سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۱ - Apr 4, 2006
شهري
Front Page

دكتر قاليباف ضرب الاجل اعلام كرد
تعيين تكليف ۱۰۹شركت وابسته به شهرداري تا پايان خرداد
گروه شهري: از سوي دكتر قاليباف شهردار تهران پايان خردادماه امسال آخرين مهلت ساماندهي ۱۰۹ شركت وابسته به شهرداري تهران تعيين شد.
به گزارش خبرنگار همشهري دكتر محمد پورزرندي معاون مالي اداري شهرداري تهران گفت: اكثر شركتها و سازمانهاي وابسته به شهرداري تهران با وجود استفاده از امكانات و رانت هاي فراوان كه البته به دليل حاكميت سيستم مالي نقدي تاكنون در جايي ثبت و ضبط نشده، زيان ده هستند، لذا در نظر داريم با محاسبه اموال و رانتهاي در اختيار، بودجه هزينه ها و قيمت تمام شده فعاليتها، داراييها و شفاف سازي صورتهاي مالي كه شرايط آن هم اكنون بر اثر پياده سازي سيستم مالي تعهدي فراهم شده، از ميزان سودآوري اين گونه شركتها و سازمانهاي تابعه شهرداري تهران مطلع شويم.
وي اظهار داشت: چنانچه اين شركتها و سازمانها را در راستاي ماموريت شهرداري ارزيابي كرده و سودآور تشخيص دهيم ساماندهي مي كنيم وگرنه حذف خواهند شد.
محمد پورزرندي در اين راستا به فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند اشاره كرد كه در بهترين حالت با ۵درصد سود مواجه بوده اند و بنابراين در معرض اصلاح شيوه مديريتي و فروش در بازار بورس و واگذاري به مردم قرار خواهند گرفت.
معاون مالي و اداري شهرداري تهران يكي از دغدغه هاي جدي دكتر قاليباف شهردار تهران را تامين منابع مالي و درآمدي براي اجراي پروژه هاي عمران شهري اعلام كرد كه استفاده از مشاركت مردمي و سرمايه گذاري بخش خصوصي و وام سيستم بانكي از جمله آنها خواهد بود.
وي اظهار اميدواري كرد: با توجه به تامين منابع مالي لازم در سال جاري شاهد فعال شدن پروژه هاي عمران شهري به صورت سه شيفته باشيم.

تهران در آستانه يك تحول ترافيكي بزرگ قرار دارد:
دائمي شدن تردد نوبتي خودروها و احتمال
ايجاد محدوديت براي خودروهاي تك سرنشين
009777.jpg
گروه شهري-جمشيد پور اسكندر: با توجه به اينكه بيش از ۶۰ درصد سفرهاي درون شهري تهران با خودروهاي تك سرنشين صورت مي گيرد، كارشناسان بر ضرورت اجراي طرح همپيمايي و محدوديت براي خودروهاي تك سرنشين در كنار طرح تردد نوبتي خودروها تاكيد مي كنند.
ديروز چهاردهم فروردين در حقيقت نخستين روز كاري پس از تعطيلات نوروزي بود، از اين رو شاهد سنگيني بار ترافيك در معابر اصلي شهر از جمله بزرگراههاي همت، رسالت و نيايش بوديم. راديو پيام وقتي اخبار ترافيكي را اعلام كرد همچون روزهاي عادي سال از سنگيني بار ترافيك صبحگاهي در معابر اصلي خبر داد. متعاقب اين خبر از سوي مسئولان اداره راهنمايي و رانندگي تهران اعلام شد كه طرح تردد نوبتي خودروها مجددا به مورد اجرا گذارده شد و شهروندان ملزم به رعايت ضوابط مربوطه هستند.
سرهنگ حاتم محمدي _ جانشين راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: از روز دوشنبه (ديروز) طرح تردد زوج و فرد خودروها در محدوده طرح اضطرار اجرا مي شود و مأموران از ساعت ۶‎/۳۰ دقيقه صبح در اين نقاط مستقر شده اند.
واقعيت امر اين است كه ترافيك و آلودگي هوا دو مؤلفه اصلي تهران بزرگ تلقي مي شود، از اين رو هر دستگاهي كه خود را متولي مديريت شهر به ويژه ترافيك مي خواند، طي ساليان متمادي با اجراي طرح هايي سعي كرده اند حداقل اگر نمي توانند دو معضل ياد شده را حل كنند، حتي المقدور از گستردگي ونفوذ پذيري آن بكاهند.با اين وجود شرايط فعلي در فاكتور ياد شده و پايداري آن بهترين كارنامه مديران گذشته است.
گفته مي شود نبود مديريت واحد و از سويي دخالت حدود ۲۰ دستگاه در مقوله حمل و نقل و ترافيك از جمله اصلي ترين پارامترهاي عدم رفع معضل آلودگي هوا و ترافيك است.
در پي تشديد آلودگي هوا و سنگين تر شدن بار ترافيكي در ماههاي پاياني سال ۸۴ طرح تردد نوبتي خودروها و اعمال آن در محدوده اضطرار بطور آزمايشي به مورد اجرا درآمد. هر چند اين طرح دركوتاه مدت توانست اثرگذاري مثبت از جمله كاهش مصرف سوخت را در پي داشته باشد، اما كارشناسان امور حمل و نقل و ترافيك و همچنين متخصصان مديريت شهري بر عدم كارآيي آن در درازمدت اتفاق نظر داشته و از اين رو خواستار اجراي طرح هاي جايگزين و مكمل نظير همپيايي و ممنوعيت تردد خودروهاي تك سرنشين در كنار تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي شدند.
حشمت الله بسطامي _ مدير آموزش شركت كنترل كيفيت هواي تهران در مصاحبه با مهر مي گويد: اجراي طرح تردد نوبتي خودروها گرچه موجب كاهش آلودگي هوا در محدوده اضطرار مي شود، اما اين وضعيت مقطعي بوده و تداوم آن در درازمدت به تدريج اثر خود را از دست خواهد داد.
وي با اشاره به نتيجه تحقيق در اين باره مي گويد: اجراي چنين طرحي به صورت مقطعي در شهري مانند تهران كه علاوه بر تجمع بيش از حد منابع انتشار به لحاظ توپوگرافي و شرايط اقليمي نيز مستعد آلودگي هوا ست، نمي تواند درمان قطعي براي رفع كامل مشكل آلودگي هواي تهران باشد.
وي تصريح مي كند: با اجراي اين طرح شايد آلودگي هوا در داخل محدوده طرح كاهش يابد اما با افزايش تردد خودروها در خارج از محدوده اجراي طرح، به تدريج آلودگي هوا به داخل محدوده نيز راه پيدا مي كند.
بررسي ها نشان مي دهد كه هر چند بار ترافيك در سطح معابر داخل محدوده اضطرار تا حدودي كاهش يافته، اما سنگيني ترافيك معابر منتهي به منطقه اضطرار افزايش يافته است و قطعا آلودگي هوا به نحوي نيست كه ساكن بماند و طبيعي است كه آلودگي هوا به ساير نقاط نفوذ و سرايت مي كند.
در چنين شرايطي شهرام جباري زادگان - مدير روابط عمومي معاونت حمل و نقل وترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه تهران در ميان شهرهاي جهان بيشترين خودروي تك سرنشين را دارد، بر اجراي طرح محدوديت استفاده از خودروهاي تك سرنشين تأكيد كرده و مي افزايد: وقت آن رسيده است كه طرح محدوديت استفاده از خودروهاي تك سرنشين آزموده شود.جباري زادگان با اشاره به اينكه طرح تردد نوبتي خودروها موسوم به طرح زوج و فرد از آذرماه سال گذشته به مورد اجرا درآمد، تصريح كرد: به مرور زمان نقش اين طرح نه تنها در كاهش ترافيك و آلودگي هوا بلكه در كاهش مصرف سوخت نيز كمرنگ و كمرنگ تر شد.
وي با بيان اينكه در روزهاي ابتدايي اجراي اين طرح تأثير آن بر كاهش مصرف بنزين ۲۰ درصد اعلام و مدتي بعد عنوان شد اين ميزان به ۱۰ درصد رسيده خاطرنشان ساخت: چندي پيش گزارش دادند ميزان مذكور به ۴ درصد تقليل يافته در حالي كه در واپسين روزهاي اجراي اين طرح در اسفندماه سال گذشته اثر آن بر كاهش مصرف بنزين تنها ۵/۱ درصد برآورد شد.
وي با ذكر اينكه هم اكنون هر وسيله نقليه در تهران به طور متوسط فقط ۵/۱ سرنشين دارد افزود: دو ميليون خودروي شخصي در تهران روزانه تنها سه ميليون نفر را جابه جا مي كنند در صورتي كه براي جابه جايي اين تعداد حداكثر يك ميليون خودرو كفايت مي كند.
جباري زادگان با تأكيد بر اينكه با اجراي طرح محدوديت استفاده از خودروهاي تك سرنشين حذف يك ميليون وسيله نقليه اضافه دور از ذهن نمي باشد، گفت: ممنوعيت ورود خودروهايي با يك سرنشين به محدوده اضطرار در مدت زمان معيني از روز قابل اجرا خواهد بود.
به هر تقدير با توجه به ارتباط نزديك آلودگي هوا با ترافيك، به نظر مي رسد شبكه حمل و نقل عمومي كلانشهر تهران نيازمند يك حركت جهشي است. تشويق شهروندان به عدم استفاده از خودرو شخصي و انجام همپيايي در كنار توسعه زير ساخت هاي حمل و نقل و ايجاد يك مديريت واحد، بهترين و مؤثرترين راهكار كاهش بار ترافيك و آلودگي هوا در تهران است.

سيزده بدر كم ضرر امسال
009783.jpg
مهر: شهروندان تهراني سيزده بدر امسال بر خلاف سال هاي گذشته مشاركت خوبي در زمينه حفظ و نگهداري از پاركها ، مناطق جنگلي و فضاهاي سبز داشتند. مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تهران افزود: شهروندان امسال مشاركت و همكاري خوبي داشتند و به رغم استقبال بسيار زياد مردم از پارك هاي بزرگ و جنگلي ، هيچ گونه خسارتي به اين مناطق وارد نيامده است.
به گفته علي محمد مختاري ، فقط چند مورد حريق جزئي در برخي از پاركها اتفاق افتاد كه به سرعت توسط نيروهاي آتش نشان مستقر در محل اطفاء شد و آسيب جدي به گونه هاي گياهي و درختان موجود در اين مناطق وارد نيامد.

بقاع متبركه
009792.jpg
ايسنا: مديركل هيات امناي بقاع متبركه  و موسسات خيريه  سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، گفت: در سال گذشته براي ۱۱۰ امامزاده كشور طرح جامع مطالعاتي و عمراني تهيه شده است. حسين ميرزايي با بيان اين كه طرح هاي عمراني امامزاده ها يكي از مهمترين مسايل براي سازمان اوقاف است، تصريح كرد: در گذشته هيات امناء در بخش عمراني امامزاده ها فعاليت هايي مي كردند، ولي اين طرح ها بر اساس اصول معماري سنتي و ابلاغي نبود بنابراين براي جلوگيري از اقدامات سليقه اي در بقاع متبركه محدوديت هايي اعمال شد. وي افزود: طرح هاي جامع عمراني و مطالعاتي براي امامزاده ها جهت جلوگيري از موازي كاري ، كاهش هزينه هاي دوباره و خسارت به بنا تهيه شد.

جشنواره مطبوعات شهري
009780.jpg
ايسنا: صاحبان آثار نوشتاري به چاپ رسيده در رسانه هاي داخلي، فرصت ديگري براي ارسال آثار خود به دبيرخانه سومين جشنواره مطبوعات شهري پيدا كردند. در اتمام مهلت ارسال آثار نوشتاري به دبيرخانه جشنواره در ۲۵ اسفند ماه ،۱۳۸۴ ستاد برگزاري جشنواره با تاكيد مجدد بر عدم تمديد زمان ارسال آثار به دبيرخانه و با بررسي موقعيت زماني پايان سال و اشتغال دست اندركاران رسانه هاي گروهي به تهيه و تدارك ويژه نامه هاي نوروزي، اعلام كرد كه صاحبان آثار نوشتاري در حوزه شهري، در صورت ارسال فايل Word آثار خود، مي توانند تا ۲۵ فروردين ۱۳۸۵ براي شركت در سومين جشنواره مطبوعات شهري مطبوعات اقدام كنند.

زباله در شهرهاي بزرگ كشور غير بهداشتي دفن مي شود
مهر: رئيس دانشكده بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي ايران با غير بهداشتي خواندن شيوه هاي دفن زباله در تهران و ديگر شهرهاي بزرگ كشور، تصريح كرد: ميزان آلودگي زباله هاي تهران بالاي ۳۰ تا ۴۰ هزار PBM است و هر قطعه از اين زباله ها به مثابه يك بمب، خطرات زيادي براي شهروندان به همراه دارد.
دكتر عامري افزود: از جمله مضرات دفن غيربهداشتي زباله ها، نفوذ شيرابه ها به داخل زمين و آلوده ساختن آبهاي زير زميني است.
به گفته وي، اگر زباله درست دفن نشود موجب تشكيل و تزريق گاز متان به هوا مي شود.
همچنين اگر غلظت اين گاز به بين ۵ تا ۱۵ درصد برسد، به طور قطع موجب انفجار مي شود.
وي افزود: گاز متان اگر به ارتفاع ۳۰ تا ۳۵ كيلومتري زمين برسد موجب آسيب ديدن لايه ازن نيز مي شود.
وي همچنين توليد بوي نامطبوع، لم يزرع شدن زمين و... را از ديگر مضرات دفن غير بهداشتي زباله عنوان و اظهار داشت: ۷۰ درصد زباله هاي تهران تر و ۳۰ درصد خشك است.اگر تفكيك آن در مبادي توليد زباله به درستي انجام شود، هم صنعت بازيافت فعال مي شود و هم دفع زباله بهتر از گذشته انجام
مي شود.
عامري در خصوص بهداشتي يا غير بهداشتي بودن استفاده از مواد بازيافتي، گفت: برخي از اين مواد به صورت غير قانوني در كارگاه هاي زير زميني توليد مي شود كه استفاده از آنها ضرر دارد اما موادي كه در مراكز مجاز و تحت نظارت دستگاههاي متولي توليد مي شوند، هيچ خطري براي مصرف كنندگان ندارد.

نگاه
009774.jpg
علي درخشي

طرح انس با طبيعت روز سيزدهم فروردين اجرا شد
009789.jpg
حسين گل بخش مدير روابط عمومي و بين الملل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران اعلام كرد: طرح انس با طبيعت در روز سيزدهم فروردين سال جاري گسترده تر از سال هاي گذشته در كليه بوستان ها، تفرجگاه ها و مبادي خروجي شهر تهران اجرا شد. در اين روز سازمان بازيافت و تبديل مواد با همكاري ادارات بازيافت مناطق بيست و دوگانه شهرداري تهران با توزيع بروشورهاي آموزشي و كيسه زباله، شهروندان را به مشاركت در حفظ محيط زيست دعوت نمود.
وي اضافه كرد: در اين روز «خانه شهرياران جوان شهرداري تهران» نيز به منظور آموزش شهروندان و ترويج فرهنگ زيست محيطي همكاري داشته و در كليه اماكني كه شهروندان براي سپري نمودن روز طبيعت حضور داشتند در ساعات اوليه روز، كيسه زباله، بروشور آموزشي و شاخه هاي گل توزيع نمودند و شهروندان با همكاري مطلوب و شايان تقدير خود از رها كردن زباله ها در طبيعت خودداري كرده و زباله ها را در كيسه هاي دريافتي، جمع آوري و به عوامل شهرداري تحويل دادند.
مدير روابط عمومي سازمان بازيافت افزود: در اين روز  گروهي از پژوهشگران اجتماعي نيز در برخي از بوستان ها بروشورهاي آموزشي و برگه هاي مسابقه توزيع نموده و ضمن اطلاع رساني در خصوص رعايت بهداشت محيط، عملكرد شهروندان را مورد بررسي قرار دادند تا با انجام مطالعات لازم جهت مشاركت مردم در امور شهري و محيط زيست برنامه هاي جديد تدوين گردد. اسامي برندگان مسابقه نيز از طريق جرايد اعلام خواهد شد و جوايز نفيسي اهدا مي شود.
از سوي ديگر مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران گفت: فرهنگ سازي و اجراي برنامه هاي آموزشي در مدارس تهران سرانجام ميزان پراكنش زباله در روز ۱۳ فروردين را در سطح تهران كاهش داد.
دكتر ابوالفضل ابراهيمي مديرعامل سازمان بازيافت در گفت وگو با همشهري در اين باره گفت: حركت دانش آموزان و كودكان و متعاقبا خانواده هاي آنان در جمع آوري زباله و جلوگيري از آلوده سازي محيط پارك ها و بوستان هاي جنگلي و شهري در تهران در روز ۱۳ فروردين بسيار چشمگير بود و اين، نتيجه اطلاع رساني بموقع و آگاه سازي عمومي توسط شهرداري و ديگر ارگان ها بود و مردم آگاه تر شدند كه يك زمين بيشتر ندارند و مي بايست در حفظ و نظافت آن كوشا باشند.
وي افزود: سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران در روز سيزده بدر با همكاري اداره كل منابع طبيعي استان، گروه مشاوران جوان، سازمان پارك ها و فضاي سبز و برخي NGOها، ۴ برنامه مدون را در اين روز به اجرا گذاشت و اقدام به توزيع بروشور، شاخه گل و كيسه زباله بين گردشگران تهراني كرد.

كانكس هاي عرضه ميوه و تره بار
از سطح شهر تهران جمع آوري مي شود
ايرنا: مديرعامل  سازمان  ميادين  ميوه  و تره  بار شهرداري  تهران  گفت : كانكس هاي  عرضه  ميوه  و تره بار مستقر در سطح  تهران ، به دليل  تخلفات  شركت  پيمانكار، از سطح  شهر جمع آوري  مي شود.
«صلاح الدين  چراغعلي» گفت: هم اكنون  ۱۳۰ بازار سيار ميوه  و تره بار در سطح  شهر تهران  وجود دارد كه  از اين  تعداد ۱۰۰ بازار تحت  پيمانكاري  شركت  اشاره  شده  است .
وي  افزود: اين  شركت  پيمانكاري  برخلاف  ضوابط، كانكس هاي  عرضه  ميوه  و تره بار را به  پيمانكاران  دست  دوم  و سوم  واگذار كرده  كه  اين  مساله  موجب  ايجاد نارسايي  در عرضه  ميوه  و تره بار شده  است .
چراغعلي  گفت : پرونده  اين  شركت  به  دستور شهردار تهران  در حال  بررسي  است  تا از طريق  مراجع  قضايي  پيگيري  شود.
مديرعامل  سازمان  ميادين  ميوه  و تره بار شهرداري  تهران  افزود: قرار بود۱۸۰ بازار سيار ميوه  و تره بار در سطح  شهر تهران  ايجاد شود كه  پس  از مشاهده  تخلفات  پيمانكار طرح ، اين  كار در حال  حاضر متوقف  شده  است .
وي  ايجاد بازارهاي  سيار ميوه  و تره  بار را در كنترل  بازار ميوه  تهران  موثر دانست  و گفت : با اين  حال  چون  عوامل  زيادي  در اين  بازارها سود مي برند، آثار منفي  داير كردن  اين  بازارها بيش  از آثار مثبت  آن است .
وي  به  شكايت هاي  فراوان  شهروندان  از اين  بازارها اشاره  و خاطرنشان  كرد: اين  بازارها با هزينه  شركت  پيمانكار طرح  ايجاد شده  و جمع آوري  آنها هيچ  هزينه اي  براي  شهرداري  ندارد.

توسعه حمل و نقل عمومي مهمترين اولويت مسئولان شهري است
معاون هماهنگي امور عمراني وزارت كشور گسترش سهم حمل و نقل عمومي درون شهري احياي بافت هاي فرسوده و بهبود وضعيت روستاها را سه اولويت كاري مهم معاونت عمراني وزارت كشور برشمرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت كشور، سيدمهدي هاشمي در همايش معاونان امور عمراني استانداري هاي كشور گفت: حمل و نقل عمومي شهري از ۴۴ درصد فعلي در پايان برنامه چهارم توسعه بايد به ۷۰ درصد ارتقا يابد.
وي با تأكيد بر ضرورت تسهيل در حمل و نقل شهري كشور گفت: معاونان امور عمراني استانداريها مي بايستي اولويت هاي استان خود در بحث حمل و نقل عمومي شهري و نيازهايشان را مشخص كنند.
معاون هماهنگي امور عمراني وزارت كشور گفت:  احيا، نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده نه تنها از اولويت كاري است بلكه تحقق اين مهم در زيباسازي و ايجاد نظم شهرها نيز مؤثر خواهد بود.
رئيس سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور بهبود وضعيت روستاهاي كشور را از ديگر اولويت هاي كاري حوزه عمراني كشور دانست و بر تثبيت و تقويت وضعيت روستاهاي مرزي تأكيد كرد.
معاون هماهنگي امور عمراني وزارت كشور در ادامه خطاب به معاونان عمراني استانداريها گفت:  انتظار ما از شما جداي از مسئوليت هايي كه در استانداري و عضويت در شوراهاي مختلف داريد اين است كه مسئوليت تمامي فعاليت هاي عمراني استان را داشته باشيد و از تمامي جزييات آن آگاه باشيد و در اين زمينه سه وظيفه پشتيباني نظارت و هدايت را انجام دهيد.
رئيس سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور در ادامه بر توجه جدي به توصيه هاي اخير مقام معظم رهبري در عرصه مديريت شهري نظير مقاوم سازي، زيباسازي در شهرها، صرفه جويي و توجه به مردم تأكيد كرد و افزود: جايگاه اصلي عملي شدن شعارهاي دولت نهم نظير عدالت محوري، توزيع عادلانه امكانات، مهرورزي و رشد و توسعه همه جانبه در بخش عمران است.
هاشمي در ادامه با اشاره به اينكه مسئوليت هماهنگي كاروان هاي راهيان نور از سوي رئيس جمهور به عهده وي گذاشته شده است خواستار توجه جدي استانداريها به اين امر در ايام تعطيلات نوروزي به ويژه امور حمل و نقل اسكان و نظارت بر مجموع فعاليت هاي اين بخش شد.
معاون هماهنگي امور عمراني وزير كشور در ادامه بر رضايتمندي مردم و ارتباط مستمر مديران حوزه عمراني با مردم تأكيد كرد و خواستار توجه جدي معاونان عمراني استانداريها به بهبود خدمات رساني به آحاد مختلف مردم استانها شد. هاشمي همچنين بحث بسيج سازندگي را فرصت مهمي براي حوزه عمراني كشور قلمداد كرد كه مورد تأييد مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري نيز مي باشد و تصريح كرد: بسيج سازندگي مي تواند نظير جهاد سازندگي كه در ابتداي انقلاب منشأ خدمات بسياري شد به عنوان يك پشتوانه قوي وارد عرصه سازندگي در اجراي طرحها و فعاليت هاي مختلف عمراني شود و خيل عظيم متخصصان و جوانان تحصيل كرده مي توانند منشأ خدمات بسياري شوند.

دستورالعمل برگزاري آزمون دانش آموزان دبيرستان هاي استعدادهاي درخشان
گروه علمي فرهنگي: نحوه برگزاري آزمون دانش آموزان سوم راهنمايي تحصيلي جهت ورود به پايه اول متوسطه مراكز آموزشي استعدادهاي درخشان اعلام شد.به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش زمان ثبت نام اين آزمون از ۱۶ تا ۲۴ فروردين سال ۱۳۸۵ (همه روزه به استثناي ايام تعطيل از ساعت ۱۴ تا ۱۹) در مراكز آموزشي سمپاد (سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان) انجام مي شود.همچنين معدل كل پايه دوم راهنمايي داوطلبان نبايد از ۱۹ كمتر باشد.
اين آزمون در دو مرحله برگزار خواهد شد. زمان برگزاري آزمون مرحله اول ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۹ خرداد و زمان برگزاري آزمون مرحله دوم روز جمعه ۲۳ تير ساعت ۹ صبح است.داوطلبان مي توانند شانزدهم و هفدهم خرداد جهت دريافت كارت ورود به جلسه مرحله اول به مكاني كه ثبت نام كرده اند مراجعه كنند.اطلاعات بيشتر در پايگاه اينترنتي سمپاد به نشاني www.nodet.net وجود دارد.

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران:
تاكسي هاي گردشي براساس نرخ
خطوط كرايه دريافت مي كنند
009786.jpg
فارس: مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران ورودي تاكسي هاي گردشي (نارنجي) را ۱۰۰ تومان عنوان كرد و گفت:رانندگان بعد از طي ۵۰۰ متر با احتساب مبلغ مذكور، بر اساس نرخ خطوط از مردم كرايه دريافت مي كنند و اين روند تا زمان راه اندازي تاكسي مترها تا ۴ ماه آينده ادامه خواهد داشت.
حسين تيموري با اشاره به افزايش ۱۰ تا ۱۵ درصدي نرخ كرايه تاكسي هاي خطي بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران، تصريح كرد:نرخ كرايه تاكسي هاي گردشي (نارنجي) تا قبل از راه اندازي تاكسي مترها بصورت مسيري و بر اساس نرخ خطوط تاكسيراني دريافت مي شود.
وي با تاييد اين نكته كه نرخ كرايه تاكسي هاي نارنجي نيز به همان ميزان نرخ كرايه تاكسي هاي خطي تا ۱۵ درصد افزايش يافته است، افزود:نرخ تاكسي هاي گردشي براي تمام نقاط مركزي شهر به صورت مسير به مسير تعيين شده است. مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران در خصوص جزييات نحوه دريافت كرايه توسط تاكسي هاي گردشي گفت:به عنوان مثال اگر مسافري در مسير وليعصر به ونك، در صورتي كه بخواهد از تاكسي گردشي استفاده كند بايد ۱۰۰ تومان به عنوان ورودي پرداخت كند و بعد از طي ۵۰۰ متر، راننده ضمن احتساب مبلغ مذكور به تناسب نرخ كرايه اين خط و ميزان مسافت طي شده مي تواند از مسافر كرايه دريافت كند.
وي در پاسخ به اين سئوال كه رانندگان نسبت به دريافت كرايه سليقه اي برخورد خواهند كرد و تنش ميان مسافر و راننده همچنان ادامه خواهد داشت، تصريح كرد:قاعدتا اين نحوه محاسبه نرخ كرايه تاكسي براي رانندگان و مسافران قابل قبول و براي ما نيز چندان قابل دفاع نيست اما تا زمان راه اندازي تاكسي مترها چاره اي وجود ندارد.
تيموري در خصوص زمان راه اندازي تاكسي مترها گفت:بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران سازمان تاكسيراني تا ۴ ماه فرصت تجهيز تاكسي ها به تاكسي متر و روزآمد كردن آنها براي اجراي نرخ هاي جديد فرصت دارد اما مديريت سازمان تاكسيراني شهر تهران سعي دارد كه زودتر از زمان مذكور اين سيستم را راه اندازي كند.
وي خاطرنشان كرد: تاكسي هاي خطي نيز از اول فروردين ۸۵ بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران و نرخ هاي جديد نصب شده در داخل تاكسي ها، از شهروندان كرايه دريافت مي كنند.
وي تاكيد كرد:نرخ كرايه تاكسي ها درتمام نقاط شهر به صورت يكسان افزايش نيافته است و نرخ هاي خطوط بر اساس درجه بندي و طبقه بندي كه در مورد آنها انجام گرفته، تعيين شده است.

طرح آموزش سرباز معلمان ۱۸ فروردين اجرا مي شود
ايسنا: در راستاي ارتقاي سطح تحصيلي معلمان وظيفه در سال تحصيلي ۸۶-۸۵ بيش از ۳هزار و ۳۰۰ سرباز معلم در طرح آموزش سرباز معلمان تحت آموزش قرار خواهند گرفت.
با اجراي اين طرح در سال جاري از ۱۸ فروردين ماه ۱۴۸۰ نفر، ۱۸ ارديبهشت ۷۷۰ نفر و از ۱۸ خرداد ماه ۱۲۹۵ نفر ديپلم به مراكز آموزش عمومي اعزام خواهند شد كه در مجموع ۳۳۶۰ نفر تحت آموزش قرار خواهند گرفت.
بنابراين گزارش سربازان جذب شده پس از گذراندن دوره هاي آموزش عمومي  در اختيار آموزش و پرورش قرار مي گيرند تا آموزش هاي تخصصي پيش از تدريس را فرا گرفته و به معلمي  در مناطق در نظر گرفته شده بپردازند.
بر همين اساس دفتر آموزش و ارتقاي مهارت هاي تحصيلي و تربيت معلم وزارت آموزش و پرورش براي ديپلمه ها ۲۴۰ ساعت و براي فارغ التحصيلان ۱۷۰ ساعت آموزش بدون خدمت در استان هاي محل خدمت در نظر گرفته است، اين آموزش ها شامل فن كلاس داري، دروس روانشناسي، تعليم و تربيت و روش تدريس كتب مقاطع مختلف تحصيلي است.در حال حاضر ۱۴ هزار و ۵۱۲ نفر سرباز معلم در كشور به جز آموزش و پرورش شهر تهران در مدارس مناطق محروم فعاليت دارند و بر اساس نياز مناطق در استان هاي كرمان، سيستان و بلوچستان و خوزستان بيشترين توزيع و در استان هاي قم و مركزي كمترين توزيع سرباز معلم صورت گرفته است.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |    حوادث    |
|   خارجي    |    سياسي    |    داخلي    |    شهرستان ها    |    شهري    |    انقلاب    |
|   راهنما    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |