دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۶ - Apr 10, 2006
رئيس جمهوري:
طرحهاي جديد مسكن بايد در اولويت برنامه ها قرار گيرد
ايرنا: محمود احمدي  نژاد، رئيس  جمهوري  تامين  مسكن  مردم  را جزو وظايف  اصلي حكومت  دانست  و گفت : طرحهاي  جديد ساخت  مسكن  بايد در اولويت  برنامه هاي  كشور قرار گيرد و دولت  نيز با تمام  توان  از اين  طرحها حمايت  مي كند.
احمدي  نژاد روز گذشته  در ديدار وزير مسكن  و شهرسازي  و مسئولان  بنياد مسكن  انقلاب  اسلامي  در سراسر كشور كه  به  مناسبت  سالروز تاسيس  اين  بنياد برگزار شد، با قدرداني  از تلاشهاي  وزارت  مسكن  و شهرسازي  و بنياد مسكن  انقلاب  اسلامي  براي  تامين  مسكن  مردم ، گفت : وضع  كنوني  مسكن  در كشور را در مقايسه  با ديگر كشورها، خوب  توصيف كرد.
رئيس  جمهوري  با اشاره  به  اينكه  ديدگاهها و برنامه هاي  مسئولان  بخش  مسكن  بايد در برگيرنده  نيازهاي  سراسر كشور باشد، افزود: مشكل  جابجايي  گسترده  جمعيت ، مهاجرتهاي  بي رويه  و حاشيه  نشيني ، با توجه  جدي  به  مسكن  در شهرهاي  كوچك  و روستاها قابل  كنترل  است .
احمدي  نژاد با بيان  اين  كه  در ايران  قيمت  زمين  سهم  مهمي از قيمت  مسكن را به  خود اختصاص  داده  است ، گفت : با برنامه ريزي  و طراحي هاي  جديد مي توان  قيمت  زمين  را براي  ساخت  و سازهاي  مسكوني به  ويژه  در شهرهاي  محروم  و كوچك  به  حداقل  رساند و با توجه  به  اينكه  در تامين  مصالح  در كشور مشكلي  نداريم  مي توان  ضمن  كم  كردن  سودهاي  بانكي  و مشاركت  دادن  مردم ، مشكل  مسكن  را در اين  مناطق  به  حداقل  رساند.
رئيس  جمهوري  در ادامه  بر ضرورت  توجه  جدي  به  مسكن  روستايي  تأكيد كرد و افزود: احياي مسكن  در روستاها با توجه  به  حجم  بسيار زياد خانه هاي  آسيب پذير، نهضتي  است  كه حضور خود مردم  و تلاش  بيشتر مسئولان  شكل  مي گيرد.
وي  همچنين  با تأكيد براينكه  بايد براي  حوادث  پيش بيني  نشده آمادگي  و برنامه ريزي  قبلي  داشت ، از مسئولان  بخش  مسكن  خواست  موضوع  وجود يك  اتاق  امن  در هر خانه  را تا ايمن سازي  كامل  منازل  مسكوني  مردم  پيگيري  كنند.
احمدي  نژاد با تأكيد بر اينكه  قصد ما ساختن  جامعه اي  نمونه  و شاهد در همه  زمينه ها است ، از معماري  فعلي  بناها در كشور انتقاد كرد و افزود: بايد با طراحي  و تدوين  الگوهاي  مسكن  منطبق  بافرهنگ  اسلامي  و استفاده  از كارشناسان اصيل ، الگوهاي  معماري  اسلامي و ايراني  را به  ديگران  معرفي  كنيم .

به دلايل امنيتي و نظامي:
دولت لايحه توسعه منطقه آزاد قشم را پس گرفت
010863.jpg
حاشيه
* ۱۸۱ نفر از نمايندگان با امضاء نامه اي رزمايش بزرگ پيامبر اعظم (ص) را تابلوي عظيمي از توانمندي هاي ملت ايران دانسته و تأثير آن بر بازدارندگي بدخواهان ملت را غيرقابل انكار دانستند.
* ۱۷۱ نماينده در نامه اي به پرويز فتاح وزير نيرو اقدام ادارات توزيع آب كشاورزي مبني بر صدور قبوض آب بها تحت عنوان آب تلفيقي يا آب سد انحرافي را غيرقانوني دانستند.
* ستار هدايت خواه نماينده بوير احمد طي تذكري به هيأت رئيسه نسبت به گزارش رئيس كميسيون تلفيق به سازمان مديريت و برنامه ريزي انتقاد و در خصوص گنجانده شدن مواردي كه مصوب كميسيون تلفيق و مجلس در بودجه سال ۸۵ نبود اعتراض كرد.
* ۹ تن از نمايندگان در تذكر كتبي به وزير نيرو خواستار اعلام برآوردهاي كارشناسي و اقتصادي تغيير ساعت رسمي كشور در مصرف برق شدند.
گروه سياسي: نمايندگان مجلس روز گذشته پيش از بررسي شور دوم لايحه توسعه مناطق آزاد تجاري _ صنعتي قشم و چاه بهار بنا به درخواست دولت به استرداد اين لايحه رأي مثبت دادند.
به گزارش خبرنگار همشهري قاضي زاده معاون پارلماني وزارت دفاع در بيان دلايل استرداد اين لايحه گفت: با توجه به اينكه اين لايحه را دولت قبلي به مجلس ارائه كرد و در آن پيش بيني شده بود كه در دو منطقه قشم و چابهار تغييراتي ايجاد شود.
وي افزود: آنچه در اين لايحه تحت عنوان دغدغه دولت مطرح است اصلاحات مربوط به بند يك اين لايحه است كه به منطقه قشم برمي گردد.
قاضي زاده تصريح كرد: تدوين لوايحي كه با امنيت ملي پيوند خورده از ويژگي هاي خاصي برخوردار است .در اين لايحه قرار است كل جزيره قشم منطقه آزاد تلقي شود كه اين موضوع به لحاظ شرايط استراتژيك منطقه مورد ايراد دولت جديد است. وي اظهار داشت: منطقه قشم به دليل تردد كليه شناورهاي تنگه هرمز نقطه عمليات آبي خاكي و يكي از سپرهاي دفاعي ايران در مقابل حملات احتمالي، پشتيباني جزاير سه گانه، استقرار دستگاه ها و تجهيزات دفاعي، نظامي از ويژگي هاي خاصي برخوردار است. لذا ناديده گرفتن موقعيت نظامي اين منطقه را با آسيب جدي روبه رو مي كند و يكي از دغدغه هايي است كه مورد توجه دولت بوده است.
وي افزود: دولت اين قول را مي دهد كه اين لايحه را به سرعت اصلاح و آن را به فوريت به مجلس ارائه دهد.
اين لايحه مورد استرداد دولت قرار گرفته و نمايندگان به اين درخواست رأي مثبت دادند.
تسهيلات جديد براي كارگران مشاغل
سخت و زيان آور
در جلسه علني ديروز طرح استفساريه اصلاحيه تبصره ۲ الحاقي به ماده ۷۶ قانون تأمين اجتماعي مصوب ۱۳۸۰ به تصويب رسيد.
براساس اين مصوبه به كارگران شاغل در مشاغل سخت و زيان آور در مناطق بد آب و هوا كه به طور فصلي در اين قبيل مشاغل كار مي كنند و آن دسته از كارگران كه بدون ميل و اراده، موقتاً كار خود را از دست مي دهند اما دوباره به اين گونه مشاغل سخت و زيان آور باز مي گردند با وجود انقطاع فصلي يا موقت مشمول مزاياي تبصره ۲ ، الحاقي به ماده ۷۶ قانون تأمين اجتماعي خواهند شد. براين اساس اين دسته از كارگران در صورت اشتغال ۲۰ سال متوالي و ۲۵ سال متناوب در اين گونه مشاغل سخت و زيان آور مي توانند باز نشسته شوند.
همچنين نمايندگان به لايحه موافقتنامه با كشورهاي مختلف رأي موافق دادند. لوايح موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه گذاري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت صربستان و مونته نگرو، موافقتنامه اصناف از اخذ ماليات مضاعف در مورد مالياتهاي بر درآمد بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري لهستان و پروتكل اصلاحي آن، موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه گذاري بين دولت جمهوري اسلامي و دولت جمهوري فدرال دمكراتيك اتيوپي، موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف در مورد مالياتهاي بردرآمد و سرمايه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت پادشاهي بحرين و موافقتنامه چارچوب حمل و نقل ترانزيت اكو و موافقتنامه حمل و نقل هوايي دوجانبه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري اندونزي جزء موارد تصويبي نمايندگان بود.
همچنين نمايندگان به لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنفوانسيون سازمان ملل متحد براي مبارزه با فساد رأي مثبت داد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين به كليات طرح تعرفه گذاري خدمات پرستاري رأي مثبت دادند.
با تصويب اين طرح، تمامي خدمات پرستاري در كشور، تعرفه گذاري شده و كارانه ها نيز اساس سقف تعرفه هاي مصوب خواهد بود. حداد عادل پس از تصويب كليات اين طرح،آن را تقدير مجلس از جامعه پرستاري دانست كه با تشويق حدود ۶۰ نفر از پرستاران كه در جايگاه تماشاچيان قرار داشتند،روبرو شد.
نمايندگان همچنين كليات لايحه اعطاي تسهيلات بهسازي و بازسازي مسكن روستايي به روستاهايي كه به شهر تبديل مي شوند را به تصويب رساندند. در صورت تصويب نهايي اين لايحه پرداخت تسهيلات بهسازي و بازسازي مسكن روستايي در روستاهايي كه براساس ضوابط و مقررات قانوني به شهر تبديل مي شوند حداكثر تا مدت پنج سال از تاريخ تصويب تبديل روستا به شهر بلامانع است.
اظهارات رئيس مجلس
در مورد تجهيزات نظامي ايران
غلامعلي حدادعادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز با اشاره به انجام موفقيت آميز رزمايش دريايي نيروهاي سپاه و ارتش در شرايط حساس كنوني گفت: نظم و انضباط در استفاده از جنگ افزارهاي پيشرفته پيامي براي ملت به همراه داشت و توجه محافل سياسي و نظامي جهان را به خود جلب كرد و آنچه مهم بود اين كه اين جنگ افزار ها چه در مرحله تحقيق و پژوهش و چه در مرحله صنعتي به همت نيروهاي متخصص ايراني ساخته شده است و جاي افتخار دارد و مسلم است كه در اين زمينه ها ايران جز با اتكا به خود نمي تواند كاري كند. حداد اظهار داشت: به بركت انقلاب، جوانان ما موشك هايي طراحي مي كنند كه در دنيا نظير ندارد و اين همه در مدت كوتاه بيست و چند سال اتفاق افتاده و قطعاً روح امام كه همواره بر اتكال به خدا و نقش ملت تأكيد مي كرد از اين پيشرفت ها كه نصيب ملت شده است شاد و خوشحال است.
وي با اشاره به وقايع و انفجارهاي اخير در كشور عراق اظهار داشت: نيروهاي آمريكايي كه براي گسترش دموكراسي به عراق آمده اند نمي خواهند تسيلم رأي مردم عراق شوند اما مطمئن هستيم شيعيان عراق در برابر اين مصيبت ها صبر و در برابر دشمنان مقاومت مي كنند و اجازه نخواهند داد آمريكايي و انگليسي ها به اهداف خود برسند و حاكميت مردم عراق را نيروهاي علاقمند به استقلال عراق تأمين خواهند كرد.

پيام تسليت مقام معظم رهبري به آيت الله فاضل لنكراني
ايرنا: در پي  درگذشت  مرحومه ي  مغفوره  همشيره ي  مكرمه  آيت الله «فاضل  لنكراني» ، حضرت  آيت الله  خامنه اي  رهبر معظم  انقلاب  اسلامي ، پيام  تسليتي  خطاب  به  ايشان صادر كردند.
متن  پيام  به  اين  شرح  است :
بسم الله الرحمن الرحيم
 آيت الله  جناب  آقاي  فاضل  لنكراني  دامت  بركاته  درگذشت  مرحومه  مغفوره  همشيره  مكرمه  را به  آن جناب  تسليت  عرض  مي كنم  و رحمت  و مغفرت  الهي  را براي  ايشان  و دوام  صحت  و عافيت  جنابعالي  را از خداوند منان  مسالت  مي نمايم .
والسلام عليكم و رحمه الله
سيد علي خامنه اي

جلسه مشترك ۲ تن از مراجع تقليد قم
درباره حوادث تروريستي عراق
فارس: به دنبال حوادث چند روز اخير عراق و با هدف بررسي اين وقايع، دو تن از مراجع تقليد قم با يكديگر ديدار كردند.
به دنبال حوادث روزهاي گذشته عراق و كشته و زخمي شدن ده ها نفر از مسلمانان به ويژه شيعيان عراق توسط فرقه هاي تروريستي، روز شنبه آيت الله ناصر مكارم شيرازي و آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني با يكديگر ديدار و آخرين وضعيت سياسي، امنيتي شيعيان عراق را بررسي كردند.
آيت الله مكارم شيرازي در اين ديدار ضمن تاسف از اوضاع وخيم عراق اظهار داشت: در طول تاريخ بشر چنين جنايتكاراني وجود نداشته  اند.
آيت الله صافي گلپايگاني نيز گفت: به عقيده من در طول تاريخ اسلام جمعيتي جنايتكار، مانند عاملان اين اقدامات تروريستي پيدا نشده است.
در ادامه اين ديدار، دو مرجع تقليد، حوادث عراق به ويژه فعاليت گسترده فرقه هاي تروريستي در اين كشور را بررسي كردند.

هاشمي شاهرودي با تحقيق و تفحص
از قوه قضائيه موافقت كرد
فارس: مخبر هيأت تحقيق و تفحص از قوه قضائيه با بيان اين كه آقاي شاهرودي رئيس قوه قضائيه از اول تحقيق و تفحص از اين قوه را قانوني و رسمي نمي دانست، گفت: پس از يك سال سرانجام  هاشمي  شاهرودي به صورت شفاهي با اين امر موافقت كرد.محمد دهقان در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به مخالفت  هاشمي  شاهرودي با انجام تحقيق و تفحص از قوه قضائيه گفت: آقاي  هاشمي  شاهرودي و ديگر مسئولان قوه قضائيه تحقيق و تفحص از اين قوه را غيرقانوني مي دانستند و مانع انجام آن مي شدند.
وي افزود: هيأت تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در طول يك سال گذشته بيكار ننشست بلكه با اطلاع رساني عمومي گزارشات قوي زيادي از سوي مردم، قضات و مسئولان ساير دستگاه هايي كه با قوه قضائيه همكاري مي كنند به دست مي رسيد كه از ميان اين گزارشها بيش از ۳۰۰ سوال به دست آورديم.

كميسيون امنيت ملي طرح اصلاح قانون
انتخابات رياست جمهوري را رد كرد
ايسنا: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري را به دليل وعده نماينده وزارت كشور مبني بر ارائه لايحه اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري تا پايان خرداد ماه، رد كرد.رضا طلايي نيك عضو كميسيون امنيت ملي در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: اين تصميم در جلسه يكشنبه گرفته شد و كميسيون به دليل وعده وزارت كشور براي ارائه لايحه از سوي دولت و لزوم كامل تر شدن طرح پيشنهادي اين طرح را كه در دستور كار داشت، رد كرد.

اعتراض ايران به نقض حقوق بشر در آمريكا و فرانسه
010866.jpg
مهر: حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت خارجه پيرامون رويكردهاي ضد حقوق بشر آمريكا اظهار داشت: آمريكا با كارنامه بسيار نامناسب در زمينه حقوق بشر و دموكراسي در جايگاهي نيست كه درمورد ديگران قضاوت كند.
آصفي در اين زمينه موارد نقض حقوق بشر در آمريكا را برشمرد:
۱) انجام بيش از ۵ ميليون و ۸۰۱ هزار خشونت جنايي در سال در آمريكا، ۲) داشتن مقام اول زنداني در جهان، ۳) ارتكاب بيش از ۴۵۰۰ قتل به خاطر تبعيض و نابرابري نژادي،
۴) وجود حداقل ۳۷ ميليون فقير در آمريكا، ۵) اقدامات سيستماتيك آمريكا در نهادينه كردن تبعيض نژادي و فشار به اقليت هاي مهاجر،
۶) شنود مكالمات تلفني و دسترسي به ايميل هاي شخصي توسط اف.بي.آي و سيا، ۷) كنترل رسانه ها از سوي دولت آمريكا و ارائه گزارش ها از سوي وزارت دفاع و توزيع آن در بين شبكه هاي تلويزيوني، ۸) انتخابات پرهزينه به دور از معيارهاي دموكراسي به عنوان مثال انتخابات شهرداري نيويورك بالغ بر ۱۰۰ ميليون دلار بوده است، ۹) تقلب در انتخابات رياست جمهوري آمريكا و ۱۰) از همه تأسف بارتر اين كه آقاي بوش با ايجاد زندان هاي متعدد در اروپا و ساير نقاط جهان شأن و منزلت رئيس جمهور آمريكا را تا حد زندانبان تنزل داده است.
مشروح كنفرانس خبري سخنگوي وزارت خارجه را در صفحه ۲ بخوانيد.
ايسنا: سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تصريح كرد كه ايران عجله اي براي تعيين تاريخ مذاكره با آمريكا درباره اوضاع عراق ندارد و همچنين با اشاره به سفر قريب الوقوع محمد البرادعي به تهران بررسي چشم انداز آينده همكاري هاي ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي را مهم ترين محور رايزني ها با مديركل اين نهاد بين المللي توصيف كرد.
دكتر حميدرضا آصفي در نخستين جلسه مطبوعاتي اش در سال ۱۳۸۵ در رابطه با سفر احتمالي محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران گفت: تا اين لحظه قرار است البرادعي اواخر هفته جاري به ايران سفر كند. او ادامه داد: يك سفر با تمايل طرفين و در پايان هفته جاري به جمهوري اسلامي ايران صورت مي گيرد، ضمن آن كه ما همكاري هاي تنگاتنگي را با آژانس داشته و داريم و پيرامون اين همكاري ها با البرادعي گفتگو خواهيم كرد.
آصفي در ارتباط با مذاكراتي كه قرار است بين ايران و آمريكا بر سر مساله امنيت در كشور عراق صورت پذيرد، تصريح كرد: پيش از اين، انجام اين مذاكرات توسط آمريكايي ها به ايران پيشنهاد شده بود و سفير آمريكا در عراق حداقل در چهار نوبت از طريق رسانه ها و ۱۰ بار از طريق مسئولان عراقي علاقه كشور متبوعش را براي اين مذاكرات اعلام كرده بود.
وي افزود:  با وجود اين پيام ها با توجه به سابقه بد آمريكا و نگراني ها به تمام اين درخواست ها پاسخ منفي داديم تا اين كه مسئولان عراقي اين درخواست را مطرح كردند و ما با وجود تمامي نگراني ها و بدبيني هايمان به اين درخواست پاسخ مثبت داديم.
سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد:  مي خواهيم در اين مذاكرات پيرامون خروج بيگانگان از عراق و اصلاح رويكرد خلاف آمريكا در اين كشور صحبت شود، ولي البته هنوز تاريخي را براي اين مذاكرات مشخص نكرده و به توافق نرسيده ايم.
وي همچنين با بيان اين كه ايران عجله اي براي تعيين تاريخ مذاكرات با آمريكا ندارد، خاطرنشان كرد:  اين كار به تدارك و برنامه ريزي نياز دارد و اگر همه چيز روشن شود، مسلماً به صورت علني به افكار عمومي اعلام خواهد شد.
وي در واكنش به اظهارات اخير زلماي خليل زاد، سفير آمريكا در عراق مبني بر تاخير زمان انجام مذاكرات ايران و آمريكا تا زمان تشكيل دولت موقت اين كشور گفت:  اصلا چنين نيست، چرا كه در واقع وقتي تنظيم نشده بود كه بخواهد به پس از تشكيل دولت عراق موكول شود.
سخنگوي وزارت خارجه درباره جزئيات مذاكره با آمريكا نيز اظهار داشت: مذاكراتي كه صحبتش مي شود صرفاً راجع به عراق است كه البته بايد تدارك ديده شود. هنوز هيچ جزئياتي از آن روشن نيست.
وي خاطرنشان كرد: موضوعات ديگر نيز براي مذاكره با آمريكا در دستور كار قرار ندارند، چرا كه ما در حسن نيت آمريكايي ها جداً ترديد داريم. آنها هم مواضع ما را به خوبي مي دانند و به نظر نمي رسد در چنين شرايطي مذاكره در رابطه با مسايل ديگر بتواند به حل آنها كمك كند.
آصفي درباره اين كه آمريكا براي مذاكره با ايران در رابطه با مسايل ديگر بايد چه كند؟ افزود:  آمريكا بايد ابتدا رويكردش نسبت به ايران و كشورهاي مختلف منطقه را تغيير دهد و آن گاه شرايط متفاوت خواهد بود، ولي در شرايط حاضر مذاكره با آمريكا غير از مساله عراق در دستور كار نيست. سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران در خصوص اين كه كشورمان در مهلت باقي مانده اي كه شوراي امنيت سازمان ملل متحد برايش مقرر كرده، چه تدابيري را انديشيده است؟ ادامه داد:  راه مذاكره همچنان باز است و ما به طور مستقيم همكاري هاي جدي مان را با آژانس ادامه مي دهيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه در ارتباط با واكنش كشورمان به ناآرامي ها و نقض مكرر حقوق بشر در كشور فرانسه تصريح كرد:  يادداشت اعتراضي را توسط سفارت كشورمان در فرانسه به مسئولان فرانسوي داده ايم و در آن در خصوص رعايت حقوق شهروندي، اخراج ائمه جماعات فرانسه و همچنين تضييع حقوق زنان و به ويژه بحث حجاب اعتراض كرده ايم.
وي ادامه داد: انتظار داريم فرانسه نيز به ميثاق هاي بين المللي و حقوق بشر پايبند باشد و با سعه صدر و بردباري بيشتري با مسايل برخورد كند.

آغاز سفر لاريجاني به كشورهاي منطقه
به منظور تبيين مواضع هسته اي
فارس: دبير شوراي عالي امنيت ملي به منظور تبيين مواضع هسته اي ايران و گسترش تعاملات منطقه اي  سفر خود به كشورهاي منطقه را آغاز كرد.
سفر دبير شوراي عالي امنيت ملي به كشورهاي منطقه همچون قطر و امارات متحده عربي كه از يكشنبه شب آغاز شده در جهت تبيين مواضع هسته اي ايران و گسترش تعاملات كشورهاي منطقه صورت گرفته است.

متكي:
ايران به تعهدات خود در زمينه صدور نفت عمل مي كند
مهر: متكي وزير امور خارجه گفت: دولت آمريكا در موقعيتي نيست كه يك بحران دشوار و پر هزينه ديگر را بر دوش پرداخت كنندگان ماليات در كشور خود تحميل كند، به همين خاطر تصور نمي كنيم كه امريكايي ها به دنبال يك رويارويي نظامي جديد باشند.
منوچهر متكي در مصاحبه با روزنامه سوئيسي برنر سايتونگ در پاسخ به اين سوال كه آيا در صورت اعمال تحريم عليه ايران در شوراي امنيت، تهران صدور نفت را متوقف خواهد كرد گفت: ما معتقديم كه عرضه مطمئن انرژي براي كل جهان بسيار مهم است و ما تعهداتي با كشور هاي مختلف در زمينه صدور نفت داريم و به تعهدات خود عمل خواهيم كرد.
وي تاكيد كرد: مسير عبور تانكر هاي نفت در خليج فارس مسدود نخواهد شد.متكي در پاسخ به سوالي در خصوص واكنش ايران به بيانيه شوراي امنيت گفت: ما از حقوق خود در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح هسته اي بخوبي آگاه هستيم كه حق ما در زمينه استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را نيز شامل مي شود.وي تاكيد كرد: ما از اين حق خود صرف نظر نخواهيم كرد و هر تصميمي كه تعهدات و وظايف جديدي را براي ما تعيين كند متناسب نمي دانيم.
وي در خصوص طرح موضوع حقيقت يابي هولوكاست توسط دكتر احمدي نژاد و تاثير آن در موضوع هسته اي گفت: دانشمندان همواره رويدادهاي تاريخي را مورد بررسي قرار داده اند، ما نبايد اين گونه بحث ها را ممنوع كنيم ولي ما نمي خواهيم اگر كشورهايي خود اقرار مي كنند كه چنين جنايات شنيعي انجام داده اند، مورد بحث قرار دهيم.

اخبار خوش هسته اي در راه است
مهر: مخبر كميسيون انرژي مجلس به نقل از رئيس سازمان انرژي اتمي كه مهمان ديروز اين كميسيون بود، گفت: پيشرفت هاي خوبي در تحقيقات و فناوري هسته اي داشته ايم و در آينده نزديك اخبار خوشي براي مردم داريم.
سيد عبدالمجيد شجاع در پايان نشست روز گذشته اين كميسيون در جمع خبرنگاران پارلماني افزود: جلسه با حضور آقازاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي برگزار شد كه وي توضيحات كاملي درخصوص موضوع پرونده هسته اي از جمله وضعيت زنجيره سانتريفيوژ چرخه سوخت و ذخاير مواد به نمايندگان ارائه داد.
مخبر كميسيون انرژي تصريح كرد: در اين نشست آقازاده عنوان كرد كه كليه اقدامات ايران در چارچوب معاهده ان پي تي است و ما در همين چارچوب باقي خواهيم ماند، با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري كامل داريم و قطعنامه هايي كه عليه ما صادر مي شود فاقد بار حقوقي است.

جك استراو: هيچ توجيهي براي ا قدام نظامي
عليه تهران وجود ندارد
مهر: وزير امور خارجه انگليس امروز ادعاهاي رسانه ها مبني براينكه آمريكا خود را آماده اقدام نظامي عليه ايران، از جمله حمله هسته اي به تاسيسات مظنون به توليد تسليحات هسته اي را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، جك استراو در گفتگو با تلويزيون بي بي سي اظهارداشت: جامعه بين المللي حق دارد كه با سوء ظن بسيار برنامه هسته اي ايران را بررسي كند، اما هيچ مدرك غير قابل انكارو هيچ توجيهي براي اقدام نظامي (عليه ايران) وجود ندارد.وي دراين باره افزود كه ما نمي توانيم درباره مقاصد ايران اطمينان حاصل كنيم.بنابراين اين مسئله مبناء اين نيست كه كسي اجازه يابد دست به اقدام نظامي بزند.
اظهارات استراو زماني صورت مي گيرد كه گزارشها از آمريكا حاكي است كه جرج بوش در حال بررسي گزينه هايي براي حمله نظامي به ايران است.
استراو نظريه حمله با استفاده از بمبهاي هسته اي هوشمند را كاملا نامعقول خواند و صحت منابع اين گزارشها را زير سوال برد.
وزير خارجه انگليس همچنين خاطر نشان كرد كه وي معتقد است واشنگتن به استفاده از مذاكرات و فشارهاي ديپلماتيك براي حل موضوع هسته اي ايران متعهد است.
وي علت مخالفت خود را با اقدام نظامي عليه ايران را چنين عنوان كرد: علت مخالفت ما با حمله نظامي عليه ايران اين است كه اين گزينه، بدترين گزينه است و هيچ توجيهي براي آن وجود ندارد.

مراسم گراميداشت شهيد صياد شيرازي
در ستاد كل نيروهاي مسلح
ايسنا: ستاد كل نيرو هاي مسلح با صدور اطلاعيه اي ياد و خاطره امير سرافراز جبهه هاي اسلام، شهيد سپهبد علي صياد شيرازي را گرامي داشت.
در اين اطلاعيه آمده است:
امير سرافراز ارتش اسلام سرلشكر صياد شيرازي نقش مهمي در ايجاد وحدت و يگانگي نيرو هاي مسلح به ويژه ارتش و سپاه ايفا كرد كه حاصل آن به شكل گيري عمليات هاي بزرگي همچون، فتح المبين و بيت المقدس منجر شد.
امروز هنگامي كه از كربلا هاي جنوب، غرب و شمال كشور سخن به ميان مي آيد، سلحشوري و دلاورمردي او در مقابل متجاوزان در خاطره ها زنده مي شود كه چگونه ميدان رزم را با روحيه جهاد و شهادت به بزم گاه عاشقان الله تبديل كرده بود.
اين اطلاعيه مي افزايد: امروز آمريكا كه از مبارزه با تروريسم دم مي زند خود پرورش دهنده و حمايت كننده تروريست هاست و قاتلان بزرگاني همچون صياد شيرازي و شهيد بهشتي، شهداي محراب و... را در زير پر و بال خويش حفظ كرده ، غافل از اين كه حناي آنها ديگر در ميان ملت هاي مظلوم رنگي ندارد و ماهيت ظالمانه و مستكبرانه آنها براي مردم جهان آشكار شده است.
ستاد كل نيرو هاي مسلح ضمن گراميداشت ياد و خاطره اين اسوه شجاعت، سرباز فداكار و نامدار شهيد، آمادگي كليه نيرو هاي مسلح را براي جانفشاني در راه دفاع از سرزمين اسلامي اعلام مي دارد و از عموم مردم قدرشناس و خانواده هاي محترم شهدا دعوت مي كند تا با شركت گسترده خود در مراسم اين شهيد گرانقدر كه در ساعت ۱۰ صبح امروز ۲۱ فروردين در مسجد جهاد ستاد كل نيرو هاي مسلح برگزار مي شود، بار ديگر با آرمان هاي والاي شهيدان تجديد ميثاق كنند.
يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.

جعفري، حكيم و پاچه چي طرف هاي عراقي
حاضر در مذاكرات ايران و آمريكا
مهر: رئيس جمهوري عراق گفت: مذاكرات ايران و آمريكا درمورد عراق به زودي با حضور طرفهاي عراقي در بغداد انجام مي شود.
به گزارش پايگاه اينترنتي ايلاف، رئيس جمهوري عراق درمورد مذاكرات ايران و آمريكا درمورد عراق گفت: اين مذاكرات به زودي در بغداد برگزار مي شود و از طرف عراقي ها ابراهيم جعفري نخست وزير، عدنان پاچه چي رئيس سني مجلس نمايندگان و عبدالعزيز حكيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق به عنوان درخواست كننده مذاكرات بين ايران و آمريكا شركت خواهند كرد.
وي ياد آورشد: اين ديدارها به معناي دخالت درامور داخلي عراق محسوب نمي شود بلكه برعكس اين دخالت را رد مي كند.

۱۳۶ هزار نامه مردم گلستان
به رئيس جمهور بررسي شده است
مهر: سرپرست هيأت اعزامي نهاد رياست جمهوري براي نظارت بر روند رسيدگي به نامه هاي مردم گلستان به رئيس جمهوري گفت: از مجموع ۱۵۰هزار نامه مردم استان به رئيس جمهور ۱۳۶ هزار نامه مردمي بازخواني شده و پاسخ نامه هاي مردمي ظرف دو هفته ديگر به آنان اعلام مي شود.
ناصر اميري در جلسه شوراي اداري استان گلستان افزود: اشتغال، درخواست كمك هاي مالي، وام و مشكلات درمان از مهمترين موضوعاتي است كه در نامه هاي مردمي به آن اشاره شده است.به گفته وي تاكيد رياست جمهوري بر آن است كه به تك تك نامه هاي مردمي پاسخ داده شود.
وي از تمامي مديران دستگاههاي اجرائي استان گلستان خواست تا با تشكيل كميته هاي فني در دستگاه خود، درخواست هاي مردمي را بررسي و از هرگونه پاسخ كليشه اي خودداري كنند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |