دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۶ - Apr 10, 2006
مديركل درمان و بازپروري ستاد مبارزه با مواد مخدر:
۷۰ درصد معتادان بهبوديافته دوباره به اعتياد برمي گردند
010833.jpg
ايلنا: مديركل درمان و بازپروري ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: هفته آينده حدود ۲۰ نفر از معتادان بهبود يافته اردوگاه شفق كه بيش از يك ماه در اين محل بودند، با تأييد پزشكان وزارت بهداشت و بهزيستي و كارشناسان ناجا ترخيص مي  شوند.
دكتر سعيد صفاتيان، مديركل درمان و بازپروري ستاد مبارزه با مواد مخدر، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، گفت: در حال حاضر ۳۵۳ معتاد در اردوگاه شفق نگهداري مي  شوند كه اقدامات درماني روي اين افراد در حال انجام است.وي افزود: در زمان ترخيص معتادان از اردوگاه شفق از آنان تعهد گرفته مي  شود كه به مراكز DIC براي ادامه درمان مراجعه كنند تا سيستم درماني درخصوص آنان دنبال شود.
صفاتيان يادآور شد: معتاداني كه هفته آينده ترخيص مي  شوند، عمدتاً افرادي بودند كه به تازگي معتاد شده بودند و اكثر آنان داراي خانواده هستند.
وي تصريح كرد: در اردوگاه شفق اجراي برنامه  هاي روان  درماني، رفتاردرماني و آموزش مهارت  هاي زندگي براي معتادان آغاز شده و آنان با عوارض اعتياد و ايدز آشنا مي  شوند.
مديركل درمان و بازپروري ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اينكه ۲۵ درصد از معتادان اردوگاه شفق در بدو ورود مبتلا به ايدز بوده  اند، افزود: در درون اردوگاه شرايط انتقال بيماري ايدز به هيچ وجه وجود ندارد و در اين خصوص كنترل  هاي لازم اعمال شده است. وي گفت: ايجاد اردوگاه بازپروري براي زنان معتاد از برنامه  هاي ستاد در سال جاري است كه با توجه به تعداد محدود اين افراد در شهر تهران، اردوگاهي در استان تهران احداث خواهد شد.
صفاتيان، با اشاره به اينكه معتادان اردوگاه شفق بالاي ۱۸ سال هستند، تصريح كرد: در فاز اول نگهداري معتادان در اردوگاه شفق با ايجاد مكاني براي درمان و در فاز دوم ترخيص معتادان بهبود يافته و ادامه درمان آنان در مراكز DIC مورد توجه بوده   است.وي خاطرنشان كرد: در فاز سوم رفتن به مراكز فني  حرفه  اي مورد توجه است كه معتادان مراحل حرفه  آموزي را طي كنند و كساني كه سيستم درماني را پشت سر مي  گذارند، در مراكز بازپروري بهزيستي به كارگيري خواهند شد. وي با اشاره به اينكه بودجه درمان و نگهداري معتادان در اردوگاه شفق توسط ستاد تامين مي  شود، افزود: اين طرح براي اولين بار در كشور اجرا شده است و همه دستگاه  هاي ذيربط در اين خصوص همكاري مناسبي داشته  اند.
صفاتيان، درخصوص برگشت مجدد معتادان بهبود يافته به اعتياد تصريح كرد: براساس آمارهاي جهاني در بهترين شرايط ۷۰ درصد معتادان بهبود يافته در روندي يكساله به اعتياد برگشت مي  كنند.
مديركل درمان و بازپروري ستاد مبارزه با مواد مخدر، موفقيت ۶۰ درصد در درمان معتادان به هيچ وجه درست نيست و معتاد بايد در سيستم درماني باقي بماند، زيرا اعتياد بيماري مزمن، پيش  رونده و عود كننده است. وي، با اشاره به همكاري NGO ها در موضوع درمان معتادان گفت: در حال حاضر بخشي از معتادان كه توسط ناجا دستگير مي  شوند، در NGO ها تحت درمان قرار مي  گيرند و اين مراكز تحت نظارت ستاد مبارزه با مواد مخدر فعاليت مي  كنند.
صفاتيان خاطرنشان كرد: شرايط درمان اعتياد در حال حاضر در كشور مساعد است و شيوه  هاي مختلف درمان سرپايي و درمان متادون درمان در بيمارستان و حرفه  آموزي براي معتادان وجود دارد. بنابرگزارش ديگري رييس دفتر پيشگيري از اعتياد بهزيستي، اعلام كرد: بودجه دفتر پيشگيري از اعتياد بهزيستي افزايش يافت.
دكتر احترامي، افزود: هنوز بودجه دفتر اعلام نشده، اما براساس گزارشهاي رسيده پيش بيني مي كنيم اين رقم نسبت به سال گذشته بيشتر شده باشد.

برداشت بعدي...! -علي درويش
* مراقب باشيم «رفتنمان» از جنس «فرورفتن» نباشد.
* سرنوشت، يك «سريال» است كه «نقش اول» را در آن بازي مي كنيم.
* «حسن تصادف با ديگران» احتياجي به «كشيدن كروكي» ندارد!
* تكبر «ژست زشتي» است كه عده اي به خود مي گيرند!

«رفاه كارت» بازنشستگان تأمين اجتماعي
از ابتداي ارديبهشت ارائه مي شود
فارس: مدير اداره سازمان و برنامه ريزي بانك رفاه كارگران از ارائه «رفاه كارت» بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي از ابتداي ارديبهشت ماه، براي دريافت مستمري خبر داد.
هادي اخلاقي گفت: بانك رفاه با هماهنگي سازمان تأمين اجتماعي اجراي طرح نوبت بندي پرداخت حقوق مستمري و مقرري بگيران سازمان تأمين اجتماعي بر اساس حروف الفبا را با هدف كاستن از ازدحام و اتلاف وقت اين افراد در هنگام مراجعه به شعب اين بانك به صورت هماهنگ در سراسر كشور اجرا مي كند. وي در ادامه از صدور بخشنامه ارائه اين كارت به شعب بانك رفاه خبر داد و گفت: تمام شعب بانك رفاه موظفند براي متقاضياني كه از طرف سازمان تأمين اجتماعي معرفي نامه ارائه كنند «رفاه كارت» صادر كنند.
مدير اداره سازمان و برنامه ريزي بانك رفاه كارگران اظهار داشت: ۵ تا ۱۵ روز بعد از دريافت معرفي نامه و مدارك مستمري بگيران و بازنشستگان توسط بانك كارت «رفاه كارت» صادر مي شود. اخلاقي با تأكيد براينكه بانك رفاه هيچ محدوديتي در مورد صدور «رفاه كارت» ندارد، گفت: پيش بيني  مي شود ۳۰ درصد از مستمري بگيران و بازنشستگان علاقمند به استفاده از اين شيوه پرداخت باشند.
وي اظهار داشت: از آنجايي كه سازمان تأمين اجتماعي همواره، تعهدات هر ماهه خود به مستمري و مقرري بگيران را در همان ماه پرداخت مي كند، حتي مستمري بگيراني كه حرف اول نام خانوادگي آنها «ي» است و براي دريافت حقوق خود مي بايست از ۲۵ هرماه به بعد به شعب بانك رفاه مراجعه كنند، عملاً حقوق خود را ۵ روز زودتر دريافت مي كنند.
مدير اداره سازمان و برنامه ريزي بانك رفاه كارگران گفت: مستمري  بگيران داراي رفاه كارت مي توانند مطابق با جدول زماني اعلام شده علاوه بر استفاده از دستگاه هاي خودپرداز شبكه بانكي (شبكه شتاب)، پايانه هاي فروش فروشگاه ها به بيش از ۶۰۰ شعبه مجهز به دستگاه كارت خوان بانك رفاه و تا پايان سال جاري تمامي شعب اين بانك، مراجعه كرده و وجوه مورد نياز خود را دريافت كنند. اخلاقي تصريح كرد: گر چه دستگاه هاي خودپرداز ATM روزانه نمي توانند بيش از دو ميليون ريال پرداخت كنند ولي پايانه هاي فروش مستقر در فروشگاه ها و شعب مجهز به كارت خوان بانك رفاه با اين محدوديت مواجه نيستند.
طبق جدول زمانبندي ذيل، بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي مي توانند در روزهاي اعلام شده جهت دريافت مستمري خود به شعب بانك رفاه كارگران و در صورت داشتن «رفاه كارت» به كليه بانكهاي كشور، مراجعه كنند.
جدول زمانبندي مراجعه بر اساس حرف نخست نام خانوادگي به شرح زير است:
آ - ا از روز پنجم به بعد (۲۵ روز زودتر)، ب از روز هفتم به بعد (۲۳ روز زودتر)، پ - ت - ث از روز هشتم به بعد (۲۲ روز زودتر)، ج - چ از روز نهم به بعد (۲۱ روز زودتر)، ح از روز دهم به بعد (۲۰ روز زودتر)، خ از روز يازدهم به بعد (۲۰ روز زودتر)، خ از روز يازدهم به بعد( ۱۹ روز زودتر)، د - ذ از روز دوازدهم به بعد (۱۸ روز زودتر)، ر - ز - ژ از روز سيزدهم به بعد (۱۷ روز زودتر)، س از روز چهاردهم به بعد (۱۶ روز زودتر)، ش از روز پانزدهم به بعد ۱۵( روز زودتر)، ص - ض از روز شانزدهم به بعد (۱۴ روز زودتر) ط - ظ از روز هفدهم به بعد (۱۳ روز زودتر)، ع - غ از روز هجدهم به بعد (۱۲ روز زودتر)، ف - ق از روز نوزدهم به بعد (۱۱ روز زودتر)، ك از روز بيستم به بعد (۱۰ روز زودتر)، گ - ل از روز بيست و يكم به بعد (۹ روز زودتر)، م از روز بيست و دوم به بعد (۸ روز زودتر)، ن از روز بيست و چهارم به بعد (۶ روز زودتر)، و - ه - ي از روز بيست و پنجم به بعد (۵ روز زودتر).

يك نشريه تعطيل وسه مدير مطبوعاتي مجرم شناخته شدند
گروه اجتماعي- مينا شهني: مديران مسئول روزنامه «صداي عدالت» «جهان اقتصاد» و هفته نامه «تمدن هرمزگان» از سوي دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شدند. و نشريه «تمدن هرمزگان» لغو امتياز و تعطيل شد.
مجرم شناخته شدن روزنامه  صداي عدالت مصطفي كزازي، مديرمسئول اين روزنامه را بر آن داشت تا به دفاع از خود بپردازد. كزازي گفت: «بنده به نوعي در شكل گيري نظام و در بقاي آن سهم داشته و دارم و سوابقي نيز در اسارت دارم. بنده طلب كار از نظام نيستم ولي خود را نيز صاحب آن مي دانم. آرزوي همه دوستان بنده سرافرازي كشور و حفظ آرمانهاي كشور بوده است.»
به گزارش خبرگزاري ايسنا، كزازي خاطرنشان كرد: ما فكر مي كرديم كه بايد حرف هاي ديگران را بزنيم و كساني كه اين حرفها را بيان مي كنند نبايد آنها را خارج از نظام دانست زير آنها هم براي نظام زحمت كشيده اند حرفها بايد گفته شود تا مردم فكر نكنند كه نمي توانند صحبت كنند.
كزازي بيان كرد: به عنوان مثال در مطلب انصراف دستغيب از كانديداتوري، اين در خبرها بوده و ما آن را چاپ كرديم. ولي شايد بعضي ها بگويند كه اين مطلب در جو مناسبي گفته نشده بود. مثلاً در مطلب شوراي نگهبان از اسلام قيف تنگي درست كرده اند دو ديدگاه در مورد اين امر وجود دارد. از يك طرف اين به نوعي مثبت و درست است كه شوراي نگهبان نمي گذارد هر كس وارد مجلس و غيره شود و از طرف ديگر اين برداشت مي شود كه شوراي نگهبان مي خواهد انحصار كند و شخصاً اگر در مورد شوراي نگهبان از بنده سؤالي شود معتقدم كه شوراي نگهبان غيرقانوني عمل نكرده است.
مدير مسئول روزنامه «صداي عدالت» ، افزود: به مطلب «ما خواهان پايان دادن به سياست نسل كشي روزنامه نگاران هستيم» نيز بهتر است مثبت نگاه شود. ما عضو هيچ جايي نيستيم و قصد ما اين نيست كه بگوييم روزنامه نگاران در خطر هستند و نسل كشي انجام مي شود. تمام اين صحبت ها در دفاع از روزنامه است. اگر مثبت نگاه شود بسياري از برداشت ها نادرست است. وي اظهار داشت: به نظر بنده مسئولان و كساني كه در مراحل اجرايي هستند بايد آماده پذيرش نقد و سؤال باشند و احساس نكنند كه هر كسي سؤال و نقد مي كند مي خواهد آنها را از صحنه حذف كند. بنده مي خواهم كه مسئولان اجازه دهند كه ما حرف هايمان را بزنيم و آنها بايد پاسخگو باشند. اين را بدانند كه هدف ما حفظ نظام است. اما هيأت منصفه دادگاه مطبوعات پس از استماع دفاعيات مدير مسئول روزنامه صداي عدالت وي را به اتهام درج مطالب بر خلاف واقع مجرم شناخت هر چند وي را مستحق برخورداري از تخفيف دانست. مديرمسئول روزنامه جهان اقتصاد نيز درخصوص اتهاماتش مجرم شناخته شد.
براساس گزارش منتشرشده از خبرگزاري ايلنا «الهام افروتن» عضو هيأت تحريريه هفته نامه «تمدن هرمزگان» در دادگاه انقلاب تهران محاكمه مي شود. اما مدير مسئول اين هفته نامه به ۲۰ ماه حبس تعزيري و محروميت از فعاليت هاي مطبوعاتي محكوم شد.
علي ديرباز، مديرمسئول هفته نامه توقيف شده تمدن هرمزگان و نماينده مردم بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي از سوي شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران محكوم شد. قاضي صارمي با توجه به اعلام نظر هيأت منصفه مطبوعات اين نماينده مجلس را به اتهام اهانت به مقام بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران به۲۰ ماه حبس از نوع تعزيري و محروميت از فعاليت هاي مطبوعاتي محكوم كرد. طبق حكم اين دادگاه امتياز نشريه تمدن هرمزگان نيز لغو شده است. گفتني است كه درصورت تأييد حكم ديرباز از سوي محاكم عالي اجراي اين حكم تا پايان دوران نمايندگي علي ديرباز در مجلس هفتم به حالت تعليق درخواهد آمد و علي ديرباز تا پايان دوره مجلس هفتم از تحمل حبس در امان خواهد ماند.

استقبال جمعيت ايثارگران از ديدار مؤتلفه و مشاركت
ايسنا : در پي ديدار چند روز پيش دبيران كل حزب مساركت و حزب مؤتلفه مجتبي شاكري عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي  گفت: هر چه كه نيروهاي داخلي نظام كه قانون اساسي را قبول دارند و براي آنها خط امام به عنوان الگو مطرح است، با يكديگر منسجم باشند و ارتباط داشته باشند، بهتر خواهد بود.
شاكري هم چنين گفت كه استراتژي تشكل متبوعش نيز همكاري و ديدار با تشكل هاي داخل نظام از جمله احزاب اصلاح طلب است. اين فعال سياسي تأكيد كرد: اگر گروه ها بر اساس چهار اصلي كه مقام معظم رهبري بر آن تأكيد كرده اند، همكاري كنند، مي توانند امور را پيش ببرند.
گسترش دامنه مذاكره با احزاب در مشاركت
سعيد شريعتي رئيس كميته اطلاع رساني جبهه مشاركت درمورد اين ديدار گفت: اگرچه اختلاف نظرهايي وجود دارد اما اميدواريم كه گفت وگوها آغاز مسيري باشد كه بتوانيم حتي با جريان هاي مخالف هم به نقاط مشتركي برسيم. براي رسيدن به راه حل هايي كه در آن منافع ملي كشور در اولويت اول باشد و بتوانيم اين مسير را تسهيل كنيم.شريعتي ادامه داد: بنا شده كه رايزني  و گفت وگوهايمان را با حزب موتلفه ادامه دهيم.

يخ ها آب مي شود
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز تهران با استقبال از ديدار جبهه مشاركت و حزب موتلفه اظهار داشت: ما در شرايطي قرار داريم كه نيازمند وحدت هستيم؛ از اين رو اين ديدارها مي توانند نقش موثري در ايجاد وحدت ملي با توجه به اختلاف سلايقي كه موجود است، داشته باشد.
حجت الاسلام ابراهيمي  افزود: احزابي را كه در چارچوب چهار اصل رهبري، امام، نظام و قانون اساسي فعاليت مي كنند، داراي يك سري سلايق هستند، ولي اگر اين اختلاف سلايق هدايت شود، زمينه ساز تكامل خواهد بود و ما مي توانيم يك صف واحد در برابر دشمنان داشته باشيم. وي با بيان اين كه اين نشست ها باعث مي شود يخ بين احزاب آب شود و روابط عاطفي و دوستانه ايجاد شود، گفت: ما همه در جريان خودي قرار داريم و مي توان اختلاف سليقه ها را به نحوي هدايت كرد كه باعث كمال شود.

انتخاب مجدد حسين فدايي
به عنوان دبيركل جمعيت ايثارگران
ايسنا: حسين فدايي مجدداً به عنوان دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي  شد.
در جلسه ي شنبه شب اعضاي شوراي مركزي جمعيت ايثارگران، اعضاء با اكثريت آراء حسين فدايي را به عنوان دبيركل تشكل متبوعشان انتخاب كردند. بنابراين گزارش اواخر اسفندماه سال ۸۴ انتخابات شوراي مركزي جمعيت ايثارگران برگزار و اعضاي شوراي مركزي انتخاب شدند كه نام محمود احمدي نژاد نيز در بين آنها ديده مي شد. اين اعضاء وظيفه داشتند دبيركل جديد را انتخاب كنند.

البرادعي براي مذاكرات حساس به تهران مي آيد
ايسنا: سفر محمد البرادعي به تهران در پايان هفته جاري صورت خواهد گرفت و طرف ايراني قصد دارد در اين ديدار به بررسي چشم انداز همكاري هاي آتي با اين نهاد بپردازد.
يك مقام مسئول با قطعي بودن انجام سفر مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي  به ايران اظهار داشت كه انتظار مي رود محمد البرادعي در اين سفر علاوه بر رضا آقازاده، رئيس سازمان انرژي اتمي  با علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي و همچنين محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان ديدار و مذاكره كند. در همين حال، خبرگزاري فرانسه با اعلام اين كه سفر محمد البرادعي به ايران روز چهارشنبه (هفته جاري) انجام مي گيرد به نقل از ديپلمات ها نوشت كه آژانس بين المللي انرژي اتمي برنامه اي براي برگزاري نشستي در شوراي حكام جهت بررسي گزارش آوريل مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي از ايران ندارد.
يك ديپلمات نزديك به آژانس روز جمعه (گذشته) اعلام كرد كه سفر البرادعي به ايران فرصتي را فراهم خواهد كرد تا تهران اطلاعات مورد درخواست آژانس را براي پر كردن شكاف ها در تاريخ فعاليت هاي هسته اي اش ارايه كند.

وزير رفاه و تأمين اجتماعي:
واردات ۳۲۵ ميليون دلار سيگار به كشور در سال ۲۰۰۴
ايلنا: وزير رفاه و تامين اجتماعي، اعلام كرد: طبق برآوردهاي جهاني، هزينه درمان افراد سيگاري دو تا سه برابر هزينه مصرف سيگار در كشور است.
محمد فرشيد كاظمي، در مراسم افتتاحيه هفته سلامت، گفت: هزينه مصرف سيگار در كشور روزانه ۴ ميليارد تومان برآورد مي  شود.
وي افزود: هزينه درمان افراد سيگاري در كشور دو تا سه برابر رقم ذكر شده است كه روزانه ۱۰ ميليارد تومان برآورد مي  شود.به گفته وزير رفاه و تامين اجتماعي، در سال ۲۰۰۴ ، ۳۲۵ ميليون دلار صرف واردات سيگار به كشور شده كه مي  توانستيم اين رقم را در موارد ديگر هزينه كنيم.وي، با اشاره به مسئوليت وزارت رفاه در بخش سلامت، گفت: وزارت رفاه بهترين اقدامي كه مي  تواند داشته باشد در بخش بيمه  اي است كه اميدواريم در سال جديد بيمه را عميق  تر و گسترده  تر اجرايي كنيم.
وي افزود: وزارت رفاه با يك جمعيت ۷۰ ميليون نفري سر و كار دارد و بايد اين افراد را در زمينه  هاي مختلف تحت پوشش قرار دهد.
به گفته وزير رفاه و تامين اجتماعي، اين افراد از دوران طفوليت تا دوران بازنشستگي نيازمند خدمات وزارت رفاه هستند.وي، بيمه درمان روستايي را يكي از وظايف وزارت رفاه دانست و اجرايي شدن كامل آن را از وظايف عمده وزارت رفاه عنوان كرد.
كاظمي، درخصوص بيمه روستايي يادآور شد: تاكنون ۱۷ ميليون روستايي به صورت كامل بيمه روستايي شده    اند و اميدواريم اين طرح را به صورت كامل اجرايي كنيم.
وزير رفاه و تامين اجتماعي، معتقد است؛ اجراي طرح بيمه روستايي برخي هزينه  ها مثل تردد روستاييان به شهرها و غيره را كاهش داده است.
كاظمي، با اشاره به لطمات استعمال سيگار در كشور گفت: استعمال سيگار در جامعه ضررهاي زيادي به منابع مالي كشور وارد مي  كند كه بايد با برنامه  ريزي  هاي درست، اين لطمات را كاهش دهيم.
وزير رفاه و تامين اجتماعي در پايان خاطرنشان كرد: اگر بتوانيم هزينه  هاي استعمال سيگار را در جهت اجراي برنامه  هاي سلامت هدايت كنيم، سود بسيار زيادي خواهيم كرد.

توزيع چادر در قبال دريافت وجه نقد در بروجرد
ايلنا: رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: دريافت وجه نقد در قبال ارائه چادر به زلزله  زدگان بروجرد براساس مصوبه شوراي اين شهر بوده و توسط شهرداري بروجرد انجام مي  شود.
آقانصير، رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: توزيع چادر در ميان زلزله  زدگان بروجرد در ازاي دريافت مبلغ ۳۰ هزار تومان، به هيچ عنوان با موافقت هلال احمر صورت نگرفته است. وي افزود: براساس تصميم شوراي شهر بروجرد, مبلغ ۳۰ هزار تومان و شناسنامه متقاضيان دريافت چادر، به عنوان ضمانت از افراد اخذ شده و در زمان تحويل چادر به شهرداري، به آنان بازگردانده مي  شود. وي با تاكيد بر اينكه توزيع چادر ميان افرادي كه از زلزله در هراس هستند وظيفه هلال احمر نيست، خاطرنشان كرد: مردم شهرستان بروجرد بعد از وقوع زلزله دچار هراس شده و مسوولان شهر را تحت فشار قرار دادند كه اين فشار به مسؤولان هلال احمر منتقل شده است.
آقانصير يادآور شد: هلال احمر چادرهاي خود را بين كساني توزيع مي  كند كه در زلزله سرپناه خود را از دست داده  اند و توزيع چادر بين افرادي كه دچار ترس و هراس هستند در اولويت كاري هلال احمر قرار ندارد.رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر   گفت: ما مي  توانيم در بروجرد نسبت به برپايي اردوگاه اقدام كنيم و از مسوولان شهر خواسته  ايم زمين مناسب براي استقرار اين اردوگاه در اختيار هلال احمر قرار دهند.

انتقاد شديد نماينده شيراز از عملكرد سازمان
ميراث فرهنگي و گردشگري در بافت قديم شيراز
ايسنا: نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي از عملكرد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در بافت قديم شيراز به شدت انتقاد كرد.
محمدنبي رودكي، نماينده مردم شيراز در مجلس، عدم تصميم گيري درمورد ۳۶۰ هكتار از بافت هاي قديمي و مسكوني شهر شيراز را از جمله دلايل عقب افتادگي مركز استان فارس دانست و افزود: وقتي در كوچه هاي قديمي شيراز با آن ديوارهاي فرو رفته و يا در حال تخريب قدم مي زنيم دل انسان به درد مي آيد.وي با انتقاد از روند كند رسيدگي به اين وضعيت گفت: حدود ۱۱سال است كه جلسات متعددي در استانداري فارس و يا در شهرداري شيراز با حضور سازمان ميراث فرهنگي، مسكن و شهرسازي استان و شهرداري شيراز، شهردار بافت قديم و بعضي ديگر از دستگاه هاي مربوطه برگزار مي شود؛ اما تاكنون هيچ نتيجه عملي در پي نداشته است و هر زمستان شاهد خراب شدن تعدادي از اين خانه ها و زير آوار رفتن مردم در منطقه بافت قديم شيراز هستيم.
وي افزود: حدود ۲ سال است كه اينجانب پيگيري هاي زيادي را در استان و تهران داشته ام كه همت مديران اجرايي را براي نوسازي و بازسازي بافت قديم مي طلبد، اما يكي از موانع موجود تغيير بافت قديم، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس است .

همايش بزرگداشت علامه حاج شيخ
عزيزالله عطاردي برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: مراسم بزرگداشت علامه حاج شيخ عزيزالله عطاردي به پاس نيم قرن تلاش علمي اين شخصيت فرهيخته هم زمان با هشتادمين سال تولد وي، پاييز امسال برگزار مي شود.
اين مراسم از سوي مؤسسه تحقيقات و علوم انساني با همكاري مؤسسه معارف اسلامي امام رضا(ع)، مجمع جهاني اهل بيت(ع)، سازمان حوزه ها و مدارس علميه خارج كشور، مجمع التقريب بين المذاهب الاسلاميه، مركز بين المللي گفت وگوي تمدن ها و فرهنگ ها، آستان مقدس حضرت عبدالعظيم، مؤسسه علمي و فرهنگي دارالحديث و كتابخانه هاي تخصصي وابسته به دفتر آيت الله العظمي سيستاني برگزار خواهد شد.دبيرخانه همايش بزرگداشت علامه عزيزالله عطاردي از همه محققان و نويسندگان دعوت كرده است با نگارش مقاله، خود را در مراسم تكريم و گراميداشت اين استاد سهيم سازند. محورهاي پژوهش و نگارش در سه زمينه: ۱- شخصيت و سيره فردي استاد شامل: زندگينامه، اخلاق و سلوك فردي، اجتماعي، علمي، تحصيلات، استادان و شاگردان، سفرها ۲ _ روش شناسي و معرفي آثار استاد شامل: حديث، تاريخ، جغرافيا، ادبيات، تصحيح، ترجمه، فهرست نويسي و نسخه شناسي ۳- آرا و نظريه هاي استاد (نوآوري هاي فكري) اعلام شده است.
محورهاي ياد شده با توجه به آثار استاد، انتخاب شده اند و مجموعه كاملي از آثار استاد، در دو مركز مؤسسه تحقيقات و علوم انساني و مؤسسه معارف اسلامي امام رضا(ع) در دسترس اهل تحقيق است. مهلت ارسال مقاله ها پايان تيرماه ۱۳۸۵ به نشاني دبيرخانه واقع در تهران، بزرگراه آفريقا، بالاتر از پل ميرداماد، كوچه قباديان شرقي، شماره ۶۰/۳ اعلام شده است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |