پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۴ - Jun 8, 2006
باغ متروكه شكنجه گاه مهاجران غيرقانوني بود
000516.jpg
000519.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: اعضاي يك باند قاچاق انسان كه مهاجران غيرقانوني را در بازداشتگاه هاي مخفي در يك باغ در اطراف پاكدشت نگهداري مي كردند، در يك عمليات ويژه از سوي پليس استان تهران به دام افتادند.
به گزارش همشهري، سردار زارعي فرمانده پليس استان تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس استان تهران قرار گرفت كه در پي دريافت گزارش هاي اطلاعاتي به پليس، مبني بر انجام كارهاي غيرقانوني در يك باغ در اطراف پاكدشت، تيمي از كارآگاهان پليس مامور تحقيق در اين خصوص شدند. آنها در نخستين بررسي هاي خود متوجه شدند، محل مورد نظر باغي است كه توسط چند ايراني و افغاني اجاره شده و از آن به شدت محافظت و نگهباني مي شود. به اين ترتيب پليس محل مورد نظر را تحت تعقيب و مراقبت قرار داد و كليه افرادي را كه به اين باغ رفت و آمد داشتند تحت نظر گرفت.در ادامه تحقيقات پليسي اين احتمال كه ممكن است در اين باغ قاچاق انسان و مهاجران غيرقانوني، صورت مي گيرد قوت گرفت. به اين ترتيب، ماموران در نخستين ساعات يازدهم خرداد در عملياتي غافلگيرانه وارد اين محل شدند.
ماموران به محض ورود در كمال تعجب با يك بازداشتگاه دواتاقه كه در وسط باغ بود، مواجه شدند. پليس در ادامه اجراي عمليات خود توانست سردسته باند كه زن ميانسالي به همراه پسرش به نام علي بود را به همراه سه افغاني دستگير كنند.
ماموران در بازرسي از محل بازداشتگاه در اين باغ تعدادي پابند، دستبند و قفل و زنجير همراه شلاق هايي براي شكنجه كردن مهاجران پيدا كردند.
اين درحالي بود كه ۱۲ افغاني كه در زمان حمله غافلگيرانه پليس در اين بازداشتگاه به سر مي برند در بازجويي مقدماتي به پليس اعلام كردند: اعضاي باند پس از قاچاق افراد از استان نيمروز افغانستان به اين سوي مرزها، با يك دستگاه خودرو شورلت كه عقب آن را نرده كشي كرده و تبديل به محل نگهداري انسان ها شده بود، به اين باغ آورده و در حالي كه دست و پاهايشان بسته بود، مورد شكنجه قرار گرفتند. آنها در مدت اقامتشان در اتاق ها زنداني بوده و قاچاقچيان با ايجاد سرويس بهداشتي در همان مكان ها به هيچ وجه اجازه خروج را به مهاجران غيرمجاز نمي دادند و تنها هر ۴۸ ساعت يكبار به آنها كمي غذا مي داده اند.
سردار زارعي در ادامه بيان داشت: براساس اعترافات اوليه متهمان بازداشتي، مهاجران غيرقانوني در استان هاي تهران و اصفهان جهت استفاده از نيروي كار ارزان مورد استفاده قرار مي گرفتند.

سارق طلاي صاحبخانه، كارگر منزل بود
000513.jpg
گروه حوادث- كارگر منزل پس از آنكه از سوي صاحبخانه اخراج شد، تصميم گرفت تا در غيبت صاحبخانه، طلاهاي او را به سرقت ببرد.
به گزارش همشهري ساعت ۱۹ روز دوشنبه مردي سراسيمه وارد كلانتري ۱۴۰ باغ فيض شد و خبر از سرقت يك كيلو و ۹۰۰ گرم طلاجات خانواده اش كه در اتاق خواب زير آينه جاسازي شده بود، داد. سرهنگ نظري جانشين رياست كلانتري ۱۴۰باغ فيض روز گذشته با اعلام اين خبر به همشهري گفت: شاكي پرونده در اظهارات خود مرد ۳۰ ساله اي به نام محمد را كه ۷ سال در خانه آنان كار مي كرد به عنوان مظنون به ارتكاب سرقت معرفي كرد.
به اين ترتيب، منزل محمد كه در حوالي كلانتري قرار داشت شناسايي و تحت كنترل قرار گرفت و ماموران محمد را بازداشت كردند. با انتقال متهم به كلانتري وي لب به اعتراف گشود و گفت: بعد از ۷ سال كار در منزل شاكي بعد از تعطيلات عيد وي از من خواست ديگر به خانه آنها نروم و به اين دليل از آن زمان بيكار شدم، با اعتيادي كه داشتم تهيه مخارج زندگي برايم دشوار شده بود به اين دليل با اطلاعي كه از مخفيگاه طلاجات صاحبخانه داشتم اقدام به سرقت كردم.
وي در ادامه گفت: با اينكه صاحبخانه سالها مخارج درمان مادرم را كه دچار بيماري سرطان بود، پرداخت مي كرد اما ناگهان وسوسه شدم و در زماني كه وي و خانواده اش در خانه نبودند وارد منزل شده و طلاجات را سرقت كردم.
با اين اعترافات، محمد محل نگهداري اموال مسروقه را داخل انباري منزلشان به كارآگاهان نشان داد كه طلاجات در همان مكان كشف شد.
تحقيقات بيشتر از اين متهم در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

دستگيري مظنون به قتل سرشاخه گلدكوئيست
گروه حوادث - با دستگيري پسر جواني به عنوان مظنون قتل دختر جواني كه از سرشاخه هاي گلدكوئيست به شمار مي رفت كارآگاهان پليس اداره دهم آگاهي تهران به بازجويي از وي پرداخته اند.
به گزارش همشهري، كارآگاهان اداره دهم آگاهي بعد از گذشت هفت ماه از مرگ دختر دانشجويي كه يكي از سرشاخه هاي گلدكوئيست بود موفق به دستگيري يك مظنون شدند. اين دختر ۲۳ ساله به نام ميترا روز ۱۴ آبان سال گذشته، خانه خود را در منطقه نياوران به قصد رفتن به دانشگاه ترك كرد ولي در ميان راه درحالي كه سوار بر خودرو زانتيايش بود ناپديد شد. خودرو اين دختر ۴ روز بعد از جنايت در خيابان جامي درحالي كشف شد كه آثار خون بر روي صندلي آن وجود داشت.
جسد ميترا چند روز بعد در شهرستان قزوين پيدا شد، اما تا هفته گذشته پليس به سرنخ مهمي از اين جنايت دست پيدا نكرد تا اين كه پليس جنايي هفته گذشته پسر جواني را كه در دانشگاه مقتول با وي همكلاس بود به عنوان مظنون اين جنايت بازداشت كرد. تحقيقات بر روي اين پرونده نشان مي دهد عامل جنايت بعد از آن كه سوار خودرو ميترا شده وي را مورد اصابت گلوله قرار داده و بعد از آن كه خود پشت فرمان قرار گرفته است جسد او را تا قزوين برده و پس از رها كردن در حاشيه اين شهر خود سوار بر خودرو زانتيا تا خيابان جامي تهران آمده و سپس خودرو را رها كرده است. تحقيقات از اين مظنون در اداره دهم آگاهي تهران زير نظر بازپرس حسيني ادامه خواهد يافت.

كمپ آلماني مخفيگاه عاملان جنايت مجتمع تجاري گلديس
سه متهم در كمپ بلر مخفي شده بودند
000522.jpg
گروه حوادث- تلاش هاي پليس جنايي تهران براي شناسايي مخفيگاه عاملان جنايت مجتمع تجاري گلديس واقع در صادقيه تهران به يك كمپ مهاجران در كشور آلمان رسيد.
به گزارش همشهري، ۲۴ تير سال ۸۳ فريادهاي بلند سه مرد جوان در مجتمع تجاري گلديس به گوش رسيد. مردان جوان در حالي كه چاقو در دست داشتند محل را ترك كرده و در انبوه جمعيت خيابان ناپديد شدند. چند دقيقه اي از خروج سه مرد جوان از مجتمع تجاري نگذشته بود كه مغازه داران از وقوع جنايت در يكي از مغازه هاي مركز تجاري مطلع شدند. مرد قرباني علي نام داشت كه با چندين ضربه چاقو به قتل رسيده بود. وقوع اين قتل به بازپرس بهروز هنرمند گزارش شد. پليس جنايي پايتخت براي بررسي صحنه جرم در محل جنايت حاضر شد.
يكي از شاهدان واقعه به كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران گفت: «مشغول كار روزانه بودم كه متوجه شدم دو زن جوان براي خريد وارد مغازه علي شدند، اما در حالي كه وي مشغول نشان دادن البسه به آنان بود ناگهان برادر يكي از مغازه داران مجتمع به  نام علي رضا به همراه دو نفر از دوستانش به نام هاي مهدي و مسعود در حالي  كه هريك چاقويي در دست داشتند داخل مغازه علي شده و بعد از گلاويز شدن با قرباني با زدن ضربات متعدد چاقو او را به شدت مجروح كردند و سپس به سرعت از پله هاي مجتمع پايين رفته و در ميان جمعيت ناپديد شدند.
پليس جنايي با شناسايي هويت عاملان اين جنايت، جست وجوي خود براي كشف مخفيگاه متهمان را آغاز كرد تا اين كه بعد از گذشت ماه ها كارآگاهان سرنخي از مخفيگاه قاتلان كشف كردند. روز گذشته بازپرس هنرمند در خصوص آخرين اقدامات صورت گرفته بر روي اين پرونده به خبرنگار همشهري گفت: بعد از چند مرحله تحقيق و تجسس معلوم شد عاملان اين نزاع خونين بعد از ارتكاب جرم، كشور را ترك كرده و اكنون در يكي از كمپ هاي كشور آلمان به سر مي برند.
وي در ادامه افزود: با هماهنگي هايي كه با مراجع قضايي كشور آلمان صورت گرفته است به زودي مراحل انتقال متهمان اين پرونده از كشور آلمان به ايران انجام خواهد گرفت و بعد از تحويل متهمان به پليس ايران بازجويي هاي كامل در خصوص وقوع اين جنايت و انگيزه ارتكاب آن از سوي اين سه متهم مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
به گفته وي  پليس اينترپل به دنبال روشن شدن نتايج آزمايش دي ان اي، مراحل قانوني را براي انتقال اين متهمان در دستور كار خود قرار داده است.

حادثك
با بررسي شكايت يك زوج جوان اعلام شد
جهيزيه ندادن جرم نيست
ايسنا: قاضي دادگاه خانواده شكايت زن و شوهر جوان از پدر زن به خاطر ندادن جهيزيه را به علت آنكه در قانون به آن اشاره نشده است نپذيرفت.
ماجراي اين شكايت از اين قرار بود كه مدتي قبل دختر و پسر جواني براي كسب اجازه ازدواج به دادگاه خانواده شماره  يك مراجعه كرده و با ادعاي اينكه مخالفت هاي پدر دختر بي دليل است خواستار صدور مجوز ازدواج شدند.
با بررسي پرونده، قاضي دادگاه خانواده براي اين دختر و پسر مجوز ازدواج صادر كرد و آنها پس از ازدواج به ماه عسل رفتند اما هنگامي كه از مسافرت بازگشتند، با ديدن منزل خالي از وسايل خود متوجه شدند پدر دختر تمام جهيزيه اي را كه به وي داده بود، برداشته است ،به اين دليل زن و شوهر به دادگاه خانواده مراجعه كرده و از پدر دختر شكايت كردند.
كارشناس شوراي حل اختلاف دادگاه خانواده پس از بررسي پرونده در اين مورد، گفت: در هيچ جايي از قانون عنوان نشده است كه پدر عروس بايد حتماً جهيزيه بدهد لذا اين زن و شوهر در اين باره نمي توانند شكايت كنند.با گذشت يك سال از اين شكايت، اين زن و شوهر مدتي قبل بار ديگر به دادگاه خانواده مراجعه كرده و با ادعاي اين كه پدر عروس مقدار زيادي از طلا و جواهرات دخترش را برداشته است، از وي شكايت كردند اما از آنجايي كه دادگاه خانواده صلاحيت رسيدگي به اين شكايت را نداشت، پرونده جهت رسيدگي به دادسراي محل ارجاع شد.

مجازات سنگين براي قاتلان بنكدار تهراني
000525.jpg
گروه حوادث- عاملان قتل بنكدار تهراني به اعدام و حبس طولاني مدت از سوي قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محكوم شدند.
به گزارش همشهري، ماجراي اين جنايت خونين شامگاه ۱۹ ارديبهشت ۸۴ به پليس اطلاع داده شد. با حضور ماموران كلانتري ۱۰۶ نامجو و بررسي هاي مقدماتي مشخص شد جسد خونين متعلق به مردي به نام ابوالحسن بوده كه با شليك يك گلوله به ناحيه سرش توسط فردي ناشناس به قتل رسيده است. در ادامه تحقيقات بازپرس پرونده متوجه شد همسر مقتول به نام ليلا با فردي به نام پنجعلي رابطه غير اخلاقي دارد. به اين ترتيب، پنجعلي پس از ماه ها از وقوع جنايت دستگير شد و در مراحل مقدماتي به قتل با همدستي همسر مقتول اعتراف كرد. او مدعي بود در سه سال گذشته رابطه پنهاني با اين زن داشته است و زن جوان بارها از وي خواسته تا شوهرش را به قتل برساند. وي در جريان برگزاري جلسه محاكمه اش كه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان برگزار شده به اجراي دو نقشه ناموفق خود براي قتل ابوالحسن اشاره كرد و گفت تمام اين اتفاقات با هماهنگي ليلا صورت مي گرفت.
بر پايه اين گزارش، صبح ديروز عاملان اين جنايت از سوي قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به سنگين ترين مجازات محكوم شدند.
بنا به حكم صادره، پنجعلي به اتهام قتل عمدي بنكدار تهراني به قصاص نفس (اعدام)، ۱۰۰ ضربه شلاق و ليلا كه پس از پايان جلسه محاكمه بازداشت شد، به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان محكوم شد.
پليسي گفت: از مدتي قبل با دختر جواني آشنا شده ام امروز قصد ديدن وي را داشتم اما چون پولي براي خريد هديه نداشتم، تصميم گرفتم ابتدا موتورسيكلتي را به سرقت ببرم سپس با آن اقدام به زورگيري و سرقت نمايم تا پول هديه را تهيه كنم!به اين دليل پس از سرقت موتور، كيف دختر جواني را دزديدم اما هنگامي كه در حال خالي كردن آن بودم، ماموران كلانتري ۱۱۵ به من مشكوك شده و مرا دستگير كردند. با اظهارات اين جوان پرونده وي جهت بررسي درباره سرقتهاي احتمالي وي در اختيار بازپرس پرونده قرار گرفت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |