دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۴ - Mar 13, 2006
شوراي شهر ديروز تصويب كرد:
اختصاص ۲۰ ميليارد تومان
براي جبران كسري بودجه شركت واحد
دكتر قاليباف در بازديد از دانشگاه امير كبير از دانشگاهيان براي همكار ي با شهرداري در ايجاد شهر الكترونيك دعوت كرد
008289.jpg
گروه شهري : شوراي شهر ۲۰ ميليارد تومان براي جبران كسري بودجه شركت واحد اتوبوسراني تصويب كرد.
به گزارش همشهري، مهندس مهدي چمران ديروز در پايان دويست و بيست و يكمين جلسه علني (بدون حضور مستمع) شوراي اسلامي شهر تهران گفت: با جابه جايي هاي انجام شده در رديف هاي بودجه جاري و عمراني سال ۸۴ شهرداري ۲۰ ميليارد تومان به اتوبوسراني براي جبران كسري بودجه اين شركت اختصاص يافت.
رييس شوراي شهر افزود: بخش زيادي از اين مبلغ مربوط به هزينه هاي قبل از ۱۵ اسفندماه و پرداخت حقوق و عيدي كارگران شركت واحد بوده است.
وي همچنين با اشاره به تصويب لايحه ۲ فوريتي اصلاح بخشي از اعتبارات جاري و عمراني سال ۸۴ شهرداري در زمينه پروژه هاي عمراني فضاي سبز در تهران گفت: طبق اين مصوبه ۶ ميليارد تومان براي جبران كسري بودجه سازمان پارك ها و فضاي سبز درنظر گرفته شد.
چمران همچنين با اشاره به تصويب كليات لايحه نرخ كرايه تاكسي ها در جلسه ديروز شوراي شهر گفت: نرخ جديد كرايه تاكسي ها هم اكنون در مرحله بررسي است و قطعا تا پايان اسفندماه و قبل از آغاز سال جديد اعلام خواهد شد.
رييس شوراي شهر افزود: براي تعيين نرخ دقيق تاكسي ها كميسيوني متشكل از نمايندگان كميسيون هاي سه گانه شوراي شهر موظف شدند تا ميزان نرخ ها را در خطوط مختلف مورد بررسي قرار دهند.وي گفت: با احتساب نرخ كرايه هاي سال ۸۳ و ۸۴ و تناسب آنها با نرخ هاي پيشنهادي، نرخ متعادلي تعيين خواهد شد كه از لحاظ پرداخت پول خرد نيز براي مردم مشكل ساز نباشد.
چمران افزود: كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر با تشكيل يك تيم كارشناسي، تمام نرخ كرايه هاي تاكسي را به صورت ميداني كنترل و بررسي كرده تا اختلاف هايي كه بين نرخ كرايه پيشنهادي سازمان تاكسيراني و نظر اعضاي شورا وجود دارد برطرف شود.
چمران با بيان اينكه درحال حاضر حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تاكسي در تهران وجود دارد گفت: يكي از مشكلات در رابطه با تعيين نرخ كرايه تاكسي ها، شمار بسيار زياد خودروهاي مسافركش شخصي در مقايسه با تاكسي هاست كه قابل كنترل نيستند و ساماندهي آنها كار مشكلي است.وي درباره خصوصي سازي تاكسيراني گفت: شركت هاي مختلفي براي اين كار اعلام آمادگي كرده بودند ولي هنوز نتيجه اي در اين زمينه حاصل نشده است.
وي افزود: براساس طرح ديگري مقرر شده بود به جاي تاكسي هاي خطي از خودروهاي «ون» استفاده كنند ولي اين طرح نيز باتوجه به برخي مسايل تحقق نيافته است.
چمران همچنين در تاييد اظهارات وزير كشور مبني بر عملي نبودن طرح ممنوعيت تردد اتوبوس هاي ديزلي از سال آينده با شرايط موجود، با اشاره به اقدامات انجام شده در اين زمينه گفت: با اينكه قانون ممنوعيت تردد اتوبوس هاي ديزلي از سال ۸۰ تصويب و قرار شد در سال ۸۵ تردد اتوبوس گازوئيلي ممنوع شود ولي در همان سال تنها ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني اضافه شد و در سال ۸۱ نيز هيچ اتوبوسي به ناوگان اضافه نشده است.
وي افزود: با اين حال در سال ۸۲ يك هزار و ۱۵۶ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شد كه از اين تعداد ۶۰۱ دستگاه گازسوز و بقيه ديزلي بوده است و در سال ۸۳ نيز يك هزار و يازده دستگاه وارد ناوگان شده كه از اين تعداد ۵۰۸ دستگاه اتوبوس گازسوز بوده است.
وي گفت: سال ۸۴ نيز ۷۱۱ دستگاه به ناوگان اضافه شد كه از اين تعداد ۶۷۳ دستگاه گازسوز و مابقي ديزلي بوده است.
چمران گفت: از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هديه رييس جمهور به شهرداري نيز علي رغم تاكيد ايشان هنوز هيچ اتوبوسي تحويل نشده است.
وي درعين حال گفت: ۶۰ درصد هزينه خريد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس اهدايي رئيس جمهور به عنوان سهم وزارت كشور و ۴۰ درصد بقيه به عنوان سهم شهرداري تهران درنظر گرفته شده است.
008292.jpg
گروه شهري: دكتر محمدباقر قاليباف در ديدار از دانشگاه اميركبير ايجاد شهر الكترونيك و بهره برداري از فناوري اطلاعات در مديريت شهري را اساسي ترين محور برنامه هاي شهرداري تهران اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران دكتر قاليباف اشاره كرد كه توسعه مديريت الكترونيك در شهرداري تهران با هدف ساده سازي و تسهيل ارائه خدمات به شهروندان صورت مي گيرد و افزود: استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات نقش اساسي در حل مسائل تهران و كلانشهر ها دارد، اين مسئله به ويژه در مديريت شهري، اقتصاد شهري، توليد شغل و ارتقاي سطح فرهنگ شهروندي نقش اساسي ايفا مي كند.
براساس اين گزارش، در اين بازديد كه به دعوت رئيس دانشگاه اميركبير و با حضور روساي دانشگاه ها، پيشكسوتان و استادان اين دانشگاه انجام شد دكتر قاليباف اعلام كرد: دانشگاه اميركبير در زمينه ايجاد شهر الكترونيك مي تواند همكاري مناسب و تعريف شده اي با شهرداري داشته باشد.
دكتر قاليباف كه خود عضو هيات امناي دانشگاه اميركبير است، همچنين به دانشگاه و دانشگاهيان توصيه كرد: از فضاي پاركها و بوستان ها جهت بهره گيري از اوقات فراغت جوانان در قالب برنامه هاي علمي و تفريحي استفاده كنند.
در پايان اين ديدار صميمانه دكتر قاليباف وعده داد: شهرداري تهران در زمينه ساخت و گسترش فضاهاي ورزشي دانشگاه اميركبير همچون زمين چمن و همينطور ساخت كتابخانه فني مهندسي شهر تهران در اين دانشگاه، مشاركت و همكاري لازم را به عمل آورد.
شهردار تهران تحقق اين امر را منوط به كاربري عمومي اين فضاها از سوي تمامي شهروندان دانست به طوري كه كليه علاقمندان بتوانند علي رغم وجود اين فضاها در دانشگاه اميركبير از اين فضاها بهره برداري كنند.
عكس:ساتيار امامي

صاحبان خودرو سمند گازسوز، برچسب بگيرند
براي آسان سازي دريافت برچسب مجوز سوخت گيري، صاحبان خودروهاي گازسوز سمند تهران و شهرستان ها مي توانند براي گرفتن برچسب مجوز سوخت گيري به جايگاه هاي CNG مراجعه كنند.
كساني كه اعتبار مجوز سوخت گيري خودرو آنها تمام شده و يا در اسفند ماه جاري به پايان مي رسد مي توانند مجوز سوخت گيري با اعتبار تا پايان سال ۱۳۸۵ براي خودرو سمند خود دريافت كنند. اين اقدام كه از ۱۳ اسفند آغاز شده تا پايان فروردين ماه ۸۵ به استثناي روزهاي تعطيل در جايگاه هاي CNG تهران و شهرستان ها ادامه خواهد داشت.

با همكاري تشكلهاي غيردولتي و سازمان ميراث فرهنگي
كودكان تهراني نهال كاشتند
008277.jpg
گروه شهري: در آخرين روز از هفته درختكاري، نونهالان و كودكان تهراني به تعداد شهداي رسانه هاي جمعي و فرماندهان سپاه پاسداران در مجموعه ورزشي انقلاب، نهال كاشتند.در اين مراسم كه از سوي سازمانهاي غيردولتي و با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و مجموعه ورزشي انقلاب برگزار شد، پس از اجراي چند برنامه هنري و تفريحي، كودكان به همراه اعضاي خانواده خود به نام شهداي هواپيماي ۱۳۰- C و هواپيماي فالكن سپاه پاسداران نهال كاشتند.
در اين مراسم سجادپور _ معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري طي سخناني ضمن تبريك فرارسيدن سال نو، بر حفظ ميراث فرهنگي تأكيد كرد و گفت: يكي از مهم ترين ميراث ايرانيان در بعد فرهنگي،  شهدا هستند كه با ايثار، فداكاري و گذشت، خاطرات خوشي بر جاي گذاشتند. بنابراين در آستانه سال نو، هر چقدر پيوند خود را با شهدا محكم تر كنيم، قطعا سال پربارتري خواهيم داشت.
سجادپور حضور كودكان و نونهالان در اين مراسم را با اهميت ذكر كرد و گفت: كودكان به عنوان سرمايه هاي آينده كشور،  نماد اميد و سازندگي هستند كه بايد هر چه بيشتر با ميراث معنوي و فرهنگي كشور آشنا شوند.
در ادامه اين مراسم عربي مقدم _ مدير مجموعه انقلاب نيز با گراميداشت ياد و خاطره شهداي رسانه ها و فرماندهان سپاه پاسداران گفت: در اين مجموعه بوستاني به نام اين شهدا اختصاص داده شده و كودكان و نونهالان در مراسم به تعداد آنان درخت كاشتند.
وي با اشاره به اين مطلب كه نونهالان مانند نهال هستند كه رشد مي كنند و آينده كشور را مي سازند اظهار اميدواري كرد كه اين سنت حسنه همه ساله در اين مجموعه برگزار شود.براساس اين گزارش، در اين مراسم همچنين يك سفره هفت سين به شكلي زيبا چيده و با تصاوير شهداي رسانه ها و فرماندهان سپاه پاسداران مزين شده بود.

در آستانه سال نو و فصل خريدهاي نوروزي
شهرداري تهران توان ناوگان ويژه حمل كالا را افزايش داد
گروه شهري: مديريت شهري در راستاي كاهش سفرهاي زائد درون شهري، ناوگان ويژه حمل و جابه جايي كالا و خدمات را در آستانه سال نو تقويت و افزايش داد.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس علي اكبر گلرخي- مديرعامل پيك بادپاي شهرداري تهران، گفت: با توجه به افزايش ۳۰۰ درصدي شمار سفرها در اسفندماه هر سال، حذف سفرهاي زائد و كاهش سفرها با اهداف جابه جايي كالا الزامي است، از اين رو و بنا به توصيه مديريت ارشد شهرداري، توان ناوگان موتوري تحت پوشش شهرداري شامل هزاران موتوسيكلت و وانت بارسه برابر و زمان خدمات دهي آنها شبانه روزي شده است.
به گفته وي از مجموع ۱۴ ميليون سفر درون شهري تهران، حدود ۴ ميليون سفر زائد صورت مي گيرد كه درپي تقويت سامانه موتوري تحت پوشش پيك بادپا، پيش بيني مي شود يك ميليون سفر زائد در طول دهه سوم اسفند ماه حذف شود.
وي تصريح كرد: به منظور ارائه تسهيلات بيشتر به شهروندان، ۱۰ شعبه جديد پيك بادپا به بهره برداري رسيد و شمار نمايندگي ها در سطح مناطق بيست و دوگانه تهران به ۲۳۰ شعبه افزايش يافت و همزمان شعبه هايي در شهرهاي قزوين، آمل، اسلامشهر، دزفول، ساري، اردبيل، پارس آباد مغان، كرج، قدس (قلعه  حسن خان)، نظرآباد، شيراز، اهواز، شاهرود، اصفهان، بابلسر، سراب، اهر، اروميه و كرمان افتتاح شد و شهروندان مي توانند از طريق پيك بادپا به جابه جايي كالاهاي خود مبادرت ورزند.
گلرخي همچنين از همكاري مشترك پيك بادپا و نيروي انتظامي (دفاتر خدمات پليس + ۱۰) خبر داد و افزود: شهروندان از اين پس با برقراري يك تماس تلفني (۸۸۴۳۴۶۴۶) مي توانند برگه  هاي خلافي خودرو خود را دريافت كنند.

واگذاري ۱۶۰ اتوبوس
008286.jpg
۱۶۰ اتوبوس آماده تحويل به شركت واحد اتوبوسراني به دليل كمبود بودجه اين شركت، همچنان در شركت هاي خودروساز در انتظار تحويل قرار دارند.
مهندس مهرداد تقي زاده معاون حمل و نقل و ترافيك گفت: با وزارت كشور براي متقاعدكردن شركت هاي خودروساز در خصوص تحويل اتوبوس هاي سفارش شده، گفت وگو كرده ايم.وي تصريح كرد: در صورت موافقت اين شركت ها تا اواخر اسفندماه سال ۸۴ ، ۱۶۰ اتوبوس آماده تحويل به خطوط اتوبوسراني تهران اضافه خواهد شد.مهندس تقي زاده با اشاره به جابه جايي روزي سه ميليون نفر مسافر توسط شركت واحد گفت: پيش بيني مي كنيم تا اواخر اسفند اين رقم به سه و نيم ميليون نفر در روز برسد.

طرح تردد زوج و فرد
008280.jpg
ايرنا: مدير عامل  سازمان  حمل  و نقل  و ترافيك  شهرداري  تهران  گفت : اجراي  طرح تردد زوج  و فرد خودروها در بلندمدت  موثر نخواهد بود.جواد  هاشمي  تشكري  افزود: اجراي  اين  طرح  براي  كاهش  آلودگي  هواي  تهران  و كاهش  بار ترافيك  در بلندمدت  پاسخگو نخواهد بود. وي  بيان  داشت : تصميم  در خصوص  اجراي  طرح  تردد زوج  و فرد خودروها در شهر تهران  در شوراي  عالي  هماهنگي  ترافيك  گرفته  شده  و آن شورا تصميم  گيرنده تداوم ، لغو و يا اجراي  آن خواهد بود. وي گفت : اجراي اين  طرح  براي  كوتاه  مدت  به  عنوان  راهكار مقطعي  و در واقع  اضطرار مفيد است ، اما در درازمدت  حتما آثار پنهان  و آشكار به  دنبال  خواهد داشت .

جمع آوري ۹۸۰ ولگرد و متكدي
008283.jpg
فارس: اداره كل انتظامي  و اجرائيات شهرداري تهران ۹۸۴ نفر ولگرد و متكدي را در بهمن ماه از سطح مناطق بيست ودوگانه جمع آوري كرد.
به گزارش روابط عمومي  شهرداري تهران، بيشترين افراد ولگرد و متكدي به ترتيب در مناطق ۱۰ (۹۹ نفر) منطقه ۵ (۷۸ نفر) منطقه يك (۷۵ نفر) منطقه ۱۲ (۵۶ نفر) و منطقه ۱۴ (۵۶ نفر) جمع آوري شده اند.
همچنين جمع آوري و از بين بردن يك هزار و ۱۶۵ قلاده سگ ولگرد نيز جزء فعاليت هاي اداره كل انتظامي  و اجرائيات شهرداري تهران بوده است. همچنين ساخت بدون پروانه ساختمان در تمامي  مناطق شهر به يك هزار و ۴۴۲ باب مي رسد كه ادامه عمليات ساخت اين واحدها متوقف شده است.

نگاه
008274.jpg
جمال رحمتي

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |