يكشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۱ - Feb 26, 2006
مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي نظارت بر صدا و سيما:
برنامه هاي صدا و سيما بايد مفيد و درس آموز باشند
ايرنا: حضرت آيت الله سيد علي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار اعضاي شوراي نظارت بر صدا و سيما تأكيد كردند: اين شورا بايد در يك تعامل صحيح و در چارچوب قانون اساسي با صدا و سيما، در جهت اصلاح برنامه ها تلاش كند.
ايشان با تأكيد بر اين كه بايد در فرآيند توليد برنامه ها نظارت بيشتري انجام گيرد، افزودند: برنامه هاي صدا و سيما به ويژه فيلمها و سريالها بايد به گونه اي باشند كه ضمن جذابيت، براي مردم مفيد و درس آموز باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي لزوم ساخت آثار مفاخر و تاثيرگذار را در صدا و سيما يادآور شدند و خاطر نشان كردند: توليدات و موسيقي بايد متناسب با فرهنگ مردم و موازين اسلامي  باشد.
در اين ديدار آقاي حسين مظفر رئيس شوراي نظارت بر صدا و سيما ضمن ارايه گزارشي از فعاليت  هاي اين شورا، گفت: شوراي نظارت معتقد است بايد در سه سطح سياستگذاري، توليدات، نظارت و ارزيابي سازمان صدا و سيما نوسازي شود.
برخي از اعضاي شوراي نظارت بر صدا و سيما نيز در اين ديدار ديدگاههاي خود را بيان كردند.

اروپا، ژاپن و چين نيازمند نفت ايران هستند
مهر: نشريه «بيزينس ويك» در گزارشي اعلام كرد: كشورهاي اروپايي، ژاپن و چين به منابع نفت و گاز ايران نيازمند هستند و از هرگونه تحريم نفتي اين كشور جلوگيري خواهند كرد.
آمريكا براي تحت فشار قرار دادن ايران گزينه هاي چنداني در پيش روي ندارد و در حالي كه در مخمصه عراق گرفتار شده است، مقابله با ايران براي اين كشور بسيار مخاطره آميز خواهد بود.
بر اساس اين گزارش، آمريكا تمام توان خود را براي ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل به كار گرفت و اكنون نيز قصد دارد تحريم هاي اقتصادي عليه ايران را عملي سازد.
بيزينس ويك معتقد است آمريكا در راه اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه ايران راهي بسيار دشوار در پيش دارد،  زيرا روابط مستحكم تجاري ايران با روسيه و نياز اتحاديه اروپا و چين به نفت و گاز ايران بي گمان مخالفت آنها را با تحريم ايران در  پي خواهد داشت.
در گزارش ياد شده آمده است، علاوه بر مخالفت بسيار محتمل روسيه، چين و كشورهاي اروپايي با تحريم ايران، بازار شديدا آسيب پذير نفت مانع عمده ديگر بر سر راه برنامه هاي آمريكا عليه ايران محسوب مي شود.
بيزينس ويك مي افزايد، اگر تنش هاي مربوط به برنامه هسته اي ايران پنج سال پيش رخ مي داد احتمال تحريم اقتصادي يا نفتي ايران وجود داشت، اما اكنون كه قيمت هاي نفت طي دو سال اخير سه برابر شده است و بازار نفت شديدا احساس كمبود عرضه مي كند، چشم پوشي از نفت ايران نه تنها عملي نيست، بلكه حتي غيرقابل باور مي نمايد.
زماني كه مناقشه هسته اي ايران به اوج خود برسد بازار نفت بر لبه پرتگاه حركت مي كند و «دوران نفت ارزان به پايان رسيده است» ، بنابراين حتي كوچكترين شوك هاي سياسي نيز تاثير ناگواري بر بازار نفت خواهند گذاشت، چه رسد به قطع صادرات چهارمين توليدكننده بزرگ نفت جهان.
در همين زمينه موسسه تحقيقاتي فورسايت ريسرچ نيويورك نيز در گزارشي اعلام كرده است از دست دادن ۲.۵ميليون بشكه در روز نفت ايران موجب صعود بهاي نفت به سطحي غيرقابل پيش بيني خواهد شد.
سرمايه گذاري هاي قابل توجه چين، ژاپن و اروپا در بخش نفت و گاز ايران، كار آمريكا را براي اعمال تحريم اقتصادي عليه ايران با چالش جدي مواجه ساخته است.

۱۴ تا ۲۰ اسفند
هفته احسان و نيكوكاري در كشور برگزار مي شود
005562.jpg
گروه اجتماعي: هفته احسان و نيكوكاري ۱۴ الي ۲۰ اسفندماه در سراسر كشور برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره) اين برنامه در آستانه ۱۴ اسفند بيست و هفتمين سالگرد تأسيس اين نهاد و با هدف ترويج فرهنگ نيكوكاري و كمك به نيازمندان مراسم شور نيكوكاري با شعار اكرام حسيني، احسان حسيني، شور نيكوكاري و در روز پنجشنبه ۱۸ اسفندماه با مشاركت كميته امداد، سازمان صدا و سيما و نيروي مقاومت بسيج در سراسر كشور برگزار مي شود.
روزهاي هفته احسان و نيكوكاري به شرح زير نامگذاري شده است:
- يكشنبه ۱۴ اسفندماه، اكرام حسيني، امداد، ولايت و رهبري.
- دوشنبه ۱۵ اسفندماه، اكرام حسيني، امداد، حفظ عزت نفس، توانمندسازي خانواده ها، كارآفريني.
- سه شنبه ۱۶ اسفندماه، اكرام حسيني، امداد، زنان سرپرست خانواده، سالمندان طرح شهيد رجايي امداد.
- چهارشنبه ۱۷ اسفندماه، اكرام حسيني، امداد، شكوفايي استعدادهاي درخشان، تجليل از نخبگان خانواده امداد.
- پنج شنبه ۱۸ اسفندماه، اكرام حسيني، امداد، گسترش سنت هاي حسنه، تجليل از حاميان ايتام (شور نيكوكاري) _ جمعه ۱۹ اسفندماه، اكرام حسيني، امداد، بهداشت و سلامت خانواده، سرپناه مناسب.
- شنبه ۲۰ اسفندماه ، اكرام حسيني، امداد، فرهنگ خدمت رساني، تجليل از شهدا، ايثارگران و پيشكسوتان امدادگر.

شيوه نامه آزمون انتخاب و اعزام فرهنگيان
به مدارس خارج از كشور ابلاغ شد
ايسنا: شيوه نامه و ضوابط ثبت نام، انتخاب و اعزام نيروي انساني مورد نياز مدارس ايران در خارج از كشور براي سال تحصيلي ۸۶ - ۸۵ و زمان ارسال مدارك متقاضيان شهر تهران براي شركت در آزمون اعلام شد.
نيروهاي مورد نياز مدارس خارج از كشور شامل آموزگار، دبير راهنمايي، متوسطه و پيش دانشگاهي، مربي پرورشي، متصدي امور دفتري، مدير، معاون و مشاور تحصيلي از بين مستخدمين رسمي و يا پيماني وزارت آموزش و پرورش كه شرايط لازم را دارا باشند، انتخاب خواهند شد.
داشتن حداقل ۱۰ و حداكثر ۲۵ سال سابقه كار تا پايان شهريور ،۱۳۸۵ داشتن حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي براي داوطلبان كليه رشته ها و مشاغل در زمان ثبت نام، برخورداري از سلامت كامل جسمي و رواني در زمان اعزام با تاييد پزشك متعهد وزارت آموزش و پرورش و تاهل شروط الزامي براي داوطلبين اعزام به خارج از كشور است.
همچنين نداشتن بيش از سه فرزند كمتر از ۱۸ سال تا پايان شهريور ،۸۵ نداشتن سابقه ماموريت ثابت بيش از ۶ ماه در خارج از كشور، آشنايي با رايانه و شبكه جهاني (اينترنت)، آشنايي با يك زبان خارجي (انگليسي، عربي) در حد رفع نيازهاي اوليه و تسلط گفتاري و نوشتاري به زبان فارسي معيار از ديگر شروطي است كه داوطلبين اعزام به خارج از كشور بايد دارا باشند.
بر اين اساس متقاضيان تهراني براي شركت در آزمون مربوطه در مناطق يك تا ۵ بايد مدارك خود را تا پايان وقت اداري روز شنبه ۱۳ اسفند ماه جاري ، در مناطق ۶ تا ۱۰ روز يكشنبه ۱۴ اسفند ماه، ۱۱ تا ۱۵ روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه و در مناطق ۱۶ تا ۱۹ تا پايان وقت اداري روز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه جاري مدارك خود را به مناطق تحويل دهند.
گفتني است متقاضيان نهضت سوادآموزي و استثنايي نيز بايد در تاريخ ۱۷ اسفند ماه سال جاري مدارك خود را تحويل دهند .بعلاوه مسئولان مربوطه آموزش و پرورش نيز پس از دريافت مدارك بايد نسبت به تنظيم و تكميل جداول فهرست اسامي و مشخصات اقدام و مدارك لازم را طبق جدول زمانبندي به اداره امور اداري و ارزشيابي سازمان تحويل دهند.
بنابراين گزارش نيروهاي مورد نياز براي مسئوليت مدير واحد آموزشي بايد ۸ سال سابقه مديريت در واحدهاي آموزشي را داشته باشند و براي نيروهاي مورد نياز براي مسئوليت معاون واحد آموزشي پنج سال سابقه مديريت يا معاونت واحد آموزشي و براي آموزگاران و دبيران حداقل ۵ سال سابقه تدريس در رشته مورد تقاضا الزامي است.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:
شعارهاي دولت در بخش آموزش و پرورش
و تحقيقات كمرنگ است
گروه علمي و فرهنگي: دكتر علي عباسپور تهراني فرد، مهم ترين مشكل در بودجه  سال ۱۳۸۵ را اختلاف نظر شديد دستگاه هاي اجرايي با لايحه  دولت نسبت به آمار مذكور در لايحه  بودجه دانست و افزود: برخي دستگاه هاي اجرايي نسبت به اين آمار و نيز برخي موارد لحاظ  نشده در بودجه معترض هستند.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين مطلب اظهار داشت: تلاش ما براي نزديك كردن نقطه نظرات سازمان مديريت با مواردي كه دستگاه هاي اجرايي عنوان مي كردند در بودجه لحاظ نشده و يا آمار و ارقامي كه به اشتباه عنوان شده، همچنان ادامه دارد.
به گزارش ايسنا، وي معتقد است: اين اختلاف آمار و ارقام در مورد عدم لحاظ برخي موارد مهم در دستگاه هاي اجرايي باعث شده كه بودجه به ويژه در بخش آموزش و پرورش و تحقيقات دچار معضلات جدي شود. وي در بيان تفاوت و اختلاف نقطه نظرات آماري ميان آمار دستگاه هاي اجرايي و سازمان مديريت به عنوان مثال به آمار وزارت علوم اشاره كرد و گفت: وزارت علوم ۵۰ هزار نفر دانشجويان بيش از آنچه سازمان مديريت بيان مي كند را اعلام كرده و با توجه به سرانه بودن بودجه  دانشگاه ها كه امسال در نظر گرفته شده، اين ميزان مي تواند نقش مهمي در اعتبار دانشگاه ها ايفا كند. وي با بيان اين كه شعارهاي دولت در بخش بودجه  تحقيقات نيز كمرنگ است، و در اين بخش از اهداف برنامه دور شده ايم، گفت: در سال ۱۳۸۴ ، ۶۷ صدم درصد از توليد ناخالص ملي به تحقيقات اختصاص داشت كه اين تقريباً نيمي از اهداف برنامه در سال ۱۳۸۴ را تأمين مي كرد، اما در سال ۱۳۸۵ اين ميزان به ۴۵ صدم درصد رسيده كه به نظر ما يك سوم اهداف برنامه در سال ۱۳۸۵ را تأمين مي كند.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: بدين ترتيب طبق بودجه  ۱۳۸۵ ما از امر تحقيقات فاصله مي گيريم در حالي كه اميدوار بوديم در سال ۱۳۸۵ بتوانيم عقب ماندگي اين بخش در سال ۱۳۸۴ را نيز جبران كنيم.به گفته  وي، كميسيون آموزش و تحقيقات يك هزار ميليارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص داده تا بخشي از پول مدارس استيجاري در مهرماه به مالكان داده شود و همچنين زمين مدارسي كه در مورد آنها احكام قلع و قمع صادر شده از مالكان خريداري شود.
وي افزود: پيشنهاد كرديم ۳۶۰ ميليارد تومان به هزينه  سرانه  مدارس افزوده شود، تا مدارس به سمت اجبار اولياء براي پرداخت شهريه حركت نكنند. همچنين پيشنهاد افزايش ۷۴ ميليارد تومان براي تسهيلات معلمان و افزايش حدود ۱۹ ميليارد تومان جهت اختصاص به فعاليت ورزشي و بدني دانش آموزان به ويژه دانش آموزان دختر را داديم، كه در كميسيون به تصويب رسيد.

توزيع سبد غذايي ميان ۸۲۲ هزار نفر زير پوشش بهزيستي
مهر : معاون دفتر امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي گفت: به مناسبت فرا رسيدن سال جديد و كمك به خانواده هاي تحت پوشش، كمكهايي غير نقدي شامل يك سبد غذايي براي هر فرد در نظر گرفته شده است.
پرويز زارعي افزود: با توجه به فرا رسيدن سال جديد، كمك به خانواده هاي تحت پوشش، بهزيستي با اختصاص اعتبار ويژه، كمكهاي غير نقدي به صورت رايگان شامل سبد غذايي به هر فرد خانواده تحت پوشش اعطا مي كند.وي به افزايش ۴۰ درصدي ميزان كمكهاي غير نقدي نسبت به سال گذشته اشاره و خاطر نشان كرد: اين سبد غذايي شامل ۱۵ كيلو برنج، ۵/۶ كيلو روغن، ۸ كيلو قند و شكر و يك كيلو پنير است كه به هر فرد خانواده داده مي شود و چنانچه خانواده اي ۱۰ نفر باشند اين كمكها ۱۰ برابر مي شود.
معاون دفتر امور زنان و خانواده بهزيستي تاكيد كرد: سبد غذايي براي ۸۲۲ هزار نفر در نظر گرفته شده كه به قبل از آغاز سال نو تحويل داده مي شود.
زارعي گفت: مبلغ يارانه در نظر گرفته شده به ازاي هر فرد حدود ۲ هزار و۴۰۰ تومان است كه با توجه به اين امر در مجموع حدود يك ميليارد و ۹۵۴ ميليون و ۷۱۶ هزار تومان اعتبار براي اعطاي كمكهاي غير نقدي به زنان سرپرست خانوار و همچنين تمامي افراد تحت پوشش اختصاص يافته است.

همايش دين و آيين هاي مذهبي ايران باستان در تهران
گروه اجتماعي: به منظور ارج نهادن فرهنگ و تمدن ايراني و حفظ ميراث ايران كهن سلسله نشست هاي فرهنگ و تمدن ايران باستان از امروز تا ۱۰ اسفند ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مركز همايش هاي مجموعه فرهنگي هنري تهران برگزار مي شود.
در اين همايش موضوعات و سخنراني اساتيد: (دين و آيين هاي مذهبي در ايران باستان): دكتر فريدون جنيدي، (اسطوره شناسي): اميد عطايي، (زبان و خط ايرانيان باستان) دكتر داريوش اكبرزاده ،(معماري در ايران باستان): دكتر محمد افضلي نژاد و (فرهنگ و تمدن در ايران در عهد هخامنشي): دكتر علاء الدين آذري، برگزار مي شود در بخش جنبي نشست ها، نمايشگاه و فروشگاه كتاب نيز با موضوعات تاريخ ايران، جغرافياي ايران، گردشگري، اساطير ايراني، باستان شناسي و فرهنگ و اقوام ايران همراه است.

معاون وزير بهداشت از ايجاد بخش
سوختگي در بيمارستانهاي كشور خبر داد
معاون  سلامت  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي ، از ايجاد بخش  سوختگي در بيمارستانهاي  سراسر كشور خبر داد.
دكتر سيد مويد علويان  ديروز  در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، كمبود تخت  سوختگي  را از جمله  مشكلات  بيمارستانهاي  كشور برشمرد و افزود: به  همين خاطر در نظر داريم  تعداد تخت هاي  سوختگي  را افزايش  داده  به طوري  كه  همه بيمارستانهاي  عمومي كشور مجهز به اين  تخت ها شوند.وي ، با بيان  اينكه  تخت هاي  سوختگي  در بيمارستانهاي  كشور استاندارد نيستندگفت : رفع  اين  مشكل  با تأسيس  بيمارستانهاي  بزرگ  ۳۰۰ تا ۴۰۰ تختخوابي  مخصوص  سوختگي  كار علمي  و درستي  نيست  به  همين  علت  براي  جبران  اين  كمبود درصدد تأسيس  بخش هاي  سوختگي  در مجموعه  بيمارستانهاي  عمومي هستيم .
علويان  ادامه  داد: هم اكنون  در شهر تهران  ۱۲۰ تخت  سوختگي  در بيمارستان شهيد مطهري  و تعدادي  تخت  سوختگي  نيز در بيمارستان  ۱۵ خرداد وجود دارد كه قطعاً تعداد آنها با توجه  به  نياز اين  شهر بزرگ ، كافي  نيست  و بايد افزايش يابد.وي  در ادامه  به  اصلاح  ساختار و مديريت  بيمارستانها در چارچوب  قانون  اشاره  كرد و گفت : براساس  قانون  بحث  فوريت  پيش  بيمارستاني  و بيمارستاني بايد در اولويت  كاري  قرار گيرد تا با همدلي  و همكاري ، شاهد ارتقاي  كيفيت  و حركت  پرشتاب تري  در راستاي  رسيدن  به  اهداف  بخش  سلامت  باشيم .علويان  با بيان  اينكه  حدود ۷۵۰ بيمارستان  دولتي  و خصوصي  در سطح  كشور وجود دارد، افزود: از سال  ۸۵ تمامي اين  بيمارستانها از لحاظ كيفيت  ارائه خدمات ، ميزان  رضايتمندي  مردم  از بيمارستانها، تجهيزات  و امكانات  و... مورد ارزيابي  قرار مي گيرند.معاون  سلامت  همچنين  گفت : حمايت  از سازمان هاي  غيردولتي و مراكز درماني  خيريه  از ديگر برنامه هاي  در دست  اقدام  وزارت  بهداشت  براي  سال  ۸۵ است .وي  افزود: در حال  حاضر ۵۰۰ تشكل  غيردولتي  در سطح  كشور در زمينه  مسائل بهداشت  و درمان  و بيماريها فعال  هستند كه  وزارت  بهداشت  در اجراي  برنامه ها و طرحهاي  خود با آنها همكاري  خواهد داشت .

كاهش كودكان خياباني در ايام نوروز
ايلنا:  در آستانه عيد نوروز، تعداد كودكان خياباني كاهش مي  يابد.
دكتر نفريه، مديركل بهزيستي استان تهران، گفت: با توجه به اينكه در فصول سرد سال، تعداد كودكان خياباني كاهش مي  يابد؛ در آستانه نوروز هم تعداد كمي از كودكان خياباني را در تهران خواهيم داشت. وي افزود: با وجود كاهش تعداد كودكان خياباني در آستانه ايام نوروز باز هم مددكاران بهزيستي در ترمينال  ها حضور خواهند داشت.
به گفته نفريه، حضور مددكاران بهزيستي در پايانه  هاي تهران، باعث شناسايي و بازگشت كودكان خياباني مي  شود. وي تصريح كرد: مددكاران بهزيستي در پايانه  ها اقدام به شناسايي كودكان كرده و سپس آنها را به خانواده بازمي  گردانند. وي يادآور شد: تعداد مددكاران بهزيستي در پايانه  ها پس از ايام نوروز افزايش خواهد يافت.
نفريه، با اشاره به افزايش تعداد كودكان خياباني در روزهاي پس از ايام عيد، گفت: متأسفانه تعداد اين كودكان پس از عيد بسيار زياد مي  شود و براي ساماندهي آنها اقدام به افزايش تعداد مددكاران مي  كنيم.

آزمون كارشناسي ناپيوسته فرهنگيان برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي : آزمون دوره كارشناسي ناپيوسته ويژه فرهنگيان به منظور ادامه تحصيل فرهنگيان حايز شرايط از اول سال تحصيلي ۸۶-۸۵ برگزار مي گردد.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، فرهنگياني كه مدرك كارداني آنها معادل نبوده و سابقه خدمتشان تا تاريخ ۳۱/۶/۸۵ از ۲۶سال تجاوز نكند مي توانند در آزمون مزبور شركت نمايند.
طبق دستورالعمل مربوط، فرهنگياني كه مدرك كارداني آنان معادل بوده ولي در آزمون جامع سال ۱۳۸۳ پذيرفته شده اند و فرهنگياني كه در آزمون جامع ۸۵ شركت كرده اند مشروط به قبولي در اين آزمون شده اند حق شركت در اين آزمون را دارند.
بنابراين گزارش منابع و مواد آزمون از طريق سازمان سنجش كشور در دفترچه آزمون كارشناسي ناپيوسته اعلام خواهد شد و ثبت نام از فرهنگيان حايز شرايط از طريق دفاتر پستي صورت مي گيرد.
گفتني است مهلت ثبت نام در اين آزمون از ۸ اسفندماه آغاز مي شود و تا ۲۲ اسفندماه سال جاري ادامه خواهد داشت. زمان برگزاري آزمون ۲۳ تيرماه و زمان اعلام نتايج ۲۳ مرداد ۸۵ خواهد بود.

عيدي بازنشستگان و مستمري بگيران
تا ۱۵ اسفند پرداخت مي شود
مديركل  امور فني  مستمري هاي  سازمان  تامين  اجتماعي  گفت : عيدي  مستمري بگيران  اين  سازمان  حداكثر تا ۱۵ اسفند ماه  پرداخت  مي شود .
رضا معيني  ديروز در گفت  وگو با خبرنگار اجتماعي  ايرنا، افزود: هم اكنون  تعداد مستمري  بگيران  و بازنشستگان  تحت  پوشش  اين  سازمان ، بيش  از يك  ميليون  نفر است .براساس  مصوبه  ۲۳ بهمن  ماه  امسال  هيات  وزيران ، عيدي  بازنشستگان  و مستمري  بگيران  سازمان  تامين  اجتماعي  به  ميزان  ۱۷۵ هزار تومان  پرداخت  مي شود.
ميزان  عيدي  سال  گذشته  مستمري  بگيران  تا سقف  يك  ميليون  و پانصد هزار ريال  پرداخت  شد.معيني  خاطرنشان  كرد كه  هم اكنون  مصوبه  هيات  وزيران  به  ادارات  تامين  اجتماعي  در استانها ابلاغ  شده است .

دبير شوراي نگهبان: اگر نماينده اي وارد
مجلس شد، اما مسيرش تغيير كرد ديگر نمايند
دبير شوراي نگهبان: اگر نماينده اي وارد مجلس شد، اما مسيرش تغيير كرد ديگر نماينده مردم نيست
ايسنا: دبير شوراي نگهبان در جمع ناظران شوراي نگهبان استان اصفهان گفت: اگر نماينده اي در مجلس رفت و مسيرش عوض شد، ديگر نماينده مردم نيست، زيرا مردم براي حاكميت الله به وي رأي داده اند.
جنتي با طرح اين سؤالات كه چرا انقلاب شد؟ چرا حكومت اسلامي سركار آمد؟ افرادي در اول اسلام شهيد شدند و افرادي هم در كربلا به شهادت رسيدند هدف جهادشان چه بوده است؟ تصريح كرد: آن چه در دنيا مطرح است، مسأله قدرت و سلطه طلبي است.
هر جمعيتي در منطقه مي خواهد قدرت داشته باشد و اين همه جنگ ها چه سرد، گرم يا تبليغاتي همه بر سر دست يافتن به قدرت است، اما براساس آن چه در نظام اسلامي و قرآن درباره جنگ و جهاد آمده، هدف قدرت نيست بلكه قدرت تنها يك ابزار است مانند شمشيري كه در جنگ استفاده مي شود.
جنتي، با اشاره به اين كه هدفي كه دنبال آن هستيم حاكميت الله است، گفت: در اين حاكميت همه چيز از جمله عدالت، حمايت از مستضعفان و علم و دانش وجود دارد. حتي اگر آزادي هم بخواهيم تحت لواي حكومت الله هست، چرا كه خداوند انسان را آزاد آفريده و هيچ چيز نيست كه بشر طالب آن باشد و در حاكميت الله پيدا نكند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري، با تأكيد بر تحقق حاكميت الله به دست بندگان خدا، گفت: امر و خلق به دست خداست اما در حكومت بر انسان ها يك بنده خدا به عنوان خليفه الله مي آيد و بر بقيه حكومت مي كند و اگر غير از اين باشد، حكومت شيطان است.
جنتي، در ادامه به پيروزي انقلاب ايران در سال ۵۷ اشاره كرد و افزود: انقلاب به دست امام خميني(ره) به وجود آمد و نسل بعد از آن مغبون است كه چرا در آن زمان نبوده، لذا اين نسل بايد براي رفع غبن خود با تاريخ قبل از انقلاب آشنا شود و بيانات امام راحل را بخواند.
دبير شوراي نگهبان در پايان گفت: آمريكا به خاطر داشتن انرژي هسته اي ما را تهديد مي كند، اما بداند باز هم هيچ غلطي نمي تواند بكند.

رئيس مركز امور زنان و خانواده:
دستگاههاي اجرايي موظف به فراهم سازي
زمينه اشتغال فرزندان شهدا هستند
خبرگزاري فارس: رئيس مركز امور زنان و خانواده در ديدار با خانواده معظم شهيد سيف الله ايرانلو مشكلات آنها را بررسي كرد و گفت: دستگاههاي اجرايي موظف به عملياتي كردن طرحهاي حمايتي و توانمندسازي به ويژه در زمينه اشتغال فرزندان شهدا و ايثارگران هستند.
نسرين سلطانخواه در ديدار با خانواده معظم شهيد سيف الله ايرانلو پيام سلام رئيس جمهور آقاي احمدي نژاد را به آنان ابلاغ كرد و افزود: همواره رئيس جمهور ايران از روحيه ايثار و تلاش صادقانه و خالصانه براي خدمت به خانواده معظم شاهد به عنوان چراغي فروزان در جامعه  بشري ياد مي كند و تجلي فرهنگ ايثارگري در هر جامعه اي را سبب اضمحلال خود خواهي ها و فروكش كردن خواسته هاي مادي و نيز عامل وحدت، برادري، همدلي و همزباني مي شمارد. وي با اشاره به اينكه دكتراحمدي نژاد بر ضرورت تكريم، تعظيم و تجليل ايثارگران تاكيد دارد يادآور شد: اعضاي هيئت دولت و نيز دستگاههاي اجرايي موظف به عملياتي كردن طرحهاي حمايتي و توانمندسازي به ويژه در زمينه اشتغال فرزندان شهدا و ايثارگران هستند. سلطانخواه توجه به خانواده شهدا را مايه بركت و خدمت به آنان را توفيق نظام جمهوري اسلامي خواند. در ادامه اين ديدار همسر و فرزند شهيد درمورد شهيد بزرگوار سيف الله ايرانلو مطالبي بيان كرده و از دولت به خاطر حمايت از ايثارگران تشكر كردند. گفتني است، شهيد سيف الله ايرانلو از درجه داران ارتش بوده و در رزم بي امان خود در دفاع از ارزشهاي ديني و كيان ملت ايران به دست سركردگان رژيم بعثي عراق به شهادت رسيده است.

انجمن آشوري ها با صدور اطلاعيه اي
فاجعه  سامرا را محكوم كرد
مهر: انجمن آشور ي هاي تهران از سوي جامعه جهاني آشوري ها با صدور اطلاعيه اي در محكوميت اهانت به حرمين شريفين تأكيد كرد: حرمت نهادن بر انديشه و باورهاي ديگران و به ويژه اعتقادها و ايمان ها، از اساسي ترين خواست هاي بشري است.
در اين اطلاعيه چنين آمده است: آشوري هاي ايران كه سده ها و قرن هاي بسيار در اين سرزمين زيسته اند، نيك مي دانند حرمت نهادن بر انديشه و باورهاي ديگران و به ويژه اعتقادها و ايمان ها، از اساسي ترين خواست هاي بشري است.

بيمارستان هاي خصوصي با سازمان بيمه
خدمات درماني قرارداد نمي بندند
مهر: مديركل بيمه گري و درآمد سازمان بيمه خدمات درماني گفت: اكثر بيمارستانهاي خصوصي حاضر به عقد قرارداد با سازمان بيمه خدمات درماني نمي شوند.
دكتر محمد باقر هوشنگي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود: سازمان خدمات درماني از ۵ سال گذشته طي اطلاعيه به تمامي بيمارستانهاي خصوصي اعلام كرد آمادگي لازم براي عقد قرارداد با آنان را دارد اما تا كنون استقبالي صورت نگرفته است.وي افزود: با توجه به اينكه عمل جراحي ساده در بيمارستان خصوصي ۲ برابر بيمارستانهاي دولتي است ،بنابراين اين بيمارستانها حاضر نمي شوند در بيمارستانهاي خصوصي تعرفه دولتي را رعايت نمايند.مديركل بيمه گري و درآمد سازمان بيمه خدمات درماني تصريح كرد: سازمان بيمه خدمات درماني با رعايت تعرفه هاي دولتي آمادگي عقد قرارداد با بيمارستانهاي خصوصي را دارد و در صورتي كه اين بيمارستانها حاضر شده ا ند با چنين شرايطي با سازمان تامين اجتماعي قرارداد منعقد كنند، مي توانند نسبت به عقد قرارداد با سازمان خدمات درماني اقدام كنند.

دانشجويان امروز در مساجد دانشگاه هاي
كشور تجمع مي كنند
فارس: اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي كشور در اعتراض به اهانت به پيامبر اكرم(ص) و حادثه انفجار در حرمين عسكريين(ع) در مساجد دانشگاه ها تجمع و عزاداري مي كنند.
اين اتحاديه ضمن دعوت به وحدت اعلام كرد: اعضاي اين اتحاديه در سراسر كشور همنوا و همگام با ديگر دانشگاهيان و دانشجويان فردا بعد از نماز ظهر و عصر به اقامه عزا و تجمع در مساجد دانشگاه ها خواهند پرداخت و بار ديگر با اولياءالله پيمان خواهند بست كه تا آخرين قطره خون خويش از جغرافياي عقيدتي، سياسي و اعتقادي دين مبين اسلام دفاع نمايند.

ما از همه حقوق خويش با تمام توان دفاع مي كنيم
مهر: سردار مصطفي محمد نجار كه در حاشيه افتتاح نخستين نمايشگاه دستاوردهاي وزارت دفاع در حوادث غيرمترقبه با خبرنگاران سخن مي گفت با ذكر علل برگزاري اين نمايشگاه اظهار داشت: باتوجه به موقعيت خاص ايران و وقوع حوادث متعدد در كشورمان همانند سيل و زلزله، استفاده از توانمنديها و آشنايي با تجهيزات و توانمنديهاي موجود در اين زمينه بسيار مفيد خواهد بود.
وزير دفاع توليد خودروها و تجهيزات مختلف و با رعايت استانداردهاي بالا را از جمله دستاوردهاي وزارت دفاع در اين زمينه عنوان كرد و گفت: استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي يا GIS يكي ديگر از امكاناتي است كه استفاده از آن در سراسر كشور امكان پذير شده است و بر اساس آن علاوه بر در اختيار داشتن اطلاعات مورد نياز تمامي كشور، مي توانيم شبكه اي ارتباطي در سراسر كشور در اختيار داشته باشيم.
نجار در پاسخ به سوالي در زمينه بودجه وزارت دفاع در سال آينده، رضايت خود را از ميزان اعتبار اختصاص يافته اعلام كرد و گفت: البته بايد منتظر نظر كميسيون تلفيق بودجه بود و سپس اظهارنظر قطعي كرد، اما با توجه به نوع عملكرد گذشته اين وزارتخانه، پيش بيني مي شود كه اين روند ادامه داشته و همچنان شاهد شكوفايي كشور در عرصه هاي دفاعي باشيم.
نجار در پايان تاكيد كرد: نيروهاي مسلح ايران در اوج قدرت هستند و سياست بازدارندگي خود را با استفاده از توان بومي خويش به كار مي گيرند.
ما از همه حقوق خويش با تمام توان دفاع خواهيم كرد.

فدايي: اصولگرايان بايد براساس طرح
جديدي با يكديگر وحدت كنند
ايسنا: كنگره سالانه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي  روز جمعه برگزار مي شود.
حسين فدايي دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي عصر ديروز در يك نشست خبري در تشريح اهداف برگزاري اين كنگره افزود: در ابتدا اسامي افرادي كه خواهان عضويت در شوراي مركزي اين تشكل هستند در هيأت مؤسس اين تشكل مطرح خواهد شد و هيأت مؤسس بر اساس سوابق و عملكرد اين افراد امتيازهايي را به آنها مي دهد و اگر از امتياز لازم برخوردار بودند جهت انتخاب شدن به مجمع عمومي معرفي مي شوند. ما در كنگره روز جمعه ۱۵ نفر از اعضاي شوراي مركزي را انتخاب خواهيم كرد.
وي درباره رويكرد اين تشكل جهت هماهنگي با احزاب اصولگرا گفت: جمعيت ايثارگران در گذشته در ارتباط با همگرايي و اتحاد با جريان اصولگرا رويكردي داشت و در حال حاضر نيز معتقد است كه بايد در موقعيت زماني مشخص و بر موضوعات مشخص و معين در بين نيروهاي اصولگرا همگرايي و وحدت ايجاد شود.
فدايي گفت: ما بر وحدت و انسجام جريان اصولگرا در مواقع ضروري تأكيد داريم ولي معتقديم كه براي اين وحدت و انسجام بايد طرح جديدي طراحي شود كه مورد وفاق همه دوستان باشد. ما در حال حاضر طرح هايي داريم كه دوستان در تلاش هستند كه اين طرح ها سازماندهي شود و به نتيجه برسد.
خبرنگاري از فدايي پرسيد آيا در حال حاضر جبهه اصولگرا در واقعيت خارجي آن وجود دارد؟ وي گفت: در حال حاضر جبهه اصولگرا واقعيت بيروني ندارد.
فدايي با تأكيد بر اين  كه «در حال حاضر موضوع شوراي هماهنگي منتفي است» گفت: در جريان انتخابات مبحث شوراي هماهنگي براي وحدت اصولگرايان مطرح شد و احزاب اصولگرا در اين چارچوب با يكديگر وحدت پيدا كردند ولي به نظر من آن مقطع زماني و خاص سپري شده و موضوع شوراي هماهنگي منتفي است و در آينده بايد طرح جديد براي انسجام جريان اصولگرا مطرح كنيم.

گفته مي شود...
* بازتاب: رئيس جمهور و رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، طي بخشنامه هاي مشابهي، اعلام كردند كه در صورت واردات غيرقانوني كالا توسط هر سازماني، بالاترين مقام سازمان، عزل و به مقامات قضايي تحويل خواهد شد.
* فردا: منابع نزديك به صدا و سيما مي گويند دولت جديد برخلاف انتظار، فشارهاي مالي بر اين سازمان را افزايش داده است.
سازمان مديريت از پرداخت ۱۵۰ ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده براي نوسازي دستگاههاي قديمي راديو و تلويزيون كه در سال گذشته به تصويب رسيده بود خودداري كرده است. گفته مي شود دولت جديد در بودجه سال آينده نيز توقعات مديران صدا و سيما را برآورده نكرده است.
* بازتاب: يك شركت بزرگ خودروسازي، با دانشگاه سمنان، قراردادي به مبلغ نزديك به يك ميليارد تومان منعقد كرده تا سي تن از مديران آن در اين دانشگاه تحصيل و مدرك دكترا دريافت كنند.
* بازتاب: رئيس هيأت مديره و دو تن از معاونان شركت عمران يك شهر جديد در استان فارس به اتهام اختلاس دستگير شدند.
منابع آگاه علت بازداشت را اختلاس بيش از سيصد ميليون تومان در جريان واگذاري زمين به كاركنان فرمانداري اعلام كرده اند.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* كسي كه به او «زياد برمي خورد» با ديگران «زياد برخورد مي كند»
* براي «پيشرفت» بايد مدام «پيش رفت»
* دنيا از آن جهت «كوچك شده» كه فكر مردم «بزرگ شده»
* «سخي باش» ، «سختگير نباش»

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |