پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۵ - Mar 2, 2006
آخرين گمانه زني ها در باره تعيين هيأت مديره جديد بورس
006447.jpg
گروه بورس- سروش خسروي: گزارش هاي دريافتي حاكي است، تعيين اعضاي هيأت مديره سازمان جديد بورس و اوراق بهادار وارد مراحل نهايي شده است.
پس از آن كه شوراي بورس با تركيب جديد فعاليت خود را آغاز كرد و در نخستين گام اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار را به تصويب رساند، اعضاي اين شورا و در رأس آن وزير اقتصاد به عنوان رئيس شوراي بورس رايزني براي تعيين هيأت مديره سازمان بورس را آغاز كرده اند.
براساس قانون جديد هيأت مديره سازمان بورس كه طبق تعريف وظايف نظارتي را در بازار سرمايه برعهده خواهد گرفت از پنج عضو موظف و تمام وقت تشكيل مي شود. اعضاي هيأت مديره بورس در صورت انتخاب به اين سمت نمي توانند هيچ پست و شغل ديگري اختيار كنند. با توجه به حيطه اختيارات اين سازمان در حوزه نظارت و با در نظر گرفتن مسئوليتي كه هيأت مديره آن در شكل دهي ساختار جديد بازار سرمايه در قالب قانون جديد برعهده خواهد داشت، انتخاب پنج عضو آن از اهميت بسزايي برخوردار است.
تا ديروز برخي گزارش هاي تأييد نشده حكايت از آن داشت كه وزير اقتصاد به جمع بندي نهايي براي تعيين حداقل چهار عضو هيأت مديره سازمان بورس رسيده اما اخبار بعدي اين موضوع را به كلي رد كرد.اما اخبار به نسبت دقيق نشان مي دهد: عضويت حسين خزلي خرازي، از مديران سابق بورس و مدير عامل فعلي كارگزاري بانك كشاورزي در هيأت مديره «سازمان جديد بورس و اوراق بهادار» تقريباً نهايي شده است. خرازي در سال هاي اخير توان بالايي در امور اجرايي بازار سرمايه از خود به نمايش گذاشته به طوري كه در آخرين دوره كاري او، كارگزاري بانك كشاورزي به طور كم سابقه اي توسعه يافت و توانست بيشترين سهامداران خرد را به مجموعه بازار سرمايه پيوند دهد.
ديگر اخبار دريافتي كه صحت و سقم آن يا مورد تأييد قرار نگرفته و يا برخي منابع مطلع آن را رد كرده اند نيز نشان مي دهد: در فهرست در دست بررسي وزير اقتصاد نام افرادي چون علي صالح آبادي دبير كل فعلي بورس، قاسم محسني سرپرست مركز تحقيقات بازار سرمايه و همچنين دكتر احمدپور مدير تالار مازندران بورس اوراق بهادار ديده شده است.
به دنبال پيگيري هاي خبرنگار همشهري، منابع ديگري نيز از مشخص شدن اعضاي هيأت مديره جديد در آخرين لحظات خبر مي دهند. آنان مي گويند به جز حسين خرازي هنوز هيچ فرد ديگري از بخت و اقبال بالايي براي حضور در هيأت مديره بورس برخوردار نيست. اما به هرحال همان گونه كه روال انتخاب ها در دولت جديد تاكنون نشان داده، بايد در اين مورد نيز به انتظار شگفتي باشيم.

ايران خودرو ۱۰۸تومان سود پيش بيني كرد
گروه بورس: شركت ايران خودرو سود هر سهم خود را براي سال مالي جاري يك هزار و ۷۹ريال پيش بيني كرده كه ۹ماه نخست امسال ۶۹۰ ريال آن را محقق ساخت.
به گزارش «همشهري» درآمد اين شركت از محل فروش در مدت ياد شده ۳۲هزار و ۱۸۵ ميليارد ريال و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته آن نيز ۲۶هزار و ۷۹۳ ميليارد ريال بوده است. ايران خودرو در ۹ماه ابتدايي سال از محل سرمايه گذاري ها دو هزار و ۲۹۳ ميليارد ريال سود كسب كرده و ميزان سود شركت در اين مدت ۳هزار و ۱۰۳ ميليارد ريال برآورد شده كه اين رقم ۶۴ درصد بودجه را پوشانده است. اين گزارش حاكي است: پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با سال مالي قبل آن به لحاظ سود خالص ۲۹درصد افزايش نشان مي دهد. پارسال ايران خودرو به ازاي هر سهم خود يك هزار و ۴۳ريال سود كنار گذاشت.
ايران خودرو امسال به سهامداران خود وعده تقسيم ۷۰درصد سود خود را داده است.

تغيير زمان برگزاري مجمع پيام
گروه بورس: مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده كارخانه چيني ايران (ايرانا) امروز پنج شنبه رأس ساعت ۱۰ صبح در محل شركت برگزار مي شود. به گزارش «همشهري» در اين جلسه قرار است اعضاي جديد هيأت مديره ايرانا انتخاب شوند.
شركت گسترش صنايع پيام هم،زمان و محل برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده خود را تغيير داد.
بر اين اساس زمان برگزاري مجمع يادشده نيز رأس ساعت ۳۰/۸ روز ۱۴اسفند ماه جاري اعلام شده است.

ادامه بازگشت شركت ها
نماد بانك پارسيان هفته آينده باز مي شود
گروه بورس: بازگشايي نماد شركت ها در بورس تهران با هدف روان سازي بازار هفته آينده نيز ادامه مي يابد.
به گزارش همشهري، هادي بيدختي - معاون نظارت بورس تهران - با اعلام اين مطلب گفت: در نظر داريم ظرف هفته آينده، نماد معاملات سهام بانك پارسيان را بازگشايي كنيم تا سهامداران اين شركت امكان
داد و ستد سهام خود را بيابند.
او در عين حال افزود: نماد شركت توسعه معادن روي براي حفظ منافع سهامداران جزء تا زمان مشخص شدن نتيجه مزايده معدن انگوران بسته مي ماند.
آثار موقت
از سوي ديگر يك كارگزار با سابقه بورس تهران به سهامداران توصيه كرد: به هيچ وجه نگران شرايط نوساني و موقعيت هايي كه در لحظه ايجاد مي شود،نباشند، زيرا به زودي شاهد عكس العمل هاي مثبت بورس هم خواهيم بود.
اكبر زرگاني نژاد در گفت و گو با ايسنا گفت: از ديدگاه كلان موقعيت اقتصادي كشور از نظر ميزان رشد اقتصادي مثبت است و بازار سرمايه به سوي توسعه يافتگي حركت مي كند. اين كارگزار بورس تهران افزود: بازار سرمايه در حد مناسبي توسعه يافته و تمام عوامل نشان دهنده آينده خوب بازار است، اما به هر حال بايد آثار موقت آن را تحمل كنيم و بپذيريم در محيطي حضور داريم كه مسائل بيروني بر آن تاثير سريع دارد.
وي مازاد منابع، سرمايه گذاري بلندمدت و مورد توجه قراردادن شركت ها از حيث عملكرد را از مشخصه هاي اصلي بازار ذكر كرد و افزود: به هيچ وجه سرمايه گذاران نبايد نگران شرايط نوساني و موقعيت هايي باشند كه در لحظه ايجاد مي شود و ممكن است حتي دارايي هاي آنها به ظاهر كم ارزش تر از قبل سرمايه گذاري نشان دهد.
زرگاني نژاد به حلقه هاي مفقوده در بازار اشاره كرد و گفت: هرگونه مشكل در بازار ناشي از آماده نبودن ساختارهاست، بنابراين بايد اين حلقه هاي مفقوده را در بازار پيدا كرد همچنين يك سري معضلات در بازار است كه مسئولان بايد آن را حل كنند.
او درباره نمادهاي متوقف مانده توضيح داد: همه اين شركت ها كه نمادشان بسته شده بود، در آينده خود به خود در تالار غيررسمي و در تابلو چهارم كه داراي شرايط خاص خود است، معامله مي شوند بنابراين اگر اين شركت ها گزارش هاي خود را ارائه ندهند، قابليت معاملاتي نخواهند داشت و با آنها برخورد خواهد شد و معاملات آنها بر روي تابلوي عادي بورس انجام نخواهد شد. اگر باز هم شرايط را رعايت نكنند خود به خود مسأله اخراج آنها از بورس مطرح مي شود.
به گفته زرگاني نژاد بورس انتظار دارد كه شركت ها بتوانند اطلاع رساني درست داشته باشد تا سرمايه گذاران بتوانند با شفافيت كار در بورس انجام دهند. زماني كه به هر دليل اين اطلاعات به بازار نمي رسد، خود به خود محدوديت هاي تابلوي معاملاتي براي شركت ها اعمال شده يعني رعايت نكردن اصول بازار موجب مي شود كه ريسك شركت ها بالاتر رفته، بنابراين به تدريج از تابلوي اول به تابلوي دوم و سپس تابلوي چهارم اين انتقال انجام مي شود و همين امر شركت ها را در موضعي قرار مي دهد كه بازار با ريسك بالاتر،سهام آنها را مورد معامله قرار دهد.
آخرين اخبار
ضمناً آخرين اخبار دريافتي نشان مي دهد نماد معاملاتي شركت هاي نفت بهران، لوله و ماشين سازي ايران، كيميدارو و سينا دارو بازگشايي شده است.
براساس اين گزارش در پايان دادوستدهاي ديروز بورس تهران،نفت بهران پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده و افزايش سرمايه به ميزان ۱۰۰ درصد و با ۵۱ درصد كاهش قيمت به چرخه معاملات بازگشت.
سهامداران كيميدارو هم روز گذشته پس از برگزاري مجمع عادي سالانه و تقسيم سود به ميزان ۵۰۰ ريال به ازاي هر سهم ،سهام شركت را با۵۴ درصد افت قيمت دادوستد كردند.
نماد شركت هاي لوله و ماشين سازي ايران و سينادارو هم ديروز پس از تعديل پيش بيني درآمد هر سهم باز شد. هر سهم اين دو شركت ديروز به ترتيب با ۱۶ درصد و ۱۱ درصد كاهش قيمت معامله شد.

لزوم عملياتي شدن طرح نرم افزار جديد معاملات سهام
006450.jpg
ايرنا: يك كارگزار بورس تهران بر ضرورت اجرايي شدن نرم افزار معاملاتي جديد بورس اوراق بهادار ، تاكيد كرد.
«حسين خزلي خرازي» در گردهمايي آموزشي نمايندگان كارگزاري بانك كشاورزي ابراز اميدواري كرد راه اندازي نرم افزار جديد معاملاتي بورس از جمله اولويت هاي مهم سازمان جديد بورس اوراق بهادار باشد. البته وجود برخي مشكلات حقوقي تنها عامل به تأخير افتادن بكارگيري نرم افزار يادشده است.
به گفته كارگزار بانك كشاورزي، عمليات نظارتي دقيق، جلوگيري از دستكاري قيمت سهام، امكان داد و ستد در برخي بورس هاي خارجي و اتاق پاياپاي از جمله عناصر مهم نهفته در نرم افزار جديد معاملات بورس است.
به اعتقاد خرازي، با بكارگيري نرم افزار يادشده بسياري از مشكلات نظارتي و معاملاتي موجود در بازار سهام رفع خواهد شد.
وي اظهار داشت: در صورت وجود يك نرم افزار ارتباطي جامع مابين كارگزاري ها، مشتريان، سازمان بورس و بانك ها مي توان به كارآمدي آن بازار كمك كرد.
اين كارشناس بازار سرمايه به رشد سريع بازار سهام در مناطق مختلف كشور و به تبع آن توسعه شبكه كارگزاري اشاره كرد و گفت : آموزش كارشناسانه نمايندگان كارگزاري ها در سراسر كشور از جمله الزام هاي ساماندهي به فعاليت هاي بورس است. از آنجا كه بسياري از نمايندگان يادشده دوره هاي تخصص ( تئوري و عملي ) را در دانشگاهها سپري نكرده اند، لذا برگزاري دوره هاي آموزشي براي افراد يادشده مي تواند به هدايت صحيح سرمايه گذاران به بازار سهام كمك كند.
وي با اظهار تاسف از اينكه تاكنون هيچ نهاد رسمي و غير رسمي براي آموزش كامل كارگزاري ها و نمايندگان آنها وجود نداشته است، افزود: سازمان بورس اصلي ترين مركز عهده دار در اين زمينه مي تواند باشد.
به اعتقاد كارگزار بانك كشاورزي، سازمان بورس اوراق بهادار از لحاظ اجراي برنامه هاي آموزشي براي كارگزارها، سهامداران، كاركنان و دست اندركاران بازار سهام و خبرنگاران ضعيف عمل كرده است.

بحران به بورس قطر هم رسيد
واحد مركزي خبر: محمدبن احمد بن جاسم آل ثاني، وزير اقتصاد قطر، كاهش قيمت سهام در بازارهاي مالي اين كشور را امري طبيعي دانست.
به گزارش شبكه الجزيره، وزير اقتصاد قطر گفت: كاهش ارزش سهام در بورس دوحه در چارچوب نوسانات كنوني عرضه و تقاضا در بورس قطر امري طبيعي تلقي مي شود.
محمدبن احمد در كنفرانس خبري كه ديروز در دوحه برگزار شد تلاش كرد سرمايه گذاران را از سالم بودن بازار سهام در قطر مطمئن سازد. وي گفت قطر از جمله كشورهايي است كه رشد اقتصادي بسيار سريعي را سپري مي كند. اين وزير قطري كساني را كه شايعه پراكني مي كنند عامل خسارت ديدن اقتصاد قطر معرفي كرد. بورس قطر از ابتداي سال۲۰۰۶ تاكنون بيش از ۱۷درصد ارزش خود را از دست داده است. سقوط شديد بورس قطر با آمارهايي كه نشان مي دهد اقتصاد اين كشور در سال گذشته حدود ۱۰درصد رشد كرده و سود شركت هاي فعال در بورس قطر بسيار بالا بوده است در تناقض است.

توقف رشد شاخص
006438.jpg
گروه بورس: رشد آهسته شاخص  هاي بورس تهران ديروز با كاهش ۲/۶ واحدي شاخص كل قيمت سهام شكسته شد.
به گزارش همشهري، در پايان داد و ستدهاي روز گذشته بورس تهران، شاخص ياد شده به رقم ۹ هزار و ۸۵۳ واحد كاهش يافت.
در اين روز شاخص عملكرد تالار اصلي ۷ واحد افت را تجربه كرد و روي ۹ هزار و ۵۵۷ واحد ايستاد. شاخص عملكرد تالار فرعي هم با يك واحد كاهش ديروز به ۱۰ هزار و ۹۴ واحد بازگشت. همزمان با توقف رشد شاخص ها طي مبادلات ديروز شاخص بازده نقدي و قيمت ۱۴ واحد ديگر افت كرد و رقم ۲۷ هزار و ۷۱۲ واحد را براي خود به ثبت رساند.براساس اين گزارش شاخص صنعت ديروز ۵ واحد افت كرد تا نشان دهد عملكرد شركت هاي صنعتي ديروز مثبت ارزيابي نشده است. در اين روز شاخص ياد شده به ۷ هزار و ۶۶۲ واحد رسيد. شاخص مالي هم با افت ۸ واحدي خود نشان داد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس نيز ديروز عملكرد مناسبي نداشته اند. در پايان معاملات روز گذشته شاخص مالي به ۲۳ هزار و ۶۶۴ واحد رسيد.
در اين روز در بين گروه هاي مختلف شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي با بيشترين افت روبه رو شد به طوري كه اين شاخص با ۳۸۹ واحد افت به ۲۵ هزار و ۷۹۴ واحد رسيد. بنابراين گزارش ديروز شاخص سهام فلزات اساسي ۱۳ واحد و شاخص گروه وسايل نقليه يك واحد كاهش يافت.

اقتصاد نوين ۲۵۸ ريال سود تقسيم مي كند
گروه بورس: سهامداران بانك اقتصاد نوين امسال به ازاي هر سهم، ۲۵۸ ريال سود دريافت مي كنند.
به گزارش «همشهري» اين بانك درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۴ مبلغ۳۸۱ ريال پيش بيني كرده بود كه اين رقم را به ۳۰۴ ريال كاهش داد.
اقتصاد نوين دلايل اصلي تعديل ياد شده را كاهش درآمد حاصل از سرمايه گذاري ها، كاهش سود تسهيلات به علت تأخير در راه اندازي شعب پيش بيني شده در برنامه، تغيير تركيب سپرده ها، كاهش سود پرداختي به سپرده ها به دليل كاهش نرخ و در نتيجه ميزان جذب آنها اعلام كرده است.
بنابراين گزارش بانك اقتصاد نوين در ۹ ماهه نخست امسال ۱۶۰ ميليارد ريال سود خالص كسب كرده و به ازاي هر سهم ۱۶۰ ريال سود خالص كنار گذاشته كه بر اين اساس در مدت ياد شده، ۵۲ درصد پيش بيني هاي اين بانك محقق شده است.
در ۹ ماه ياد شده درآمد حاصل از تسهيلات اعطايي بانك اقتصاد نوين ۴/۶۲ ميليارد ريال، درآمد سرمايه گذاري در اوراق مشاركت ۴/۶۲ ميليارد ريال و زيان حاصل از سرمايه گذاري هاي اين بانك ۵/۹ ميليارد ريال بوده است.
در اين گزارش آمده است: پيش بيني عملكرد امسال اين بانك در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ درآمد حاصل از تسهيلات اعطايي ۱۰۲ درصد افزايش، جمع درآمدها ۶۸ درصد افزايش، سود پرداختي به سپرده هاي سرمايه گذاري ۹۳ درصد افزايش و سود خالص ۱۹ درصد افزايش نشان مي دهد.

قيمت ها در بورس ايده آل است
مهر: كارگزار بانك اقتصاد نوين گفت: قيمت سهام در مقايسه با سود شركت ها از وضعيت ايده آلي برخوردار است. نصرالله برزني اظهار داشت: مهمترين عاملي كه باعث افت شاخص ها در بازار مي شود فشارهايي است كه از خارج به بورس وارد مي شود. در مقاطعي كه قيمت ها كاهش پيدا مي كند، سهامداران حقيقي انگيزه فروش شان بيشتر مي شود. در نتيجه همين امر، عاملي در جهت افت شاخص ها در بورس مي شود.

صف هاي خريد جمع شد
گروه بورس: صف هاي خريدي كه طي هفته گذشته براي سهام شركت هاي مختلف تشكيل شده بود ديروز جمع شد و فقط صف خريد هپكو و تراكتورسازي باقي ماند.
به گزارش «همشهري» ۳۵۲ دستور خريد متعلق به ۲/۳ ميليون سهم تراكتورسازي ايران به ارزش ۴/۱۱ ميليارد ريال ديروز تحويل كارگزاري ها شد. همچنين ۲۰۷ نفر در مراجعه به كارگزاري ها روز گذشته براي ۸/۱ ميليون سهم هپكو به ارزش ۳ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
بنابراين گزارش كارگزاران بازارگردان ديروز هم با بازارگرداني سهام شركت هايي چون: سرمايه گذاري غدير، چادرملو، سايپا، زامياد، پتروشيمي اصفهان و نفت بهران به تعادل بازار كمك كردند.
در اين روز ۶۹۶ دستور روش براي تعداد ۷/۴ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۴/۱۹ ميليارد ريال صادر شد.شركت نورد آلومينيوم در جريان معاملات ديروز در رديف دوم جدول عرضه قرار گرفت. در اين روز ۱۲۳ نفر براي فروش يك ميليون سهم اين شركت به ارزش ۳/۵ ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند.
لوله و تجهيزات سديد، سيمان كرمان و ملي سرب و روي ايران از جمله شركت هاي حاضر در جدول عرضه روز گذشته بورس تهران بودند.

تغيير يك عضو در هيأت مديره كالسيمين
گروه بورس: شركت كالسيمين طي اطلاعيه اي از تغيير نماينده شركت سرمايه گذاري صبا تأمين در هيأت مديره خود خبر داد.
به گزارش «همشهري» بر اين اساس احمدرضا محمدولي گودرزي به جاي حسين سليمي در هيأت مديره كالسيمين معرفي شده است.
شركت ساسان هم اعضاي جديد هيأت مديره خود را معرفي كرده است.
بنابر اين گزارش مقصود شكورزاده نماينده حوزه علميه جامعه الزهرا به عنوان مدير عامل و عضو موظف هيأت مديره معرفي شده است. مصطفي صفري راد نماينده سرمايه گذاري پارسي يان شاد و محمد صادق تهمتن نماينده مؤسسه خيريه ۲۲ بهمن به ترتيب به عنوان رئيس و نايب رئيس هيأت مديره ساسان انتخاب شده اند.سيد امير مهاجراني نماينده خوش نوش ساري و رحمت الله عباسپور نماينده خوش نوش همدان نيز اعضاي هيأت مديره اين شركت هستند.

توضيحات تازه درباره بانك سرمايه
گروه بورس: در پي چاپ گزارشي درباره وضعيت سهام بانك سرمايه در صفحه بورس همشهري، مسئولان اين بانك توضيحاتي تكميلي را ارسال كرده اند كه ضمن سپاسگزاري از روابط عمومي بانك سرمايه متن كامل آن در ادامه ارائه مي شود:
در خصوص مطلب درج شده در صفحه ۲۸روزنامه همشهري تحت عنوان« شرايط جديد براي سهامداران بانك سرمايه» توضيح زير را ضروري مي داند:
۱- مؤسسه صندوق ذخيره  فرهنگيان خود رأساً به عنوان سهامدار در بانك سرمايه  پذيره نويسي نكرده ولي تعدادي از شركت هاي زيرمجموعه مؤسسه مذكور كه شركت هاي غيردولتي هستند به شرح ذيل سهامداران عمده اين بانك هستند:
شركت ساختماني معلم به ميزان ۶۳۸/۷درصد، شركت سرمايه گذاري فرهنگيان به ميزان ۷‎/۶۳۸درصد، شركت رفاه فرهنگيان به ميزان ۱۹/۵ درصد، شركت سرمايه گذاري فرآيند به ميزان ۴۲۳/۴درصد، شركت ليزينگ فرهنگيان به ميزان ۶۳۸/۷درصد، شركت ايران ارقام به ميزان ۳۶۸/۰درصد.
هرچند شركت هاي بالا زيرمجموعه صندوق ذخيره اند اما خود شخصيت حقوقي مستقل دارند و مجموع سهام آنها و كاركنان آموزش و پرورش در بانك سرمايه حدود ۳۷ درصد است و مابقي سهام بانك متعلق به اشخاص حقيقي و حقوقي ديگري است كه در گزارش ياد شده بعضي از آنها معرفي شده اند و جمعاً تعداد سهامداران بانك از ۳۰۵هزار نفر تجاوز مي كند.
۲-هريك از سهامداران برابر قانون به نسبت سهم خود در تصميم گيري هاي اساسي بانك شركت دارند كه از طريق مجامع عمومي آراء آنها اعمال مي شود.
۳-مديران بانك بلافاصله پس از اعلام موافقت قطعي و صدور پروانه فعاليت، تمامي سرمايه بانك را برابر قانون عمليات بانكي بدون ربا به كار گرفته و فعاليت بانكي را آغاز كرده اند و تاكنون آئين نامه ها و دستورالعمل هاي خدمات بانكي، انتخاب سيستم IT براي عمليات مختلف بانكي، گزينش و جذب و آموزش تعدادي از كاركنان مورد نياز براي فعاليت در شعب، خريد ساختمان مركزي و چند شعبه بانكي در تهران و بعضي از مراكز استان ها و اقدام به تجهيز و آماده كردن مكان هاي ياد شده، اخذ مجوز افتتاح ۱۰شعبه در سال جاري از بانك مركزي و ساير اقدامات لازم انجام شده است كه حكايت از انسجام و همراهي و همكاري مديران در جهت تسريع در داير كردن شعب بانك دارد و بزودي (در اسفندماه جاري) با افتتاح شعب بانك، برگ سهام متعلق به سهامداران صادر و در اختيار آنان قرار خواهد گرفت.

تغييرات قيمت سهام
006444.jpg
006441.jpg

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |