دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۴ - Mar 13, 2006
ليگ برتر فوتبال صباباتري با دايي به رده چهارم رسيد
سايپا دوباره مدعي شد
008229.jpg
گروه ورزشي : سايپا مدعي شد. پيروزي سايپا در مقابل ملوان با گل دقيقه شصت و پنجم روزنه هاي اميد به قهرماني را در تيم جوان و نارنجي پوش سايپا باز كرد. ذوالفقارنسب نشان داد كه برپايه ارزش هاي گروهي و تيمي چگونه مي توان در ميدان هاي سخت و دوران حساس به پيروزي رسيد. ملوان تيم جوان و دونده شمالي با تمام نيرو مقابل سايپا آمده بود و با ارائه يك بازي بسته و فشرده سعي داشت تا يك امتياز از اين ديدار به دست آورد. خط مياني و دفاع ملوان با هماهنگي كامل و با تمركز در نيمه خود سعي داشتند جلوي حركات تيمي و فرارهاي بدون توپ مهاجمان سايپا را بگيرند. ذوالفقارنسب در نيمه دوم با تغيير آهنگ و سرعت بخشيدن به بازي و بردن توپ در كنار خطوط طولي زمين، بازيكنان ملوان را از يكديگر جدا كرد تا درهاي دفاعي را به روي مهاجمانش باز كند و سرانجام در دقيقه ۹۲ توسط امير وزيري گل پيروزي و حياتي را به ثمر رساند و به امتياز (۴۵) رسيد و تفاضل گل خود را نيز به ۱۹+ رساند تا بتواند در صورت توقف استقلال يا پاس به صدر برود. پنج هفته به پايان ليگ برتر باقي است و در اين فاصله اتفاقات و حوادث، نقش زيادي خواهند داشت، شايد در تقابل پاس و استقلال، تيم سايپا بتواند مسير كوتاه تري را براي كسب مقام قهرماني پيدا كند. آنها در اين دوره با شايستگي تا اين رده رسيده اند و تنها پنج هفته شكيبايي لازم است تا تيم ذوالفقارنسب به هدف خود برسد.
008253.jpg
در نوشهر غوغايي برپا بود. تيم پرتنش شموشك كه روي لبه تيغ سقوط قرار دارد، براي شكست صباباتري تدارك وسيعي ديده بود. زمين بازي آنگونه بود كه شمالي ها مي خواستند. تماشاگر و بازيكنان نيز آماده صرف تمام انرژي بودند، اتفاقا گل اول را نيز محمد جبارپور در دقيقه ۴۳ براي شموشك زد تا روحيه لازم براي پيروزي به دست آيد. اما صباباتري با حوصله و ارائه يك بازي گروهي توانست شموشك را تحت فشار قرار دهد و سرانجام توسط يدالله اكبري در دقيقه ۸۷ به گل مساوي برسد. گل صباباتري انگار آب سردي بود بر پيكر شموشك، آنها براي پيروزي بي تابانه به زمين صباباتري ريختند، در لحظاتي كه شموشك تنها به بازكردن دروازه صباباتري فكر مي كرد، علي دايي كه در اوج آمادگي به سر مي برد يكبار ديگر خلاقيت خود را نشان داد و گل كمرشكن را در دقيقه ۹۲ وارد دروازه شموشك كرد و تيم خود به رده چهارم جدول فرستاد. صباباتري حالا در مربع صدر جدول قرار گرفته است در ورزشگاه تختي آبادان فولاد در مقابل ذوب آهن به نتيجه مساوي بدون گل رسيد. تيردروازه ذوب آهن دوباره به نجات اين تيم آمد، درحالي كه فولاد ۵ بازيكن اصلي خود را نداشت. فولاد به رده هفتم صعود كرد و ذوب آهن يك پله نزول كرد و جاي خود را به صباباتري داد. با كسب اين نتايج بازي هاي هفته بيست و ششم حساس تر شد. شموشك در تهران بايد با استقلال روبه رو شود و پاس بايد به اصفهان و فولادشهر برود و سايپا در مشهد با ابومسلم روبه رو شود.

شن ساي ساوه قهرمان فوتسال باشگاه هاي آسيا
گروه ورزشي: شامگاه ديروز اولين دوره رقابت هاي فوتسال قهرماني باشگاه هاي آسيا در شهرستان ساوه به پايان رسيد و تيم شن ساي اين شهر به مقام قهرماني رسيد. در ديدار نهايي اين مسابقه ها تيم هاي شن ساي ساوه و اردوس ازبكستان به ديدار هم رفتند كه نماينده كشورمان با پيروزي (۱-۵) اين مسابقه را به سود خود تمام كرد.
در ديدار رده بندي فوتسال باشگاه هاي آسيا نيز نمايندگان ژاپن و تايلند مقابل هم قرار گرفتند كه تيم تايلند با نتيجه (۱-۴) ژاپن را برد و بر سكوي سومي اين رقابت ها ايستاد.تيم شن ساي ساوه قهرمان اين مسابقه ها داراي بازيكنان جواني است كه شركت در اين رقابت ها و كسب قهرماني در آن باعث افزايش تجارب آنان شده است و باتوجه به تكنيك فردي بالاي آنان و تاكتيك پذيري خوبشان آينده درخشاني پيش روي بازيكنان اين تيم است.

برگزاري مسابقات منطقه اي فوتبال بانوان كشور
گروه ورزشي- مريم رضايي: در سال ۸۴ در رقابت هاي ليگ برتر دسته اول و دوم رقابت هاي فوتسال زنان ايران در مجموع بيش از ۵۰ تيم شركت كردند و رقابت هاي ۷ تيم شركت كننده در ليگ برتر فوتسال بانوان كشور كه از آذرماه آغاز شده بود، ديروز طبق جدول زمان بندي به پايان رسيد.
خديجه سپنجي نايب رئيس فدراسيون فوتبال در امور بانوان در اين باره گفت: از ۵ سال گذشته در زمينه فوتسال كارهاي كيفي موفقيت آميزي انجام شده كه نتيجه آن برگزاري منظم مسابقات مختلف داخلي براساس تقويم كاري و كسب مقام قهرماني سوم و چهارم مسابقات كشورهاي اسلامي است.
وي گفت: در سال آينده نيز دومين دوره مسابقات ليگ برتر از آذرماه سال ۸۵ با حضور ۸ تيم آغاز خواهد شد و به اين ترتيب ازجمله تيم هاي حاضر در ليگ امسال تيمي سقوط نمي كند و يك تيم نيز از دسته دوم به اين مجموعه اضافه خواهد شد.

برنامه فدراسيون فوتبال تصويب شد
گروه ورزشي: پس از رد دو برنامه فدراسيون فوتبال از سوي مركز توسعه ورزش قهرماني، سرانجام سومين برنامه فدراسيون فوتبال براي حضور در رقابتهاي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان مورد تصويب سازمان تربيت بدني قرار گرفت.در ديدار مسئولان فدراسيون فوتبال با مهندس علي آبادي اين برنامه به تصويب رسيد.مهندس علي آبادي در اين ديدار با اعلام اينكه سازمان تربيت بدني از برنامه هاي تيم ملي فوتبال حمايت مي كند، گفت: بايد براساس برنامه زمان بندي شده پيش رفت و برنامه ها را با دقت اجرا كرد تا تيم ملي از هر نظر آماده در جام جهاني ۲۰۰۶ حاضر شود.وي گفت: مهم حضور شايسته تيم ملي فوتبال در آلمان است تا استعداد ها و پتانسيل هاي موجود تيم را ارائه شود كه اين مي تواند ما را در عرصه رقابت هاي جام جهاني موفق كند.وي تاكيد كرد: بي ترديد وقتي ميليونها ايراني  خواهان حضور شايسته تيم ملي در جام جهاني هستند، همت مسئولان،  كادر فني و بازيكنان تيم ملي بايد پاسخ مثبتي به اين خواسته باشد.

ليگ بسكتبال باشگاههاي غرب آسيا
صبا باتري _ الجيش سوريه امروز در آزادي
گروه ورزشي _ علي شاكري:  ليگ بسكتبال باشگاههاي غرب آسيا در پايان دور مقدماتي از امروز وارد مرحله پلي آف (حذفي) شده است. در اين دور هر دو نماينده ايران در مرحله نخست ميزبان نمايندگان سوريه هستند و براي انجام بازيهاي برگشت به دمشق خواهند رفت.امروز در همين چارچوب صبا باتري در سالن بسكتبال آزادي به ديدار الجيش سوريه مي رود و فردا هم نوبت صنام خواهد بود تا با الجلالي اين كشور ديدار كند.صبا باتري در دور مقدماتي عنوان صدرنشيني گروه (حلب) را در سوريه بدست آورد و در ليگ برتر فصل جاري هم با غلبه بر پتروشيمي در بازي نهايي در ديدار رفت در يكقدمي تصاحب عنوان قهرماني قرار دارد. صبا با برخورداري از چند ملي   پوش و دو بازيكن خارجي در شرايط ايده آلي بسر مي برد و به نظر مي رسد كه نمايندگان سوريه هم بتوانند در اين مرحله براي آنان حريفي خطرناك محسوب شوند. دو تيم ايراني در صورت موفقيت در اين مسابقات جواز صعود به مرحله نهايي را كه در كويت انجام خواهد شد بدست خواهند آورد.

امروز چهار بازي هندبال در چهار شهر
گروه ورزشي: هفته هشتم از دور برگشت ليگ برتر هندبال ايران امروز با انجام چهار بازي در شهرهاي اراك، كرمان، يزد و تبريز دنبال مي شود.در يك هفته به پايان اين رقابت ها قهرماني فولاد مباركه قطعي شده است، اما اين تيم امروز نقشي تعيين كننده در نايب قهرماني يكي از دو تيم شهرداري كرمان و دانشگاه آزاد ايفا مي كند.بايد ديد فولاد در كرمان با توجه به قهرماني زودهنگام با چه نفراتي به ميدان مي رود و اين در حالي است كه دانشگاه آزاد هم جدالي سخت با هپكو در اراك دارد.
برنامه بازيهاي امروز
اراك: هپكو _ دانشگاه آزاد اسلامي
كرمان: شهرداري _ فولاد مباركه
يزد: قندي _ نيروي زميني تهران
تبريز: شهرداري _ كابل خودرو

آغاز اولين اردوي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان
ايسنا: اولين اردوي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان براي حضور در مسابقات آسيايي تايلند آغاز شد.پس از برگزاري مسابقات كشتي فرنگي نوجوانان، ۵۰ فرنگي كار به اردوي تيم ملي دعوت شدند كه اولين اردوي آنها از چهارشنبه گذشته آغاز شد و تا ۲۷ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان بايد ۱۸ مرداد ماه در مسابقات آسيايي بانكوك تايلند شركت كند كه تا آن زمان فرنگي كاران در سه تورنمنت بين المللي و مسابقات جهاني روز كودك شركت خواهند كرد.

صنعت نفت و هوافضا در فينال پينگ پنگ ايران
ايرنا: تيم هاي  صنايع  هوا فضا تهران  و صنعت  نفت  اهواز به  ديدار پاياني  مسابقات  پينگ  پنگ  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  ايران  راه  يافتند.دور برگشت  از مرحله  نيمه  نهايي  اين  مسابقات  روز شنبه  با برگزاري  دو ديدار به  پايان  رسيد و تيم هاي  صنايع  هوا و فضاي تهران  و صنعت  نفت  اهواز با پيروزي  در مجموع  دو ديدار مقابل  تيم هاي  هيأت  گيلان  و بندر شهيد رجايي  به ديدار پاياني  گام  گذاشتند.

چارچوب بودجه فدراسيون هاي ورزشي مشخص شد
گروه ورزشي: چارچوب بودجه فدراسيون هاي ورزشي تا بازي هاي آسيايي دوحه بسته شد.اين برنامه در پايان جلسه هيات اجرايي كميته ملي المپيك اعلام شد.
كميته ملي المپيك در اين باره اعلام كرد: با ابلاغ اعتبارات كميته ملي المپيك از سوي مجلس، در حال  حاضر تقريباً فدراسيون هاي ورزشي مشكل بودجه ندارند و آنها نمي توانند با طرح مشكل كمبود اعتبار اردوهاي خود را در ايام نوروز تعطيل اعلام كنند.وي افزود: بر اساس بودجه پيشنهادي مجلس، فدراسيون هاي ورزشي به ۴ گروه فدراسيون هاي مدال آور، در رده مدال آوران، ورزش هاي پايه و خاص تقسيم بندي شدند كه اعتبارات نيز بر اين اساس دسته بندي شده و ارايه مي شود.

بسكتبال به دنبال بازيكنان بلندقامت
ايرنا: مدير تيمهاي  ملي  بسكتبال  كشور گفت : در رده  سني  جوانان  به  دنبال  بازيكن بلند قامت  هستيم .محمدرضا مشحون  روز يكشنبه  در حاشيه  برگزاري  مسابقات  بسكتبال  جوانان برتر باشگاه هاي  كشور افزود: بزرگترين  مشكل در اين  پايه  ملي ، نداشتن  بازيكن  بلندقامت  است .وي  با يادآوري  ضرورت  حضور بازيكناني  با قامت  دو متر و ۱۰ سانتي  متر افزود: در حال  حاضر يكي  دو بازيكن  در اين  سطح  داريم  كه  بايد بيشتر برروي  مسايل  فني  و تكنيكي  آنان  كار شود.
مدير تيمهاي  ملي  بسكتبال  كشور يادآور شد: با پايان  يافتن  رقابتهاي  بسكتبال  برتر جوانان  كشور، حدود ۲۴ بازيكن  به  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  كه  قرار است  چهارم  فروردين  ماه  سال  آينده  برپا شود، دعوت  خواهند شد.به  گفته  وي ، اردوي  آمادگي  تيم  بسكتبال  جوانان  كشور به  منظور حضور در رقابتهاي  جوانان  غرب  آسيا كه  ارديبهشت  ماه  سال  آينده  در اردن  برگزار مي شود، تشكيل  خواهد شد.

ليگ برتر انگليس
پيروزي يونايتد با گلهاي روني
008232.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: تيم منچستر يونايتد بار ديگر در ليگ برتر پيروز شد. اين تيم در اولدترافورد موفق شد با دو گل از سد نيوكاسل عبور كند تا همچنان در مكان دوم جدول باقي بماند. در اين بازي وين روني ستاره سرشناس منچستر يونايتد دو بار توانست دروازه نيوكاسل را باز كند. اين اولين بار بود كه روني دو گل در اين فصل در يك بازي به ثمر رساند.
گل اول روني روي اشتباه پيتر راماگي مدافع نيوكاسل بدست آمد. ضربه سنگين روني بعد از دريبل مدافع محافظش درون دروازه شي گيون به ثمر رسيد.
در دقيقه ۱۲ بار ديگر روني روي همكاري جان اوشي و لوئيس ساها موفق شد براي دومين بار توپ را از خط دروازه حريف عبور دهد. در نيمه دوم روني بخت بزرگي را از دست داد تا نتواند در اين بازي هت تريك كرده باشد.
در اين بازي نيوكاسل چهره يك تيم قدرتمند را با خود نداشت و حريفي دست و پا بسته بود.با اين پيروزي منچستر يونايتد با ۶۰ امتياز در مكان دوم باقي ماند. در صورت حفظ اين جايگاه تيم فرگوسن فصل آينده مي تواند به ليگ قهرمانان راه يابد. اكنون فاصله اين تيم با چلسي ۱۵ امتياز است. تيم مورينيو با ۷۵ امتياز اكنون بدون رقيب به سوي قهرماني گام بر مي دارد.نيوكاسل نيز با اين شكست در امتياز ۳۹ باقي ماند تا در مكان دوازدهم باقي بماند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |