يكشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۱ - Feb 26, 2006
شاهد هفت ساله در دادگاه:
روح مادرم از من خواست حقيقت را بگويم
005457.jpg
گروه حوادث - مهديه مصطفايي: جلسه محاكمه مردي كه به خاطر سوءظن ،همسرش را به قتل رسانده و جسدش را داخل يك چمدان رها كرده بود، در حالي برگزار شد كه كودك هفت ساله مقتول كه تنها شاهد مرگ مادر بود، به بيان جزئيات كامل پرداخت.
به گزارش همشهري، در حالي كه دوربين عكاسان و خبرنگاران بر روي تنها شاهد حادثه زوم مي شد، پسرك با دستور قاضي عزيزمحمدي به صحن دادگاه آمد و در مقابل پنج قاضي ايستاد.
او سعي مي كرد تا با دقت به تمام عكاسان كه چشم خود را به او دوخته بودند نگاه كند. با يادآوري آن شب سرنوشت ساز، شروع به صحبت كرد: آن شب مامانم در حال تميز كردن آشپزخانه بود كه صداي زنگ خانه به صدا درآمد. پنج نفر به همراه خاله سيما به خانه مان آمدند. يكي از آنها زن زشتي بود. شام خورديم، ميوه خورديم و مهمان ها رفتند. من و مادرم در آشپزخانه بوديم كه بابام گفت سهيلا برو برايم ترياك بخر. مامانم اين كار را نكرد. بابام به من كه در حال بازي كردن بودم نگاهي كرد و گفت: تو برو. مامانم دوباره ناراحت شد و گفت چرا بچه را مي فرستي، خودت برو. بابام رفت و سريع برگشت. مامانم ناراحت شد و با او دعوا كرد. مي خواست برود خانه خاله ام اما بابام نگذاشت. بابام مامانم را زد. سرش گيج رفت خورد زمين. از دماغش خون آمد. بابام به من گفت برو تو اتاق بخواب. من رفتم. تمام چراغ ها را خاموش كرد. من سعي كردم بخوابم. اما بابام چراغ دستشويي و حمام را روشن گذاشت. من ديدم بابام، مامانم را كشيد و برد سمت حمام. وقتي ديگر هيچ چيز نمي ديدم از جايم بلند شدم و رفتم پشت ديوار. بابام داشت لباس هاي مامانم رو در مي آورد. بعد رفت چمداني را كه داخل اتاقشان بود خالي كرد و مامانم را گذاشت داخل چمدان. بعد هم لباس هايش را گذاشت داخل چمدان. من نگران مامانم بودم. آخه اون هنوز به من نگاه مي كرد اما نمي توانست حركت كند. بابام از حمام بيرون آمد. من دويدم داخل اتاق و خود را به خواب زدم. اما مامانم را مي ديدم. بابام از پشت بام يك طناب قرمز آورد و مامانم را خفه كرد. دلم مي خواست با چاقو بابام را بكشم.وي در حالي كه به تمام سؤالات قاضي پرونده به دقت پاسخ مي داد، ادامه داد: بابام بعد در چمدان را بست و زنگ زد به دوستش حسين. به او گفت به تو پول مي دهم، بيا خانه ام. وقتي حسين آمد گفت زنت داخل چمدان است. بابام گفت: آره. حسين گفت: ببينم. بابام گفت: نه نامحرم است.بعد هم با هم بيرون رفتند. بابام صبح به خانه آمد و رفت سركارش. وقتي مي رفت در را قفل كرد. من هم از پنجره دستشويي به روي ديوارخانه همسايه رفتم و موضوع را به دوستم گفتم. بابام وقتي خانه آمد، ماجرا را فهميد. دستم را با سيخ داغ كرد تا ماجرا را به هيچ كس نگويم.علي در پاسخ به سؤال قاضي مبني بر اين كه چه شد تا تو ماجرا را فاش كردي، گفت: وقتي به خانه مادر بزرگم به همدان رفتم يك شب مادرم به خوابم آمد و گفت بايد آنچه را كه ديده ام به همه بگويم.
كودك هفت ساله در مورد فردي به نام مهدي كه پدرش مدعي است با همسرش ارتباط داشته به قاضي گفت: او دوست پدرم بود. پدرم اين حرف  ها را مي زند تا بتواند آزاد شود. او مي خواهد مرا هم بكشد. او مرا قبل از دستگيري اش تهديد كرده بود.
پدر علي در تمام طول مدت صحبت هاي فرزندش، به آرامي گريه مي كرد.
حسين ۳۶ ساله كه متهم به قتل همسرش سهيلا است، در تاريخ ۸ بهمن ماه سال ۸۳ با مراجعه به كلانتري ۲۴ كمالشهر اعلام داشت كه همسرش سهيلا سه روز قبل در حالي كه وي در خانه نبوده از خانه خارج شده و تاكنون مراجعه نكرده است. در پي اين اعلام و گزارش كلانتري به پزشكي قانوني مشخص شد كه جسد زن ناشناسي داخل چمدان در حوزه كلانتري ۱۵ چهار باغ ساوجبلاغ كشف شده است. جسد سهيلا شناسايي شد. حسين تحت بازجويي قرار گرفت. تحقيقات از اين مرد ادامه داشت تا اين كه فرزند ۷ ساله اش كه تنها شاهد واقعه بود به ذكر جزئيات حادثه پرداخت. حسين كه داراي دو فقره سابقه كيفري است، صبح ديروز پس از شنيدن اظهارات فرزند خردسالش با چهره اي پريشان در جايگاه قرار گرفت. وي ضمن رد اتهام قتل عمدي همسرش گفت: تنها يك آشنا مي تواند قتل را انجام داده باشد و آن غير از پدر همسرم كس ديگري نيست. من فرزندم را آزار نداده ام. آزارم حتي به يك مورچه هم نمي رسد.
برپايه اين گزارش، پس از دفاع وكيل متهم به قتل، با اعلام ختم جلسه رسيدگي توسط قاضي قرار است حكم پرونده ظرف مدت قانوني صادر شود.

سرقت از مسافران با تاكسي سمند
005478.jpg
گروه حوادث: باند سرقت از مسافران كه با استفاده از تاكسي سمند اقدام به اعمال مجرمانه مي كردند بازداشت شدند. تاكنون بيش از ۳۰ شكايت عليه اين باند ثبت شده است.
به گزارش همشهري، از دو ماه قبل چندين پرونده با شكايات مشابه درخصوص سرقت از داخل خودرو به اداره آگاهي تهران بزرگ و دايره پنجم ارجاع شد. در تحقيقات اوليه معلوم شد سارقان با استفاده از يك تاكسي سمند اقدام به سرقت از سرنشينان خودرو كه به عنوان مسافر سوار خودرو آنان مي شدند، مي كردند كه اكثر اين طعمه ها از بين زنان انتخاب شده بودند.
سارقان بعد از آنكه طعمه هاي خود را به محلي خلوت مي كشاندند با تهديد چاقو اقدام به ربودن طلاجات، تلفن همراه و تمام اموال باارزش آنان كرده و سپس فرد را كه بسيار شوكه و ترسيده بود در منطقه اي خلوت رها مي كردند.
اولين شكايت از متهمان فراري به وسيله يك زن به اطلاع داديار سوم دادسراي ناحيه ۲۷ تهران رسيد. وي گفت: «از بلوار مرزداران به سمت بلوار دانش به عنوان مسافر سوار خودرو تاكسي سمند زردرنگ با سرنشيني سه سارق مذكور شده و اموال او سرقت شده است.»كارآگاهان اداره پنجم در ادامه بررسي هاي خود دريافتند كه سارقان طعمه هاي خود را در فاصله زماني ساعت ۱۸ تا ۲۳ انتخاب مي كردند.به دليل اهميت موضوع يك تيم ويژه پليسي مسئول بررسي اين پرونده شدند.
در مرحله بعدي پليس ۵۰۰ خودرو را كه شماره پلاك آنان مشابهت با شماره اعلام شده از سوي شكات داشت تحت بررسي قرار داد و در نهايت در تاريخ چهارم دي ماه شماره پلاك خودرو اصلي كشف شد.اما خودرو مذكور مدتي قبل توسط مالك اصلي اش به فردي به نام يدالله كرايه داده شده بود.يدالله بازداشت شد و در مراحل بازجويي پليس به ۱۰ فقره سرقت با همكاري سحر معروف به آرميتا و كامبيز اعتراف كرد.پليس دريافت كامبيز به اتهام جعل اسناد بازداشت شده است.آرميتا ۲۲ ساله نيز در منزلش واقع در جنوب تهران روز دوم اسفند ماه دستگير شد. هر سه متهم به بزه انتسابي خود اعتراف كردند. كامبيز در مورد نحوه سرقت ها گفت: يدالله پشت فرمان مي نشست و آرميتا در صندلي جلو كنار وي قرار مي گرفت، من نيز در صندلي عقب به انتظار پيدا كردن يك طعمه مي ماندم. وقتي فرد مورد نظر را شناسايي مي كرديم او را به عنوان مسافر سوار كرده و در يك فرصت مناسب به يك منطقه خلوت مي رفتيم.سرهنگ خوئيني - معاونت آگاهي تهران بزرگ- ضمن اعلام اين خبر افزود: شهرونداني كه در غرب تهران به اين روش از آنان سرقت شده است و تاكنون اقدام به شكايت نكرده اند، مي توانند با حضور در اداره پنجم آگاهي ضمن شناسايي متهمان، شكايت خود را نيز تنظيم كنند.

دستگيري عامل جنايت داروخانه شكوه
گروه حوادث: پسر جواني كه با شليك گلوله پسر ۱۷ ساله اي را در داخل يك داروخانه به قتل رسانده بود با تلاش كارآگاهان پليس جنايي بازداشت شد.به گزارش همشهري، عصر روز سه شنبه ۱۹ مهر ماه دو پسر ۱۷ و ۲۰ ساله همزمان با يكديگر وارد داروخانه شكوه واقع در خيابان دماوند شدند. بعد از چند دقيقه وحيد رضا ۱۷ ساله كه خريد مورد نظر خود را انجام داده بود براي پرداخت وجه نقد مقابل صندوق داروخانه مي رود در همين حين پسر ۲۰ ساله به وي نزديك شده و با شليك گلوله او را كشته و سپس سوار يك خودرو كه بيرون از داروخانه منتظر او بود، متواري شد.
رسيدگي قضايي اين پرونده زير نظر بازپرس حسين اصغرزاده صورت گرفت. كارآگاهان اداره دهم آگاهي روز گذشته بعد از گذشت حدود چهار ماه از وقوع اين جنايت موفق شدند متهم به قتل را با ترفندهاي پليسي به اداره آگاهي كشانده و بازداشت كنند.
تحقيقات از اين پسر جوان در خصوص انگيزه ارتكاب جنايت از سوي پليس جنايي آگاهي تهران بزرگ ادامه خواهد يافت.

تشريح سرقت هاي مسلحانه بانك
گروه حوادث: افزايش آمار سرقت هاي مسلحانه در كشور مسئولان انتظامي را بر آن داشته تا با تشريح نحوه سرقت ها و آگاه سازي عمومي مردم، راه كاري براي كاهش اين قبيل جرايم در نظر گيرند.
سرهنگ غلامرضا مسرت، معاون آگاهي و فرماندهي انتظامي استان فارس در اين مورد اظهار داشت: طي ۴ فقره سرقت مسلحانه از بانكها كه در سال ۸۴ در استان فارس رخ داد، سارقان بيش از يك ميليارد تومان به سرقت بردند كه مقدار قابل توجهي از اموال به خزانه بازگشته است.
وي كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: با توجه به سرقت هاي رخ داده از بانكها، اهميت حفاظت از بانكها بيش از پيش مطرح و جاي بحث دارد.
بخش قابل توجهي از سرقت هاي كيف قاپي، اخاذي تحت پوشش مامور وگرفتن وجه نقد به عنف از افراد، نشان دهنده اين است كه شناسايي مالباختگان ابتدا در بانكها توسط سارقان صورت مي گيرد و سپس در محلي مناسب سارقان اقدام به ربودن اموال آنها مي كنند. با توجه به اهميت اين موضوع بايد ماموران حراست بانكها، سرپرستي بانكها، كارمندان شعب و رؤساي بانكها نسبت به مراجعان توجه بيشتري داشته باشند.برخي از مراجعان كه در واقع مجرمان مورد نظر ما هستند، با استفاده از پوشش مشتري به بانك مراجعه مي كنند و با سوءاستفاده از تراكم و شلوغي در بانكها پول مشتري را از روي گيشه بانك به سرقت مي برند و يا پس از شناسايي در محل مناسب اقدام به سرقت اموال وي مي كنند.
لذا با توجه به اين مسائل هوشياري افراد و دست اندركاران بانك ها به منظور جلوگيري از وقوع جرم در پوشش مشتري ضروري است تا بدين وسيله مجرمان در قالب مشتري لطمه اي به مشتريان واقعي بانك وارد نكنند.
سرهنگ مسرت گفت: يكي از سرقت هاي رخ داده كه منجر به سرقت ۳۵۰ ميليون تومان از بانكي در سال جاري شد در شهرستان كازرون به وقوع پيوست. اين پرونده داراي دو بخش بود؛ در مرحله اول مجرميني بودند كه اداره آگاهي آنها را دستگير نمود و بخش ديگر مربوط به سهل انگاري عوامل بانك بود.
در اين سرقت، يكي از كارمندان بانك با تباني فرد ديگري اسلحه و كلاه گيس تهيه كرده و با نقشه از پيش تعيين شده اقدام به سرقت ۳۵۰ ميليون تومان نمودند.
مسرت گفت: حراست بانكها بايد رفت و آمد افراد يا كارمندان بانكها را بيشتر مورد توجه قرار دهند و همچنين سرپرستي بانك ها و رئيس شعبه ها نسبت به ضوابط و دستورالعمل ها و بخشنامه هايي كه بانك صادر مي كند دقت بيشتر داشته باشند.
معاون آگاهي استان فارس افزود: سرقت ديگر در بخش فراشبند و با تباني فرزند رئيس بانك با باند سارقان صورت گرفت كه در اين سرقت حدود ۴۲ ميليون تومان پول، شبانه به سرقت برده شد. با نگاه دقيق به اين سرقت، پي مي بريم اشراف عوامل حراست بر روي رئيس بانك و كارمندان اين بانك بسيار ضعيف بوده است و ادغام زندگي شخصي فرد مزبور با امور بانك و اداري و در پي آن عدم رعايت ضوابط، عامل بروز اين سرقت بوده است.
در اين سرقت پليس با هوشياري توانست در كمتر از ۱۲ ساعت همه سارقان را دستگير نموده و وجوه مسروقه را كشف و به مراجع قضايي و سيستم بانكي تحويل دهد.

حبس ابد براي قاتل بيماران
سايت جنايي- دادگاه عالي برلين روز گذشته پرستاري را كه متهم به قتل نه بيمار تحت مراقبت خود بوده به اتهام قتل عمد به حبس ابد محكوم كرد.
به گزارش دادستان پرونده، مايكلا با چهار مورد اتهام قتل عمد، چهار مورد اتهام قتل درجه دوم و يك مورد قتل از روي ترحم روبه رو شده و اين در حالي است كه اعضاي هيأت منصفه، وي را در تمامي اين اتهامات گناهكار تشخيص دادند.
مايكلا در فاصله سال هاي ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ مرتكب اين قتل ها شده بود .
به گزارش دادستاني، شواهد حاكي از اين است كه مايكلا، بيماراني را كه بين ۷۹ تا ۹۳ سال سن داشته و به بيماري هاي لاعلاج گرفتار بودند، به قتل رسانده است . بيشتر قربانيان وي با گذاشتن بالش روي دهان و گلو، خفه شده بودند . متهم در اولين جلسه بازجويي به تمامي اتهامات خود اعتراف كرده بود و اين در حالي است كه در دادگاه، تمامي اتهامات را انكار كرده و ادعا كرد كه تحت فشار رواني اعتراف كرده بوده است. قاضي پرونده، حين قرائت رأي نهايي اعلام كرد كه تمامي شواهد و مدارك، دال بر گناهكار بودن متهم است و بدين ترتيب، بي توجه به انكارهاي وي محاكمه به پايان رسيده و حكم، لازم الاجراست .

سرنخ هايي تازه در مورد سرقت ميليوني از بانك انگليس
سي ان ان- در پي به سرقت رفتن بيش از ۴۰ ميليون دلار وجه نقد از بانكي در كنت كه روز پنج شنبه صورت گرفت، پليس ديروز با كشف مقادير هنگفتي پول كه در يك كاميون سفيد رنگ در نزديكي هتلي در آشفورد قرار داشت، موضوع را پيگيري مي كند.براساس اين گزارش، تعدادي سارق مسلح روز پنجشنبه در حالي كه لباس پليس به تن داشتند، مدير بانك و همسر و فرزند ۹ ساله او را ربودند و سپس به بانك حمله كرده و دست كم ۴۰ ميليون دلار به سرقت بردند.
پليس نيز با بررسي موضوع متوجه شد كه سارقان در حالي كه بر يك كاميون سوار بودند پا به فرار گذاشتند كه ساعاتي بعد گروگان ها را آزاد و خود مخفي شدند. اين در حالي است كه ديروز مأموران با كشف مقادير زيادي پول در كاميون مذكور، با احتمال مرتبط بودن اين حادثه با سرقت اخير موضوع را تحت پيگيري قرار دادند.
گفتني است كه پليس، ديروز همچنين سه مرد و زن را در نقطه ديگري از شهر و در اين رابطه دستگير و پس از انجام بازجويي هاي اوليه از آنان، با قرار وثيقه آنها را آزاد كرد. درحال حاضر رسيدگي به اين موضوع با تطبيق پول هاي به دست آمده با مبالغ به سرقت رفته در دست انجام است.

قاتل مرد ۷۹ ساله به دام افتاد
گروه حوادث: پسر جواني كه مرتكب قتل پيرمرد ۷۹ ساله اي شده بود، پس از دستگيري تنها انگيزه خود را انتقامجويي عنوان كرد.
به گزارش همشهري، در ۲۶ بهمن ماه امسال وقوع يك فقره قتل به كلانتري ۱۴۸ انقلاب اطلاع داده شد. پس از حضور مأموران در صحنه حادثه، مشخص شد جسد متعلق به مرد ۷۹ ساله اي به نام عزيز است كه با اصابت چاقو به سينه و گردن به قتل رسيده و عامل جنايت با پارچه نخي اقدام به بستن دست و پا و گردن مقتول كرده است. با توجه به اينكه خانه قرباني بهم ريخته بود تحقيقات آغاز شد و آشكار شد افراد زيادي به خانه عزيز رفت و آمد داشته اند به اين ترتيب افراد تحت شناسايي قرار گرفتند تا اينكه مأموران متوجه شدند روز حادثه يكي از همسايه ها به نام حسين با لباس خوني ديده شده است. وي بازداشت شد و در بازجويي مقدماتي به قتل اعتراف كرد. وي گفت: عزيز را از پنج سال قبل مي شناختم او باعث بيكاري من شده بود. نقشه قتل او را طراحي كردم و روز حادثه از طريق بالكن به داخل خانه اش رفتم و او را به قتل رساندم.
برپايه اين گزارش، با اظهارات متهم جوان، وي با قرار در بازداشت به سر مي برد تا تحقيقات تكميلي صورت گيرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |