدريس، ايجاد محيط مفرح و روحيه اي شاد براي دانش آموزان و معلمين اين مدارس عنوان شده است.

كارگاه ادبي «روزگار آبادان» برگزار مي شود
آبادان- كارگاه ادبي مهر با حضور علي فرخ مهر- داستان نويس- و با موضوع «روزگار آبادان» به همت دفتر آفرينش هاي ادبي حوزه هنري آبادان تشكيل مي شود.
دراين كارگاه كه روزهاي سه شنبه در مركز فرهنگي- هنري شهيد رهبر حوزه هنري با شركت نويسندگان داستان و رمان برپا مي شود،مباني و اصول داستان نويسي، خلق ايده هاي داستاني و خاطره نويسي مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد و شركت كنندگان با نگارش قطعه هاي كوتاه ادبي طبع آزمايي مي كنند.

نماينده مردم شيراز: نگران اتمام پروژه هاي قطار شهري شيراز و راه آهن شيراز اصفهان در موعد مقرر هستيم
شيراز- نماينده مردم شيراز در مجلس، گفت: نگران اتمام پروژه هاي قطار شهري شيراز و راه آهن شيراز - اصفهان در موعد مقرر هستيم.
به گزارش ايسنا، محمدنبي رودكي، به تشريح برخي از مشكلات پروژه هاي عمراني فارس پرداخت و گفت: پروژه راه آهن شيراز _ اصفهان در فاز مرودشت به شهرضا به ۶۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه در سال جاري ۳۸ ميليارد تومان و در سال آينده ۷۰ ميليارد تومان اعتبار كسب كرده است اما با اين ارقام، پروژه در موعد مقرر به بهره برداري نمي رسد و بايد براي آن شريك فاينانس پيدا كرد.
وي در خصوص پروژه قطار شهري شيراز نيز گفت: با توجه به اينكه طرح افزايش ۲۰ درصدي سهم دولت در قطار شهري در صحن علني مجلس شوراي اسلامي راي نياورد، نگران اتمام اين پروژه در پايان سال ۸۶ هستيم.

شهرستان ها
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |