سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۱ - Apr 4, 2006
برداشت بعدي...! علي درويش
* كسي كه «دست به سياه و سفيد» نمي زند، چگونه مي تواند «شطرنج باز» خوبي در زندگي باشد.
* تنبيه به قصد «بيداري» است... اگر سبب «بي زاري» شد!؟...
* اگر متوقع است ديگران «خوشايند» او رفتار كنند، «خوش آينده» نخواهد بود...!
* چرا در زندگي چهار نعل كه مي دوم مقابل مشكلات «چهار شاخ» مي مانم!؟

هفته سلامت، جمعه در كشورآغاز مي شود
گروه اجتماعي: هفته سلامت با هدف تقدير از فعالان حوزه سلامت، تعيين اهميت موضوع سلامت به عنوان زيرساخت توسعه پايدار، جلب مشاركت و همكاري هاي بين بخشي و عمومي در راستاي تحقق جامعه سالم از جمعه ۱۸ فروردين در سراسر كشور آغاز مي شود.
به گزارش همشهري هفته سلامت در واقع فرصت و مجالي است تا تلاش ها، فعاليت ها و دستاوردهاي بخش بهداشت و درمان كشور مورد تكريم واقع شود. هفته سلامت كه تا ۲۴ فروردين ادامه دارد و در برپايي آن وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي مشاركت دارند در سال جاري از سوي رئيس منطقه سازمان بهداشت جهاني با شعار تلاش در كنار يكديگر براي سلامت برگزار مي شود. در هفته سلامت برنامه هايي نظير تجليل و قدرداني از رسانه هاي جمعي، تقدير از خادمين حوزه سلامت و برپايي نمايشگاهي با حضور رياست جمهوري پيش بيني شده است.
در هفته سلامت همچنين در پايگاه هاي بهداشتي زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي تهران، مواد آموزشي، پوستر و فيلم آموزشي در زمينه سلامت در معرض تماشاي شهروندان قرار مي گيرد. بنا بر اين گزارش اگرچه هفته سلامت نويدي براي توجه ويژه به اين مقوله در كشور است اما متأسفانه در حال حاضر رفتارهاي مخاطره آميز مانند تغذيه نامناسب ،مصرف دخانيات و مواد مخدر، كمبود فعاليت بدني، سوانح و حوادث خشونت بار و سوءرفتار و رفتار جنسي غيرايمن نيز كم و بيش در جامعه ايران به چشم مي خورد و البته بخش قابل توجهي از جمعيت كشور را دچار اين آسيب ها كرده است.
از سوي ديگر وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي نيز در جمع مسئولان و مديران اين وزارتخانه اعلام داشته است وزارت بهداشت مسئول سلامت جامعه است، از اين رو كارهايي كه ربطي به سلامت و بهداشت جامعه و مردم ندارد، بايد از اين وزارتخانه حذف شود. دكتر كامران باقري لنكراني از مديران وزارت بهداشت خواست طرح ها و پيشنهادات خود را براي حل مشكلات بخش بهداشت تدوين و مكتوب كرده و در اختيار او قرار دهند.

صفار هرندي:
وزارت ارشاد ويترين فرهنگي نظام جمهوري اسلامي است
ايرنا: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با معاونين، مديران، روساي سازمانها و كاركنان اين وزارتخانه به مناسبت آغاز سال۱۳۸۵با اشاره به نامگذاري اين سال به نام مقدس پيامبراسلام (ص) اظهارداشت: جسارت گستاخانه به ساحت مقدس آن حضرت دل هاي بسياري از مومنان و مسلمانان جهان رابه درد آورد.
به گزارش روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي، محمد حسين صفارهرندي با اشاره به فرازو نشيب ها، تلخي ها و شادكامي هاي فراوان سال گذشته افزود: عزت همان است كه از جانب خداوند به انسان ارزاني مي شود و هيچ كسي فارغ از قدرت خداوند متعال، عزت و سربلندي نمي يابد. وزير فرهنگ و ارشاداسلامي برحفظ شان و منزلت وزارت ارشاد به عنوان يك وزارتخانه فرهنگي و اسلامي تأكيد كرد و گفت: وزارت ارشاد تابلو و ويترين فرهنگي نظام جمهوري اسلامي ايران است و بايد فضاي فرهنگي و اسلامي بر آن حاكم و جلوه هاي غيره فرهنگي عارض برآن پاك شود. وي ادامه داد: اعتماد به ذات حق تعالي ما را به سمت و سويي كه موجب رستگاري، سرافرازي، پيروزي و تصرف است رهنمون مي سازد.
صفارهرندي با اشاره به روحيه مهرورزي، كرامت و بزرگواري پيامبر عظيم الشان اسلام، برگشاده رويي با هنرمندان، فرهنگ دوستان و فرهيختگان تأكيد كرد و افزود: وزارت ارشادكانون همدلي و همراهي اهالي فرهنگ و هنر واصحاب فكر و انديشه است. وي شدت و غلظت و رحمت و رافت را دو ويژگي متضاد پيامبر اسلام عنوان كرد و گفت: كار ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي به كارگيري صحيح همين دو ويژگي متضاداست و اگر بخواهيم درمسير نبوي قدم برداريم نبايد به كساني كه با جسارت هر چه تمامتر، خودرااز توده مردم جدا مي دانند خدمت كنيم.

گفته مي شود...
* منابع خبري از ايجاد يك پايگاه نظامي آمريكايي در عمان خبر مي دهند.
ايالات متحده قصد دارد در اين پايگاه اقدام به آموزش نيروهاي امنيتي از كشورهاي منطقه كند و از اين نيروها در جنگ عليه باصطلاح تروريسم استفاده نمايد.
* دو كاميون جنس حامل كمك هاي مردمي به حادثه ديدگان بروجرد به تاراج رفت . سارقان در مسير خرم آباد به بروجرد پس از متوقف كردن اين دو كاميون رانندگان آن را با چاقو مضروب كرده و محموله ها را به تاراج بردند. از سوي ديگر عده اي افراد غيربومي به صورت شبكه اي و باندي مبادرت به غارت تعدادي از چادرهاي امدادي كرده و آنها را به قيمت ۹ تا ۱۰ هزار تومان در بازار آزاد به فروش مي رسانند.

جامعه مدرسين هنوز براي انتخابات
خبرگان تصميمي نگرفته است
ايسنا: معاون سياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم معتقد است مردم ايران در انتخابات، حزبي رأي نمي دهند و آن چه را كه خود تشخيص بدهند انتخاب مي كنند.حجت الاسلام والمسلمين جمشيدي گفت: در برخي مواقع مشاهده مي كنيم كه احزاب در زمان انتخابات تابلوي خود را بالا مي آورند، گاهي اوقات پيروز مي شوند و گاهي شكست مي خورند و بعد از آن كارشان خاتمه پيدا مي كند. وي در ادامه به فرمايشات مقام معظم رهبري در پيام نوروزي شان اشاره كرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبري بر تلاش براي گسترش علوم و فنون در كشور و رسيدگي به امور مردم در راستاي حل مشكلات تأكيد ويژه اي كردند. به نظر من اين امور از جمله اولويت هاي مهم سال ۸۵ در عرصه داخلي است. البته در عرصه خارجي نيز بايد به احقاق حقوق جمهوري اسلامي  در مجامع بين المللي در قالب تنش زدايي و مهرورزي توجه شود.جمشيدي در پايان در مورد تصميم تشكل متبوعش براي انتخابات خبرگان گفت: جامعه مدرسين هنوز در اين ارتباط تصميمي نگرفته؛ زمان براي تصميم گيري باقي است.

انتخابات خبرگان و شوراها مهمترين
برنامه هاي مجاهدين انقلاب
ايلنا: دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي  حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و شوراهاي اسلامي، حضور فعال  تر در جبهه اصلاحات، برگزاري كنگره دهم، انتخابات اعضاي جديد شوراي مركزي و توسعه شاخه  هاي استاني اين حزب را به عنوان مهمترين محورهاي فعاليت حزب متبوع خود در سال جديد برشمرد.
محمد سلامتي با بيان اينكه تمام تلاش سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي  اين است كه حضور فعالي در انتخابات خبرگان رهبري و شوراي اسلامي شهر و روستا داشته باشد، تصريح كرد: ما ساير گروه  هاي سياسي را نيز براي حضور در اين انتخابات  ها تشويق مي  كنيم و اميدواريم انتخابات بدون محدوديت و آزاد برگزار شود تا همه گروه  هاي سياسي بتوانند در آن حضور يابند. وي با اشاره به برگزاري كنگره دهم سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در سال جاري، گفت: اين كنگره طي دو سه ماه آينده برگزار خواهد شد و طبق اساسنامه اعضاي جديد شوراي مركزي و هيات داوري حزب در اين كنگره انتخاب خواهند شد. سلامتي با تأكيد بر توسعه ارگان اقشار سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، اظهار داشت: توسعه ارگان اقشار سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به منظور حضور استادان، معلمان، كارگران و ديگر اقشار جامعه در سازمان را در دستور كار خود قرار داده  ايم و تلاش مي  كنيم شاخه  هاي استاني سازمان را توسعه بخشيم.

باهنر: دولت در سفرهاي استاني وعده هاي منضبط تر بدهد
ايسنا: دبير كل جامعه اسلامي مهندسين درخصوص اولويت هاي سال ،۸۵ گفت: در بخش روابط بين الملل، مقوله فناوري هسته اي و توليد سوخت نيروگاه ها، اولويت اول است و سياست خارجي ما، اين درگيري را خواهد داشت و بايد بتوانيم ضمن احقاق حق خودمان، سال موفقيت آميزي داشته باشيم.
محمدرضا باهنر افزود: در بخش سياست داخلي كشور، مباحثي كه در بودجه بوده و كارهاي عمراني و خدمت رساني به مردم بايد جزء اولويت ها و دغدغه هاي قواي مختلف باشد و مجلس نيز آمادگي همراهي و همكاري را با دولت دارد. وي با بيان اين كه سفرهاي استاني دولت بايد ادامه يابد، خاطرنشان كرد: وعده و وعيدهايي كه داده مي شود بايد منضبط تر و قانونمندتر باشد و حرف هايي كه زده مي شود دقيقا دنبال شود تا به نتيجه برسيم. دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، درخصوص اولويت هاي اين حزب، عنوان كرد: مسايلي كه بيان شد جزء اولويت هاي تشكيلات جامعه اسلامي مهندسين است، هم چنين، تيرماه كنگره برگزار مي كنيم و خط مشي دو سال آتي را بايد به تصويب اعضاي مجمع عمومي برسانيم.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهرستان ها
شهري
انقلاب
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |