دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۴ - Mar 13, 2006
در تهران برگزار شد
اجلاس ويژه اكو براي بررسي آنفلوآنزاي پرندگان
008268.jpg
گروه اجتماعي: معاون  سلامت  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي ، گفت : ايران ، الگوي  مناسبي  براي  كشورهاي  همسايه  به منظور مقابله  با آنفلوآنزاي  پرندگان  است .
دكتر سيد مويد علويان ، ديروز در حاشيه  برگزاري  اجلاس  كارشناسان ارشد عضو اكو، در جمع  خبرنگاران  افزود: همكاري  عالي  و مثبت  سازمان دامپزشكي ، وزارت  جهاد كشاورزي  و وزارت  بهداشت  براي  مقابله  با آنفلوآنزاي پرندگان ، تجربه  موفقي  براي  ايران  محسوب  شده  و كشور را به  يك  الگوي  مناسب براي  كشورهاي  همسايه  تبديل  كرده  است .به  گفته  وي ، تجربه  موفق  كشور باعث  شده  كه  سازمان  جهاني  بهداشت ، كتبا از فعاليت ها و تجارب  ايران  در زمينه  مقابله  با اين  بيماري  قدرداني كرده  و از ايران  نيز درخواست  كرده  تا تجربيات  خود را به  كشورهاي  همجوار، منتقل  كند.
علويان ، با اشاره  به  اينكه  خوشبختانه  ويروس  H5N1 در ايران  وجود ندارد و كشور عاري  از اين  بيماري  است  گفت : هيچ  گونه  محدوديتي  در مصرف  مرغ  و تخم  مرغ  به  هر نحو و به  هر شكلي  در كشور وجود ندارد و هموطنان  مي توانند گوشت  مرغ  را به  روش هاي  مختلف  ازجمله  آب پز و كبابي  مصرف  كنند.وي ضمن  تأكيد بر اعمال  مراقبت هاي  بيشتر گفت : نظام  سلامت ، تعطيل  بردار نيست  و بايد هميشه  براي  مقابله  با بيماري  ها آماده  بود.معاون  سلامت  وزارت  بهداشت ، ضمن  تأكيد براينكه  كشورهاي  منطقه  بايد با موضوع  آنفلوآنزاي  پرندگان  به  صورت  شفاف  برخورد كنند گفت : كتمان ، مشكلي را حل  نمي كند.
وي  در بخش  ديگري  از سخنانش  به  تردد هموطنان  به  كشورهاي  همجوار و عادي بودن  آن اشاره  و تأكيد كرد: به  رغم  عادي  بودن  تردد، بايد مراقبت هاي لازم  را هم  مورد توجه  قرار داد.وي  از رسانه ها خواست  در زمينه  اين  بيماري ، به  جاي  آگاهي  همراه  با ترس ، آگاهي  همراه  با علم  را به  مردم  منتقل  كنند.دبيركل اكو نيز در مراسم افتتاحيه اين نشست اعلام  كرد: سرايت و رواج بيماري آنفلوآنزاي پرندگان تهديد بزرگي در سراسر جهان بوده كه با گسترش آنها در جهان به بحران تبديل شده است؛ چرا كه شيوع آن مي  تواند در اقتصاد جوامع اثرگذار باشد.به گزارش ايلنا، اسخت اورازباي، افزود: ترس ايجاد شده در بين مردم نيز به علت اطلاعات غلط است.
به گفته وي، بيماري آنفلوآنزاي پرندگان در برخي از كشورهاي جنوب شرقي آسيا باعث فلج شدن اقتصاد آنها شده و بر صنعت توريسم نيز تأثير منفي گذاشته است.
دبيركل اكو، با بيان اين كه كشورها مجبور شده  اند كه تعداد زيادي از ماكيان و پرندگان را از بين ببرند كه در اقتصاد آنها اثر منفي گذاشته است، گفت: از آنجا كه واكسيناسيون كامل اين بيماري ممكن نشده و پرندگان وحشي نيز همواره به سراسر كشور مي  روند، بايد بتوانيم از سرايت آن در كشورهاي خود جلوگيري كنيم. وي تصريح  كرد: كشورهايي نظير قزاقستان، تركيه و آذربايجان دچار حمله اين بيماري شده و همه كشورها بايد با استفاده از كمك  هاي سازمان جهاني بهداشت، دوره  هاي آموزشي در نظر بگيريم، چون شيوع اين بيماري باعث شده كشورهاي عضو اكو زمينه همكاري را بين خود فراهم كنند.
دبيركل اكو، با بيان اين كه بايد پاسخ به موقع و آني براي شيوع اين بيماري در كشور خود داشته باشيم، گفت: ما خود را به همكاري بين كشورها نه تنها درمورد آنفلوآنزاي پرندگان؛ بلكه درمورد همه بيماري  هاي مسري متعهد مي  دانيم.
از سوي ديگر، نماينده سازمان بهداشت جهاني و فائو نيز در اين اجلاس طي سخناني گفت: هر كشوري بايد آمادگي داشته باشد تا بتواند با منبع بيماري آنفلوآنزاي پرندگان مبارزه كند كه در اين مسير تنها منابع مالي مطرح نيست، بلكه به فناوري ها و استراتژي هاي جديد و احساس مسئوليت نياز است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر، مبشر شيخ نماينده سازمان بهداشت جهاني و فائو امروز در اجلاس پيشگيري و مراقبت از آنفلوآنزاي پرندگان كشورهاي عضو اكو، با بيان اينكه طي چند سال اخير بيش از ۹۰۰ رخداد درمورد بيماري ثبت شده كه سطح توانمندي ها درخصوص مبارزه با بيماريها متفاوت بوده است، گفت: شيوع بيماري تاثير منفي بر اجتماع و اقتصاد جوامع دارد اما بايد درصد ابتلا و مرگ و مير و نحوه سرايت نيز در نظر گرفته شود.وي گفت: متاسفانه شاهد بروز مشكلات در كشورهايي كه توان فني و نيروي انساني لازم را ندارند، هستيم.بنابراين آمادگي براي پيشگيري از شيوع اين بيماري بسيار مهم است تا بتوان از شيوع آن در بين پرندگان و انسان جلوگيري كرد.
مبشر شيخ اظهار داشت: از يك سو يكي از منابع تامين پروتئين حيواني پرورش ماكيان و پرندگان است كه در سطوح مختلف روستا و شهرها به صورت سنتي، صنعتي و نيمه صنعتي وجود دارد و اين بازار ادامه دارد و از سوي ديگر بازار گوشت ماكيان در بين كشورهاي منطقه بسيار مهم است.بنابراين بايد استاندارد بين المللي در اين مورد تعريف شده و مورد استفاده قرار گيرد تا در زمينه تحقيق در مرحله تشخيص و پيگيري ماكياني كه مورد استفاده خوراكي قرار مي گيرد، موفق باشيم.
نماينده سازمان بهداشت جهاني و فائو گفت: ويروس آنفلوآنزاي پرندگان به شدت تغيير ژنتيك داده و بسياري از ماكيان به علت آلودگي به اين ويروس از بين رفته اند.
همچنين تاكنون ۹۶ نفر از مبتلايان انساني به اين بيماري جان خود را از دست داده اند كه اغلب آنان كودكان جوامع فقير روستايي بوده اند، بنابراين بايد به امنيت غذايي، اقتصادي و بهداشتي توجه كرد.
وي با بيان اينكه بايد فروشگاه ها، مبادي ورودي و خروجي و حمل و نقل كنترل شود و در اين مورد مشاركت همه اقشار جامعه ضرورت دارد، گفت: بايد در زمينه تشخيص، كنترل و توليد واكسن ها فعاليت بيشتري شود و افزايش توانمندي ها، اطلاع رساني و آموزش عامه مردم به ويژه كشاورزان و پرورش دهندگان دام، طيور و ماكيان، از اهميت زيادي برخوردار است.

طي مراسمي در تالار كوثر صدا و سيما برگزار شد
تقدير از برندگان مسابقه معلمان انشا و فعالان خانه فرهنگ نيم رخ
گروه ادب و هنر: مراسم تقدير از فعالان خانه فرهنگ نيم رخ و برندگان مسابقه معلمان انشا شامگاه شنبه در سالن همايش هاي كوثر صدا و سيما برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور محمود فرشيدي وزير آموزش و پرورش، علي اكبر اشعري رئيس كتابخانه ملي و گروهي از مسئولان و هنرمندان عرصه كودك و نوجوان حضور داشتند، تهراني نماينده خانه فرهنگ نيم رخ با اشاره به ويژگي رسانه هاي نوين و توجه به نياز مخاطب گفت: فرزندان عصر رسانه هاي جديد يعني كودكان و نوجوانان جزو ارزشمندترين و پرمصرف ترين مخاطبان رسانه ها هستند كه اوقات زيادي از زندگي خود را صرف رسانه هاي گوناگون مي كنند و عمدتا رسانه ها هستند كه به نيازهاي آنان از آموزش و سرگرمي پاسخ مي دهند و در نهايت در شكل گيري شخصيت و هويت آنان نقشي موثر دارند.
تهراني افزود: بنابر آمارهاي جمعيتي در كشور ما فقط حدود ۱۱ ميليون بين سنين ۱۲ تا ۱۸ سال و حدود ۱۴ ميليون بين سنين ۱۴ تا ۲۱ سال در مناطق روستايي، شهري و عشايري كشور سكونت دارند يعني نزديك به ۲۰درصد جمعيت كشور مخاطب بالقوه رسانه ها هستند و تا حدود بسيار زيادي ارزشها، نگرشها و باورها و سبك زندگي خود را از رسانه هاي گوناگون مي گيرند. در چنين شرايطي اگر فعال بودن مخاطبان را بپذيريم و اگر به ويژگي هاي مربوط به رشد در دوران نوجواني آگاه باشيم، با توجه به فعاليت چشمگير غول هاي رسانه اي نقش رسانه اي در تقويت تعامل با اين گروه سني بيش از هر زماني مشخص خواهد شد.
در ادامه اين مراسم فيلم مستندي از زندگي مهدي آذريزدي به نمايش درآمد و آنگاه محمود فرشيدي وزير آموزش و پرورش درباره اهميت همايش بزرگداشت معلمان انشا سخن گفت و بر تداوم برگزاري اين همايش با انتخاب موضوعي جديد براي انشا تاكيد كرد.در نخستين همايش بزرگداشت معلمان انشا كه در بهمن سال گذشته به همت همشهري محله و همكاري خانه فرهنگ نيم رخ برگزار شد از نوجوانان نويسنده درخواست شد درباره معلمان انشا يك انشا بنويسند. پس از اعلام فراخوان، ۱۷۳۳ اثر با اين موضوع دريافت شد كه پس از داوري ۳۸ اثر برگزيده و انتخاب شد. برپايي نمايشگاه از انشاهاي اعضا و پخش فيلم و نماهنگ در مورد فعاليت هاي خانه فرهنگ نيم رخ از برنامه هاي جنبي اين همايش بود.

حمايت وزارت ارشاد از كتاب هايي با موضوع آسيب هاي اجتماعي
ايرنا: وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  يك  هزار نسخه  از كتاب هايي  كه  با موضوع آسيب هاي  اجتماعي  به  ويژه  پيشگيري  از اعتياد پرداخته  باشند را خريداري  مي كند.
به  گزارش  روابط عمومي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي ، اين  اقدام  با تأييد دفتر آموزش  و فرهنگ  پيشگيري  از آسيب هاي  اجتماعي  انجام  مي شود. نظر به  اهميت  و تأثيرگذاري  فرهنگ  مكتوب  و در راستاي  سياست هاي  اطلاع رساني ، آگاهي  بخشي  عمومي  و توسعه  فرهنگ  پيشگيري ، ناشران  اين  كتاب ها از تسهيلات  ويژه اي  برخوردار خواهند شد. بر اساس  اين  گزارش ، دفتر آموزش  و فرهنگ  پيشگيري  از آسيب هاي  اجتماعي  وزارت  ارشاد با تأمين  هزينه  انتشار طرح هايي  با مضامين  يادشده،  بستر توليد و چاپ  آثار علمي  و آموزشي  پيشگيرانه  را براي  ورود به  بازار نشر فراهم  مي كند.

وزير رفاه و تأمين اجتماعي خبر داد:
بودجه سال ۸۵ سازمان تأمين اجتماعي امروز بررسي مي شود
گروه اجتماعي: وزير رفاه و تامين اجتماعي از بررسي بودجه پيشنهادي سازمان تامين اجتماعي در جلسه فردا شوراي عالي تامين اجتماعي خبر داد.
پرويز كاظمي  در گفت وگو با فارس گفت: بودجه سازمان تامين اجتماعي براي سال ۸۵ در هيئت مديره سازمان تامين اجتماعي به تصويب رسيده است كه نيازمند تصويب آن در شوراي عالي تامين اجتماعي است. وي در ادامه با بيان اينكه بودجه پيشنهادي سازمان تامين اجتماعي به شوراي عالي تامين اجتماعي معادل ۵ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان است، گفت: تصويب اين بودجه نيازمند بررسي هاي بسياري است و تا جايي كه امكان داشته باشد، تلاش خواهيم كرد تا قبل از پايان سال رقم نهايي آن را اعلام كنيم. بودجه سازمان تامين اجتماعي در سال ۸۴ معادل رقم ۴ هزار و ۳۹۲ ميليارد تومان بود.
از سوي ديگر، عضو كميسيون هاي تلفيق و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: در لايحه بودجه سال آينده كشور بخشي از بدهي هاي انباشته دولت به صندوق هاي بيمه و بازنشستگي بازپرداخت مي شود.
تاديه بدهي دولت طبق لايحه بودجه سال آينده كشور هفت هزار و۵۰۰ميليارد ريال خواهد بود. غفار اسماعيلي، ديروز در گفتگو با ايرنا در تبريز افزود: بخشي از بدهي هاي دولت به صندوق هاي بازنشستگي و بيمه ها به مبلغ ۳هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال و نيز ۴هزار ميليار ريال به بيمه هاي فرهنگيان، تامين اجتماعي و آستان قدس رضوي پرداخت خواهد شد. وي همچنين با اشاره به مصوبه بند ك تبصره ۲ قانون بودجه ۸۵ كشور در زمينه كمك به فعاليت هاي اشتغالزايي گفت: در اين بخش مقرر شده است ۱۲هزار و۵۰۰ ميليارد ريال در اختيار عوامل دست اندركار توسعه فعاليت هاي اشتغال زايي زير نظر وزارت كار و امور اجتماعي قرار داده شود تا صرف طرح هاي زودبازده اشتغالزا گردد.
اين طرح ها با مسئوليت مستقيم دبيرخانه شوراي عالي اشتغال كشور به مرحله اجرا گذاشته مي شود.علاوه براين مبلغ۵۰ ميليارد ريال نيز بابت مابه التفاوت سود بانكي در اختيار طرح هاي واجدالشرايط براي ايجاد اشتغال قرار داده خواهد شد.

مراسم صدمين روز شهادت اصحاب رسانه، سه شنبه برگزار مي شود
ايرنا: در آستانه  صدمين  روز شهادت  جمعي  از اصحاب  رسانه ها در سانحه  سقوط هواپيماي  ارتش ، مراسمي با نام «صد روز گذشت» سه شنبه  ۲۳ اسفند ماه در تالار حركت  تهران  برگزار مي شود.
يك  فروند هواپيماي  سي-۱۳۰ ارتش  جمهوري  اسلامي ايران  كه حامل  خبرنگاران ، گزارشگران  و تصويربرداران  تعدادي  از رسانه هاي  جمعي  براي  عزيمت  به  محل برگزاري  مانور آبي  خاكي  نيروي  دريايي  ارتش  در منطقه  چابهار بود، حدود ساعت ۱۴ روز سه شنبه  ۱۵ آذر در شهرك  مسكوني  توحيد نيروي  هوايي  در جنوب  غربي تهران  سقوط كرد و تمامي ۹۷ سرنشين  آن جان  باختند. محمد كربلايي احمد، عكاس روزنامه همشهري، سپهدار ساجدي  خبرنگار و سيدمهدي  ميرافضلي  عكاس  خبرگزاري  جمهوري اسلامي  و مهدي  اناري  و ابراهيم  بقايي  دانشجويان  دانشكده  خبر نيز از سرنشينان  اين  هواپيما بودند كه  در اين  حادثه  جان  خود را از دست  دادند.
اين  مراسم  در ساعت  ۴۲/۱۳ (لحظه  سقوط هواپيما) با پخش  آخرين  مكالمات  خلبان  هواپيماي  ارتش  با برج  مراقبت  فرودگاه  مهرآباد آغاز خواهد شد.
در اين  مراسم  همچنين  رئيس  كميته  تحقيق  مجلس  در خصوص  سانحه  سقوط هواپيما و همچنين  نتيجه  اقدامات  انجام  شده  و پيگيري هاي  اين  كميته  گزارشي  ارائه خواهد كرد. در اين  مراسم  يادبود كه  از سوي  خبرنگاران  رسانه هاي  كشور برگزار مي شود از جمعي  از مديران  خبرگزاري ها، روزنامه ها، صدا و سيما، اساتيد علوم ارتباطات،  خبرنگاران  و روزنامه  نگاران ، مسئولان  تشكل هاي  صنفي  رسانه اي  كشور، خانواده هاي  شهداي  اين  حادثه  و همچنين  مقامات  لشكري  و كشوري  و همچنين سران  سه  قوه  دعوت  شده  است.  تالار حركت  در ابتداي  بزرگراه  كردستان  واقع  شده  است .

تسهيل شرايط پذيرش دانشجو در دانشگاه پيام نور
ايرنا:رئيس  دانشگاه  پيام نور گفت : مقررات  و شرايط پذيرش  دانشجوي  فراگير در اين دانشگاه  از سال  آينده  تسهيل  مي شود. عليرضا علي  احمدي  در نشست  با خبرنگاران  افزود: درنوع  پذيرش  جديد، تحصيل  درمقطع  كارشناسي  براي افرادي  كه  ديپلم  متوسطه  نظام  جديد دارند ولي  دوره  پيش دانشگاهي  را نگذرانده اند، ميسر شده  است . وي  ادامه  داد: همچنين  در جلساتي  كه  با سازمان  سنجش  آموزش  كشور برگزارشد، برخي  از اشكال هاي  وارده  به  آزمون هاي  اين  دانشگاه  برطرف  مي شود.

اعلام اسامي پذيرفته شدگان علمي آزمون كارشناسان قوه قضائيه
گروه علمي فرهنگي: اسامي پذيرفته شدگان علمي آزمون كارشناسان رسمي قوه قضائيه كه روز يازدهم آذرماه سال جاري برگزار شده بود، امروز اعلام مي شود. به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي، اسامي ۲۳۷۲ نفر پذيرفته  شده در ۳۵ رشته اين آزمون روز دوشنبه بيست و دوم اسفند ماه در هفته نامه «بازار كار» درج مي شود. براساس اعلام مركز امور مشاوران حقوقي و كارشناسان قوه قضائيه، از پذيرفته شدگان براي طي مراحل بعدي به صورت كتبي دعوت به عمل مي آيد.

محدوديت تردد موتورسيكلت ها از ساعت ۱۴سه شنبه آخر سال
فارس: فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ از ايجاد محدوديت در تردد موتورسيكلت ها از ظهر سه شنبه آخر سال در تهران خبر داد و گفت: اين محدوديت  كه از ساعت ۱۴ لحاظ مي شود در جهت جلوگيري از بروز بي انضباطي در تهران است.سردار مرتضي طلايي صبح ديروز در حاشيه صبحگاه مشترك يگان هاي نيروي انتظامي تهران بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: اجراي طرح محدوديت در تردد موتورسيكلت ها در تهران از ظهر سه شنبه آغاز مي شود و بنابراين به همه موتوسواران توصيه مي كنيم تا در ساعات ممنوعه از تردد با موتورسيكلت در سطح شهر جداً خودداري كنند.

۶۰ درصد آسيب ديدگان حوادث چهارشنبه سوري كودكان هستند
فارس: رئيس اداره بررسي علل حريق و حوادث شهرداري تهران با اشاره به نزديك شدن چهارشنبه آخر سال گفت: بيش از ۶۰ درصد آسيب ديدگان حوادث چهارشنبه سوري كودكان هستند. حميد عرب زاده افزود: بعضي از كسبه سود جو براي به دست آوردن پول اندك، مواد محترقه اي كه خطرات زيادي دارد به كودكان مي فروشند. وي ادامه داد: تعدادي از كودكان خودشان اقدام به ساخت مواد محترقه مي كنند و به دليل بي توجهي و عدم رعايت نكات ايمني در هنگام ساخت معمولا يا جان خود را از دست مي دهند و يا آسيب هاي جدي به خود وارد مي كنند.

نشريه «تمدن هرمزگان» مجرم شناخته شد
گروه حوادث: جلسه رسيدگي به اتهامات دو نشريه صبح ديروز در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي صارمي و با حضور هيأت منصفه برگزار شد.
به گزارش همشهري، در ابتداي جلسه رسيدگي به اتهامات مديرمسئول نشريه «تمدن هرمزگان» نماينده دادستان به جايگاه رفت و با قرائت كيفرخواست گفت: «علي ديرباز» مديرمسئول نشريه تمدن هرمزگان به لحاظ انتشار مقاله اي تحت عنوان «مبارزه با ايدز را علني كنيم» در شماره ۵۸ به اهانت به مقام شامخ بنيانگذار  جمهوري اسلامي ايران، رهبري، مسئولان نظام، تبليغ عليه نظام، ترويج مطالبي كه به اساس نظام جمهوري اسلامي لطمه وارد مي كند متهم است و براساس دفاعيات غيرمؤثر و غيرموجه بزهكاري وي محرز و مسلم است لذا براساس بند يك ماده ۶ قانون مطبوعات و تبصره ۲ همان ماده و تبصره ۴ همان قانون و مواد ۵۰۰ و ۶۰۹ قانون مجازات اسلامي تقاضاي رسيدگي و تعيين مجازات قانوني را دارم.
در ادامه مديرمسئول اين نشريه در دفاع از خود گفت: بنده علي ديرباز صاحب امتياز و مديرمسئول نشريه تمدن هرمزگان و در حال حاضر شاغل در مجلس شوراي اسلامي هستم. وي سپس افزود: پس از گذشت يك سال و يك ماه براساس پيشنهاد دوستان كه بيان كردند براي مدتي كار را شروع كن تا پروانه نشريه باطل نشود، اين نشريه شروع به كار كرد.
ديرباز در مورد عمدي بودن جرم كه عنصر معنوي جرم است، گفت: اين عمل كه غيرعمدي بوده از نظر من به لحاظ مطالب غيراخلاقي و غيرانساني فاجعه آميز است. وي در پاسخ به سئوال قاضي صارمي در مورد وجود نويسنده كه در نشريه كار مي كرد و آقاي درستكار بيان داشت: من از وجود آن خانم اطلاعي نداشتم. آقاي درستكار هم دبير آموزش و پرورش بود و ۱۲ سال سابقه كار دارد. وي جزء شوراي شهر شهرستان حاجي آباد بود و مردم نيز به وي اعتماد داشتند و با سابقه فرهنگي، او را به عنوان مسئول اجرايي نشريه انتخاب كردم.
در ادامه وكيل مديرمسئول نشريه تمدن هرمزگان در دفاع از موكلش اظهار داشت: نخست تذكر مي دهم كه تاريخ نشريه اي كه در كيفرخواست بيان شده اشتباه است. دومين مطلب اين كه همين طور كه موكل بنده بيان كرد، در محاكم كيفري توجه به شخصيت متهم محور اصلي است و بايد به آن توجه شود. اساساً شخصيت موكل بنده مشخص است و نمي توان اين مقاله موهن را به وي انتساب داد. از آن جا كه اعضاي قضايي دادگاه و اعضاي هيأت منصفه مي دانند بايد به نيات و شخصيت وي توجه شود و موكل بنده روحش از اين قضيه خبر نداشته است، تقاضا دارم اعضاي هيأت منصفه و اعضاي قضايي دادگاه به اين مسئله توجه داشته باشند، زيرا همان طور كه سوابق خانوادگي و فعاليتي وي نشان مي دهد، موكل بنده رضايت قلبي به مطلب منتشره نداشته است.
در ادامه جلسه دادگاه مديرمسئول نشريه «هنر هفته» محاكمه شد و ميراحمدي در متن كيفرخواست بيان داشت: مهرداد راياني متهم به استفاده ابزاري از افراد در تصاوير است كه مديرمسئول اين نشريه با قرار گرفتن در جايگاه در دفاع از خود گفت: متأسفانه اين دومين بار است كه در اين جايگاه حاضر مي شوم و اميدوارم آخرين بار باشد.
نشريه من يك نشريه هنري است و بايد از عكس هاي هنري استفاده كند. اين در حالي است كه در برخي از شبكه هاي تلويزيوني فيلم هاي آنچناني پخش مي شود يا در بيلبوردهاي تبليغاتي عكس هاي بزرگ هنرپيشگان زن استفاده مي شود. فكر مي كنم حد و حدود قانون را رعايت كرده ام. همچنين با چاپ نشدن نشريه خود را زودتر تنبيه كرده ام. هيأت منصفه مطبوعات پس از جلسه رسيدگي به كيفرخواستهاي مطروحه عليه مديران مسئول نشريه هاي «تمدن هرمزگان» و «هنر هفته» به اتفاق آرا، مديرمسئول نشريه «تمدن هرمزگان» را مجرم تشخيص داد، و وي را مستحق برخورداري از تخفيف در مجازات ندانست. براساس اين گزارش، هيأت منصفه همچنين مديرمسئول نشريه «هنر هفته» را با اكثريت آرا مجرم ندانست.

گفته مي شود...
* جبهه جدايي طلب متحد بلوچستان ايران، خواستار انسجام اپوزيسيون بلوچ عليه جمهوري اسلامي ايران شد. اين جبهه طي ده سال اخير در سيستان و بلوچستان تحرك چنداني نداشته و عمدتاً از طريق سايتهاي اينترنتي به فعاليت ادامه مي دهد.
* شهر مرزي پيرانشهر، عصر شنبه شاهد ناآرامي و درگيري ميان نيروي انتظامي با گروه هايي از افراد بود.
اين ناآرامي پس از آن روي داد كه جنازه فردي كه ادعا مي شد در نوار مرزي به دست مرزبانان كشته شده به داخل شهر منتقل شد. نيروي انتظامي براي حفاظت از ادارات دولتي مجبور به برخورد با عوامل ناآرامي شد.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* گاهي لازم است خود را «محكوم كنيم» و نقش خويش را «معلوم كنيم» .
* «زود جوش آوردن» علامت «ظرفيت پائين» است.
* چون «دستش به دهانش» نمي رسد، «زبانش دراز» شده است!
* در زندگي چرا بايد براي «ثابت  كردن» خود ديگران را «با خطا» ساقط كنيم؟

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |