يكشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۱ - Feb 26, 2006
تعيين حد نصاب حق مربي است
ملي پوشان وزنه برداري حرفه اي تر عمل كنند
005559.jpg
گروه ورزشي-محمدرضا منصوريان:با پايان يافتن اردوي وزنه برداري در كشور بلغارستان و بازگشت يوردان گئورگي ايوانف سر مربي تيم ملي وزنه برداري به ايران و ملاقات و مذاكره وي با مسئولين كميته ملي المپيك كه نهايتا منجر به انعطاف وي در زمينه بازگشت ملي پوشان سابق اين رشته شده است، وزنه برداري ايران دوباره با واكنش ها و حواشي تازه اي روبرو گرديده است. كل قضيه اين است كه ايوانف هنوز هم آن اعتماد لازم را نسبت به شاگردان قديمي خود پيدا نكرده و در گام اول براي آنكه در مقابل مسئولين كميته ملي المپيك كه از نگاه ملي و منطقي تري برخوردارند قرار نگيرد، با تعيين حد نصاب هايي مجوز ورود اين گروه به تيم ملي را صادر كرده است.
بلافاصله بعد از انجام اين حركت از سوي ايوانف همانگونه كه قابل  پيش بيني بود واكنش هاي متفاوتي از سوي افراد ذينفع در اين جريان آغاز شد كه چنانچه اين اظهارات و عكس العمل ها با تدبيري اصلح تجزيه و تحليل و بكار گرفته شوند، مي توان از دل آنها نسخه اي قابل درمان براي ادامه حيات موفقيت آميز وزنه برداري ايران پيدا كرد.
در فضاي كنوني چنين استنباط مي شود كه هر دو گروه درگير با ماجراي كنوني وزنه برداري يك هدف مشترك دارند و آن حفظ عزت و اقتدار وزنه برداري كشورمان است.
اين كه در اين مرحله ايوانف يك گام عقب نشيني كرده و عليرغم موضعگيري هاي چند ماه قبلش حاضر به پذيرش تني چند از وزنه برداران قديمي شده است، يك گام مثبت است و بايد آن را به فال نيك گرفت، ضمن آنكه اين حق هميشه براي يك مربي وجود دارد كه بهترين ها را گزينش كند. بنابراين رسيدن وزنه برداران به حد نصاب هاي تعيين شده عملا پايان تمامي اين كشمكش ها و عقب نشيني دوباره اين مربي كهنه كار بلغاري خواهد بود.
عزيزان وزنه بردار ما يقينا خوب مي دانند كه سليقه مربيان يكسان نيست و تازه اين بار در فضاي موجود تقابل فرهنگي نيز بين شاگرد و مربي هم وجود دارد و همه داستان هم همين است، امروز بايد كمي بيشتر از گذشته فروتني و از خودگذشتگي نشان داد. صد البته كه همه اين داستان ها بايد دو جانبه باشد. اگر مي پذيريم كه تعيين حد نصاب براي وزنه بردار حق يك مربي است، بايد متواضعانه ظرفيت پذيرش آن را داشته باشيم.
در يك سال گذشته وزنه برداري ايران به دليل بروز مشكلات ناشي از چنين درگيري هايي خيلي لطمه خورد كه غيبت تني چند از ملي پوشان در جريان رقابت هاي جهاني دوحه قطر اوج آن بود. حالا هم كه مسابقات آسيايي دوحه قطر پيش روي ماست و ما نبايد كه با كش داركردن درگيري هاي موجود آن را عميق تر سازيم. امروز هشدار مي دهيم كه فضا براي به آشوب كشيده شدن محيط وزنه برداري بسيار مساعد است، آتشي زير خاكستر پنهان مانده كه ممكن است با يك نسيم تمام آن را به آتش بكشاند.
ملي پوشان سابق وزنه برداري خود بهتر از هر كس ديگري به اين نكته واقف هستند كه عليرغم حركت تازه ايوانف كه از ديدگاه اين دوستان اخلاقي نيست، اصلا و ابدا تشخيص شان درست نيست. ارزش هاي معنوي قهرماني در كشور ما آنقدر جاودان و با ريشه است كه به اين سادگي ها خدشه دار نمي شود. مردم ايران صلابت حسين توكلي را در المپيك ۲۰۰۰ سيدني، دلاوري كوروش باقري را در رقابت هاي جهاني ۲۰۰۱ تركيه، قدرت نمايي محمدعلي فلاحتي نژاد را در مسابقه هاي جهاني ۲۰۰۳ كانادا به اين راحتي ها فراموش نمي كنند. پس اين كه گفته شود كه چون سرمربي تيم ملي ركوردهاي ورودي تعيين كرده است، پس به آنها بي حرمتي شده است، سخن پخته اي نيست. اين كار روال مرسومي در همه دنياست. البته اين كار ايوانف مي توانست ماهها قبل صورت پذيرد كه متأسفانه دوگانگي در مديريت و ساماندهي اين جريانات اجازه اين كار را نداد و سخن آخر اين كه از ميان تمامي اظهارنظرهايي كه در اين رابطه شنيده مي شود گفته هاي كوروش باقري دلاور كرمانشاهي وزنه برداري ايران متين ترين و سنجيده ترين واكنش در پاسخ به حركت تازه ايوانف است.
باقري گفته است: تمام انرژي خود را به كار مي برم تا رو به جلو حركت كنم. در اين راه هزينه هاي زيادي را مي دهم كه به هدفم برسم. من با تمريناتم شايستگي خود را به اثبات خواهم رساند. اين موضع باقري منطقي ترين روشي است كه ديگر قهرمانان وزنه برداري ايران مي توانند آن را مورد توجه قرار دهند.
ملي پوشان سابق وزنه برداري مي توانند با تمرين و تلاش مضاعف خود نه تنها با رسيدن به اوج و كسب افتخارات تازه به حيات تازه اي در زندگي قهرماني خود برسند بلكه با ايجاد شرايط جديد پاسخي دندان شكن به تمامي منتقدان و مخالفان خود بدهند. مطمئن باشيد اين كار شدني است.
ما معتقديم پاسخ به حركت حرفه اي ايوانف، فقط عمل حرفه اي است.

مرحله پاياني ليگ شنا در تهران برگزار مي شود
ايرنا: مرحله  چهارم  (پاياني ) سومين  دوره  ليگ  شناي  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  در روزهاي  دوشنبه  و سه شنبه  هفته  جاري  در استخر مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  برگزار مي شود.
اين  مرحله  از مسابقات  در حالي  برگزار مي شود كه  تيم هاي  پتروشيمي  و پرسپوليس  رقابت  حساس  و نزديكي  در صدر جدول  براي  كسب  عنوان  قهرماني  دارند.در حال  حاضر و در پايان  مرحله  سوم ، تيم  پتروشيمي  تهران  با كسب  ۱۶۶۶ امتياز در صدر جدول  قرار دارد و تيم  پرسپوليس  تنها با ۴ امتياز اختلاف  در پي  صدرنشيني  ليگ  است .
تيم  انقلاب  شيراز با ۱۵۴۳ امتياز، ۱۱۹ امتياز اختلاف  نسبت  به  پرسپوليس  سوم  است .
تيم هاي  پيام  ارتباطات  تهران ، دانشگاه  آزاد زنجان ، پيام  مخابرات  تبريز، تربيت  بدني  خوزستان  و دلفين  علم  و صنعت  به  ترتيب  در رده هاي  چهارم  تا هشتم  جدول  رده  بندي  ليگ  برتر شنا قرار گرفته اند.
در دومين  دوره  ليگ  برتر شناي باشگاههاي  كشور در سال  ،۸۳ تيم  پيام  ارتباطات  تهران  به  قهرماني  رسيد، كارتن  مشهد (پرسپوليس ) نايب  قهرمان  شد و پتروشيمي تهران  در مكان  سوم  ايستاد.

بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا
صنام _ ساجس ديدني ترين بازي روز آخر
005556.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: آخرين روز رقابت هاي مقدماتي بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا امروز با انجام دو بازي در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي دنبال مي شود. صنام يكي از دو نماينده ايران و ميزبان بازيهاي گروه الف در آخرين بازي خود به ديدار ساجس لبنان مي رود. ساجس قوي ترين تيم بازيهاي اين گروه محسوب مي شود، تيمي كه عنوان نايب قهرماني باشگاه هاي لبنان را در اختيار دارد. صنام برخلاف دو مصاف قبلي بازي دشواري در انتظارش خواهد بود. ساجس ، آرامكس اردن شكست دهنده صنام در روز نخست را با يازده امتياز اختلاف مغلوب كرده است و بايد ديد كادر فني صنام پس از ديدن دو بازي حريف چه تدابيري براي اين بازي انديشيده است.
تازه بسيار خوش اقبال بوديم كه الرياضي قهرمان لبنان به دليل اعتراض به مسئولان «وابا» در به خدمت گرفتن يار خارجي جديد به اين بازيها نيامده است.
صعود چندان مهم نيست، چرا كه هر چهار تيم حاضر در تهران صعودشان از قبل قطعي شده است، اما صنام مي تواند از اين بازيها نهايت استفاده را براي بازيهاي آسانتر در مرحله بعد برده و قدرت خود را مورد سنجش قرار دهد. اين بازي مي تواند خط بطلاني به دو بازي پرانتقاد روزهاي قبل باشد، روزهايي كه صنام نتوانست دل تماشاگرانش را بدست آورد. ساجس تيمي است با قدرت مثال زدني و همين نكته مي تواند انگيزه هاي تك تك نفرات صنام و كادر فني را به بالاترين حد خود براي دستيابي به پيروزي برساند. امروز در بازي اول الجيش سوريه با آرامكس اردن ديدار مي كند و در بازي دوم صنام روياروي ساجس از لبنان قرار مي گيرد.

پرسپوليس يكشنبه با آري هان شروع مي كند
005553.jpg
گروه ورزشي: اين روزها صحبت هايي در مورد آري هان به گوش مي رسد و از آن جمله عدم تمايل وي براي ادامه همكاري با اين تيم است كه باشگاه پرسپوليس همه آنها را رد كرده است. در اين خصوص، محمدحسن انصاري فرد، مديرعامل اين باشگاه نيز عنوان كرده كه چون هان از كشور ديگري به ايران آمده، بلافاصله پس از اتمام مذاكرات درخواست مرخصي كرده و به هلند بازگشته است اما به موقع به تمرينات پرسپوليس باز خواهد گشت. انصاري فرد تأكيد كرد كه هان از بازي با كشت و صنعت شوشتر فعاليت خود را آغاز خواهد كرد و قراردادي يك و نيم ساله با باشگاه منعقد كرده است.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در مورد مذاكره با علي دايي اظهار كرد كه اين كار درجهت نشست با بازيكنان پرسابقه و باتجربه صورت گرفته و در آينده نيز تداوم خواهد داشت.

جام جهاني ژيمناستيك هنري تهران
فرصتي براي ارتقاي سطح ژيمناستيك ايران
گروه ورزشي- علي راد: جام جهاني ژيمناستيك هنري كه از دوازدهم تا پانزدهم اسفندماه در مجموعه ورزشي آزادي، سالن دوازده هزار نفري برگزار مي شود، فرصتي مناسب براي ارتقاي سطح ژيمناستيك در ايران به شمار مي رود. در طول برگزاري اين رقابت ها، زمينه حضور و معرفي داوران بين المللي، مربيان و ورزشكاران كشور را به تيم هاي شركت كننده و جهانيان در اختيار خواهيم داشت. اين رقابت ها با حضور شانزده تيم برگزار مي شود. اين مسابقات هرساله، سه تا چهار بار در كشورهاي مختلف دنيا به صورت تيمي و انفرادي برگزار مي شود و كشورهاي صاحب نامي مانند آمريكا، چين، ژاپن، اوكراين و... در اين رقابت ها حضوري فعال و مستمر دارند. نحوه رده بندي تيم ها در اين مسابقات به صورت تيمي و انفرادي است كه در رنكينگ جهاني آنها تاثيرگذار است. دوره گذشته اين رقابت ها با حضور بيست تا سي كشور برگزار شد و براي نخستين بار است كه اين مسابقات به ميزباني ايران برگزار مي شود.

ديه گو مارادونا: ليونل مسي جانشين من است
005550.jpg
گروه ورزشي: ديه گو مارادونا كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  آرژانتين  در جام  جهاني  ۱۹۸۶ اظهار داشت : ليونل  مسي  بازيكن  تيم  بارسلونا جانشين  واقعي  من  است .
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از لندن ، وي  گفت : بازيكني  را ديده ام  كه  مي تواند وارث  جايگاه  من  در فوتبال  آرژانتين  شود و نامش  مسي  است .
مارادونا افزود: مسي  و رونالدينيو بهترين  بازيكنان  جهان  هستند. من  او را بسيار شبيه  به  خودم  مي بينم .
مارادونا اين  سخنان  را پس  از عملكرد درخشان  مسي  در جريان  ديدار بارسلونا با چلسي  در چارچوب  مسابقات  جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا بيان  داشت .
اين  مسابقه  كه  روز چهارشنبه  گذشته  در ورزشگاه  استمفوردبريج  لندن  بين  دو تيم  از بهترين  تيم هاي  جهان  برگزار شد، با نتيجه  ۲ بر يك  به  سود بارسلونا خاتمه  يافت . مسي  نقش  بسزايي  در پيروزي  بارسلونا در اين  ديدار داشت . مارادونا اظهار داشت : وي  فوتبال  زيبايي  را به نمايش  مي گذارد. او متفاوت  با ديگر بازيكنان  جهان  است .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |