دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۱ - May 22, 2006
در نشست رسانه هاي ورزشي با صفار هرندي وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي
فهم مشترك براي ياري به تيم ملي فوتبال
عكس : مجتبي جانبخش
004137.jpg
004140.jpg
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: همگان به تكاپو افتاده اند تا شرايط براي تيم ملي فوتبال ايران به گونه اي فراهم شود كه به دور از تنش ها و اضطراب هاي حاشيه اي بتواند به جام جهاني برود. سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال زودتر از بقيه به نقطه اشتراك و تفاهم رسيدند. معضل فينال جام حذفي با هماهنگي حل شد و تاريخ انجام اين بازي به بعد از جام جهاني موكول شد. اما در اين ميان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با دعوت از اربابان جرايد و رسانه ها گام مهمي را در اين راستا برداشت.
روز گذشته ورزشي هاي تمام رسانه ها در وزارت ارشاد مهمان صفار هرندي وزير فرهنگ بودند. جالب است كه اين بار بحث كتاب و سينما و فرهنگ به معناي خاص خود نبود. موضوع جلسه ايجاد نقطه اشتراك براي تفاهم در بازنگري مثبت به تيم ملي فوتبال در آستانه جام جهاني بود. در اصل وزارت ارشاد از طرف ستاد هماهنگي براي راهبري تيم ملي در جام جهاني مأموريت داشت تا تعامل عمومي رسانه  اي را به وجود آورد.
صفار هرندي وزير ارشاد در اين نشست به نقش رسانه ها در ايجاد فضاي غيرملتهب براي تيم ملي فوتبال اشاره كرد و روي مبحث روحي و رواني بازيكنان در شرايط فعلي انگشت گذاشت.
اشاره صفار هرندي به يكي از موضوعات مهم براي بازيكنان از آن جهت اهميت پيدا كرد كه ما ايراني ها خوب مي دانيم تا چه اندازه اي عاطفي و احساسي هستيم و كمبود اين مسئله چگونه روي ما تأثير منفي مي گذارد.
صفار هرندي از مطبوعات و رسانه ها دعوت كرد تا براي كمك به تيم ملي فوتبال از حاشيه و ايجاد فضاي نامناسب در فوتبال بپرهيزند و در اين راه (مسائل روحي) تيم ملي را ياري برسانند.
صفار هرندي با ذكر مثالي از يونان در بازيهاي جام ملت هاي اروپا و نقش روحيه در پيروزي اين تيم نام برد.
صفار هرندي اضافه كرد كه تيم ملي به حركت درآمده است و ديگر زمان نقد و انتقاد از نفرات و مسائل ديگر نيست. بايد با تيم ملي همراه شويم و به يك فهم مشترك برسيم. اكنون بحث يك كشور، ملت و روحيه  هفتاد ميليون جمعيت در ميان است.
وزير ارشاد گفت: درخواست و تقاضا مي كنم همبستگي كه در اثر حضور مردم به واسطه  تيم ملي حاصل مي شود را دچار خدشه نكنيم. هرچقدر به متن ورزش پرداخته شود ورزش در زندگي جامعه جاري مي شود و اين امر وظيفه خطير رسانه هاست. شايد حاشيه ها جذاب باشد ولي بهتر است كه به متن ورزش بپردازيم. خودداري و خويشتن داري  ارباب جرايد در اين مرحله نقش به سزايي دارد. هيچيك از ما از آسيب به تيم ملي خرسند نخواهد شد، اكنون زمان پرداختن به اختلافات و مسايل تنش زا در فوتبال نيست.
به عنوان مثال، پرداختن به اختلاف بين سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال بر سر مسايلي به غير از تيم ملي در شرايط كنوني به صلاح نيست و تنها بايد درجهت ارتقاي سطح روحي و رواني ملي پوشان كار كرد.
وزير ارشاد تأكيد داشت كه فردا در نشست مشترك با سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال مسائل را ريشه اي حل خواهند كرد.

مسافران چين امروز ركوردگيري مي كنند
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: علي رغم آنكه از ۷ وزنه بردار اعزامي ايران به مسابقه هاي جهاني جوانان در چين هفته گذشته ركوردگيري به عمل آمده است، اما با دستورالعمل تازه يوردان گئورگي ايوانف مربي بلغاري تيم هاي ملي قرار است امروز نيز از اين گروه ركوردگيري تازه اي به عمل آيد.در ركوردگيري هفته گذشته سجاد بهروزي در وزن ۶۲ كيلوگرم وزنه هاي ۱۳۰ و ۱۵۵ كيلوگرم را در حركات يكضرب و دوضرب مهار كرده است. احسان دارابيگي در وزن ۸۵ كيلوگرم وزنه هاي ۱۴۵ و ۱۷۵ كيلوگرم را بالاي سر برده و مهدي آگاه در همين وزن به حدنصاب هاي ۱۳۵ و ۱۶۵ كيلوگرم رسيده است. نواب نصير شلال در وزن ۹۴ كيلوگرم علي رغم آسيب ديدگي وزنه هاي ۱۶۰ و ۱۹۰ كيلوگرم را بالاي سر برده است. حميد آرمك در همين وزن حدودا ۵۰ كيلوگرم كمتر ركورد دارد. علي قره داغي در وزن ۱۰۵+ كيلوگرم وزنه هاي ۱۵۰ و ۱۸۰ كيلوگرم را ثبت كرده است و سعيد علي حسيني در فوق سنگين حدنصاب هاي ۱۸۵ و ۲۲۰ كيلوگرم را از خود به جاي گذاشته است.رقابت هاي وزنه برداري جوانان جهان از روز جمعه همين هفته در شهر هانگ ژوي چين آغاز مي شود و قرار است وزنه برداران كشورمان روز چهارشنبه عازم محل برگزاري اين مسابقه ها شوند.

۱۶بازيكن در اردوي سوم تيم ملي بزرگسالان واليبال
گروه ورزشي _ علي شاكري:از سوي ابراهيم امير حيدري مربي تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران ۱۶ بازيكن به اردوي آماده سازي اين تيم در راه شركت در مسابقات جهاني ژاپن و بازيهاي آسيايي دوحه دعوت شدند. دعوت شدگان بايد ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه هفته جاري خود را به مسئولان اردوهاي واليبال معرفي كنند. اين افراد عبارتند از : بهنام محمودي، سيدمهدي بازارگرد، محسن عندليب، ميكائيل تاجر، رحمان محمدي راد، حمزه زريني، آرش صادقياني، عباس قاسميان، داود مقبلي، مهران زارع، حامد رضايي، عليرضا بهبودي، رضا نائيني، امير حسيني، احسن الله شيركوند و مسعود افتخاريان .

اميري، عابدين زاده و نظري طلايي هاي كشتي ايران
گروه ورزشي: جوانان فرنگي كار كشورمان در مسابقه هاي بين المللي جام قهرمانان تركيه در روز دوم اين رقابت ها توانستند ۳ مدال طلا و يك برنز را از آن خود كنند.
در وزن ۵۵ كيلوگرم، جاسم اميري بر سكوي نخست ايستاد و مدال طلا را از آن خود كرد و عبدالحميد پاپي ديگر نماينده كشورمان در اين وزن به مدال برنز دست يافت.در وزن ۷۴ كيلوگرم، داود عابدين زاده مدال طلا را بر گردن آويخت و اسماعيل نظري نماينده  شايسته  كشورمان در وزن ۱۲۰ كيلوگرم نيز توانست به مدال طلا دست يابد.

پيروزي پيكان در باشگاه هاي آسيا برابر ميانمار
004131.jpg
تيم واليبال پيكان در نخستين روز مسابقات باشگاههاي آسيا در شهر هانوي ويتنام در سه «ست» پياپي نماينده ميانمار را مغلوب كرد. همانطور كه پيش بيني مي شد پيكان در اين بازي با به ميدان فرستادن اكثريت بازيكنان ذخيره اش بدون برخورد با هيچ مشكلي توانست حريف كوتاه قامت خود را به راحتي شكست دهد.پيكان كه در گروه يك با نمايندگان ميانمار، چين، بحرين و تايلند همگروه است، امروز ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت تهران با قهرمان باشگاههاي چين روبرو مي شود. اين بازي يكي از چند بازي تعيين كننده اين گروه محسوب مي شود. پيكان در مقابل ميانمار با نتايج ۲۵ بر ،۲۰ ۲۵ بر ۱۰ و ۲۵ بر ۱۷ پيروز شد. وان چي چون از تايپه و انوار از قزاقستان قاضيان اين ديدار بودند.در گروه دوم تيم ميزبان در بازي با اندونزي سه بر صفر بازي را واگذار كرد.
بازي هاي امروز (به وقت تهران)
ساعت ۱۱: قزاقستان _ ويتنام
ساعت ۱۳: ژاپن _ چين تايپه
ساعت ۱۵: بحرين _ تايلند
ساعت ۱۷: پيكان _ چين

صباباتري - ساجس فينال دوم بسكتبال در بيروت
گروه ورزشي: فينال دوم ليگ بسكتبال غرب آسيا امروز در بيروت برگزار مي شود. ساجس لبنان كه بازي نخست را در تهران به صبا باتري ايران واگذار كرده است، در فينال هاي دوم و سوم خانگي چشم به پيروزي مقابل نماينده كشورمان دارد.صبا اگر بتواند يكي از دو بازي بيروت را ببرد، بخت خود را براي كسب قهرماني احتمالي در دو بازي آينده در تهران افزايش خواهد داد.صبا باتري در بازي اول ۸۰ بر ۷۸ در ثانيه هاي پاياني ساجس را غافلگير ساخت. حامد آفاق، آيدين نيكخواه بهرامي، آندره پتيس، بهزاد افرادي و جوزف گارس تركيب اصلي صبا در بازي امروز را تشكيل مي دهند، ضمن آنكه از كار دوست و جمشيدوند هم به تناوب استفاده خواهد شد.
صبا و ساجس همگروه در مرحله نهايي
مرحله نهايي بسكتبال باشگاههاي آسيا كه از روز دهم خردادماه دركويت آغاز مي شود قرعه كشي شد.۸ تيم حاضر در دور مقدماتي در دو گروه با يكديگر رقابت مي كنند.
گروه يك: ۱- صبا باتري (ايران) ۲- ساجس (لبنان) ۳- الاتحاد (عربستان) ۴- الريان (قطر)گروه دوم: ۱- القادسيه (كويت) ۲- فسلينك (اردن) ۳- الجلاي (سوريه) ۴- هندوستان

تكليف جام حذفي امروز معلوم مي شود
ايسنا:هيات رئيسه سازمان ليگ كه براي بررسي نهايي برگزاري فينال جام حذفي تشكيل جلسه داده بود, بدون هيچ نتيجه اي به كارش پايان داد.اعضاي هيات رئيسه سازمان ليگ با حضور كليه اعضا، صبح ديروز در محل فدراسيون فوتبال تشكيل جلسه داد تا درخصوص سرنوشت نهايي ديدار فينال جام حذفي تصميم گيري كند؛ اما, پس از بحث و تبادل نظر چهار ساعته, بدون هيچ مصوبه اي، نتيجه گيري نهايي را به نشست امروز موكول كرد.هيات رئيسه رسما امروز زمان و مكان فينال جام حذفي را اعلام خواهد كرد. اين در حالي است كه احتمال برگزاري اين ديدار پس از جام جهاني نيز منتفي نيست.

اتوئو بهترين گلزن لاليگا
گروه ورزشي _ حسن حيدري:ساموئل اتوئو مهاجم بارسلونا با به ثمر رساندن ۲۶ گل به عنوان بهترين گلزن رقابت هاي «لاليگا» برگزيده شد. اتوئو در آخرين بازي اين فصل فوتبال اسپانيا عليرغم اينكه بارسلونا سه بر يك مقابل آتلتيكو بيلبائو شكست خورد با به ثمر رساندن تك گل بارسلونا از ديويد ويلا مهاجم تيم والنسيا پيشي گرفت كه بيست و پنج گل به ثمر رسانده بود تا به تنهايي در صدر قرار گيرد.در اين رده بندي رونالدينيو با ۱۷ گل در مكان سوم قرار گرفت.

انگليس قهرمان جهان مي شود
اريكسون سرمربي تيم فوتبال انگليس ادعا كرد تيم تحت هدايتش در رقابتهاي جام جهاني ۲۰۰۶ به مقام قهرماني خواهد رسيد.تيم ملي انگليس براي اولين بار در سال ۱۹۶۶ به مقام قهرماني اين جام دست يافت. اين روزها خبرهاي خوشي از اردوي انگليس به گوش مي رسد. وين روني مهاجم ملي پوش انگليس كه به نظر مي رسيد به رقابت هاي جام جهاني نرسد به احتمال زياد به بازي اول انگليس مقابل پاراگوئه خواهد رسيد.اريكسون كه به همراه تيم ملي انگليس در كشور پرتغال بسر مي برد در مورد شانس قهرماني انگليس گفت: فكر مي كنم اين بار قهرمان مي شويم.

بالاك تا پايان دوران بازيگري در چلسي
004134.jpg
ميشائيل بالاك هافبك سابق بايرن مونيخ كه به تازگي به چلسي پيوسته است قصد دارد تا پايان دوران بازيگري اش در اين تيم لندني باقي بماند.بالاك در اين باره گفت: اميدوارم اوضاع در چلسي با موفقيت هاي پي در پي بخوبي پيش برود تا بتوانم آينده درخشاني را در اين باشگاه تجربه كنم. نظر من اين است كه در چلسي به دوران بازيگري ام خاتمه دهم.
وي در ادامه افزود: هدف اصلي ام در اين فصل فتح ليگ قهرمانان اروپاست ولي براي اين پيروزي هيچ تضميني وجود ندارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
سينما
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   سينما   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |