پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۵ - Mar 2, 2006
وزير انرژي كويت خواهان حل اختلاف
با ايران در مورد حوزه گازي مشترك شد
فارس: وزير انرژي كويت اظهار اميدواري كرد اختلاف ايران و كويت در مورد حوزه گازي آرش و برخي مسائل ديگر با تأمين نظر هر دو كشور برادر و همسايه حل شود.
شيخ احمد الفهد الصباح كه به تلويزيون كويت و خبرنگاران رسانه هاي گروهي در مورد نتايج سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به اميرنشين كويت پاسخ مي داد افزود: مسائل اقتصادي استراتژيكي از جمله همكاري در زمينه هاي گاز و آب مورد بررسي رهبران دو كشور قرار گرفت.

نمايشگاه ايران شناسي در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان
006534.jpg
عكس: جواد گلزار
گروه علمي فرهنگي: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان امروز و فردا متولي برگزاري نمايشگاهي است كه محتواي آن اگر چه تنها گوشه اي از پويايي و عظمت تمدن و فرهنگ ايراني را به نمايش مي گذارد اما ذوق صرف شده در آن فرصت بي نظيري را در اختيار كودكان و نوجوانان قرار مي دهد تا بيشتر و بهتر با تاريخ و فرهنگ و هنر اين مرز و بوم آشنا شوند.
به گزارش همشهري، نمايشگاه ايران شناسي كه از ۲۶ بهمن در مركز آفرينش هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شده است تا ۱۲ اسفند برپا خواهد بود و به معرفي شخصيت هايي از گذشته هاي دور تا كنون مي پردازد.
اين نمايشگاه كه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ دايراست در دو بخش اصلي و جنبي به معرفي چهره هاي سرشناس و مردان و زنان فرهيخته مي پردازد كه در غنا بخشيدن به تمدن و فرهنگ و هنر ايران تأثير گذار بوده اند.
نمايشگاه با بخش دوران اساطير آغاز مي شود و سپس با معرفي شخصيت هاي دوران باستان، دوران اسلامي و دوران معاصر كار خود را دنبال مي كند. امام خميني (ره)، فردوسي، سعدي، بزرگمهر، سلمان فارسي، باربد، خوارزمي، ابن سينا، محمد زكرياي رازي، فارابي، عطار نيشابوري، باباطاهر همداني، خيام، نظامي  گنجوي، مولوي، ميرعماد قزويني، علامه دهخدا، سهراب سپهري، پروين اعتصامي، ميرزا تقي خان اميركبير و... در اين نمايشگاه با بهترين شيوه ها به كودكان و نوجوانان معرفي مي شود.
در بخش جانبي نيز سير تطور خوشنويسي ايراني، معرفي گل و گياه در ايران، معرفي پرندگان ايراني، پوشش بانوان ايراني، اسباب بازيهاي سنتي و دست ساز ايراني و ... معرفي شده اند.

وزير بهداشت:
اگر آنفلوآنزاي پرندگان در ايران شايع شود
اطلاع  رساني مي  كنيم
ايلنا: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، گفت: اگر آنفلوانزاي پرندگان در ايران شايع شود؛ وظيفه خود مي  دانيم كه به مردم خبر دهيم.
كامران باقري لنكراني، در حاشيه بازديد از اولين نمايشگاه توانمندي  هاي وزارت دفاع در مقابله با سوانح غيرمترقبه در خصوص ورود آنفلوانزاي پرندگان، گفت: بحث سلامت مردم مهم  ترين موضوع امنيت كشور است و ريسك  پذير نيست، آنچه كه مربوط به سلامت مردم باشد را شفاف به مردم اعلام مي  كنيم.
وي گفت: بحث آنفلوانزاي پرندگان را ساعت به ساعت در كشورهاي همسايه و ايران دنبال مي  كنيم و تا اين لحظه غير از مورد تالاب انزلي بحث اثبات  شده  اي، نداريم.
لنكراني افزود: تلاش مي  كنيم كه اگر قرار است مشكلي هم پيش بيايد به موقع مشكلات را حل كنيم، آمادگي  هاي لازم هم وجود دارد، ضمن اينكه در ده روز گذشته بيش از ۱۳ كشور دنيا اين موضوع را گزارش كرده  اند.
وي، در خصوص اقدامات صورت گرفته در اين زمينه، گفت: ممنوعيت شكار، جابجايي پرندگان به خصوص انواع مهاجر و رعايت نكات بهداشت عمومي، از مهم  ترين مسائلي است كه بايد انجام شود تا در كشور با مساله آنفلوانزاي پرندگان مواجه نشويم.
وي، در پايان در خصوص احتمال بروز اين بحران در كشور گفت: اگر خداي ناكرده با مشكلي مواجه شويم، وظيفه خود مي  دانيم كه اطلاع  رساني انجام دهيم؛ چرا كه مقابله با اين بحران از طريق آگاهي مردم صورت مي  گيرد و اگر آنها با خبر نباشند، امكان شيوع بيماري بالا خواهد رفت.
توليدكنندگان مرغ اروپا در آستانه ورشكستگي
با توجه به اينكه برخي از كشورها به دليل ترس از شيوع ابتلا به آنفلوانزاي مرغي واردات طيور را ممنوع كرده اند ، دو توليدكننده بزرگ مرغ اروپا در آستانه ورشكستگي قرار گرفتند.
رويترز اعلام كرد: اقدام ژاپن در ممنوعيت واردات مرغ از كشورهاي فرانسه و هلند كه از بزرگترين توليد و صادركنندگان مرغ اروپا هستند ، ديگر كشورها را نيز تشويق به اين كار كرده و صنعت مرغداري اين دو كشور در معرض ورشكستگي قرار گرفته است.
پس از اينكه تأييد شد پرندگاني كه در شرق فرانسه به دليل ابتلا به ويروس اچ ۵ ان ۱ تلف شده اند ، موج تازه اي از وحشت مردم اروپا را نگران كرد و برخي كشورها تصميم گرفتند واردات مرغ خود را قطع كنند. تاكنون بيش از ۹۰ نفر در سرتاسر جهان به دليل ابتلا به اين ويروس مهلك جان خود را از دست داده اند.
چين گزارش داده است ۲ نفر در اين كشور به همين علت جان باخته اند و اين در حالي است كه اندونزي نيز خبر مرگ زني را كه دوشنبه گذشته در اثر ابتلا به اين بيماري جان باخته بود، تأييد كرد.
تأييد خبري كه در شرق فرانسه هزاران بوقلمون مبتلا به آنفلوانزاي پرندگان شده و از بين رفته اند موجب شد صنعت مرغداري فرانسه كه ساليانه ۶ ميليارد يورو معادل ۶/۹ميليارد دلار درآمد داشت، ضرر هنگفتي بخورد.هلند نيز كه دومين كشور صادركننده مرغ در اروپا به شمار مي رود ، با صادراتي به ارزش ساليانه ۵/۱ ميليارد يورو معادل ۴/۲ ميليارد دلار، در آستانه ورشكستگي قرار دارد.

افزايش كمك هاي نوروزي به مددجويان كميته امداد
مهر: مديركل كميته امداد استان تهران گفت: خدمات و كمك هايي كه اين نهاد به منظور فرا رسيدن نوروز در اختيار مددجويان تحت پوشش قرار مي دهد از نظر وزن و حجم نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزايش يافته است.
سعيد ستاري افزود: تمامي خدمات و تسهيلات كميته امداد به صورت رايگان در اختيار مددجويان تحت پوشش و نيازمندان شناسايي شده قرار مي گيرد. همچنين مبلغ ۱۰ هزار تومان بن خريد پوشاك نيز به هر مددجو اعطا مي شود.
وي خاطر نشان كرد: يارانه خواربار در نظرگرفته شده براي هر نفر ۲۰ كيلوگرم شامل قند و شكر، برنج، روغن و پنير است كه البته در مرحله دوم نيز حدود ۱۰ كيلوگرم ديگر به آن اضافه خواهد شد.
مديركل كميته امداد استان تهران از ارائه خدمات و تسهيلات نوروزي به ۲۴۰ هزار مددجوي تحت پوشش و نيازمند خبر داد و تاكيد كرد: ۱۸۰ هزار نفر از آنان مددجوي تحت پوشش و ۶۰ هزار نفر نيز نيازمنداني هستند كه قبلا شناسايي شده و كالابرگ در اختيارشان قرار گرفته است.

حاشيه نشينان تا ۱۰ سال آينده دو برابر مي شوند
006528.jpg
گروه اجتماعي- وزير رفاه و تأمين اجتماعي با اشاره به وجود شش ميليون حاشيه  نشين در كشور، اعلام كرد: جمعيت حاشيه نشينان كشور با ادامه روند كنوني تا ۱۰ سال آينده دو برابر مي شود.
مهندس پرويز كاظمي در همايش بررسي نقش مشاوره و مددكاري اجتماعي در تأمين و توسعه امنيت رواني اجتماعي، گفت: وزارت رفاه به منظور جلوگيري از افزايش حاشيه نشيني كه آسيب هاي بسياري را به دنبال دارد، تلاش كرده با گسترش بيمه درماني و بازنشستگي در روستاها از مهاجرت آنان به شهرها جلوگيري كند.
وي با بيان اينكه تاكنون ۱۶ ميليون دفترچه بيمه درماني در اختيار روستائيان قرار گرفته است، افزود: اين طرح در مرحله نهايي قرار دارد.
به گزارش ايسنا به گفته وي، همچنين با ايجاد كارگزاري هاي صندوق بيمه اجتماعي روستائيان در ۲۸ هزار روستا، امكان برخورداري روستائيان از بيمه بازنشستگي با تسهيلات ويژه فراهم شده است. وي با تأكيد بر لزوم پيشگيري در عمل- به منظور كاهش موارد ناهنجاري هاي اجتماعي- گفت: هم اكنون ۱۶ ميليون دانش آموز، ساعات مشخصي را در مدارس مي گذرانند كه سرمايه گذاري روي اين افراد به عنوان آينده سازان كشور، در كنترل آسيب ها تأثير چشمگيري دارد.
به گزارش ايسنا، وزير رفاه با اشاره به اينكه ورزش و سرگرمي نيز در كاهش ناهنجاري هاي اجتماعي تأثير فراواني دارد، افزود: متأسفانه تاكنون استفاده شايسته اي از امكانات صورت نگرفته تا جوانان، زنان و دختران، بخشي از اوقات خود را به فعاليت هاي ورزشي به منظور سلامتي جسم و روح اختصاص دهند.
كاظمي در پايان تصريح كرد: بسياري از گرفتاري هاي جوامع، ريشه در شرايط اقتصادي آن جامعه دارد؛ به گونه اي كه با افزايش درآمد سرانه كشور، بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي كاهش مي يابد. در عين حال يكي از عوامل تأثيرگذار در درآمد سرانه كشور، نرخ رشد جمعيت است.

معاون سلامت و اصلاح و تربيت زندان:
توزيع سرنگ ،سال ۸۵ در زندان ها آغاز مي شود
*افراد در فاز ايدز با تأييد پزشكي قانوني، از زندان آزاد مي شوند و تحت پوشش مراكز درماني قرار مي گيرند
ايلنا:معاون سلامت و اصلاح و تربيت زندان، گفت: از ابتداي سال آينده، توزيع سرنگ هاي بهداشتي در بين معتادان تزريقي ۱۰ زندان كشور آغاز مي شود.
دكتر پرويز افشار، معاون سلامت و اصلاح و تربيت زندان، گفت:  زندان ها در برنامه قريب الوقوع آتي خود، برنامه توزيع سرنگ ها را براي معتادان تزريقي كه ساير برنامه هاي كاهش آسيب در آنان موثر نبوده را، اجرايي خواهند كرد.
وي افزود: در صورت نتايج مثبت طرح توزيع سرنگ در ۱۰ زندان آن را به كل كشور تعميم خواهيم داد.
افشار، با اشاره به اينكه ۵۰ درصد ورودي ها به زندان، معتادان و مجرمان مواد مخدر هستند، خاطرنشان كرد: محيط زندان به خودي خود ايدز توليد نمي كند، اما شانس شيوع و بروز ايدز در بين معتادان تزريقي كه به زندان اعزام مي شوند، بالاتر از جامعه عادي است.
معاون سلامت و اصلاح و تربيت زندان، يادآور شد: در ۵ سال گذشته در زندان هاي كشور با راه اندازي كلينيك هاي مثلثي، اتاق هاي ملاقات شرعي، دسترسي به كاندوم، توزيع ژيلت يكبار مصرف، آموزش هاي اصولي، استفاده از مشاوران و استانداردسازي آرايشگاه ها و مراكز درماني شيوع بيماري ايدز به شدت كنترل شد.
به گفته وي، در صورت عدم اجراي برنامه هاي كنترلي در زندان ها، شيوع ايدز در بين افراد با سابقه رفتارهاي پرخطر ۱۰ برابر رقم فعلي بود.
افشار، با اشاره به اينكه طرح غربالگري براي زندانيان انجام نمي شود، افزود: پايگاه هاي ديده ور وزارت بهداشت با مراجعه به زندان ها از افرادي كه سابقه رفتارهاي پرخطر دارند، آزمايش ايدز به عمل مي آورند و ۷۵ پايگاه ديده ور مسئول پايش هستند.
وي خاطرنشان كرد: حدود ۳/۳ درصد زندانيان با سابقه رفتارهاي پرخطر مبتلا به HIV مثبت هستند كه اين رقم از آمار ابتلاي به اين بيماري در افراد داراي رفتارهاي پرخطر كه خارج زندان ها هستند، بيشتر نيست.
معاون سلامت و اصلاح و تربيت زندان، با اشاره به امضاي تفاهم نامه اي بين وزارت بهداشت و زندان ها، گفت: بر اساس اين تفاهم نامه افراد HIV مثبت كه بيماري آنها در زندان مشخص مي شود، تحت پوشش خدمات درماني قرار مي گيرند و در هنگام آزادي با رضايت فرد به كلينيك هاي مثلثي وابسته به دانشگاه ها معرفي شده و تحت مراقبت قرار مي گيرند.
وي افزود: زندانياني كه راضي به مراجعه به كلينيك هاي مثلثي دانشگاه ها نيستند، تحت آموزش هاي خاص قرار مي گيرند تا بيماري آنها به ساير اعضاي خانواده اش سرايت نكند.
افشار، از راه اندازي كلينيك هاي مثلثي در مراكز مراقبت بعد از خروج خبر داد و تصريح كرد: زندانيان در صورت عدم حضور در كلينيك هاي دانشگاه ها مي توانند به مراكز مراقبت بعد از خروج مراجعه كرده و تحت پوشش خدمات آنها قرار گيرند.
وي، در خصوص مرگ و مير در زندان به دليل داشتن بيماري ايدز، گفت: فاز انتهايي ابتلا به HIV ، ايدز نام دارد كه افراد در اين مرحله مستعد انواع عفونت ها بوده و اين مرحله از مصاديق عدم تحمل كيفر يا صعب العلاج بودن محسوب مي شود.
معاون سلامت و اصلاح و تربيت زندان، افزود: با پيشنهاد بهداري و تاييد پزشكي قانوني افراد در فاز ايدز كه فاز نهايي HIV است، از زندان آزاد شده و تحت پوشش مراكز درماني دانشگاهي قرار مي گيرند.

لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران به زودي اجرايي مي  شود
گروه اجتماعي: مشاور وزير اقتصادي  و دارايي  كشور در امور ايثارگران  گفت :به زودي لايحه جامع  خدمات  رساني  به  ايثارگران  به  اجرا درمي آيد.
به گزارش ايرنا، حبيب الله  رشيدي  در گردهمايي  شوراي  هماهنگي  امور ايثارگران  استان  فارس  در شيراز، گفت : براي  اجراي  دستورالعمل ها و مقررات  مربوط به  ايثارگران ، در همه  دستگاههاي  تابعه  اين  وزارتخانه  اعم  از بيمه ها، بانكها و شركتهاي  دولتي ، نماينده  ايثارگر داريم . وي  افزود: شوراي  مشاوران  وزرا در دستگاههاي  اجرايي  هر ماه  يك  بار تشكيل جلسه  مي دهد و در كارگروههاي  فرهنگي  و اخبار و اطلاعات ، مسائل  مربوط به  ايثارگران  را پيگيري  مي كند.
از سوي ديگر مسعود توانا رئيس مركز هدايت الكترونيك تامين فراگير «هاتف» بنياد شهيد و امور ايثارگران درباره لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران به خبرنگار ما گفت: كليات اين لايحه در اواخر آذرماه سال جاري به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده و با توجه به رايزني هاي صورت گرفته پيش بيني مي شود بزودي در صحن علني مجلس رأي بياورد.
مشاور معاون رئيس جمهور با اشاره به اينكه با تصويب نهايي لايحه خدمات رساني به ايثارگران در مجلس شوراي اسلامي بخش عمده اي از دغدغه ها، دلمشغولي ها و نيازهاي جامعه هدف اعم از خانواه شهدا، جانبازان و آزادگان برطرف خواهدشد، گفت: پيش از اين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در پيامهاي فردي و جمعي اعلام كرده اند تصميم قاطع دارند به لايحه خدمات رساني به ايثارگران رأي دهند.
رئيس مركز هاتف بنياد شهيد و امور ايثارگران فراگير شدن خدمات مركز هدايت الكترونيك را كمك به تحقق شعار محوري دولت نهم مبني بر عدالت طلبي و مهرورزي دانست و گفت: با راه اندازي مركز هاتف در مراكز استان ها و ۱۸۰ شهر كشور مسائل، مشكلات و تنگناهاي اداري خانواده هاي شهدا، جانبازان و آزادگان بدون مراجعه حضوري به ساختار سازماني بنياد شهيد از ميان خواهد رفت.
شايان ذكر است مركز هدايت الكترونيك تأمين فراگير هاتف بنياد شهيد اين امكان را براي خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان فراهم آورده است تا در تماس تلفني با ۱۶۱۶ در سراسر كشور نيازهاي خود را با بنياد شهيد در ميان بگذارند.

حضور ارامنه در همايش محكوميت هتك حرمت اماكن مقدسه شيعيان
گروه اجتماعي: بيش از بيست هزار نفر از اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مناطق ۸ ، ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۴ ، ۱۵ و هنرمندان، سالمندان و كودكان شرق تهران در همايش فرياد بيداري، با هدف محكوميت هتك حرمت به عتبات عاليات سامرا و انزجار از اعمال تروريستي و خشونت و تفرقه افكني بين مسلمانان در محوطه و سالن روباز فرهنگسراي جوان شركت كردند.
اين همايش دهها ايستگاه هنري و فرهنگي شامل نمايش هاي ميداني، سرودهاي دسته جمعي، هنرهاي تجسمي، كتاب هاي تخصصي و مسابقات مختلف برپا بود و شركت كنندگان باتوجه به علايق خود از هريك استفاده مي كردند. همچنين يكي از بخش هاي بسيار جذاب و پرمخاطب اين گردهمايي حضور ۲۰۰۰ كودك ۴ تا ۶ ساله كه با دردست داشتن بادكنك هاي سياه شعارهايي را در محكوميت خشونت و انزجار از تروريسم سر دادند. بيش از ۱۰۰ بوم نقاشي در اطراف حوضچه بازارچه فرهنگسرا چيده شده بود كه ۱۰۰ هنرمند جوان درحال نقاشي آثاري با موضوع محكوميت هتك حرمت عتبات بودند.
حضور اقليت هاي مذهبي ارامنه نيز در اين همايش بسيار قابل توجه بود. اقليت هاي مذهبي ارامنه محله هاي منطقه ۸ تهران ضمن حضور در اين همايش نشان دادند كه ارادت به اهل بيت عصمت و طهارت فقط منحصر به شيعيان و مسلمانان نيست و امامان معصوم (ع) آنچنان شان بزرگي دارند كه از مرزهاي تشيع فراتر مي روند.

نيروهاي مسلح كشور از آمادگي بسيار بالايي برخوردارند
ايسنا: فرمانده نيروي مقاومت بسيج با بيان اين كه تا پايان سال جاري ۱۱ ميليون بسيجي در سطح كشور سازمان دهي مي شوند، گفت: بر اين اساس خوشبختانه در جذب نيروي انساني از برنامه تحقق ارتش بيست ميليوني جلوتر هستيم.
سردار حجازي افزود: البته در ابعاد آموزش و تجهيز قدري از برنامه عقب ماندگي داريم كه بايد آن را جبران كنيم. تلاشمان اين است كه همه ابعاد را هماهنگ با هم جلو ببريم. سردار حجازي در ادامه با تأكيد بر اين كه نيروهاي مسلح كشور از آمادگي بسيار بالايي برخوردار هستند، گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در كنار كوله باري از تجربه سال هاي دفاع مقدس كه در اختيار دارند، در سال هاي پس از جنگ نيز مرتباً در حال بازآموزي و افزايش آمادگي هاي خود بوده اند و خوشبختانه با ابتكارات و خلاقيت هايي كه در بخش صنايع نظامي داشته ايم، توانسته ايم در بسياري از جهات كه كمبود وجود داشته، به مرحله خودكفايي برسيم.

دادخواست سرنوشت چهار ديپلمات تا سه ماه ديگر آماده مي شود
مهر: دادستان كل كشور از آماده شدن كيفرخواست پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ايراني دربند رژيم صهيونيستي طي سه ماه آينده جهت پيگيري سرنوشت اين چهار نفر در مجامع داخلي و بين المللي خبر داد.
دري نجف آبادي دادستان كل كشور در ديدار روز گذشته اعضاي خانواده هاي چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در دادستاني كل كشور گفت : بايد اطلاعاتي جامع از اين جريان در اختيار دادستاني كل كشور قرار گيرد تا ما نيز بتوانيم كاري انجام دهيم و بهتر است كه خانواده ها اين مساله را مستقيما منعكس كنند تا روند بهتري طي شود.وي در ادامه افزود : بعد از آن كه اسناد و مدارك اين مساله از جانب خانواده ها در اختيار دادستاني قرار گرفت، با طي مراحل قانوني، لايحه كيفرخواست پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات را طي سه ماه آينده آماده كرده و در دادگاه هاي داخلي و بين المللي و مراجع ذيصلاح پيگيري مي كنيم.

تهديدات آمريكا بيشتر جنگ رواني و جوسازي است
ايسنا: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آمريكا و اروپا نگران ساخت بمب اتمي در ايران نيستند، بلكه نگران نفوذ يك ايران پيشرفته و مقتدر و تبديل اين كشور به كانوني تأثيرگذار در منطقه هستند.
محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، در حاشيه افتتاح پايگاه شهيد احمد كاظمي دانشگاه آزاد اسلامي زنجان و در جمع دانشجويان اين دانشگاه طي سخناني با تأكيد بر اين كه مناقشه اصلي در پرونده هسته اي ايران بر سر توسعه و پيشرفت كشور است، خاطرنشان ساخت: رسيدن به فن آوري هسته اي دروازه پيشرفت ايران است و غرب از اين پيشرفت وحشت دارد؛ چنان كه حدود سه قرن است كه موانع مختلفي را در برابر پيشرفت كشورمان ايجاد كرده است. وي همچنين با بيان اين كه هدف اصلي غربي ها در ايجاد مانع براي دستيابي ايران به فناوري صلح آميز هسته اي، ايجاد مانع بر سر توسعه علمي كشورمان است، يادآور شد: فن آوري هسته اي يكي از چند فن آوري پيشرفته جهان است و پيشرفت ما در اين فناوري به توسعه ساير علوم و فن آوري ها در كشور كمك مي كند و به طور طبيعي ايران را يك سر و گردن از ساير كشورهاي منطقه بالا مي برد.

مبارك: مسأله هسته اي ايران فقط از راه ديپلماتيك مي تواند حل شود
ايسنا: رييس جمهور مصر درباره نتايج نگران كننده  استفاده  احتمالي از نيروي نظامي عليه ايران در منطقه هشدار داد. آفريكن نيوز ديمنشن، با اعلام اين مطلب افزود: حسني مبارك، رييس جمهور مصر در ديدار با معمر قذافي، رهبر ليبي افزود: چنين عملي به ايجاد هرج و مرج نه تنها در منطقه بلكه در بسياري از كشورهاي جهان مي انجامد. وي تأكيد كرد كه مشكل هسته  اي ايران فقط از طريق ابزارهاي سياسي و ديپلماتيك مي تواند حل شود.

جنبش دانش آموزي به سران دنياي غرب هشدار داد:
دهن كجي به بيش از يك ميليارد و نيم مسلمان عواقب نافرجامي دارد
روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، نسبت به موضع گيري و تصميم اخير اتحاديه اروپا در زمينه اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) بيانيه اي صادر كرد، در قسمتي از اين بيانيه آمده است:متأسفيم كه سران دنياي غرب مباني آزادي بيان و انديشه را به درستي درك نمي كنند و همچنان بر روش غلط و قرون وسطايي خود تأكيد مي ورزند. اتحاديه اروپا هنوز نمي خواهد فرق آزادي بيان و توهين به مقدسات بيش از ۵/۱ ميليارد مسلمان جهان را ادراك نمايد.در قسمتي ديگر از اين بيانيه آمده است: متأسفيم كه اتحاديه اروپا حتي مباني دموكراسي غربي را كه سال ها انديشمندان مختلف در حيطه آن بحث و گفتگو كرده اند و مبناي اصلي سياست و حكومت غرب قرار داده و آنجا كه به عنوان ايدئولوژي غالب آن را پذيرفته اند، باور نمي كند و با ادعاهاي دروغين به همه دستاوردهاي سياسي _ فرهنگي غرب پوزخند مي زند.
سران اتحاديه اروپا در نشست خود باز هم توهين پيامبر اكرم(ص) را در حيطه آزادي انديشه تلقي كرده اند و حاضر نيستند خطاي بزرگ تاريخي خود را درك بكنند.جنبش دانش آموزان و اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان هشدار مي دهند كه دهن كجي به بيش از يك ميليارد و نيم مسلمان مستعد، فهيم و خداجو عواقب دردناكي براي سردمداران غرب خواهد داشت به گونه اي كه همه منافع اقتصادي _ سياسي _ فرهنگي آنان در تمام جهان به خطر خواهد افتاد، ما پيشنهاد مي كنيم سران اروپا به تصحيح تصميم گيري خود بپردازند و دست از دشمني با عقايد همه ملت هاي دنيا بردارند. غرب مطمئن باشد اگر اين روند ادامه يابد فروپاشي فرهنگ، اقتصاد و همه ارزشهاي انساني آنان فراخواهد رسيد..

۵۰ درصد اعتبار اشتغال مددجويان بهزيستي پرداخت مي شود
مهر: مديركل دفتر كارآفريني سازمان بهزيستي از پرداخت ۵۰ درصد اعتبار اشتغال معلولان و مددجويان تحت پوشش اين سازمان ، پس از گذشت ۱۱ ماه از سال خبر داد.
بهرام بهرامسيري افزود: كل اعتبار اشتغال كه سال جاري در جهت ايجاد اشتغال و كارآفريني معلولان و مددجويان بهزيستي اختصاص يافته ۲۳ ميليون تومان بوده كه از اين ميان تنها ۱۰ ميليارد تومان آن پرداخت شده است. وي خاطر نشان كرد: هم اكنون ۱۲۰ هزار معلول و مددجو نيازمند شغل هستند كه در صورت تامين ۱۳ ميليارد تومان اعتبار باقي مانده از اعتبار ويژه اشتغال ، به درصد محدودي از افراد متقاضي ، وام اشتغال تعلق خواهد گرفت. مديركل دفتر كارآفريني سازمان بهزيستي گفت: رويكرد سازمان در جهت اشتغالزايي معلولان و مددجويان به سمت كارآفريني تغيير يافته است. به طوري كه ظرفيت سازي ، آموزش ، همكاري بخش خصوصي با توان خواهان ، از جمله برنامه هاي جديد بهزيستي است.بهرامسيري در مورد مبلغ وامهاي خود اشتغالي تاكيد كرد: مبلغ در نظر گرفته شده براي وامهاي خوداشتغالي و كارآفريني ۳ تا ۵ ميليون تومان است كه به معلولان و مددجويان پرداخت مي شود كه البته براي برخي از مشاغل مبلغ آن كمتر در نظر گرفته شده است.

معرفي ۱۰۰ معتاد ولگرد به مركز شفق
مدير كل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: تاكنون ۱۰۰ معتاد تزريقي ولگرد از سوي نيروي انتظامي براي درمان به ستاد مبارزه با مواد مخدر معرفي شده كه پس از غربالگري به مركز نگهداري معتادان شفق فرستاده شده اند.
سعيد صفاتيان افزود: طرح جمع آوري معتادان ولگرد با هماهنگي وزارت بهداشت، سازمان بهزيستي، نيروي انتظامي و قوه قضائيه در تهران انجام مي شود و پس از غربالگري معتادان در پادگان ولي عصر از سوي نيروهاي بهداشتي دانشگاه شهيد بهشتي، افراد معرفي شده براي درمان به مركز شفق معرفي مي شوند.
صفاتيان افزود:  در اين طرح معتادان تزريقي ولگردي كه خانواده نداشته باشند و هيچ سابقه پيگيري درمان نداشته باشند از سوي نيروهاي بهداشتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي غربالگري مي شوند و گروهي از آنها براي درمان غيردارويي به مددكاران بهزيستي و گروه ديگر براي درمان دارويي به نيروهاي سازمان زندانها در مركز شفق سپرده مي شوند و در واقع هم درمان دارويي و هم درمان غير دارويي در اين مركز انجام مي شود كه درمان دارويي با متادون بر اساس پروتكلهاي درماني وزارت بهداشت اجرا مي شود. وي گفت: در مركز شفق سرنگ در اختيار معتادان قرار داده نمي شود و اصولا در اين مركز مواد مخدر مصرف نمي شود بلكه درمان جايگزين با متادون پس از سم زدايي از معتادان اجرا مي شود. وي گفت: جمع آوري معتادان بر اساس طرح دادگاه درمان مدار كه در همه دنيا اجرا مي شود، انجام مي شود و در واقع معتادان به ترك اجباري مواد مخدر، مجبور مي شوند و اين يك طرح علمي است كه به آرامي در همه مناطق كشور گسترش مي يابد.

گفته مي شود...
فردا: مسئولان جديد يك وزارتخانه پس از ماهها تلاش موفق شدند خودروي ماكسيما و دو پرايد در اختيار يك وزير دولت سابق را از وي باز پس گيرند.
اين وزير سابق پس از اصرارهاي مكرر مسئولان جديد وزارتخانه بالاخره حاضر شد يك خودرو ماكسيماي دولتي و دو خودروي پرايد دولتي كه در اختيار خانواده وي بود را پس از گذشت شش ماه به دولت بازگرداند.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* مشكلات «آزمون ورودي» است، براي رسيدن به مرحله بالاتر .
* وقتي «مالمان »را دزد برد،« ايمانمان »را هم، شيطان مي برد.
* براي اينكه« سرشكسته »نشود، كلاه« سرش رفت ».
* اگر به دارندگي خويش،« خوشحال بودي »،« خوشبختي ».

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |