دكتر قاليباف در بازديد از دانشگاه امير كبير از دانشگاهيان براي همكار ي با شهرداري در ايجاد شهر الكترونيك دعوت كرد
گروه شهري : شوراي شهر ۲۰ ميليارد تومان براي جبران كسري بودجه شركت واحد اتوبوسراني تصويب كرد.
به گزارش همشهري، مهندس مهدي چمران ديروز در پايان دويست و بيست و يكمين جلسه علني (بدون حضور مستمع) شوراي اسلامي شهر تهران گفت: با جابه جايي هاي انجام شده در رديف هاي بودجه جاري و عمراني سال ۸۴ شهرداري ۲۰ ميليارد تومان به اتوبوسراني براي جبران كسري بودجه اين شركت اختصاص يافت.
رييس شوراي شهر افزود: بخش زيادي از اين مبلغ مربوط به هزينه هاي قبل از ۱۵ اسفندماه و پرداخت حقوق و عيدي كارگران شركت واحد بوده است.
وي همچنين با اشاره به تصويب لايحه ۲ فوريتي اصلاح بخشي از اعتبارات جاري و عمراني سال ۸۴ شهرداري در زمينه پروژه هاي عمراني فضاي سبز در تهران گفت: طبق اين مصوبه ۶ ميليارد تومان براي جبران كسري بودجه سازمان پارك ها و فضاي سبز درنظر گرفته شد.
چمران همچنين با اشاره به تصويب كليات لايحه نرخ كرايه تاكسي ها در جلسه ديروز شوراي شهر گفت: نرخ جديد كرايه تاكسي ها هم اكنون در مرحله بررسي است و قطعا تا پايان اسفندماه و قبل از آغاز سال جديد اعلام خواهد شد.
رييس شوراي شهر افزود: براي تعيين نرخ دقيق تاكسي ها كميسيوني متشكل از نمايندگان كميسيون هاي سه گانه شوراي شهر موظف شدند تا ميزان نرخ ها را در خطوط مختلف مورد بررسي قرار دهند.وي گفت: با احتساب نرخ كرايه هاي سال ۸۳ و ۸۴ و تناسب آنها با نرخ هاي پيشنهادي، نرخ متعادلي تعيين خواهد شد كه از لحاظ پرداخت پول خرد نيز براي مردم مشكل ساز نباشد.
چمران افزود: كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر با تشكيل يك تيم كارشناسي، تمام نرخ كرايه هاي تاكسي را به صورت ميداني كنترل و بررسي كرده تا اختلاف هايي كه بين نرخ كرايه پيشنهادي سازمان تاكسيراني و نظر اعضاي شورا وجود دارد برطرف شود.
چمران با بيان اينكه درحال حاضر حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تاكسي در تهران وجود دارد گفت: يكي از مشكلات در رابطه با تعيين نرخ كرايه تاكسي ها، شمار بسيار زياد خودروهاي مسافركش شخصي در مقايسه با تاكسي هاست كه قابل كنترل نيستند و ساماندهي آنها كار مشكلي است.وي درباره خصوصي سازي تاكسيراني گفت: شركت هاي مختلفي براي اين كار اعلام آمادگي كرده بودند ولي هنوز نتيجه اي در اين زمينه حاصل نشده است.
وي افزود: براساس طرح ديگري مقرر شده بود به جاي تاكسي هاي خطي از خودروهاي «ون» استفاده كنند ولي اين طرح نيز باتوجه به برخي مسايل تحقق نيافته است.
چمران همچنين در تاييد اظهارات وزير كشور مبني بر عملي نبودن طرح ممنوعيت تردد اتوبوس هاي ديزلي از سال آينده با شرايط موجود، با اشاره به اقدامات انجام شده در اين زمينه گفت: با اينكه قانون ممنوعيت تردد اتوبوس هاي ديزلي از سال ۸۰ تصويب و قرار شد در سال ۸۵ تردد اتوبوس گازوئيلي ممنوع شود ولي در همان سال تنها ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني اضافه شد و در سال ۸۱ نيز هيچ اتوبوسي به ناوگان اضافه نشده است.
وي افزود: با اين حال در سال ۸۲ يك هزار و ۱۵۶ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شد كه از اين تعداد ۶۰۱ دستگاه گازسوز و بقيه ديزلي بوده است و در سال ۸۳ نيز يك هزار و يازده دستگاه وارد ناوگان شده كه از اين تعداد ۵۰۸ دستگاه اتوبوس گازسوز بوده است.
وي گفت: سال ۸۴ نيز ۷۱۱ دستگاه به ناوگان اضافه شد كه از اين تعداد ۶۷۳ دستگاه گازسوز و مابقي ديزلي بوده است.
چمران گفت: از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هديه رييس جمهور به شهرداري نيز علي رغم تاكيد ايشان هنوز هيچ اتوبوسي تحويل نشده است.
وي درعين حال گفت: ۶۰ درصد هزينه خريد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس اهدايي رئيس جمهور به عنوان سهم وزارت كشور و ۴۰ درصد بقيه به عنوان سهم شهرداري تهران درنظر گرفته شده است.
گروه شهري: دكتر محمدباقر قاليباف در ديدار از دانشگاه اميركبير ايجاد شهر الكترونيك و بهره برداري از فناوري اطلاعات در مديريت شهري را اساسي ترين محور برنامه هاي شهرداري تهران اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران دكتر قاليباف اشاره كرد كه توسعه مديريت الكترونيك در شهرداري تهران با هدف ساده سازي و تسهيل ارائه خدمات به شهروندان صورت مي گيرد و افزود: استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات نقش اساسي در حل مسائل تهران و كلانشهر ها دارد، اين مسئله به ويژه در مديريت شهري، اقتصاد شهري، توليد شغل و ارتقاي سطح فرهنگ شهروندي نقش اساسي ايفا مي كند.
براساس اين گزارش، در اين بازديد كه به دعوت رئيس دانشگاه اميركبير و با حضور روساي دانشگاه ها، پيشكسوتان و استادان اين دانشگاه انجام شد دكتر قاليباف اعلام كرد: دانشگاه اميركبير در زمينه ايجاد شهر الكترونيك مي تواند همكاري مناسب و تعريف شده اي با شهرداري داشته باشد.
دكتر قاليباف كه خود عضو هيات امناي دانشگاه اميركبير است، همچنين به دانشگاه و دانشگاهيان توصيه كرد: از فضاي پاركها و بوستان ها جهت بهره گيري از اوقات فراغت جوانان در قالب برنامه هاي علمي و تفريحي استفاده كنند.
در پايان اين ديدار صميمانه دكتر قاليباف وعده داد: شهرداري تهران در زمينه ساخت و گسترش فضاهاي ورزشي دانشگاه اميركبير همچون زمين چمن و همينطور ساخت كتابخانه فني مهندسي شهر تهران در اين دانشگاه، مشاركت و همكاري لازم را به عمل آورد.
شهردار تهران تحقق اين امر را منوط به كاربري عمومي اين فضاها از سوي تمامي شهروندان دانست به طوري كه كليه علاقمندان بتوانند علي رغم وجود اين فضاها در دانشگاه اميركبير از اين فضاها بهره برداري كنند.
عكس:ساتيار امامي