دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۶ - Apr 10, 2006
يك ميليون نفر دست اندركار توليد چاي،همچنان چشم انتظار اقدام مسئولانند
كام چايكاران با وعده شيرين نمي شود
010692.jpg
010695.jpg
رشت _ خبرنگار همشهري: با اينكه مقامات وزارت جهاد كشاورزي و سازمانهاي مرتبط با چاي، از آذرماه سال گذشته مرتب وعده مي دهند تنگناهاي چاي را برطرف مي كنند، هيچكدام از اين وعده ها تا به حال عملي نشده و حتي دستور معاون رئيس جمهور براي رفع مشكلات ناديده گرفته شده است.
ايرج هوسمي رئيس اتحاديه شركت هاي تعاوني چايكاران كشور با عنوان اين مطلب به همشهري گفت: تاكنون براي رفع نگراني از ۵۶ هزار خانوار چايكار و قريب يك ميليون انساني كه در چرخه توليد تا توزيع چاي نقش دارند، اقدامي جدي صورت نگرفته و خطر بزرگي صنعت چايكاري را تهديد مي كند، با تأكيد مي گويم تا به حال، نه براي كارخانه داران چاي و نه براي كشاورزان چايكار كه مكمل اين زنجيره بزرگ صنعتي و كشاورزي هستند، گره گشايي نشده و مشكلات به قوت خود باقي است.
ايرج هوسمي اضافه كرد: در سال گذشته نرخ برگ سبز چاي درجه دو كيلويي ۱۸۰ تومان و درجه يك كيلويي ۲۹۰ تومان بوده كه آن را براي سال ۸۵ به ترتيب ۱۹۰ تومان و ۳۲۵ تومان تعيين كرده اند كه به هيچ وجه كارشناسي نيست. چايكاران با نرخ سال گذشته، دخل و خرج نكردند. متضرر شدند و امسال هزار تومان بر دستمزد روزانه هر كارگر مرد در چايكاري افزوده شده است.
وي درخواست كرد به صورت عادلانه هزينه واقعي توليد در تمام بخش ها كارشناسي شود و حداقل حقوق براي توليدكنندگان چاي تضمين گردد تا دست اندركاران توليد و فرآوري چاي به كار خود دلگرم شوند و در تعامل با همديگر، زمينه توسعه و ارتقاي كمي و كيفي چاي را فراهم آورند زيرا چاي ايران به حق در رديف مرغوب ترين چايهاي جهان است.
وي افزود: مقامات وزارت كشاورزي و سازمانهاي مرتبط با چاي از قبل از آذرماه گذشته مي گفتند براي به زراعي و آماده سازي باغ ها در فصل زمستان، تسهيلات در اختيار چايكاران قرار مي دهند و به صاحبان كارخانجات براي تعميرات ضروري كمك مي كنند و اين نظرات مكرر از تلويزيون سراسري و مركز گيلان پخش مي شد. اما تا به امروز كمترين اقدام عملي انجام نشده است. حتي مبلغ تسهيلات در همه زمينه ها از جمله هرس، نگهداري و تهيه كود شيميايي تعيين شده بود اما اين وعده ها و تصميم ها در تمام طول زمستان از مرحله حرف تجاوز نكرد و اكنون در فصل بهار، تمام دغدغه ها و دلشوره ها به قوت خود باقي است.
هوسمي افزود: در نيمه دوم اسفند گذشته به اتفاق دكتر سميعي رئيس هيأت مديره سنديكاي كارخانجات شمال كه رياست انجمن صنفي كارخانجات چاي شمال و خانه كشاورز را نيز برعهده دارد و يكي ديگر از اعضاي انجمن، با آقاي سعيدلو معاون رئيس جمهور ملاقات داشتيم.
در اين ديدار قائم مقام مديريت برنامه و بودجه نيز حضور داشت و پس از مذاكرات مفصل، معاون رئيس جمهور تأكيد كردند براي رفاه حال چايكاران و احترام به اين قشر زحمتكش، لازم است سريعاً نسبت به اعطاي تسهيلات اقدام شود. قائم مقام مديريت برنامه و بودجه در همين نشست قول داد فردا نامه مربوطه امضا و كار تمام مي شود ولي متأسفانه از اين اقدام تا به امروز خبري نشده است.

نصب تنديس مترجم آلماني آثار فريدالدين عطار در نيشابور
زنگ بزرگداشت شيخ عطار در مدارس خراسان رضوي
010707.jpg
گروه شهرستان ها: شهر نيشابور در پايان هفته جاري شاهد برپايي شب شعري در بزرگداشت شاعر نامي ايران، شيخ فريدالدين عطار خواهد بود. همزمان با بزرگداشت عطار، قرار است از تنديس هلموت ريتر، مترجم آلماني آثار عطار نيز در محل آرامگاه اين شاعر پرآوازه، پرده برداري شود. همچنين شنبه آينده _ ۲۶ فروردين _ در برنامه دانش آموزي بزرگداشت عطار، زنگ مدارس در مدرسه هاي سراسر استان خراسان رضوي نواخته خواهد شد.
نام و نسب عطار، محمدبن ابي بكر ابراهيم بن اسحق، كنيه اش ابوحامد، لقبش فريدالدين و شهرتش عطار نيشابوري است.ولادتش را با اختلاف نظرهايي از  ۵۱۳ تا  ۵۴۰ هجري نوشته اند.عطار در واقعه نيشابور به دست اردوي تاتار به شهادت رسيد.
آثار او عبارت اند از: الهي نامه، اسرارنامه، جواهرنامه، خسرونامه، شرح القلب، مصيبت نامه، مقامات طيور يا منطق الطير، ديوان قصايد و غزليات و مختارنامه كه مجموعه رباعيات اوست.از ميان آثار عطار آنچه كه برجسته تر از بقيه به نظر مي رسد، منطق الطير اوست كه شيخ بارها در شعرهاي خود به اين كتاب اشاره كرده است.

صدور سنگ هاي تزئيني ماكو به خارج
010701.jpg
ماكو _ به گفته معاون سازمان صنايع و معادن آذربايجان غربي، سالانه ۶۰ هزار تن سنگ تزئيني از معادن موجود شهرستان ماكو استخراج مي شود.
اكبر طاهري در گفت و گو با ايرنا افزود: ده معدن سنگ تزئيني در ماكو فعال است و تراورتن هاي توليدي از اين معادن، عمدتا در رنگهاي سفيد، ليمويي، كرم و قرمز هستند.
طاهري يادآور شد: سالانه ده هزار تن از سنگهاي تراورتن توليد شده در ماكو، فرآوري مي شود. همچنين سالانه پنج هزار تن از اين مواد معدني به خارج از كشور صادر مي شود. در معادن سنگ ماكو بيش از ۳۵۰ نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم اشتغال دارند.

با اجراي پروژه جمع آوري گازهاي همراه نرگسي انجام مي شود
جلو گيري از سوزاندن ۱۹ ميليون فوت مكعب گاز در جنوب كشور
اهواز _ خبرنگار همشهري: با اجراي طرح جمع آوري و تزريق گازهاي همراه نرگسي، در مناطق نفت خيز جنوب روزانه از سوزاندن ۱۹ ميليون فوت مكعب گاز جلوگيري مي شود.
مجري طرح جمع آوري گازهاي همراه با اعلام اين خبر گفت: اين طرح با هدف جمع آوري و فشرده سازي و تزريق گازهاي همراه نفت به مخزن نرگسي در استان بوشهر اجرا مي شود.مهندس عبدالحسين اشتري توضيح داد: در اين طرح تأسيسات جمع آوري و تزريق گاز در مجاورت واحد بهره برداري نفت نرگسي در حوزه فعاليت شركت نفت و گاز گچساران احداث و با گردآوري و تزريق روزانه ۱۹ ميليون فوت مكعب، بخشي از كاهش فشار مخزن جبران خواهد شد.
مهندس اشتري اعتبار اين طرح را بيش از ۱۵۲ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: باتوجه به اقدامات صورت گرفته اميدواريم اين پروژه تا پايان آبان ماه ۸۵ به بهره برداري برسد.
تزريق گاز در مخزن آسماري ميدان نرگسي، واقع در ۶۵ كيلومتري شهرستان بوشهر، با هدف تثبيت فشار ستون نفت برنامه ريزي شده و پس از اتمام عمليات، احداث تأسيسات و تجهيزات آغاز خواهد شد.ميزان بازيافت از اين مخزن در صورت تزريق به ميزان ۳/۱۹ درصد حجم نفت در جا افزايش مي يابد؛ به عبارت ديگر ميزان ذخاير ثانويه نهايي حاصل از تزريق گاز در اين مخزن ۲۳ درصد ذخاير اوليه مي باشد.
بخشي از گاز مورد نياز براي تزريق در مخزن آسماري ميدان نرگسي از محل گازهاي همراه نفت اين ميدان و ميدان نفتي رودك تأمين و پس از فشار افزايي در ايستگاه تزريق گاز نرگسي (فاز اول)، در مخزن تزريق خواهد شد.

ستايش رئيس انجمن علمي ايرانيان
مقيم آمريكا و كانادا از گنجينه هاي آستان قدس
010698.jpg
گروه شهرستانها: پروفسور فضل الله رضا رئيس انجمن علمي ايرانيان مقيم آمريكا و كانادا، در بازديد از موزه آستان قدس رضوي، اين گنجيه را از لحاظ داشتن آثار خطي و اشياي قديمي و تاريخي در جهان منحصر به فرد دانست و تأكيد كرد كه هركدام از اين آثار، از نظر زيبايي و هنري، در زمره شاهكارهاي فرهنگ و تمدن اسلام و ايران است.
به گزارش روابط عمومي كتابخانه ها و مراكز استان آستان قدس رضوي، پروفسور رضا با ستايش از اين گنجينه هاي مختلف و متنوع يادآور شد : هر قرآن خطي، نمونه شاخصي از هنر تذهيب، نقاشي و خوشنويسي است كه با فراهم آوردن كاغذ، پوست آهو، پارچه، تركيبات شيميايي و رنگ ها با دقت نگارش يافته است. اينها نمونه اي از اوج استعداد هنري اجداد با فرهنگ ما است كه نسل حاضر مي تواند با آموزش باورهاي روحاني و معنوي و خلاقيت، اين هنرها را تعالي بخشد.
پروفسور رضا، دارالشفاء آستان قدس را يكي از بزرگترين مراكز روحاني و گروه درماني جهان دانست و اضافه كرد: آدم وقتي به اين آستان مقدس نزديك مي شود، حال تازه، وجد و متانت و خاموشي پيدا مي كند و مثل اين است كه واقعاً به كيهان اعظم و ذروه هاي كمال انساني قدم نهاده است.

حضور وزنه برداران خوزستاني در رقابتهاي آسيايي
اهواز _ تيم هاي نفت اهواز و نفت مسجد سليمان در پيكارهاي وزنه برداري قهرماني جوانان و بزرگسالان باشگاه هاي آسيا شركت مي كنند. در اين رقابت ها كه از ۲۵ فروردين در ازبكستان آغاز خواهد شد وزنه برداران خوزستاني به عنوان نمايندگان ايران در قالب تيم هاي نفت اهواز و نفت مسجد سليمان حضور خواهند داشت.
قرار است حسين رضازاده قويترين مرد جهان نيز در تركيب تيم وزنه برداري اهواز، اين تيم را همراهي كند.

آغاز مسابقات اسبدواني كورس بهاره گنبد كاووس
گنبدكاووس _ مسابقات اسبدواني كورس بهاره گنبد در استان گلستان از هفته گذشته در مجموعه سواركاري اين شهر آغاز شده است.
در نخستين هفته اين رقابتها كه با شركت ۹۰ رأس اسب در ۸ دور به مسافت يك هزار متر برگزار شد، سواركاران اسبهاي صرفناز، پرشين گلف، بارمان، گل سارا، براق، كلنل، ماهر و مندي مقام نخست دورهاي مختلف را كسب كردند.
در اين مرحله بيش از ۱۱۴ ميليون ريال جايزه نقدي به صاحبان اسب هاي برتر اهدا شد.دومين هفته اين مسابقات جمعه آينده در مجموعه سواركاري گنبد برگزار مي شود.

ياد و خاطره سيروس قايقران گرامي داشته شد
010704.jpg
رشت _ مراسم سالگرد درگذشت زنده ياد سيروس قايقران بازيكن و كاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال ايران و ملوان بندرانزلي، در حسينيه كلوير بندر انزلي برگزار شد. در اين مراسم كه جمعي از ورزشكاران، نويسندگان ورزشي و مسئولان منطقه حضور داشتند، حاضران با نوحه خواني و سينه زني، ياد و خاطر اين بازيكن ارزنده فوتبال كشورمان را گرامي داشتند.

مسابقات بدمينتون انتخابي استان زنجان
زنجان _ مسابقات بدمينتون انتخابي استان زنجان در رده هاي سني بزرگسالان، اميد و جوانان در مجموعه ورزشي ۱۵ خرداد زنجان برگزار شد.
در اين رقابتها كه به منظور شركت در مسابقات كشوري انجام مي گيرد در رده سني بزرگسالان غلامرضا باقري و جلال اسكندري، در جوانان اشكان فصاحتي و سروش اسكندري و در رده سني اميد سينا بيات، عليرضا انصاري و عرفان فصاحتي به عنوان افراد برتر انتخاب شدند.

برپايي اردوي تيم ملي وزنه برداري در قزوين
قزوين _ رئيس هيات وزنه برداري استان قزوين از برپايي اردوي آمادگي تيم ملي وزنه برداري ايران در قزوين خبر داد. حسين مقامي افزود: اين اردو با هدف آمادگي تيم ملي وزنه برداري براي شركت در رقابت هاي آسيايي دوحه قطر و مسابقه هاي جهاني جمهوري دومنيكن از ۸ ارديبهشت به مدت ۲۲ روز در سالن جهان پهلوان تختي قزوين برپا خواهد شد.در اين اردو مرتضي شاه محمدي وزنه بردار قزويني نيز در دسته ۱۰۵ كيلوگرم حضور خواهد داشت.

پيروزي وزنه برداران اسلام آباد غرب
كرمانشاه - در رقابت هاي وزنه برداري قهرماني استان كرمانشاه كه در سه رده سني نونهالان، نوجوانان و جوانان در محل سالن كورش باقري كرمانشاه برگزار شد، تيم هاي اسلام آباد غرب، سنقر و هرسين توانستند با كسب ۱۸۲ ، ۱۸۱ و ۱۷۱ امتياز به ترتيب در رده هاي اول تا سوم قرار گيرند.
در رده سني نونهالان ميثم چغاز و مهران چغاز (هر دو از كرمانشاه) سعيد دهنوي (ناحيه دو آموزش و پرورش) ميلاد خسروي و عماد باقري ( هر دو از كرمانشاه) سهيل اميري (ناحيه دو) سعيد برالك (كرمانشاه) يوسف صياديان (ناحيه دو) و محمد امين عالي بيگي (كنگاور) به ترتيب در اوزان مختلف در جايگاه نخست قرار گرفتند.
در رده سني نوجوانان نيز امير جوادي (اسلام آباد غرب)، مصطفي عبدلي (كرمانشاه)، محمد داودي فر(كنگاور)، فريبرزكهراري (ناحيه آموزش و پرورش)، امير خواجوي و مجيد اميري (هردو از كرمانشاه) ،حميد خزايي (كنگاور)، حامد فتاحي (سنقر) ،محمد رضا صالحيان و محمد امين جمشيدي زاده (هردو از ناحيه دو) جايگاه برتر را از آن خود كردند.
در گروه سني جوانان پيمان بهرامي پويا، كيقباد رستمي، شهاب صفري، كورش رستمي، ايوب سنجابي، حسن خميس آبادي، امير حسين محمدي و بهزاد اميني (همگي از كرمانشاه) نيز مقام اول اين رقابت ها را به خود اختصاص دادند.در جمع امتيازها، به منظور تشويق تيم هاي شهرستاني، امتيازات تيم مركز استان محاسبه نشد و وزنه برداران اسلام آباد غرب بر جايگاه نخست تكيه زدند.

كشتي گيران برتر استان گيلان انتخاب شدند
رشت- رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان استان گيلان، با انتخاب نفرات برتر در سالن شهيد انصاري شهرستان رودسر پايان يافت.
در اين دوره از رقابتها، ۶۸ كشتي گير از سراسر استان با هم به رقابت پرداختند.
در پايان اين رقابتها و در رده تيمي، تيم كشتي آزاد آب منطقه اي گيلان به مقام قهرماني رسيد، تيم هاي رودسر و بندرانزلي به ترتيب دوم و سوم شدند.
در رقابتهاي انفرادي نيز نفرات زير اول شدند:حسن نبوي، حسين محمدزاده، سعيد رمضاني، شهريار شادمنفعت، وحيد موسويان، عباس قويدست و حبيب شاد.
رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان استان گيلان به مدت دو روز در سالن ورزشي شهيد انصاري شهرستان رودسر برگزار شد.نفرات برتر اين مسابقات در رقابت هاي قهرماني كشور كه اواخر فروردين ماه در تهران برگزار مي شود، شركت مي كنند.

برگزاري مسابقات واليبال قهرماني
آموزشگاه هاي آذربايجان غربي
اروميه _ مسابقات واليبال قهرماني آموزشگاه هاي مقطع متوسطه آذربايجان غربي با حضور تيمهاي نواحي يك و دو آموزش و پرورش اروميه، چالدران، نازلو، خوي، سلماس، مهاباد و نقده در ۲ گروه ۴ تيمي به صورت رفت و برگشت در مركز آذربايجان غربي آغاز شد.
در نخستين روز اين مسابقات، تيم ناحيه يك اروميه ۳ بر يك سلماس را شكست داد، ناحيه دو، ۳ بر صفر بر چالدران غلبه كرد، نقده با همين نتيجه مهاباد را پشت سر گذاشت و تيم خوي نيز ۳ بر صفر برابر نازلو به پيروزي رسيد. اين رقابت ها در هفته جاري به پايان مي رسد و نفرات برتر هر تيم، به اردوي آمادگي تيم منتخب دانش آموزان مقطع متوسط آذربايجان غربي فراخوانده مي شوند.

توسعه فضاي سبز شيراز، در اولويت
برنامه هاي شهرداري است
010710.jpg
شيراز _ به گفته سرپرست سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري شيراز، توسعه فضاي سبز شهري در اولويت برنامه هاي شهرداري قرار گرفته است.
مهندس محمدكاظم حقيقت در جمع خبرنگاران گفت: هم اكنون پروژه ۱۴هكتاري احداث فضاي سبز باغ جنت دردست اجراست كه چهار هكتار آن در سال گذشته با چمن كاري، گلكاري، كاشت درخت و درختچه زينتي به پايان رسيد.
وي ادامه داد: طرح توسعه درختكاري و ايجاد فضاي سبز كيان آباد در ميان رود به وسعت يك هزار هكتار از شمال رودخانه ميانرود كه جاده سبزپوشان و چنار راهدار را در برمي گيرد، تاكنون ۴۰درصد پيشرفت داشته است.
جنگل كاري ارتفاعات دراك در پنج هزار هكتار مساحت نيز در دست اجراست كه اين منطقه را با گونه هاي مختلف گياهي سازگار با محيط پوشش خواهد داد.
حقيقت گفت: طرح جنگل كاري دامنه كوه دراك با دو هزار هكتار وسعت پارسال آغاز شد و ۸۰درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و دو كيلومتر جاده خاكي نيز در اين مسير احداث شده است.
سرپرست سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري شيراز افزود: درختكاري و توسعه فضاي سبز پارك جنگلي گلستان به وسعت دو هزار هكتار در دست اجراست كه در۲۵۰هكتار از آن، درختچه هاي زيتون و سوزني برگ كاشته  شده  است.
وي گفت: از سه راهي پل فسا تا روستاي اكبرآباد نيز به طول ۳۴ كيلومتر، كمربند سبز احداث شده و با نهالهاي اكاليپتوس، اكاسيا، سرو شيراز، سرو نقره اي، كاج تهران، زرشك، درختچه هاي توري و خرزهره پوشش داده شده است.

ادامه مطالعات احداث سد مخزني نهب در استان قزوين
قزوين -مرحله دوم مطالعات ساخت سد مخزني «نهب» استان قزوين آغاز شده است. اين سد در ۳۵ كيلومتري جاده تاكستان به آبگرم و در پايين دست روستاي نهب با ۲۷۰ميليون متر مكعب حجم برروي رودخانه «خرم رود» احداث خواهد شد.

واردات كالا از مرز بين المللي مهران آزاد شد
ايلام - رئيس گمرك ايلام گفت: واردات كالا از كشور عراق در مرز بين المللي مهران آزاد شد.
پيش از اين در مرز مهران تنها كار صادرات كالاهاي غيرنفتي انجام مي شد. «محسن جامه بزرگي» در گفت و گو با ايرنا افزود: اين اقدام براساس مصوبه جديد كارگروه توسعه صادرات استان ايلام و به صورت پيله وري انجام شده است.
وي اظهار داشت: با توجه به اين مصوبه اكنون پيله وران فعال در خروجي رسمي مهران مي توانند در ازاي صادرات اقدام به واردات كالا از عراق كنند.

خوزستان ۷۰ درصد درآمد ارزي كشور را تأمين مي كند
اهواز _ خبرنگار همشهري: استان خوزستان ۳۶ درصد درآمد داخلي و ۷۰ درصد درآمد ارزي كشور را تأمين مي كند كه اين ويژگي، لزوم بازنگري به بخش هاي سازماني در اين استان را تأييد مي كند.
مديرعامل سازمان آب و برق خوزستان، اين استان را استاني دولتي خواند و افزود: مهم ترين مشكل در پيشرفت اقتصادي استان، رشد ناچيز سرمايه گذاري در بخش خصوصي است.
دكتر سيدجعفر حجازي، در همايش مدل هاي تعالي سازماني گفت: مهندسي مجدد و بازنگري در همه بخش ها بهبود، ساختار نيروي انساني، افزايش توان تخصصي و فني، سازماندهي وظايف موازي و اولويت بندي وظايف از عمده ترين برنامه هاي سازمان آب و برق خوزستان است.
وي اظهار داشت: سازمان آب و برق خوزستان با ۱۴ شركت تابعه و توانايي رسيدن به ۲۰ شركت بهره برداري، نيازمند تلاش جدي مديران و پالايش سيستم و خود ارزيابي منابع انساني است.

سنگ نگاره هايي از دوره نوسنگي در محلات شناسايي شد
خمين _ كارشناس و محقق آثار باستاني خمين گفت: سنگ نگاره هايي مربوط به دوره هزاره هشتم قبل از ميلاد (نوسنگي) در كوه هاي غربي شهرستان محلات كشف شد. «محمد ناصري فرد» در گفت و گو با ايرنا افزود: نقاشان اين طرح ها، با حكاكي اشكال برخي حيوانات از جمله «بز» از اين حيوان به عنوان سمبل ياد كرده اند.
وي گفت: اين نقوش شامل بز كوهي، روباه، گرگ و نماد خورشيد است كه در صخره ها و كوه هاي غرب شهرستان محلات مشاهده مي شود.
ناصري فرد افزود: متأسفانه بخشي از سنگ نگاره هاي اين شهرستان بر اثر سرما و ديگر عوامل جوي از بين رفته است.
وي اضافه كرد: سبك حكاكي نقوش، مشابه سبك كلي موجود در سنگ نگاره هاي كشف شده ايران و ديگر كشورهاي همسايه ايران نظير قزاقستان، قرقيزستان، آذربايجان، ارمنستان، پاكستان و افغانستان است.
اين پژوهشگر و محقق مسائل تاريخي و باستاني گفت: براساس بررسي هاي انجام شده ۹۰ درصد مجموعه سنگ نگاره هاي پراكنده در سطح كشور با نقش بز طراحي شده است كه بز كوهي در ايران باستان نمادي از آب، زايندگي و فراواني نعمت بوده است.

استان بوشهر با كمبود مدارس شبانه روزي
عشايري روبه روست
بوشهر _ مديركل  امور عشايري  استان  بوشهرگفت : اين  استان  باكمبود مدارس  شبانه روزي  ويژه  فرزندان  عشاير روبه روست .
ايرج شجاعي  در گفت  وگو با ايرنا افزود: نبود اين  مدارس شبانه روزي  به ويژه  در مقطع  متوسطه ، مانع  ادامه  تحصيل  فرزندان  عشاير استان  بوشهر شده  است .
وي  اضافه كرد: طبق  آخرين آمار، جمعيت  دانش آموزان  عشايري  اين  استان  دو هزارو ۶۳ نفر است  كه  در ۱۶۲ آموزشگاه عشايري  در سراسر بوشهر به  تحصيل  در مقاطع ابتدايي  و راهنمايي  اشتغال  دارند.
مديركل  امور عشايري  استان  بوشهر تعداد كادر آموزشي  اين  آموزشگاهها را ۱۵۶آموزگار برشمرد و افزود: در زمان  حاضر تنها دو آموزشگاه  در مقطع  راهنمايي در شهرستان  دشتستان  داير است  و در مابقي  مناطق  اين  استان ، آموزشگاه هايي  در مقطع  ابتدايي  به  امر آموزش  فرزندان  عشاير استان  مبادرت  مي ورزند.

بيش از دو ميليون ليتر الكل در خرمشهر توليد شد
خرمشهر- مدير عامل  كارخانه  الكل سازي  خرمشهر گفت : پارسال  دو ميليون  و ۱۵۰ هزار ليتر الكل  در كارخانه  الكل سازي  خرمشهر توليد و به  بازار مصرف  عرضه  شد.
محمد شيرزادي  در گفت  و گو با ايرنا افزود: الكل  توليدشده  نسبت  به  سال  ۱۳۸۳ حدود ۳۳ درصد افزايش  داشته  است .
وي  ارزش  الكل  توليدي  در كارخانه  الكل سازي  خرمشهر را ۲۰ ميليارد ريال عنوان  كرد و گفت : اين  كارخانه  به  طور متوسط روزانه  ۲۰ هزار ليتر الكل سفيد و مواد اوليه  كارخانه هاي  داروسازي ، آرايشي  و بهداشتي ، مواد غذايي و داروخانه هاي  سراسر كشور را تامين  مي كند.

مقابله با موتورسواران متخلف در قزوين
قزوين  - معاون  راهنمايي  و رانندگي  نيروي  انتظامي استان  قزوين  گفت : طرح  مقابله با موتورسواران  متخلف  و بستن  كمربند ايمني  امسال  با جديت  در اين استان  اجرا مي شود.
سرهنگ  حكمت الله  داوودي  در جمع  خبرنگاران  افزود: در زمينه ساماندهي  اين  نوع  پديده ها نيازمند مشاركت  دستگاه هاي  اجرايي  به خصوص با  مردم  هستيم .
وي  خاطرنشان  كرد: نيروي  انتظامي استان  قزوين  سال  گذشته  در دو مرحله طرح  استفاده  از كمربند ايمني  را به  اجرا درآورد كه  در بيشتر موارد پليس به  تذكر دادن  و ارشاد اكتفا كرد.داوودي همچنين  گفت : آخرين  مهلت  فرم  كارت  هوشمند سوخت  براي  موتورسيكلت ها تا ۱۵ ارديبهشت  ماه  سال  جاري  تمديد شده  و دارندگان  موتورسيكلت ها بايد با مراجعه به  شعبه هاي  در نظر گرفته  شده  براي  دريافت  فرم  اقدام  كنند.

خانه كارگر تبريز لوح تقدير گرفت
تبريز- براي سومين سال متوالي، خانه كارگر تبريز عنوان نخست عملكرد را ميان خانه هاي كارگر سراسر كشور كسب كرد. به گزارش خبرگزاري فارس، اين تشكل به لحاظ فعاليت گسترده در زمينه هاي مختلف، با كسب ۸۵۰ امتياز توانست براي بار سوم در صدر خانه هاي كارگر سراسر كشور قرار بگيرد. در مراسمي به همين مناسبت، لوح تقدير ويژه از عملكرد خانه كارگر تبريز در سال ۸۴ و كسب عنوان برتر توسط دبيركل خانه كارگر جمهوري اسلامي ايران به حاج كريم صادق زاده دبير اجرايي خانه كارگر تبريز اهدا شد.
برپايي اردوهاي آموزشي در داخل و خارج استان، شركت فعال در عرصه هاي اجتماعي، سياسي، سركشي و بازديد مداوم از واحدهاي توليدي صنعتي استان، توسعه فعاليت هاي مركز آموزش علمي كاربردي، برگزاري كلاسهاي آموزشي رايگان، تلاش در جهت شناسايي مشكلات و دعاوي موجود در واحدها، تجهيز و توسعه امكانات سخت افزاري، جذب عضو، اطلاع رساني و انعكاس مشكلات و دستاوردهاي جامعه كارگري از جمله فعاليتها براي كسب عنوان برتر عملكردي توسط خانه كارگر تبريز اعلام شده است.
پس از خانه كارگر تبريز، خانه هاي كارگر ساوه، اصفهان، شيراز، مازندران، يزد و قزوين در رتبه هاي بعدي قرار گرفتند.

در جاده پلدختر - خرم آباد ، كاميون به گله گوسفند زد
پلدختر _ خبرنگار همشهري: كاميوني به رانندگي محمدكاظم حسيني صالحي در جاده پلدختر _ خرم آباد به گله گوسفند زد و ۴۰ گوسفند را تلف كرد. تعدادي گوسفند هم بر اثر اين بي احتياطي، زخمي شدند.
كاميون بنز شماره ۳۸۴۵۳ تهران _ ج از پلدختر به خرم آباد مي رفت كه در نزديكي روستاي روبند جلگه خلج، با گوسفندان عشايري كه از عرض جاده عبور مي كردند روبه رو شد و گله را زير گرفت.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |