دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۴ - Mar 13, 2006
براي نخستين بار در جهان برگزار مي شود
برنامه بين المللي قصص قرآن كريم
008112.jpg
ادب و هنر- سعيده امين: نخستين برنامه بين المللي قصص قرآن كريم به عنوان نخستين حركت فرهنگي و هنري در عرصه نگاه تخصصي به قصه هاي قرآني از سوم مهر تا سوم آبان سال ۱۳۸۵ در تهران برگزار مي شود.
اين برنامه، يكي از كم نظير ترين فعاليت هاي قرآني است كه در تهران پايه گذاري مي شود و الگويي براي فعاليت هاي انسان ساز در ساير كشورهاي اسلامي خواهد بود. اين پروژه با مشاركت و همكاري سازمانها و نهادهاي مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صدا و سيما اجرا مي شود.
سيد ابوالفضل حسيني، مدير اين برنامه مي گويد: «ما در برنامه بين المللي قصص قرآن كريم برآنيم تا علاوه بر خلق آثار نو جهت بيان و تفسير قصه هاي قرآني، آثار توليد شده را نيز به معرض نمايش و ارزيابي بگذاريم و از خالقان اين آثار و انديشمندان و هنرمنداني كه در اين عرصه تلاش كرده اند تجليل كنيم.»
در سراسر جهان اسلام، اين اولي باري خواهد بود كه به موضوع قصه هاي قرآن به طور مجزا و تخصصي و در حدي وسيع و با اين شيوه پرداخته مي شود.
به گفته حسيني،در اين برنامه، امكان حضور و ارائه آثار مناسب هنرمندان مسلمان همه كشورهاي اسلامي فراهم شده است.و اين مجموعه به عنوان يكي از نقاط اشتراك و اتفاق مذاهب اسلامي تلقي مي شود. نوشتارها و برخي گفتارها در برنامه به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي است تا مسلمانان ساير كشورها نيز بتوانند از اين مجموعه استفاده كنند.
به منظور گسترش دامنه بهره برداري توسعه همه مسلمانان، اين برنامه به گونه اي طراحي شده كه با استفاده از رسانه ها به ويژه شبكه هاي ماهواره اي اسلامي و مطبوعات و توليد فيلم و سي دي، كساني كه امكان حضور در اين برنامه برايشان نيست بتوانند از اين فضا و امكانات بهره برداري كنند. مجموعه برنامه  ها از سه بخش نمايشگاه، جشنواره و برنامه هاي جانبي تشكيل مي شود.
در بخش هنري، قصه هاي قرآن كريم با روش هاي مختلف هنري بازسازي مي شود تا بازديدكنندگان با قصص قرآن آشنا شوند. اين بخش، از لحاظ محتوايي به پنج عنوان شامل قصه هاي بلند، قصه هاي متوسط، قصه هاي كوتاه، لطايف و مصاديق آيات تقسيم مي شود. برخي از روش هايي كه در ساخت اين صفحه هاي بديع و زيبا از قصص قرآني مورد استفاده قرار مي گيرند عبارتنداز: صحنه هاي ابعاد طبيعي (ماكت هاي اندازه واقعي)، صحنه هاي ابعاد مقياسي (ماكت هاي اندازه كوچك)، كلاژ، پانوراما، مولتي ويژن و تئاتر و نمايش هاي عروسكي. بخش آثار شامل توليدات مختلفي در موضوع قصص قرآن است كه تاكنون توسط هنرمندان خلق شده است.
بخش جانبي مخصوص بازديد كنندگان است كه شامل كارگاه هاي خاص (نقاشي و كاردستي كودكان، خطاطي و طراحي، بازي هاي رايانه اي، قصه و سرگرمي)، ايستگاه مسابقات، ايستگاه گفت وگو، ايستگاه عكاسي، ايستگاه قرعه كشي، ايستگاه رسانه (اتاق خبرنگاران، استوديو راديو و تلويزيون)، سالن همايش ها و سالن تشكل هاست.
سنجش جشنواره كه از اصلي ترين برنامه هاست در چهار عنوان آثار مكتوب (كتاب هاي تخصصي، كتابهاي كودكان، نشريات و مجلات و مواد چاپي)، آثار رايانه اي (نرم افزارها، سي دي هاي مولتي مديا، سياست هاي اينترنتي و وبلاگ ها)،آثار سمعي و بصري (فيلم، سريال، انيميشن، نمايش، سرود و تواشيح)، آثار هنري عكاسي، نقاشي، نگارگري، طراحي و تذهيب، قالي بافي، معرق و منبت كاري، مجسمه سازي، سفالگري، حكاكي، فلزكاري، قلم زني و ساير صنايع دستي ارائه خواهد شد.
حسيني مي افزايد: در اين بخش ابتدا هيأت انتخاب، كليه آثار را ارزيابي كرده و در هر رشته تعدادي از آثار را به عنوان كانديد برترين ها انتخاب مي كنند، سپس انتخاب آثار برتر توسط هيأت داوران منتخب انجام مي شود.
علاقه مندان براي كسب اطلاع بيشتر به تلفن ۲۲۶۱۱۵۷۹ تماس و آثار خود را به صندوق پستي ۱۵۹۵/۱۹۳۹۵ ارسال نمايند.

مهر ايراني در كنار كودك پاكستاني
فرهنگسراي بانو: هفت بوته هيزم امروز دوشنبه از ساعت ۱۸ الي ۲۰ به آتش كشيده مي شود. اين هفت بوته توسط هفت زوج جوان با لباس هاي اقوام مختلف ايراني به مناسبت چهارشنبه سوري آتش زده مي شود و همچنين در كنار اين مراسم مرشد ترابي به نقالي نوروزي خواهد پرداخت.
فرهنگسراي بهمن: نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي مردمي در فرهنگسراي بهمن از ۲۰ تا ۲۶ اسفند ماه همه روزه از ساعت ۹ الي ۱۸ داير مي شود.
فرهنگسراي ملل: برنامه ويژه اي با عنوان «مهر ايراني» و با هدف كمك به كودكان و نوجوانان زلزله زده پاكستان با مشاركت سفارت پاكستان و سازمان ملل در ۲۵ اسفند ماه در ساعت ۳۰/۹ برگزار مي شود. همچنين جشنواره غذايي نيز توسط زنان ديپلمات كشورهاي خارجي برگزار مي شود.
خانه فرهنگ وردآورد: شب شعر عيدانه در اين خانه فرهنگ برگزار مي شود. اين برنامه ها با حضور شاعران جوان و اساتيد طنز چهارشنبه ۲۴اسفند از ساعت ۱۶ الي ۱۸ برگزار مي شود.

نمايش تصاوير چهار كتاب ايراني در ايتاليا
تصاوير چهار كتاب ايراني در نمايشگاهي با عنوان «رنگ هاي مقدس» در ايتاليا به نمايش گذاشته شده است.
در اين نمايشگاه كه هر دو سال يك بار با عنوان رنگ هاي مقدس توسط مركزي فرهنگي با همين نام در كليساي شهر پادوا ايتاليا برگزار مي شود، مجموعه اي از تصاوير كتاب هايي با موضوع هاي مذهبي ويژه كودكان نمايش داده مي شود.
اين نمايشگاه امسال از ۱۲ آذر ماه در ايتاليا آغاز به كار كرده است و تا ۱۷ فروردين در اين كشور ادامه مي يابد و در آن تصويرگراني از كشورهايي مانند ايتاليا، ايران، اوكراين، ليتواني، صربستان، روسيه، مكزيك، بلژيك، اسپانيا، بلغارستان و چك شركت داده شده است.
تصاوير چهار كتاب ايراني با نام هاي «تنبيه كاري» با تصويرگري عادل رستم پور، «اصحاب فيل» با تصويرگري زنده ياد بهرام خائف، «يونس» با تصويرگري نيره تقوي و «كشتي نوح» با تصويرگري الهام اسدي از ميان تصاوير كتاب هاي مختلف ايراني علاوه بر نمايش در موزه به كاتالوگ اين نمايشگاه نيز راه يافته است.

آنگ لي در چين فيلم مي سازد
008121.jpg
گروه ادب و هنر: آنگ لي فيلم جديد خود را در چين كارگرداني مي كند.
به نوشته خبرگزاري رويتر، اين فيلمساز تايواني بعد از دريافت اسكار بهترين كارگرداني براي «كوهستان بروكبك» در يك گفت وگو با شبكه تلويزيوني رسمي چين CCTV شركت كرد. لي در اين گفت وگو درباره كارهاي تازه اش صحبت كرد و گفت كه چند طرح مختلف فيلمسازي را به صورت همزمان دنبال مي كند. اما هنوز معلوم نيست كه اين فيلمساز تايواني كدام يك از اين پروژه ها را زودتر از بقيه جلوي دوربين خواهد برد.
با اين حال وي تأكيد كرد كه يكي از اين پروژه ها مربوط به كشور چين است. لي براي اين فيلم دوباره با پيتر پائو(مدير فيلمبرداري)، ونگ هويي لينگ(فيلمنامه نويس) و تيم ييپ (طراح صحنه و لباس) همكاري خواهد كرد. اين هنرمندان هنگام ساخت درام تاريخي و رزمي «ببرخيزان، اژدهاي پنهان» با اين فيلمساز همكاري داشتند.
به گفته لي ، فيلمي كه او درباره چين مي سازد قرار است يك كار تازه با حال و هوايي متفاوت باشد. وي اعلام كرد براي نقش هاي اصلي فيلم از بازيگران مستعد و تازه وارد چيني استفاده خواهد كرد.

آلمودوار در اسپانيا ماند
008127.jpg
گروه ادب و هنر: پدرو آلمودوار حاضر نشد براي نمايش افتتاحيه بين المللي فيلم جديد خود يك كشور خارجي را انتخاب كند.
به نوشته BBC، آلمودوار كه مطرح ترين فيلمساز معاصر سينماي اسپانياست. براي نمايش افتتاحيه بين المللي فيلم تازه اش «وولور» (بازگشت) مادريد شهر زادگاه خود را انتخاب كرد. فيلم كه شب گذشته در اين شهر اروپايي به نمايش درآمد، حدود يك هزار تماشاچي داشت. بخش مهمي از مهمانان حاضر در سالن، هنرمندان، سياستمداران و چهره هاي ادبي و فرهنگي بودند. استقبال تماشاگران از ساخته جديد آلمودوار خيلي خوب بود.
«وولور» قصه يك خانواده روستايي اسپانيايي را تعريف مي كند كه بر اثر يك اتفاق ناخواسته، مجبور به سفر به مادريد مي شوند. آنها در محل سكونت جديد خويش با يك سري اتفاقات جديد روبرو مي شوند كه زندگي آنها را دگرگون مي كند. پنه لوپ كروز و كارمن ماكورا نقشهاي اصلي اين فيلم را بازي مي كنند. كروز كه طي سالهاي اخير در محصولات هاليوودي و ديگر كشورهاي اروپايي هم بازي كرده است، قبل از اين در فيلم هاي «پوست زنده» و «همه چيز درباره مارد» آلمودوار ظاهر شده است.

كاهش ۶ درصدي فروش سينما
008124.jpg
گروه ادب و هنر: صنعت بين المللي سينما در سال ۲۰۰۵ با كاهش رقم فروش فيلم ها روبه رو شد.
به نوشته BBC آخرين گزارش تحليلگران اقتصادي سينما حكايت از فروش كلي فيلم ها هم در آمريكا و هم در سطح بين المللي دارد. تحليلگران با بررسي وضعيت گيشه فروش در سال هاي ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ (و مقايسه اين دو با هم) به نتيجه گيري خويش رسيده اند. فروش فيلم ها در آمريكا در سال ۲۰۰۵ با كاهش فروش ۶ درصدي همراه بود. رقم كلي فروش فيلم ها در آمريكا در اين سال به حدود ۹ ميليارد دلار رسيد. اما كاهش رقم فروش فيلم ها در سطح بين المللي بيشتر از آمريكا بود. كاهش فروش ۸ درصدي فيلم ها، فروش كلي بين المللي محصولات سينمايي را به حدود ۲۳ ميليارد دلار رساند. طبيعي است كه كاهش رقم فروش فيلم ها، به معني كاهش فروش بليت در گيشه هاي سينماست.
به گفته تحليلگران، هاليوود براي بازاريابي فيلم هايش در سطح بين المللي مجبور شد پول بيشتري خرج كند. فيلم هاي مستقل (همچون كوهستان بروكبك و تصادف) و مستند (همچون «رژه پنگوئن ها») توانستند با موفقيت مالي خوبي روبه رو شوند و اين نكته باعث حيرت تحليلگران شد.

دكه
نمايش ۷۸
008118.jpg
پس از۱۰ماه وقفه، علاقه مندان به ماهنامه تخصصي «نمايش» مي توانند اين مجله را روي پيشخوان كيوسك ها ببينند.
اين شماره با مديريت پژوهش و انتشارات- مهرداد راياني مخصوص- منتشر شده و حاوي مطالبي در مورد كنگره بزرگ تئاتر كشور، جشنواره بين المللي تئاتر فجر، دومين همايش آيين هاي عاشورايي، گفت وگو با دبير فستيوال تئاتر هلند و آگستوبوال است.
اين مجله تخصصي با قيمت ۸۰۰ تومان در دسترس علاقه مندان است.
صفحه اول ۷۲
008115.jpg
تقريباً همزمان با «نمايش» هفتاد و دومين شماره نشريه «صفحه اول» نيز حاوي گزيده مطالب رسانه هاي ايران و جهان نيز منتشر شد.«صفحه اول» حاوي مطالبي در مورد پرونده هسته اي ايران، هولوكاست و مقالات اجتماعي ديگر است.
از جمله اين مطالب، مي توان به مطلبي درباره جدول سودوكو اشاره كرد. در اين مطلب، دو نمونه از جدول سودوكو نيز آمده است.
جدول سودوكو هر روز در همين صفحه از همشهري به چاپ مي رسد و خوانندگان پر و پا قرصي نيز دارد.

گوشه هاي باغ اردشير رستمي
008109.jpg
۲۹ اثر تصويرسازي با موضوع «گوشه هاي باغ» از اردشير رستمي در نگارخانه «اثر» به نمايش گذاشته شد.در اين نمايشگاه، ۲۶ اثر از «اردشير رستمي» با عنوان «گوشه هاي باغ» با تكنيك مداد رنگي در معرض ديد عموم علاقمندان قرار گرفته است.
اردشير رستمي در خصوص اين آثار مي گويد: من به تعريفي تازه در آثار خود رسيده ام و با استفاده از نوعي مينياتور كه به دنبال تأثير گرفتن از عوامل طبيعت است، اين تأثيرگذاري را به تصوير كشيده ام.وي همچنين تصريح كرد: در يك اثر، سنگ كوچك و گل كوچكي در كنار آن مشاهده مي شود، همچنين خورشيدي هست كه مي خواهد طلوع كند اما در واقع يك قطره بزرگ است كه دارد طلوع مي كند و طلوع آن براي گل ترسناك است. در اين آثار به گل ها، درخت ها، سنگ ها و باران دقت شده است و به آرامشي كه آنها به ما مي دهند، توجه شده است.
رستمي درباره سنگ هاي رنگي كه در آثارش استفاده كرده است، گفت: سنگ ها براي من از اهميت خاصي برخوردارند، چون معتقدم از مرگ ميليون ها گل و پروانه به وجود آمده اند.وي افزود: نبايد به دنبال معني اين سنگ ها بود، بلكه بايد به دنبال تأثير آنها گشت، در واقع هر كالايي تأثيري ذاتي بر ما مي گذارد.در طب قديم، سنگ درماني يكي از مباحثي بوده كه اكنون هم در دنيا در حال مطرح شدن است.اردشير رستمي تاكنون سه نمايشگاه خياباني از اين آثار برگزار كرده است و همچنين در تصويرسازي هاي سررسيدها نيز فعاليت هاي قابل توجهي داشته است.ششمين نمايشگاه انفرادي آثار تصويرسازي اردشير رستمي با عنوان گوشه هاي باغ در نگارخانه «اثر» برپا شده است و تا ۲۵ اسفند ماه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ در اين نگارخانه برپا خواهد بود.

گروه آريان و جام جهاني
گروه موسيقي آريان براي حضور تيم ملي جمهوري اسلامي ايران در جام جهاني، قطعه اي را آماده كرده است. اين قطعه به گونه اي است كه قابليت استفاده در اماكن بزرگي مانند استاديوم هاي ورزشي را نيز دارد.

آوازه كامكارها در سوئد و عراق
آلبوم جديد گروه كامكارها به زودي در سوئد و عراق منتشر مي شود. هوشنگ كامكار، آهنگساز و سرپرست گروه كامكارها گفت: اين آلبوم شامل ۸قطعه كردي و براساس اشعار استاد وفايي و ملاجزيري از شاعران بزرگ كرد است. گروه كامكارها پيش از اين تمرينات خود را براي ضبط اين آلبوم با همكاري عدنان كريم - يكي از خوانندگان مشهور كرد عراقي- آغاز كرده است.

خسرو شكيبايي در مراسم تحويل سال
براي اولين بار، خسرو شكيبايي در ويژه برنامه تحويل سال ۱۳۸۵ در كنار داريوش ارجمند و احمد نجفي به اجراي برنامه مي پردازد. اين برنامه ۲۷۰دقيقه است كه از شبكه اول سيما روي آنتن مي رود. رضا داستاني تهيه كننده اين برنامه خواهد بود.

دو وزير روي «صندلي داغ»
در سري جديد برنامه «صندلي داغ» كه نوروز ۸۵ از شبكه۲ پخش مي شود، دو وزير هم در ميان ميهمانان هستند.در برنامه نوروزي صندلي داغ دكور جديدي طراحي شده كه با نوروز تناسب داشته باشد و ضمنا مراعات ايام عزاداري ماه صفر هم شده است. براي ويژه برنامه هاي نوروز صندلي داغ، آنونسي تهيه شده كه قبل از فرارسيدن سال نو روي آنتن خواهد رفت.

بازي
Dynasty Warriors 4
سيستم: PC/PS2
سبك: اكشن سوم شخص

008223.jpg
عنوان Dynasty Warriors4 محصول شركت Koei يكي از عناوين بسيار معروف روي كنسول PC و PS2 (و حتي قبل تر روي كنسول هاي نينتندو) مي باشد. به تازگي نسخه اي از اين بازي كه شماره چهارم آن است، روي PC راهي بازي شده. بازي همان است كه در كنسول PS2 ديده ايم و تغييري در آن ايجاد نشده است. داستان همان ماجراي سه برادر افسانه اي ليوبي، كوانيو و شانگفي است كه در برابر سپاه سائو سائو و دار و دسته اش به مبارزه مي پردازند. براي PC بازها تجربه اين سبك جالب توجه خواهد بود.
در اين سبك بازي، استراتژي شما در مبارزه، بيشتر از نحوه مبارزه تان، در پيروزي در هر مرحله تاثير خواهد گذاشت. چه بسا كه بسيار افرادي را از پا در آوريد، اما پيروزي از آن شما نباشد، پس بايد تمامي وضعيت نبرد را از روي رادار خود كنترل كنيد و تمامي نقاط ميدان نبرد را زير نظر داشته باشيد. با شكست دادن هر ژنرال دشمن مي توانيد در جنگ بعدي كنترل آن را بر عهده خود بگيريد. DW4 بهترين گزينه براي اكشن بازهاي PC خواهد بود.
Beat Down: First of Vengeance
سيستم: Xbox /PS2
سبك: اكشن ماجراجويي سوم شخص

008226.jpg
شركت CapCom اين بازي را با نيم نگاهي به بازي شورش در شهر كنسول قديمي سگا طراحي و عرضه كرد، اما بر خلاف تبليغات فراواني كه روي اين بازي شده بود، بازي نتوانست در حد انتظارات منتقدان و اكثر بازيكنان ظاهر شود.
بازي، داستاني تقريباً قوي و خوب دارد، اما به قدري پرداخت بازي ضعيف كار شده كه شما را از حال و هواي بازي به طور كلي خارج مي كند. شما رهبري دار و دسته بزن بهادري را ايفا مي كنيد. هر مرحله را مي توانيد به تنهايي يا با همراهي چند تن (حداكثر ۲نفر) از افرادتان بپيماييد. در هر مرحله مي توانيد با افراد مختلف موجود در صحنه به مبارزه بپردازيد. تعداد فنون، زياد متنوع نبوده و اجراي حركات، نماي چندان طبيعي و زيبايي ندارد.
در حين مبارزه با رؤساي هر مرحله، نماي دوربين به حالت نماي بازي هاي مبارزه اي (دو بعدي) در مي آيد و شما مبارزه را دنبال مي كنيد. از ديگر ايرادات وارد به بازي مي توان به زمان Load بسيار طولاني نقشه ها و محل ها اشاره كرد. شما براي ورود به هر اتاق بايد چندين ثانيه پشت صحنه سياه بمانيد و براي بيرون رفتن از آن نيز باز هم ماجرا همان است.
Evil Dead: Regeneration
سيستم:PC/PS2/Xbox/
سبك: ترسناك

008199.jpg
شركت THQ دو عنوان اول بازي را بر اساس فيلم هاي كلبه وحشت و ارتش تاريكي روانه بازار كرد، اما نسخه سوم Regeneration وقتي راهي بازار شد كه عملاً خبري از نسخه سوم فيلم نبود. سومين نسخه باز هم ماجراي Ash و كتاب اهريمني Necromican است كه دوباره در حال احيا شدن توسط يك دكتر ديوانه است.
Ash قابليت هاي بسيار بيشتري نسبت به نسخه هاي قبل دارد و اكشن بازي بسيار بيشتر شده است. او در يك دست اره برقي و در دست ديگر سلاحي كه اكثراً شاتگان است با خود حمل مي كند. حركات تركيبي و ضربات تركيبي بازي با ميكس بسيار جالبي صورت گرفته و باعث خلق صحنه هاي زيبايي مي شود.
گرافيك بازي چندان بالا نيست و بدون پرداختن به جزئيات تنها شرح واقعه را بيان مي كند. Ash اما همچنان شوخ طبعي را حفظ كرده و در جاي جاي بازي تكيه كلام هاي بامزه او فضاي بازي را دلنشين مي كند.
راهنماي درجه بندي سني
008202.jpg
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* مناسب براي افراد بزرگسال، اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بسيار بالايي است و براي سنين پايين تر مناسب نيست.

برنامه
ديوار
گالري فرهنگ: نمايشگاه مزون لباس آذر ندايي‎/
۲۲ تا ۲۷ اسفند ماه ‎/ساعت ۱۰ الي ۲۲ ‎/ خيابان شريعتي، روبروي بهار شيراز،مجموعه فرهنگي هنري تهران،پلاك ۴۲۵/ تلفن: ۷۷۶۴۱۱۲۳.
نگارخانه بنفشه: نمايشگاه حجم گروهي هنرمندان/ ۱۹ تا ۲۴ اسفند/ ملاصدرا ، نبش شيراز جنوبي، كوچه بهار، شماره ۵۰/ تلفن: ۸۸۰۳۴۲۴۷.
نگارخانه شيرازي: نمايشگاه نقاشي فرشاد شيرازي/ ۱۹ تا ۲۵ اسفند/ خيابان آفريقا، پديدار، ساختمان شهروز/ تلفن: ۸۸۸۸۶۳۳۴.
نگارخانه شيث: نمايشگاه نقاشي علي نادمي/ ۲۰ تا ۲۵ اسفند/ چهارراه ولي عصر، ضلع جنوبي پارك دانشجو، شيرزاد شرقي، شماره ۴۱/ تلفن: ۶۶۷۰۷۶۸۱.
نگارخانه آرا: نمايشگاه نقاشي علي سلطاني/ تا ۲۴ اسفند/ ضلع شمال غربي ميدان هفت تير، كوچه مازندراني، شماره ۲۷/ تلفن: ۸۸۸۲۴۵۴۲.
نگارخانه بهزاد: نمايشگاه نقاشي علي اصغر فرامرزيان و فريبا سوسن آبادي/ تا ۲۵ اسفند/ بلوار كشاورز، نبش ۱۶ آذر، شماره ۳۱۲/ تلفن: ۸۸۹۶۰۴۵۳.
پرده
-فيلم زيردرخت هلو در سينماهاي پيوند،پايتخت ،
بهمن ،۱مركزي،۱پيروزي،ميلاد،بلوار،شاهد، استقلال، آستارا ،گلريز،۱قيام،تهران،۱ المپيا و فردوسي.
-چهارشنبه سوري در سالن هاي آفريقا، ايراني،۱جي،۲بهمن،۲فرهنگ،۱ صحرا، آسيا ، عصرجديد،۳پارس،۱ماندانا،گلريز،۲ ناهيد ، كانون و حافظ.
-چپ دست در سينماهاي قدس، جوان،۱ سروش، فردوسي،فلسطين،۱ شهرقشنگ، مركزي،۱كارون ،شقايق و دهكده المپيك.
- برباد رفته در سينماهاي عصرجديد،۱ ايران،۲جي۱و پارس۲ .
- ماهمه خوبيم درسينماهاي فرهنگ،۲ سپيده،۲ فلسطين۲ و شهرتماشا.
-غروب شد بيا (از انسيه شاه حسيني) سالن هاي استقلال، شقايق ، شهر تماشا۲ و سپيده.
صحنه
- ملكه جنيان (كارگردان: امير دژاكام)، محل اجرا: سالن چهارسو
بهاي بليت: ۳۰۰۰۰ ريال
- خداوند يحيي را به جليل مي خواند (كارگردان: سعيد شاپوري) محل اجرا: سالن كوچك
بهاي بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
- عادل ها (كارگردان: قطب الدين صادقي) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر
بهاي بليت: ۳۰۰۰۰ ريال
- محال هم ممكن است (كارگردان: سيروس همتي). محل اجرا: سالن كوچك.
- حقيقت دارد تو را در خواب بوسيده ام (كارگردان: مهدي مكاري، عباس اقامي) محل اجرا: تالار نو
- پرده خواني افلاك (كارگردان: حسن سرچاهي) محل اجرا: تالار مولوي
- اپراي رستم و سهراب (كارگردان: بهروز غريب پور) محل اجرا: تالار فردوسي
- بازيگر تعزيه (كارگردان: ميثم يوسفي) محل اجرا: تالار هنر
- اعتراف ها (كارگردان: بهرام صادقي غريدي) محل اجرا: تالار مولوي
ميان پرده
خداوند يحيي را به جليل مي خواند

«هروديس» پادشاه يهود بعد از كشتن برادرش «فيليپ» با زن برادرش «ميكايا» ازدواج مي كند. بعد از سالها وقتي دختر برادرش «هروديا» زن زيبايي مي شود، تصميم مي گيرد كه همسرش را طلاق داده و با «هروديا» ازدواج كند. او كاهنان يهودي را وادار مي كند به حلال بودن اين ازدواج فتوا دهند. «يحيي» با اين ازدواج مخالف است و...اين خلاصه اي بود از داستان نمايش «خداوند يحيي را به جليل مي خواند» به كارگرداني سعيد شاپوري. اين نمايش با بازي ايرج سنجري، محمد ساربان، ديدار رزاقي و شبنم مقدمي هر روز ساعت ۳۰/۱۹ درسالن كوچك روي صحنه مي رود، مدت زمان اين نمايش ۷۵ دقيقه است.

نمونه سخت
جدول اعداد
سودوكو زاده مي شود(۲)
008208.jpg
۴۰
ذوالفقار دانشي-در شماره قبل گفتيم كه سودوكو واژه اي ژاپني است، اما ريشه اين بازي را بايد در آمريكاي شمالي جستجو كرد.
جالب اينجا است كه هنوز بسياري از ژاپني ها اين جدول را با نام انگليسي آن مي شناسند (نامبر پليس يا جاگذاري اعداد)، درحالي كه انگليسي زبان ها واژه ژاپني سودوكو را ترجيح مي دهند.
اتفاق مهم بعدي در نيمكره جنوبي زمين روي داد. واين گولد، شهروند نيوزيلند كه پيش از تغيير حاكميت هنگ كنگ در اين منطقه به قضاوت مشغول بود، در سفري به ژاپن با سودوكو آشنا شد و برنامه اي رايانه اي براي طراحي اين جدول ها نوشت. او مسئولان روزنامه تايمز لندن را به چاپ اين جدولها تشويق كرد و در نهايت، توانست اولين جدولش را در نوامبر ۲۰۰۴ به چاپ برساند. تاثير اين جدول در انگلستان بسيار سريع و شديد بود! ديگر روزنامه هاي لندن به صف چاپ كنندگان سودوكو پيوستند و خيلي زود رقابتي شديد آغاز شد  ، به طوري كه روزنامه ديلي تلگراف سودوكو را در صفحه اول به چاپ رساند. همه تلاش مي كردند بهترين سودوكو را طراحي كنند.
برنامه هاي رايانه اي بسياري براي طراحي سودوكو نوشته شد و كار به جايي رسيد كه در جولاي ،۲۰۰۵ تورنومنت سودوكو برگزار شد و رسانه هاي تصويري انگلستان آن را به شكل گسترده اي تحت پوشش قرار دادند. در پايان تورنمنت سودوكوي بزرگي به ضلع ۹۲ متر در تپه اي سبز در نزديكي شهر بريستول حجاري شد، ولي خيلي زود مشخص شد لقب بزرگترين سودوكوي جهان به اندازه خود جدول تاثيرگذار نيست.
در بهار سال ۲۰۰۵ سودوكو به آمريكا رفت و مردم هم از اين معماي جديد استقبال كردند. شدت استقبال به قدري زياد بود كه توليد محصولات خانگي كاهش يافت (مردم به جاي كار به حل سودوكو روي آورده بودند !) با اين حال هم زبانان بريتانيايي آنها اشتياق بيشتري نشان دادند.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |