دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۱ - May 22, 2006
آخرين پيگيريها درباره كودكي كه ۱۰۰ بار گزيده شد
بوي كودك خردسال عقربها را جذب مي كند
004104.jpg
گروه حوادث-مهديه مصطفايي: با پايان بررسي هاي مقدماتي تيم تخصصي درباره معماي كودك دهدشتي كه عقربها ۱۰۰ بار در طي يك ماه او را گزيده اند، پزشكان متخصص در حال بررسي اين احتمال هستند كه بدن كودك موادي ترشح مي كند كه شباهت به ترشحات عقرب ها در هنگام جفت گيري، اين مواد آنها را به سمت كود ك جذب مي كند.
بنا به اين گزارش، ماجراي عجيب كودك ۵/۱ ساله هنگامي آغاز شد كه در اواسط فروردين ماه خانواده اين كودك يك و نيم ساله به نام سجاد، وي را كه بر اثر گزش عقربها دچار مسموميت شديدي شده بود از روستاي چپر دهدشت به بيمارستاني در اين شهرستان منتقل كردند، پزشكان به سرعت وي را تحت مداوا قرار دادند و وي به سرعت بهبود يافت و به خانه بازگشت اما چند روز بعد از بازگشت سجاد به روستاي چپر، خانواده اش بار ديگر هراسان او را به دليل گزيده شدن توسط عقربها به بيمارستان امام خميني (ره) دهدشت انتقال دادند.وي به مدت ۹ روز تحت نظر پزشكان قرار داشت، ولي بعد از بازگشت به خانه حتي با آنكه مادر و پدرش تمامي  لباسهاي نو و كهنه وي را به آتش كشيده بودند بازهم بارها به دليل گزيده شدن توسط عقربها وي در بيمارستان بستري شد، خانواده كودك كه از نيش هاي متمادي عقربها به تنگ آمده بودند وي را به مكانهاي ديگر انتقال دادند اما اين كار نيز مثمر ثمر واقع نشد و كودك به هر جايي كه منتقل مي شد سرو كله عقربها هم به سرعت در آنجا پيدا مي شد و او را مي گزيدند.
ماجراي گزش عقربها به طوري عجيب بود كه پدر بزرگ سجاد مي گويد: حتي هنگامي كه اين كودك براي مداوا به مركز درماني دهدشت منتقل شد، در كمال تعجب در مطبي كه پزشكان وي را معالجه مي كردند دو عقرب بار ديگر وي را نيش زدند. اما به نظر مي رسد كه بدن اين كودك حساسيت اوليه نسبت به نيش عقربها را از دست داده است و تنها بعد از هر بار گزيده شدن جيغ كوتاهي مي كشد و بعد ساكت مي شود در حاليكه در هفته هاي گذشته آمار گزش عقربها به ۹۵ بار رسيده بود، تيم ويژه اي از پزشكان و متخصصان دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بوير احمد تحقيقات خود را درباره علت علمي اين حادثه شگفت آور آغاز كردند.اعضاي اين تيم پزشكي مركب از انگل شناسان، متخصصان داخلي، جراحي عمومي، متخصصان پاتولوژيست و راديولوژيست بودند، با انجام آزمايشهاي تخصصي و عكسبرداري و مراقبت محيطي چگونگي وقوع اين پديده را بررسي كردند.
نتايج اوليه گروه تحقيق بر روي كودك
هيبت الله صادقي معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بوير احمد كه يكي از اعضاي گروه تحقيق است، روز شنبه در مصاحبه با همشهري درباره آخرين نتايج تحقيقات صورت گرفته در اين باره گفت: در ابتدا اين شايعه مطرح شده بود كه بدن سجاد توليد عقرب مي كند اما به رغم آنكه اين فرضيه محال به نظر مي رسيد، تيمي  از پزشكان مجرب شهرستان دهدشت تحقيقات پزشكي خود را درباره علت اصلي اين مساله آغاز كردند و با تحت نظر قرار دادن محيط و آزمايشهاي گوناگون، سعي كردند علت واقعي اين موضوع را حل كنند، اما به هيچ نتيجه خاصي در اين خصوص نرسيدند. در مراحل بعدي با توجه به ادعاي خانواده كه مدعي بودند كودكشان عقربها را به سمت خود جذب مي كند، اين موضوع تحت بررسي قرار گرفت؛ چرا كه اين موضوع يك اتفاق نادر نبود. ترشحات بدن برخي از افراد ممكن است عقربها و مارمولكها را به سمت خود بكشد، به اين ترتيب كودك يك و نيم ساله در يك اتاق به مدت ۴ روز قرنطينه شد و تحت آزمايشات سم شناسي و سونوگرافي قرار گرفت، اما در اين مدت عقربي او را نيش نزد و ما مورد خاصي مشاهده نكرديم كه نشان دهد ترشحات غير معمولي از بدن او خارج مي شود.
معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بوير احمد در ادامه افزود: با توجه به نتايج اوليه نمي توان اين اتفاق را يك مورد خارق العاده دانست اما در حال بررسي اين فرضيه هستيم كه ممكن است اين كودك مواد معطري را كه جاذب عقربها است از خود متصاعد مي كند. بعنوان مثال موادي كه عقربها براي جفت گيري و جذب جفت خودشان ترشح مي كنند، مي تواند عقربهاي جنس مخالف را به سمت خودش جذب كند، كه در حال حاضر روي اين مساله تحقيق مي شود كه آيا ممكن است در ادرار و مدفوع و عرق اين كودك موادي مشابه اين مواد معطر وجود داشته باشد. وي افزود: با اين حال چون خانواده كودك عقربهايي را كه براي آزمايش هاي پزشكي در اختيار ما قرار داده اند همگي مرده بوده اند بررسي بيشتر بر روي عقربها امكان پذير نيست، اما همين قدر مي دانيم كه عقربها حداقل دو تا سه ماهه بوده اند. ولي با تمام اين احوال نتايج ابتدايي كليه آزمايش هاي صورت گرفته از كودك در اختيار دانشگاه علوم پزشكي ياسوج قرار گرفته تا آنها تحقيقات گسترده تري را بر روي اين موضوع  انجام دهند.
معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بوير احمد در ادامه با بيان اينكه تا مشخص شدن نتايج نهايي تحقيقات نمي توان در اين باره اظهار نظر قطعي كرد، صحت و سقم ادعاهاي مطرح شده درباره اين كودك را به پايان يافتن آزمايش هاي علمي  منوط كرد.
آخرين خبر
به گفته دكتر صادقي روز گذشته نيز هنگامي كه اعضاي تيم پزشكي در حال معاينه كودك بودند در اتفاقي غيرمنتظره كودك خردسال بار ديگر از سوي عقربي گزيده شد. اين مسأله باعث تعجب پزشكان شد.

صدور حكم برائت از سوي شعبه ۱۱۵۷ دادسراي جنايي تهران
مرد بدشانس قرباني بمب دست ساز خود شد
گروه حوادث :با اعلام نظريه تيم خنثي سازي بمب، درباره وجود نقص در بمب دست سازي كه باعث مرگ سازنده اش شده بود، تنها مظنون حادثه از اتهام قتل تبرئه شد.
به گزارش همشهري، در اولين روز خرداد ۸۱ ، دقايقي پس از آنكه تمامي  كاركنان شركت داروسازي بزرگي در خيابان گاندي تهران، با پايان يافتن ساعات كاري شان از شركت خارج شدند، ناگهان صداي انفجار مهيبي در طبقات شركت پيچيد.
مدير عامل شركت كه مرد ۴۵ ساله اي بود با شنيدن صداي انفجار به همراه يكي از پرسنل شركت به سرعت خود را به محل انفجار كه در سالن انتظار واقع بود رساند و در كمال تعجب با جسد متلاشي شده مرد ۳۵ ساله اي به نام كريم كه از مشتريان قديمي  شركت بود روبرو شد.
با گزارش موضوع انفجار مرگبار، كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران به همراه قاضي كشيك ويژه قتل در صحنه حادثه حاضر شده و تحقيقات قضايي و پليسي خود را در اين باره آغاز كردند.
در حاليكه بررسي هاي تخصصي بيانگر آن بود كه بمب منفجر شده از نوع ساعتي بوده و احتمالا توسط قرباني حادثه به داخل شركت آورده شده است، بازجويي ها نشان داد كه مرد جان باخته از مشتريان قديمي  شركت بوده و روز گذشته به انگيزه نامشخصي به شركت آمده است.
رازي براي يك انفجار
با شروع بررسي هاي پليسي، خانواده قرباني حادثه، با مراجعه به دادگاه جنايي تهران از مدير عامل شركتي كه بمب در آنجا منفجر شده بود به عنوان مظنون ماجراي قتل فرزندشان شكايت كرده و مدعي شدند وي احتمالا از ماجراي مرگ قرباني اطلاع دارد.
هنگامي  كه مدير عامل تحت بازجويي هاي پليسي قرار گرفت وي درباره چگونگي وقوع حادثه گفت: چند ساعت قبل از وقوع انفجار مرگبار از حضور كريم كه از مشتريان قديمي  ما و اهل يكي از استانهاي غربي كشور بود اطلاع پيدا كردم، اما چون بايد در جلسه اي داخلي شركت مي كردم به منشي شركت گفتم از وي بخواهد تا پايان جلسه منتظرم بماند، اما هنگامي  كه جلسه طول كشيد به خاطر آنكه فكر مي كردم وي كار مهمي  با من دارد، از آنجا خارج شده و به سراغ كريم رفتم، اما بعد از احوالپرسي متوجه شدم كه او كار مهمي با من ندارد و به همين دليل از او خداحافظي كرده و بار ديگر به جلسه بازگشتم.
وي افزود: چون كريم از مشتريان سابقمان بود، بدون آنكه توجه كسي را جلب كند، مشغول گفتگو با همكارانمان شد، لحظاتي بعد جلسه به پايان رسيد و كارمندان شركت را ترك كردند، اما در حالي كه من و يكي از همكارانمان در حال انجام وظايف خودمان بوديم ناگهان صداي انفجار مهيبي در ساختمان پيچيد كه بعد از خروج از اتاقم در حاليكه بر اثر موج انفجار شيشه هاي ساختمان شكسته بود، با جسد غرق خون كريم مواجه شدم .با اين اظهارات، كارمند شركت نيز به عنوان شاهد به دادگاه احضار شد كه بازجويي ها از وي نيز بيانگر آن بود كه او نيز همزمان با مدير عامل به صحنه انفجار رسيده است.
به اين ترتيب از آنجايي كه مقتول خود بمب را به شركت آورده و در آنجا منفجر شده بود، كارآگاهان، خودكشي را بعنوان انگيزه انفجار بمب دست ساز تحت بررسي قرار دادند و به اين ترتيب مدير عامل از اتهام قتل كريم تبرئه شد، اما حكم صادره از سوي شعبه ۲۷ ديوانعالي كشور به دليل نقص در تحقيقات بار ديگر به شعبه ۱۱۵۷ برگردانده شد.
به اين ترتيب، بار ديگر قاضي زماني خواجوي رئيس شعبه ۱۱۵۷ با دعوت از كارشناسان خنثي سازي بمب از آنها خواست با بررسي هاي تخصصي در اين باره علت انفجار را مشخص نمايند، كه نتايج بررسي هاي تيم خنثي سازي بمب بيانگر آن بود كه بمب منفجره از نوع بمبهاي دست ساز ساعتي بوده كه احتمالا توسط خود قرباني ساخته شده است ولي به دليل آنكه بمب قبل از زمان مقرر در اثر نقص يا اتصال پيش آمده در سيستم آن به صورت ناخواسته منفجر شده، باعث مرگ مرد جوان شده است.
با مشخص شدن موضوع انفجار ناخواسته، كارآگاهان پليس اين فرضيه را مطرح كردند كه ممكن است مقتول به قصد اخاذي به شركت آمده، ولي به دليل انفجار زودتر از موقع بمب، خود قرباني بمب دست ساز شده است.
قاضي زماني خواجوي رئيس شعبه ۱۱۵۷ روز گذشته بر پايه شواهد مندرج در پرونده و ادله بدست آمده از سوي پليس جنايي و با توجه به آنكه مرگ قرباني توسط خود وي صورت گرفته و كسي در اين حادثه مقصر نبوده است حكم بر برائت رئيس شركت داد.

ماموران آتش نشاني شاهد عقد عروس انگليسي بودند
گروه حوادث:يك عروس انگليسي به دليل گير كردن حلقه ازدواج در انگشت دستش كه در مراسم عروسي اش صورت گرفت، با ماموران آتش نشاني تماس گرفت.
به گزارش روزنامه «مي رور» ، يك عروس انگليسي به نام «كارن تيلر» ۳۳ ساله، روز جمعه پس از گير كردن حلقه ازدواجش در انگشت دستش با ماموران آتش نشاني تماس گرفت و از آنها كمك خواست. بر اساس اين گزارش، جشن عروسي «تيلر» روز جمعه در منطقه «استليت» به طور معمول در حال برگزاري بود كه با گير كردن حلقه در دست عروس خانم و كبود شدن انگشت وي، به هم ريخت.در همين حال عروس كه طاقتش تمام شده بود، شخصاً به سراغ تلفن رفت و ماموران آتش نشاني را به كمك طلبيد.دقايقي بعد، با حضور آتش نشانان در مراسم عروسي، حلقه از دست تيلر خارج شد و مراسم به طور عادي برگزار شد.

سيانيد به جاي نيزه
گروه حوادث:روستائيان استان انگا در گينه نو با سرقت سم سيانيد از شركتهاي استخراج معدن دشمنان خود را مسموم كرده و به قتل مي رسانند. گزارش روزنامه ديلي تلگراف حاكي است، اهالي روستاي پايوآ در استان انگاي گينه نو، از آزمايشگاه شركتهاي استخراج معدن منطقه سم سيانيد دزديده و با آغشته كردن غذا و نوشيدني دشمنان قبيله اي خود، از آنها انتقام مي گيرند.بنا بر اين گزارش، اين در حالي است كه مقامات رسمي از اين موضوع اظهار نگراني كرده و از آن به عنوان جنگ خاموش ياد كرده و مي گويند: كارمندان و كارگران اين شركت ها سم سيانيد را سرقت كرده و آن را به روستائياني كه قصد مسموم كردن دشمنانشان را دارند مي فروشند.يكي از پزشكان مركز درماني استان انگا در اين باره اظهار داشت: طي ماههاي اخير دست كم ۱۰ جسد به اين بيمارستان انتقال داده شده كه به انگيزه انتقام جويي و بر اثر سم سيانيد از پاي درآمده اند.دادگاه انگا نيز تاكنون چندين متهم به قتل را محاكمه كرده است. به عنوان مثال يك روستايي كه مرد ۷۲ساله اي را با اين روش به قتل رساند محكوم به پرداخت ۸ هزار و ۶۲۵ دلار و تحويل ۱۰۰ عدد خوك به خانواده قرباني شد.

با واقعي شدن تعرفه هاي درمان در سال جاري
سهم مردم از هزينه درمان ۳۰ درصد كاهش مي يابد
گروه اجتماعي- عباس اسدي: نرخ جديد تعرفه هاي درماني بخش دولتي و خصوصي تا پايان هفته جاري اعلام مي شود
به گزارش همشهري پرويز كاظمي بعدازظهر ديروز در جمع خبرنگاران درباره هدفمند كردن يارانه ها گفت: طي امسال و سال گذشته ۲۲۴ ميليارد تومان براي هدفمند كردن يارانه ها اختصاص مي يابد كه بخش عمده اي از اين يارانه ها با ملاحظه توانمند ي ها و قدرت خريد مردم ارتباط دارد.وزير رفاه و تأمين اجتماعي از توليد ۹۶ درصد داروهاي توليد داخل خبر داد و گفت: با وجود آنكه تنها چهار درصد از توليدات دارو خارجي است اما معادل ۹۶ درصد توليدات داخلي ارز به خود اختصاص مي دهد كه بايستي تلاش شود ايران در زمينه توليد دارو به خودكفايي برسد.
وزير رفاه از ارتباط منطقي ميان تعرفه ها و سرانه درمان سخن گفت و خاطرنشان كرد: در بودجه سال ۱۳۸۵ تلاش داريم سرانه درمان را مشخص كنيم و با اعلام تعرفه ها در بخش خصوصي و دولتي و حمايت سازمان مديريت و برنامه ريزي قيمت ها مشخص و اجرايي شود.

در اصفهان رخ داد:
قتل نگهبان بنگاه به خاطر سرقت خودرو ي گرانقيمت
گروه حوادث: مردان ناشناس پس از قتل نگهبان يك بنگاه معاملاتي، خودرو چندصد ميليوني را به سرقت بردند.به گزارش همشهري، صاحب يك بنگاه معاملاتي در اصفهان صبح روز جمعه گذشته هنگامي كه به محل كارش رسيد متوجه شد در ورودي بنگاه به طرز مشكوكي باز است. وي مرد نگهبان را صدا زد اما كسي پاسخ نگفت. صاحب بنگاه به تصور اينكه خالق (نگهبان ۲۴ ساله) براي انجام كاري بيرون رفته است كركره بنگاه را بالا كشيد و وارد ساختمان شد اما در سكوت مرگبار بنگاه چشمان مرد بنگاه دار به لكه هاي خوني افتاد كه بر روي در و ديوار بنگاه پاشيده بود. وحشتزده وارد اتاق استراحت خالق شد ولي با جسد خونين نگهبان بنگاه روبه رو شد كه با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود.دقايقي پس از كشف جسد، ماموران كلانتري ۱۶ اصفهان در خيابان شيخ صدوق شمالي حضور يافتند. آنها در بازرسي هاي مقدماتي از قتلگاه متوجه شدند عامل يا عاملان جنايت با مقتول آشنايي قبلي داشته و به راحتي وارد بنگاه معاملاتي خودرو شده اند. بررسي هاي بعدي نشان داد خالق قرباني يك سرقت مرگبار شده است و عاملان جنايت پس از ارتكاب قتل يك خودرو بي.ام.و مشكي رنگ بدون پلاك را كه دهها ميليون تومان قيمت داشت به سرقت برده و از محل متواري شده اند.به دليل حساسيت موضوع با دستور بازپرس ويژه قتل تيمي از كارآگاهان جنايي اصفهان رديابي هاي اوليه خود را آغاز كردند، اما آنها شش ساعت پس از كشف جسد مرد نگهبان توانستند خودرو را در منطقه اي در اطراف درحالي كه توسط عاملان جنايت رها شده بود، پيدا كنند.بر پايه اين گزارش، با انتقال جسد مرد نگهبان به پزشكي قانوني، رديابي ها براي شناسايي و دستگيري عاملان اين جنايت مرگبار ادامه دارد.

پرونده قتل هاي سريالي زنان خانه دار
در اختيار دادستان تهران
گروه حوادث: پرونده قتل هاي سريالي زنان خانه دار با صدور قرار مجرميت براي متهمان پرونده، در اختيار دادستان تهران قرار گرفت.به گزارش همشهري، در اين پرونده عليرضا و اعظم متهم هستند كه در جريان يك نقشه از پيش تعيين شده با شناسايي زنان خانه دار كه قصد فروش خانه هايشان را داشتند، وارد خانه آنها شده و در چند جنايت غافلگيرانه اقدام به قتل سه زن كرده اند. با رديابي هاي ويژه اي كه از سوي پليس جنايي تهران صورت گرفت، دو متهم پرونده دستگير شدند و به ارتكاب قتل هاي زنجيره اي اعتراف كردند.بر پايه اين گزارش، با پايان تحقيقات قضايي، بازپرس هنرمند، اقدام به صدور قرار مجرميت براي متهمان كرد و پرونده اين ماجراي هولناك صبح ديروز در اختيار دادستان تهران قرار گرفت.

سارقان ۳۵ ميليون تومان لوازم خودرو دزديده بودند
004143.jpg
گروه حوادث: اعضاي باند سرقت لوازم و وسايل خودرو كه در شمال و شمال غرب تهران فعاليت داشتند، به دام افتادند.به گزارش همشهري، دستگيري عاملين سرقت ها در پي شكايت هاي متعدد در پايگاه دوم اداره آگاهي در دستور كار ماموران پليس قرار گرفت، شكايتها حاكي از آن بود كه اعضاي يك باند سرقت لوازم خودرو با شكستن شيشه و يا با تهديد راننده، اقدام به سرقت لوازم خودرو مي كنند. با چهره نگاري هاي صورت گرفته از سارقان، مشخص شد در اكثر سرقتها سرنشينان يك پژو ۴۰۵ مشكي رنگ در اكثر اين سرقتها كه در محدوده شمال و شمال غرب تهران رخ داده، دست داشته اند.بدين ترتيب در حالي كه برخي مالباختگان، شماره خودرو را به صورت ناقص يادداشت كرده بودند، با جمع آوري سوابق و اطلاعاتي كه مالباختگان در اختيار پليس قرار دادند ماموران با استفاده از سيستم نرم افزاري پليس، خودرو مظنون را شناسايي و با دستور قضايي داديار شعبه سوم دادسراي ناحيه ،۲ جمعه گذشته راننده خودرو كه جوان ۲۵ ساله اي به نام «محمد» بود دستگير شد.با دستگيري اين متهم وي تحت بازجويي قرار گرفت . با اطلاعاتي كه وي در اختيار ماموران گذاشت دو همدست ديگر او نيز دستگير شدند. اين در حالي بود كه ماموران در بازرسي از منزل متهم، ۲۵۳ گرم مواد مخدر از نوع شيشه، يك قبضه سلاح كمري با ۴ تير فشنگ و مقدار زيادي اموال مسروقه شامل لوازم صوتي مربوط به خودروهاي مدل بالا، تعداد زيادي ساك هاي محتوي سي دي و لوازم شخصي، دوربين عكاسي و فيلمبرداري، گوشي تلفن همراه و آلات و ادوات ارتكاب جرم كشف و ضبط گرديد.
با دستگيري اين سه متهم، همدست ديگر متهمان به هويت «سعيد» ۲۲ ساله دستگير و در بازرسي از منزل وي نيز مقدار زيادي اموال مسروقه كشف شد.
محمد در بازجويي هاي پليس اعتراف كرد، اموال مسروقه را در منزلم نگهداري كرده و در بسياري از سرقتها با سه متهم ديگر همدست بوده ام.
سرهنگ باباخاني با بيان اين كه متهمان در آخرين سرقت ارتكابي، مبلغ ۳ ميليون تومان وجه نقد و لوازم خودرويي را در پونك با مجروح كردن مالك خودرو به سرقت برده اند، گفت: ارزش اموال مسروقه بيش از ۳۵ميليون تومان برآورد شده است.

با شكايت شهرداري تهران
جاعلان كارت معاينه فني خودرو به دام افتادند
004107.jpg
گروه حوادث: سركرده يك باند جعل كارت هاي معاينه فني خودرو كه با شكايت شهرداري تهران تحت تعقيب پليس آگاهي قرار گرفته بود طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.
به گزارش همشهري، سوم ارديبهشت سال ۸۵ درپي شكايتي از سوي شهرداري تهران مبني بر صدور كارت هاي جعلي معاينه فني خودرو از سوي چند جاعل حرفه اي بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه ۱۹ دستور شناسايي و دستگيري جاعلان حرفه اي را صادر كرد. به اين ترتيب كارآگاهان اداره سيزدهم آگاهي تهران بزرگ تحقيقات پليسي خود را در اين باره آغاز كردند.
كارآگاهان بعد از چندين روز تحقيق و بررسي پيگير موفق به شناسايي يكي از اعضاي باند به نام غلام شدند. ماموران پليس براي دستگيري غلام با وي قرار صوري را در ميدان آزادي ترتيب دادند و وي با اين تصور كه سر قرار براي فروش كارت جعلي با يك خريدار مواجه مي شود در زمان مقرر خود را به ميدان آزادي رساند ولي دقايقي از حضور وي در محل نگذشته بود كه به جاي خريدار، پليس وي را غافلگير كرد و براي بازجويي به اداره سيزدهم آگاهي تهران انتقال داده شد.متهم در جريان بازجويي ها به افسر پرونده گفت: «من در فروش كارت هاي جعلي تنها نقش واسطه را دارم و كارت ها را از فردي به نام جلال گرفته و به متقاضيان تحويل مي دهم. كه با اين اعترافات جلال دستگير شد . وي نيز عامل اصلي جعل كارت هاي معاينه فني خودرو را مردي به نام ساسان معرفي كرد، از آنجايي كه بررسي كارآگاهان نشان مي داد متهم اصلي در شهرستان كرج اقامت دارد، با دستور قضايي، مخفيگاه وي تحت محاصره قرار گرفت. اما ساسان به محض مشاهده پليس سوار بر خودرو پژو ۲۰۶ قصد فرار از محل را داشت كه يكي از ماموران حراست شهرداري كه متوجه فرار متهم و تعقيب وي از سوي پليس شد به سرعت خود را به خودرو ساسان رساند و سعي كرد با آويزان شدن از شيشه خودرو از فرار متهم جلوگيري كند ولي ساسان با حركاتي كه با خودرو انجام داد باعث پرت شدن مامور حراست و مجروح شدن وي گرديد.با انجام عمليات تعقيب و مراقبت سرانجام پليس مخفيگاه ساسان را شناسايي كرد.كه در بازرسي مخفيگاه مرد جاعل كه هويت اصلي وي باقر بود پليس با يك دستگاه كامپيوتر سوخته كه متهم براي فاش نشدن اقدامات مجرمانه خود اقدام به ازبين بردن آن كرده بود مواجه شد.اما ۴۸ ساعت پس از فرار باقر كارآگاهان اداره سيزدهم آگاهي تهران بزرگ محل كار اصلي وي را در شهرك انديشه شناسايي كرده و وي طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.بررسي هاي پليس در اين باره نشان مي دهد كه متهم داراي سابقه كيفري درخصوص جعل اسناد و مدارك دولتي است.با دستگيري عضو اصلي باند متهمان هم اكنون به دستور بازپرس پرونده در اختيار اداره سيزدهم آگاهي تهران بزرگ قرار دارند.

مهندس افغاني، برادرش را كشت
گروه حوادث: مرد افغاني تحصيلكرده اي كه بعد از ورود به ايران مشغول باغباني شده بود شامگاه شنبه برادر خود را كه در يك كارخانه كار مي كرد به قتل رساند.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۳ روز شنبه مأموران كلانتري بومهن از وقوع جنايتي در يكي از كوچه هاي منطقه به نام سبزواري مطلع شدند. قرباني اين حادثه مرد جوان تبعه افغانستان بود كه بعد از درگيري با برادرش با ضربات چاقو و سنگي كه بر سرش وارد شده بود به شدت مجروح شده و در نهايت بعد از انتقال به درمانگاه جان سپرده بود.
عامل اين قتل كه برادر مقتول بوده و در كشور افغانستان موفق به اخذ ليسانس اقتصاد كشاورزي شده بود ساعاتي بعد از ارتكاب جنايت توسط مأموران كلانتري ۲۰۶ رودهن دستگير شد.
اين متهم روز گذشته در مقابل بازپرس حسين اصغرزاده در خصوص انگيزه خود براي ارتكاب اين جنايت گفت: «از قبل با برادرم اختلاف داشتم. زمان حادثه به دليل همان درگيري با وي بحثم شد و فحاشي كردم. او در ابتدا جوابم را نداد ولي در نهايت در پاسخ به فحاشي ام جمله اي گفت كه موجب عصبانيت شديد من شد و به او حمله كردم و وقتي او را غرق خون ديدم از صحنه گريختم.»

مرگ ۴۰ پناهجوي افغان و بنگلادشي
در تصادف رانندگي در تركيه
گروه حوادث:۴۰ پناهجوي بنگلادشي و افغان عصر جمعه در يك تصادف رانندگي شديد در جنوب تركيه كشته شدند. گزارش شبكه هاي خبري تركيه حاكي است در اين تصادف كه ميان كاميون حامل ۴۷ پناهجوي افغان و بنگلادشي با يك دستگاه كاميون ديگر روي داد، ۴۰ تن در دم كشته شدند و هفت تن ديگر زخمي شدند كه حال دو تن از زخمي ها وخيم است. اين تصادف در اتوبان قاضي آنتپ - آدانا واقع در جنوب تركيه روي داد. در گزارش هاي اوليه محل ورود پناهجويان افغان و بنگلادشي كه به طور غيرقانوني وارد تركيه شده اند، اعلام نشده است. اما احتمال داده مي شود اين عده از طريق مرزهاي ايران وارد تركيه شده باشند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سخنگاه
سياسي
سينما
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   سينما   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |