پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۸ - May 18, 2006
مشكلات ورزش بايد در اتاق هاي مديريت حل شود
تعامل سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال
عكس : مجتبي جانبخش
003591.jpg
گروه ورزشي _ سيامك قليچ خاني: در فاصله ۲۳ روز به آغاز جام جهاني به نظر مي رسد اختلافات سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال كاهش يافته است. هاشمي معاون اول سازمان تربيت بدني به محض ورود كاروان تيم ملي از سوئيس به تهران در فرودگاه حاضر شد و با دسته گل به استقبال دادكان و نفرات تيم ملي رفت.
محمد دادكان نيز در برنامه تلويزيوني ۹۰ با خونسردي فقط به دفاع از برنامه هاي تيم ملي پرداخت.
دادكان روز گذشته نيز در اولين گفتگوي خود در تهران با اينكه از مواضع فدراسيون فوتبال دفاع نمود اما از اتحاد با سازمان تربيت بدني خبر داد.
«بهتر است مشكلات ورزش به جاي حل شدن در رسانه ها در اتاق هاي مديريت حل شود، من در طول دوران كاري خود در زمان هاشمي طبا، مهرعليزاده و اكنون هيچ درگيري با مسئول مافوق نداشته ام و همواره در نهايت احترام وظايفم را انجام دادم، اما قوانين فوتبال را نبايددستخوش شرايط كاري  كنيم.»
دادكان با دفاع از كارنامه اش گفت: «تيم ملي مكان شخصي نيست و اختصاص به كل جامعه دارد، بنابراين تخريب تيم ملي، تخريب جامعه است.
در مورد جام حذفي هم بايد بگويم كه بازي پرسپوليس با بايرن مونيخ باعث شد تا فينال جام حذفي عقب بيافتد و اين نظر سازمان تربيت بدني و به واسطه درخواست مدير پرسپوليس بود كه چند بازي مانند استقلال و ملوان و ديدار پرسپوليس در ليگ لغو شود. هم اكنون هم مي توانيم بازيهاي باشگاهي را بدون ملي پوشان انجام دهيم و اكنون مديران باشگاه پرسپوليس به طور شفاهي به من اطلاع دادند كه مبناي اظهاراتشان اطلاعات غلط آري هان بوده است.»
دادكان در ادامه حل مشكل جام حذفي را به تصميم سازمان ليگ ارجاع مي كند، تا پس از هرگونه تصميم گيري، فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني دچار مشكل نشوند.
«سازمان ليگ كاملا مستقل است و در اين فصل تاكنون سيصد بازي ليگ حرفه اي و حذفي را برگزار كرده است و براي برگزاري فينال اين سازمان استدلالاتي دارد و اين تصميم را گرفته است . اكنون ما نيز بررسي مي كنيم و در صورتي كه اين تصميم صحيح باشد از آن حمايت مي كنيم.»
دادكان در ادامه بار ديگر مدير پرسپوليس را متهم اصلي اين اتفاقات تلخ فوتبال مي داند.
«ما در مرحله نيمه نهايي مسابقات به هر چهار تيم تصميم برگزاري فينال به صورت تك حذفي را ابلاغ كرديم، چگونه است اكنون تنها باشگاه پرسپوليس اين موضوع را رد مي كند، آنها مي خواهند شانس خود را افزايش دهند و از اين راه براي موفقيت استفاده كنند، اما فدراسيون فوتبال نمي تواند تنها براي يك باشگاه كاري بكند.»
پايان گفته هاي دادكان، حمايت از تيم ملي است.
«اردوي سوئيس عالي بود و اميد بسياري داريم تا در جام جهاني از گروه خود صعود كنيم، تيم ملي را حمايت كنيد، اين فرهنگ را جامعه، مسئولين و رسانه ها به وجود مي آورند.»

۳۰ ميليون تومان جايزه براي هر فدراسيون
هفت رئيس برتر ورزش انتخاب شدند
003585.jpg
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: يك بدعت صحيح در ورزش در حال شكل گرفتن است. تشويق و ترغيب فدراسيونها براي ارتقاي كيفي و كمي كليه رشته هاي ورزشي.
روز گذشته سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك در يك حركت مشترك و پسنديده هفت فدراسيون برتر كه طي شش ماه اخير كارنامه درخشاني داشتند را مورد تشويق قرار داد تا در ادامه آن ديگر فدراسيونها بتوانند از تمام پتانسيل خود براي رشد ورزش و رشته هاي ورزشي بهره بگيرند. در روز جهاني ارتباطات كه از طرف كيومرث هاشمي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني به نويسندگان و عكاسان ورزشي تبريك گفته شد، هفت فدراسيون- هندبال، واليبال، كاراته، تكواندو، دوچرخه سواري، قايقراني و جودو جوايز و به نوعي تشويق نامه خود را از رئيس سازمان تربيت بدني و رئيس كميته ملي المپيك دريافت كردند. در اين مراسم كه با حضور رسانه   هاي ورزشي و رؤساي فدراسيونها و دبيركل كميته ملي المپيك و نمايندگان انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي برگزار شد، مهندس علي آبادي و دكتر قره خانلو رئيس كميته ملي المپيك بر اين مساله صحه گذاشتند كه انتخاب رؤساي فدراسيون ها همچنان ادامه خواهد داشت و استانهاي موفق نيز مورد تشويق قرار خواهند گرفت. در پايان روساي هفت فدراسيون با دريافت ۳۰ ميليون تومان جايزه نقدي و لوح قدرداني خود را دريافت كردند. اين مراسم با سخنراني كيومرث هاشمي آغاز شد و دكتر قره خانلو، علي كفاشيان، مهندس علي آبادي ادامه يافت و منوچهر زندي دبيركل انجمن نويسندگان ورزشي نيز از اين حركت مثبت سازمان تربيت بدني قدرداني نمود.

در حاشيه اولين نشست يزداني خرم با خبرنگاران
برنده ها و بازنده هاي كشتي
003588.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: يكي از خاصيت هايي كه برگزاري كنفرانس هاي مطبوعاتي از جانب مديران ورزش دارد اين است كه در حول و حوش آن جريان هايي شكل مي گيرد كه مي تواند در اوج گيري و ايجاد هر تحولي در مجموعه مرتبط با آن بسيار تعيين كننده و حائز اهميت باشد. البته اگر جمعي كه چنين فضايي را شكل مي دهند انرژي بيشتر و مخلصانه تري داشته باشند، قطعا نتايج حاصله از چنين گردهمايي هايي بسيار پربارتر و سودمندتر خواهد بود.
سرپرست جديد فدراسيون كشتي ديروز اولين نشست رسانه اي خود با خبرنگاران را برگزار كرد و از آن جايي كه مدت زمان زيادي از حضور ايشان در اين فدراسيون نمي گذرد، همان گونه كه قابل پيش بيني بود حرف تازه اي در اين جلسه مطرح نشد و يزداني خرم هم همان حرف هاي روزهاي اخير خود را دوباره تكرار كرد! حرف هايي كه علاوه بر گرفتن بخشي از انرژي و وقت نامبرده، تكرارش آلرژي خاصي ايجاد كرده و مشكلات موجود را پيچيده تر مي سازد.
با همه احترام و علاقه خاصي كه به برنامه ها و خلاقيت هاي مديريتي محمدرضا يزداني خرم در ورزش داريم، در حال حاضر بر اين اعتقاد هستيم كه هنوز معجزه اي در كشتي رخ نداده است تا براي آن تبليغ وسيعي داشته باشيم. جلسه ديروز ايشان با خبرنگاران نيز بيشتر اين خاصيت را داشت كه كشتي  ايران قبل از هماهنگ شدن با برنامه هاي طراحي شده سرپرست جديد خود، نيازمند كنترل و مراقبت بيشتري است. در كنفرانس خبري ديروز باز هم برنده ها و بازنده هاي كشتي در كنار هم ديده شدند، چرا!؟

تيم واليبال پيكان وارد هانوي شد
گروه ورزشي: نماينده واليبال براي شركت در مسابقات باشگاههاي آسيا وارد شهر هانوي ويتنام شد. پيكان قهرمان ليگ برتر ايران نخستين بازي خود را در چارچوب هفدهمين دوره اين بازيها روز يكشنبه آينده برابر نماينده ميانمار برگزار مي كند. به جز ميانمار قهرمانان باشگاههاي بحرين، تايلند و چين ديگر حريفان پيكان در دور مقدماتي محسوب مي شوند. پيكان با تركيبي از بازيكنان منتخب باشگاههاي ايران يكي از مدعيان اصلي اين بازيهاست، تيمي كه در هفت دوره حضور قبلي خود همواره روي سكو بوده است.

نگاه
بسكتبال جوانان ايران از صعود تا سقوط
علي شاكري
چه به روز تيم بسكتبال جوانان ايران (قهرمان و نايب قهرمان آسيا) آمده است كه هم اينك در اردن بدل به زنگ تفريح حريفان غرب آسيايي خود شده است؟ روز اول كه به سوريه باختيم گروه سرپرستي تيم توجيه نخ نماي هميشگي داوري را عامل شكست تيم ايران معرفي كرد. هنگامي كه در روز دوم در مقابل يمن (تيم هميشه مغلوب مقابل ما) بازي را واگذار كرديم مانده ايم كه آنها ديگر چه سازي كوك خواهند كرد!؟ به راستي چه بر سر بسكتبال جوانان ما آماده است، تيمي كه در كويت نايب قهرمان شده بود و در هند از كرسي قهرماني بالا رفت، چرا به چنين سرنوشتي دچار شده است. دلايل اين ناكامي را بايد در كجاها جست وجو كرد؟
براي اين تيم، بد هم تدارك ديده نشد؛ حضور دو مرحله اي در تركيه و بازي با تيم هاي باشگاهي اين كشور و جذب يك سرمربي شناخته شده به نام «اونيكا» از جمله اقداماتي بود كه در راه آماده سازي اين تيم انجام شد. راستي عيب كار كجا بود؟!

مشاور عالي فدراسيون جهاني اتومبيلراني در تهران
گروه ورزشي: يوان ليون مشاور عالي فدراسيون جهاني اتومبيلراني كه به منظور بررسي موقعيت اتومبيلراني ايران به كشورمان سفر كرده است به هنگام بازديد از كارتينگ ورزشگاه آزادي گفت: اگرچه ايران براي رسيدن به مسابقات سطح فرمول يك راه درازي در پيش دارد، اما در رشته كارتينگ شانس موفقيت شما بيشتر است. وي ايجاد انگيزه در ميان جوانان، توسعه امكانات و حمايت فدراسيون موتورسواري و اتومبيلراني به عنوان پشتيبان اصلي را از جمله راه هاي پيشرفت كارتينگ در ايران ذكر كرد.

مسابقات بيليارد قهرماني آسيا - تهران؛
صعود دو نماينده ايران از مرحله چهارم
ايسنا: در ادامه مسابقات بيليارد قهرماني آسيا در تهران دو ورزشكار كشورمان با پيروزي مقابل حريفان خود از شانس زيادي براي صعود از مرحله چهارم اين رقابت ها برخوردار شدند.
در دور چهارم اين رقابت ها كه امروز برگزار شد، در گروه A امير سرخوش با كسب دو پيروزي قاطع مقابل حريفان از شانس زيادي براي صعود به مرحله بعدي مسابقات برخوردار شد.
در همين گروه نويد شفيعي پس از دو شكست متوالي از ادامه مسابقات بازماند.
همچنين در گروه B مسابقات احمد مظاهري با دو پيروزي و دو شكست به كار خود پايان داد.
مهدي راسخي نيز كه در گروه C اين رقابت ها به مصاف حريفان آسيايي خود مي رفت، به يك پيروزي و يك شكست دست يافت؛ اما در گروه D سهيل واحدي پس از به دست آوردن دو پيروزي و يك شكست شانس زيادي براي صعود از گروه خود دارد.
مجوز قضاوت داوران زن صادر شد
سازمان تربيت بدني مجوز قضاوت داوران بين المللي زن كشورمان در مسابقات قهرماني بيليارد آسيا در تهران را صادر كرد.
اين قضاوت ها با حفظ كليه موازين شرعي و نظارت مستقيم حراست سازمان تربيت بدني انجام مي شود.

جوانان كشتي گير عازم تركيه شدند
ايرنا: چهار كشتي  گير تيم هاي  كشتي  آزاد و فرنگي  جوانان  ايران  از شركت  در مسابقات  بين المللي  تركيه  بازماندند.دبير فدراسيون  كشتي ديروز با اعلام  اين  خبر گفت : ۲ كشتي گير تيم  كشتي  آزاد جوانان  و ۲ كشتي گير تيم  كشتي آزاد فرنگي  به  علت  حل  نشدن  مشكل  گذرنامه هايشان  از همراهي  تيم  بازماندند.
«حسن  بهشتيان» اظهارداشت : امير نوروزي  و عبدالرضا اكبري  كشتي گيران  اوزان  ۶۰ و ۹۶ كيلوگرم  تيم  كشتي  فرنگي  جوانان  و سيد احمدرسولي  و اسماعيل  نجاتيان  كشتي گيران  وزن  ۹۶ كيلوگرم  تيم  كشتي  آزاد تيم هاي  فرنگي  و آزاد جوانان  كشورمان ، در اين  سفر ديگر كشتي گيران  را همراهي  نخواهند كرد.
تيم هاي  كشتي  آزاد و فرنگي  جوانان  كشورمان  ساعت  ۱۶ ديروز تهران  را به  مقصد آنكارا ترك  كردند تا از آنجا  عازم  شهر آنتالياي تركيه  محل  برگزاري  مسابقات  بين المللي  جام  قهرمانان  اين  كشور شوند.

برزيل اول ايران بيست و سوم
گروه ورزشي _ حسن حيدري: در تازه ترين رده بندي برترين تيم هاي جهان برزيل همچنان در صدر جدول قرار دارد و تيم هاي جمهوري چك و هلند در مكان هاي بعدي ايستاده اند. برزيل در اين جدول ۸۲۷ امتياز كسب كرده است.
تيم ملي ايران با ۶۸۶ امتياز در اين رده بندي در رتبه بيست و سوم قرار داد. تيم ملي ايران نسبت به جدول قبلي يك پله سقوط داشته است.ژاپن ديگر نماينده آسيا در جام جهاني در اين رده بندي با ۷۰۵ امتياز در مكان هجدهم جاي گرفته است.
كارلوس به چلسي نزديك شد
003582.jpg
روبرتو كارلوس مدافع برزيلي تيم رئال مادريد مدعي است كه باشگاه چلسي خواهان به خدمت گرفتن او مي باشد.كارلوس در مصاحبه با روزنامه معتبر ماركا گفت: مقامات چلسي در اين باره بايد با باشگاه رئال مادريد وارد مذاكره شوند.
در حال حاضر كارلوس قراردادش با رئال مادريد به پايان نرسيده است. اين مدافع ۳۳ ساله در سال ۱۹۹۶ از اينترميلان به رئال ملحق شد و هنوز يك سال ديگر از مدت قراردادش با رئال مادريد باقي مانده است.
كارلوس به همراه رئال مادريد سه قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا و سه قهرماني در لاليگا به دست آورده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |