پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۴ - Jun 8, 2006
احمدي نژاد: عزم دولت براي رفع مشكل بيكاري جوانان جدي است
گزارش اقتصادي رئيس جمهوري
گروه سياسي- محمود احمدي نژاد رئيس جمهور با تشريح مهمترين اقدامات دولت در ۴۵ روز گذشته از جمله براي كنترل مصرف بنزين، رفع مشكل بيكاري جوانان و تسريع در عمران و سازندگي كشور گفت: عزم دولت براي رفع مشكل بيكاري جوانان جدي است و تلاش مي كنيم با ايجاد طرحهاي شغلي زودبازده و مؤثر، زمينه اشتغال جوانان را در مناطق مختلف كشور فراهم كنيم.
به گزارش سايت رئيس جمهور، احمدي نژاد صبح ديروز در مصاحبه با سيماي جمهوري اسلامي به ارائه «گزارش عملكرد دولت در ۴۵ روز گذشته به مردم» پرداخت و با اشاره به جلسات متعدد مسئولان دولتي براي پيگيري برنامه اشتغال زايي از جمله جلسات رئيس جمهور با استانداران و رؤساي شعب سرپرستي بانكها در استانها گفت: دولت ۱۸۰ هزار ميليارد ريال از منابع بانكي براي طرحهاي اشتغال زاي زودبازده در سراسر كشور اختصاص داده است.
رئيس جمهور با تاكيد بر حمايت دولت از نيروي كار به موضوع اعزام نيروي كار به خارج از كشور هم اشاره كرد و گفت: در اين بخش نيز كارهاي خوبي انجام شده كه پس از نهايي شدن به آگاهي مردم عزيز خواهد رسيد. دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه بيش از دو سوم منابع بانكي كشور براي استفاده در صنايع بزرگ و فعاليتهاي اقتصادي كلان در نظر گرفته شده است ، از سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي استفاده هر چه بيشتر از فرصت هاي سرمايه گذاري به وجود آمده در كشور دعوت كرد.
رئيس جمهور، روند سرمايه گذاري در كشور از جمله سرمايه گذاري خارجي در بخشهاي فولاد، آلومينيوم و نفت و گاز و معدن را خوب ارزيابي كرد و گفت: دولت مصمم به محدود كردن توسعه سرمايه گذاري دولتي است، لذا فرصت بسيار خوبي براي سرمايه گذاران ايراني و خارجي فراهم شده تا با آرامش براي كمك در عمران و آباداني كشور سرمايه گذاري كنند.
رئيس شوراي اقتصاد در بخش ديگري از سخنان خود به تلاشهاي دولت براي كنترل افزايش بي رويه مصرف بنزين در كشور به منظور جلوگيري از تلف شدن سرمايه هاي ملي و بيت المال اشاره كرد.
دكتر احمدي نژاد همچنين به تاكيد دولت بر اجراي سياست تمركز زدايي اشاره كرد و افزود: خروج گروه نخست از شركتهاي دولتي از تهران كه ابلاغ خارج شدن آنها از پايتخت اعلام شده تا پايان خرداد آغاز مي شود. دكتر احمدي نژاد توجه بيشتر به سازندگي عمراني را يكي ديگر از فعاليتهاي مهم دولت در سال ۸۵ دانست و گفت: با انعقاد موافقتنامه دستگاه ها با سازمان مديريت و برنامه ريزي در هفته نخست آغاز سال و تخصيص منابع مالي ،اميدواريم بودجه عمراني مصوب مجلس شوراي اسلامي را در ۶ ماه نخست سال
به درستي هزينه كنيم و سپس با تقديم لايحه متمم بودجه، روند سازندگي را تسريع بخشيم.
رئيس جمهور، سفرهاي استاني را يكي از فعاليتهاي مهم دولت دانست و گفت: در سال جديد هيأت دولت ۴ سفر استاني داشته كه نتايج بسيار مطلوبي براي مردم اين مناطق در پي داشته است و هيأت دولت با جديت سفر به مناطق مختلف كشور را براي شناسايي و رفع مشكلات همه مردم پيگيري مي كند. دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه سامانه جديدي براي پاسخگويي به نامه هاي مردمي تهيه شده است، بر پاسخ گويي به تمام نامه هاي مردم تأكيد كرد و گفت: چنانچه پاسخ برخي نامه ها به طول مي انجامد به علت حجم بسيار زياد نامه هاي مردمي است؛ به طوري كه در هر هفته به طور ميانگين بيش از ۳۰ هزار نامه دريافت مي شود. رئيس جمهور، تشكيل جلسات منظم و پرمحتواي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، جلسات متعدد با دانشگاهيان و فرهنگيان و ديگر جلسات مرتبط با موضوعات فرهنگي را از جمله فعاليتهاي فرهنگي دولت در سال جديد اعلام كرد و گفت: جهت گيري دولت در حوزه فرهنگ، تقويت خودباوري، معنويت و شجاعت و تلاش براي احياء فرهنگ اصيل اسلامي - ايراني در عرصه هاي مختلف است.

تحليل واشنگتن پست از پيشنهادهاي ۱+۵
000486.jpg
گروه سياسي- مقامات آمريكايي و اروپايي اعلام كردند كه بسته پيشنهادي گروه ۱+ ۵ اين امكان را براي ايران فراهم مي آورد كه غني سازي اورانيوم را در خاك خود انجام دهد.
به گزارش مهر و به نقل از روزنامه واشنگتن پست، اين پيشنهاد همراه با قول كمك آمريكا براي برنامه انرژي هسته اي غير نظامي، مشروط به تعليق برنامه كنوني هسته اي ايران تا زماني است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي با اطمينان مشخص كند كه اين برنامه صلح آميز است.
مقامات آمريكايي گفتند كه ايران همچنين بايد شوراي امنيت سازمان ملل متحد را متقاعد كند كه در جستجوي سلاح هسته اي نيست.
روسيه: ايران براي پاسخ تا آخر ژوئن فرصت دارد
فارس: وزير خارجه روسيه گفت ايران تا پايان ماه ژوئن (نهم تيرماه) فرصت دارد پاسخ قاطعانه اي به پيشنهادهاي جديد اروپا براي حل مسئله هسته اي اش بدهد. به گزارش خبرگزاري دپ آ، سرگئي لاوروف روز گذشته در مسكو تصريح كرد: شوراي امنيت سازمان ملل از هرگونه بحث درباره اين مسئله تا پايان ژوئن خودداري مي كند تا به روند مذاكرات براي دستيابي به نتيجه، فرصت داده شود. لاوروف مخالفت خود را با اعمال تحريم عليه ايران اعلام كرد.

به گفته برخي مقامات آمريكايي و اروپايي آگاه، دولت بوش و همپيمانان اروپايي آن درخواست خود را مبني براينكه ايران هرنوع تلاش خود را براي غني سازي اورانيوم متوقف كند، كنار گذاشته اند.
اين موضعگيري جديد كه توسط كاخ سفيد علني نشده است، به طور عمده اي از تعريف بيان شده دولت بوش مبني بر جلوگيري از ايران در مهارت فناوري هسته اي متفاوت است.يك مقام آمريكايي گفت: «ما در حال حاضر به طور اساسي از چيزي سخن مي گوييم كه بارها آن را مطرح كرده ايم كه اگر ايران اعتماد دوباره اي ايجاد كند، مي تواند غني سازي را در خاك خود انجام دهد.»
وي ادعا كرد: «اما آنها بايد به هر نگراني مربوط به برنامه مخفيانه سلاحهاي هسته اي پاسخ دهند.»
بر اساس اين گزارش، در بسته پيشنهادها (تعامل كلي) كه توسط خاوير سولانا رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا به ايران ارائه شده، نه تنها شامل قول آمريكا براي برنامه غني سازي است، بلكه پيشنهاد آمريكا را براي گفتگوي مستقيم با ايران در صورت تعليق برنامه غني سازي از سوي ايران نيز شامل مي شود.همچنين به كمك اروپا در ساخت نيروگاه هسته اي آب سنگين ديگر و حمايت از عضويت ايران در سازمان تجارت جهاني اشاره شده است.يك ديپلمات اروپايي گفت: «اولين هدف ما قبلا محقق شده است، زيرا آنها اين پيشنهاد را رد نكردند.»
به نوشته اين روزنامه اين اقدامات مثل پيشنهاد آمريكا براي پيوستن به مذاكرات حداقل پتانسيلي براي مشاركت هرچه بيشتر بين واشنگتن و تهران است، اما اين طرح در ابتدا بسته به تصميم ايران براي تعليق غني سازي است.
به گفته يك ديپلمات، اين پيشنهاد نشان دهنده هفته ها مذاكره سخت و در سطح بالا در واشنگتن و تهران با هدف جلوگيري از درگيري است.
يك ديپلمات غربي گفت: «هر طرف نگرش جدي تري به خواسته طرف مقابل و همچنين چگونگي دستيابي به مصالحه داشته است.»
يك مقام آمريكايي كه خواست نامش فاش نشود، تصريح كرد: «در ديدگاه دولت بوش امكان غني سازي براي ايران بخش مهمي از اين طرح بوده و اين همان چيزي است كه به ايران اجازه مي دهد تا آن را بپذيرد.»
وي گفت: «ايران همواره پيشنهادهاي غربي را به عنوان تلاشي براي دور نگه داشتن آن از حق خود براي غني سازي در نظر گرفته است و حال ، صراحتا اين مسئله تغيير پيدا كرده است.»
ديپلمات اروپايي ديگري هم گفت: «ايرانيها به زمان نياز دارند تا نه تنها اين پيشنهاد، بلكه اقدامات آمريكا را مورد بررسي قرار دهند.»
بوش واكنش ايران را مثبت خواند
جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا روز گذشته در گفت و گويي با خبرنگاران تصريح كرد كه واكنش ايران به پيشنهاد اروپا مثبت بوده است.
وي افزود: انتخاب با ايرانيان است.من گفته ام زماني كه ايرانيان آماده تعليق فعاليت هاي غني سازي خود باشند، آمريكا نيز آماده نشستن بر سر ميز مذاكره با آنها خواهد بود.
بوش گفت:بنابراين به نظر من، واكنش ايرانيان واكنش مثبتي بوده است.
جزئيات بسته محرمانه است
جيمز جفري، معاون دستيار وزير خارجه آمريكا در امور خاور نزديك به سي. ان .ان گفت تا زماني كه ايرانيان پاسخ جامعي به ما نداده باشند جزئيات توافقي كه در قالب بسته پيشنهادي به آنان ارائه شده است، محرمانه باقي مي ماند و ما درباره آن صحبتي نخواهيم كرد.

ديدار متكي با فرستاده ويژه سوريه
000489.jpg
ايسنا: فرستاده ويژه رئيس جمهوري سوريه روز گذشته با وزير خارجه ملاقات كرد و اهتمام رهبري سوريه به تقويت روابط برادرانه و مشورت هاي منظم و نزديك ميان دو كشور را ابراز داشت.سرلشكر محمد نصيف، فرستاده بشار اسد و منوچهر متكي، وزير خارجه ايران در اين ديدار ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و همكاري منطقه اي و بين المللي را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار دادند.مقام سوري در اين ملاقات با اعلام مواضع صريح سوريه درخصوص موضوع هسته اي ايران حمايت كشورش از حق مشروع ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را اعلام كرد.
وزير امور خارجه درخصوص موضوع هسته اي نيز با اشاره به سفر مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپايي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران با تأمل و دقت پيشنهادها را بر پايه مواضع اصولي و حقوق مسلم ملت ايران بررسي مي كند و پاسخ آن را خواهد داد.
وي حقوق مشروع و تشكيك ناپذير ملت ايران در برخورداري از فناوري هسته اي را سنگ بنايي محكم در پاسخگويي به پيشنهادات اعلام كرد.

رئيس جمهور پنج شنبه به قزوين مي رود
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، پيش از ظهر پنج شنبه در چهاردهمين سفر استاني دولت، مهمان مردم قزوين است.رئيس جمهور در اين سفر دوروزه پس از ديدار با مردم شهر قزوين، در شهرستان هاي تاكستان، آبيك و بوئين زهرا و الوند حضور مي يابد و با مردم اين شهرها ديدار مي كند. احمدي نژاد همچنين پنج شنبه شب به طور جداگانه با ايثارگران و منتخبان استان قزوين ديدار مي كند.

آيت الله جوادي آملي:
قم از نظر سياسي جرم خيز است
ايسنا: آيت الله جوادي آملي در ديدار فرمانده نيروي انتظامي قم گفت: قم به دليل فزوني زوار و مهاجرين از نظر سياسي جرم خيز است.
جوادي آملي خطاب به فرمانده نيروي انتظامي گفت: شما از كساني هستيد كه خداوند سبحان اراده كرده به دست شما نعمت امنيت را روزي مردم كند.وقتي شما مامور برقراري امنيت شديد بايد در ابتدا خودتان در امنيت باشيد تا بتوانيد امنيت را در جامعه برقرار كنيد.همان طور كه عالم اگر به علم خود عمل نكند، توفيق برقراري اخلاق و عدالت را ندارد.
اگر ناجا هم در امان نباشد توفيق برقراري امنيت را ندارد.جوادي آملي با بيان اين كه اگر كسي نتوانست دين خود را حفظ كند و اهل رانت خواري و رشوه بود نخواهد توانست جامعه را حفظ كند، به تامين امنيت در قم اشاره كرد و گفت: قم استان پربركتي است و با اين كه جمعيتش كم است، كارهاي علمي و فرهنگي و مطبوعاتي زيادي كرده است و از نظر آثار فرهنگي دومين شهر است و از ديگر نظرها بعد از تهران قرار دارد.وي به ورود سالانه ۱۴ ميليون زائر به قم اشاره كرد و گفت: علي رغم اين تعداد زوار قم، رشدي نكرده است.قم از نظر سياسي، جرم خيز است و جرم خيزي آن به خاطر اين است كه زوار و مهاجر زياد دارد.

انگليس: جزئيات پيشنهادها به ايران منتشر نشده است
فارس : يك سخنگوي وزارت خارجه انگليس در واكنش به گزارش منتشر شده از سوي شبكه خبري آمريكايي «اي بي سي نيوز» در رابطه با پيش نويس پيشنهادي گروه ۱+۵ به ايران تصريح كرد: جزئيات پيشنهادي داده شده به ايران هنوز منتشر نشده است.اين سخنگو كه خواست از ذكر نامش خودداري شود، روز گذشته تأكيد كرد، تا زماني كه مقامهاي ايراني پاسخ رسمي خود را در قبال اين پيشنهاد اعلام نكنند، هيچ يك از شش كشوري كه در تنظيم پيشنهادها سهيم بوده اند، جزئيات آن را برملا نخواهند كرد .
شبكه خبري اي بي سي نيوز در گزارشي مبسوط عنوان كرده است جزئيات پيش نويس اوليه متن پيشنهادي پنج عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل به علاوه آلمان را بدست آورده و آن را در جديدترين گزارشهاي خبري خود منتشر خواهدكرد.

رئيس جمهور در همايش مديران ديوان محاسبات كشور:
هيچ كس در اين كشور نبايد خود را فوق قانون بداند
ايسنا: رئيس جمهور صبح روز گذشته در همايش سراسري مديران ديوان محاسبات كل كشور بر اهميت ساختن كشور و همچنين نظارت بر امور، فعاليت هاي اجرايي و تصميم گيري ها تاكيد كرد.
احمدي نژاد با بيان اين كه از نگاه دولت، دستگاه هاي نظارتي، رقيب و مزاحم نيستند و ما همه در كنار هم هستيم، گفت: كار موقعي ارزشمند است كه به درستي انجام گيرد و در موقعي مي توان گفت كاري به درستي انجام شده كه بر آن نظارت دقيق انجام شده باشد.
وي با بيان اين كه «من به عنوان كسي كه در دستگاه اجرايي مسئوليتي دارم، دستگاه هاي نظارتي را امين و مكمل دستگاه هاي اجرايي مي دانم» ، گفت: اگر كاري اشتباه صورت گرفته بايد مورد اشاره قرار گيرد تا اصلاح شود و اين بهترين خدمت است. ممكن است در هر جايي حتي در خود ديوان محاسبات نيز تخلفي صورت گيرد. رئيس جمهور در ادامه به رئيس ديوان محاسبات پيشنهاد كرد كه با وزارت اقتصاد و دارايي و سازمان مديريت و برنامه ريزي براي نظارت هر چه بيشتر همراهي كند تا زمينه اي فراهم شود تا سيستم و ساختار كشور در جاهايي كه داراي مشكل است، اصلاح شود. رئيس جمهور ادامه داد: بعضي  متاسفانه از آن طرف استدلال مي آورند و فكر مي كنند كه اگر بين مجلس، دولت، قوه قضاييه و ديوان محاسبات همكاري وجود داشته باشد، بد است، در صورتي كه اگر اين همكاري در راستاي استيفاي حقوق مردم و جلوگيري از تضعيف آن باشد، چيز بدي نيست، اگر همكاري براي خدمت و دفاع از حقوق مردم باشد، بهترين حالت است، چرا بايد اصطكاك باشد؟ همه بايد يك وظيفه انجام دهيم.
وي گفت: ما بايد به سراغ فسادهاي بزرگ و بزرگ تر برويم و مانع انجام آنها شويم. صيانت از حقوق افراد مهم است، ولي صيانت از آبروي افراد نبايد مانع استيفاي حقوق مردم شود. اگر مسجل شد كه فرد يا افرادي به صورت ناجوانمردانه به اموال بيت المال دست اندازي كرده اند، ديگر اين افراد اعتباري ندارند و براي چه بايد حرمت آنها را حفظ كنيم. البته من قاضي نيستم، ولي چنين افرادي آبرويي ندارند و نبايد در دستگاه ها جايي داشته باشند. مثلا فردي براي اين كه در يك معامله ۱۰ هزار دلار گيرش بيايد به هزاران ترفند متوسل و باعث مي شود كه در بازار داخلي به صورت ميليوني ضرر وارد شود. اين فساد مسجل است و اين چنين فردي نبايد در سيستم بماند. اين فرد آبرويي ندارد و نبايد آبرو داشته باشد. كسي كه چنين دزدي و تخلفي مي كند ، آبرويي ندارد. اين مساله فقط در عرصه اقتصاد نيست، بلكه در عرصه سياست نيز وجود دارد. وقتي كه يك ملت يكپارچه بلند مي شوند و حقوق خود را فرياد مي زنند، عده اي از يك جا بلند مي شوند و پيام انحرافي مي دهند و مي گويند اين حرف مردم ايران نيست. چنين افرادي آبرو ندارند، چرا كه منافع و عزت ملت را در نظر نگرفته اند.رئيس جمهور تصريح كرد: در اين كشور هيچ كس نبايد خود را فوق قانون بداند. امام خميني و رهبر معظم انقلاب نيز هيچ گاه نگفتند كه ما بالاتر از قانون هستيم و هميشه در چارچوب قانون و اسلام حركت كرده اند، حال چه رسد به دستگاه هاي اجرايي و نظارتي.
احمدي نژاد با بيان اين كه ما همه مكمل يكديگريم و بايد كارها را با مشورت انجام دهيم و جلوي فساد و سوء استفاده از بيت المال را بگيريم، گفت: اگر كساني در اين حال و هوا نباشند، چهره هاي آنها به زودي آشكار مي شود.

هيأت وزيران اختصاص ۲۰۰ ميليارد ريال
به خوزستان را تصويب كرد
ايسنا: معاون حقوقي و مجلس رييس جمهور گفت : هيات وزيران روز چهارشنبه ۲۰۰ ميليارد ريال اعتبار به استان خوزستان اختصاص داد.
حجت الاسلام و المسلمين سيداحمد موسوي توضيح داد: هيات وزيران در جلسه روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه، بنا به پيشنهاد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، ۲۰۰ ميليارد ريال به استان خوزستان اختصاص داد.
وي افزود: هيات وزيران در اين جلسه تصويب كرد مبلغ ۲۰۰ ميليارد ريال از محل اعتبار طرح زمينه سازي جهت تحرك بخشيدن به اقتصاد مناطق كمترتوسعه يافته و حاشيه اي و تقويت پيوند با اقتصاد ملي رديف ۵۰۳۸۵۲ براي پروژه هاي عمران شهري استان خوزستان اختصاص يابد.

انتصاب چهار امام جمعه
مهر: طي احكام جداگانه اي از سوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور ائمه جمعه جديد شهرهاي حاجي آباد (هرمزگان) و زهك (سيستان و بلوچستان) و بخش هاي اروند كنار (خوزستان) و خروين (خراسان) به مدت سه سال منصوب شدند.
طي احكام جداگانه اي كه از سوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور حجت الاسلام سيد رضا تقوي صادر گرديد، حجج اسلام آقايان علي باقري، حسن خدري، سيد مجيد شرفي و محمدعلي دستجردي از طرف مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي(مدظله العالي) به امامت جمعه شهرهاي حاجي آباد (هرمزگان) و زهك (سيستان و بلوچستان) و بخش هاي اروند كنار (خوزستان) و خروين (خراسان) به مدت سه سال منصوب شدند.

جزييات قطع رابطه ايران
با يك شركت دلال يهودي - آمريكايي
مهر: رئيس كل بيمه مركزي گفت: قطع ارتباط با شركت AON كه يك شركت دلالي و واسطه گري در صنعت بيمه دنيا است و سهامدار آن يك صندوق بازنشستگي آمريكايي مي باشد، مهم نيست.
رئيس كل بيمه مركزي در خصوص قطع ارتباط يك شركت بلوكري بيمه با ايران گفت: اين خبر به اشتباه قطع ارتباط يك صندوق بازنشستگي بيمه آمريكايي با ايران اعلام شده بود، در صورتي كه اين قطع ارتباط با يك شركت دلالي بيمه بوده است.
وي افزود: سهامدار اين شركت (AON) يك صندوق بازنشستگي آمريكايي است كه اين صندوق متعلق به يهوديان بوده كه اعلام قطع ارتباط با ايران را كرده اند.
همتي ادامه د اد: بنابراين شركت AON ديگر قادر به همكاري با صنعت بيمه ايران نيست.
رئيس كل بيمه مركزي قطع ارتباط با اين شركت را بي اهميت دانست و اظهارداشت: اين شركت يك شركت بلوكري و دلالي بوده كه اگر با اين شركت همكاري نداشته باشيم با ساير شركت هاي بيمه در اين خصوص همكاري خواهيم كرد.
وي گفت:معاملات بيمه اي در تمام دنيا از طريق شركت هاي بلوكري بيمه اي بايد انجام شود و اين شركت جزو ۱۰ شركت بلوكري اول دنيا بوده است.

واكنش دبيركل سازمان شانگهاي به گفته هاي رامسفلد
ايسنا: دبيركل سازمان همكاري شانگهاي روز گذشته اعلام كرد كه ايران را كشوري تروريستي نمي داند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه،«زانگ دگويانگ»، دبيركل سازمان همكاري شانگهاي ۹ روز پيش از آغاز نشست اين سازمان در چين كه رئيس جمهور ايران نيز در آن حضور خواهد داشت، گفت: ما نمي توانيم با كشوري در موقعيت نظارت در سازمان همكاري شانگهاي به عنوان حامي  تروريست موافقت كنيم.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |