پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۵ - Mar 2, 2006
يك بازي ديدني يك بازي دوستانه
ايران۳ كاستاريكا ۲
آزمايش بزرگ براي به دست آوردن بافت يكسان
006549.jpg
گل ها: علي كريمي (۱۰)، علي دايي (۱۶) و وحيد هاشميان (۳۴) براي ايران و اسكار هرناندز (۴۴) و دني فونسكا (۶۰) براي كاستاريكا
داور: فريد علي مزروقي از امارات
تماشاچي: ۲۵ هزار نفر
بازيكنان ايران: ابراهيم ميرزاپور (رودباريان)، حسين كعبي، يحيي گل محمدي، محمد نصرتي، ستار زارع، فريدون زندي (معدنچي)، جواد نكونام (علوي)، علي كريمي (نويدكيا)، كاظميان، آندرانيك تيموريان (جباري)، علي دايي و وحيد هاشميان.
ايران ۳ _ كاستاريكا ۲
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: خاصيت بازي هاي تداركاتي براي فوتبال ملي ما در بازي با كاستاريكا كاملا روشن شد. درواقع در مرحله عمل و بازي در يك ميدان جدي است كه پتانسيل گروهي و فردي يك تيم مشخص مي شود.
كاستاريكا تيم ضعيفي نبود، تيمي كه به جام جهاني آمده است و در منطقه خود اعتباري دارد و در رده بندي فيفا از ما سه پله پايين تر است. نوع فوتبالي هم كه كاستاريكا ارائه داد متأثر از فوتبال آمريكاي جنوبي بود و هرگز به منطقه خود نزديك نبود. تنها چهره شاخص كاستاريكا كه در اين ديدار غايب بود پائولو وانچوب بود. اما تيم ملي فوتبال ايران در اين بازي چگونه بود؟ به نظر مي رسيد كه برانكو در اين ديدار قصد داشت به يك بافت يكسان بين نفرات اصلي و ذخيره برسد.
غيبت مهدوي كيا و رحمان رضايي اين فرصت را به برانكو داد تا از دو مهره جوانتر در اين دو پست بهره گيرد. نصرتي قبلا در دفاع مياني جواب مثبت داده بود و آندرانيك تيموريان نيز نشان داد كه در صورت كسب تجربه كمتر از مهدوي كيا نيست، ضمن آن كه او در كار دفاعي داراي ارزش هاي ويژه اي است.
حضور علي كريمي، هاشميان، زندي و دايي خيلي زود كاستاريكا را به دفاع برد و علي كريمي با يك دريبل زيبا گل اول را زد. گل دوم را نيز هاشميان روي يك ارسال زيبا براي دايي ساخت و او با استادي تمام آن را گل كرد. نيمه اول نيمه او بود چون در دقيقه ۳۴ روي شوت دايي دروازه بان كاستاريكا عكس العمل نشان داد و هاشميان زودتر از او به توپ رسيد و گل سوم را زد. كاستاريكا اين اندازه ضعيف نبود كه طي ۳۴ دقيقه سه بار دروازه اش روي ايران باز شود. در نيمه دوم برانكو فارغ از نتيجه بازي دست به تعويض پي درپي زد تا جوان ترها نيز خود را در اين ميدان نشان دهند. رودباريان، معدنچي، علوي، نويدكيا، كاظميان و جباري نيز آزمايش شدند. كاستاريكا يك بار در اواخر نيمه اول و يك بار در دقيقه ۶۰ به گل رسيد تا شكست آبرومندانه اي داشته باشد. اين بازي نويد روزهاي بهتري را براي تيم ملي ما داد.
006540.jpg
در اين بازي علي دايي نشان داد كه يكي از آماده ترين بازيكنان حال حاضر فوتبال ماست. او يك گل زد و روي ضربه دومش هاشميان گل سوم ايران را زد.
عكس:مجتبي جانبخش

خبرهايي از كشتي
رضايي رفت ، لارودي آمد
006546.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: سرانجام مقاومت محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي در مقابل كساني كه در روزها و ماه هاي اخير خواستار بركناري رئيس سازمان ليگ كشتي كشور شده بودند شكسته شد و وي با انتخاب رئيس جديد سازمان ليگ به اين بحران پايان داد. تورج لارودي از نويسندگان باسابقه ورزش و كشتي كه با حضور دوباره طالقاني در كشتي با او يار و همراه شده است، به جانشيني رضايي برگزيده شده و بايد ليگ كشتي ايران در سال آينده را ساماندهي كند. با شناخت موجود از لارودي و تجربيات او در مناصب اجرايي در ورزش وي را مهره اي قوي براي ساماندهي ليگ كشتي مي دانيم، اما تجربيات به جاي مانده از دوره فعاليت رضايي و نقاط قوت و ضعفي كه وي به خوبي آن ها را شناخت و با ارائه اساسنامه اي قانونمند آن ها را اجرايي كرد نشان مي دهد كه رئيس جديد به تنهايي قادر به رفع تمامي اشكالات موجود نيست. رضايي يا لارودي هيچ فرقي نمي كند، اين عزيزان همگي از خادمين واقعي كشتي اند، مشكل اينجاست كه در پس اين آمدن ها و رفتن ها آن چيزي كه بيشتر از هرچيز ديگري آسيب مي بيند، كشتي است.
انتصاب مشاور عالي در فدراسيون كشتي
محمدرضا طالقاني رييس فدراسيون كشتي كه معمولا در انجام كارها و برنامه هايش كمتر ديگران را مورد مشورت قرار مي دهد، ظاهرا به اين نتيجه رسيده كه براي رهايي از بن بست هاي موجود كشتي الزاما نيازمند استفاده از تفكرات و دانش ديگران است و نبايد ديگر بيش از اين از خود خامي نشان دهد. به همين لحاظ او در رويكردي تازه شهاب دادگرنژاد يكي از نيروهاي خلاق و خوشفكر ورزش كشتي را به عنوان مشاور عالي خود منصوب كرده است.

عليرضا حيدري:
قصد ورود به عرصه مربيگري را ندارم
حدود دو ماه پيش فدراسيون كشتي پيشنهاد سرمربي گري تيم ملي كشتي آزاد به عليرضا حيدري را مطرح كرده بود كه كاپيتان تيم ملي اين موضوع را به پس از جام جهاني موكول كرده بود. ديروز حيدري با حضور در فدراسيون كشتي نشستي با محمدرضا طالقاني داشت كه در نهايت پاسخ نهايي خود را اعلام كرد كه البته منفي بود.
دارنده شش مدال كشتي جهان و المپيك در اين زمينه به خبرگزاري ايسنا گفته است: هنوز مي خواهم كشتي بگيرم و فعلاً قصد ورود به عرصه مربيگري را ندارم.

ديدار اعضاي تيم ملي كاراته با
نماينده ولي فقيه در انگليس
گروه ورزشي: اعضاي تيم ملي كاراته ايران كه در مسابقات آزاد جهاني انگلستان به مقام قهرماني رسيد، روز گذشته با حجت الاسلام و المسلمين معزي نماينده ولي فقيه و رئيس مركز اسلامي انگليس در محل اين مركز ديدار كردند.
در اين ديدارحجت الاسلام و المسلمين معزي ضمن تبريك به اعضاي تيم ملي كاراته ايران براي اين موفقيت بزرگ، ضمن برشمردن موفقيت هاي ايرانيان در عرصه هاي مختلف علم، هنر و ورزش به ضرورت آشنايي و شناخت مردم جهان به تواناييهاي ايراني ها اشاره و براي ورزشكاران ايران در عرصه هاي جهان آرزوي توفيق كرد.
تيم ۵۰ نفره نوجوانان، جوانان و بزرگسالان زنان و مردان كاراته ايران در سبك واداريو در مسابقات كاپ آزاد جهاني در شركت ناتينگهام انگلستان در مصاف با ورزشكاران ۱۸ كشور جهان با كسب ۸ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و ۲۳ مدال برنز ضمن كسب مقام اول، بهترين تيم از نظر كسب مدال نيز شناخته شد.

گفتگوي همشهري با مهندس علي آبادي
وضعيت تيم ملي فوتبال خوب است
006543.jpg
حسن حيدري: چهارمين نمايشگاه بين المللي ورزش، لوازم و تجهيزات ورزشي ۲۰۰۶ iran sporttex روز گذشته با حضور مهندس علي آبادي معاون رياست جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني و اميررضا خادم نماينده مجلس شوراي اسلامي طي مراسمي افتتاح شد. علي آبادي در حاشيه اين مراسم طي گفتگوي اختصاصي با خبرنگار روزنامه همشهري گفت: براي اين كه در ورزش ايمن تر، امن تر ،بهتر و سريع تر به مقصد برسيم ابزار موفقيت در ورزش هم لوازم و تجهيزات آن است، اگر لوازم مناسب باشد در دوره هاي تمرين و آمادگي به جسم آسيب نمي رسد هم اين امكان ايجاد مي شود كه فرد ورزشكار بتواند به حداكثر توانايي بدني برسد و هم در زمان مسابقه مي تواند به بهترين ركورد دسترسي پيدا كند و در اين ميان لوازم و تجهيزات ورزشي نقش مهمي دارند و بايد به كيفيت آن نيز توجه خاص كرد. علي آبادي در مورد آخرين وضعيت تيم ملي فوتبال در بازديدي كه به همراه رياست جمهوري روز سه شنبه پيش از بازي با كاستاريكا به عمل آورد گفت: اين بازديد بازتاب خيلي خوبي در سطح جامعه داشت و من از اين موضوع بسيار خرسند هستم كه رئيس جمهور كشور عليرغم تمام مشكلاتي كه دارد با توجه به اينكه مسئله تيم ملي براي مردم بسيار مهم است ارزش ويژه اي قائل شوند و حدود ۲ ساعت وقت مي گذارند تا از تمرينات تيم ملي بازديد كنند اين بيانگر اين موضوع است كه تيم ملي براي شخص رياست محترم جمهور چه ميزان اهميت دارد.
علي آبادي در ادامه افزود: وضعيت تيم ملي فوتبال ما در مجموع خوب است.

فوتبال ليگ برتر
فردا، روز بقا و ماندن است
006537.jpg
گروه ورزشي: فردا هفته بيست و چهارم ليگ برتر به راه مي افتد.بازيكنان فارغ از بازي با كاستاريكا، هدف دوم خود كه همانا پيروزي در ليگ است را دنبال خواهند كرد. سه مدعي اصلي جام پس فردا به ميدان مي روند. استقلال با سايپا و پاس با فولاد. شكست استقلال آرزوي پاس است تا به يك قدمي اين تيم برسد،اگر خود از سد فولاد بگذرد. پاس را نمي توان دستكم گرفت اما فردا در انزلي، ملوان تيم يازدهم جدول با فجرسپاسي روبه رو مي شود. تيمي كه غيرقابل شكست بود، اما در مقابل استقلال شكنندگي خود را نشان داد. فجر تيم هفتم جدول است.
ملوان به دنبال پناهگاهي است كه هيچ گونه نشانه هايي از سقوط در آن نباشد. در شيراز برق با شموشك روبه رو مي شود. برق قصد دارد در شهر خود شموشك را در همان قعر جدول در كنار قندي باقي بگذارد و خود تا رده يازدهم بالا بيايد. براي شموشك اين بازي حكم گريز يا سقوط را خواهد داشت. آنها دوست دارند، راه آهن، برق و استقلال اهواز نيز در اين نقطه باقي بمانند.
در مشهد ابومسلم ميزبان سپاهان است پيروزي ابومسلم به معناي پرش در بالاي سر سپاهان است و ابومسلم خوب مي داند اين سه امتياز چه ارزشي براي گذر از ميانه جدول به بالا دارد و سپاهان نيز درصورت پيروزي مي تواند تا رده ششم خود را بالا بكشد.
در فولادشهر اصفهان ذوب آهن از تيم آخر جدول شهيد قندي پذيرايي مي كند. ميزبان هرگز به مهمان خود رحم نخواهد كرد تا بتواند مكان چهارم را از آن خود كند و به تيم هاي بالاي جدول نيز نزديك شود. شهيد قندي نيز آخرين تيرهاي كمان خود را خالي خواهد كرد تا شايد روزنه اي را براي بقا باز كند.
در شوشتر نيز استقلال اهواز تيره روز كه چوب مديريت ناكارآمد خود را مي خورد با راه آهن ديدار مي كند. هر دو تيم شرايط نامساعدي دارند. راه آهن تعرض به حقوق بازيكنان و عدم تمرينات مرتب و استقلال اهواز در خلاء مبهم مديريتي، اگر استقلال اهواز در اين بازي پيروز شود، پرش بلندي انجام خواهد داد و مي  تواند تا رده يازدهم خود را بالا بكشد. فردا روز ته جدولي ها خواهد بود و جدالي براي ماندن.
برنامه هفته بيست و چهارم ليگ برتر
جمعه ۱۲/۱۲/۸۴
ملوان _ فجرسپاسي، ساعت ۳۰/۱۵ _ ورزشگاه تختي انزلي
برق _ شموشك _ ساعت ۳۰/۱۵ _ ورزشگاه حافظيه شيراز
ابومسلم _ سپاهان _ ساعت ۳۰/۱۵ _ ورزشگاه تختي مشهد
ذوب آهن _ شهيدي قندي _ ساعت ۳۰/۱۵- ورزشگاه فولادشهر
استقلال اهواز _ راه آهن _ ساعت ۳۰/۱۵ _ ورزشگاه شوشتر
شنبه ۱۳/۱۲/۸۴
استقلال _ سايپا _ ساعت ۳۰/۱۵ _ ورزشگاه آزادي
پاس _ فولاد _ ساعت ۳۰/۱۵ _ ورزشگاه شهيد دستگردي

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |