پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۸ - May 18, 2006
رئيس سازمان جنگل ها و مراتع و آبخيزداري كشور:
بيابان زايي سالانه ۱۰۰ميليارد تومان خسارت وارد مي كند
003471.jpg
اهواز - مراسم توديع و معارفه مديركل منابع طبيعي استان خوزستان با حضور رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور برگزار شد.
به گزارش ايسنا، مهندس خداكرم جلالي ، معاون وزير جهاد كشاورزي و رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور در اين مراسم توضيح داد: «در حال حاضر جهان گرفتار سه پديده بزرگ است. يكي از آنها تغيير اقليم و آلودگي هاي محيط زيست و پيامدهاي بسيار ناگواري است كه بر اثر بهم زدن تعادل اكولوژيك به وجود آمده است.»
او اضافه كرد: «كمبود آب شيرين نيز كه بر اثر تخريب منابع طبيعي بوجود آمده، از ديگر مشكلات حال حاضر جهان است.»
جلالي اظهار كرد: «پديده بيابان زايي نيز امروزه دامنگير ۱۱۰ كشور جهان است. در كشور سالانه ۱۰۰ ميليارد تومان خسارات ناشي از پديده بيابان زايي را متحمل مي شويم.»
وي گفت: «فعاليت در عرصه منابع طبيعي خوزستان به دليل پيچيدگي هاي اقليمي كار بسيار سختي است. به هر حال هر كاري بايد بر اساس نظم و قانون انجام شود.»
معاون فني اداره كل منابع طبيعي استان خوزستان نيز ضمن ارائه گزارش سياست ها، برنامه ها و عملكرد منابع طبيعي استان در سال هاي گذشته، خاطرنشان كرد: «نخستين برنامه و سياست كلي اداره كل منابع طبيعي استان خوزستان در سال هاي گذشته، تهيه برنامه تحول در منابع طبيعي بوده است. به اين منظور اولويت بندي كارهاي اجرايي و تعيين برنامه ۲۰ ساله جهت مشاركت و اشتغال زايي مردم در واحدهاي عرفي انجام شد. همچنين بيش از ۸۰۰ طرح  مطالعاتي مصوب و فعال شد. با توجه به سياست هاي دولت در برنامه هاي سوم و چهارم توسعه، اداره كل منابع طبيعي استان خوزستان به صورت پيماني برنامه ها را با بخش خصوصي اجرا كرد.»
وي اظهار كرد: «در ۶ سال گذشته سهم بخش خصوصي از اعتبارات تملك دارايي سرمايه اي منابع طبيعي خوزستان ۳۱ درصد بوده و ۳۵۵ پروژه نيز به بخش خصوصي واگذار شده است.»
معاون فني اداره كل منابع طبيعي خوزستان اضافه كرد: «با توجه به نياز استان خوزستان به فضاي سبز، ستاد نهضت سبز در استان و شهرستان ها راه اندازي شد. در اين مدت ۳۲۵ جلسه نهضت سبز در استان خوزستان تشكيل و ايجاد ۲۰ هزار هكتار جنگلكاري در سطح استان پيش بيني شد كه از اين ميزان ۱۰ هزار هكتار اجرايي شد.»
وي ادامه داد: «تهيه نقشه پوشش گياهي استان از ديگر كارهاي اداره كل منابع طبيعي استان خوزستان بوده است. تهيه اين نقشه در طول سه سال انجام شد و خوزستان نخستين استان كشور بود كه نقشه پوشش گياهي خود را تهيه و به تصويب رساند.»
با توديع مهندس احمد مطيعي، مهندس عليرضا صابرپور به عنوان مديركل منابع طبيعي استان خوزستان معرفي و منصوب شد.

دستاوردهاي برگزاري دو نمايشگاه بين المللي در تبريز
رقابت سالم صنعتگران و گسترش فعاليت هاي اقتصادي
003468.jpg
تبريز- خبرنگار همشهري: يازدهمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات، لوازم و مصالح ساختماني كه هفته گذشته در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تبريز برپا شده بود، دو روز پيش به كار خود پايان داد.
در مراسم شروع به كار نمايشگاه كه با حضور عبدالعلي زاده(وزير سابق مسكن و شهرسازي) مسئولان محلي و سركنسول هاي كشورهاي تركيه و جمهوري آذربايجان حضور داشتند، حبيب لاهوتي- مديرعامل نمايشگاه بين المللي تبريز- برپايي همزمان نمايشگاه مصالح ساختمان و نمايشگاه سيستم هاي حرارتي و برودتي در تبريز را نشانه حركت صنعتگران به سوي رقابت هاي سالم و گسترش فعاليت هاي اقتصادي دانست و گفت: اين نمايشگاه ها در نوع خود در رديف موفق ترين ها در سطح منطقه است.
در اين نمايشگاه ۳۷۵واحد توليدي داخلي از استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، تهران، اصفهان، خراسان، يزد، گيلان، همدان، لرستان و مازندران به همراه تعدادي از صنايع و واحدهاي توليدي كشورهاي تركيه، آلمان، اتريش، ايتاليا، اسپانيا، چين، كره جنوبي، فرانسه و امارات متحده عربي، تازه ترين محصولات خود را در معرض تماشا قرار دادند.
اين محصولات در فضاي سرپوشيده اي به مساحت ۳۵هزار مترمربع طي زمان برپايي نمايشگاه، مورد بازديد و استقبال اقشار مختلف مردم تبريز و دست اندركاران صنعت ساختمان و مصالح فروشان آذربايجان شرقي و استان هاي همجوار قرار گرفت.
بر اساس گزارش دريافتي، وزير سابق مسكن و شهرسازي در سخنان كوتاهي در مراسم گشايش نمايشگاه در رابطه با جهاني شدن اقتصاد ايران گفت: بدون شناور شدن اقتصاد در حيطه جهاني، نمي شود كاري كرد. بايد به سرعت ابزارهاي جهاني شدن را فراهم كنيم؛ چه در صنعت، چه در كشاورزي، چه در خدمات.
وي اضافه كرد كه ما در صنعت از نظر داشتن دارايي فيزيكي-يعني كارخانه و خط توليد- نه تنها چيزي كم نداريم، بلكه نسبت به خيلي از كشورها (در بين ۱۸۰ كشور دنيا) وضع ما بهتر است و شرايط جهاني شدن را داريم. وي اضافه كرد:  از نظر كشاورزي هم كه بنا به اعلام FAO ايران رتبه اول را در توليد محصولات كشاورزي و غلات در خاورميانه و شمال آفريقا دارد.
وي همچنين خواستار توجه دولت به بخش خدمات شد و نقش نمايشگاه هاي بين المللي در توسعه منطقه و اقتصاد كشور را مورد تاكيد قرار داد.

طرح هاي گردشگري در روستاهاي گيلان اجرا مي شود
003474.jpg
رشت- خبرنگار همشهري: جلسه بررسي طرح هاي گردشگري روستايي استان گيلان به رياست عليزاده معاون عمراني استانداري در حضور نمايندگان سازمان هاي مرتبط در محل استانداري تشكيل شد.
در اين نشست معاون عمراني استانداري با اشاره به اين كه استان گيلان به لحاظ دارا بودن جاذبه هاي منحصر به فرد گردشگري، از موقعيت ممتازي در سطح كشور برخوردار است گفت: اين موقعيت مي تواند يكي از راهبردهاي اساسي توسعه استان تلقي شود.
وي ادامه داد: با توجه به تشكيل و راه اندازي نهاد نوپاي دهياري در سطح روستاهاي استان، مقوله مطالعه و اجراي پروژه هاي گردشگري در سطح روستاها در دستور كار استانداري قرار گرفته و از آنجايي كه گيلان برخلاف بسياري از استان ها، داراي جاذبه هاي وسيع سياحتي خصوصاً در زمينه اكوتوريسم (طبيعت گردي) است، اين امر در سطح روستاها نيز در حال پيگيري است.
وي توجه و سرمايه گذاري در اين مقوله را داراي مزاياي فراوان از جمله ايجاد اشتغال در روستاها و جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها دانست و تأكيد كرد: پيشبرد طرح گردشگري در روستا، باعث بهبود معيشت روستائيان و انجام خدمات زيربنايي در روستاها خواهد شد.
مهندس عليزاده در ادامه سخنانش گفت: از محل اعتبارات سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور، مبلغ دو ميليارد و ۲۲۰ ميليون ريال اعتبار براي مطالعه و اجراي طرح هاي گردشگري در پنج روستاي استان گيلان اختصاص يافته كه تاكنون مطالعه ۵ طرح انجام گرفته است.
در سال جاري نيز عمليات اجرايي طرح گردشگري مصوب در ۳ روستاي ديگر با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و يكصد ميليون ريال به اجرا درخواهد آمد.

عينالي، تفرجگاهي براي حاشيه نشينان شمال تبريز
تبريز- خبرنگار همشهري: نماينده  ولي  فقيه  در آذربايجان  شرقي  و امام جمعه  تبريز گفت : عينالي  بايد مركز سالمي  براي  تفريح  و تفرج  حاشيه نشينان  شمال  شهر تبريز باشد.
آيت الله  محسن  مجتهد شبستري  در بازديد از اين  پروژه  افزود: اين طرح  يكي  از پروژه هاي  بزرگ  تبريز است  و تاكنون  كارهاي  بسيار خوبي  در ارتباط با ايجاد فضاي  سبز در اين  مكان  انجام  گرفته  است .
وي  با اشاره  به  وجود بقعه  عون  بن  علي  و قبور متبرك  شهداي  گمنام  در محل ياد شده ، تصريح  كرد: در اين  زمينه  بايد قداست  اين  مكان  به  عنوان  يك  پارك مذهبي  حفظ شود.

رهاسازي ۵/۲ ميليون زنبور تريكوگراما
در شاليزارهاي آمل
گروه شهرستانها: براي مبارزه با كرم ساقه خوار برنج، بيش از ۵/۲ ميليون زنبور تريكوگراما در سطح ۶ هزار هكتار از اراضي شاليزاري آمل رهاسازي خواهد شد.
عمليات رهاسازي زنبورها به نسبت هر هكتار، به طور متوسط طي چهار نوبت انجام مي شود و تعداد زنبورها در سال جاري تا سقف ۲ميليون و۸۰۰ هزار خواهد بود.

ايجاد مراكز خريد گندم مازاد كشاورزان
در كهگيلويه و بويراحمد
ياسوج  - رئيس  سازمان  تعاون  روستايي  كهگيلويه  و بويراحمد گفت : ۳۲مركز براي خريد گندم  مازاد بر نياز كشاورزان  اين  استان  داير شده  است .
رضا نقدي پور افزود: از اين  تعداد، شش  مركز مجهز به  باسكول  و تجهيزات  كنترل  كيفيت  گندم  و بقيه  داراي  تجهيزات  معمولي  است .
وي  اظهار داشت : بيش  از ۹۰درصد اين  مراكز فاقد انبارهاي  سرپوشيده  هستند و گندم  خريداري  شده  در مراكز بلافاصله  به سيلو حمل  مي شود.

۲۰۰ طرح راهسازي در آذربايجان غربي به اجرا درمي آيد
اروميه- خبرنگار همشهري: به گفته مديركل راه و ترابري آذربايجان غربي، ۲۰۰ پروژه راهسازي شامل طرح هاي جديد و بهسازي راه هاي قبلي طي سال جاري در سطح اين استان به اجرا درمي آيد.
روكش و بهسازي ۹۰۰ كيلومتر از راه هاي اصلي و فرعي، آسفالت ۹۰ كيلومتر از راه هاي روستايي و استانداردسازي نقاط حساس جاده اي استان از جمله اين طرح ها خواهد بود. فرومندي با اشاره به اينكه در آذربايجان غربي ۱۰ هزار و ۳۳۰ كيلومتر بزرگراه، راه اصلي و فرعي و راه روستايي وجود دارد، افزود: ضريب تراكم خودروها در راه هاي استان ۵/۱۶ درصد از ميانگين كشوري بيشتر است.

چهارمين نمايشگاه فرش دستباف ايران
در كيش برگزار مي شود
003477.jpg
گروه شهرستانها: بيش از يكصد صادركننده و توليد كننده معتبر در چهارمين نمايشگاه فرش دستباف ايران در كيش شركت خواهند كرد.
به گزارش ستاد برگزاري نمايشگاه در اين نمايشگاه دست اندركاران توليد و صادرات فرش دستباف ايران نيز حضور فعال دارند و تعداد شركت كنند گان نسبت به نمايشگاه قبل رشد صددرصدي را نشان مي دهد. قرار است در اين نمايشگاه انواع فرش هاي منحصر به فرد و نفيس دستباف ايراني و تابلو فرش در فضايي به وسعت ۱۴هزار مترمربع در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي كيش در معرض ديد عموم قرار گيرد.
انواع زيراندازهاي دستباف از جمله گبه، ورني و جاجيم توسط سازمان صنايع دستي ايران نيز به نمايش گذاشته خواهد شد. همچنين كارگاه رنگرزي گياهي و قاليبافي توسط هنرمندان صاحبنام ايراني در نمايشگاه داير خواهد شد. برپايي نشست علمي و كاربردي با حضور انديشمندان و صاحب نظران در زمينه فرش دستباف ايران از برنامه هاي جنبي نمايشگاه خواهد بود. چهارمين نمايشگاه فرش دستباف ايران با همكاري مركز ملي فرش ايران و مركز توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد كيش از دهم خرداد ماه سال جاري به مدت چهار روز در جزيره كيش برگزار خواهد شد.

انتصاب چهار بخشدار در كرمانشاه
كرمانشاه-استاندار كرمانشاه در احكامي جداگانه بخشداران ماهيدشت، گواور، دينور و مركزي ثلاث باباجاني را منصوب كرد.
به گزارش ايسنا، عبدالمجيد غفوري در اين احكام امير مرادي را به عنوان بخشدار جديد ماهيدشت، محمد پورهاشمي را به عنوان بخشدار گواور، ستار زنگنه تبار را به عنوان بخشدار دينور و شهاب قرباني را به سمت بخشدار مركزي ثلاث باباجاني منصوب كرد.

همايش استادان هنرهاي تجسمي ۸ استان در شيراز
گروه شهرستانها: همايش منطقه اي و كارگاه آموزش هنر به همراه نمايشگاهي از آثار هنرمندان معاصر ايران به مدت سه روز توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس در محل مجموعه فرهنگي هنري حافظ شيراز برگزار شد.در اين همايش هنرمندان و هنرجويان استان هاي فارس، خوزستان، بوشهر، اصفهان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، ايلام و لرستان شركت كردند.
اين همايش و نمايشگاه با هدف بررسي و تحليل صحيح و ايجاد روش و ديدگاهي مبتني بر روند حركت روبه رشد و تعالي هنرهاي تجسمي معاصر ايران و استفاده از تجارب هنرمندان ايراني و تبادلات هنري برگزار شد.همزمان با برگزاري همايش، به پاس يك عمر زحمات بي بديل پيشكسوت نقاشي شيراز، استاد غلامحسين صابر مراسم بزرگداشتي از سوي اين اداره كل ترتيب يافت.

هجوم كم سابقه دسته هاي ملخ به مزارع
و باغ هاي كشاورزان تربت حيدريه
003483.jpg
گروه شهرستانها: حمله كم سابقه و ناگهاني ملخ ها به مزارع شهرستان تربت حيدريه باعث غافلگيري كشاورزان شده است. ملخ ها در برخي مناطق به باغ ها نيز هجوم برده اند و ويراني و خسارت به جاي مي گذارند.
به گفته كشاورزان، حمله ملخ ها ارتباط مستقيمي با خشكسالي امسال در خراسان رضوي به ويژه جنوب اين استان دارد.
به گزارش ايرنا، كشاورزان تربت حيدريه از جهاد كشاورزي اين شهرستان نسبت به اهميت و ضرورت مبارزه فوري با آفت ملخ استمداد كرده اند.
به گفته حسن چوپان،از كشاورزان جلگه رخ تربت حيدريه،به رغم گذشت ۱۰روز از اطلاع به جهاد كشاورزي و استمداد براي مبارزه با آفت، هنوز كارشناسان اين اداره به مناطق آسيب ديده نيامد ه اند.
محمدرضا علي پور از كشاورزان بخش مركزي تربت حيدريه گفت: چون تا به حال از سوي ارگان هاي ذيربط حمايت نشده ايم، با مشكلات فراوان كار مبارزه با آفت ملخ را دنبال مي كنيم.
احمدپور، طحان، موسوي و خاكشور از كشاورزان روستاهاي حومه تربت حيدريه نيز مي گويند: ملخ ها به بسياري از محصولات همچون گندم، جو، نخود و كراويه آسيب وارد كرده اند.
حسن رضايي، از كشاورزان بخش «رباط سنگ» تربت حيدريه مي گويد: كشاورزان به تنهايي قادر به مبارزه با ملخ ها نيستند و اگر در مبارزه تأخير شود آسيب وارده ناشي از خشكسالي چند برابر خواهد شد.

۳موزه جديد در آذربايجان شرقي داير مي شود
تبريز- خبرنگار همشهري: در سال جاري و با اعتباري معادل ۵/۴ميليارد تومان، كار مرمت و احياي ۶۱پروژه از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي انجام مي شود كه اميد است ۱۵طرح بزودي تكميل و راه اندازي شود.
رضا عبادي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان با اعلام اين خبر خاطر نشان ساخت: متأسفانه در بخش دولتي و خصوصي منطقه و در اجراي پروژه هاي گردشگري، بسيار عقب مانده هستيم و در اين جهت كارهاي مهم و زيربنايي صورت نگرفته است.
وي گفت: در هفته ميراث فرهنگي(۲۸ارديبهشت تا ۳خرداد ماه۸۳) سه باب موزه مهم از جمله موزه قاجار در خانه اميرنظام گروسي تبريز، موزه مردم شناسي شهرستان سراب و موزه هداياي خامنه به بهره برداري خواهد رسيد. وي همچنين خبر از احداث بزرگترين موزه فرش كشور در كنار سايت مسجد كبود تبريز با هزينه ۸ميليارد تومان از اعتبارات ملي كشور را داد.

آب آشاميدني دهستان موراني و ۷ روستاي پلدختر قطع شد
پلدختر- خبرنگار همشهري: عضو شوراي اسلامي دهستان «موراني» اعلام كرد: دهستان موراني با بيش از ۲هزار نفر جمعيت و هفت روستاي همجوار آن از يك هفته پيش بدون آب آشاميدني به سر مي برند و با مشكلات زيادي مواجه هستند.
فريبرز پارسايي افزود: سال گذشته نيز اين دهستان به مدت ۴ ماه با كمبود آب مواجه بود كه با وجود اعتراض هاي مكرر مردم، كسي به خواسته آنان توجهي نكرد. عضو شوراي اسلامي دهستان موراني گفت: مردم اين دهستان و هفت روستاي اطراف هم اكنون از لحاظ بهداشت و استحمام نيز با مشكلات فراوان روبه رو هستند. آنان نسبت به عملكرد ضعيف مسئول آب و فاضلاب روستايي شهرستان معترضند و از مسئولان استان درخواست دارند به فكر چاره جويي براي رفع مشكل باشند.

۱۵ قتل در ۵۰ روز كاهش جرايم در خراسان رضوي
مشهد- معاون آگاهي نيروي انتظامي استان خراسان رضوي از وقوع ۱۵ فقره قتل طي ۵۰روز گذشته در اين استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايسنا، سرهنگ صفوت الله محمدي امام وردي در نشستي خبري با خبرنگاران با بيان اينكه از ميان قتل هاي وقوعي در سطح استان، دو فقره بر اثر نزاع رخ داده است، گفت: عاملان اين قتل ها تحت پيگرد پليس قرار دارند.
وي وضعيت امنيتي استان خراسان را طي دو ماه گذشته سال جاري مناسب توصيف كرد و افزود: ميزان وقوع جرايم طي۵۰ روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته و اين درحالي است كه كشفيات پليس، افزايش داشته است.
سرهنگ محمدي همچنين از شناسايي و انهدام باند سرقت زيورآلات كودكان، كشف ۳پرونده كلاهبرداري و شناسايي باند زورگير در مشهد خبر داد و عنوان كرد: اين در حالي است كه از ابتداي سال جاري تاكنون ۴ باند در خصوص شركت هاي بازاريابي هرمي كشف و ۸۰تن در اين رابطه دستگير شده اند. وي در ادامه نسبت به فرار فرزندان از منزل هشدار داد و افزود: وجود روابط عاطفي سالم بين والدين و فرزندان عواملي موثر در كاهش اين فرارها است.
معاون آگاهي نيروي انتظامي خراسان  رضوي در عين حال ازدواج تحميلي را زمينه ساز اغلب فرارها از منزل دانست و تاكيد كرد: خانواده ها با توجه به آموزه هاي ديني و توجه به وضعيت روحي و رواني جوانان خود مي توانند مانع رخ دادن اين معضل اجتماعي شوند.
سرهنگ محمدي در پايان از راه اندازي واحد تحقيقات و پژوهش در اين معاونت نيروي انتظامي استان خراسان خبر داد و گفت: اين واحد در استان خراسان براي اولين بار راه اندازي شده تا با همكاري اساتيد دانشگاه، دانشجويان و مدرسان و انجام پژوهش هاي علمي، عوامل كاهش وقوع جرم بررسي شود.

اپراي عروسكي رستم و سهراب در مشهد روي صحنه رفت
003480.jpg
مشهد- نخستين  اجراي  اپراي  عروسكي  رستم  و سهراب  در مجتمع  فرهنگي  و هنري  شهيد  هاشمي نژاد مشهد روي  صحنه  رفت .
كارگردان  اين  نمايش  عروسكي  به  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي گفت : در اين چارچوب  براي  نخستين  بار در كشور در حركت  عروسك ها از تكنيك «ماريونتن» استفاده  شده  است .
بهروز غريب پور كه  به  اين  ترتيب  دومين  اثر برگرفته  خود از شاهنامه فردوسي  را روي  صحنه  برده  است،  افزود: اين  نمايش  با همكاري  هنرمنداني  از اتريش  و ارمنستان  تهيه  شده  است . وي  زمان  صرف  شده  براي  ساخت  اين  اثر را چهار سال  عنوان  كرد و گفت : مدت اجراي  نمايش  حدود ۹۰ دقيقه  است .
او پيش  از اين  هفتخوان  رستم، برگرفته  از شاهنامه  را نيز روي  صحنه  برده  بود.
اپراي  عروسكي  رستم  و سهراب  يك  تراژدي  است  كه  توسط گروه  تئاتر عروسكي  آران  تهيه  شده  و نخستين  اجراي  آن در مشهد از ۲۴ ارديبهشت  ماه  به  مدت  يك  هفته  در مجتمع   هاشمي نژاد اين  شهر ادامه  دارد.

تامين اعتبار براي فعاليت گروه هاي هنري در مازندران
تنكابن - مديركل  فرهنگ  و ارشاد اسلامي مازندران  اعلام  كرد: براي  فعال  كردن  انجمن  ها و گروه هاي  هنري  تحت  پوشش  اين  نهاد، امسال  ۸۴ ميليارد ريال  اعتبار اختصاص يافت .
محمداسماعيل  امام زاده  در گفت وگو با ايرنا در تنكابن   اظهار اميدواري  كرد :تا سه  سال  آينده  با افزايش  ۱۵درصدي اين  اعتبار، بتوان  به  كليه  نيازهاي  اعتباري  گروه هاي  هنري  اين  استان  پاسخ داد.امام  زاده  در خصوص  ارائه  تسهيلات  بانكي  به  نشريات  و هفته نامه هاي  محلي استان  مازندران  يادآور شد: هر هفته نامه اي  كه  بتواند خود را به  حد نصاب قابل  قبول  برساند، از تسهيلات  مالي  بهره مند و براي  روزنامه  شدن  آنها كمك مي شود.

۷۵ هزار جعبه تخم نوغان در كشور توزيع شد
رشت- مديرعامل شركت ابريشم كشور گفت: تاكنون ۷۵ هزار جعبه تخم نوغان در كشور توزيع شده است.
«علي شهريفر» در گفت وگو با ايرنا افزود: از اين ميزان حدود ۲۵ هزار جعبه در استان هاي خراسان، گلستان، مازندران، آذربايجان شرقي و بقيه در گيلان توزيع شده است.
وي اظهار داشت: كار فروش تخم نوغان در گيلان هنوز به پايان نرسيده و تا هفته آينده ادامه دارد.
وي گفت: امسال هر جعبه تخم نوغان به قيمت ۷۵ هزار ريال عرضه مي شود كه نسبت به سال گذشته هيچ گونه افزايشي نداشته است.

۶۵ مدرسه در استان گلستان توسط خيرين احداث مي شود
علي آباد كتول- رئيس  مجمع  خيرين  مدرسه ساز گلستان  گفت : اكنون  ۶۵ مدرسه  در اين  استان  توسط خيرين  مدرسه ساز در دست  احداث  است .
كميلي  در همايش  تكريم  از خيرين  مدرسه ساز علي آباد كتول  افزود: اين  تعداد مدرسه  با دو تا هشت  كلاس  در شهرستان هاي  آق قلا، علي آباد كتول ، گنبد و كلاله  در حال  احداث  است .
وي  با بيان  اينكه  اكنون  ۴۰درصد ساختمان هاي  مدارس  استان  گلستان  تخريبي است ، تصريح  كرد: عمر اكثر اين  مدارس  بالاي  ۲۳ سال  بوده  و با توجه  به وضعيت آب  و هوايي  استان  عمر مفيد آنها حداكثر۳۰سال  است .
رئيس  مجمع  خيرين  مدرسه ساز گلستان  گفت : چرا بعضي ها بايد در مدارس  داراي  ساختمان  مقاوم  درس  بخوانند و عده اي  ديگر با ترس  و وحشت  در مدارسي  كه  هر آن  احتمال  ريزش  سقف  آن وجود دارد به  تحصيل  ادامه  دهند.
به  گفته  وي ، اگر مسئولان  به  تعهدات  خود در قبال  مدارسي  كه  در حال  ساخت است  عمل  نكنند، با بحران  مواجه  خواهيم  شد.

۱۲۰۰ واحد مسكوني براي مستمندان كهگيلويه و بويراحمد
ياسوج - مدير حساب  ۱۰۰ امام  خميني(ره ) كهگيلويه  و بويراحمد گفت : يكهزارو ۲۵۰ واحد مسكوني  تا پايان  برنامه  چهارم  توسعه  در اين  استان  احداث  مي شود.
حجت الاسلام  احساني  افزود: براي  اين  تعداد واحد مسكوني  كه  براي  مستمندان  احداث  مي شود ۱۰۰ ميليارد ريال  در نظر گرفته  شده  است.  وي گفت : هم اكنون  ۳۲ واحد مسكوني  در اين  استان  از محل  حساب  ۱۰۰ امام  در دست  اجرا است  كه  تا پايان امسال  تكميل  مي شود.

عمليات اجرايي طرح پرورش ماهي
سهند قراتلو در مراغه آغاز شد
مراغه- عمليات  اجرايي  طرح  پرورش  ماهي  سهند قراتلو در شهرستان  مراغه  آغاز شد.
مدير عامل  اين  طرح  در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اعلام اين  خبر افزود: اين  طرح  با زيربناي  ۲هزار و ۵۰۰ مترمربع  در زميني  به مساحت  ۶ هزار متر مربع  اجرا مي شود. عادل  تيمورزاده ، افزود: با اجراي  اين  طرح  سالانه  ۱۰۰ تن  ماهي  قزل آلا و۵۰ تن  ماهي  آزاد و كپور توليد مي شود.
در اين  شهرستان  ۳۵ استخر دو منظوره  كشاورزي  براي  پرورش  ماهي  فعاليت مي كند و سالانه  ۳۰۰ تن  گوشت  سفيد ماهي  در اين  استخرها توليد مي شود.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |