پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۸ - May 18, 2006
متهم رديف دوم جنايت زنان خانه دار تهراني مدعي شد
من از قتلها بي خبر بودم
003543.jpg
003549.jpg
گروه حوادث -آزاده مختاري : با برگزاري آخرين جلسه دفاعيات دو متهم جنايت مرگبار زنان تهراني، پرونده قتل هاي سريالي زنان صاحبخانه براي صدور راي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
به گزارش همشهري، ساعت ۹ صبح ديروز علي رضا و اعظم دو متهم پرونده قتلهاي سريالي زنان خانه دار پايتخت براي اخذ آخرين دفاعيات مقابل بازپرس بهروز هنرمند قرار گرفتند .
گريه بعد از ۳ قتل
در جلسه روز گذشته هنگامي كه بازپرس هنرمند از علي رضا متهم رديف اول خواست تا آخرين دفاعيات خودش را بيان كند وي گفت: بدون حضور وكيلش صحبتي نخواهد كرد و به اين ترتيب آخرين دفاع خود را منوط به حضور وكيلش نمود .
در ادامه جلسه ، اعظم (متهم رديف دوم) در حالي كه به شدت گريه مي كرد با انكار اتهام خود درباره معاونت در قتل عمدي گفت : من در هيچ قتلي شركت نداشتم و حتي از قصد علي رضا براي قتل زنان صاحبخانه اطلاعي نداشتم، فكر مي كردم كه او تنها از اين خانه ها سرقت مي كند و ما بعد از سرقت از آنجا خارج مي شويم
او افزود: من تا زماني كه دستگير شديم، فكر مي كردم كه او تنها به خاطر نياز مالي و ورشكستگي دست به سرقت مي زند اما هرگز نمي توانستم تصور كنم كه او مي خواهد كسي را به قتل برساند .
دختر جوان درباره انگيزه اش از همدستي با متهم رديف اول افزود: انگيزه ام براي همدستي با او هم اين بود كه به عليرضا به شدت علاقه مند بودم و مي خواستم به او كه با مشكلات مالي روبرو بود كمك كنم؛ ضمن آنكه خودم هم به شدت با مشكلات مالي درگير بودم و هنگامي كه او پيشنهاد همدستي داد به همين خاطر پذيرفتم .
در ادامه جلسه دادگاه ، عبدالصمد خرمشاهي وكيل اعظم با بيان اينكه اعظم خود از اولين قربانيان اين ماجراي هولناك بوده است گفت : يكي از شرايط تحقق معاونت در قتل ، يكي بودن قصد عامل اصلي جنايت و معاون اوست ، اما در اين ماجرا همانگونه كه اعظم ادعا مي كند او هرگز نمي دانسته است علي رضا قصد كشتن زنان صاحبخانه را داشته است و ظاهرا در اين ماجرا آلت دست علي رضا قرار گرفته است .
خرمشاهي افزود: نياز مالي و احساس عاطفي اعظم نسبت به علي رضا او را ناخودآگاه به مسيري كشانده است كه اكنون به جاي ادامه تحصيل در دانشكده بايد در انتظار صدور حكم دادگاه در پشت ميله هاي زندان بماند .
با پايان آخرين مراحل بازپرسي اين پرونده مهم جنايي كه در آن دو متهم پرونده ، در زماني كمتر از يك ماه مرتكب سه قتل سريالي زنان خانه دار در شمال تهران شده بودند بازپرس هنرمند قرار مجرميت آنان را صادر كرده و پرونده براي رسيدگي قضايي با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد .

موافقت قضات دادگاه با آزادي مشروط متهم به قتل
گروه حوادث: با قبول تقاضاي آزادي مشروط، مردي كه در يك نزاع منجر به قتل، صاحب يك قهوه خانه را به قتل رسانده بود در آستانه آزادي قرار گرفت.
به گزارش همشهري، در اين پرونده مرد جواني به نام حسن متهم است ۲۶ شهريور ۸۲ در يك نزاع مرگبار در خيابان مصلي فردي به نام اسماعيل را با يك ضربه چاقو به قتل رسانده است.
وي پس از دستگيري در نخستين بازجويي ها ضمن اعتراف به قتل گفت: روز حادثه به همراه چند تن از دوستانم به نام هاي امير و مرتضي به قهوه خانه اسماعيل رفتيم. اما به خاطر مخالفت اسماعيل وارد قهوه خانه نشديم. پس از چند دقيقه اسماعيل از ما خواست تا مقابل قهوه خانه  وي تردد نداشته باشيم. بر سر همين موضوع درگير شديم و من او را با يك ضربه چاقو به قتل رساندم.
برپايه اين گزارش، پس از صدور كيفرخواست، وي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه و به قصاص نفس (اعدام) محكوم گرديد.
پس از صدور حكم، متهم توانست رضايت اولياي دم را جلب كند و آنها با اعلام رضايت از حق قصاص گذشت كردند. حسن (متهم پرونده) چندي قبل پس از ۳سال حبس با ارسال نامه اي به قاضي پرونده ( عزيزمحمدي ) از وي خواست تا با آزادي مشروط وي موافقت كند. قضات اين شعبه با توجه به اينكه متهم از لحاظ جنبه عمومي جرم حداقل ۳ سال زندان خود را گذرانده است، صبح ديروز با آزادي مشروط وي موافقت كردند.

پس از ۱۰ سال از وقوع جنايت
عاملان قتل دختر جوان به اعدام محكوم شدند
گروه حوادث: ماجراي قتل دختر ۱۲ ساله كه توسط چهار جوان ربوده و به قتل رسيده بود، پس از ۱۰ سال با صدور حكم قصاص بسته شد.
به گزارش همشهري، پرونده اين دختر جوان كه ليلا.ف نام داشت، زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه ۱۷ ارديبهشت ۷۴ وي توسط پنج مرد جوان به طرز هولناكي به قتل رسيد. پرونده قتل اين دختر يكي از جنجالي ترين پرونده هاي جنايي بود كه پس از چندين بار نقض قانون از سوي ديوان عالي كشور رد شد و متهمان آن از قصاص رهايي يافتند.
آغاز جنايت مرگبار
اواسط ارديبهشت خواهر ليلا در حالي كه به شدت بيمار بود از پدرش خواست به خاطر مشكلاتي كه در نگهداري كودكش دارد او اجازه دهد تا ليلا پيش وي به سنقر برود و كمك حال وي باشد. پدر ليلا، وي را به آن جا فرستاد. پس از چند روز حضور ليلا در خانه خواهرش وي به همراه خاله خود به روستاي آنها در نزديكي اين شهرستان رفت تا چند روزي را به عنوان مهمان در آن جا باشد. اما روزي كه وي به همراه پسرخاله خردسال خود به كوه هاي اطراف روستا رفته بود، وي را گم كرد و شروع به پايين آمدن از كوه كرد. در مسير بازگشت پسر جواني را ديد. از او خواست تا راهي را كه به طرف روستا مي رفت به وي نشان دهد. لحظه اي بعد مرد جوان خود نيز در همان مسير شروع به حركت كرد و از همين زمان بود كه دختر ۱۲ ساله ناپديد شد و به اين ترتيب تحقيقات پليس براي يافتن دختر نوجوان آغاز شد.
نخستين سرنخ
در جريان بررسي هاي پليس درباره دليل ناپديد شدن دختر نوجوان معلم روستا كه آخرين بار اين دختر را در حال پرسيدن مسير از پسر جوان ديده بود، تحت بازجويي قرار گرفت. وي با بيان اين كه از همان لحظات اول به هادي شك كرده بود گفت در حالي كه مشكوك شده بودم به دنبال آنها رفتم، اما در ميان صخره هاي كوه ۵ جوان را ديدم كه در حال بذله گويي و خوردن نان محلي بودند. اما وقتي سراغ ليلا را از وي گرفتم او با خونسردي گفت: تنها راه را به ليلا نشان داده است و هيچ نشانه اي از او ندارد. با اين اظهارات، هادي به عنوان اولين مظنون بازداشت و تحت بازجويي قرار گرفت، اما در حالي كه بازجويي ها از وي ادامه داشت ۷ روز پس از ناپديد شدن جسد خونين دختر نوجوان در دره نادر از توابع روستاي سهنله پيدا شد. هادي بار ديگر تحت بازجويي قرار گرفت و به قتل ليلا به تنهايي اعتراف كرد. قاضي نظري پس از بررسي محل كشف جسد متوجه تناقض گويي هاي هادي شد و از آن جايي كه از محل دستگيري و پيدا كردن جسد چند كيلومتري راه پرفراز و نشيب وجود داشت به تمامي اعترافات هادي شك كرد و به دستور او هادي تحت بازجويي هاي فني قرار گرفت.
سرانجام هادي لب به اعتراف گشود و بيان داشت، اولين كسي بوده كه با دادن آدرس اشتباه به ليلا نقشه شوم خود را عملي كرده است. او اتهام ارتكاب قتل را انكار كرد و گفت: ليلا را زنده به چهار تن از دوستانش سپرده است. قاضي پرونده پس از اعترافات هادي، چهار متهم ديگر را بازداشت كرد و تحت بازجويي قرار داد.
چند روز بعد از اعترافات هادي ماموران قضايي و انتظامي اعلام كردند كه متهم رديف اول در زندان اقدام به خودكشي كرده است. پدر ليلا به خاطر حساسيت موضوع درخواست كرد تا پرونده مرگ دلخراش دخترش براي رسيدگي به تهران انتقال يابد. با دستور رئيس قوه قضاييه، پرونده به تهران ارجاع شد. قاضي محمد سلطان همتيار، پس از مطالعه پرونده سه متهم اصلي پرونده كه صفرعلي، حسن و امير نام داشتند را به قصاص نفس (اعدام) محكوم كرد اما حكم صادره از سوي ديوان نقض شد و پرونده مجدداً براي رسيدگي به شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت ارجاع شد. قاضي الهي زاده چندي قبل پس از ۱۰ سال صفرعلي و حسن را به اتهام مشاركت در قتل عمدي به قصاص محكوم كرد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور ارجاع شد تا در صورت تأييد به مرحله اجرا درآيد. شايان ذكر است يكي از متهمان اين پرونده متواري است.

سرقت تحت پوشش خريد خانه
گروه حوادث:با دستگيري اعضاي باندي كه تحت پوشش خريدار خانه از خانه هاي شمال تهران سرقت مسلحانه مي كردند، راز ۶۰ سرقت مسلحانه و كيف قاپي فاش شد.
به گزارش همشهري، چهارم بهمن سال گذشته ماموران پليس آگاهي در جريان يك مورد سرقت مسلحانه در منطقه زعفرانيه قرار گرفتند. ماموران پليس پس از حضور در محل حادثه متوجه شدند ساعتي قبل دو زن به همراه دو مرد به بهانه خريد خانه، وارد اين آپارتمان شده و پس از بستن دست و پاي صاحب خانه ۱۰ ميليون تومان طلا و پول وي را به سرقت برده اند.
با گزارش اين سرقت مسلحانه و با توجه به اهميت موضوع، كارآگاهان دايره يكم پليس آگاهي تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري سارقان مسلح آغاز كردند.
در حالي كه تحقيقات در اين باره آغاز شده بود، يك روز پس از سرقت آپارتمان زعفرانيه، سارقان خانه اي در خيابان وليعصر را به شيوه مشابهي مورد دستبرد قرار دادند، اما لحظاتي بعد از خروج سارقان، صاحب خانه با سر و صداي خود همسايه ها را از موضوع با خبر كرد كه اهالي محل پس از اطلاع  از موضوع به تعقيب سارقان پرداختند و موفق شدند يكي از سارقان به نام قاسم را در حالي كه يك اسلحه كلت كمري به همراه داشت دستگير كنند.با انتقال قاسم به پايگاه سوم پليس آگاهي تحقيقات فني و پليسي از وي آغاز شد كه متهم در بازجويي ها با افشاي نام ۳ نفر از همدستانش، آدرس مخفيگاه هاي آنها را در يوسف آباد تهران، اصفهان و خوزستان در اختيار كارآگاهان قرار داد. در ادامه تحقيقات و در حالي كه هر دو صاحب خانه از حضور زني در جريان سرقتها خبر داده بودند رديابي زني به نام شهلا كه همدست سارقان بود در دستور كار پليس قرار گرفت كه با دستگيري وي چند عضو ديگر باند نيز دستگير شدند.به گفته محمد تورنگ، رئيس مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي در بازجويي هاي صورت گرفته از اعضاي باند،آنها تاكنون به ۱۰ فقره سرقت مسلحانه و ۵۰ فقره كيف قاپي اعتراف كرده اند.

سارقان مسافركش به دام افتادند
003552.jpg
گروه حوادث: با تلاش ماموران اداره يكم معاونت آگاهي كرج، چهار سارق به عنف به عنوان مسافر سوار بر خودروهاي ايستگاههاي سواري شده و با كشاندن راننده به نقاط خلوت اقدام به انداختن طناب دور گردن وي كرده و بدين ترتيب اموال و وجوه نقد داخل خودرو را به سرقت مي بردند، دستگير شدند.
به گزارش همشهري، بعد از ظهر
۱۸ ارديبهشت ماه، ماموران گشت انتظامي كرج در حال انجام وظيفه در مناطق حاشيه اي بودند كه راننده پيكاني مضطرب به آنها مراجعه و اعلام كرد: دقايقي پيش چهار جوان كه به عنوان مسافر از حوالي اسلامشهر به مقصد گرمدره سوار خودرو وي شده بودند، در يكي از خيابان هاي خلوت با انداختن طناب به گردنش و تهديد چاقو و ضرب و جرح وي، ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد و ساير مدارك داخل خودرو اش را به سرقت برده اند.
با توجه به نزديكي محل گشت انتظامي با خيابان  مورد نظر بلافاصله ماموران پليس به تعقيب متهمان پرداخته و موفق شدند دو تن از سارقان به نام هاي قاسم و ابوالفضل را كه در حال فرار بودند ، دستگير كنند.
رييس پليس شهرستان كرج با اعلام دستگيري متهمان اظهار كرد: متهمان در حالي جهت تحقيقات بيشتر در اختيار پليس آگاهي كرج قرار گرفته اند كه در بازجويي هاي فني به عمل آمده ضمن اقرار به سرقت به عنف اظهار كردند: با همدستي همدستان فراري خود از ساعت ۲۰ به بعد با مراجعه به ايستگاههاي سواري، خودروها را به صورت دربستي كرايه كرده و در يك مكان خلوت با انداختن طناب به دور گردن راننده، نفر دوم چاقو بيرون آورده و در اين حال دو سارق ديگر مبادرت به خالي كردن جيب هاي راننده مي كرده اند.
سرهنگ بزمون در ادامه اضافه كرد: همچنين بنا بر تحقيقات تكميلي انجام شده، متهمان اذعان كردند كه پس از سرقت ضبط و لاستيك زاپاس خودرو، خودرو را در همان محل رها كرده و سپس متواري شده اند.
وي گفت: در ادامه بررسي هاي صورت گرفته در خصوص اين پرونده، «موسي» و «ابوالفضل» به ۱۶ فقره سرقت به عنف در مسيرهاي اكبرآباد، قائميه، واوان، چهاردانگه، اسلامشهر، رباط كريم، شهريار، گلستان، كرج و گرمدره اعتراف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان كرج با بيان اين كه سارقان دستگير شده جهت تحقيقات تكميلي و شناسايي مالباختگان در اختيار اداره آگاهي قرار دارند، از شهروندان خواست چنانچه شكايتي در خصوص اين پرونده دارند، به شعبه يكم اداره آگاهي كرج مراجعه كنند.

درگيريهاي خونين برزيل با ۱۳۳ كشته
وارد پنجمين روز خود شد
003540.jpg
درگيريهاي خونين باندهاي تبهكار و پليس برزيل در حالي وارد پنجمين روز خود شده است كه منابع پليسي از كشته شدن ۱۳۳ نفر از تبهكاران، نيروهاي پليس و مردم عادي خبر مي دهند .
به گزارش سي.ان.ان، درگيريهاي خونين سائوپائولو جمعه گذشته و پس از آن آغاز شد كه چند نفر از رؤساي يك گروه جنايتكار به زندان مافوق امنيتي منتقل شدند، به اين ترتيب آشوب گسترده اي در زنداني در اين شهر آغاز شد كه در ساعات بعد به تمامي شهر كشيده شد.
با فرار دهها زنداني از زندانهاي سائوپائولو، درگيريهاي خونين ابعاد گسترده اي گرفت و اعضاي باندهاي تبهكاري سازمان يافته اقدام به تيراندازي به سوي نيروهاي پليس و مردم كردند كه در جريان آن حداقل ۴۰ نيروي پليس و زندانبان و ۵ نفر از مردم عادي هدف گلوله قرار گرفته و جان باختند.
روز گذشته در حاليكه آشوب در پايتخت برزيل صدمات زيادي را به مراكز مالي و صنعتي قلب برزيل وارد كرده و باعث ترس و هراس ۱۸ ميليون جمعيت سائوپائولو شده بود، نيروهاي ويژه پليس برزيل اقدام به سركوب گسترده آشوبگران كردند و در كمتر از ۲۴ ساعت ۳۳ تبهكار را به قتل رساندند كه به اين ترتيب تعداد آشوب طلبان كشته شده به ۷۱ نفر رسيد، همچنين خبرها حاكي از قتل ۹ زنداني در داخل زندان سائوپائولو است. بنا به اين گزارش، نيروهاي پليس همچنين موتورسواراني را كه به آنها مشكوك مي شوند هدف قرار مي دهند، شليك به موتورسواران پس از آن آغاز شد كه ترك نشين يك موتور پس از تيراندازي به سوي يكي از مأموران وي را به قتل رساند.

بازي كامپيوتري، قاتل نوجوان چيني
يك نوجوان ۱۴ ساله چيني پس از آنكه چندين روز پي در پي سرگرم بازي هاي ويدئويي شد، جان باخت.
به گزارش روزنامه چاينا ديلي يك نوجوان ۱۴ ساله چيني به نام هوآنگ ساكن استان هينان، دوشنبه گذشته در حاليكه به مدت چند روز متوالي سرگرم بازي هاي ويدئويي بود، در اتاقش جان باخت.
براساس اين گزارش، مادر هوآنگ كه با تنها گذاردن پسر نوجوانش در خانه، خود به سفر رفته بود، ديروز زماني كه به خانه بازگشت با جسد فرزندش رو به رو شد.
بنابراين گزارش بررسي هاي متخصصان پزشكي قانوني نشان مي دهد پسر كه به مدت چند روز و در غياب مادرش سرگرم بازي هاي كامپيوتري بوده، طي اين مدت لب به غذا نزده و  عاقبت بر اثر گرسنگي و تشنگي تلف شده است.
مادر اين كودك به خبرنگاران گفت : روزي كه قرار بود به سفر بروم، ظرف غذايي براي پسرم در اتاقش قرار دادم و خانه را ترك كردم.
به گفته پليس، هوآنگ حين بازي آنقدر فكرش مشغول بازي بوده كه خوردن غذا را فراموش كرده و بر اثر گرسنگي زياد جان باخته است.
در حال حاضر پليس پيگيري اين پرونده را در دست دارد.

انتقام عجيب كشاورز چيني از مدير مدرسه
يك كشاورز چيني مدير مدرسه پسرش را به دليل نواختن يك سيلي به گوش او، با كابل برق خفه كرد و خود به مرگ محكوم شد.
به گزارش خبرگزاري شين هوا ، يك كشاورز ۳۸ ساله چيني به نام ژنگ يوآن بو چندي پيش بر سر اختلاف با هوآنگ يوشنگ مدير مدرسه پسرش، او را با كابل برق خفه كرد.
براساس اين گزارش، ژنگ كه بعد از اطلاع از اينكه مدير مدرسه فرزندش را تنبيه كرده است از وي خشمگين بود به فكر انتقام از او افتاد و سرانجام روز حادثه وي را به خانه اش دعوت كرده و  به قتل رساند.
هفته پيش دادگاه منطقه ژجيانگ چين كشاورز عصباني را به جرم قتل عمد مدير مدرسه به اعدام محكوم كرد.

دستگيري ۱۶ توزيع كننده مواد مخدر
در سلطان آباد رباط كريم
ايسنا:ماموران پليس رباط كريم با اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز موفق به دستگيري فروشنده مواد مخدر و دو تن از اراذل و اوباش سابقه دارشدند.
بنا بر اين گزارش،به دنبال كسب گزارشاتي مبني بر اين كه تعدادي از مجرمان در منطقه «سلطان آباد» رباط كريم، در پوشش ميوه فروشي اقدام به توزيع مواد مخدر از نوع هرويين كرده اند، بلافاصله ماموران پليس براي پيگيري موضوع وارد عمل شده و به محل وقوع جرم عزيمت كردند.
با حضور ماموران در موقعيت مورد نظر و آغاز تحقيقات پليسي ۱۶ فروشنده مواد مخدر شناسايي و دستگير شدند.
از سوي ديگر ماموران انتظامي رباط كريم زماني كه در جريان گزارشي مبني بر زورگيري و ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم در حوزه استحفاظي قرار گرفتند، براي شناسايي متهمان بررسي هاي لازم را آغاز كردند.
سرهنگ حسين صالحي آرا، فرمانده انتظامي شهرستان رباط كريم با اعلام اين خبر گفت: بدين ترتيب دو تن از اراذل و اوباش معروف به نامهاي «اصغر -خ» معروف به «اصغر ۱۱۰» و «اصغر- ف» معروف به «اصغر موتوري» كه اقدام به زورگيري و ايجاد مزاحمت براي اهالي كرده بودند، بلافاصله با هماهنگي  مراجع قضايي و انجام يكسري اقدامات اطلاعاتي متهمان، شناسايي و دستگير شدند.
بر اين اساس متهمان براي رسيدگي به پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

پرونده جنايت پارتي فوتباليستها به دادگاه عمومي رفت
003546.jpg
گروه حوادث:حكم زندان ، تبعيد و ديه پدري كه به خاطر اختلافات خانوادگي، دختر ۲۷ ساله اش را به قتل رسانده بود، صبح ديروز از سوي ديوان عالي كشور نقض شد.
به گزارش خبرنگار همشهري۳۱ مرداد ماه ،۸۳ مرد ميانسالي با مراجعه به كلانتري۱۷۲ شاه عبدالعظيم مدعي گرديد كه در خانه مسكوني اش در شهر ري دو تن از دخترانش به نام هاي رومينا و ملينا را با ضربات چاقو مجروح كرده است. با حضور مأموران در صحنه حادثه و صحت ادعاي مرد، رومينا پس از انتقال به بيمارستان جان باخت و ملينا كه بر اثر ۵۲ ضربه چاقو مجروح شده بود، از مرگ نجات يافت.
متهم پرونده، در جريان تحقيقات مقدماتي در مورد انگيزه خود مدعي شد، از طريق آشنايان شنيده بودم كه دخترم در پارتي اي كه از سوي فوتباليستها برگزار شده بود شركت كرده بود و به خاطر همين مسأله از وي عصباني بودم ، ضمن آنكه شايعاتي درباره مشكلات اخلاقي او بر سر زبانها افتاده بود، روز حادثه در حالي كه كنترل خودم را از دست داده بودم به مقتول و دختر ديگرم حمله كرده و زماني به خودم آمدم كه جنايت رخ داده بود .
با اين اعترافات و در حالي كه تحقيقات بعدي پليس و بازپرس جنايي نشان مي داد كه دختري كه در فيلم پارتي فوتباليستها حضور داشته مقتول نبوده است و شباهت زياد وي به مقتول باعث اشتباه شده است، پرونده جهت صدور راي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
متهم پس از قبول اتهام قتل عمدي و مصدوم كردن دخترانش در خصوص انگيزه خود در آخرين دفاع نزد قضات دادگاه كيفري گفت: از اين كار پشيمان هستم. من به خاطر شغل فرهنگي خودم هميشه با فرزندانم به خوبي رفتار كرده ام و تلاش كردم با تمام توان خواسته فرزندانم را برآورده كنم اما مقتول بعد از دوبار ازدواج ناموفق مشكلات اخلاقي پيدا كرده بود و من هم بعد از آنكه بارها به او تذكر دادم از شدت عصبانيت او را كشتم.
وي در آخرين دفاع گفت: پدر و مادر از حيثيت و شرف خود دفاع مي كنند. اگر در آن لحظه كه اين اتفاق افتاد تنها يك درصد به پيامدهاي عمل خودم فكر كرده بودم هرگز اين كار را نمي كردم. وي گفت از هنگام جنايت بيماري همسرم تشديد شده است و دختر كوچكم نيز به خاطر ضربات چاقو به شدت دچار مشكلات جسمي و رواني شده است.
برپايه اين گزارش، قاضي عزيزمحمدي اين متهم را به تحمل ۱۵ سال زندان، ۵ سال تبعيد و دادن ديه محكوم كرد اما حكم صادره از سوي ديوان عالي كشور به دليل عدم صلاحيت دادگاه كيفري نقض شد و قرار است اين پرونده به دادگاه عمومي ارسال شود تا پدر جنايتكار مجددا محاكمه گردد.

در شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان
تحقيق از پسري كه دختر مورد علاقه اش را ربود
گروه حوادث: صبح ديروز سه پسر جوان كه با شگردي خاص، دختر ۲۰ ساله اي را ربوده و وي را مورد آزار قرار داده بودند، پس از صدور كيفر خواست، در شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان تحت تحقيق قرار گرفتند.
به گزارش همشهري، ماجراي اين حادثه زماني آغاز شد كه دختر ۲۰ ساله اي در يك مهماني با پسري به نام حسين آشنا شد. پس از مدتي آشنايي، دختر جوان به اين نتيجه رسيد كه پسر جوان، مرد روياهايش نيست. بنابراين از وي خواست تا ديگر با او رابطه اي نداشته باشد. پسر جوان كه از اين اتفاق ناراحت شده بود تصميم به انتقامجويي گرفت و طي يك تماس تلفني از دختر مورد علاقه اش خواست تا براي خداحافظي به ملاقات وي برود.
دختر جوان وقتي سر قرار حضور يافت به اصرار حسين سوار خودرو پيكاني شد كه دو نفر سرنشين داشت. آنها علي رغم مخالفت دختر جوان او را به محل خلوتي كشاندند و پس از ضرب و جرح،طلا و جواهراتش را ربوده و او را در منطقه خلوتي رها كردند.
دختر جوان با طرح شكايت، خواستار رسيدگي به پرونده اش شد و با دستگيري سه متهم آنها به ربودن و آزار دختر جوان اعتراف كردند. با صدور كيفرخواست پرونده به شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان ارجاع شد. صبح ديروز قضات اين شعبه به رياست قاضي ساعي جلسه تحقيق از متهمان را آغاز كردند. در اين جلسه متهمان در به نحوه ربودن و آزار دختر جوان اعتراف كرده و از دادگاه تقاضاي بخشش كردند.

آخرين جزييات رسيدگي به پرونده ترور قاضي مقدس
متهمان يك روز پس از دستگيري در حال انتقال به اداره دهم آگاهي
003555.jpg
گروه حوادث: پدر محافظ بانك كه توسط عاملان ترور قاضي مقدس در هنگام انجام وظيفه به شهادت رسيده بود روز گذشته با مراجعه به اداره آگاهي تهران خواستار رسيدگي به پرونده قتل پسرش شد.
به گزارش همشهري، صبح روز گذشته پدر شهيد بشير سمامي، سرباز نگهبان بانك ملي شعبه نيك نام به اداره آگاهي تهران بزرگ مراجعه كرده و شكايت خود مبني بر قتل پسرش توسط مجيد عامل اصلي ترور قاضي مقدس به همراه يكي ديگر از همدستانش را تقديم مراجع انتظامي كرد. بر پايه اين گزارش، چند نفر از كارمندان بانك مذكور نيز براي شناسايي متهمان در اداره آگاهي مركز حاضر شدند و بعد از روبه روشدن با متهمان آنان را عامل شهادت سرباز بشير سمامي معرفي كردند.
تحقيقات از چهار متهم اين پرونده درخصوص انگيزه اصلي آنان از ارتكاب قتل قاضي مقدس زيرنظر قاضي جعفرزاده رييس دادسراي امور جنايي تهران و بازپرس هنرمند در اداره آگاهي تهران بزرگ ارائه خواهد شد.

بازرس ويژه پليس پاكستان در كويته و بلوچستان:
نيازمند حفاظت جدي از مرزها هستيم
گروه حوادث:پاكستان يكي از كشورهاي واقع در هلال طلايي است. هلال طلايي منطقه اي در آسياست كه بالاترين ميزان ترانزيت و قاچاق مواد مخدر را به خود اختصاص داده است. علاوه بر اين اشرار و تروريست هاي مسلح در ايران آنطور كه برخي مقامات رسمي پيش از اين اعلام كرده اند پس از انجام اقدامات جنايتكارانه با عبور از منطقه مشترك بلوچستان خود را به پاكستان مي رسانند كه اين امر مانع از دستگيري آنان از سوي ماموران امنيتي ايران مي شود.
مناطق مرزي شرق كشور اين روزها شاهد جنايات خشونت باري از سوي تروريست هاي مسلح بوده است. تروريست هايي كه برخي از آنان تاكنون به دام ماموران امنيتي ايران نيفتاده اند.«محمد يعقوب» رئيس پليس پاكستان اين روزها ميهمان جمهوري اسلامي ايران است تا با حضور در نخستين اجلاس روساي پليس كشورهاي اسلامي به همراه همتايان ديگرش در كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي به بحث پيرامون تروريسم، مواد مخدر و چگونگي كنترل اين جرايم بپردازد.
او پس از آنكه درخصوص عمليات هاي پليس پاكستان و چگونگي به دام انداختن باندهاي تبهكار در منطقه «دورباد» و تعقيب و گريز منجر به دستگيري و كشته شدن تبهكاران به گفت وگو مي پردازد مي گويد: ايران و پاكستان دو كشور دوست و برادر هستند كه روابط صميمانه اي با يكديگر دارند.
«محمد يعقوب» البته مي داند كه مرزهاي حفاظت نشده مي تواند جولانگاه خوبي براي تبهكارها باشد و به همين خاطر است كه مي گويد: پليس پاكستان در بخش مرزهاي مشترك با ايران پوشش خوبي در حفاظت از مرزها دارد و هر دو كشور سعي مي كنيم در اين خصوص به يكديگر كمك كنيم. با اين وجود، من قاطعانه مي گويم كه واقعا نياز به حفاظت بيشتر و مسدود كردن مرزهايمان به روي جنايتكار و باندهاي تبهكار داريم.
رئيس پليس پاكستان همچنين به مرزهاي مشترك طولاني ايران با دو كشور پاكستان و افغانستان و منطقه مشترك بلوچستان اشاره كرده و تاكيد مي كند: در اين منطقه مشترك افرادي وجود دارند كه اقدامات جنايتكارانه اي انجام مي دهند و ما سعي داريم با بستن مرزهايمان به روي قاچاقچيان مواد مخدر و تبهكاران به آنها اجازه تحرك بيشتري ندهيم.محمد يعقوب به مسائل مهمي از جمله ضرورت مقابله با تروريسم، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان توجه بيشتري دارد ولي معتقد است كه در حال حاضر مهمترين مشكل تهديدكننده كشورهاي هلال طلايي كه متاسفانه جمهوري اسلامي ايران نيز در آن نقطه قرار دارد همچنان قاچاق مواد مخدر است. رييس پليس پاكستان نيز همچون سرتيپ «رزاق» رييس پليس كربلا معتقد است كه حضور مقامات ارشد پليس كشورهاي اسلامي در اجلاس اصفهان گام مهمي در نزديك ساختن ارتباطات ميان مقامات امنيتي كشورهاي اسلامي و تحكيم مناسبات بيشتر امنيتي بوده است.
وي مي گويد: مقام هاي دولت هاي بزرگ اسلامي با برگزاري چنين اجتماعاتي مي توانند در خصوص همكاري هاي بيشتر با يكديگر به تفاهم برسند و حتي افسران ارشد پليس اين كشورها نيز مي توانند روابط خود با يكديگر را براي مقابله با جرايم سازمان يافته و اقدامات تبهكارانه تقويت كنند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |